کانال بیداری اندیشه در سروش کانال بیداری اندیشه در تلگرام



ارسال پاسخ  به روز آوری
 
رتبه به موضوع
  • 2 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
غدیریون 94
۱۱:۰۳, ۲۹/مرداد/۹۴
شماره ارسال: #1
آواتار
[تصویر: 44270639368944061101.gif]
رسول الله صلی الله علیه واله :
«پیام غدیر را حاضران به غایبان و پدران به فرزندان تا روز قیامت برساند »
[تصویر: ghadir93.jpg]
[/font]
پیشاپیش
با قلبی خرم و دلی شاد
تبریکات صمیمانه خویش را به پاس بزرگ موهبت الهی :
تبلیغ رسول اکرم مقام خلافت و ولایت
امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیه السلام
را
خدمت فرزند برومندش
حضرت بقیه الله علیه السلام
و تمامی مسلمین جهان ابراز میداریم
[font=Arial]
[تصویر: 47799878861453651666.png]
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید

آغاز صفحه 2 (پست فوق، اولین پست این موضوع می باشد)
۹:۵۲, ۲/شهریور/۹۴
شماره ارسال: #11
آواتار
]
[تصویر: e-ghadir.jpg]

روز تكبير

عن على بن موسى الرضا(علیه السلام) :من زار فيه مؤمنا ادخل‏الله قبره سبعين نورا و وسع فى قبره و يزور قبره كل يوم سبعون الف ملك ويبشرونه بالجنة.....اقبال الاعمال: 778.
امام رضا(علیه السلام) فرمودند:
كسى كه در روز (غدير) مؤمنى را ديدار كند، خداوند هفتاد نور بر قبر او وارد مى كند و قبرش را توسعه مى‏ دهد و هر روز هفتاد هزار فرشته قبر او را زيارت مى‏ كنند و او را به بهشت بشارت مى‏ دهند.
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۸:۲۷, ۳/شهریور/۹۴
شماره ارسال: #12
آواتار
[تصویر: 425921_830.jpg]
هزاران دست بیعتگر کجا رفت؟

وفا با آل پیغمبر کجا رفت؟

اگر مولی"ولی" میشد , چه میشد؟

خلیفه گر علی میشد چه میشد؟

ولی..خاتم دوباره بی نگین شد

عدالت با علی خانه نشین شد

اگر پیمان مردم با ولی بود

اگر پیوند با آل علی بود

نه فرمان نبی از یاد می رفت

نه رنج و زحمتش بر باد می رفت

نه حق بی یاور و مظلوم میماند

نه امت از علی محروم می ماند

نه بذر فتنه می پاشید دشمن

نه"ما" تقسیم میشد بر تو و من

نه صدها بار میمردیم هر روز

نه جام زهر میخوردیم هر روز

صفوف ما جدا از هم نمیشد

شکوه و عزت ما کم نمیشد

"غدیر خم" اگر سایه فکن بود

"ولایت" اهرمن دشمن شکن بود
روز ديدار و نيكى
قال الصادق(علیه السلام):
ينبغى لكم ان تتقربوا الى الله تعالى بالبر والصوم والصلوة و صلة الرحم و صلة الاخوان، فان الانبياء عليهم السلام كانوا اذا اقاموا اوصياءهم فعلوا ذلك و امروا به....مصباح المتهجد: 736.

امام صادق(علیه السلام) فرمودند:
شايسته است با نيكى كردن به ديگران و روزه و نماز و بجا آوردن صله رحم و ديدار برادران ايمانى به خدا نزديك شويد، زيرا پيامبران زمانى كه جانشينان خود را نصب مى ‏كردند، چنين مى‏ كردند و به آن توصيه مى‏ فرمودند
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۵:۴۴, ۳/شهریور/۹۴
شماره ارسال: #13
آواتار
بهترین دلیل برای اثبات اینكه مراد از حدیث غدیر، ولایت است، نزول عذاب بر حارث بن نعمان هست.

