دو روی سکه...
|
۱۶:۳۳, ۲۴/اسفند/۹۲
شماره ارسال: #1
|
|||
|
|||
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم
روی اول سکه:امام صادق علیه السلام : إِنَّ اللّهَ لا يَرفَعُ إِلَيهِ دُعاء عَبدٍ وَفى بَطنِهِ حَرامٌ أَو عِندَهُ مَظلَمَةٌ لأِحَدٍ مِن خَلقِهِ؛ دعاى هيچ بندهاى كه مال حرام در شكمش باشد يا حق كسى بر گردنش باشد، به درگاه خدا بالا نمى رود. بحارالأنوار(ط-بیروت) ج 90، ص321، ح31 روی دوم سکه: رسول اكرم صلی الله علیه و آله و سلم : مَنْ أَكَلَ مِنَ الْحَلَالِ الْقُوتَ صَفَا قَلْبُهُ وَ رَقَّ وَ دَمَعَتْ عَيْنَاهُ وَ لَمْ يَكُنْ لِدَعْوَتِهِ حِجَابٌ هر كس از (قوت) حلال بخورد، قلبش رقت و صفا می یابد ، چشمانش پر اشك مى شود و براى (استجابت) دعايش مانعى نمى باشد. مجمع البحرین ج 5 ، ص 353 صرفاً جهت اطلاع: پيامبر صلی الله علیه و آله و سلم : مَنْ أَعْرَضَ عَنْ مُحَرَّمٍ أَبْدَلَهُ اللّهُ بِهِ عِبادَةً تَسُرُّهُ؛ هر كس از حرام دورى كند، خداوند به جاى آن عبادتى كه او را شاد كند نصيبش مىگرداند. بحارالأنوار(ط-بیروت) ج 74، ص 121، ح 20 امام هادى علیه السلام: اِنَّ الحَرامَ لا يَنمى وَ اِن نَمى لا يُبارَكُ لَهُ فيهِ وَ ما اَنفَقَهُ لَم يُؤجَر عَلَيهِ وَ ما خَلَّـفَهُ كانَ زادَهُ اِلَى النّارِ؛ به راستى كه حرام، افزايش نمى يابد و اگر افزايش يابد، بركتى ندارد و اگر انفاق شود، پاداشى ندارد و اگر بماند، توشه اى به سوى آتش خواهد بود. كافى(ط-الاسلامیه) ج 5، ص 125، ح 7 قال الله تعالی: يا أَحمَدُ إِنَّ العِبادَةَ عَشَرَةُ أَجزاءَ: تِسعَةٌ مِنها طَلَبُ الحَلالِ فَإِذا طَيَّبتَ مَطعَمَكَ وَ مَشرَبَكَ فَأَنتَ فى حِفظى وَ كَنَفى؛ در حديث قدسى آمده است كه خداوند مى فرمايد: اى احمد همانا عبادت ده جزء است كه نه جزء آن طلب روزى حلال است، پس چون خوراكى و نوشيدنى خود را پاك كردى در پناه و حمايت من هستى. بحار الانوار(ط-بیروت) ج 74 ، ص 27 امام على علیه السلام : إِنَّ العَبدَ لَيَحرُمُ نَفسَهُ الرِّزقَ الحَلالَ بِتَركِ الصَّبرِ، و َلا يُزادُ عَلى ما قُدِّرَ لَهُ؛ بنده به سبب بى صبرى، خودش را از روزى حلال محروم مى كند و بيشتر از روزى مقدّر هم نصيبش نمى شود. شرح نهج البلاغه(ابن ابی الحدید) ج3، ص160 |
|||
۱۷:۲۶, ۲۴/اسفند/۹۲
شماره ارسال: #2
|
|||
|
|||
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام اینم یه دو روی سکه ی دیگه: می دونید روز قیامت بیشترین حسرت رو کی می خوره ؟ "بشترین حسرت ها در روز قیامت برای کسی است که مالی را از راهی که مورد رضایت خداوند نیست (حرام) به دست آورده و جمع کرده و آن را برای شخص دیگری به ارث گذاشته که او آن مال را در راه خداوند خرج می کند. حالا شخص اول به خاطر آن مال به جهنم می رود ولی، دومی به خاطر همان مال وارد بهشت می شود.!" «نهج البلاغه - حکمت 429» |
|||
۱۷:۲۹, ۲۴/اسفند/۹۲
شماره ارسال: #3
|
|||
|
|||
سلام،
این دوره انگار خیلی ها دیگه حلال و حروم براشون اهمیت نداره. خیلی ها دیگه به دیگران اهمیت نمیدن، خیلی ها خدا را فراموش کردن، ان شا ا... خدا همه رو به راه راست هدایت کنه. |
|||
۳:۵۷, ۲۵/اسفند/۹۲
(آخرین ویرایش ارسال: ۲۵/اسفند/۹۲ ۳:۵۷ توسط عبدالرحمن.)
شماره ارسال: #4
|
|||
|
|||
(۲۴/اسفند/۹۲ ۱۷:۲۶)مصباح نوشته است: بسم الله الرحمن الرحیم إِنَّ أَعْظَمَ اَلْحَسَرَاتِ یَوْمَ اَلْقِیَامَةِ حَسْرَةُ رَجُلٍ کَسَبَ مَالاً فِی غَیْرِ طَاعَةِ اَللَّهِ فَوَرِثَهُ رَجُلٌ فَأَنْفَقَهُ فِی طَاعَةِ اَللَّهِ سُبْحَانَهُ فَدَخَلَ بِهِ اَلْجَنَّةَ وَ دَخَلَ اَلْأَوَّلُ بِهِ اَلنَّارَ یه ظرافتی داره غیر طاعت بحث نیته فکر کنم نه راه بدست آوردن مال حرام که حرامه |
|||
۱۵:۱۱, ۱/مرداد/۰۱
شماره ارسال: #5
|
|||
|
|||
(۲۵/اسفند/۹۲ ۳:۵۷)عبدالرحمن نوشته است: إِنَّ أَعْظَمَ اَلْحَسَرَاتِ یَوْمَ اَلْقِیَامَةِ حَسْرَةُ رَجُلٍ کَسَبَ مَالاً فِی غَیْرِ طَاعَةِ اَللَّهِ فَوَرِثَهُ رَجُلٌ فَأَنْفَقَهُ فِی طَاعَةِ اَللَّهِ سُبْحَانَهُ فَدَخَلَ بِهِ اَلْجَنَّةَ وَ دَخَلَ اَلْأَوَّلُ بِهِ اَلنَّارَخیر، اگر وارث علم به حرام بودنش نداشته باشد (طبق شرع اسلام اصل بر پاکی هست مگر اصلش اثبات شود یقینی) برای آن وارث میشود حلال و... |
|||
|
![]() |
1 میهمان |