کانال بیداری اندیشه در تلگرام



ارسال پاسخ  به روز آوری
 
رتبه به موضوع
  • 2 رای - 4 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مرجع تقلید
۹:۲۱, ۱۶/تیر/۹۲ (آخرین ویرایش ارسال: ۱۶/تیر/۹۲ ۱۷:۵۸ توسط مهدی2012.)
شماره ارسال: #1
آواتار

امام عسکری(علیه السلام) فرمود: «امّا من کان من الفقهاء صائناً لنفسه حافظاً لدینه مخالفاً على هواه مطیعاً لأمر مولاه فللعوام أن یقلّدوه؛
»

«
از بین فقها آنان که حافظ و نگهبان دین اند و خود را از گناه و آلودگى حفظ مى کنند و با هواهاى نفسانى مبارزه مى کنند و مطیع اوامر الهى و جانشینان اویند، بر همگان لازم است که از آنان تقلید کنند».

بحار الانوار ج 2 ، ص 88



امضای مهدی2012
به منافقان بشارت ده که مجازات دردناکي در انتظار آنهاست!
همانها که کافران را به جاي مؤمنان، دوست خود انتخاب مي‌کنند. آيا عزت و آبرو نزد آنان مي‌جويند؟ با اينکه همه عزتها از آن خداست؟!

النساء/139
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید

آغاز صفحه 2 (پست فوق، اولین پست این موضوع می باشد)
۱۳:۴۲, ۲۲/تیر/۹۶
شماره ارسال: #11

جناب مهدی سینا
متنی که از من نقل قول کردید هیچ ربطی به این تاپیک نداره.
در تاپیک دیگری یک نفر حدیثی رو نقل کرده بود بدون اینکه پرس و جوی کافی در موردش کنه. من هم ازشون خواستم که از یک کارشناس بپرسند.

جناب حقیقتجو
فرض کنید شما در مورد احکام خواندن نماز در فضا از یک مرجع تقلید سوال می کنید. آیا انتظار دارید که ایشان در جواب این سوال یک حدیث نقل کنند؟
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۴:۲۸, ۲۲/تیر/۹۶
شماره ارسال: #12
آواتار
(۲۲/تیر/۹۶ ۱۳:۴۲)سعدی نوشته است:  جناب مهدی سینا
متنی که از من نقل قول کردید هیچ ربطی به این تاپیک نداره.
در تاپیک دیگری یک نفر حدیثی رو نقل کرده بود بدون اینکه پرس و جوی کافی در موردش کنه. من هم ازشون خواستم که از یک کارشناس بپرسند.

جناب حقیقتجو
فرض کنید شما در مورد احکام خواندن نماز در فضا از یک مرجع تقلید سوال می کنید. آیا انتظار دارید که ایشان در جواب این سوال یک حدیث نقل کنند؟

سعدی گل پوزش ،
اون رو من پیشتر نقل قول زده بودم برای یه موضوع دیگه و مربوط به این قسمت نبود . موقع ثبت متن اشتباه شد . Blush
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۴:۴۴, ۲۲/تیر/۹۶ (آخرین ویرایش ارسال: ۲۲/تیر/۹۶ ۱۴:۴۵ توسط حقیقتجو.)
شماره ارسال: #13

(۲۲/تیر/۹۶ ۱۳:۴۲)سعدی نوشته است:  جناب حقیقتجو
فرض کنید شما در مورد احکام خواندن نماز در فضا از یک مرجع تقلید سوال می کنید. آیا انتظار دارید که ایشان در جواب این سوال یک حدیث نقل کنند؟
در اینجا دو حالت وجود داره: 1- مرجع تقلید بر اساس قرآن و احادیث صحیح حکم کرده که در اینصورت میتونه احادیثی که از اونها استفاده شده رو برای اتمام حجت بیان کنه 2- بر اساس اجماع و عقل حکم کرده که در اینصورت حجیتی نداره. هر چند این دو مورد از اصول اربعه فقه محسوب میشه اما استدلال هایی که بر اونها میشه از اهل تسنن وارد تشیع شده (تحقیق بیشتر با خودتون).
شما یک مثال نادر ذکر میکنی و با اون میخوای دلیل حدیث نیاوردن از طرف مرجع تقلید رو ثابت کنی. این خودش یک نوع مغالطه است (مغالطه ی علت جعلی).
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۶:۱۳, ۲۲/تیر/۹۶
شماره ارسال: #14
آواتار
(۲۲/تیر/۹۶ ۱۴:۴۴)حقیقتجو نوشته است:  در اینجا دو حالت وجود داره: 1- مرجع تقلید بر اساس قرآن و احادیث صحیح حکم کرده که در اینصورت میتونه احادیثی که از اونها استفاده شده رو برای اتمام حجت بیان کنه 2- بر اساس اجماع و عقل حکم کرده که در اینصورت حجیتی نداره. هر چند این دو مورد از اصول اربعه فقه محسوب میشه اما استدلال هایی که بر اونها میشه از اهل تسنن وارد تشیع شده (تحقیق بیشتر با خودتون).
شما یک مثال نادر ذکر میکنی و با اون میخوای دلیل حدیث نیاوردن از طرف مرجع تقلید رو ثابت کنی. این خودش یک نوع مغالطه است (مغالطه ی علت جعلی).

