کانال بیداری اندیشه در تلگرام



ارسال پاسخ  به روز آوری
 
رتبه به موضوع
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
راهنمایی درباره ی تناسب اندام
۱۰:۰۲, ۱۵/اردیبهشت/۹۱ (آخرین ویرایش ارسال: ۴/خرداد/۹۳ ۲۳:۰۷ توسط مجید املشی.)
شماره ارسال: #1
آواتار
اگر شما مایل هستید که شکمی صاف داشته باشید و یا از داشتن نفخ دائم شکم شاکی هستید به شما توصیه می کنیم که این مقاله را مطالعه نمایید. در ذیل از 8 غذایی نامبرده می شود که باید برای پیشگیری از ایجاد نفخ از خوردن آنها اجتناب کنید. نکته قابل توجه دیگر این است که متخصصین تغذیه به افرادی که می خواهند شکمی صاف داشته باشند نیز توصیه نمودند که اگر از ایجاد نفخ جلوگیری کنند تا حدود 5/3 کیلوگرم از وزن خود را کاهش داده و شکم متناسب تری نیز خواهند داشت.

1- نمک
از خوردن بیش از اندازه نمک خودداری کنید. همچنین غذاهایی که به صورت کنسروی با نمک فراوان فرآوری شده اند چرا که نمک موجود سبب جذب بیشتر آب شده و درنتیجه میزان احتباس آب در بدن شما افزایش یافته و حالت خمودی و کسالت به همراه پف کردگی و افزایش وزن می گردید.

2- کربوهیدرات ها
کربوهیدرات(برنج،نشاسته ها،نان،قندها...) به عنوان منبع اصلی تولید انرزی در بدن هستند و نباید شما بیش از اندازه مصرف نمایید چرا که درصورت عدم فعالیت مناسب و یا ورزش، این مواد به صورت گلیکوژن در عضلات ذخیره و هر گرم گلیکوژن حدود 3 گرم آب را جذب می نماید درنتیجه شما دچار افزایش وزن خواهید شد.

3- سبزیجات خام
نصف پیمانه هویج پخته شده برابر یک پیمانه هویج خام مواد غذایی لازم را دارد اما هویج پخته میزان حجم کمتری را در معده اشغال نموده و هضم آن را آسانتر می نماید و در نتیجه از ایجاد نفخ زیاد در دستگاه گوارش شما پیشگیری می نماید. اگر شما از آن دسته کسانی هستید که با خوردن سبزیجات خام دچار نفخ شدید می گردید توصیه می کنیم که حتما از سبزیجات پخته یا بخارپز استفاده کنید.

4- غذاهای نفاخ
بعضی از غذاها هستند که به خودی خود در دستگاه گوارش ایجاد گاز می نمایند که می توان موارد ذیل را نام برد: گل کلم،کلم،کلم بروکلی،کلم فندقی،بروکلی،پیاز، فلفل و مرکبات.

5- آدامس جویدن
زمانی که شما آدامس می جوید هوای زیادی را می بلعید که در روده های شما به دام می افتد و به تدریج سبب نفخ بیشتری می گردد.

6- غذاهای سرخ کردنی
غذاهای خیلی چرب و سرخ کردنی خیلی دیرتر هضم می گردند لذا سبب ایجاد احساس سنگینی و دم در شما می گردد. البته منظور ما این نیست که اصلا غذاهای چرب یا سرخ کرده نخورید، بلکه باید به نوع روغنی که استفاده می کنید توجه بیشتری نمایید برای مصال سعی کنید از روغنهایی مثل روغن زیتون و روغن آرکادو، و همچنین از مواد چربی موجود در آجیل ها و حتی شکلات تلخ استفاده نمایید.

7- غذاهای تند و تیز
اگر ادویه های افزودنی مانند فلفل،جوز،میخک،پیاز و سیر، خردل و... سبب تحریک معده و درنهایت تشدید نفخ می گردند از مصرف بیش از اندازه آنها بپرهیزید.

8- نوشابه های کربوهیدراتی و اسیدی
از نوشیدن نوشابه هایی که قند فراوان دارند و یا نوشیدنی هایی مثل قهوه، الکل، چای و آب میوه های مرکبات به مقدار فراوان خودداری کنید. بهتر است یک رژیم مناسب را انتخاب نموده و از موادی که در بالا ذکر شد در حد تعادل و کم، مصرف نمایید تا مشکل شما که نفخ و افزایش وزن است به راحتی حل گردد.

http://www.happyiranian.org
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید

آغاز صفحه 13 (پست فوق، اولین پست این موضوع می باشد)
۲:۰۸, ۱۱/خرداد/۹۵
شماره ارسال: #121

می تونید از این سایت برای مشاوره طب سنتی برای تناسب اندام استفاده کنید...از لینک زیر می تونید سوالتون رو بپرسید :
http://ganjinegolab.ir/index.php/forum/index