اهل سنت، مانند ثعلبی، در تفسیرش می‌گوید:

بعد از قضیه غدیر، فردی از صحابه به نام حارث بن نعمان آمد گفت: یا رسول الله! گفتی خدا را بپرستیم، پرستیدیم، گفتی نماز بخوانید، خواندیم، گفتی زكات بدهید، دادیم، گفتی حج بروید، رفتیم، الآن هم آمدی پسر عمویت را خلیفه برای ما قرار دادی. آیا این از ناحیه خودت بوده یا از ناحیه خدا بوده است؟ پیامبر اكرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: قسم به خداوندی كه جان من در قبضه قدرت اوست! این به امر خدا بوده است. حارث، عصبانی و ناراحت شد و با آن تعصب جاهلیتش گفت:

إن كان ما یقول محمد حقاً فامطر علینا حجارة من السماء أجئتنا بعذاب ألیم.

اگر آنچه پیامبر اكرم (صلی الله علیه و آله و سلم) می‌گوید، راست باشد، عذابی از آسمان برای ما بفرست.


فما وصل إلی راحلته، حتی رماه الله بحجر، فسقط علی هامته و خرج من دبره.

سنگی از آسمان آمد و از فرق او وارد شد و از پایین بدنش خارج شد و در همانجا به درك واصل شد.


سیره حلبی، ج3، ص275 - فصول المهمة ابن صباغ مالكی، ص25 - تذكرة الخواص سبط ابن جوزی، ص30 - تفسیر أبی السعود - تفسیر فخر رازی - نور الأبصار شبلنجی
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۶:۳۱, ۳/شهریور/۹۴ (آخرین ویرایش ارسال: ۸/شهریور/۹۴ ۲۳:۵۴ توسط آفتاب.)
شماره ارسال: #14
آواتار
نیمه راه حجه ‏الوداع ، آغاز بیدارى چشم‏ هاى زمینیان بود.
آسمان، در بلندى‏ ها، سکوت ه‏اى ملیح کرد تا شعر شعور على ، در سینه عاشقانش سروده شود.
آن روز، نگاه محمد صلى‏ الله‏ علیه ‏و ‏آله و سلم ، اشاره به جبروت کرد و آرامش على علیه ‏السلام اشاره به ملکوت.


خورشید و ماه
با محمد صلى‏ الله ‏علیه‏ و ‏آله ، هر چه بالا مى‏ روى، بالاتر مى‏ بینى و این لیاقت، تنها شایسته على علیه ‏السلام است که در تسخیر قلب ملایک، سابقه‏ اى دیرینه دارد.
غدیر، آنجاست که شاخه‏ هاى على علیه ‏السلام و محمد صلى‏ الله ‏علیه‏ و‏ آله به اتصال پیوندى به نام فاطمه سلام الله علیها اوج مى‏ گیرد و دوازده میوه امامت از شجره طیبه ‏شان، به دامان عاشقان مى‏ افتد.
آنجا، دستان توحیدى رسول خدا صلى‏ الله‏ علیه ‏و ‏آله حجاب ‏هاى ظلمانى را کنار مى ‏زند تا آنچه از ناگفته ‏هاى رسالت باقى مانده است، زمزمه کند.
مردم! بگویید
به باد،
به باران،
به آفتاب
و به آب
که اینک على علیه ‏السلام ، جانشین من است

و در عبور روز و شب ، ماه و خورشید، این ‏چنین جایگاه خود را عوض مى ‏کنند تا تاریکى ، رهروانشان را نبلعد.
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۱:۴۳, ۴/شهریور/۹۴
شماره ارسال: #15
آواتار
[تصویر: 528255_435722629836433_1255044843_n.jpg]

نماز در مسجد غدير

عن ابى عبد الله(علیه السلام) قال:انه تستحب الصلوة فى مسجد الغديرلان النبى(صلی الله علیه و آله و سلم) اقام فيه امير المؤمنين(علیه السلام)و هو موضع اظهرالله عزوجل فيه الحق....وسائل الشيعه 3: 549.