جناب دانشمند ، اعلم العلما ، متوجه میشی چی میگی ؟
(۲۲/تیر/۹۶ ۱۴:۴۴)حقیقتجو نوشته است:  1- مرجع تقلید بر اساس قرآن و احادیث صحیح حکم کرده که در اینصورت میتونه احادیثی که از اونها استفاده شده رو برای اتمام حجت بیان کنه
میتونی بری کتب فقه استدلالی رو بجای رساله ها و مجموعه استفتاهات نگاه کنی . با سواد مغالطه دان .
از این دسته کتابها میتونی برای نمونه به لمعه دمشقیه _ تحریر الروضه _ تکمله منهاج و... مراجعه کنید .
(۲۲/تیر/۹۶ ۱۴:۴۴)حقیقتجو نوشته است:  2- بر اساس اجماع و عقل حکم کرده که در اینصورت حجیتی نداره.
پایه هاو ایزار فقاهت رو اصلا نمیدونی بعد داری نساجی راه میندازی .
(۲۲/تیر/۹۶ ۱۴:۴۴)حقیقتجو نوشته است:  هر چند این دو مورد از اصول اربعه فقه محسوب میشه اما استدلال هایی که بر اونها میشه از اهل تسنن وارد تشیع شده (تحقیق بیشتر با خودتون).
احتمالا منظورتون ادله اربعه بود ؟
منابع فقه؛ قرآن، سنّت معصوم ، عقل و اجماع - البته اهل سنت موارد دیگه ای رو ملاک میدونن که جاش اینجا نیست .
عقل و اجماع از اهل سنت وارد شده ؟ ببخشین اگه شما معانی اصلی عقل و اجماعی که بین فقهای امامیه مطرح هست رو بلد نیستین میتونین سکوت کنین و اظهار فضل نکنین گرامی . نگین ک نگاه اخباری گریتون دوباره داره گل میکنه . چون اخباریها به عقل و اجماع تکیه نمیکنن . ( البته توضیحاتش مناسب الان نیست .
(۲۲/تیر/۹۶ ۱۴:۴۴)حقیقتجو نوشته است:  شما یک مثال نادر ذکر میکنی و با اون میخوای دلیل حدیث نیاوردن از طرف مرجع تقلید رو ثابت کنی. این خودش یک نوع مغالطه است (مغالطه ی علت جعلی).
چرا فرار میکنی از بحث جناب حقیقتجو ؟ پاسخ سعدی رو بلد نیستی بدی ؟ بیا اصلا یه سوال اسونتر مطرح کنم ولی بازم در میری از پاسخ .
اصلا سوالم نمیخواد بیا برات یه قاعده عقلی بگم ، قاعده اذا جاء الاحتمال بطل الاستدلال رو شنیدی یا فقط مغالطات رو از بری؟

اصلا بر فرض که مرجع گرامی شما ، حکمی دادن ک خلاف نص صریح شارع باشه ، ( فرض محال ک محال نیست ،هست ؟ ) اینجا شما چطور میخوای متوجه بشی ک مخالف هست ؟
این رساله عملیه که از مراجع گرامی هست شما برو ببین کدومش مخالف شرع هست و اگه وقت کردی نگاه بنداز به استفتاتی ک شده از گرامیان ، کدوم حکمی ک دادن مغایرت داره؟
گرامی چرا ترس داری ک بگی نظر فقها و مراجع دلبخواهی هست و من ( یعنی حقیقتجو ) قبول ندارم !

پ.ن : منابع اجتهاد اهل سنت
فقهای حنفی ، کتاب، سنت متواتر ، اقوال صحابه ، اجماع صحابه ، قیاس ، استحسان و نظر عرف
فقهای مالکی ، کتاب، سنت، اجماع اهل مدینه ، مصالح مرسله ، قول صحابی غیر مستند به رای ، و قیاس منصوص العلة را به عنوان منابع اجتهاد
فقهای شافعی ، از کتاب، سنت، اجماع، قیاس مستنبط العلة ، قیاس تشبیه و تمثیل
فقهای حنبلی ، منابع اجتهاد را کتاب، سنت، قیاس منصوص العلة ، قیاس تشبیه ، تمثیل و فتاوای صحابه می‌دانند

جناب حقیقتجو نساجیتون رو تعطیل کنیین . Blush
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۷:۱۹, ۲۲/تیر/۹۶
شماره ارسال: #15

(۲۲/تیر/۹۶ ۱۶:۱۳)mahdy30na نوشته است:  جناب دانشمند ، اعلم العلما ، متوجه میشی چی میگی ؟
میتونی بری کتب فقه استدلالی رو بجای رساله ها و مجموعه استفتاهات نگاه کنی . با سواد مغالطه دان .
از این دسته کتابها میتونی برای نمونه به لمعه دمشقیه _ تحریر الروضه _ تکمله منهاج و... مراجعه کنید .
پایه هاو ایزار فقاهت رو اصلا نمیدونی بعد داری نساجی راه میندازی .
احتمالا منظورتون ادله اربعه بود ؟
منابع فقه؛ قرآن، سنّت معصوم ، عقل و اجماع - البته اهل سنت موارد دیگه ای رو ملاک میدونن که جاش اینجا نیست .
عقل و اجماع از اهل سنت وارد شده ؟ ببخشین اگه شما معانی اصلی عقل و اجماعی که بین فقهای امامیه مطرح هست رو بلد نیستین میتونین سکوت کنین و اظهار فضل نکنین گرامی . نگین ک نگاه اخباری گریتون دوباره داره گل میکنه . چون اخباریها به عقل و اجماع تکیه نمیکنن . ( البته توضیحاتش مناسب الان نیست .
چرا فرار میکنی از بحث جناب حقیقتجو ؟ پاسخ سعدی رو بلد نیستی بدی ؟ بیا اصلا یه سوال اسونتر مطرح کنم ولی بازم در میری از پاسخ .
اصلا سوالم نمیخواد بیا برات یه قاعده عقلی بگم ، قاعده اذا جاء الاحتمال بطل الاستدلال رو شنیدی یا فقط مغالطات رو از بری؟

اصلا بر فرض که مرجع گرامی شما ، حکمی دادن ک خلاف نص صریح شارع باشه ، ( فرض محال ک محال نیست ،هست ؟ ) اینجا شما چطور میخوای متوجه بشی ک مخالف هست ؟
این رساله عملیه که از مراجع گرامی هست شما برو ببین کدومش مخالف شرع هست و اگه وقت کردی نگاه بنداز به استفتاتی ک شده از گرامیان ، کدوم حکمی ک دادن مغایرت داره؟
گرامی چرا ترس داری ک بگی نظر فقها و مراجع دلبخواهی هست و من ( یعنی حقیقتجو ) قبول ندارم !

