موضوع بسته شده  به روز آوری
 
رتبه به موضوع
  • 15 رای - 4.47 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
دانلود مستند «ظهور بسیار نزدیک است» به مناسبت پیروزی انقلاب مصر
۲:۴۵, ۲۳/بهمن/۸۹ (آخرین تغییر در این ارسال: ۲۴/فروردین/۹۰ ۱۶:۰۰ توسط Mahdy2021.)
شماره ارسال: #1
آواتار
لحظات باشكوه تاريخ بشريت فرا رسيده است ، نفس ها درسينه ها حبس شده و دوست و دشمن متحير تحولاتي هستند كه در كمال ناباوري در خاورميانه در حال وقوع است ، هيبت آنكه خواهد آمد از هم اكنون تمام قلبها را فراگرفته است ، جهان آبستن حوادثي بس شگرف است ، حوادثي كه مجد و عظمت جهاني اسلام را در پي خواهد داشت ، و در اين لحظات نوراني ، امواج بشارت ظهور مي رود تا نه تنها ايران كه كل كشورهاي مسلمان بلكه تمام جهان را فراگيرد ، فيلم مستند " ظهور بسيار نزديك است " به مناسبت يوم الله 22 بهمن به حضور تمامي مشتاقان ظهور تقديم مي گردد. این مستند توسط گروه مبشران ظهور تهیه شده است!



توضیح مدیریت: به علت وجود ابهامات و اظهارنظرهای مختلف بر ضد این مستند و احتمال مضر بودن آن ، علی رغم میل باطنیمان مجبوریم لینکهای دانلود را حذف کنیم!
در صورتیکه در آینده احساس شد وجود لینکها ضرری ندارد ، آنها را مجددا برای دانلود می گذاریم ولی فعلا تا اطلاع ثانوی از قرار دادن آنها معذوریم.انشا الله که ظهور نزدیک است
با عرض پوزش از شما بازدیدکننده گرامی
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
۲۱:۱۵, ۲۴/بهمن/۸۹
شماره ارسال: #2
آواتار
[b]
بسم الله الرحمن الرحیم

حقیر به عنوان عضو کوچکی از مبشران ظهور،هم از تیم فرهنگی مبشران ظهور که این فیلم رو با مشکلاتی که در جریان هستم،ساختن، تشکر میکنم و براشون آرزوی موفقیت روز افزون را از الله خواهانم.
به همه! توصیه میکنم این فیلم رو ببینند...

به امید یکپارچگی امت
یا الله
[/b]

امضای ANTi666
[تصویر: anti666-logo.jpg]
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
۲۱:۲۶, ۲۵/بهمن/۸۹
شماره ارسال: #3

سلام بر همگیSmile
من مستند رو دیدم. خیلی خوب بود و از کتب معتبر شیعی استفاده شده بود.
کسی از دوستان این کتب رو داره؟ مثلا اون حدیثی که در دقیقه 23-24 از امام علی نقل میکنه:
"غالب یاران دجال در آن روزگار شالی سبز بر سر و دوش دارند.
بحار الانوار (جلد 13/صفحه 965)"
رو اسکن کنه بزاره رو سایت؟
آخه اگر توی همچین کتاب درجه 1 شیعی همچین حدیثی اومده پس چرا با سند و مدرکش توی تلویزیون نشون نمیدن؟

امضای monji
---------------------------------------------------------

روایات متعدد در مورد شال سبز یاران دجال!

http://forum.bidari-andishe.ir/thread-1231.html
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
۱۸:۳۱, ۲۶/بهمن/۸۹
شماره ارسال: #4
آواتار
(۲۵/بهمن/۸۹ ۲۱:۲۶)monji نوشته است:  سلام بر همگیSmile
من مستند رو دیدم. خیلی خوب بود و از کتب معتبر شیعی استفاده شده بود.
کسی از دوستان این کتب رو داره؟ مثلا اون حدیثی که در دقیقه 23-24 از امام علی نقل میکنه:
"غالب یاران دجال در آن روزگار شالی سبز بر سر و دوش دارند.
بحار الانوار (جلد 13/صفحه 965)"
رو اسکن کنه بزاره رو سایت؟
آخه اگر توی همچین کتاب درجه 1 شیعی همچین حدیثی اومده پس چرا با سند و مدرکش توی تلویزیون نشون نمیدن؟

سلام

بسیاری از اسناد و مطالب در فیلم رو میتونید از سایت مبشران ظهور یعنی http://WwW.U313.iR تهیه کنید

یا الله
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
۱۶:۵۳, ۱۴/اسفند/۸۹ (آخرین تغییر در این ارسال: ۲۲/فروردین/۹۰ ۱۰:۵۹ توسط Mahdy2021.)
شماره ارسال: #5

با سلام و درود بر همه دوستان

بار دیگر موج تهمت و دروغ و تخریب بر علیه مبشران ظهور و موج بشارت آغاز شده است :

توسط یک جریان سیاسی انحرافی ، مستندی از حوادث آخرالزمان تهیه شده و در تیراژ حدود 2 میلیون نسخه در سراسر کشور توزیع شده است. این سی دی بیشتر بر مبنای روایات غیر معتبر و تمایلات جناحی تهیه شده است.

در جلسه اخیر تشکل غیر قانونی موسوم به وعاظ ولایی ، فردی به نام کیاپاشا بر مبنای محتوای یک سی دی، سخنرانی کرده و سعی کرده شعیب بن صالح در روایات را به دکتر احمدی نژاد تطبیق دهد. نزدیکان رئیس جمهور می گویند احمدی نژاد از این مشابه سازی ها ناراحت است


کد قالب بندی شده:
http://www.mashreghnews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=33003

http://www.jahannews.com/vdcirvazvt1awy2.cbct.html

دایه های مهربان تر از مادر که تا کنون بارها و بارها به بهانه های واهی دولت مکتبی را کوبیده اند ، این بار در نقش دلسوز رئیس جمهور ، نگران ناراحتی او شده و با این بهانه به تخریب موج نورانی بشارت ظهور و فیلم مستند ساخته شده در این زمینه اقدام کرده اند.

قرار دادن مطلبی در تیتر اول این سایتها بدون مشخص بودن منبع خبر و در حد چند خط و تنها با تیتر تخریبی و به قصد جوسازی و شانتاژ رسانه ای چیزیست که فقط می توان آن را " ناجوانمردی رسانه ای " نامید.

شاید بتوان انگ " تمایلات سیاسی " در اتهامنامه ای که منتشرکنندگان آن ، اوج رسالت خود را در حمله به دولت می بینند ، با مطالب مطرح شده در فیلم مستند که به مذاق سیاسی آنها خوش نیامده است را تفسیر کرد ، اما این موضوع که مشرق نشینان و اصحاب جهان نیوز یک شبه متخصص روایت شناس! شده و حکم به غیرمعتبر بودن روایات داده اند ، چیزیست که تنها در چنته این دو سایت و البته برخی از متوهمان جنبش سبز می توان آن را یافت.