امام صادق(علیه السلام) فرمودند:
نماز خواندن در مسجد غدير مستحب است، چون پيامبر اكرم(صلی الله علیه و آله و سلم) در آنجا اميرمؤمنان(علیه السلام) را معرفى و منصوب كرد. و آنجايى است كه خداى بزرگ، حق را آشكار كرد.
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۲:۴۷, ۵/شهریور/۹۴
شماره ارسال: #16
آواتار
[تصویر: _______20120914_1994162001.jpg]
نماز روز غدير
عن ابى عبد الله(علیه السلام) قال:و من صلى فيه ركعتين اى وقت‏شاء و افضله قرب الزوال و هى الساعة التى اقيم فيها اميرالمؤمنين(علیه السلام) بغدير خم علما للناس و... كان كمن حضر ذلك اليوم... وسائل الشيعه 5: 225، ح 2.
امام صادق(علیه السلام) فرمودند:
كسى كه در روز عيد غدير هر ساعتى كه خواست، دو ركعت نماز بخواند و بهتر اينست كه نزديك ظهر باشد كه آن ساعتى است كه اميرالمؤمنين(علیه السلام) در آن ساعت در غدير خم به امامت منصوب شد، (هر كه چنين كند) همانند كسى است كه در آن روز حضور پيدا كرده است.
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۹:۳۹, ۶/شهریور/۹۴
شماره ارسال: #17
آواتار
[تصویر: ebnemoljam.jpg]
[/font]
[font=Arial]روزه غدير

قال الصادق(علیه السلام):صيام يوم غدير خم يعدل صيام عمر الدنيا لو عاش انسان ثم صام ما عمرت الدنيا لكان له ثواب ذلك....
وسائل الشيعه 7: 324، ح 4.

امام صادق(علیه السلام) فرمودند:
روزه روز غدير خم با روزه تمام عمر جهان برابر است. يعنى اگر انسانى هميشه زنده باشد و همه عمر را روزه بگيرد، ثواب او به اندازه ثواب روزه عيد غدير است.
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۲۳:۴۹, ۶/شهریور/۹۴
شماره ارسال: #18
آواتار
همه جمع شده بودند

دریایی از مردم دور تا دور اقیانوس چشم‏های پیامبر موج می‏زد

تا چشم کار می‏کرد نگاه‏ هایی بود که بر لب‏های یاقوتی پیامبر دوخته شده بود.

ابرها هم گوش می‏کردند

صدای بال فرشته ‏ها هم موسیقی متن این صحنه جاودانه بود

ناگهان سکوت همه جا را گرفت:

«من کنت مولاه فهذا علی مولاه‏»
صدای دف بود و هلهله که زمین و زمان رو پر کرده بود.

از دست‏های روشن پیامبر که بازوان سبز مولا رو به سمت آسمان کشیده بود خطی نورانی به سمت ابدیت کشیده شده بود.
همه چشم‏ها تصویر بزرگ‏ترین رخداد تاریخ‏ رو ثبت می‏کرد

سلمان و ابوذر در پوست‏ خودشون نمی‏ گنجیدن

تمام سختی ‏ها آسان شده بود.

چقدر دنیا قشنگ بود رنگین‏ کمانی از عشق سرتاسر غدیر خم‏ رو پر کرده بود

خیلی از چشم‏ها بودن که تاب تحمل دیدن نورانیت این لحظات رو نداشتن

اما ....

هر چی بود عشق بود و عشق بود و عشق.
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۹:۳۶, ۷/شهریور/۹۴
شماره ارسال: #19
آواتار
[تصویر: ghadir93.jpg]
زندگى پيامبرگونه
قال رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم): من يريد ان يحيى حياتى، و يموت مماتى،ويسكن جنة الخلد التى وعدنى ربى‏فليتول على ابن ابى طالب،(علیه السلام) فانه لن يخرجكم من هدى،ولن يدخلكم فى ضلالة.....الغدير 10: 278.
رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند:
كسى كه مى‏ خواهد زندگى و مرگش همانند من باشد و در بهشت جاودانه‏اى كه پروردگارم به من وعده كرده، ساكن شود، ولايت على بن ابى طالب(علیه السلام) را انتخاب كند، زيرا او هرگز شما را از راه هدايت بيرون نبرده، به گمراهى نمى‏ كشاند.
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۶:۴۴, ۷/شهریور/۹۴
شماره ارسال: #20
آواتار
برابر آنچه از منابع تاریخى به دست مى‏ آید اولین موردى كه حضرت على علیه السلام حدیث غدیر را مطرح فرمود، بعد از رحلت پیامبر اكرم صلى الله علیه و آله بود. وقتى حضرت را براى بیعت ‏به مسجد آوردند، آن بزرگوار با بیان حقانیت ‏خود خلافت مسلمین را از آن خویش دانست و از بیعت امتناع كرد. بشیر بن‏ سعد انصارى برخاست و گفت: اى ابوالحسن، اگر انصار قبل از بیعت ‏با ابوبكر این كلام را مى ‏شنیدند، حتى دو نفر درباره بیعت‏ با شما اختلاف نمى ‏كردند. حضرت در جواب فرمود:

