کانال بیداری اندیشه در تلگرام



ارسال پاسخ  به روز آوری
 
رتبه به موضوع
  • 5 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
پذیرش ولایت علی علیه السلام شرط ایمان در ادیان پیش از اسلام!!
۱۲:۲۸, ۱۵/تیر/۹۱ (آخرین ویرایش ارسال: ۳۰/مهر/۹۲ ۱۲:۵۶ توسط علی 110.)
شماره ارسال: #1
آواتار
بسم الله الرحمن الرحیم
با توجه به اینکه چند جا در تالار این بحث مطرح شده بوده
و با توجه به اهمیت این موضوع در دستگاه اعتقادی شیعه
لازم دیدم تا به صورت یک تاپیک مجزا آن را مطرح کنم:
ببینید همانطور که بر طبق آیات قرآن و روایات برای اینکه ما مومن باشیم و در زمره ی رستگاران باشیم باید اقرار به نبوت تمام انبیای پیش از رسول خدا کنیم:

الَّذينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَ يُقيمُونَ الصَّلاةَ وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ يُنْفِقُونَ (3)
وَ الَّذينَ يُؤْمِنُونَ بِما أُنْزِلَ إِلَيْكَ وَ ما أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِكَ وَ بِالْآخِرَةِ هُمْ يُوقِنُونَ (4)
أُولئِكَ عَلى‏ هُدىً مِنْ رَبِّهِمْ وَ أُولئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ (5- بقره)
آنان كه به غيب ايمان مى‏آورند، و نماز را بر پا مى‏دارند، و از آنچه به ايشان روزى داده‏ايم انفاق مى‏كنند (3)
و آنان كه بدانچه به سوى تو فرود آمده، و به آنچه پيش از تو نازل شده است، ايمان مى آورند و به آخرت يقين دارند. (4)
آنهايند كه از هدايتى از جانب پروردگارشان برخوردارند و آنها همان رستگارانند. (5)

زمانی هم که در کتب ادیان پیشین هم ذکر رسول الله و وصی او میشود هم باید به نبوت و وصایت آن پیغمبر آخر الزمان و وصی او اقرار کنند تا جزو مومنین و رستگاران شمرده شوند

به ذکر یک آیه در این زمینه اکتفا میکنیم:

الَّذينَ يَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِيَّ الْأُمِّيَّ الَّذي يَجِدُونَهُ مَكْتُوباً عِنْدَهُمْ فِي التَّوْراةِ وَ الْإِنْجيلِ ... (157-اعراف)

همان كسان كه آن رسول پيغمبر ناخوانده درس را كه وصف وى را نزد خويش در تورات و انجيل نوشته مى‏يابند...(157)

همانگونه که ما باید اقرار کننده باشیم به نبوت پیامبرانی که در قرآن آمده است و ایمان به همه ی آنها واجب است طبق آیات قرآن!!!!!!!
ذکر نام رسول الله و وصی رسول الله هم که تصریح شده در آیات قرآن که در کتب الهی پیش از رسول الله آمده است واجب میکند که به نبوت و ولایت وصی بعد از او ایمان بیاورند و این ایمان بر آنها واجب بوده است.


اما سخنی هم از یگانه مفسران حقیقی قرآن 14 معصوم در این زمینه
امام کاظم علیه السلام میفرمایند:
وِلایةُعَلیٍّ مَکتُوبُ فی جَمیعِ صُحُفِ الاَنبیاءِ و لَن یَبعَثَ اللهُ نَبِیّاً اِلّا بِنُبُوّةِ مُحَمَّدٍ وَ وِلایةِ وَصِیّه عَلیٍّ.
ولایت حضرت علی در تمامی کتابهای آسمانی انبیاء نوشته شده بوده و خدا هیچ پیامبری را به نبوت بر انگیخته نکرد مگر اینکه او مأمور به دعوت خلق به سوی نبوت محمّد و ولایت وصیّ او علی بوده.
بصائر الدرجات/72


یک نکته ی دیگر مخصوص کسانی که میگویند ما فقط هر چیزی که در قرآن باشد را قبول داریم:
حسبنا کتاب الله (کتاب خدا ما را بس است) یکی از کافرانه ترین جمله هایی است که خلیفه دوم در زمانی که رسول خدا امر کردند که چیزی بیاورید که بگویم بنویسید و باعث شود بعد از من گمراه نشوید به زبان آورد
مخالف صریح حکم خدا در قرآن است که میفرماید
این قرآن باید تبیین شود
آنهم توسط رسول خدا و جانشینان بر حقش
وَ أَنْزَلْنا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ ما نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ (44- نحل)
و ما اين ذكر [قرآن‏] را بر تو نازل كرديم، تا آنچه به سوى مردم نازل شده است براى آنها روشن سازى و شايد انديشه كنند! (44)
خدا خیلی چیزها را در قرآن اشاره کرده تبیین آن با رسول خدا و جانشینان بر حقش که میشوند ائمه هست
به طور مثال چگونگی خواندن نماز که ستون دین و مرز کفر ایمان در قرآن نیامده تبیین آن توسط رسول الله بوده