امضای amir4515
مزاج شناسی
مشاوره رایگان طب سنتی
درمان بیماری ها با طب سنتی
راهکار های پیشگیری از ابتلا به بیماری ها
طرز تهیه نوشیدنی های گیاهی خوشمزه
[تصویر: iconsite.png]
گنجینه گل و گلاب کاشان
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۶:۲۹, ۸/مرداد/۹۵
شماره ارسال: #122

اندام زیبا با رژیم غذایی و ورزش
[تصویر: 479045-org.jpg]
اندام زیبا به معنای لاغری نیست. بلکه به اندامی متناسب گفته می شود. برای پی بردن به تناسب اندام می توان طول قد را از عدد 105 کم کرد. عدد حاصل همان اندام زیبا است. برای مثال فردی با قد 180 باید وزنی در حدود 75 کیلوگرم داشته باشد، اندام زیبا دارد.
داشتن اندام زیبا و خوش فرم آرزوی همه افراد است. اما اندام زیبا به راحتی حاصل نمی شود. برخی برای دست یابی به اندامی ایده آل از روش های جراحی، لیپوماتیک، کرایولیپولیز و ... استفاده می کنند. این روش ها می توانند در مدت کوتاهی شما را به وزن ایده آلتان برساند. البته به این شرط که چاقی موضعی باشد و تنها در قسمتی از اندام چربی ها تجمع کرده باشند. در صورتی که به چاقی مفرط مبتلا هستید، تنها راه لاغری در پیش گرفتن یک رژیم غذایی مناسب و ورزش مرتب است. به طور کلی برای داشتن یک اندام زیبا می توانید تمامی توصیه های زیر را به کار ببندید:
[تصویر: Untitled%20-%202%2810%29.jpg]
نوشیدن آب کافی برای داشتن اندام زیبا[/u]
آب در بدن نقش یک مایع تنظیم کننده چربی ها را بر عهده دارد و اندام زیبا موثر است. در واقع با نوشیدن آب کافی می توان چربی های اضافه بدن را به سادگی از بین برد. همچنین با نوشیدن آب قبل از غذا مقداری از حجم معده پر می شود و در نتیجه جای برای غذا کمتر می شود. اگر این کار به طور مداوم تکرار شود، می تواند در کاهش وزن و [i]اندام زیبا به شما کمک کند. در عین حال باید نوشیدن آب در بین غذا پرهیز شود. یک روش بهتر برای داشتن اندام زیبا، ریختن چند قطره آب لیموی طبیعی در یک لیوان آب است که اگر پس از صرف غذا میل کنید، مقداری از کالری های اضافه از بین می رود.
خودداری از مصرف غذاهای پرکالری و اندام زیبا
غذاهای پرکالری می تواند به شما قدرت بدنی بیشتری بدهد، اما توجه داشته باشید که به همان میزان هم در افزایش وزن موثر است و اندام زیبا را از بین می برد. برای داشتن اندام زیبا اگر فعالیت بدنی کمی دارید، بهتر است از غذاهای کم کالری استفاده کنید. از جمله میل کردن سبزی ها و میوه ها به پر کردن معده و اشغال جای غذا در اندام موثر هستند. غذاهای کم کالری شامل غذاهایی است که چربی و شیرینی کمتری دارند. این غذاها برای شام مناسب تر هستند و در داشتن اندام زیبا به شما کمک می کنند. غذاهایی که کالری زیادی دارند برای شام مناسب نیستند. همچنین برای اندام زیبا می توان وعده شام را در ساعات اولیه شب میل کنید. با شکم پر خوابیدن موجب تجمع چربی در ناحیه شکم و پهلوها می شود و در نتیجه آرزوی داشتن اندام زیبا را از شما می گیرد.
[تصویر: Untitled%20-%203%2810%29.jpg]
مصرف گوشت سفید برای داشتن اندام زیبا
گوشت قرمز می تواند در رفع کم خونی و ضعف بدنی به شما کمک کند. اما فراموش نکنید که اگر در مصرف گوشت قرمز زیاده روی شود، به مرور زمان باعث افزایش وزن و از بین بردن اندام زیبا می شود. همچنین کلسترول خون را افزایش می دهد که مشکلات دیگری را نیز در پی دارد. برای داشتن اندام زیبا به جای گوشت قرمز می توان از گوشت سفید استفاده کرد. گوشت سفید کالری کمتری دارد و در عین حال به سلامتی بدن کمک می کند. ماهی حاوی مقدار زیادی امگا 3 نیز هست که بدن را در مقابل بیماری ها محافظت می کند و برای داشتن اندام زیبا مناسب است.
مصرف میان وعده برای داشتن اندام زیبا
