کانال بیداری اندیشه در سروش کانال بیداری اندیشه در تلگرام



موضوع بسته شده  به روز آوری
 
رتبه به موضوع
  • 2 رای - 4.5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
غرب زدگی و غرب گرایی در ایران اسلامی (پروژه ی جامع)
۲۲:۲۹, ۱۸/بهمن/۹۲ (آخرین ویرایش ارسال: ۱۲/فروردین/۹۳ ۲۱:۵۹ توسط Havbb 110.)
شماره ارسال: #1


اعوذ باالله من الشیطان الرجیم
بسم الله الرحمن الرحیم
و به نستعین
ولَهُ الحَمد

اللهمّ انّی اعوذ بک من نفسٍ لاتشبعُ و من قلبٍ لایخشَعُ و من علمٍ لاینفع . خدایا من به تو پناه می‏برم از نفسی که سیرابی ندارد، قلبی که خشوع و خضوع نمی‏یابد و علمی که سودی نمی‏بخشد و باعث گمراهی میشود

با عرض سلام به همه ی خوانندگان تاپیک

[تصویر: avatar_8478.jpg]

مبحثی که مشخص شده ترکیبی از چند موضوع هست از جمله westernization (غربی سازی) و globalization (جهانی سازی) و... که وجه اشتراک همه ی اینها اینه که همه از طرف غرب داره دنبال میشه برای ضربه زدن به جامعه ای نظیر ایران شیعه به نفع خودشون.
محور موضوع ما غربی شدن و تهاجم فرهنگی هست که غرب به ما کرده و در واقع این پروژه رو از اون طرف داره دنبال میکنه با این هدف که ما غربی بشیم ، در واقع هدف و غایت مورد نظر ما بشه غرب شدن. و ما «غرب» یا حتی چیزی پست تر از آن بشیم! این چیزی هست که غرب داره دنبال میکنه و در واقع میخواد این هدف رو جایگزین آرمانها و ارزشهای ما بکنه که قطعا به دور از اخلاق و به دور از اسلام هست چنین اهدافی.


امام خامنه ای در ديدار دانشجويان دانشگاه فردوسى مشهد ۱۳۸۶/۰۲/۲۵ :
نقل قول:امروز در چشم بسيارى از نخبگان ما، بسيارى از كارگزاران ما، مدل پيشرفت صرفاً مدلهاى غربى است؛ توسعه و پيشرفت را بايد از روى مدل هايى كه غربى‏ها براى ما درست كرده‏اند، دنبال و تعقيب كنيم. امروز در چشم كارگزارانِ ما اين است و اين چيز خطرناكى است؛ چيز غلطى است؛ هم غلط است، خطاست، هم خطرناك است
.

=-=-=-=
[تصویر: 4.gif]این پروژه با همکاری این عزیزان کامل شده:
خانمها : السا ، پرنیان ، رضوانه ، nina
آقایان : عبدالرحیم
و بنده هم به عنوان مدیر پروژه در خدمت دوستان بودم.

[تصویر: 4.gif]بنده انواع اقسام تلاشها و توطئه ها (!) رو چیدم تا تعداد آقایون بیشتر بشه ولی متاسفانه به دلایل مختلف دوستانی که تخصص و وقت کافی هم دارن همکاری نکردند (شاید مهمترین دلیلش تنبلی باشه)

کسی تمایل به همکاری در پروژه های بعدی داشت از طریق پیغام خصوصی بگه.

.
[تصویر: 4.gif]سعی شده مطالب به زبان گفتار و محاوره و خیلی ساده باشه ، البته برای دوستانی که بیشتر میخوان مطالعه کنن در بعضی بخشها داخل نقل قولها مطالبی اوردیم که برای مطالعه ی بیشتر هستش.

=-=-=
(۳/فروردین/۹۳ ۲۳:۲۱)السا نوشته است:  
بسم الله الرحمن الرحیم
تمام این 9 صفحه ای رو خوندید (یا شایدم نخوندید، الان دارید این پست رو می خونیدSmile )، حاصل تحقیق و تحلیل دوستانیه ک اسامیشون توی پست اول اومده
>>>
حالا این متون و نوشته ها رو توی ی pdfجمع آوری کردیم تا برای انتشار و استفاده راحت تر باشه