در مورد این گونه جملات:

نقل قول:
فقط قرآن مجید، نه تفسیر


اگر منظور از تفسیر، روایت خود اهل بیت باشد کفر به این آیه و دستور قرآن است:

وَ أَنْزَلْنا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ ما نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ (44- نحل)
و ما اين ذكر [قرآن‏] را بر تو نازل كرديم، تا آنچه به سوى مردم نازل شده است براى آنها روشن سازى و شايد انديشه كنند! (44)
و پیروی از یکی از بزرگترین انحرافات اعتقادی تاریخ اسلام است که همانا حسبنا کتاب الله است (کتاب خدا ما را بس است)


حتی قرآن در این مورد می فرماید:
أَ فَتُؤْمِنُونَ بِبَعْضِ الْكِتابِ وَ تَكْفُرُونَ بِبَعْضٍ فَما جَزاءُ مَنْ يَفْعَلُ ذلِكَ مِنْكُمْ إِلاَّ خِزْيٌ فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَ يَوْمَ الْقِيامَةِ يُرَدُّونَ إِلى‏ أَشَدِّ الْعَذابِ وَ مَا اللَّهُ بِغافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ (85-بقره)
آيا به بعضى از دستورات كتاب آسمانى ايمان مى‏آوريد و به برخى ديگر كافر مى‏شويد؟ پس جزاى هر كس از شما كه اين عمل را انجام دهد، جز رسوايى در اين جهان، چيزى نخواهد بود و روز قيامت به سخت‏ترين عذاب بازبرده شوند و خداوند از آنچه انجام مى‏دهيد، غافل نيست


یک تکمله:

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
شخصی از من سوال پرسید که:
چرا محبت امام علی(علیه السلام)؟؟؟چرا از بین بقیه امامها، ایشون؟؟؟


در پاسخ به ذکر یک حدیث اکتفا می کنم
خداوند اراده فرموده است که متر و محک و میزان و امتحان و ملاک ایمان حقیقی جهتگیری حقیق قلب نسبت به وجود نازنین امیرالمومنین علی بن ابیطالب روحی لتراب مقدمه الفداه باشد از بین کل 14 معصوم ایشان برای این امر برگزیده شده است!

مُعَاوِیَةُ بْنُ عَمَّارٍ عَنِ الصَّادِقِ علیه السلام:
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلوات الله علیه و آله:
إِنَّ حُبَّ عَلِیٍّ قُذِفَ فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ فَلَا یُحِبُّهُ إِلَّا مُؤْمِنٌ وَ لَا یُبْغِضُهُ إِلَّا مُنَافِقٌ
وَ إِنَّ حُبَّ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْنِ قُذِفَ فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُنَافِقِینَ وَ الْکَافِرِینَ فَلَا تَرَى لَهُمْ ذَامّاً
مناقب آل أبی طالب علیهم السلام(لابن شهرآشوب)، ج‏3، ص: 384

امام صادق علیه السلام فرمودند:
رسول خدا صلوات الله علیه فرمودند:
همانا حب علی (علیه السلام) تنها در قلوب مومنین قرار دارد و به همین دلیل غیر از مومن او را دوست نخواهد داشت
و غیر از منافق او را دشمن نخواهد داشت
ولی محبت حسن و حسین (علیهما السلام) در قلب مومنین و منافقین و کافرین قرار داده شده است، لذا هیچ کس آنها را مذمت نخواهد کرد.




خدا را شکر که مولایم علی شد
ای دل غمگین مباش که مولای ما علیست
یا علی گفتیم و عشق آغاز شد

امضای علی 110
پرستش به عبادت نیست، به اطاعت است!!!!
از که اطاعت می کنیم؟!
همو معبود ماست!!

امام زمان علیه السلام:
ظهور ما به تأخیر نیفتاده مگر به سبب اعمال ناپسندی که از ایشان (شیعیان) سر می‌زند و خبر آنها به ما می‌رسد.

ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید

آغاز صفحه 3 (پست فوق، اولین پست این موضوع می باشد)
۱۴:۳۰, ۲۱/شهریور/۹۴ (آخرین ویرایش ارسال: ۲۱/شهریور/۹۴ ۱۴:۳۶ توسط مخلوق.)
شماره ارسال: #21

ببينيد بحث مفيد و غير مفيد نيست
ما قرار نيست با تحليل شخصي بگيم چي اهميتش چرا بيشتر است
من ميتوانم به سبك شما ورود به بحث داشته باشم و با اين رويكرد در رد دلايل شما دليل بياورم
منتها مشكل مبناي غلط بحث شما در تحليل شما است
دين خدا صاحب داره
قرار نيست كي بگه چي مهم است
اولاً ما آيات بسياري در تأكيد نماز داريم در قرآن و بسيار هم در روايات بيش از موارد اندكي كه شما ميدانيد
ثانياً‌ تحليل من و شما نميگويد كه چي مهم و چي مفيد تر است