«یا هؤلاء اكنت ادع رسول الله مسجى لا اواریه و اخرج انازع فى سلطانه؟ و الله ما خفت احدا یسمو له و ینازعنا اهل البیت فیه و یستحل ما استحللتموه، ولا علمت ان رسول الله صلى الله علیه و آله ترك یوم غدیر خم لاحد حجة و لا لقائل مقالا. فانشد الله رجلا سمع النبى صلى الله علیه و آله یوم غدیر خم یقول: «من كنت مولاه فهذا على مولاه اللهم و ال من والاه و عاد من عاداه و انصر من نصره و اخذل من خذله‏» ان یشهد الان بما سمع.‏»

آیا باید پیكر رسول خدا(صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم) را بر روى زمین رها مى ‏كردم و قبل از كفن و دفن آن حضرت، درباره خلافت و جانشینى وى نزاع مى‏ كردم؟ مساله خلافت چنان روشن بود كه گمان نمى‏ كردم كسى در صدد دستیابى به آن باشد و در این موضوع با اهل بیت پیامبر(صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم) درگیر شوند. مگر رسول خدا صلى الله علیه و آله در روز غدیر خم حجت را بر مردم تمام نكرد و مگر جاى عذرى براى كسى باقى مانده بود؟

همگان را به خدا قسم مى ‏دهم، هر كس كلام پیامبر اكرم در روز غدیر خم را شنیده است كه مى‏ فرمود: «هر كس كه من مولاى او هستم اینك على مولاى اوست. خداوندا، هر كس على را دوست دارد دوست‏ بدار و آن كه على را دشمن بشمارد، دشمن دار، هر كس على را یارى كند یارى كن، و هر كه على را خوار كند، خوار ساز.» برخیزد و شهادت دهد.

زید بن‏ ارقم مى ‏گوید: بعد از این سخن حضرت، دوازده تن از اصحاب جنگ بدر برخاستند و گواهى دادند. اما من، با آن كه این گفتار را از زبان رسول الله صلى الله علیه و آله شنیده بودم، از اداى شهادت خوددارى كردم و بر اثر همین امر و نفرین حضرت بینایى ‏ام را از دست دادم .

احتجاج طبرسى، ج 1، ص 184/ الامامة و السیاسة، ص‏29 – 30/ بحارالانوار، ج 28، ص 185.





جلوه‏ گر شد بار دیگر طور سینا در غدیر

ریخت از خم ولایت مى به مینا در غدیر


رودها با یكدگر پیوست كم ‏كم سیل شد

موج مى ‏زد سیل مردم مثل دریا در غدیر


هدیه جبریل بود«الیوم اكملت لكم»

وحى آمد در مبارك باد مولى در غدیر


با وجود فیض«اتممت علیكم نعمتى»

از نزول وحى غوغا بود غوغا در غدیر


بر سر دست نبى هر كس على را دید گفت

آفتاب و ماه زیبا بود زیبا در غدیر


بر لبش گلواژه «من كنت مولا» تا نشست

گلبن پاك ولایت شد شكوفا در غدیر


«بركه خورشید» در تاریخ نامى آشناست

شیعه جوشیده‏ ست از آن تاریخ آنجا در غدیر


گر چه در آن لحظه شیرین كسى باور نداشت

مى ‏توان انكار دریا كرد حتى در غدیر


باغبان وحى مى ‏دانست از روز نخست

عمر كوتاهى ‏ست در لبخند گلها در غدیر


دیده‏ ها در حسرت یك قطره از آن چشمه ماند

این زلال معرفت خشكید آیا در غدیر؟


دل درون سینه ‏ها در تاب و تب بود اى دریغ

كس نمى ‏داند چه حالى داشت زهرا در غدیر

ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
ارسال پاسخ  به روز آوری


[-]
کاربرانی که این موضوع را مشاهده می کنند:
1 میهمان

پرش در بین بخشها:


بالا