میان وعده ها می توانند اشتهای شما را برای غذا کمتر کرده و در نتیجه یک راه حل ساده برای اندام زیبا باشند. اگر به اضافه وزن مبتلا هستید، بهتر است در میان وعده های خود، غذاهای کم کالری میل کنید تا اشتهای کمتری برای میل کردن غذا داشته باشید. میان وعده ها تاثیر زیادی در چاقی ندارند. البته به این شرط که از بین مواد غذایی پرکالری و چرب نباشند. میل کردن چند عدد بیسکویت ساق طلایی یک گزینه مناسب برای میان وعده است و به اندام زیبا می انجامد.
خوردن غذا تنها زمان گرسنگی برای داشتن اندام زیبا
یک اصل مهم برای داشتن اندام زیبا، تا زمانی که به طور کامل گرسنه نشده اید، از خوردن غذا پرهیز کنید. این اصل باید به یک قانون در تمامی دوران زندگی تبدیل شود. غذا را تنها زمانی میل کنید که احساس گرسنگی کامل داشته باشید. زمانی که احساس گرسنگی دارید به این معناست که بدن شما به سوخت نیاز دارد. اما هنگامی که بدون احساس گرسنگی غذا میل می کنید، بدن به سوخت و انرژی نیاز ندارد و غذاهایی که میل می کنید، به چربی های اضافه تبدیل می کند.
مصرف میوه پس از شام ​
برای داشتن اندام زیبا اگر شام را در ساعات اولیه شب میل کرده اید، تا ساعات پایانی شب ممکن است احساس گرسنگی کنید. در این صورت سعی کنید با مصرف میوه خود را سرگرم کنید. توصیه ما اینکه از مصرف غذا در آخر شب ها خودداری کنید. غذایی که در ساعات پایانی شب مصرف می شود، به چربی های اضافه تبدیل می شود. همچنین از خوردن چیپس، پفک و سایر اسنک ها پس از شام خودداری کنید. این کار موجب افزایش وزن می شود که باید با اندام زیبا خداحافظی کنید. یک راه بهتر اینکه می توانید پس از صرف شام مسواک بزنید. در این صورت به صورت اتوماتیک وار از خوردن غذا منصرف می شوید.
کم کردن غذا به صورت تدریجی برای داشتن اندام زیبا
در فرایند لاغری و اندام زیبا، برای کم کردن غذا می توانید یک برنامه تدریجی داشته باشید. به این معنا که نمی توانید به یکباره از خوردن شام دست بکشید. حتی اگر بتوانید راه عاقلانه ای نیست و به سلامتی شما آسیب زیادی وارد می کند. براساس توصیه پزشکان نباید یکی از وعده های غذایی خود را حذف کنید. . در عین حال باید میزان غذای خود را کمتر کرد. در ابتدا کمی سخت است. اما برای غذای خود اندازه مشخص کنید. اگر در گذشته شما دو بشقاب برنج میل کرده اید، اکنون باید آن را به یک بشقاب و نصف کاهش دهید. یک ماه بعد آن را به یک بشقاب برسانید و سرانجام از بشقاب خود کمتر کنید. یک راه حل ساده برای داشتن اندام زیبا اینکه می توانید بشقاب غذای خود را کوچکتر انتخاب کنید که حس تلقین را در شما زیاد می کند.
[تصویر: Untitled%20-%204%286%29.jpg]
اندام زیبا با ورزش و فعالیت بدنی
ورزش و فعالیت بدنی می تواند مقدار زیادی از چربی های اضافه بدن را از بین ببرد. اگر توانایی انجام ورزش های سنگین را ندارید و یا برای ساختار جسمی شما خطرناک است، می توانید پیاده روی را در اولویت قرار دهید تا اندام زیباتری داشته باشید. پیاده روی در طی روز به مدت 30 دقیقه سلامتی شما را تضمین می کند و تا میزان زیادی از کالری های اضافه بدن را از بین می برد و در نتیجه اندام زیبا را به دنبال دارد. اما یک نکته مهم اینکه نباید پس از ورزش و یا پیاده روی دوباره به خوردن غذاهای پرکالری مشغول شوید. زیرا پس از ورزش، بدن آمادگی بیشتری برای جذب کالری دارد و در نتیجه با مصرف غذا چربی های بیشتری در بدن ذخیره می شود.
دست کشیدن از غذاهای مورد علاقه و اندام زیبا
غذاهای مورد علاقه بیشترین تاثیر را بر چاقی و اضافه وزن دارند. بهتر است گاهی اوقات از خوردن غذاهای مورد علاقه صرف نظر کنید. یا حداقل مقدار آن را کمتر کنید. با ورزش هم می توانید کالری هایی که در نتیجه غذاهای مورد علاقه در بدن وارد شده است را از بین برد. اگر قصد داشتن اندام زیبا را دارید، بهتر از غذاهای مورد علاقه خود را کنار بگذارید.
اختصاصی وب
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
ارسال پاسخ  به روز آوری


[-]
کاربرانی که این موضوع را مشاهده می کنند:
1 میهمان

پرش در بین بخشها:


بالا