مهمترين چيز مومن بودن انسان است
و مهمترين عملي كه نشان مومن بودن است نماز است طبق گفته ي خود خدا!
حالا اگر شما نظر ديگري نسبت به نظر خدا داريد و با هر به اصطلاح برهاني مي خواهيد اين رو توجيه بفرمايد اين نشون ميده كه شما تابع دين اسلام نيستيد و تابع نظر خود هستيد.
طبق آيات و روايات براي مومن هيچ عملي به اندازه نماز مهم نيست
و مهمترين امر در نافع بودن عمل نماز هم پذيرش ولايت حضرت علي عليه السلام است
اين نظر قطعي دين اسلام است و كه خدا تشريع كرده است
حالا هر كسي مي تواند نظر خود را داشته باشد در تحليلهاي خود كه ديگر ارتباطي به خدا و پيغمبر و اسلام ندارد

شخص امام صادق عليه السلام در توضيح اينكه چرا تارك نماز كافر است ولي زنا كار يا رباخوار به طور مثال كافر نيست به اين شكل پاسخ داده اند كه كسي كه ربا مي خورد يا رنا مي كند در پي كسب سود يا لذت است
اما كسي كه ترك نماز مي كند تنها يا به علت بي اهميت بودن نماز براي او است و يا به نوعي استكبار ورزيدن نسبت به خداست
و همان بي اهميت هم نشان از كفر اوست
و از اين نظر بالاترين گناه را در بين گناهان ترك عمدي نماز دارد
نه زنا يا ربا
از حضرت صادق (علیه السلام) پرسیده شد: چرا زناکار را کافر نمی نامید در صورتیکه تارک نماز (کسی که نماز نمی خواند) را کافر می خواند؟
برهان و دلیل این امر چیست؟
آن حضرت (علیه السلام) فرمود: برای اینکه زناکار و امثال او چنین اعمال ناروایی را فقط به خاطر شهوت انجام می دهد، زیرا شهوت بر او دست یافته و اختیارش را سست کرده است، ولی ترک کننده نماز، ترک نماز نمی کند، مگر از روی کوچک شمردن و خفیف داشتن آن و دلیل این سخن آن است که تو زناکاری را نمی یابی که با زنی نزدیکی کند، مگر اینکه از نزدیکی با آن زن قصد لذت جویی و کامیابی داشته باشد و به این منظور به او میل کرده باشد، ولی هرکس که نماز را از روی قصد ترک می کند، منظورش از ترک آن دست یابی به لذت نیست،
پس وقتی لذتی نباشد به ناچار خفیف شمردن نماز واقع گردد، و چون خفیف شمردن واقع شد، کفر واقع گشته است.
"من لایحضرالفقیه جلد 1 صفحه 307"
رسول خدا صلوات الله عليه و آله:
«مَنْ أَحْرَقَ سَبْعِينَ مُصْحَفاً وَ قَتَلَ سَبْعِينَ مَلَكاً مُقَرَّباً وَ زَنَى بِسَبْعِينَ بِكْراً كَانَ أَقْرَبَ إِلَى النَّجَاةِ مِمَّنْ تَرَكَ الصَّلَاةَ مُتَعَمِّداً.»
هر کس هفتاد قرآن را آتش بزند و بسوزاند و هفتاد پیغمبر را به ناحق به قتل برساند و با مادرش به طریق زنا هفتاد مرتبه زنا کند و بکارت هفتاد دختر را به زنا بردارد، صاحبان این اعمال به رحمت خدا نزدیک ترند از تارک الصلوة، یعنی آنهایی که نماز نمی‌خوانند اگر رحمت خدا به صاحب این اعمال شامل شود، به بی نماز شامل نخواهد شد.
"إرشاد القلوب إلى الصواب (للديلمي)، ج‏1، ص: 190"
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۵:۲۷, ۲۱/شهریور/۹۴ (آخرین ویرایش ارسال: ۲۱/شهریور/۹۴ ۱۵:۵۰ توسط میکا.)
شماره ارسال: #22
آواتار
(۲۱/شهریور/۹۴ ۱۴:۳۰)مخلوق نوشته است:  رسول خدا صلوات الله عليه و آله:
«مَنْ أَحْرَقَ سَبْعِينَ مُصْحَفاً وَ قَتَلَ سَبْعِينَ مَلَكاً مُقَرَّباً وَ زَنَى بِسَبْعِينَ بِكْراً كَانَ أَقْرَبَ إِلَى النَّجَاةِ مِمَّنْ تَرَكَ الصَّلَاةَ مُتَعَمِّداً.»
هر کس هفتاد قرآن را آتش بزند و بسوزاند و هفتاد پیغمبر را به ناحق به قتل برساند و با مادرش به طریق زنا هفتاد مرتبه زنا کند و بکارت هفتاد دختر را به زنا بردارد، صاحبان این اعمال به رحمت خدا نزدیک ترند از تارک الصلوة، یعنی آنهایی که نماز نمی‌خوانند اگر رحمت خدا به صاحب این اعمال شامل شود، به بی نماز شامل نخواهد شد.
"إرشاد القلوب إلى الصواب (للديلمي)، ج‏1، ص: 190"
یعنی کشتن هفتاد پیامبر کفر محسوب نمیشه؟ Huh

دوستان گرامی، یه چیزی داریم به اسم "حدیث جعلی". حدیث باید سند داشته باشه، باید بررسیش کنیم و بعد اگه درست بود میشه بهش استناد کرد. از یه روحانی که سوال کردم میگفت حتی کتابهایی مثل اصول کافی هم شاید هشتاد درصد احادیثش صحیح باشه.