از کسانی که علی رغم نظر ولی امر مسلمین مبنی بر فرعی بودن برخی از مسائل آن را به مسئله درجه اول کشور تبدیل کرده و ضمن التهاب آفرینی و ایجاد بحران ، دانسته یا ندانسته همچون استکبار ، منافقین و صهیونیسم اقدام به کوبیدن و تمسخر دولت انقلابی می کنند ، انتظاری جز این هم نیست.

قابل توجه دروغ پردازان سایت مشرق( که در بحران کمبود ببیننده ناچار به اخبار جعلی و دروغ روی آورده اند) :

سی دی مذکور پس از تولید و در روزهای آغازین توزیع ، توسط روحانی بزرگواری که مسئول موسسه " نگین سبز علوی " می باشد و با گروه فرهنگی مبشران ظهور همکاری داشته است ، به افراد و رده های اولیه بیت مقام معظم رهبری(مدظله) ارسال شده و علی رغم اینکه شماره تماس بر روی سی دی وجود داشته است ، تاکنون تماسی از بیت معظم له مبنی بر مشکل دار بودن این مباحث و منع توزیع آن دریافت نشده است ، قابل توجه است که این سی دی از طریق کانالهای متعدد به بیت معظم له رسیده است ، همچنین این سی دی از طرق گوناگون و از جمله توسط اعضای مبشران به دست رئیس جمهور محبوب نیز رسیده است که نشان می دهد مسئله مطرح شده مبنی بر ناراحتی دکتر احمدی نژاد کذب محض است.

دست اندرکاران این فیلم مستند در حالی توسط مهاجمان دائمی به دولت متهم به انحراف سیاسی میشود که عشق به ولایت و حمایت از دولت مکتبی در جای جای این فیلم مستند موج می زند ، البته کارنامه سیاه تخریب دولت مردمی توسط سایتهای جهان نیوز و مشرق ، به خوبی مفهوم " انحراف سیاسی " یعنی " حمایت از دولت " را در ذهنها ترسیم می کند.

در حالی دروغ بزرگ " انتشار 2 میلیون سی دی " توسط تهیه کننده گان این فیلم مستند مطرح شده است که تا کنون تنها حدود 70 هزار سی دی توسط گروه فرهنگی مبشران ظهور تولید شده که هنوز بخشی از آن توزیع نشده است (هرچند این فیلم به لطف خدا و با اقبال گسترده اقشار مردمی ائم از طلاب ، بسیجیان ، برادران سپاهی ، فرهنگیان و ... روبرو شده و به صورت خودجوش تا کنون صدها هزار نسخه از آن تکثیر شده و به سوی تکثیر میلیونی پیش می رود.)

با این حساب باید پرسید که آیا یک مسلمان مجاز است و میتواند به خود اجازه دهد با چنین دروغ های بزرگ و روشهای نادرستی به خیال خود به اهداف سیاسی سخیف و تسویه حساب با فلان گروه بپردازد؟

مردم ما در سال 84 و 88 به خوبی حساب گروههای قدرت در چپ و راست را در کف دستشان گذاشتند و این انتقام از منتخب مردم و حامیان آنها از پس لرزه های سیلی دیرین است.

یقیناً گروه فرهنگی مبشران ظهور با این تخریب و دروغ پردازی سایت مشرق ، شکایت به مراجع ذی صلاح را حق قانونی خود می داند.

مسئولین این سایتها اگر راست می گویند و اگر جرات دارند ، تیغ سانسور را از بخش نظرات بردارند تا خیل مشتاقان ظهور با روشی منطقی و با دلیل و برهان بر توهمات آنها خط بطلان بکشند.

تحولات بزرگ ظهور شروع شده است ، بشارتهای مکرر در مکرر احمدی نژاد قهرمان مبنی بر نزدیک بر ظهور باطل کننده ادعاهای این دایه های دروغین است.

ظهور بسیار نزدیک است و در آن روزهای بزرگ و مبارک چه شرمنده خواهند بود کسانی که دانسته و ندانسته این خط نورانی را تخریب کردند و کسانی که از این موج مقدس حمایت نکردند.

قطعاً اتهام زنی و دروغ های سخیف چند ورشکسته سیاسی ذره ای از عزم و اراده مبشران ظهور نخواهد کاست ، شور و اشتیاق توده های مردمی و اقشار مختلف و اقبال بی نظیر آنها به این فیلم مستند در حالی که همگان با چشم خود شاهد آغاز تحولات بزرگ و حیرت آور در منطقه هستند ، بشارت بخش فراگیر شدن موج بشارت ظهور در جامعه منتظران است.

گروه فرهنگی مبشران ظهور

14 اسفند 89

امضای علائم ظهور
آیا نرمش در برابر دشمنان کارساز است؟


"وَلَن تَرْضَى عَنكَ الْيَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ "
و هرگز یهود و نصارى از تو خشنود نخواهند شد تا آنكه از آیین آنان پیروى كنى.

---------------
[تصویر: taghvim.jpg]
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
۱۵:۳۷, ۲۲/اسفند/۸۹
شماره ارسال: #6
آواتار
مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه‌ای مستند «ظهور بسیار نزدیک است» را رد و مستندات آن را برگرفته از کتب غیرمعتبر اعلام کرد.

به گزارش آینده روشن، در اطلاعیه مرکز تخصصی مهدویت آمده است: مدتی است که برخی اظهارنظر‌ها و عرضه سی‌دی‌هایی (لوح های فشرده) پیرامون تحقق برخی علایم و تطبیق بعضی از نشانه‌های ظهور با برخی از شخصیت‌ها، فضای کشور را فراگرفته و موجب التهاب و تشویش افکار عمومی شده است، نمونه جدید تطبیق‌سازی که به صورت گسترده نیز در کشور پخش شده فیلم مستند «ظهور بسیار نزدیک است» می‌باشد.

در ادامه اطلاعیه آمده است: مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم با توجه به وظیفه‌ای که در عرصه تحقیق و تبلیغ مهدویت دارد، به کارشناسی در این زمینه پرداخت و تعدادی از محققان این مرکز به بررسی آن پرداختند با تحقیق کاملی که در این زمینه شد، روشن شد این فیلم و مشابه آن بر اساس روایت ضعیف و مردود تهیه شده است و از کتبی استفاده شده که اعتبار لازم را ندارند و در موارد متعدد نیز مطالب بدون سند و مدرک مطرح شده است، علاوه بر این که تطبیق علایم با برخی افراد به علت محدودیت علم و امکان خطا و اشتباه در شناخت مصادیق نه تنها کار ناپسند و مردودی است، بلکه پیامدهای خطرناکی همچون ایجاد شک و تردید در اصل مهدویت را در مخاطبین به دنبال خواهد داشت.

در پایان اطلاعیه امده است: لذا این‌گونه فیلم‌های مستند و فعالیت‌هایی مانند آن، از نظر مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم مردود بوده و مطالب آن اعتبار ندارد.

