کانال بیداری اندیشه در سروش کانال بیداری اندیشه در تلگرام



ارسال پاسخ  به روز آوری
 
رتبه به موضوع
  • 6 رای - 3 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
پایتخت2
۱۶:۵۴, ۸/فروردین/۹۲ (آخرین ویرایش ارسال: ۸/فروردین/۹۲ ۱۶:۵۷ توسط ارش کمانگیر.)
شماره ارسال: #1
آواتار
به نام یزدان





خواهشا تعصبی نگاه نکنید بنده نظر خودمرو در پرانتز گذاشتم و هر کس میتونه نظر دیگه ای داشته باشه

داستان فیلم .

یک کامیون که که یک با گنبد و گلدسته که قراره به سمت جنوب بره(یک کاروان با هدف مقدس) که راننده



نصاب و خانواده ان و صاحب بار(مردم)

در راه برای این کاروان مشکلات زیادی اتفاق میوفتد قسمت 8 این سریال توجه منو جلب کرد در راه این کاروان به 3 پیر مرد برخورد میکنند( 3 تن از اعضای مجلس که به نظرم اقایان توکلی کواکبیان و مطهری هستند) که ماشینشان خراب شده( خودشان چند بار در دستکاری شدن ان حرف زدند یعنی جلوی پایشان سنگ می اندازند) ادامه داستان در رستوران که در ان نوشته شده از بحث سیاسی خودداری کنید که خود خدمه رستوران بحث سیاسی را پیش میکشند و میگویند بحث سیاسی نکنید در انجا اعضای شورا ( مجلس ) به حساب شورا غذا می خورند که یکی از انها از این کار را انجام نمیدهد سکانس بعد یکی از اعضای شورا با یکی تلفنی صحبت میکند که تمام کارها را به اون گذارش میدهد

اصل این قسمت در سکانس بعد شروع میشود که معلوم میشود که هدف این سه نفر رسوندن نامه های امضا شده( جمع اوری امضا برای استیضاح وزیر و رئیس جمهور) به ضد اقای بخشدار( رئیس جمهور) که باید به دست رئیس جمهور ( اقای خامنه ای) در این سکانس عده ای برای پس گرفتن امضای خود می ایند ( قضیه پس گرفتن امضا برای استیضاح) که با مخالفت رئیس شورا مواجه میشوند یادم رفت که بگم ماشین اعضا به وسیله کامیون بکسل میشود در ادامه رئیس اعضای شورا تلفنی با کسی صحبت میکند که او را مقصر اصلی میداند ( اقای مشای) که چوب لای چرخ بخشدار( رئیس جمهور) میگذارد بعد اعضای کاروان (کامیون یا مردم) این موقعیت را مفید دانسته که قصد نوشتن نامه میکنند که با زیاد بودن مشکلات در این کار عاجزند که کدام مشکل خود را بنویسند

در ادامه و در تاثیر گذار ترین سکانس یکی از کارکنان شورا بخاطر فشار بخشداری جلوی کاروان را میگیرد که رئیس شورا اشاره به دادن ماشین دولتی به کارمند شورا میکند ( یعنی اینها هم گناه کار هستند) بعد کارمند طناب بکسل را پاره میکند(ایجاد تشنج یا شاید 9 دی یا...) که بابا پنجعلی ( فردی مقدس برای مردم یا اعضای کاروان) در ان هست ماشین عقب عقب میرود که یک سریال طنز تبدیل به یک سریال کاملا حیجانی میشود در این گیرو دار نقی برای نگه داشتن ماشین خود را به زمین میکشد که اعضای کاروان هم کاملا مشوش میشوند و بهم میریزند بعد ماشین لبه پرتگاه میرسد و کیف که حاوی امضاها هست داخل رودخانه میریزد( ارای مردم در این تشنج از بین میرود و حتی از یاد مردم هم میرود) جالبه که رئیس شورا به پلیس زنگ میزند( همه چیز را با قانون حل میکند) و ماشینهای که از خارج اضافه میشوند کمکی نمیکنند