امضای میکا
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۸:۰۳, ۲۱/شهریور/۹۴ (آخرین ویرایش ارسال: ۲۱/شهریور/۹۴ ۱۸:۰۴ توسط غریب.)
شماره ارسال: #23

(۲۱/شهریور/۹۴ ۱۵:۲۷)میکا نوشته است:  یعنی کشتن هفتاد پیامبر کفر محسوب نمیشه؟ Huh

دوستان گرامی، یه چیزی داریم به اسم "حدیث جعلی". حدیث باید سند داشته باشه، باید بررسیش کنیم و بعد اگه درست بود میشه بهش استناد کرد. از یه روحانی که سوال کردم میگفت حتی کتابهایی مثل اصول کافی هم شاید هشتاد درصد احادیثش صحیح باشه.


عزیزم شاید در نگاه اول با خودت بگی این دیگه چه حرفیه؟ این چیزایی که حدیث بیان کرده با عقل جور در نمیاد.

منظور حدیث این نیست که شما نماز بخون و این کارها رو بکنن و خدا شما رو می بخشه. وقتی شما اهل نماز و ایمان به خدا باشی متوجه می شی که در حقیقت این کارها وصف حال کسانی است که تارک الصلوة هستند. اونی که اهل نمازه دغدغه اش قضا نشدن نماز و یا اول وقت بودن نماز و دوری از گناهان کبیره و ضغیره است و به لطف خدا نه کارش به زنا می کشه نه پیامبر کشی و نه هزار راه اشتباه دیگه...

افتاد؟WinkHeart
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۸:۱۲, ۲۱/شهریور/۹۴ (آخرین ویرایش ارسال: ۲۱/شهریور/۹۴ ۱۸:۳۳ توسط میکا.)
شماره ارسال: #24
آواتار
سلام غریب
گفته شده که صاحب این اعمال، از فرد تارک نماز به رحمت خدا نزدیکتره.
صاحب این اعمال کیه؟ اونی که هفتاد بار زنا کرده و هفتاد تا پیامبر رو کشته و هفتاد بار قرآن آتیش زده و ...


خب این فرد صاحب این اعمال اگه تارک نماز باشه، پس چطور می تونه نسبت به افراد تارک نماز به رحمت خدا نزدیکتر باشه؟ Huh


بعیده حدیث صحیحی باشه.
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۸:۵۴, ۲۱/شهریور/۹۴ (آخرین ویرایش ارسال: ۲۱/شهریور/۹۴ ۱۸:۵۸ توسط mirza47824.)
شماره ارسال: #25

(۲۱/شهریور/۹۴ ۱۴:۳۰)مخلوق نوشته است:  رسول خدا صلوات الله عليه و آله:
«مَنْ أَحْرَقَ سَبْعِينَ مُصْحَفاً وَ قَتَلَ سَبْعِينَ مَلَكاً مُقَرَّباً وَ زَنَى بِسَبْعِينَ بِكْراً كَانَ أَقْرَبَ إِلَى النَّجَاةِ مِمَّنْ تَرَكَ الصَّلَاةَ مُتَعَمِّداً.»
هر کس هفتاد قرآن را آتش بزند و بسوزاند و هفتاد پیغمبر را به ناحق به قتل برساند و با مادرش به طریق زنا هفتاد مرتبه زنا کند و بکارت هفتاد دختر را به زنا بردارد، صاحبان این اعمال به رحمت خدا نزدیک ترند از تارک الصلوة، یعنی آنهایی که نماز نمی‌خوانند اگر رحمت خدا به صاحب این اعمال شامل شود، به بی نماز شامل نخواهد شد.
"إرشاد القلوب إلى الصواب (للديلمي)، ج‏1، ص: 190"