علاقه مندان برای توضیح بیشتر در این زمینه به تارنمای (سایت) مرکز تخصصی مهدویت قم به نشانی http://www.mahdi۳۱۳.com مراجعه نمایند.

به نقل از همین سایت

تأملي در مورد فيلم مستند «ظهور بسیار نزدیک است»


موضوع ظهور امام مهدي عجل الله تعالی فرجه الشریف اولين و اصلي‌ترين و به عبارت دقيق‌تر تنها مسأله مهم فرا روي جامعه انساني و به ويژه مسمانان و بالاخص شيعيان است. امري كه حيات انساني مردم به آن وابسته است. اميد و آرزوي آينده‌اي روشن با آمدن او، انسان‌ها را زنده نگه داشته و با فرهنگ انتظار است كه زندگي ما معنا پيدا كرده است. موضوع مهدويت و فرهنگ انتظار كه در كلمات پيشوايان دين از آن سخن به ميان آمده است مجموعه‌اي كامل از باورها و رفتارهاي لازم براي يك حركت صحيح به سمت مقصد نهايي كه همان آمادگي براي ظهور است را در درون خود دارد تا هر كس كه خواهان آمدن اوست بتواند به درستي و بر اساس رضايت ولي خدا در مسير آمادگي براي تحقق ظهور گام بردارد.وما امیدوار هستیم که این دوران زیبا و شکوهمند در زمان ما اتفاق بیافتد، و بخاطر همین اولین دعای ما ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف می باشد.
اما هر از چند گاه، موجي انحرافي فضاي فكري و رفتاري مردم را دچار تشويش كرده و با ايجاد برخي انتظارات و توقعات كاذب، آسيب جدي به حركت مردم در مسير آمادگي فكري و روحي براي ظهور وارد مي‌كند. كه تهيه و توزيع اينگونه سي‌دي‌ها كه حاوي تطبيق‌هايي است از آن نمونه است.
و بر اهل علم و نظر لازم است با موضع‌گيري درست و تبيين مباحث، اين فضاي مسموم را از بين برده و آرامش فكري و رفتاري را به مردم بازگردانند. اين نوشته حاصل نظر جمعي از پژوهشگران عرصه مهدويت در مركز تخصصي مهدويت قم مي‌باشد كه به صورت خلاصه ارائه مي‌شود، و از دو بخش تشكيل شده است.

الف. نكات راهبردي
1. در مكتب گران‌سنگ و بي بديل شيعه و تفكر ناب مهدويت، محكمات و مسلماتي وجود دارد كه مردم با تأسي و عمل به آن‌ها، از هر تأويل و توجيه و حدس و گمان‌هاي نابه‌جا، بي نياز مي‌شوند. از جمله آن‌ها لزوم تبعيت علماء در عصر غيبت و ولي فقيه در صورت تشكيل حكومت اسلامي در اين دوران است. لزوم تبعيت در امور متعدد از جمله حوادث واقعه را شامل مي‌شود. بنابراين بر همه ما لازم است در جهت‌گيري‌ها و اظهار نظرها، توجه به علما داشته باشيم و همراه آنان حركت كنيم نه جلوتر؛ و در هر موضع‌گيري نظرات آنان را جويا شده و عمل كنيم. علمايي كه عمل به دين و وظيفه ديني را سرلوحه رفتار خود قرار داده‌اند؛ آناني كه مخالفت با هواي نفس را نصب العين قرار داده‌اند و رغبتي به دنيا و لذات زودگذر آن ندارند.
همچنين در معارف بلند شيعه، وظايف افراد در قالب فرهنگ انتظار به روشني بيان شده است كه جهت‌گيري كلي آن زمينه‌سازي براي ظهور در قالب دستورات دين تحت سرپرستي علما و ولي فقيه است و لذا معنا ندارد كه انسان، وارد فعاليت‌هاي به اصطلاح تحليلي بدون پشتوانه شود و كساني كه شايستگي براي اظهار نظر ندارند سخناني را مطرح كرده و جهت حركت مردم را دچار انحراف كنند.

2. مباحث مهدويت مانند ساير معارف ديني از پشتوانه عقلي و نقلي برخوردار است و معارف نقلي نيز شامل آيات قرآن و روايات مي‌باشد. همانگونه كه در ساير معارف ديني، برخي روايات ضعيف و غير قابل استناد وجود دارد و علما با جُهد علمي خود، اينگونه احاديث را از احاديث صحيح جدا مي‌كنند، در بحث مهدويت نيز، روايات ضعيف و غير قابل اعتبار وجود دارد كه بايد پالايش شود و كسي حق ندارد اين روايات را بدون توجه به ضعف سند و اشكال در محتوا و متن دست مايه حرف‌هاي خود قرار دهد و فضاي فكري جامعه را دچار تشويش كند.

3. از كارهاي بسيار مهمي كه فقها در راستاي فهم صحيح معارف و احكام دين انجام مي‌دهند بررسي سند روايات مي‌باشد كه به علت اهميت آن، علم رجال شكل گرفت، و هيچ فقيهي به خود اجازه نمي‌دهد بدون توجه به سند، روايتي را پذيرفته و بر طبق آن فتوا دهد. بر اين اساس، آيا مي‌توان پذيرفت كه علم رجال در احكام فرعي رعايت شود ولي در مباحث مهمي مانند مباحث مهدويت كه عموم مردم به آن حساسيت داشته و واكنش نشان مي‌دهند فراموش شود؟ و عده‌اي غير متخصص به خود اجازه دهند با استفاده از هر حديثي هر چند ضعيف، با عقايد و احساسات مردم بازي كنند؟

4. علامت ظهور با توجه به روايات به علايم حتمي و غير حتمي تقسيم مي‌شوند. معناي علامت غير حتمي نيز از خود روايت روشن است كه يعني عدم تحقق آن امكان دارد. وقتي خود ائمه علامتي را غير حتمي معرفي مي‌كنند دليلي ندارد اين گونه علايم پررنگ نشان داده شود و به گونه‌اي ارائه شود كه بايد باشد و اكنون هست.

