تالار گفتگوی بیداری اندیشه

مشاهده تالار در قالب اصلی: ملاک باب اخلاص!!
شما درحال مشاهده محتوای قالب بندی نشده این مطلب هستید.برای مشاهده نسخه قالب بندی شده روی لینک فوق کلیک کنید
به نام خدا
برگ سبز1
ملاک باب اخلاص
از کجا می شود فهمید، عمل خالصانه بوده یا نه ؟
پیغمبر(صلی الله علیه واله)می فرماید:
(ان لکل حق حقیقة) : هرحقی یک نشانه ی باطنی دارد.
بنده نمی تواند به حقیقت اخلاص برسد، مگر اینکه این مطلب درآن وجود داشته باشد:
(دوست نداشته باشدکه ستایش بشود نسبت به عملی که برای خدا کرده است.)
کسی در دوران جناب بهلول مسجد ساخت . قراربود فردای آن
روز ،اسم آن رابالای در مسجد بکوبند. بهلول سریع نصف شب
رفت و با خط بزرگ نوشت: مسجد بهلول .آن شخص فردا صبح
آمد و داد و فریاد راه انداخت که چرا اسم بهلول زده
شده .بهلول را آوردند .گفت: مگر تو مسجد نساختی؟ شخص
گفت بله. گفت : برای کی ساختی؟ گفت: برای خدا. گفت:
پس چه فرقی می کند اسم من را آنجا بزنند یا اسم تو را، خدا
می داند. می خواست بگوید کار تو برای خدا نیست.
خدا منزه است از چیزهایی که او را وصف می کنید ، مگر بندگان مخلص خدا. (صافات159-160)

(مشهور خوبان،برگرفته ازکلمات قصارآیت الله ملکی تبریزی، )
(برخی از شاگردان ایشان:امام خمینی قدس سره،فاطمی قمی،آیت الله غروی)
بسیار زیبا بود

امیدوارم شاهد مقالات بعدی شما باشم
(۲۶/مرداد/۹۴ ۱:۱۰)ماحی نوشته است: [ -> ]به نام خدا
برگ سبز1
ملاک باب اخلاص
از کجا می شود فهمید، عمل خالصانه بوده یا نه ؟ ملائک که هر ر وز نمی آیند حساب وکتاب کنند. پیغمبر(صلی الله علیه واله)می فرماید:
(ان لکل حق حقیقة) : هرحقی یک نشانه ی باطنی دارد.
بنده نمی تواند به حقیقت اخلاص برسد، مگر اینکه این مطلب درآن وجود داشته باشد:
(دوست نداشته باشدکه ستایش بشود نسبت به عملی که برای خدا کرده است.)
کسی در دوران جناب بهلول مسجد ساخت . قراربود فردای آن روز ،اسم آن رابالای در مسجد بکوبند. بهلول سریع نصف شب رفت و با خط بزرگ نوشت: مسجد بهلول .آن شخص فردا صبح آمد و داد و فریاد راه انداخت که چرا اسم بهلول زده شده .بهلول را آوردند .گفت: مگر تو مسجد نساختی؟ شخص گفت بله. گفت : برای کی ساختی؟ گفت: برای خدا. گفت: پس چه فرقی می کند اسم من را آنجا بزنند یا اسم تو را، خدا می داند. می خواست بگوید کار تو برای خدا نیست.
خدا منزه است از چیزهایی که او را وصف می کنید ، مگر بندگان مخلص خدا. (صافات159-160)
(مشهور خوبان،برگرفته ازکلمات قصارآیت الله ملکی تبریزی، )
(برخی از شاگردان ایشان:امام خمینی قدس سره،فاطمی قمی،آیت الله غروی)
سلام
جناب ماحی
یک سوال ایا این ایات را خوانده اید؟
وَ إِنَّ عَلَیکمْ لَحافِظِینَ کراماً کاتِبِینَ یعْلَمُونَ ما تَفْعَلُونَ
و بى‏شک نگاهبانانى بر شما گمارده شده...والا مقام و نويسنده (اعمال نيک و بد شما)،که می‏دانند شما چه می‏کنيد!

10-12 طارق
اذ يتلقي المتلقيان عن اليمين و عن الشمال قعيد
(به خاطر بياوريد) هنگامى را که دو فرشته راست و چپ که ملازم انسانند اعمال او را دريافت می‏دارند؛
ق 16
ما يلفظ من قولٍ الا لديه رقيب عتيد
انسان هيچ سخنى را بر زبان نمی ‏آورد مگر اينکه همان دم، فرشته‏اى مراقب و آماده براى انجام مأموريت (و ضبط آن) است!
ق 17

اگه شد دوباره این ایات رو مطالعه بفرمایید سپس بفرمایید این مطلب را که :

(۲۶/مرداد/۹۴ ۱:۱۰)ماحی نوشته است: [ -> ]ملائک که هر ر وز نمی آیند حساب وکتاب کنند.