اقای مقدم کارگردان فوق الهاده با هوشی هستند و این نظر و نگاه من بود و ممکن است اشتباه باشد
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید

آغاز صفحه 4 (پست فوق، اولین پست این موضوع می باشد)
۲۳:۵۷, ۹/فروردین/۹۲
شماره ارسال: #31
آواتار
این دو پست من نیز در این تاپیک به زودی به زباله دان تاریخ خواهد پیوست،میگی نه نیگا کن Smile

سلام دوست عزیز، یادمون باشه اگه پست هامون خوب و آموزنده باشن به جای زباله دان، توی قلب تاریخ نقش می بندند. Heart
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۰:۱۳, ۱۰/فروردین/۹۲
شماره ارسال: #32
آواتار
(۸/فروردین/۹۲ ۲۲:۰۶)انصارالمهدی نوشته است:  ببین دوست عزیز هر گردی گردو نیست در نتیجه هر نقی گفتنی را نمیشه مبنی بر تمسخر گذاشت البته امکان داره از این طرز بیان سوء استفاده بشه و یا از هر لفظ دیگه ای فرضا از نقی گفتن آقای خمسه سوء استفاده بشه ولی این دلیل نمیشه که ذات نقی گفتن آقای خمسه مشکل داشته باشه . شما خودتون شاهد هستید که از بهترین و ناب ترین قضایا چه مسائل طنزی در جامعه درست میشه اگه بخوایم اینطور کار کنیم که از کجای کار سوء استفاده میشه پس از اون قسمت صرف نظر کرد که دیگه نمیشه کار کرد . به نظر من سریال خیلی خوب به لحاظ محتوا هست . احترام به پدر و مادر در این چند قسمت خیلی خوب به تصویر کشیدن . تو فیلم هم که میخوان برن قشم ( تا الان که هیچ کارگردان به مقوله قشم بعد از جنجال امارات رو این قضیه کار نکرده ) محتوای مذهبی به صورت متفاوت و به دور از کلیشه کار شده و بعد از مدت ها شاهد یه کار طنز قابل قبول هستیم . جز معدود فیلم هایی که بازیگران تهرانی نیستند و با لهجه شهر خودشون (شمالی ) صحبت می کنند و تا الان کاری فیلمی که عمده بازیران اون با لهجه شهر خودشون صحبت کنند به این صورت نداشتیم .


سلام
شما فیس بوک یه سر به کمپین یاد اوری امام نقی (علیه السلام) به شیعیان بزن همه چیز میاد دستت.
یه جا داشتن در مورد سال کبیسه صحبت میکردن.بعد ارسطو به دختره میگه حضرت علی (علیه السلام) تو حدیثی میگه هر کس به من کلمه ای بیاموزه مرا هفتاد سال غلام خود کرده.الان شما یه چیزی یاد من دادی منو هفتاد سال غلام خودت کردی.در صورتی که با اصل حدیث «من علمنی حرفا فقد صیرنی عبدا» زمین تا آسمون فرق داره..
خواهشا اینا رو هم ببینید.یه طرفه به قاضی نرید که صرفا به خاطر اینکه از سریال یا بازیگراش خوشتون میاد قضاوت اشتباه بکنید.
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱:۱۸, ۱۰/فروردین/۹۲
شماره ارسال: #33
آواتار
(۹/فروردین/۹۲ ۲۳:۳۱)anti نوشته است:  نیازی نیست که با فونت بزرگ تایپ کنید.اگر شما در این تاپیک و امثالهم این مسائل را مطرح نکنید و شاخ و برگ به آن ندهید هیچ اتفاق خاصی نمی افتاد.استارتر چنان یه مسئله بی اهمیت را بزرگ کرده که با متن نوشته شده توسط ایشان می توان یک مینی فیلم ساخت.