5. از معضلاتي كه فرهنگ ناب مهدويت را دچار آسيب مي‌كند بحث «تطبيق» است. يعني مطابقت دادن علايم با حوادث خارجي. تطبيق قطعي تقريباً غير ممكن است زيرا ما علم كافي نداريم. تطبيق احتمالي ممكن است آن هم توسط افرادي كه متخصص در فن بوده و جوانب كار را كاملاً مي‌سنجند. مرجع در اينگونه امور، علماي راستين هستند كه اظهار نظر آن‌ها مورد توجه است.
مگر اين امور از حوادث واقعه نيستند (و اما الحوادث الواقعه) و نبايد طبق دستور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به علما رجوع كرد؟ چگونه عده‌اي ناآشنا به معارف مهدوي به خود اجازه مي‌دهند كلام امام زمان را زير پا گذاشته و مرز علما را بشكنند و هرچه خواستند بگويند؟

6. رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌اي شخصيتي بي بديل در زمان كنوني است كه در قله علم و عمل، تقوا و درايت، شجاعت و زمان‌شناسي بوده و در هر زمان كه لازم باشد آنچه را مورد نياز مردم است تذكر مي‌دهند. كمالات ايشان براي همگان روشن است و براي بيان عظمت و بزرگي ايشان هيچ نيازي نيست تا بخواهيم او را بر كسي تطبيق دهيم (اگر باعث منقصت و كوچكي ايشان نشود) ما به ايشان كمال ارادت را داشته و امر ايشان را مطاع دانسته و وجوب تبعيت و اطاعت از ايشان را لازم مي‌دانيم و بهترين تعبير را براي ايشان به اين عنوان «روحي له الفداء» بكار مي‌گيريم. مردم ايران اين رهبر عظيم الشأن را به خاطر ويژگي‌هاي خودش دوست دارند و علما براي ايشان كمال احترام را قائلند.

7. به نظر مي‌آيد تطبيق برخي افرادي كه در روايات از آنان ياد شده به برخي شخصيت‌هايي كه در زمان حاضر وجود دارند منشاأ آمريكايي و اسرائيلي دارد و آنان بودن كه اينگونه تطبيق‌ها را ابتدا مطرح كردند. و برخي افراد در جامعه ما نيز از روي بي دقتي به آن دامن زدند. لازم است كمي تأمل شود. آيا اين كار نوعي علامت‌سازي نيست؟

بايد توجه داشت برخي افراطيون مسيحي و يهودي كه از آنان صهيونيسم مسيحي ياد مي‌شود اينگونه تلقين مي‌كنند كه ما بايد زمينه را براي آمدن مسيح موعود فراهم كنيم. ما بايد جنگ آرماگدون را ايجاد كنيم تا او بيايد زيرا آمدن مسيح موعود متوقف بر آمدن اوست. آيا آنچه برخي افراد در كشور ما انجام مي‌دهند به نوعي حركت در مسير خواست دشمنان نيست.

ب. تأملي گذرا به محتواي اين فيلم مستند

در اين فيلم به گونه‌اي القا شده است كه گويا محتواي آن بر اساس نظر كارشناسان و محققين متعدد عرصه مهدويت است و از پشتوانه روايي فراوان و احاديث صحيح برخوردار است.
لازم است اشاره شود كه مستندات اصلي اين فيلم كتب و روايات ذيل است:
ـ الزام الناصب: اين كتاب كه توسط يكي از معاصرين نوشته شده است از منابع معتبر روايات مهدويت شمرده نمي‌شود. رواياتي در آن وجود دارد كه در كتب معتبر و علما گذشته نبوده است. البته ما نويسنده آن را محترم دانسته و با حسن ظن مي‌گوييم احتمالاً ايشان در صدد جمع مطالبي در مورد امام مهدي بودند و متناسب با شرايط زمان خود مي خواستند آنچه را در اختيار دارند مكتوب كنند تا اهل فن در مورد آن‌ها تأمل كنند.
ـ عصر ظهور: اين كتاب كه حالت تحليلي دارد توسط يكي از نويسندگان و كارشناسان عرصه مهدويت نگاشته شده است. خود ايشان در بخش‌هاي متعددي از كتاب تصريح به ضعف روايات از حيث سند و متن دارند و در موارد متعددي با كلمه «والله العالم» خواسته‌اند بگويند اين مطلب فقط يك فرضيه است، با توجه به روايات هر چند ضعيف.
ـ خطبة البيان: علما و محققين متعددي كه اين حديث را مورد بررسي قرار داده‌اند آن را از حيث سند ضعيف و بي اعتبار مي‌دانند. فقط محتواي ابتداي روايت را كه در مورد شخصيت امام علي علیه السلام است با توجه به عقل و ساير روايات معتبر، صحيح مي دانند. هر چند اينان نيز نمي‌گويند اين حرف‌ها مستند به امام علي علیه السلام است.
اكثر مطالب اين فيلم مستند، بر اساس روايات ضعيف و يا بدون پشتوانه روايي است. يعني بخشي از مطالب مستند به روايات ضعيف است و بخشي نيز اصلاً مستند روايي ندارد و هيچ حديثي حتي حديث ضعيف و غير معتبر نيز به آن اشاره نكرده است.
اكنون مناسب است در مورد شخصيت‌هايي كه در روايات از آنان ياد شده به صورت گذرا نكاتي را مطرح كنيم.
1. شعيب بن صالح
با مسامحه مي‌توان گفت كه در كتب شيعه، در شش روايت اين نام آمده و از فردي به نام شعيب ياد شده است. اولاً سند همه روايت‌ها ضعيف است و دو روايت نيز اصلا به امام معصوم نمي‌رسد. ثانياً هيچ ارتباطي بين شعيب با خراساني نيست. در يك روايت فقط آمده كه قبل از اين امر (قيام) چند نفر هستند: سفياني، يماني، مرواني، شعيب بن صالح. در يك روايت خروج او از سمرقند و قبل از خروج سفياني است و در روايتي خروج امام و حضور شعيب در مقدمه لشگر ايشان است و در يك روايت حضور او در عراق قبل از قيام امام مطرح شده و اينكه در عراق به امام ملحق مي‌شود. به علاوه اگر بپذيريم وجود فردي به نام شعيب در روايات ذكر شده از علايم حتمي نيست.
2. يماني
علامت يماني از علايم حتمي بوده و حديث صحيح دارد. حديث صحيح در مورد يماني فقط دو نكته را دارد: 1ـ اصل قيام و خروج او در برابر سفياني 2ـ بر حق و هدايت بودن او. در هيچ روايتي از تعدد يماني سخني مطرح نيست و از روايات چنين مطلبي قابل استفاده نيست. با توجه به روايت ضعيف، خروج او از يمن است. در روايات ما اسمي از نصر براي او نيامده است. در روايتي از اهل سنت نام نصر آمده آن هم به صورت لقب يعني به او نصر مي‌گويند زيرا نصر خدا براي اوست و در همين روايت اشاره شده نام او سعيد است.
3. عبدالله
كه به پادشان عربستان تطبيق داده شده است. اين فقط يك روايت است منقول از امام صادق، كه مبهم است يعني حضرت فرموده است: من يضمن لي موت عبدالله اضمن له القائم. منظور از عبدالله كيست؟
4. روح الله
كه مستند به يك روايت است با مراجعه به روايت روشن مي‌شود كه كلام پيامبردر وصف شيعيان امام علي علی السلام است.
حضرت ابتدا اشاره دارند آنان بر منابري از نور هستند و صورتشان نوراني و لباسشان از نور است. بعد مي‌فرمايند: هم قوم تحابوا بِرَوْح الله علي غير انساب و لا اموال اولئك شيعتك و انت امامهم يا علي. مرحوم مجلسي در ذيل حديث مي‌گويد: رَوْح الله يعني به رحمت خدا و اينكه حبّ آنان نسبت به يكديگر به خاطر خدا است نه به خاطر مال و نَسَب و ساير امو دنيوي. (بحارالانوار، ج65، ص139)
5. خراساني
در تعدادي از روايات اشاره به خراساني شده است. با توجه به روايات اشاره به خروج اين فرد در روايات مورد پذيرش است. اما اولاً از علايم حتمي نيست. ثانياً مدح خاصي از او نشده است. يعني در روايات نيامده كه انساني وارسته، عالم و ... هست كه به خاطر امام زمان و امر ايشان قيام مي‌كند و براي زمينه‌سازي ظهور حركت مي‌كند. بله مي‌تواند مدح كلي نسبت به او را فهيمد زيرا به امام ملحق مي‌شود.
البته بايد توجه داشت رواياتي كه در مورد جزئيات امر خراساني صحبت كرده‌اند ضعيف هستند.
نكته قابل توجه دقت اينكه در روايات (بنا بر پذيرش سند) پرچم يماني داراي بهترين و كامل‌ترين هدايت مطرح شده است و تهيه‌كنندگان اين مستند نيز به آن اشاره دارند. آيا اينان مي‌خواهند فعاليت جناب سيد حسن نصرالله و حركت و حرف‌هاي او را هدايت كننده‌تر از رهبر معظم انقلاب معرفي كنند؟ در حالي كه آقاي سيد حسن نصرالله خود را سرباز اين رهبر مي‌داند و ما به روشني شاهديم كه مقام معظم رهبري بهترين فرد در امر مديريت و هدايت جامعه انساني است. و يا مي‌گويند حسين الحوئي از رهبران جهادي يمن برتر از رهبر است؟ آيا واقعاً تهيه كنندگان اين فيلم به دنبال معرفي شخص خاصي به هر قيمتي نيستند؟
6. سفياني
با تأمل در روايات سفياني مي‌توان پذيرفت كه ائمه از خروج فردي به نام سفياني نام برده‌آند. اما جزئيات حركت او مستند به روايت ضعيف و بي‌اعتبار است و نمي‌توان بر اساس آن ادعايي كرد. و تطبيق آن بر فرد خاص به شكلي كه در فيلم آمد با اين پشتوانه ضعيف واقعاً محل تأمل است.
در آخر باز هم لازم است اشاره شود كه بر ما لازم است توجه به كلام علما و اطاعت از ولي فقيه و حركت در مسير زمينه‌سازي با پالايش دروني خود با تطهير نفس و تلاش براي ايجاد آمادگي عمومي تحت سرپرستي و هدايت ولي فقيه و علماي بزرگوار باشيم. والله العالم
والسلام
مهدي يوسفيان