اگه از منبعی که گفتید نقل کردید لطف کنید فقط قسمت های منقول رو بیان کنید ادرس بدید و اگه برداشت شخصی شما و جمع بندی هست باز هم بگید نظر بنده این هست .
لطفا در مباحثی که نیلز به مستندات داره حتما سند بگید.
درباره اخلاص عمل هم ایات و روایات فراوان داریم .ایکاش سیر بحث به ان سمت میرفت.
سلام.
نه خط اول ابهامی است وسوالی وبعد با مطالب بعد پاسخ آن داده شده
من منبع را ذکر کردم ،وصد در صد باحرف شما وآیاتی که یادآوری کردین موافقم وهم آن هارا خوانده ام وهم تفاسیر وهم احادیث پیرامون موضوع را.
وهیچ نظر شخصی وارد نکردم وگرنه که مشخص می کردم
شما اگه تشخیصتان این هست که مطلب نارسا است من حذفش میکنم
(۲۷/مرداد/۹۴ ۱۸:۴۰)ماحی نوشته است: [ -> ]
سلام.
نه خط اول ابهامی است وسوالی وبعد با مطالب بعد پاسخ آن داده شده
من منبع را ذکر کردم ،وصد در صد باحرف شما وآیاتی که یادآوری کردین موافقم وهم آن هارا خوانده ام وهم تفاسیر وهم احادیث پیرامون موضوع را.
وهیچ نظر شخصی وارد نکردم وگرنه که مشخص می کردم
شما اگه تشخیصتان این هست که مطلب نارسا است من حذفش میکنم
ضمنامن جناب ماحی نیستم نام کاربریم این هست از نام های مبارک حضرت محمد ص به معنای کسی که کفر رانابود می کند.
لازمه حذفش کنم ؟؟
ممنون از نظر شما

سلام
همکارگرامی ( با نام کاربری ماحی )
من نگفتم حذف کنید و ... گفتم با توجه به اون قسمت که مشخص کردم از کلام شما ، دریافت بنده این بود که کلام ایشان با کلام ثقلین همراه نیست و ملاک برای ما ثقلین هست . برای همین درباره ملکین و کار اونها و اینکه همیشه و هر لحظه با ما هستن و حساب و تالب میکنن ... با نظر ایشون که گفتن
(۲۶/مرداد/۹۴ ۱:۱۰)ماحی نوشته است: [ -> ]ملائک که هر ر وز نمی آیند حساب وکتاب کنند.


حالا اگه بنده برداشتی غیر از برداشت و کلام و منظور شما دارم بگید خوشحال میشم.
اما این رو هم بگم با توجه به ویرایشی که صورت دادید و در پایان جمله " نقطه " را به " ؟ " تبدیل کردید کمی موضوع تغییر میکنه.
(۲۶/مرداد/۹۴ ۱:۱۰)ماحی نوشته است: [ -> ]ملائک که هر ر وز نمی آیند حساب وکتاب کنند؟!
با تشکر از شما
(۲۷/مرداد/۹۴ ۱۹:۰۴)mahdy30na نوشته است: [ -> ]سلام
همکارگرامی ( با نام کاربری ماحی )
من نگفتم حذف کنید و ... گفتم با توجه به اون قسمت که مشخص کردم از کلام شما ، دریافت بنده این بود که کلام ایشان با کلام ثقلین همراه نیست و ملاک برای ما ثقلین هست . برای همین درباره ملکین و کار اونها و اینکه همیشه و هر لحظه با ما هستن و حساب و تالب میکنن ... با نظر ایشون که گفتن


حالا اگه بنده برداشتی غیر از برداشت و کلام و منظور شما دارم بگید خوشحال میشم.
اما این رو هم بگم با توجه به ویرایشی که صورت دادید و در پایان جمله " نقطه " را به " ؟ " تبدیل کردید کمی موضوع تغییر میکنه.
با تشکر از شما