بله دین صاحب دارد برادر گرامی . اما گاهی مریدان به کج راهه می روند . چرا موارد بدیهی و آشکار را میخواهیم توجیه کنیم؟ این بخاطر ضمیرناخودآگاه انسان است وقتی چندین سال در معرض تبلیغات سوء باشد آن تبلیغات در ضمیرناخودآگاه انسان تاثیر می گذارد و زمانی که با حقیقتی روبرو میشود ناچار دست به توجیه می زند. البته این را نباید از عموم جامعه انتظار داشت که خود بتوانند مسائل را تحلیل کنند حتی مسائل بدیهی را . بلکه بزرگان جامعه بایستی ضمیری روشن داشته باشند و مسائل را بدون غرض بیان کنند تا عامه مردم که به آنها اقتدا می کنند راه به ناکجاآباد نبرند . روایات بایستی با عقل و منطق و قرآن مطابقت داشته باشد در غیر اینصورت آن روایت محکم نیست . بر اساس عقل و منطق و قرآن این روایات زیر را می توان قابل قبول دانست .
پیامبر اکرم فرمود: مَنْ أَصْبَحَ لَا یَهْتَمُّ بِأُمُورِ الْمُسْلِمِینَ فَلَیْسَ مِنْهُمْ وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلًا یُنَادِی یَا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم . کسی که در هر صبح گاه به امور مسلمین همت نگمارد و در اندیشه کارهای آنان نباشد از آنها نیست و کسی که بشنود و مردی فریاد می زند و از مسلمانان کمک می طلبد و به او کمک نکند مسلمان نیست
امام باقر(علیه السلام) به نقل از رسول خدا(صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم) فرمود: مَنْ سَرَّ مُؤْمِناً فَقَدْ سَرَّنِی وَ مَنْ سَرَّنِی فَقَدْ سَرَّ اللَّه . کسی که مؤمنی را خوشحال کند، مرا خوشحال کرده است. و کسی که مرا خوشحال کند، خدا را خوشحال کرده است
در بیان موسی بن جعفر(علیه السلام) آمده است : إِنَّ لِلَّهِ عِبَاداً فِی الْأَرْضِ یَسْعَوْنَ فِی حَوَائِجِ النَّاسِ- هُمُ الآْمِنُونَ یَوْمَ الْقِیَامَة . برای خداوند در روی زمین، بندگانی هستند که در راه رفع حوایج مردم تلاش می کنند. آنان در روز قیامت، ایمن اند
در روایت دیگری رسول خدا(صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم) می فرماید: مَنْ سَعَی فِی حَاجَةِ أَخِیهِ الْمُؤْمِنِ فَکَأَنَّمَا عَبَدَ اللَّهَ تِسْعَةَ آلَافِ سَنَةٍ صَائِماً نَهَارَهُ قَائِماً لَیْلَه . کسی در راه حاجت مؤمن تلاش کند، گویا نُه هزار سال خدا را عبادت کرده است؛ در حالی که روزها را روزه و شبها را در حال قیام(نماز) بوده
امام صادق(علیه السلام) از پدرانش از رسول خدا(صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم) چنین نقل کرده است که آن حضرت فرمود: مَنْ قَضَی لِأَخِیهِ الْمُؤْمِنِ حَاجَةً کَانَ کَمَنْ عَبْدَ اللَّهَ دَهْرَه . کسی که حاجت برادر دینی خود را برآورد، مانند کسی که همه عمر، خدا را عبادت کرده باشد .
مسلما اشخاصی که به امور مردم رسیدگی می کنند در مقام بالاتری از کسانی هستن که فقط به امر نماز و روزه و امور شخصی خود می پردازند و این کاملا با آیات قرآن و روایات بالا مطابقت دارد نه آن روایتی که شما آورده اید . (البته این نظر من است) از شخصی نقل قول شده که اگر ادیسون بجای اختراعاتش دو رکعت نماز میخواند ثوابش بیشتر بود . این نشان از تاریکی ذهن و فکر گویند آن است .در مورد اینکه یکی از عزیزان گفتند کسی که نماز میخواند به دنبال گناه و زنا و اینجور مسائل نمی رود در عمل و آنچه که در جامعه اتفاق می افتد چیزه دیگری است. بنده خود مدتی در بازار کار کرده ام و اکثر بازاریان در وقت نماز به مسجد می رفتن ولی من می دانستم که اینها چه حقه ها و ظلم هایی بر مردم روا می دارند البته استثنا هم در میانشون بود اما اکثرا معصیت کار بودن اگر شخصی فرهنگ و تربیت خانوادگیش خوب بود خوب می شود بدون نماز و اگر کسی اهل حقه و فریب و نیرنگ بود با نماز هم کار به جایی نمی برد . متاسفانه باید دوباره بگم به مظاهر اسلام بیشتر توجه شده تا به فرهنگ اسلام

سید جمال الدین اسدآبادی می گوید : رفتم به غرب اسلام را دیدم ولی مسلمان ندیدم. برگشتم به شرق مسلمان دیدم اما اسلام ندیدم.
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۹:۴۱, ۲۱/شهریور/۹۴
شماره ارسال: #26