من چشمام ضعیفه گفتم شاید دیگران هم نیاز به فونت بزرگ دارنBig Grin
من گفتم این نظر منه اگه غلطه شما بگین به این دلیل غلطه نه با این الفاظ از کارگردان یا بازیگران یا حتی فیلم مورد علاقتون دفاع کنید اینجا مثلا تالار بیداری اندیشه هستش با دلیل رد کنین نه تعصبی رفتار کنید


واقعا که قوه تخیل انسان از قدرت زیادی برخوردار است

این دو پست من نیز در این تاپیک به زودی به زباله دان تاریخ خواهد پیوست،میگی نه نیگا کن Smile

ولی شما قوه نوشتاری قوی تری دارین ها
عقلانی برخورد کنید پستتون حذف نمیشهWink
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۱:۵۷, ۱۰/فروردین/۹۲ (آخرین ویرایش ارسال: ۱۰/فروردین/۹۲ ۱۲:۰۹ توسط aleerz.)
شماره ارسال: #34
آواتار
(۱۰/فروردین/۹۲ ۰:۱۳)MOHSEN-Z نوشته است:  سلام
شما فیس بوک یه سر به کمپین یاد اوری امام نقی (علیه السلام) به شیعیان بزن همه چیز میاد دستت.
یه جا داشتن در مورد سال کبیسه صحبت میکردن.بعد ارسطو به دختره میگه حضرت علی (علیه السلام) تو حدیثی میگه هر کس به من کلمه ای بیاموزه مرا هفتاد سال غلام خود کرده.الان شما یه چیزی یاد من دادی منو هفتاد سال غلام خودت کردی.در صورتی که با اصل حدیث «من علمنی حرفا فقد صیرنی عبدا» زمین تا آسمون فرق داره..
خواهشا اینا رو هم ببینید.یه طرفه به قاضی نرید که صرفا به خاطر اینکه از سریال یا بازیگراش خوشتون میاد قضاوت اشتباه بکنید.


شما خودت چرا یه طرفه به قاضی میری؟
شما اگه دیالوگ بعدی شو گوش میکردی این حرفو نمی زدی..؟ اتفاقا در جواب این حرف نقی میگه نه بابا داره اشتباه میکنه و... یه همچین چیزایی...شمام نباید چون از بازیگراش بدت میاد قضاوت اشتباه کنید...

(۹/فروردین/۹۲ ۲۱:۱۲)ارش کمانگیر نوشته است:  اولا بنده در ابتدا گفتم این نظر بنه هست و هرکس نظری داره ممنون که گفتین متوهم و ....
سارا و نیکا اسم مذهبیه؟
روانشناسی اینو تایید نمیکنه و هالیوود سالی میلیاردها دلار خرجش میکنه ؟ احتمالا اگر بخوام اثبات کنم شما فروید رو هم رد میکنید و متوهم میدونیدش؟

تحلیل فیلم به این راحتی نیست این فقط نظر من بود که تاکید من بعد سیاسی ان بود نه مذهبی
اسم همسر حضرت ابراهیم(علیه السلام) چی بوده اون وقت.؟...در ضمن اسم اونا اسامی اصلیشونه بعضی مواقع هم برای راحتی بچه ها تو فیلم اسم کاراکترا رو اسم اصلی شون میذارن..
اولا که نظریه ی فروید نظریه ی علمی نیس یه نظریه ی شبه علمیه و نمیشه کاملا ردش کرد و منم ناخودآگاه رو رد نکردم ... من میگم شما به چه پشتوانه ای میگه روش تاثیر میذاره ..راحت تر بگم ..چطوری تاثیر میذاره؟
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۲:۳۱, ۱۰/فروردین/۹۲
شماره ارسال: #35
آواتار
بسم الله الرحمن الرحیم

سلام دوستان ببینید، در برخي از فيلم هاي هاليوودي و در برخي از فيلم هاي ديگه شما بطور واضح مي بينيد كه سازندگان فيلم ميان يك محصول يا يك نماد يا موارد ديگه رو بطور واضح تبليغ مي كنند يعني ميان اون محصول يا نماد يا ... رو بطور واضح جلوي دوربين نشون ميدن و هر كسي هم كه به فيلم نگاه ميكنه براحتي اون محصول يا نماد يا... رو مي بينه و در ذهنش ثبت ميشه.