امضای -Ali-
[تصویر: 1_Untitle2.png]

ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
۲۱:۱۹, ۲۲/اسفند/۸۹
شماره ارسال: #7
آواتار
تآکید میکنیم که مطالب و مصداق سازی های این مستند به خصوص در مورد برخی شخصیت ها کاملاً احتمالی هست و الزاماً قطعیتی ندارد
پس محتاطتر با این مسائل برخورد کنید و از اظهار نظر قطعی در این موارد بپرهیزید
خداوند همه ما را به راه راست هدایت فرماید و در راه راست ثابت قدم گرداند

امضای علی 110
پرستش به عبادت نیست، به اطاعت است!!!!
از که اطاعت می کنیم؟!
همو معبود ماست!!

امام زمان علیه السلام:
ظهور ما به تأخیر نیفتاده مگر به سبب اعمال ناپسندی که از ایشان (شیعیان) سر می‌زند و خبر آنها به ما می‌رسد.

ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
۸:۱۴, ۲۳/اسفند/۸۹ (آخرین تغییر در این ارسال: ۲۳/اسفند/۸۹ ۸:۲۰ توسط monji.)
شماره ارسال: #8

(۲۲/اسفند/۸۹ ۱۵:۳۷)-Ali- نوشته است:  مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه‌ای مستند «ظهور بسیار نزدیک است» را رد و مستندات آن را برگرفته از کتب غیرمعتبر اعلام کرد.
...
والسلام
مهدي يوسفيان

مرکز تخصصی مهدویت خودش توی این 32 سال چه کاری برای مهدویت انجام داده؟
الان هم اگر این مستند نبود تا سالهای سال ازشون خبری نبود! فقط توی هفته یک برنامه بسوی ظهور هست که اون هم قبلا وقتی توی یک فیلم 5 دقیقه آخرالزمان رو بررسی میکرد به درد میخورد اون هم فقط همون 5 دقیقه! الان هم همچین آقایونی میان توی برنامش صحیبت میکنن و هیچ کس هم نگاه نمیکنه! قسم میخورم اگر مستند های اینطوری نبود و دجال رو معرفی نمیکرد هنوز دنبال انسان تک چشم و خرش میگشتن!!
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
۱۱:۱۷, ۲۳/اسفند/۸۹ (آخرین تغییر در این ارسال: ۲۳/اسفند/۸۹ ۱۱:۲۲ توسط مجيد.)
شماره ارسال: #9

به نام خدا

با سلام ، با عرض معذرت اين پست مقداري طولاني شد و از صبر و بردباري كه در خواندن آن به خرج ميدهيد تشكر ميكنم .

نقد فيلم و افراد معرفي شده يك بحث است و رد احاديث و روايات بحثي ديگر

اين آقايان در اصل اسناد شيعه را رد كردند در حالي خود بيان نموده اند كه اسناد ضعيف هستند . ضعيف بودن سند با رد و بي اعتبار بودن خيلي تفاوت دارد كه علم رجال به آن مي پردازد و بزرگان سنديت قطعي و يا ضعيف بودن و يا رد آن را بيان ميكنند.

و هيچ يك از اسنادي كه در فيلم بيان شده جز اسناد مردود نمي باشد . كمااينكه اسناد قوي و قابل تامل نيز در آن فيلم كم نيستند .

حال چگونه است كه اين آقايان اسناد را مردود محسوب ميكنند ، خود مي دانند و صاحب اسناد و روايات كه ائمه اطهار ( ع ) مي باشند .

اين ديگه نقد فيلم نيست بلكه رد اسناد و مدارك شيعه مي باشد كه در آن صورت بايد به تمامي اسناد شيعه شك كرد .

بر فرض كه اين اسناد ضعيف باشند اين آقايان تا حالا كجا بودند و چرا اسناد قوي را منتشر نكردند . اين كه ايشان احاديث ضعيف دانسته اند در كتب بي شماري كه مجوز چاپ و تاييد وزارت ارشاد را گرفته اند چاپ شده و موجود مي باشد .

اگر اين گروه كه خود را " گروه نخصصي مهدويت " نام گذاشته اند تا حالا چرا به اين كتب اعتراض نكرده اند و آنها مردود ندانسته اند و جلوي چاپ آن كتب را نگرفته اند .