چطور میشه از بررسی حسنات به ان رسید نماز ار ابطالات است
اگر ادیسون لامپ را نه برای توسعه و علم بلکه برای جیب خودش اختراع می کرد چه می شد ؟ بازهم کارش عالی بود در صورتی که به قول خود شما تداعی نوعی انحصار طلبی می کرد
بله مهم ظاهر و پوسته نیست . اما مسئله اینه که ظاهر و پوسته نماز نیست
این که شما گفتید چیز جدیدی نیست شمر 16 بار پای پیاده حج رفته بود اما قاتل امام حسین (علیه السلام) شد . پس حج رفتن باطل است و ظواهر دین ؟
نه . چیزی که شما نمی دانید جایگاه عمل است
جایگاه عمل در همه اعمال صادق است . احسن اعمال نماز است اما خود نماز را هم باید حسنه خوانده شود .
حالا سوال اینست کسی که نماز را برپا نمی دارد و حسنی هم در اعمالش نیست چطور می خواهد حوائج خلق الله را برآورده کند ؟ اصلا شدنی هست ؟
بله هست در راه رضای خودت گام بردار در صورتی که جایگاه در راه رضای خداست
از همه اینه نمیشه نتیجه گرفت که نماز بی اهمیت است و یا بعد از اعمل نیک دیگر قرار داره بلکه نماز مقدمه است "ب" "بسم الله" است . از نماز خشوع را یاد می گیرد از نماز جایگاه را می شناسد کسی که در نماز نشناسد در رفع حاجت عاوم الله هم نمی شناسد
آخر حرفتون همین بود ؟ قبلا که پاسخ داده بودند :

(۲۰/شهریور/۹۴ ۲۱:۴۸)عبدالرحمن نوشته است:  نماز ستون دینه
البته نماز با ولایت نه نماز منافقین (+)
این قیاس شما کاملا اشتباهه
نماز فریضه دائمیه و ربا و دروغ یه منکره
در واقع نماز خود خود ولایته

امضای میم.حسین.الف
ما بار دیگر نباید اجازه دهیم استعمارگران برای ما مهره‌سازی کنند و سرنوشت مردم ما را به بازی بگیرند. تلاش کنیم کسانی را که متعهد به مکتب هستند و سرنوشت مردم را به بازی نمی‌گیرند انتخاب شوند...
«سخنان و راه نا تمام شهید محمد حسینی بهشتی 7تیر1360 ساعت20:30»
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۲۰:۰۰, ۲۱/شهریور/۹۴
شماره ارسال: #27

(۲۱/شهریور/۹۴ ۱۸:۵۴)mirza47824 نوشته است:  .در مورد اینکه یکی از عزیزان گفتند کسی که نماز میخواند به دنبال گناه و زنا و اینجور مسائل نمی رود در عمل و آنچه که در جامعه اتفاق می افتد چیزه دیگری است. بنده خود مدتی در بازار کار کرده ام و اکثر بازاریان در وقت نماز به مسجد می رفتن ولی من می دانستم که اینها چه حقه ها و ظلم هایی بر مردم روا می دارند البته استثنا هم در میانشون بود اما اکثرا معصیت کار بودن اگر شخصی فرهنگ و تربیت خانوادگیش خوب بود خوب می شود بدون نماز و اگر کسی اهل حقه و فریب و نیرنگ بود با نماز هم کار به جایی نمی برد . متاسفانه باید دوباره بگم به مظاهر اسلام بیشتر توجه شده تا به فرهنگ اسلام

سید جمال الدین اسدآبادی می گوید : رفتم به غرب اسلام را دیدم ولی مسلمان ندیدم. برگشتم به شرق مسلمان دیدم اما اسلام ندیدم.

برای اینکه چنین جوابی رو از قبل پاسخ داده باشم همون ابتدا عرض کردم به لطف خدا
و مسلما اهل ایمان می دانند لطف خدا تنها زمانی شامل حال انسان می شه که در نماز و اعمالش خلوص داشته باشه و نه تظاهر و عوام فریبی...وقتی خلوص داشته باشی خدا هم کمک می کنه در زندگی ات از گناهان دور باشی...وقتی نداشته باشی و اولین زمینه گناه که برات مهیا بشه خدا کمکی نمی کنه که از اون موقعیت فرار کنی...و نتیجه اش می شه به قول شما نمازخوان هایی که همه نوع گناه هم می کنن...
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۲۰:۲۰, ۲۱/شهریور/۹۴ (آخرین ویرایش ارسال: ۲۱/شهریور/۹۴ ۲۰:۲۹ توسط میم.حسین.الف.)
شماره ارسال: #28

اولین کاری حضرت رسول در مدینه کردند چه بود ؟ ساخت مسجد . از چه رو ؟ برپایی نماز به صورت جماعت . در همین مسجد اقدامات حیاتی انجام شد .
چطور با خاک پاشی امام صادق (علیه السلام) و آیات قرآن را مقابل سیره خاتم انبیا (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم) و ائمه اطهار (علیه السلام) قرار می دهید . در حالی حداقل 10 آیه در قرآن وجود دارد که به طور مستیم نماز و کیفیت آن اشاره دارد (به طور مسقیم )
سراسر زندگی حضرت رسول (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم) و ائمه اطهار (علیه السلام) وجود دارد . حضرت علی ابن الحسین زین العابدین (علیه السلام) چرا به سجاد مقلب گشتند ؟ کج روی داشتند امیرالمونین و پسرانش ؟

هر وقت چنین شبهه ای سراغتون اومد فقط به یکی از این دو موضوع فکر کنید :