تقريبا بيش از 90% مردم عادي هم همين درك رو از مفهوم تبليغات رسانه اي دارند و تبليغات و ترويج يك نماد يا يك محصول رو فقط با همين روش مي دونند،در اينجا بايد بگم كه اين درك درست هست اما كامل نيست،به اين معنا كه روش ذكر شده تنها يكي از روش هاي مورد استفاده براي تبليغ و ترويج هست.

روش ذكر شده روش آگاهانه هست،يعني شما با ضمير خودآگاهتون و با آگاهي كامل تبليغات و مفاهيم نشون داده شده رو دريافت مي كنيد،ولي اين ضمير تنها يك بخش از مغز شما هست و بخش ديگه اي هم به نام ضمير ناخودآگاه وجود داره(كه همه ي شما باهاش آشنايي كما بيشي داريد)

بايد بگم اكثرا از اين روش در فيلم ها براي تبليغات، چه منفي چه معمولي استفاده مي شه؛ در اين روش بطور ماهرانه اي تبليغات يا نماد ها در درون صحنه جاسازي ميشوند و وقتي دوربين اون صحنه رو فيلم برداري ميكنه شما همراه با بخش اصلي(كاراكترهاي اون صحنه و...) اون نماد رو هم مي بينيد.
نكته مهم همين جا هست(اغلب سؤالات شما هم مربوط به همين بخش هست)،برخي از دوستان مي گن:والا ما اون صحنه اي رو كه شما گفتيد 10 با جلو و عقب زديم و با كارشناسي هاي فراوان آخر سر تونستيم اون نماد رو در بين اون همه اجسام و اشكال شناسايي كنيم،چطوري اين صحنه تاثير منفي ميذاره؟(البته در بيشتر موارد شناسايي اينگونه نمادها خيلي راحت هست و فقط در بعضي موارد شناسايي اينگونه علامت ها دشوار ميشه)
بايد بگم كه اين مورد و اين شناسايي به ضمير ناخودآگاه شما بر ميگرده،وقتي شما به يك تصوير نگاه ميكنيد،ضمير خودآگاهتون قسمت هايي از تصوير رو كه براي شما قابل درك و قابل شناسايي هست رو تجزيه و تحليل ميكنه و شما با نگاه به اون تصوير نواحي ذكر شده رو درك مي كنيد،اما در واقع ذهن شما تمامي قسمت هاي تصوير رو بصورت ناخودآگاه تجزيه و تحليل مي كنه و در ذهنتون(بصورت ناخودآگاه ثبت مي كنه)
در چنين صحنه هايي از فيلم هم همين اتفاق ميفته(مثلا روي يك ديوار در پشت شخصيت موجود در صحنه تصوير چشم چپ نقاشي شده(البته در جايي كه براي بيننده قابل رؤيت باشه) شايد شما متوجه اون نشيد ولي مطمئن باشيد كه ضمير ناخودآگاه شما با تجزيه و تحليل كل صحنه اين نماد رو شناسايي كرده)