[تصویر: download.png]لینک دانلود PDF

یافتن تمامی ارسال های این کاربر

آغاز صفحه 8 (پست فوق، اولین پست این موضوع می باشد)
۲۳:۱۰, ۱۷/اسفند/۹۲ (آخرین ویرایش ارسال: ۱۷/اسفند/۹۲ ۲۳:۲۶ توسط یاســین.)
شماره ارسال: #71
آواتار
[تصویر: 4.gif]جایگزینی عناوین غربی بجای عناوین ایرانی-اسلامی

غرب زدگی در این حوزه به همینجا ختم نمیشه بلکه کار ب جایی میرسه که مردم از عناوین و القاب غربی برای خودشون استفاده میکنن و به اون افتخار میکنن.
به عنوان مثال دکتر بودن خیلی با کلاستر و ارزشمندتر از حکیم بودن و آیت الله بودن و حجة الاسلام بودن میشه... مسئله ی تاسف بار تر اینه که بین خود علمای دینی ما هم چنین مسئله ی داره شایع میشه! عالم دین و مفسر قرآنی که سالها در علوم دینی استخون خورد کرده ولی هنوز نمیدونه که این عناوین جزو اعتباریات هستش و ذره ای ارزش نداره...
وای به روزی که بگندد نمک....

یا اینکه هرکس در حرفهاش از کلمات لاتین با پسوند «ایسم» بیشتر استفاده کنه آدم باکلاستر و بامعلومات تری هست نسبت به کسی که از آیات و احادیث استفاده میکنه...
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
۰:۰۸, ۱۸/اسفند/۹۲
شماره ارسال: #72
آواتار
[تصویر: 4.gif]کپی برداری از غرب


حرف ما این نیست که هر چیزی از غرب اومده قطعا کثیف و شیطانیه و باید کنار گذاشته بشه. اتفاقا باید از تجربیات و دستاوردهای غربی ها استفاده کنیم در جهت منافع خودمون. مثلا خود شما از همین رایانه و اینترنت چه استفاده هایی میکنید؟ آیا این دستاورد غرب بد و شیطانیه؟ اصولا هر ابزاری قابلیت اینکه در جهت خوب یا در جهت بد استفاده بشه رو داره.


ولی مسئله اینجاست که بعضی از چیزهایی که از غرب کپی میکنیم (مخصوصا در حوزه ی علوم انسانی) به هیچ عنوان با فرهنگ و دین ما سازگار نیست و گاهی شدیدا مغایر اونه.

در واقع ما باید یک فیـلتر از جنس فرهنگ ایرانی-اسلامی داشته باشیم و وارداتی که از غرب میاد رو از اون فیـلتر عبور بدیم. اینکه احساس کنیم هرچی که از غرب میاد دیگه بی برو برگرد خوبه این خودش یه نوع غرب زدگی خطرناک هست که فرهنگ ما رو شدیدا تهدید میکنه و حتی میتونه نابود کنه.



[تصویر: 4.gif]اشاره به تفاوت واردات اثر گذار با غیر اثر گذار (مثل موبایل)


یک وقت شما یه چیزی وارد میکنی از غرب مثل موبایل ، کامپیوتر و... که اینها همونطور که اشاره کردیم وارداتی خنثی و غیر اثر گذار و به نوعی ابزار گونه هستن.

ولی یک وقت شما چیزی رو وارد میکنی که مغایر با فرهنگ ایرانی-اسلامی هست ، مانند علوم انسانی غربی.
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
۳:۳۹, ۱۹/اسفند/۹۲
شماره ارسال: #73

بنابر این و از این جهت واردات ما از غرب به دو دسته ی تاثیر گذار و غیر تاثیر گذار (یا متضاد با فرهنگ و غیر متضاد با فرهنگ) تقسیم بندی میشه.
گفتنی درباره ی این نوع دسته بندی زیاده به عنوان مثال در هنر هم هر فیلم و موسیقی ای با فرهنگ ما سازگار نیست...