1-امیر المومنین علی (علیه السلام)
إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُواْ الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاَةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ
نماز را بر پرا می دارد و در حال رکوع زکات می دهد.
زکات در نماز شناسه ولی است نه فقط زکات چرا حضرت بسیار این کار را می کردند اما خداوند در وقت نماز را اهم آنها شمرده


2- امام حسین (علیه السلام)
خداوند هر چیز را که می خواهد ارزشدهد می فرماید چون جهاد در راه خداست
اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در زیر باران تیر نماز را برپا داشت . جهاد در راه خدا بدون نماز جهاد نیست

گفتن اینکه تبلیغات غلط و کج راهه است برای هر دهانی زیادی بزرگ است
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۲۲:۲۲, ۲۱/شهریور/۹۴
شماره ارسال: #29

(۲۱/شهریور/۹۴ ۱۹:۴۱)میم.حسین.الف نوشته است:  این که شما گفتید چیز جدیدی نیست شمر 16 بار پای پیاده حج رفته بود اما قاتل امام حسین (علیه السلام) شد . پس حج رفتن باطل است و ظواهر دین ؟
نه . چیزی که شما نمی دانید جایگاه عمل است
جایگاه عمل در همه اعمال صادق است .
از همه اینه نمیشه نتیجه گرفت که نماز بی اهمیت است
آخر حرفتون همین بود ؟ قبلا که پاسخ داده بودند :
چیز جدیدی نیست اما از این ها باید عبرت دید که گسترش فرهنگ اسلامی چطور باید باشد . طوری باشد که همانند شمر 16 بار به حج روی اما نتیجه چه شد ؟ باید روش ترویج فرهنگ اسلامی دگرگون شود
منظورم من این نبود که نماز بی اهمیت است
شاید کسی پیدا شود آخر حرف مرا درک کند
بله چیزی که زیاد است پاسخ است
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۷:۵۳, ۲۲/شهریور/۹۴ (آخرین ویرایش ارسال: ۲۲/شهریور/۹۴ ۱۱:۵۸ توسط مخلوق.)
شماره ارسال: #30

آنچيزي كه فهم نشده است اين است كه هيچ گناهي بزرگتر از كفر نيست
و مهمترين مصداق كفر عملي براي يك مسلمان ترك نماز است!!
در اون حديث امام صادق عليه السلام دارد مي گويد ترك نماز كه مصداق عملي كفر و استكبار در مقابل حكم خدا و خداست بزرگترين گناه است!
متأسفانه هنوز اكثر افراد اخلاق و كار نيك را ملاك مي دانند
اما اينها بدون ايمان هيچ سود اخروي ندارد
ملاك ايمان در حوزه ي عملي براي يك مسلمان نماز است و ترك آن مترادف است با كفر حديث هم جعلي نيست!!
منتها اين جا نيافتاده كه عمل صالح بدون ايمان كه مهمترين مصداقش در عمل مي شود نماز هيچ سود اخروي ندارد و مانع از دخول در جهنم نمي شود! (عمل صالح براي دنياي شخص و تخفيف در عذاب جهنم نافع است اما بدون ايمان راهي براي خروج از جهنم وجود ندارد)
مسئله براي اين براي عده اي دركش سخت است كه عظمت گناه كفر برايشان مشخص نيست، اخلاق و عمل صالح بدون ايمان طبق ايات قرآن و روايات به هيچ وجه نجات بخش نيست!

(۲۱/شهریور/۹۴ ۱۸:۵۴)mirza47824 نوشته است:  سید جمال الدین اسدآبادی می گوید : رفتم به غرب اسلام را دیدم ولی مسلمان ندیدم. برگشتم به شرق مسلمان دیدم اما اسلام ندیدم.
اين جمله سيد جمال كاملاً غلط است
اسلام 3 جزء اصلي دارد كه بدون هر جزء آن ديگر به آن مكتب اسلام نمي گويند بلكه مكتبي من در آوردي و غير الهي است كه كاركردهايي مي تواند در دنيا داشته باشد و نه در آخرت و حقيقت سرنوشت انسان!
3 جزء اسلام اين است:
اعتقادات
اخلاق
احكام

آنچيزي كه تا حد بسياري ضامن سعادت دنيوي انسانها هست اخلاق است و اعتقاد نداشتن به لوازم ايماني و اعتقادي اسلام و عدم التزام به احكام خدا در اين دنيا شايد چندان اثري در سعادت دنيوي در ظاهر نداشته باشد.

هر جامعه اي كه بخواهد دنياي خود را آباد كند بايد تا مي تواند اخلاق را در آن جامعه رعايت كند و تمدن غرب هم كه به دنبال كسب هر چه بيشتر رفاه دنيا است مي داند كه بايد اخلاق در آن رعايت شود. به ويژه مواردي نظير صداقت و ترك دروغ، امانت داري، وجدان كاري، نظم و ... كه اثر مستقيم بر اقتصاد هم دارد!