مگر اسم خود را " مركز تخصصي مهدويت " نگذاشته اند پس تا كنون چرا هيچ بحث و گفتگوي در جامعه و براي روشنگري در رابطه با احاديث و روايات ترتيب نداده اند

مگه اين اولين بار است كه احاديث را شنيده اند .

در حالي كه در فيلم مصاديق شخصيت ها را احتمال مي داند و فقط نشانه ها را طبق احاديث براي اشخاص بيان كرده و هيچ قطعيتي در اين باره نداده است .

چرا وقتي در وبلاگ " نور خدا " عبد الله دوم را مهدي موعود معرفي كرد . تمام وبلاگ ها و سايت ها به سفياني بودن او اشاره كردند . مگر نگفته بودن مصادق شناسي مشكل دارد و نبايد صورت گيرد پس چرا موج گسترده اي بر عليه او و ادعايش و وبلاگها و سايت هاي مربوطه كه ملك عبدالله دوم را مهدي معرفي نمودن جبهه گرفته و همديگر را به خروج سفياني آگاه ميكردند .

محققين مختلفي تحليل هاي بلند بالايي بر اين موضوع نوشتند . و در نهايت وبلاگها و سايتهاي معرفي عبدالله دوم به عنوان مهدي موعود فی*ل*تر شدند .

در سايت موعود جناب اقاي شفيعي سروستاني ميگويد كه از 1200 نشانه ظهور فقط پنج عدد باقي مانده چرا كسي به ايشان ايراد نگرفت اسناد اين 1200 علائم ظهور فكر ميكنيد چه هستند .
http://www.apocalypse.ir/post-122.aspx

از سخنان ايشان مي باشد كه ميگويد :
*فيلمي در کشور ما با موضوع آخرالزمان ساخته نشده است.
اين محقق در زمينه مهدويت عنوان داشت: اين در حالي است که در آن سوي درياي مديترانه در دهه 90 بيش از 60 درصد پرفروش‌ترين فيلم‌هاي هاليوود در خصوص آخرالزمان است و آيا ساخت فيلم‌هايي با چنين موضوعاتي براي سرگرم کردن مردم است.
وي ادامه داد: ولي ما در کشورمان فيلمي با اين موضوع و مفهوم نداريم و نسبت به اين موضوع غفلت کرده‌ايم در حالي که ذهن‌ها درگير اين موضوع است.

در حالي ايشان در برنامه هاي مختلف راديو و تلويزيون به سخنراني و اظهار نظر مي پردازد .

چرا مركز تخصصي مهدويت از ايشان در رابطه با 1200 نشانه ظهور هيچ سئوالي نميكند ؟ فكر ميكنيد مدرك و سند او چه مي باشد ؟


در اين فيلم سخنان بزرگان و اشخاص معتبر با صداي خودشان بيان شده قرار داده شده ، آيا اين اشخاص براي نمونه آيت الله ناصري مشكل دارند و منحرف هستند .

دوستان برادران نقد منصافنه با نقد معاندانه و يك طرفه فرق دارد .

فيلم نقاط ضعف دارد ؟ بله

فيلم جاي بحث دارد ؟ بله

فيلم نقاط مثبت و قوي دارد ؟ بله

پس يك نقد سازنده و منصفانه هم نقاط ضعف را بيان ميكند و هم نقاط مثبت را .

در ضمن براي تك تك اعضاي اين گروه اتفاقاتي افتاده كه تاييديه بوده براي كار و عملشان يراي نمونه مورد ذيل را برايتان ميآورم .

يكي از اعضاي گروه به نام آقاي محمد جواد در حدود چند ماه پيش ( دقيقش يادم نيست ) يك ديدار عمومي با مقام معظم رهبري در بيت رهبري داشتند .

محمد جواد در پايان مراسم در حالي كه بر روي كف دستش نوشته بود " لبيك يا امام خامنه اي " و بر كف دست ديگرش نوشته بود " لبيك يا سيد خراساني " براي دست بوسي خدمت آقا ميرسند و خود را به آقا مي رسانند و در مقابل آقا قرار ميگيرد و به آقا عرض ميكند كه :

ما معتقديم شما سيد خراساني هستيد ما به اين موضوع ايمان داريم .

شما فكر ميكنيد آقا چه عكس العملي از خود نشان مي دهد .

مقام معظم رهبري اين دوستمان را در آغوش ميگيرد ، رويش را مي بوسد و چفيه را از دوش خود برداشته و بر دوش محمد جواد مي اندازد .

خب ، اين حركت آقا چه چيز را ميرساند ؟

شما در فيلم سخن حجت الاسلام پناهيان را داريد . ايشان مسئول اتاق فكر و مشاور رئيس نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها مي باشند . آيا سخنان ايشان بي اعتبار است ؟

در فيلم صداي حاج اقا حاجتي را داريد . ايشان از افراد بي اعتبار جامعه ي ما مي باشد ؟

سخن آخر : بنده به نوبه خودم آرزوي ظهور را هرچه زودتر دارم و هر لحظه سعي ميكنم از اين موضوع غافل نباشم و جزء منتظران هستم .

هيچ تعصبي بر روي فيلم ساخته شده ندارم ، هدف آشنايي عموم مردم با علائم ظهور و آمادگي عموم براي پذيرايي مهدي ( عج ) آن يوسف زهراي بتول ( س ) بود .

صاحب اين حركت ما نيسيتم و نخواهيم بود ما وسيله اي بيش نبوديم . حال اگر اين حركت به حق باشد. اين نقد و بررسي ها اثري براي عدم رسيدن به هدف نخواهد داشت . و اگر به حق باشد صاحب آن خودش حمايتش خواهد كرد .

از ابتدا توكلمان بر پروردگار يكتا و منان و توسل مان بر صاحب الامر و صاحب الاختيارمان حضرت حجت بن الحسن ( عج ) بوده و و ادامه نيز بر خداوند عزيز توكل و بر حضرت صاحب الزمان ( عج ) توسل ميكنيم .

اگر اين حركت نادرست باشد با همين نقد ها و نشستها متوقف مي شود و راه به جايي نمي برد . و اگر بر حق باشد خودش بدون دخالت ما به راهش ادامه خواهد داد

و هيچ يك از ما ها نمي خواهد بر راه غلط و اشتباه پا فشاري كند .

دلايل تاييد بسيار قوي تري در نزد اين گروه هست كه گفتني نيست هرچند كه جناب اقاي علي اصغر سيجاني در سايت u313.ir به آن اشاره نموده . اين فيلم به دفتر مقام معظم رهبري از كانالهاي مختلف ارائه شده و تا كنون از دفتر و بيت معظم له هيچ تماسي مبني بر توقف و اشكال فيلم از با ايشان گرفته نشده است . و شماره موبايل ايشان بر روي سي دي درج شده است .


با آرزوي ظهور آن منجي بر حق كه تمامي ائمه ( ع ) مارا سفارش به انتظار فرج او و ذكر دعاي فرج نموده اند .