اگر بخوایم یه تعریف از تهاجم فرهنگی داشته باشیم.. ، تهاجم فرهنگی یعنی اشاعهی فحشا و بیدینی و سست کردن بنیانهای اعتقادی مردم که غربیها با استفاده از رسانههای صوتی و تصویری بین مردم رواج میدهند و آنها را نسبت به عقایدشان بیتفاوت میکنند..و از این کارقطعا هدف دارند که طبق نظر استاد مصباح سوء استفاده اقتصادی از مهمترین اهدافشون هستش.
ولی اگر دقت کنیم، تهاجم فرهنگی منحصر در اشاعهی فحشا و لاابالیگری نیست بلکه پدیدهای است که با ورود به هرجامعه، سبکی جدید از زندگی رو برقرار میکنه و نیاز های جدید بسیاری را با خود میآره و نحوه خاصی از ارتباط را بین مردمان برقرار میکنه.
اگر دقیق تر به این مئله نگاه کنیم متوجه می شیم که این سبک جدید زندگی با ورود تکنولوژی به یک جامعه ایجاد میشه. شیوهی جدید زندگی همه چیز را تحت تأثیر خود قرار میده خیلی چیزها رو حذف میکنه و بسیاری را به حاشیه می کشونه. با آمدن تکنولوژی ارتباطات مردم با هم تغییر میکنه و خلق وخوی خاصی میان مردم برقرار میشهد و نیاز ها و تصورات جدیدی از زندگی در ذهن و ذُکر مردم وارد می شه این تصورات انسانها را نسبت به تکنولوژی و راحتی ظاهری آن بی قرار میکند.
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
۲۰:۳۲, ۱۹/اسفند/۹۲
شماره ارسال: #74
آواتار
روستاییها با تصور آب گرم و حمام در خانه و وسایل گرمازا و سرمازا نمیتونن زندگی قبلی خود را ادامه بدن و ناخواسته به سمت شهر نشینی کشیده میشن، خانه های مدرن ساخته میشه و فرهنگ جدیدی بین مردم برقرار میشه. فرد روستایی که در بطن خانواده نیازهای خانه را تأمین میکرد و همیشه در دسترس بود و به تربیت فرزندان مشغول بود الان در نظمی ماشین وار باید به کارخانه بره و در زمانی مشخص بخوابه وغذا بخوره و منتظره یک روز تعطیلی باشه تا شاید به خانه ی برادرش که در آن سر شهر است بره.

تکنولوژی فقط یه ابزار ساده نیست که بین افراد رد و بدل بشه...تکنولوژی ابزاریه که ماهیت فرهنگی داره و هر جا که بره فرهنگ خودشم با خودش می بره..
مثل همین ماشین یا اتومبیل ...
با تصور اینکه می تونه افراد رو به راحتی جابجا کنه باعث شد اعضای یک خانواده از هم دور بشن...
چون فک میکنن با ماشین در مدت زمان کوتاهی می تونن همدیگرو ببینن.و شهر ها گسترش پیدا کردن.

خیلی ها فک می کنن که تکنولوژی یه ابزار خنثی هستش که هم میشه استفاد خوب ازش داشت هم استفاده بد . و آدما هستن که به اون جهت میدن ...مثل دیدن تلوزیون...اگر طرف آدم خوبی باشه با اون گناه نمیکنه واگر آدم بی قیدی باشه در خلاف جهت دین ازش استفاده میکنه.

با این تلقی، تکنولوژی تنها ابزار تهاجم فرهنگی هستش ولی اگر تکنولوژی شناخته بشه و سبک زندگی حاصل از آن مورد بررسی قرار گیرد، میشه فهمید که خود مهاجم فرهنگی است...
در این سبک جدید دین و هر آنچه که ربطی به سنت دارد کنار گذاشته می شه و سنت در موزه ها و دین در قالبهای ظاهری خلاصه میشه.

تکنولوژی میوه ی تفکر فلسفی فرانسیس بیکن انگلیسی و رنه دکارت فرانسوی و ایمانوئل کانت آلمانی است و ربط وثیقی با عقاید این فیلسوفان دارد و باید در جای خود مورد نقد و بررسی قرار گیرد.
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
۲۳:۴۳, ۱۹/اسفند/۹۲ (آخرین ویرایش ارسال: ۲۶/اسفند/۹۲ ۴:۱۳ توسط Havbb 110.)
شماره ارسال: #75
آواتار
سلام

البته خداوند کارهای خودش رو با 2 جبهه خیر و شر انجام میده
بنابراین نفس تکنولوژی هر چند که از ذهنی مریض باشد ولی به قول زیر :

عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
۱:۰۴, ۲۱/اسفند/۹۲
شماره ارسال: #76
آواتار
خب من اینجا میخوام بخشهایی از تحقیق برگرفته از مقاله آقای دکتر رضا حسنوی، فصلنامه مدیریت فردا بیارم:
تکنولوژی تحمیل گر ارزشها و فرهنگ مهاجم بر خود است. اگر در موردی یا زمینه ای راه را برای آن باز گشودیم، باید تمام تبعات آن را بپذیریم. زیرا این پدیده، یک مهاجم است. هیچ جامعه و اجتماعی نمی تواند امروزه خود را از درگیری با این مهاجم در امان نگاه دارد. خواه در این رهگذر خردمندانه و هوشیارانه عمل کند و خواه بی توجه و غافل.