پ.ن : منابع اجتهاد اهل سنت
فقهای حنفی ، کتاب، سنت متواتر ، اقوال صحابه ، اجماع صحابه ، قیاس ، استحسان و نظر عرف
فقهای مالکی ، کتاب، سنت، اجماع اهل مدینه ، مصالح مرسله ، قول صحابی غیر مستند به رای ، و قیاس منصوص العلة را به عنوان منابع اجتهاد
فقهای شافعی ، از کتاب، سنت، اجماع، قیاس مستنبط العلة ، قیاس تشبیه و تمثیل
فقهای حنبلی ، منابع اجتهاد را کتاب، سنت، قیاس منصوص العلة ، قیاس تشبیه ، تمثیل و فتاوای صحابه می‌دانند

جناب حقیقتجو نساجیتون رو تعطیل کنیین . Blush
با کمال احترام
بنده با جناب سعدی داشتم صحبت میکردم شما چرا پا برهنه میای وسط. اگه حرفهای من ایرادی داره مردم خودشون متوجه میشن. قرار نیست که همه مثل شما حرفهاشون بدون ایراد و مغالطه باشه!!!!! دیروز که از صحبت شما ایراد داشتم چرا نیومدی جواب بدی جناب فیلسوف همه چیز دان. شما اصولیون قائل به اجماع و عقل هستین. اخباریون اینها رو قبول ندارن. اگه بهتون گفته بشه از کتاب خدا و احادیث دلیل بیارین برای اجماع و عقل نمیتونین چون اگه قرار بود اینطور باشه میشدید جزو اخباریون! نشستید واسه خودتون فلسفه بافی کردین و هر چرت و پرتی رو به عقل ناقصتون رسیده وارد دین کردین. نتیجش همین جوونهای بی دینی هست که میبینید. نتیجش این همه فسادی هست که تو مملکت اتفاق میوفته. مگه زمان پیامبر اصول فقه وجود داشت که مردم برن 10 سال اصول فقه بخونن؟؟؟ چیزی جز قرآن و احادیث بود؟؟ البته فلسفه هم بود امام امامان فلسفه رو حرام اعلام میکردن تا مردم بی دین نشن. من اگه میگم مرجع حدیث رو برای مردم بگه بخاطر اینه که حدیث امام معصوم مثل نوری هست که باعث صفا و اطمینان دل میشه اما تو فکر میکنی من بخاطر لجاجت با مراجع دارم این حرفو میزنم. نفرین خدا به هر کسی که از سر لجاجت و تعصب دین خدا رو تحریف میکنه
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۸:۴۶, ۲۲/تیر/۹۶
شماره ارسال: #16
آواتار
(۲۲/تیر/۹۶ ۱۷:۱۹)حقیقتجو نوشته است:  با کمال احترام
بنده با جناب سعدی داشتم صحبت میکردم شما چرا پا برهنه میای وسط. اگه حرفهای من ایرادی داره مردم خودشون متوجه میشن. قرار نیست که همه مثل شما حرفهاشون بدون ایراد و مغالطه باشه!!!!! دیروز که از صحبت شما ایراد داشتم چرا نیومدی جواب بدی جناب فیلسوف همه چیز دان. شما اصولیون قائل به اجماع و عقل هستین. اخباریون اینها رو قبول ندارن. اگه بهتون گفته بشه از کتاب خدا و احادیث دلیل بیارین برای اجماع و عقل نمیتونین چون اگه قرار بود اینطور باشه میشدید جزو اخباریون! نشستید واسه خودتون فلسفه بافی کردین و هر چرت و پرتی رو به عقل ناقصتون رسیده وارد دین کردین. نتیجش همین جوونهای بی دینی هست که میبینید. نتیجش این همه فسادی هست که تو مملکت اتفاق میوفته. مگه زمان پیامبر اصول فقه وجود داشت که مردم برن 10 سال اصول فقه بخونن؟؟؟ چیزی جز قرآن و احادیث بود؟؟ البته فلسفه هم بود امام امامان فلسفه رو حرام اعلام میکردن تا مردم بی دین نشن. من اگه میگم مرجع حدیث رو برای مردم بگه بخاطر اینه که حدیث امام معصوم مثل نوری هست که باعث صفا و اطمینان دل میشه اما تو فکر میکنی من بخاطر لجاجت با مراجع دارم این حرفو میزنم. نفرین خدا به هر کسی که از سر لجاجت و تعصب دین خدا رو تحریف میکنه

علیک سلام
ملت خیلی چیزها رو میدونن ولی ایا به شما میگن؟ بعدشم ملت همه در اینجا تشریف دارن ؟ شادم شما رو به جال خودتون رها کردن . نمونه رها کردن ملت کم نیست . و همیشه هم دنبال کردن و رها کردن نتیجه خیرو شر نیست . بعدشم گرامی بنده مثل شما صاحب کارخونه نساجی نیستم که هر لحظه ببنمشما کی و چه چیزی میزارین تا پشت بندش پاسخ بدم . ایا بیکارم ؟ Blush
(۲۲/تیر/۹۶ ۱۷:۱۹)حقیقتجو نوشته است:  با کمال احترام
بنده با جناب سعدی داشتم صحبت میکردم شما چرا پا برهنه میای وسط. اگه حرفهای من ایرادی داره مردم خودشون متوجه میشن. قرار نیست که همه مثل شما حرفهاشون بدون ایراد و مغالطه باشه!!!!! دیروز که از صحبت شما ایراد داشتم چرا نیومدی جواب بدی جناب فیلسوف همه چیز دان.