تازه اين روش،روش قابل لمس و مرسومش بودvcp smilies روش ديگه اي هم وجود داره كه خيلي هوشمندانه تر و ماهرانه تر هستش؛ميدونيد كه هر ثانيه از فيلم، از 24 فريم ساخته شده(ساده تر بگم،24 تصوير يا 24 عكس)در اين روش سازندگان فيلم در يك فريم از اين 24 فريم تصوير يك محصول(يا يك نماد) رو براي تبليغات قرار ميدن(حالا چه باور بكنيد چه باور نكنيد)،وقتي شما به فيلم نگاه ميكنيد اصلا متوجه چنين چيزي نميشيد(غير ممكنه كه متوجه بشيد چون در در همون يك ثانيه، شما 24 تصوير رو به سرعت پشت سر هم مي بينيد) خوب سازندگان فيلم م-ر-ض دارند كه چنين كاري مي كنند؟ خير،جواب اين سؤال به ضمير ناخودآگاهتون و نحوه عملكردش كه ذكر شد، برميگرده.(البته بعيد ميدونم كه در ايران به اين سطح از تكنولوژي و پيشرفت برسند)
نوع ديگري از ترويج مفاهيم و اهداف در سينما و فيلم وجود داره كه تفسيري هست و درك و دريافت مقصود فيلمساز؛نيازمند اطلاعات كافي و توجه زياد هست،يعني شما بايد چند تا چيز از سينما و اساس و نوع فيلم ها بدونيد تا بتونيد اين مفاهيم رو دريافت كنيد،وگرنه شايد حداكثر 15% مفهوم و مقصود اون بخش از فيلم رو دريافت كنيد و روتون تاثير بذاره؛(البته از اين روش فقط در بعضي از فيلم ها استفاده ميشه،يعني فقط برخي از فيلم هاي خاص با هدف تاثير غير مستقيم از اين مفاهيم استفاده مي كنند)
براي مثال زن در سينما نماد سرزمين و وطن هست،در بعضي از فيلم ها زن رو با اين مفهوم به كار مي برند،مثلا در چنين فيلم هايي وقتي يك فرد، شخصيت اول زن فيلم رو بشدت دوست داره،يعني اينكه اين فرد بشدت به وطن و سرزمين اون زن علاقمنده،البته اين موضوع كمي بنظرتون خنده دار ميرسه،اما چه باور كنيد و چه باور نكنيد،اين موضوع صحت داره.(اين نوع فيلم ها از دسته خاص هستند البته شناسايي چنين فيلم هايي از اين لحاظ كه كدام فيلم معني نمادين رو به كار مي بره و كدام يك معناي واقعي رو،نيازمند تجربه و يكم آگاهي هست.(يكم بايد مدل فيلم ها رو بشناسيد تا بدونيد كدوم ها نمادگرايي مي كنند،در واقع اين روش براي تاثيرگذاري بر روي افراد اهل فن هست و بر روي افراد عادي تاثير كمتري ميذاره))


خلاصـــــــــــــــــــــ ــــــــــــــه اين مسائل يكم تخصصي هست(منظورم روش هاي تبليغات و ترويج اهداف هست؛يكدفعه برداشت بد نكنيد)

بايد اين رو بگم كه اين تاثيرات ناخودآگاه و علايم ثبت شده بصورت ناخودآگاه تاثيري رو كه فيلم ساز ميخواد بر روي ذهن شما ميذاره و كم كم به طور نامحسوس موجب تغيير برخي از عقايد شما ميشه،چه بخواهيد چه نخواهيد.حالا اين كه دقيقا اين موارد چقدر بر روي ضمير ناخودآگاه تاثير ميذارن و روش كاركردشون چطوري هست و ضمير ناخودآگاه چگونه با اين اطلاعات كم كم موجب تغيير عقايد و افكار بطور نامحسوس ميشه و .... يك بحث كاملا مفصلي هست،اين ها چند روش از روش هاي مورد استفاده در سينما و فيلم ها بود،من فقط اينجا خواستم دوستان رو از روش هاي تبليغات و ترويج اهداف در سينما آگاه كنم.
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۴:۱۹, ۱۰/فروردین/۹۲ (آخرین ویرایش ارسال: ۱۰/فروردین/۹۲ ۱۴:۲۷ توسط ارش کمانگیر.)
شماره ارسال: #36
آواتار
و اسم سارا یک اسم عبری هست منظورم از مذهبی ائمه وبزرگان اسلام بود ما صدها پیامبر از بنی اسرائیل داریم که هر اسم از قوم بنی اسرائیل انهامیتونه یکی از اقوام ان پیامبران باشد