تکنولوژی یک فرمانده تسلیم ناپذیر و هدایت کننده انعطاف پذیری است که تمام مفاهیم و اندوخته های ذهنی را دگرگون می سازد. برای واژه هائی چون آزادی، حقیقت، شعور، واقعیت، خرد، حافظه و تاریخ مفاهیمی تازه می سازد و از این طریق راه به دنیای درون ما باز می کند. این تکنیک دگرگون ساز حتی وقت خود را صرف آن نمی کند که این تغییرات را به آگاهی ما برساند و ما نیز فرصت آن را نخواهیم داشت در جریان این وقایع قرار گیریم و خود را به موقع از آن آگاه سازیم.

با ورود کامپیوتر شخصی به کلاس های درسی در مدارس یک روش 400 ساله آموزشی از بین می رود. روشی که در آن، معلم با حضور خود در کلاس ضمن تشریح شفاهی مطالب درسی مکتوب و شرکت دادن دانش آموزان در بحث، ضمن ایجاد ارتباط عاطفی با دانش آموزان، یک روح جمعی و مشارکت عمومی نیز در آنها بوجود می آورد. اینک کامپیوتر پا به عرصه تعلیم و تربیت گذاشته است. این کامپیوتر نیز مبلّغ و مروّج رسالت خود است و با سبک و اسلوب خود مدعی است که توان فردی و قدرت آموزش مجرد و بی نیازی از کار جمعی را در دانش آموزان سبب می شود و او را در طرح سوال و دریافت پاسخ یاری می دهد. آیا در این میدان جدید و با گسترش کامپیوتر به جای کتاب در کلاس درس، روحیه آموزش جمعی و مشارکت گروهی در تعلیم و تعلم یکسره از بین خواهد رفت؟ آیا کامپیوتر روح خود را تا حد یک فضیلت بالا خواهد برد؟
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
۱۳:۵۶, ۲۱/اسفند/۹۲ (آخرین ویرایش ارسال: ۲۲/اسفند/۹۲ ۰:۰۱ توسط Havbb 110.)
شماره ارسال: #77
آواتار
سه دیدگاه در مورد موقعیت تکنولوژی به لحاظ ارزشی وجود دارد:تکنولوژی عین خبر است.تکنولوژی عین شر و خطر است.تکنولوژی خنثی و بی طرف است،از این رو بر اساس چگونگی استفاده از آن مهر خیر و شر بودن بر او زده می شود.بسیاری از دانشمندان نظر سوم را قبول دارند که تکنولوژی از نظر ارزشی خنثی بوده و نیکی و بدی در ذات آن وجود ندارد. از این رو نه ذاتاً خیر و نه ذاتاً شر است لذا می توان هم آن را در راه خیر و هم در راه شر استفاده کرد. تعدادی نیز نظر دوم را پذیرفته اند و اعتقاد دارند که عین خطرناک بودن تکنولوژی، منافاتی با استفاده مناسب از آن ندارد. دیدگاه اول – عین خیر دانستن تکنولوژی – طرفداری ندارد. به نظر می رسدکه تکنولوژی نه عین شر باشد و نه خنثی که خوبی و بدی اش به نوع استفاده از آن بستگی داشته باشد و بس. باید به دیدگاهی میان این دو عقیده متعقد شویم با این توضیح که گرچه تکنولوژی عین خطر نیست ولی مقتضیات و توابعی دارد که می توان آنها را به گونه ای کنترل کرد تا آسیبی نرساند. در این میان، آدمی موجود دست بسته ای نیست که منتظر بنشیند تا تنها خدا بیاید و او را نجات بخشد. تکنولوژی جدید اگرچه اقتضائات و خصائلی چون کمیت آفرینی، کثرت زایی، تنوع پروری و مانند آن دارد و این امر حاکی از بی طرف نبودن آن است. اما از طرف دیگر آدمی نیز در برابر اقتضائات و خصائل تکنولوژی دست بسته و پذیرشگر صرف نیست، بلکه کاملاً در تغییر و تحول آنها مؤثر و دخیل است.
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
۲۱:۲۷, ۲۱/اسفند/۹۲
شماره ارسال: #78
آواتار
[تصویر: 4.gif]علم اقتدار آفرین ، تکنولوژی اقتدار افرین


غرب زدگی در علوم (یعنی اینکه فکر کنیم هرچی علم هست باید از غرب اومده باشه تا معتبر باشه و ما خود قادر ب تولید علم نیستیم) خودش عامل عدم پیشرفت در تکنولوژی و عدم خوکفایی هست و عدم خودکفایی مانع اقتدار ملی میشه.