خوب پس شما اخباری هستی ، چرا پس اول گفتم اخباری یا اصولی ترسیدی جواب بدی؟ انسان ترسو و پشت دیگران پنهان شو .
(۲۲/تیر/۹۶ ۱۷:۱۹)حقیقتجو نوشته است:  شما اصولیون قائل به اجماع و عقل هستین. اخباریون اینها رو قبول ندارن.
خوبه بگم اخباریها در کجا ها جا موندن ؟ در حدی نیستین که اخباری باشی یا اصولی گرامی ، اگه کمی از درکی که اخباری ها و اصولیون و دانش پژوهان فقهی و ... رو داشتین میدونیستین چطور از مکتب و حرفی که میزنین دفاع کنی نه اینکه مذبذب باشین Big Grin
(۲۲/تیر/۹۶ ۱۷:۱۹)حقیقتجو نوشته است:  اگه بهتون گفته بشه از کتاب خدا و احادیث دلیل بیارین برای اجماع و عقل نمیتونین چون اگه قرار بود اینطور باشه میشدید جزو اخباریون! نشستید واسه خودتون فلسفه بافی کردین و هر چرت و پرتی رو به عقل ناقصتون رسیده وارد دین کردین.
بازم عدم علم و فوران جهالت داره سرکشی میکنه Blush اگه اصولیون هرچرت و پرتی رو به دین وارد کردن ، شما چرا ناراحتی ؟ میتونی تشریف ببری و به فقط و فقط عقلی که همش ازش دم میزنی تکیه بزنی و اصولیون رو با منش و احباریون رو هم با منششون رها کنین ، شما که هیچکدوم رو نمیپسندی . منشی جدید ایجاد کن دکانش میگیره .
جناب احباری برای مباحثی که در زمان حال رخ میده ، شما میشینی و میمونی تا ظهور واقع بشه و امام معصوم ظاهر بشند و احکامش رو براتون بگن ؟ یا اینکه طبق دستور معصوم به روات احادیث مراجعه میکنی؟ وقتی دم از احباری گری میزنی همینم متوجه نمیشی که مطالب چیه پس لطف کن نساجی رو تعطیل کن .
(۲۲/تیر/۹۶ ۱۷:۱۹)حقیقتجو نوشته است:  مگه زمان پیامبر اصول فقه وجود داشت که مردم برن 10 سال اصول فقه بخونن؟؟؟ چیزی جز قرآن و احادیث بود؟؟
زمان پیامبر Big Grin داداش برو ببین کی بهت مطلب داده ببین چی استفاده میکرد . زمان پیامبر خیلی چیزاها بود و نبود که شما اطلاع نداری.
ملت 10 سال اصول فقه میخونن؟ کجای دنیا 10 سال اصول فقه تدریس میشه؟ قران و احادیث رو شما بیا برای من توضیح بده ، من یدونه ایه درباره روح رو مثال پرسیدم نه پاسخی گرفتم نه موردی . پس لطفا اگه بلدی و اخباریها درباره این موضوع مطلبی داشتن نقل کن دوست دارم ببینم شاید مطلبی رو از قلم انداحته باشم . جناب حقیقتجو ، ببین نتیجه اخباری گری که خیلی بهش تکیه میکنی ازش شیخیه میزنه بیرون . که خود شیخیه خودش بن و زیر بنای انحراف در مهدویت و عامل بابیت و بهاییت هست . دانشمند یکم فکر کن .
جناب حقیقتجو که بنده رو متهم میکنین ، تشریف ببرید و ببنین احبایرها نگاهشون به احادیث چطور بود بعد اینجا صحبت کن . عمرا اگه تاریخ و اعتقادات احباریها رو بلد باشی .
حناب عالم ، امثال شیخ مفیدها و شیخ طوسی ها وهشام بن حکم ها و .... رو اگه نمیشناسی که واقعا هم نمیشناسی ببین اصول کار کردن یا نه ، ایا از شاکردان و کلامیون امامی بودن یا نه . دیگه نزار ایجا خیلی حرف بزنم ، شما ممکنه نشناسی ولی بقیه میدونن که روش بحث بنده چطور هست فعلا بخاطر وقت کمی که هست کوتاه میگم مطالب رو .
اگه میگی در زمان پیامبر چرا اصول تدریس نشد برو ببین امام صادق و امام باقر چطور روش های استنباط فقه رو یاد دادن ، برو یکم تاریخ مطالعه کن . فعلا که فقط حرف روی هوا زدی .
(۲۲/تیر/۹۶ ۱۷:۱۹)حقیقتجو نوشته است:   البته فلسفه هم بود امام امامان فلسفه رو حرام اعلام میکردن تا مردم بی دین نشن. من اگه میگم مرجع حدیث رو برای مردم بگه بخاطر اینه که حدیث امام معصوم مثل نوری هست که باعث صفا و اطمینان دل میشه اما تو فکر میکنی من بخاطر لجاجت با مراجع دارم این حرفو میزنم. نفرین خدا به هر کسی که از سر لجاجت و تعصب دین خدا رو تحریف میکنه
لعنت خدا بر کسی که بخواد دین خدا رو تحریف کنه .
گرامی میتونی تشریف ببری درس خارج فقه و بحث کنی و ببنین چطور مطالب پنبش زده میشه میتونی مطالعه کنی و درک کنی. الان نگاه نکن طرف احکام معاملات رو بلد نیست از سر بیکاری میره مغازه میزنه ، احکام معاملات رو قدیما طرف میرفت دوره میدید و مغازه داری میکرد . ما بقی مطالبی هم که گفتی درد دل در نظر میگیریم وگرنه پاسخ موجود هست اما شما که اصولیون متنفری پس سرت رو درد نمیارم البته بنده ادعای اصولی بودن ندارم شما هستی که نسبت دادی به بنده .
در انتها شما میتونی از کسی تقلید نکنی و بمونی تا احکام رو مستقیم از امام معصوم دریافت کنی . ما میریم دنبال فقه و فقها چون دستور داده شده .

عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِصَامٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ یَعْقُوبَ عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ یَعْقُوبَ قَالَ سَأَلْتُ مُحَمَّدَ بْنَ عُثْمَانَ الْعَمْرِیَّ أَنْ یُوصِلَ لِی کِتَاباً قَدْ سَأَلْتُ فِیهِ عَنْ مَسَائِلَ أَشْکَلَتْ عَلَیَّ فَوَرَدَ التَّوْقِیعُ بِخَطِّ مَوْلَانَا صَاحِبِ الزَّمَانِ ع أَمَّا مَا سَأَلْتَ عَنْهُ أَرْشَدَکَ اللَّهُ وَ ثَبَّتَکَ إِلَى أَنْ قَالَ وَ أَمَّا الْحَوَادِثُ الْوَاقِعَةُ فَارْجِعُوا فِیهَا إِلَى رُوَاةِ حَدِیثِنَا فَإِنَّهُمْ حُجَّتِی عَلَیْکُمْ وَ أَنَا حُجَّةُ اللَّهِ وَ أَمَّا مُحَمَّدُ بْنُ عُثْمَانَ الْعَمْرِیُّ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ وَ عَنْ أَبِیهِ مِنْ قَبْلُ فَإِنَّهُ ثِقَتِی وَ کِتَابُهُ کِتَابِی.
اگه احباری هستید باید این رو پذیرا باشید .
شما در تاریخ اگه نگاه بندازی میبینی که امام معصوم در مواردی که به ایشان مراجعت میشد اشاره میکردند که فلانی مگر در شهر و ... شما نیست؟ چرا از او پرسش نمیکنید ؟ ایا این موضوع به بحث فقاهت برنمیگرده ؟ جناب حقیقتحو شما که سعی داری مطالب رو بپیچونی اینارم یکم مطالعه کن ، اینا که همه از روایات و احادیث هست ، بخوای برات چنان حدیث لیست میکنم که چندین جلد بشه . پس با ما سر کلکل راه ننداز.
برو یکم ببین نظر علمای شیعه امثال شیخ مفید و .. رو ببین درباره فقاهت و مرجعیت .
خوشوقت شدم از همکلامی با یک اخباری .
موفق و پایدار باشید .
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۹:۵۳, ۲۲/تیر/۹۶ (آخرین ویرایش ارسال: ۲۲/تیر/۹۶ ۱۹:۵۶ توسط حقیقتجو.)
شماره ارسال: #17

(۲۲/تیر/۹۶ ۱۸:۴۶)mahdy30na نوشته است:  علیک سلام
ملت خیلی چیزها رو میدونن ولی ایا به شما میگن؟ بعدشم ملت همه در اینجا تشریف دارن ؟ شادم شما رو به جال خودتون رها کردن . نمونه رها کردن ملت کم نیست . و همیشه هم دنبال کردن و رها کردن نتیجه خیرو شر نیست . بعدشم گرامی بنده مثل شما صاحب کارخونه نساجی نیستم که هر لحظه ببنمشما کی و چه چیزی میزارین تا پشت بندش پاسخ بدم . ایا بیکارم ؟ Blush