در ادامه مطلب عماره عزیز در هپنوتیزم شما چیزی را میبینید که اصلا به انتوجه ندارید مثلا در یک تصادف شما در انجا هستید ولی به ان توجه نداریدوچیزی از ان ر ادر زهن ندارید ولی در هپنوتیزم پلاک ماشینها را هم میتونیدبخوانید مغز شما تمام چیزی که از چشم دریافت میکند را بایگانی میکند در حالی که برای شما تجزیه نشده باشد

درسته نظریه فروید کاملا علمی نیست و لی در حال حاظر مورد استفاده تمامی روانشناسان دنیا قرار میگیرد


در ضمن این مسئله اسمها تهمت به اقای مقدم نبود این چیزی بود که نظر منو جلب کرد
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۶:۱۱, ۱۰/فروردین/۹۲
شماره ارسال: #37
آواتار
دوستانی که گیر دادن به اسم سارا و نیکا در فیلم:
باید بدونید که این اسم ها اسامی واقعی اون دو دختر بازیگر هست و برای راحتی و باور پذیری نقششون اسم های اصلیشون رو در فیلم به کار میبرند.

امضای sarallah
به امید روزی که این پُست سرتاسر این تالار گفت و گو را پرکند:
امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) آمد!
[تصویر: NatureGif16.gif]
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۶:۳۱, ۱۰/فروردین/۹۲
شماره ارسال: #38
آواتار
هر فيلم و سريالي هم نقطه قوت داره هم نقطه ضعف.....

شايد از نظر دوستان از جهاتي روي اين سريال كار شده باشه...اما به هر حال يك فيلمي هست كه خانواده و صميميت ،عطوفت و

همدلي،احترام به بزرگتر،و نماز اول وقت خواندن و مسائل ديني رو بخوبي ترسيم كرده....

اگر هم آقاي مقدم قصد توهين به اسامي متبركه داشته باشه ديگه خودش مسئوله و بايد به خدا جواب پس بده.....

البته اينها نظر من بود و نظر دوستان براي بنده بسيار محترمه
والسلام
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۷:۲۴, ۱۰/فروردین/۹۲ (آخرین ویرایش ارسال: ۱۰/فروردین/۹۲ ۱۷:۲۸ توسط جویای حقیقت.)
شماره ارسال: #39