بنابراین برای پیشرفت و خودکفایی در تکنولوژی و سایر موارد ، باید از غرب زدگی در تولید علم دور بشیم تا به اقتدار ملی برسیم.

علومی که از قرآن و احادیث و با تفکر خودی بیرون اومده و با فرهنگ ایرانی-اسلامی هم کاملا مطابقت داره.

در حدیثی از امیرالمونین ع داریم علم سلطان است یعنی علم بهمراه خود عزت اور است در همین رابطه از امام خامنه ای در دیدار اساتید دانشگاه‌ها (92/5/15) داریم:


نقل قول:
ایشان، با اشاره به ارزش ذاتی علم از دیدگاه اسلام افزودند: تأكید مكرر بر تلاش همه‌جانبه برای پیشرفت علمی، فقط به علت احترام فراوان اسلام به علم و عالم نیست، بلكه به این دلیل است كه علم، اقتدارآفرین است.

رهبر انقلاب، اقتدار اقتصادی، اقتدار سیاسی و افزایش آبرو و كرامت ملی در چشم جهانیان را پیامدهای حقیقی پیشرفت علمی برشمردند و افزودند: همه‌ی این واقعیت‌ها و دلایل اثبات می‌كند كه شتاب علمی ایران، نباید به هیچ علتی، كند شود.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، اقتدار علمی را از جنس «اقتدار درون‌زا» خواندند و افزودند: تردیدی نیست كه بخشی از تحریم‌ها و فشارهای موجود با هدف جلوگیری از دست‌یابی ملت ایران به پیشرفت علمی و اقتدار درون‌زا اعمال می‌شود، بنابراین از این زاویه نیز پیشرفت علمی باید ادامه یابد.


92/5/15دیدار اساتید دانشگاه‌ها با رهبر انقلاب
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
۰:۰۶, ۲۲/اسفند/۹۲
شماره ارسال: #79

همونطوری که در حدیث اشاره شد و همچنین سخن رهبری علم باعث اقتدار میشود البته با توجه به احادیث دیگر باید به علم هم بنگریم کدام علم ؟
که داریم علمی که لاینفع باشد منظور نیست که علوم ترجمه ای غرب که اساس ان جسم مادی انسان را لحاظ کرده اند پس نمیتوانند مقصد و نهایت علمی که بدست می اوریم و تعریف خود را باید مشخص کنیم کدام علم اقتدار افرین است
به علمی که تعالی انسان را لحاظ میکند میتواند باعث اقتدار و پیشرفت انسان باشد پس علمی که برگرفته از اساس توحید باشد قدرت درون زا میشود که برای این منظور از احادیث و قران میتوانیم شاخصه های انرا مشخص کنیم
و در حال خحاضر پاشنه اشیل غرب اقتصاد ان می باشد که ما هم در اقتصاد مون از علوم غربی استفاده میکنیم همانطور که در سخنان رهبری است اقتدار اقتصادی را در تولید علم اقتصادی میداند ما با تولید علم اقتصاد برگرفته از توحیدمان میتوانیم روز به روز به اقتدار خود بیافزاییم.
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
۰:۳۷, ۲۲/اسفند/۹۲
شماره ارسال: #80
آواتار
[تصویر: 4.gif]جنبش ها

در غرب بنا به دلایلی در حدود صد سال گذشته جنبش هایی به وجود آمد که هرکدام فلسفه ی تشکیل خاص خودشون رو داشتن. اما در کشور ما توسط جریان روشنفکری غرب زده مو به مو بعضی جنبش ها کپی برداری شده یا میشه یا خواهد شد!!! (غافل از تفاوت فلسفه ی تشکیل و شرایط اونا)
این مثالها رو میتونید بهش توجه کنید:


جنبش‌های اجتماعی در جهان
جنبش حقوق مدنی در ایالات متحده آمریکا، جنبش حق رأی زنان، جنبش پروتستان در اروپا، جنبش استقلال‌طلبانه هند و جنبش ضد آپارتاید در آفریقای جنوبی از مهم‌ترین جنبش‌های اجتماعی جهان هستند.