اللهم صل علي محمد و آل محمد

اللهم عجل لوليك الفرج
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
۱۲:۱۲, ۲۳/اسفند/۸۹
شماره ارسال: #10
آواتار
با هر كس كه اصول علمی را بپذیرد حاضر به مناظره هستیم


[تصویر: kalbasi.jpeg]
پاسخ مدیر مركز تخصصی مهدویت به ادعای مستندسازان ظهور نزدیك است:
با هر كس كه اصول علمی را بپذیرد حاضر به مناظره هستیم / در اعتقادات نمی‌توان به ظن و گمان بسنده كرد

مدیر مركز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم، از اعلام آمادگی این مركز جهت مناظره با سازندگان مستند «ظهور بسیار نزدیك است» خبر داد و گفت: این مركز در محیطی علمی حاضر به انجام این كار است.

حجت الاسلام مجتبی كلباسی، مدیر مركز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به ادعاهای سازندگان مستند «ظهور بسیار نزدیك است» اعلام كرد كه این مركز از مناظره ابایی ندارد و حاضر است در محیطی علمی به اثبات ادعاهای خود بپردازد.

حجت الاسلام كلباسی در این گفت و گو تصریح كرد: ما در طول تاریخ مواجه بودیم با تطبیقات نابجا، كه به طور مثال یك مصداق می بینیم و مساله ای را در حدیثی مشاهده می كنیم و می گوییم این همان است.

وی ادامه داد: این مساله اختصاصی به اینجا ندارد و از هزاران سال قبل وجود داشته است و باید ریشه بسیاری از فرقه های خرافی را در تطبیق نابجا دانست.

وی افزود: كیسانیه محمد حنفیه را به مهدی موعود انتساب دادند، در زمان بنی العباس، مهدی عباسی را با تطبیق نابجا به عنوان مهدی موعود معرفی كردند، در حكومت موحدین كه در شمال آفریقا و اسپانیای امروز تشكیل شد بنیانگذار آن ادعا می كند من همان مهدی هستم اینها همه ناشی از تطبیق نابجا است.

در مسائل اعتقادی با ظن و گمان نمی شود برخورد كرد

حجت الاسلام كلباسی بیان كرد: متاسفانه افرادی كه خوش‌بینانه ترین حالت آن این است كه احساسی هستند، بر اساس احساسات حرف‌هایی را مطرح می كنند كه بر اساس ظن و گمان است، البته احساسات مقدس و چیز بسیار خوبی است، اما در مسائل اعتقادی و اموری با این درجه از اهمیت نمی توان بر اساس حدس و گمان حركت كرد و آیات و روایات بسیاری از جمله «ان الظن لایغنی من الحق شیئا» این مدعا را تایید می كند.

وی یادآور شد: این آیات و روایات به ما می فهماند كه نباید حرف جاهلانه بزنیم و سخنی كه مقدمات آن غیر علمی است را بیان كنیم.

حجت الاسلام كلباسی بیان داشت: من به آقایانی كه ما را به مناظره دعوت كرده اند، می گویم ما ادعایی نكرده ایم، ما گفته ایم این كه شما گفته اید پایه و اساس آن اینگونه است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: شما خانه و بام و پی خانه را روی هوا ساخته اید و بعد به ما می گویید بیائید مناظره كنید، چه چیزی را می خواهید ثابت كنید، ما كه از مناظره باك و هراسی نداریم.

وی افزود: ما با كسی مناظره می كنیم كه اصول موضوعه را بپذیرد، ما از مناظره باكی نداریم، اگر كسی اصول موضوعه در حوزه های علمیه را نپذیرد كه نمی شود با او بحث و مناظره كرد.

حجت الاسلام كلباسی ابراز داشت: نمی‌توان حرف بی دلیل زد، در غیر این صورت هر كس می تواند برای خود ادعایی بكند، ما بعد از انقلاب از همین تطبیقات راجع به شعیب بن صالح داشته ایم.

مدیر مركز تخصصی مهدویت تصریح كرد: چه لزومی دارد كه این مطالب بی پایه و اساس بیان شود كه مردم فكر كنند همه عقاید این گونه است، مردم امروز اهل مطالعه و تحقیق هستند و این گونه نیست كه حرف بی پایه و اساسی را بپذیرند.

وی افزود: ما امروز وظیفه داریم وقتی بدعت ها آشكار می شود در مقابل آن اقدام كنیم، از این رو احساس وظیفه كردیم در مقابل این جریان، آن چه طبق ضوابط علمی است را اعلام كنیم و اگر كسی هست كه این ضوابط را قبول دارد، بیاید ما خدمت او هستیم و اگر توانست ادعاهای خود را اثبات كند كه ما مرید او هم می شویم.

این استاد حوزه علمیه قم بیان كرد: ما اطمینان داریم افرادی كه چنین برنامه هایی را اجرا می كنند یك مقدار از دنیای علم امروز و حتی دنیای علم دیروز هم فاصله دارند.

حجت الاسلام كلباسی تصریح كرد: ما در پذیرش عقاید، اصولی داریم، آقایان بروند مطالعه كنند ببینند كه آیا در عقاید می شود انسان بر اساس حدس و گمان برخورد كند و حرفی بزند تا مطالبی این گونه در اذهان مردم مطرح شود؟

وی بیان داشت: روایاتی كه ضعیف است و در آن جعالین و وضاعین هستند و مورد آن معلوم نیست نباید به خورد مردم داد، خطبه البیانی كه آقایان به آن استناد می كنند، در كتب معتبر نیامده است و ریشه ندارد.

حجت الاسلام كلباسی گفت: ما با هر كس كه اصول علمی را بپذیرد، حاضر به مناظره و خواهان این مطلب هم هستیم، دست چنین افرادی را هم می بوسیم و هیچ ابا و خوفی هم از مناظره كردن نداریم.

وی تصریح كرد: به آقایان توصیه می كنیم از افترا بپرهیزند، ما یك مطلب نقدی علمی را وارد كرده ایم آقایان هو و جنجال راه انداخته اند و سیل تهمت و افترا زده اند؛ این منطق علمی نیست.

حجت الاسلام كلباسی تصریح كرد: ما هم حاضر به مناظره هستیم منتهی با منطق علمی و مستدل كه در حوزه ها در بررسی اخبار پذیرفته شده است، نه اینكه یك كسی برای خود مبنایی انتخاب كند و بگوید به عنوان مثال هر چیز در این كتاب است را من قبول دارم.

مدیر مركز تخصصی مهدویت اظهار داشت: امیدواریم فضای تهمت و افترا برچیده شود، ما به اندازه فهم خود در این راستا تلاش كرده ایم كه البته بدون شك در آن نقایصی نیز وجود دارد، توصیه می كنم آقایان فضای اتهام را كنار بگذارند و به فضای علمی بازگردند و سخن علمی به زبان بیاورند.