خوب در غرب اخلاق اسلامي ممكن است در برخي از حوزه ها رعايت بشود ولي اين مطلقاً به معناي وجود اسلام در غرب نيست نهايتاً مقداري از اخلاق اسلامي ممكن است در غرب باشد! به علت اين كه از بديهيات است كه دنيا با رعايت اخلاق اسلامي جاي بسيار بهتري است!

(۲۱/شهریور/۹۴ ۲۲:۲۲)mirza47824 نوشته است:  چیز جدیدی نیست اما از این ها باید عبرت دید که گسترش فرهنگ اسلامی چطور باید باشد . طوری باشد که همانند شمر 16 بار به حج روی اما نتیجه چه شد ؟ باید روش ترویج فرهنگ اسلامی دگرگون شود
منظورم من این نبود که نماز بی اهمیت است
شاید کسی پیدا شود آخر حرف مرا درک کند
بله چیزی که زیاد است پاسخ است
نماز مهم نيست، مهمترين چيز است!
خدا در قرآن مي فرمايد:
وَأَقِمِ الصَّلاةَ إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهَى‏ عَنِ الْفَحْشَآءِ وَالْمُنکَرِ (آيه 45 سوره ي عنكبوت)
نماز را برپادار كه همانا بدون شك نماز از فحشا و منكر باز ميدارد!

ببينيد خدا در مورد هيچ عملي نمي گويد كه اقامه ي آن از فحشا و منكر باز ميدارد!

تمام حتي مظاهر گناه و بي اخلاقي كه ربا خواري يكي از آنها هم با اقامه ي نماز حل مي شود چرا كه همه ي اينها از مظاهر فحشا و منكر است!

نكته اي كه دوستان به آن توجه نمي كنند تفاوت خواندن نماز و اقامه ي نماز است!

از بديهيات است كه بسياري از نمازگذاران نماز مي خوانند اما فحشا و منكر هم انجام ميدهند!
از معصوم عليه السلام پرسيده شده از كجا بفهميم كه نماز ما قبول شده، فرموده اند كه به هر ميزان كه شما را از فحشا و منكر بازدارد، به همان ميزان قبول شده.

مطلب از چه قرار است؟
اصل مطلب اقامه ي نماز است نه خواندن آن!
البته اشتباه نشود خود خواندن آن هم بسيار موضوعيت دارد و در جاي خود بسيار بسيار مهم است و ترك همان خواندن ظاهري هم مترادف است با كفر!
اما اقامه ي نماز يعني چه؟
اقامه ي نماز ابعاد بسيار گسترده اي دارد كه بسيار متفاوت است با خواندن آن
پذيرش ولايت اميرالمومنين و جانشينان بر حق پيامبر، نداشتن سر سوزني مال حرام در لوازم نمازگذار و جاي نمازگذار و اهميت قائل بودن براي آن كه از مظاهرش مي شود اهتمام از بجا آوردن آن در اول وقت و به تأخير نيانداختن آن بدون عذر شرعي و...

و خدا در قرآن نگفته است كه نماز بخوان
فرموده اقامه كن
و اگر كسي به دنبال اقامه ي آن و رعايت لوازم و ملزومات اقامه ي نماز شود خود به خود و تكويناً از همه ي مظاهر فحشا و منكر جدا مي شود.

پس با اين حساب مشاهده مي شود كه اقامه ي نماز مهمترين عمل عبادي است و ترك آن براي مسلمان مترادف است با كفر كه بزرگترين گناه است و گناهي بزرگتر از كفر نيست!
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
ارسال پاسخ  به روز آوری


[-]
کاربرانی که این موضوع را مشاهده می کنند:
1 میهمان

[-]
موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: مشاهده: آخرین ارسال
  ولایت فقیه همان ولایت رسول خداست‌! تفکر 54 12,199 ۱۵/فروردین/۹۶ ۱۵:۲۵
آخرین ارسال: دعادست
  گلچین متن پیام امام خمینی در مورد پذیرش قطعنامه 598 بیداری اندیشه 1 379 ۵/فروردین/۹۵ ۱۷:۱۳
آخرین ارسال: شیعه حیدر
  هفتاد فضیلتی که فقط حضرت علی (علیه السلام) آن ها را داشت ghoran 7 1,347 ۱۵/مرداد/۹۴ ۸:۳۱
آخرین ارسال: zaviyehdid
  اثبات امامت مولا علی (علیه السلام) مباحثه وحید110 112 25,881 ۱۵/مرداد/۹۴ ۷:۵۷
آخرین ارسال: zaviyehdid
  مهم ترین درس قیام امام حسین (علیه السلام) ghoran 4 1,212 ۱۵/مرداد/۹۴ ۷:۴۵
آخرین ارسال: zaviyehdid
  《~■~ خضر نبی(علیه السلام) در سوگ امیر(علیه السلام) ~■~》 آوا 0 432 ۱۷/تیر/۹۴ ۱۱:۴۳
آخرین ارسال: آوا
  روز خاتم بخشی حضرت علی (علیه السلام) aboutorab 3 1,063 ۲۷/مهر/۹۳ ۱۵:۰۳
آخرین ارسال: آفتاب

پرش در بین بخشها:


بالا