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام دوستان عزیز :
بالاخره یه جایی پیدا شد که بتونم حرفامو درباره این سریال بزنم . یه سری نکات هست که دوستان اصلا بهش توجه نکردن و یه سری مسائل هست که دوستان مطرح کردن و این حقیر در حد توانم به این مسائل پاسخ خواهم داد .
اول اینکه فکر نکنین اگه قراره نقدی به سریال داشته باشم ، از شخصیت های این سریال بدم میاد . راستش رو بخواید از تنها کسی که با بازیش نه توی نقشش در این سریال ، بلکه کلا توی همه سریالها و فیلمهایی که بازی کرده خوشم نمیاد ، احمد مهرانفر (بازیگر نقش ارسطو) هستش .
اولین قسمت داستان که گریزی زده به سری یک پایتخت . بعد از اون ماجرای چپ کردن کامیون ارسطو پیش میاد و بحث قربونی کردن که ارسطو میخواست با پول قرضی یه گوسفند قربونی کنه که این خودش جای بحث داره . اونطرف داستان داماد خانواده معمولی ، یه پولی از یه خروس باز طلب داشته و بخاطر اون گرو کشی میکنه و خروس طرف رو میبره میذاره توی خونه تا طرف پول رو براش بیاره . حالا بماند که قمار رو داشت نشون میداد . نقی هم که رفته بود تا پدرش رو از خونه ی خواهرش بیاره ، بدون اجازه مرد خونواده خروس رو برمیداره و میبره و قربونی میکنه . با مالی که از لحاظ شرعی توش شک وجود داره . مابقی داستان رو بهتر میدونید و نیازی به گفتن نیست . قسمت دوم سریال پرداخت به مشکوک شدن به نقی و باقی ماجرا و اینکه یه خانم سرمایه دار یه کارگر رو می بره خونه خودش تا به اصطلاح پسرش رو مجبور کنه درس بخونه و خدائیش تا حالا نتونستم درک کنم که کدوم سرمایه داری به این بیشعوری همچین کاری میکنه . قسمت های بعد هم داستانهای مشابه که دوستان به اون اشاره کردن . ماجرای زیر قول زدن و ادای نذر ، ترک اعتیاد بدون اجازه نقی ، ماجرای درخت پرتقال ، نماز خوندن ارسطو که به تمسخر بیشتر شباهت داره تا نماز خوندن ؛ مخصوصا جایی که داره سلام میده یا الله اکبر میگه . . . ! ماجرایی هم که شب گذشته رخ داد . توی مغازه ی طرف بدون اجازه از تلفن استفاده کردن ، گوشت هایی که بدون اجازه خوردن و خوردن چایی اونهم بدون اجازه . جالب اونجاس که با همه ی اینکارا بعد از شکستن شیشه جلوی در می شینن تا یه وقت انگ دزدی بهشون زده نشه و آخر سر هم بدون حساب کردن غذاهایی که خوردن به راه خودشون ادامه میدن .
و اما در مورد موضوع اصلی داستان :
حمل گنبد و گلدسته و صلوات هایی که با این تعداد بالا توی سریال فرستاده میشه .
با ماجراهای پیش اومده در سال گذشته بر سر نام نقی و اینکه تمامی انگ ها به این سریال چسبانده شد که آغازگر تمامی توهین ها سریال پایتخت بوده ، امسال نویسنده با زیرکی تمامی تصمیم گرفت که با نمایش دادن نمادهای اسلامی و همچنین اضافه کردن نماز خوندن و صلوات فرستادن ، سری یک و دوم این سریال رو تطهیر سازی کنه . اینها رو هر چه سریال پیش می ره بیشتر متوجه میشین . رفتارهایی که این خانواده انجام میدن با احکام شرعی کاملا در تناقضه .
یه نقدی هم به کارهای سیروس مقدم هست . اونم اینکه توی تمام سریالهاش اصلا تکلیف بیننده مشخص نیست . در مورد همین سریال پایتخت ، نمیدونیم طنزه ، درامه یا تلفیقی از این دو . بیننده نمیدونه به مشکلات شخصیت ها بخنده یا گریه کنه و متاسفانه این موضوع هنگام تماشای سریال ، تاثیر منفی بر روان بیننده میذاره .
از دوستان عزیزم تقاضا دارم متعصبانه با انتقادهای مطرح شده ، برخورد نکنن . اینجا تالار بیداری اندیشه اس و ما برای پیش بردن اهداف خودمون نباید اونها رو تحمیل کنیم . هر کسی موافقه نظرش رو میگه و کسی هم که مخالفه نظر خودش رو میگه و این بین هر دو بایستی با مباحثه ای دور از متوهم خواندن و عقلانی برخورد نکردن همدیگه مسائل رو حل کنیم . هیچ کجای تاریخ نیومده که با بدوبیراه گفتن کسی موفق شده حرف خودش رو به کرسی بشونه .
یه موضوع دیگه هم هست که اصلا برام قابل هضم نیست . اونم اینکه چرا این اتفاقا فقط داره توی مازندرانی ها میفته !؟
در پناه الله
یا مهدی مدد
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۷:۴۴, ۱۰/فروردین/۹۲
شماره ارسال: #40
آواتار
(۱۰/فروردین/۹۲ ۱۷:۲۴)جویای حقیقت نوشته است:  
، گوشت هایی که بدون اجازه خوردن و خوردن چایی اونهم بدون اجازه .

بسم الله

سلام



در مورد این بخش از صحبتاتون که نقی با صاحب رستوران تماس گرفت و گفت غذا میخوریم هرچی شد حساب میکنیم
و متوجه منظورتون نشدم یعنی چی چرا تو مازندران اتفاق میفته؟

امضای شیدا
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
ارسال پاسخ  به روز آوری


[-]
کاربرانی که این موضوع را مشاهده می کنند:
1 میهمان

پرش در بین بخشها:


بالا