خوب پس شما اخباری هستی ، چرا پس اول گفتم اخباری یا اصولی ترسیدی جواب بدی؟ انسان ترسو و پشت دیگران پنهان شو .
خوبه بگم اخباریها در کجا ها جا موندن ؟ در حدی نیستین که اخباری باشی یا اصولی گرامی ، اگه کمی از درکی که اخباری ها و اصولیون و دانش پژوهان فقهی و ... رو داشتین میدونیستین چطور از مکتب و حرفی که میزنین دفاع کنی نه اینکه مذبذب باشین Big Grin
بازم عدم علم و فوران جهالت داره سرکشی میکنه Blush اگه اصولیون هرچرت و پرتی رو به دین وارد کردن ، شما چرا ناراحتی ؟ میتونی تشریف ببری و به فقط و فقط عقلی که همش ازش دم میزنی تکیه بزنی و اصولیون رو با منش و احباریون رو هم با منششون رها کنین ، شما که هیچکدوم رو نمیپسندی . منشی جدید ایجاد کن دکانش میگیره .
جناب احباری برای مباحثی که در زمان حال رخ میده ، شما میشینی و میمونی تا ظهور واقع بشه و امام معصوم ظاهر بشند و احکامش رو براتون بگن ؟ یا اینکه طبق دستور معصوم به روات احادیث مراجعه میکنی؟ وقتی دم از احباری گری میزنی همینم متوجه نمیشی که مطالب چیه پس لطف کن نساجی رو تعطیل کن .
زمان پیامبر Big Grin داداش برو ببین کی بهت مطلب داده ببین چی استفاده میکرد . زمان پیامبر خیلی چیزاها بود و نبود که شما اطلاع نداری.
ملت 10 سال اصول فقه میخونن؟ کجای دنیا 10 سال اصول فقه تدریس میشه؟ قران و احادیث رو شما بیا برای من توضیح بده ، من یدونه ایه درباره روح رو مثال پرسیدم نه پاسخی گرفتم نه موردی . پس لطفا اگه بلدی و اخباریها درباره این موضوع مطلبی داشتن نقل کن دوست دارم ببینم شاید مطلبی رو از قلم انداحته باشم . جناب حقیقتجو ، ببین نتیجه اخباری گری که خیلی بهش تکیه میکنی ازش شیخیه میزنه بیرون . که خود شیخیه خودش بن و زیر بنای انحراف در مهدویت و عامل بابیت و بهاییت هست . دانشمند یکم فکر کن .
جناب حقیقتجو که بنده رو متهم میکنین ، تشریف ببرید و ببنین احبایرها نگاهشون به احادیث چطور بود بعد اینجا صحبت کن . عمرا اگه تاریخ و اعتقادات احباریها رو بلد باشی .
حناب عالم ، امثال شیخ مفیدها و شیخ طوسی ها وهشام بن حکم ها و .... رو اگه نمیشناسی که واقعا هم نمیشناسی ببین اصول کار کردن یا نه ، ایا از شاکردان و کلامیون امامی بودن یا نه . دیگه نزار ایجا خیلی حرف بزنم ، شما ممکنه نشناسی ولی بقیه میدونن که روش بحث بنده چطور هست فعلا بخاطر وقت کمی که هست کوتاه میگم مطالب رو .
اگه میگی در زمان پیامبر چرا اصول تدریس نشد برو ببین امام صادق و امام باقر چطور روش های استنباط فقه رو یاد دادن ، برو یکم تاریخ مطالعه کن . فعلا که فقط حرف روی هوا زدی .
لعنت خدا بر کسی که بخواد دین خدا رو تحریف کنه .
گرامی میتونی تشریف ببری درس خارج فقه و بحث کنی و ببنین چطور مطالب پنبش زده میشه میتونی مطالعه کنی و درک کنی. الان نگاه نکن طرف احکام معاملات رو بلد نیست از سر بیکاری میره مغازه میزنه ، احکام معاملات رو قدیما طرف میرفت دوره میدید و مغازه داری میکرد . ما بقی مطالبی هم که گفتی درد دل در نظر میگیریم وگرنه پاسخ موجود هست اما شما که اصولیون متنفری پس سرت رو درد نمیارم البته بنده ادعای اصولی بودن ندارم شما هستی که نسبت دادی به بنده .
در انتها شما میتونی از کسی تقلید نکنی و بمونی تا احکام رو مستقیم از امام معصوم دریافت کنی . ما میریم دنبال فقه و فقها چون دستور داده شده .

عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِصَامٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ یَعْقُوبَ عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ یَعْقُوبَ قَالَ سَأَلْتُ مُحَمَّدَ بْنَ عُثْمَانَ الْعَمْرِیَّ أَنْ یُوصِلَ لِی کِتَاباً قَدْ سَأَلْتُ فِیهِ عَنْ مَسَائِلَ أَشْکَلَتْ عَلَیَّ فَوَرَدَ التَّوْقِیعُ بِخَطِّ مَوْلَانَا صَاحِبِ الزَّمَانِ ع أَمَّا مَا سَأَلْتَ عَنْهُ أَرْشَدَکَ اللَّهُ وَ ثَبَّتَکَ إِلَى أَنْ قَالَ وَ أَمَّا الْحَوَادِثُ الْوَاقِعَةُ فَارْجِعُوا فِیهَا إِلَى رُوَاةِ حَدِیثِنَا فَإِنَّهُمْ حُجَّتِی عَلَیْکُمْ وَ أَنَا حُجَّةُ اللَّهِ وَ أَمَّا مُحَمَّدُ بْنُ عُثْمَانَ الْعَمْرِیُّ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ وَ عَنْ أَبِیهِ مِنْ قَبْلُ فَإِنَّهُ ثِقَتِی وَ کِتَابُهُ کِتَابِی.
اگه احباری هستید باید این رو پذیرا باشید .
شما در تاریخ اگه نگاه بندازی میبینی که امام معصوم در مواردی که به ایشان مراجعت میشد اشاره میکردند که فلانی مگر در شهر و ... شما نیست؟ چرا از او پرسش نمیکنید ؟ ایا این موضوع به بحث فقاهت برنمیگرده ؟ جناب حقیقتحو شما که سعی داری مطالب رو بپیچونی اینارم یکم مطالعه کن ، اینا که همه از روایات و احادیث هست ، بخوای برات چنان حدیث لیست میکنم که چندین جلد بشه . پس با ما سر کلکل راه ننداز.
برو یکم ببین نظر علمای شیعه امثال شیخ مفید و .. رو ببین درباره فقاهت و مرجعیت .
خوشوقت شدم از همکلامی با یک اخباری .
موفق و پایدار باشید .
از همون بالا که مطالب رو قرمز کردم یکی یکی جوابها رو بخون. انشالله حرف آخر بنده توی این تالار هست. از اینجا چیزی بیرون نمیاد.
1. من تا چند روز پیش حتی اصطلاح اصولیون و اخباریون رو نشنیده بودم. شما نسبت اخباری بودن به من دادی منم رفتم راجعبش تحقیق کردم. من مثل خیلی از دوستانی که تشریف میارن توی تالار درس حوزوی در حوزه های علمیه نخوندم شکر خدا. مدرک دکتری بنده در زمینه ی دیگه ای هست. شما متخصص هستی در علوم دینی و انتظار میره که بتونی جواب منتقدین رو در این زمینه بدون سفسطه بدی.
2. جمله ی دومی که قرمز کردم باز سفسطه استBig Grin
3. اینکه میگی نتیجه ی اخباریگری شیخیه و بهاییت هست تهمتی هست که جنابعالی داری میزنی (بازم سفسطهBig Grin). درباره ارتباط مسلک شیخیان با اخباریان نظرات گوناگونی وجود دارد. گر چه بزرگان شیخیه خود منکر هرگونه ارتباط با اخباریان هستند، اما مخالفان ایشان قائل به نوعی ارتباط ریشه‌ای میان شیخیه و اخباریه‌اند و معتقدند که پیدایی مسلک شیخیه متأثر از اندیشه اخباری‏گری بوده است (رازی، آثار الحجه، ج 1، ص 168). همچنین برخی معتقدند که شیخیان نه کاملاً پیرو اصولیان بوده‌اند و نه کاملاً پیرو اخباریان، بلکه مسلک آنان راهی میان اصولی و اخباری بوده است.
4. روش های استباط فقه بصورتی که اصولیون تعریف میکنن رو امام صادق و امام باقر یاد دادن؟ منبعی معرفی کنین تا دوستان برن احادیث مربوطه رو مطالعه کنن. حتما معرفی کنین فراموش نشه
5. در مورد توقیع شریف باید بگم که شما با استفاده از اون همه چی رو اثبات میکنینBig Grin اجتهاد مصطلح رو اثبات میکنین. تقلید رو اثبات میکنین. ولایت فقیه رو هم اثبات میکنینDodgy چطور این کار رو انجام میدین الله اعلم.
منبع رو یادت نره معرفی کنی گرامی. شما رو با افکار و عقاید خودتون تنها میزارم. موفق باشی
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱:۴۸, ۲۳/تیر/۹۶
شماره ارسال: #18
آواتار
(۲۲/تیر/۹۶ ۱۹:۵۳)حقیقتجو نوشته است:  از همون بالا که مطالب رو قرمز کردم یکی یکی جوابها رو بخون. انشالله حرف آخر بنده توی این تالار هست. از اینجا چیزی بیرون نمیاد.
1. من تا چند روز پیش حتی اصطلاح اصولیون و اخباریون رو نشنیده بودم. شما نسبت اخباری بودن به من دادی منم رفتم راجعبش تحقیق کردم. من مثل خیلی از دوستانی که تشریف میارن توی تالار درس حوزوی در حوزه های علمیه نخوندم شکر خدا. مدرک دکتری بنده در زمینه ی دیگه ای هست. شما متخصص هستی در علوم دینی و انتظار میره که بتونی جواب منتقدین رو در این زمینه بدون سفسطه بدی.
2. جمله ی دومی که قرمز کردم باز سفسطه استBig Grin
3. اینکه میگی نتیجه ی اخباریگری شیخیه و بهاییت هست تهمتی هست که جنابعالی داری میزنی (بازم سفسطهBig Grin). درباره ارتباط مسلک شیخیان با اخباریان نظرات گوناگونی وجود دارد. گر چه بزرگان شیخیه خود منکر هرگونه ارتباط با اخباریان هستند، اما مخالفان ایشان قائل به نوعی ارتباط ریشه‌ای میان شیخیه و اخباریه‌اند و معتقدند که پیدایی مسلک شیخیه متأثر از اندیشه اخباری‏گری بوده است (رازی، آثار الحجه، ج 1، ص 168). همچنین برخی معتقدند که شیخیان نه کاملاً پیرو اصولیان بوده‌اند و نه کاملاً پیرو اخباریان، بلکه مسلک آنان راهی میان اصولی و اخباری بوده است.
4. روش های استباط فقه بصورتی که اصولیون تعریف میکنن رو امام صادق و امام باقر یاد دادن؟ منبعی معرفی کنین تا دوستان برن احادیث مربوطه رو مطالعه کنن. حتما معرفی کنین فراموش نشه
5. در مورد توقیع شریف باید بگم که شما با استفاده از اون همه چی رو اثبات میکنینBig Grin اجتهاد مصطلح رو اثبات میکنین. تقلید رو اثبات میکنین. ولایت فقیه رو هم اثبات میکنینDodgy چطور این کار رو انجام میدین الله اعلم.
منبع رو یادت نره معرفی کنی گرامی. شما رو با افکار و عقاید خودتون تنها میزارم. موفق باشی