وی ابراز داشت: ما حق نداریم ظنیات و مسائل بی اعتبار را به خورد مردم بدهیم، اینها در نزد خدا پاسخگویی دارد، این همه احادیث صحیح و مبانی متقن وجود دارد، اینها را رها كرده اید و به سراغ یك سری ظنیات رفته اید، اینها درست نیست.
مدیر مركز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم در پایان گفت: امیدواریم خداوند به همه ما بصیرت، قدرت تشخیص، منطق و فكر عنایت كند و همه بتوانیم در مسیر درست و سالم گام برداریم.

***

وظیفه شیعه آماده شدن برای ظهور و فراهم آوردن زمینه ظهور است.

[تصویر: jafare1.jpg]
معاون پژوهش موسسه آینده روشن با اشاره به اینكه جزمی بیان كردن علائم ظهور و تطبیق به افراد مشخص یك آسیب جدی است، اظهار داشت: در برخی روایات در ذكر نشانه های ظهور علامت هایی برای افراد ذكر شده است كه در تطبیق این صفات بر اشخاص تنها می توانیم یك احتمال را بیان كنیم.

حجت‌الاسلام جواد جعفری، معاون پژوهش موسسه آینده روشن با اظهار تاسف از انتشار مستند «ظهور بسیار نزدیك است»، بیان داشت: در این رابطه باید بحث و بررسی شود كه در زمان غیبت تا چه اندازه باید علائم ظهور مورد مطالعه و توجه قرار گیرد و چه وظیفه‌ای نسبت به شناخت علائم ظهور داریم و ائمه معصومین(علیه السلام) نسبت به شناخت آن تا چه اندازه تاكید دارند.
وی ادامه داد: بعد از مطالعه این كلیات، باید بحث تطبیق علامات نقل شده در روایت بر افراد را مورد مدافه فرار دهیم و اینكه چه معیارهایی برای تطبیق صحیح وجود دارد.

حجت الاسلام جعفری اظهار داشت: ما معتقدیم در دوران غیبت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) وظیفه شیعه آماده شدن برای ظهور و فراهم آوردن زمینه ظهور است.

وی با بیان اینكه علائم ظهور به دو دسته روشن و مبرهن و غیر واضح تقسیم می شود، گفت: بحث تطبیق تنها در دسته اول روایات قابل جریان است.

وی با اشاره به اینكه جزمی بیان كردن علائم ظهور و تطبیق به افراد مشخص یك آسیب جدی است، اظهار داشت: در برخی روایات در ذكر نشانه های ظهور علامت هایی برای افراد ذكر شده است كه در تطبیق این صفات بر اشخاص تنها می توانیم یك احتمال را بیان كنیم.

این اندیشمند حوزوی بیان داشت: پرهیز از تطبیق های نادرست به معنای نفی نزدیك بودن یا دور بودن ظهور امام نیست و باید بین این مطالب تفكیك قائل شویم.

وی گفت: سید خراسانی در روایات فردی جوان معرفی شده است كه در این نرم افزار بر مقام معظم رهبری كه در حدود هشتاد سال عمر شریفشان است تطبیق شده است.

این محقق عرصه مهدویت ابراز داشت: در روایات بیان شده است كه بر دست سید خراسانی یك خال وجود دارد كه در این نرم افزار به خلل تعبیر شده است كه عدول از ملاك های ترجمه صحیح است.

وی با اظهار تاسف از استناد بخشی به سخن مقام معظم رهبری در نرم افزار «ظهور بسیار نزدیك است»، گفت: حذف كلام «این شروع راه است» و نقل كلام «ظهور نزدیك است» جفا به كلام بزرگان است.

حجت الاسلام جعفری بیان داشت: در این نرم افزار به اوصاف شعیب بن صالح تكیه شده است در حالی كه دراین مورد مطلب قابل اعتنایی در روایات شیعه و اهل سنت نداریم با این حال شعیب بن صالح در این نرم افزار بر دكتر محمود احمدی نژاد، رییس جمهور پرتلاش و محبوب ایران تطبیق شده است.

این محقق علوم اسلامی بیان داشت: در این مستند اظهار شده كه شعیب از ری قیام خواهد كرد در حالی كه پیرامون این مطلب حتی یك روایت هم نداریم.

وی با اشاره به اینكه حداكثر مطلبی كه در این باره وجود دارد، سخنان شخصی حسن بصری است، گفت: این مطلب علاوه بر اینكه سخن معصوم نیست و قابلیت استناد ندارد، در كتب اهل سنت نقل شده ضمن این كه اهل سنت درباره وی داوری به ضعف كرده اند.

این محقق عرصه مهدویت بیان شد: بسیاری از حدیث شناسان اهل سنت تعبیر ضعیف را در مورد این روایات به كار برده‌اند.

وی اظهار داشت: اوصاف بیان شده شعیب بن صالح منتسب به سفیان كلبی و در كتاب فتن ابن حماد است كه راوی و كتاب هر دو ضعیف هستند.

وی با انتقاد از اینكه تعبیر مجموعه روایات در این مستند به كار رفته است در حالی كه روایت قابل اعتنایی در این مطلب وجود ندارد، بیان داشت: توسل به استعاره در اسامی از دیگر ضعف های این مجموعه است كه شعیب را به معنای مردمی گرفته اند و ابن صالح را هم به معنای پسر فردی پرهیزگار عنوان كرده اند.

این محقق علوم انسانی با بیان اینكه مطالب این مستند یا دلیل ندارد و یا دلیل معتبر ندارد، گفت: در كتاب غیبت شیخ طوسی كه از بزرگان شیعه است محل خروج شعیب سمرقند معرفی شده است.

وی بیان داشت: بحث های ما سیاسی نیست و می خواهیم جلوی این تفسیر ها و تحلیل های نادرست را بگیریم.

وی با اشاره به اینكه موسسه آینده روشن برای برگزاری مناظره آمادگی كامل را دارد، گفت: ما گفته ایم كه افراد مورد نظر خود را برای انجام مناظره معرفی كنید و پشتوانه فكری و تحصیلات او را بیان كنید تا ما در همان سطح فردی را معرفی كنیم.

این محقق علوم اسلامی گفت: ما با روی گشاده از مناظره استقبال می كنیم و سوال ما هم این است كه استنادات شما در این مطلب چیست؟

این استاد حوزه علمیه قم در پایان با پرهیز دادن از كارهای نسنجیده در عرصه مهدویت بیان داشت: ضروری است تا در مقوله مهدویت با مطالب متقن و منابع معتبر سخن گفته شود .
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
موضوع بسته شده  به روز آوری


[-]
کاربرانی که این موضوع را مشاهده می کنند:
1 میهمان

[-]
موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: مشاهده: آخرین ارسال
Information پیروزی مقاومت در 8 روز جنگ... Anti-satanism 20 1,568 ۶/آذر/۹۱ ۱۸:۰۸
آخرین ارسال: R3Z4

پرش در بین بخشها:


بالا