جنبش‌های سیاسی و اجتماعی ایران معاصر
در تاریخ ایران معاصر؛ جنبش مشروطه با هدف شکل‌گیری مطبوعات آزاد، تشکیل مجلس، ایجاد انجمن‌ها و اجزاب و تبدیل حکومت سلطنت مطلقه به سلطنت مشروطه آغاز گردید.افرادی چون میرزا ملکم‌خان، میرزا یوسف‌خان؛ شیخ هادی نجم‌آبادی از طرفداران کاستن قدرت پادشاه در ایران بودند.پس از جنبش مشروطه، جنبش اسلام انقلابی که در نتیجه مخالفت داخلی با محمدرضا پهلوی به رهبری روح‌الله خمینی و علی شریعتی آغاز گردید که با تفسیر جهان‌بینی عقاید شیعه آغاز شد.این جنبش تا حدی نشان‌دهنده واکنش علیه تأثیر اروپا و در جهت ابراز هویت ملی و فرهنگی شکل گرفت. پس از انقلاب ۱۳۵۷، آیت‌الله خمینی حکومتی بر طبق قوانین سنتی اسلامی تأسیس کرد که امروزه جمهوری اسلامی ایران نامیده می‌شود.

پوزیتویسم
آنچه که از مکتب پوزیتویسم به اجمال به دست آمد این است که علم را در بالاترین حد خود نشانده است و برای علم قطعیت شناخت را نیز به همراه آورده است و با مفاهیمی که این مکتب ارائه می دهد علم انسجام و هویت خود را پیدا کرده است.
آقای آیر اندیشمند بزرگ فلسفه علم در مورد پوزیتیویسم می گوید :
((فکر می کنم مهمترین نقیصه[پوزیتیویسم] این بود که یکسره عاری از حقیقت بود .)) (معلمی، ۱۳۸۸، ج۱: ۱۷۶)
در اولین ایرادی که می توان به پوزیتیویسم گرفت تکیه گاه آن بر استقراء می باشد. چگونه می توان اصل استقراء را توجیه کرد؟ چرا استدالال استقرائی منتهی به معرفت علمی مطابق با واقع می شود و میتوان به آن اعتماد کرد ؟ خود استقراء مقبولیت خود را از کجا کسب کرده است ؟
همواره غرب در پی افراط و تفریط هایی بوده است ، در برهه ای از تاریخ خود قناعت و ساده زیستی را پیشه ساخته است و در دوره دیگر لذت گرایی و منفعت طلبی مادی را سر لوحه قرار داده است . در بخشی از تاریخ راهبان و کلیساییان آنها با خشونت و زور برخورد می کردند و در دوره بعد به شکل دیگر، زمانی لذت جنسی را پست و سرکوب می کردند و در زمان دیگر فریاد آزادی جنسی سر می دهند . در علم هم وضع به همین منوال است در برهه از تاریخ غرب علم در هیچ زمینه ای چیزی برای گفتن ندارد و حرف آخر را کلیسا و کتاب مقدس می زند و در مدرنیسم کلیسا حرفی برای زدن ندارد و این علم است که جای کتاب مقدس را گرفته است و به اسم علم به زور حرف خود را به دیگران تحمیل می کند.


آنچه که در غرب برای علم رخ داده است زمانی پوزیتیویسم ها برای علم ارزش فوق العاده ای قائل هستند و به ستایش و تعریف و تمجید او می پردازند و بت علم را می تراشند و بر او سجده می کنند و هر کس را که در مقابل آن بایستد را تکفیر می کنند و زمان حاضر اندیشمند دیگر فلسفه علم پل فایرابنت ، تبر به دست بت علم را می شکند و انتقاداتی سخت از علم جدید می کند وآن را مانع آزاد اندیشی می داند ، علم را ذاتا یک امر آنارشیستی میداند و به نقادی انقلابی در باب علم می پردازد و حتی تاکید دارد که علم را با روش ضد استقرائی پیش ببریم. (چالمرز،۱۳۸۸)
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
موضوع بسته شده  به روز آوری


[-]
کاربرانی که این موضوع را مشاهده می کنند:
1 میهمان

پرش در بین بخشها:


بالا