Blush
(۲۲/تیر/۹۶ ۱۹:۵۳)حقیقتجو نوشته است:  از همون بالا که مطالب رو قرمز کردم یکی یکی جوابها رو بخون. انشالله حرف آخر بنده توی این تالار هست. از اینجا چیزی بیرون نمیاد.
1. من تا چند روز پیش حتی اصطلاح اصولیون و اخباریون رو نشنیده بودم. شما نسبت اخباری بودن به من دادی منم رفتم راجعبش تحقیق کردم. من مثل خیلی از دوستانی که تشریف میارن توی تالار درس حوزوی در حوزه های علمیه نخوندم شکر خدا. مدرک دکتری بنده در زمینه ی دیگه ای هست. شما متخصص هستی در علوم دینی و انتظار میره که بتونی جواب منتقدین رو در این زمینه بدون سفسطه بدی.
جناب دکتر ، وقتی اطلاع ندارید با کمال احترام ، مداحله هم نکنید . پرسش بکنید ولی اظهار نظر و نظریه پردازی ممنوع . عقیدتون محترم اما در اموری که اطلاعی حتی در اولیاتش ندارید اظهار فضل نکنید.
خوبه گفتم اخباری و اصولی یکم تحقیق کردی Blush بانی خیر شدم که .
شکر خدا که افرادی مثل شما که تخصص ندارن میان و اینجا خودشون رو خالی میکنن و میرن و باعث میشن درک بشه پا توی تخصص دیگران کردن خوب نیست . پاسخ درمقابل سوال مناسب . سوال صحیح بپرس پاسخ متناسب بگیر . نه اینکه به اندازه 2 ریال سوال مطرح میکنی و به اندازه کوه نور و دریای نور پاسخ بخوای . این ظلم هستش گرامی . حال اینکه ما پرسشی که ارزش پاسخ انچنانی داشته باشه هم ندیدیم . سوال در حد کودکستان بود .
(۲۲/تیر/۹۶ ۱۹:۵۳)حقیقتجو نوشته است:  2. جمله ی دومی که قرمز کردم باز سفسطه استBig Grin
زمانی ک پاسخ نداری دست به دامان این واژگان میشی .
(۲۲/تیر/۹۶ ۱۹:۵۳)حقیقتجو نوشته است:  3. اینکه میگی نتیجه ی اخباریگری شیخیه و بهاییت هست تهمتی هست که جنابعالی داری میزنی (بازم سفسطهBig Grin). درباره ارتباط مسلک شیخیان با اخباریان نظرات گوناگونی وجود دارد. گر چه بزرگان شیخیه خود منکر هرگونه ارتباط با اخباریان هستند، اما مخالفان ایشان قائل به نوعی ارتباط ریشه‌ای میان شیخیه و اخباریه‌اند و معتقدند که پیدایی مسلک شیخیه متأثر از اندیشه اخباری‏گری بوده است (رازی، آثار الحجه، ج 1، ص 168). همچنین برخی معتقدند که شیخیان نه کاملاً پیرو اصولیان بوده‌اند و نه کاملاً پیرو اخباریان، بلکه مسلک آنان راهی میان اصولی و اخباری بوده است.
ایا شیخیه ( سران شیخیه که عمرا مرام و تفکرشون رو هم اطلاع داشته باشین ) اصولی بودن ؟ هر زمان اون رو هم درک کردید متوجه میشید _ کسی که تحقیق روی مهدویت و فرقه های انحرافی میکنه تاریخ و ریشه اون ها رو میدونه عزیزم که چی بود و نبود . جناب سید کاظم رشتی و جناب شیخ احمد احسایی و محمد کریم خان کرمانی و ... ببین منششون فقاهتی اصولی بود یا مشی حدیثی اخباری . یکم تحقیق کن ، قرار نیست همه چیز رو پوست کنده در اختیار قرار بدم .
شما تصور کن تهمته ، حال اینکه اگه تاریخ و عقایدشون رو بخونه شرم میکنی بگی تهمت .
شیخیه کرمان داریم شیخیه اذربایجان داریم و ... شما باید ببینی ریس این فرقه و بنیانگذار این عقیده پیرو چه مشی بود ، مثلا بین کرمان و اذربایجان اختلاف هست بعد اون نقل قول رو بیار که چنین و چنان . وقتی اونها رو بدونی میتونی از اون عبارت مفهوم صحیح رو برداشت کنی . وقتی شیخیه کرمان اخباری هستن و تقلید احتهاد رو غیر معصوم قبول ندارن و اکتفا میکنن به حدیث و در مقابل شیخیه اذربایحان مخالف کرمان هستن و هم مرجعیت و هم تقلید رو مورد قبول و هم مخالف ا اخباریگری هستن جمعش میشه چی ؟ شیح احمد هم اگه خواستی تحقیقکنی ببین نظرش راجع به احادیث چی بود که چنان تامیل میکرد که ازش چیزی عجیب منتج میشد . برو ببین چرا این عالم رو تکفیر میکنن .
(۲۲/تیر/۹۶ ۱۹:۵۳)حقیقتجو نوشته است:  4. روش های استباط فقه بصورتی که اصولیون تعریف میکنن رو امام صادق و امام باقر یاد دادن؟ منبعی معرفی کنین تا دوستان برن احادیث مربوطه رو مطالعه کنن. حتما معرفی کنین فراموش نشه
روش استنباط مباحث فقهی رو ببین معصوم چطور اموزش داد بعد .... .
دوستان اهل تحقیق هستن ومثل شما نیستین و برای کسی که اهل کار پژوهش نیست ادرس دادن مثل حروم کردن مطلب هست .
(۲۲/تیر/۹۶ ۱۹:۵۳)حقیقتجو نوشته است:  5. در مورد توقیع شریف باید بگم که شما با استفاده از اون همه چی رو اثبات میکنینBig Grin اجتهاد مصطلح رو اثبات میکنین. تقلید رو اثبات میکنین. ولایت فقیه رو هم اثبات میکنینDodgy چطور این کار رو انجام میدین الله اعلم.
منبع رو یادت نره معرفی کنی گرامی. شما رو با افکار و عقاید خودتون تنها میزارم. موفق باشی
شما میتونی استفاده کن و منش و عقیده خودت رو باهاش اثبات کن _ اگه مشی داشته باشی که ازش بتونی کمک بگیری _ ، چرا وقتی میتونم نکنم ؟
مرسی که مارو با افکار _ مثلا پلیدمون _ تنها میزاری برو با افکار الهی خودت خوش باش.
گرامیان خودتون نتیجه بحث رو برداشت کنید .
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
ارسال پاسخ  به روز آوری


[-]
کاربرانی که این موضوع را مشاهده می کنند:
1 میهمان

پرش در بین بخشها:


بالا