سلام
به شما عرض کردم نظر شخصی وارد نکردم ومنبع راهم ذکر کردم.و مطلب واضح بود.شما اگر برداشت دیگری کردین من پاسخگو نیستم به منبع رجوع کنید. ویرایشی هم که انجام دادم به خاطر برداشت عجیب و ایرادی که آوردین بودسوال وپاسخ کاملا مشخص بود.
پاینده باشید.
(۳۰/مرداد/۹۴ ۱۲:۰۲)ماحی نوشته است: [ -> ]سلام
به شما عرض کردم نظر شخصی وارد نکردم ومنبع راهم ذکر کردم.و مطلب واضح بود.شما اگر برداشت دیگری کردین من پاسخگو نیستم به منبع رجوع کنید. ویرایشی هم که انجام دادم به خاطر برداشت عجیب و ایرادی که آوردین بودسوال وپاسخ کاملا مشخص بود.
پاینده باشید.
سلام
جناب شما اگه تو متن اصلی اون عبارت بوده چرا پس حذف کردید ؟ اگه نبوده چرا اوردید؟
قصد بحث ندارم فقط عرض کردم اون قسمت که نوشتید
ملائک که هر ر وز نمی آیند حساب وکتاب کنند.
بنده فقط مستند قرانی اوردم تا بگم ملائک ایا می ایند یا خیر.
شما کفتین
(۲۷/مرداد/۹۴ ۱۸:۴۰)ماحی نوشته است: [ -> ]
سلام.
نه خط اول ابهامی است وسوالی وبعد با مطالب بعد پاسخ آن داده شده
من منبع را ذکر کردم ،وصد در صد باحرف شما وآیاتی که یادآوری کردین موافقم وهم آن هارا خوانده ام وهم تفاسیر وهم احادیث پیرامون موضوع را.
وهیچ نظر شخصی وارد نکردم وگرنه که مشخص می کردم
شما اگه تشخیصتان این هست که مطلب نارسا است من حذفش میکنم
جناب اگه قرار باشه چیزی به حرف من باشه که چرا چندین بار اصلاح کردید؟
اگه قرار بود امین در متن باشید پس نباید معیارتون خوش اومدن و یا نیومدن حرف من باشه.

با همه این صحبتهایی که شد ، بنده باز هم بر حرف خودم هست که
(۲۷/مرداد/۹۴ ۱۳:۰۰)mahdy30na نوشته است: [ -> ]
وَ إِنَّ عَلَیکمْ لَحافِظِینَ کراماً کاتِبِینَ یعْلَمُونَ ما تَفْعَلُونَ
و بی‏شک نگاهبانانى بر شما گمارده شده...والا مقام و نويسنده (اعمال نيک و بد شما)،که می‏دانند شما چه می‏کنيد!

10-12 طارق
اذ يتلقي المتلقيان عن اليمين و عن الشمال قعيد
(به خاطر بياوريد) هنگامى را که دو فرشته راست و چپ که ملازم انسانند اعمال او را دريافت می‏دارند؛
ق 16
ما يلفظ من قولٍ الا لديه رقيب عتيد
انسان هيچ سخنى را بر زبان نمی ‏آورد مگر اينکه همان دم، فرشته‏اى مراقب و آماده براى انجام مأموريت (و ضبط آن) است!
ق 17
سلام.گفتم خدمت شما چیزی به متن اضابفه نکردم .وخط اول ابهام وسوالی بود ... که به آن پاسخ داده شد...
به حرف شما تغییر دادم چون نمی دونم دقت کردین پایین اسمتان نوشته ناظر...Smileمطمئنا علمتان از هم سطحان بالاتر بوده...پس تشخیص دادین متنم مخالف آیات و... ویرایشش کردم .. دیگه لطفا وقت صرف این موضوع نکنید...
شرمنده که من دیگه جوابی برای برادر گرامی ندارم ...
نمی دانم سید ابراهیم چرا حرفای شما را تایید می کندExclamationHuhبا این
که ایشان میدانند بحث سرچی هست وبیخود داره ادامه پیدا میکند..
پاینده باشید
(۴/شهریور/۹۴ ۱۵:۲۴)ماحی نوشته است: [ -> ]سلام.گفتم خدمت شما چیزی به متن اضابفه نکردم .وخط اول ابهام وسوالی بود ... که به آن پاسخ داده شد...
به حرف شما تغییر دادم چون نمی دونم دقت کردین پایین اسمتان نوشته ناظر...Smileمطمئنا علمتان از هم سطحان بالاتر بوده...پس تشخیص دادین متنم مخالف آیات و... ویرایشش کردم .. دیگه لطفا وقت صرف این موضوع نکنید...
شرمنده که من دیگه جوابی برای برادر گرامی ندارم ...
نمی دانم سید ابراهیم چرا حرفای شما را تایید می کندExclamationHuhبا این
که ایشان میدانند بحث سرچی هست وبیخود داره ادامه پیدا میکند..
پاینده باشید
سلام
اخوی گران پاسخ به مطالب داده شده تو این ارسالها ، بنده هم دنبال جدل نیستم
سوالی بود و جوابی.

این بحث ، به علت خارج شدن از موضوع اصلی بسته میشود.
آدرس های مرجع