کانال بیداری اندیشه در سروش کانال بیداری اندیشه در تلگرام



ارسال پاسخ  به روز آوری
 
رتبه به موضوع
  • 4 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
شناخت حضرت بقیة الله در محضر امام خمینی
۰:۳۵, ۹/مرداد/۹۳
شماره ارسال: #1
آواتار
بسم الله الرحمن الرحیم

[تصویر: MAHDI%20FATEMEH.jpg]

در این تاپیک سخنان امام خمینی را پیرامون وجود حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفداء بصورت طبقه بندی شده و منظم مرور می کنیم.

غم مخور، ايام هجران رو به پايان مي رود
اين خماري از سر ما مي گساران مي رود

پرده را از روي ماه خويش، بالا مي زند
غمزه را سر مي دهد، غم از دل و جان مي رود

بلبل اندر شاخسار گل هويدا مي شود
زاغ با صد شرمساري از گلستان مي رود

محفل از نور رخ او نورافشان مي شود
هر چه غير از ذكر يار، از ياد رندان مي رود

ابرها از نور خورشيد رخش پنهان شوند
پرده از رخسار آن سرو خرامان مي رود

وعده ديدار نزديك است، ياران مژده باد
روز وصلش مي رسد، ايام هجران مي رود






امام زمان واسطه فیض و ناظر اعمال

به اعتقاد ما ادامه حیات بر کره زمین وابسته به حجت خداست .
بشر و همه موجودات محتاج واسطه ای هستند که فیض را از مبداء فیاض گرفته به آنها برساند و این واسطه در هر عصر حجت خدا در زمین است.

حضرت امام خمینی رحمه الله وجود امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را واسطه فیض و عنایات الهی می داند و با کمال افتخار اعلام می دارد آن بزرگوار امروز سکان هدایت را بر عهده دارند:

ولی اللهّ اعظم و بقیة الله فی ارضه ارواحنا لتراب مقدمه الفدا که واسطه فیض و عنایات حق تعالی است و دعای خیرش بدرقه امت جد بزرگوارش صلی الله علیه و آله می باشد.1

در جایی می فرمایند:

ما مفتخریم که ائمه معصومین از علی بن ابی طالب گرفته تا منجی بشر، حضرت مهدی صاحب الزمان - علیهم آلاف التحیات والسلام - که به قدرت خداوند قادر زنده و ناظر امور است، ائمه ما هستند.2

1-صحیفه امام ج17 ص316
2-صحیفه امام ج21 ص396
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید

آغاز صفحه 3 (پست فوق، اولین پست این موضوع می باشد)
۱۵:۴۸, ۱۶/شهریور/۹۳
شماره ارسال: #21
آواتار
بسم الله الرحمن الرحیم

کافی نبودن انتظار و برداشت های نادرست


«بعضی ها انتظار فرج را به این می دانند که در مسجد، در حسینیه در منزل بنشینند و دعا کنند و فرج امام زمان - سلام اللّه علیه - را از خدا بخواهند. این ها مردم صالحی هستند که یک همچو اعتقادی دارند؛ بلکه بعضی از آن ها را که من سابقا می شناختم بسیار مرد صالحی بود، یک اسبی هم خریده بود. یک شمشیری هم داشت و منتظر حضرت صاحب - سلام اللّه علیه - بود.

این ها به تکالیف شرعی خودشان هم عمل می کردند و نهی از منکر هم می کردند و امر به معروف هم می کردند؛ لکن همین، دیگر غیر از این کاری ازشان نمی آمد و فکر این مهم که یک کاری بکنند، نبودند.

یک دسته دیگری بودند که انتظار فرج را می گفتند این است که ما کار نداشته باشیم به این که در جهان چه می گذرد، بر ملت ها چه می گذرد، بر ملت ما چه می گذرد. به این چیزها ما کار نداشته باشیم. ما تکلیف های خودمان را عمل می کنیم. برای جلوگیری از این امور هم خود حضرت بیایند ان شاءاللّه درست می کنند. دیگر ما تکلیفی نداریم. تکلیف ما همین است که دعا کنیم ایشان بیایند و کاری به کار آن چه در دنیا می گذرد یا در مملکت خودمان می گذرد، نداشته باشیم. این ها هم یک دسته ای، مردمی بودند که صالح بودند...»(1)

1. صحیفه امام، ج 21، 14 - 13.

__________________
در ادامه: پاسخ امام به برخی برداشتها
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۰:۱۹, ۱۸/شهریور/۹۳
شماره ارسال: #22
آواتار
بسم الله الرحمن الرحیم

جواب برخی برداشتها

امام خمینی رحمه الله در مقابل کسانی که می گفتند باید منتظر بود تا امام زمان خود بیایند و کارها را درست کنند، می فرماید:
«یکی از علما این جوری می گفت - خدا رحمتش کند - که: «من که دلم بیشتر نسوخته به اسلام از حضرت صاحب - سلام اللّه علیه - خوب، ایشان هم که می بینند این را، خود ایشان بیایند، چرا من بکنم؟» این منطق اشخاصی است که می خواهند از زیر بار در بروند. اسلام اینها را نمی پذیرد ، اسلام اینها را به هیچ چیز نمی شمرد ، اینها می خواهند از زیر بار دربروند ، یک چیزی درست می کنند، دو تا روایت از این طرف از آن طرف می گردند پیدا می کنند که خیر با سلاطین مثلاً بسازید دعا کنید به سلاطین! این خلاف قرآن است. اینها نخوانده اند قرآن را. اگر صد تا همچو روایتهایی بیاید ضرب به جدار می شود. خلاف قرآن است ، خلاف سیره انبیاست با اینکه روایتی نیست.
شما وقتی ملاحظه می کنید آن همه روایاتی که اگر کسی میل به این بکند که روایتی است که اگر مایل باشی که زنده باشد این سلطان، تو هم با او محشوری. مسلمان مگر می شود مایل باشد به اینکه یکی زنده باشد و ظلم کند، آدم بکشد؟ رابطه داشته باشد با یک کسی که آدم می کشد، عالم می کشد؟ علما را می کشد؟... مسلمان اگر بخواهد اهتمام به امور مسلمین نداشته باشد که مسلمان [نیست]. لیس بمسلم «مَن اصبح و لَم یهتَمَّ بامور المسلمین فلیس بمسلم» هی هم بگو: «لا اله الا اللّه .»(1)

در بعضی روایات که من حالا نمی دانم صحت و سقمش را، هست که یکی از چیزهای مستحب این است که مؤمنین در حال انتظار اسلحه هم داشته باشند. اسلحه مهیا، نه اینکه اسلحه را بگذارند کنار و بنشینند منتظر ، اسلحه داشته باشند برای اینکه با ظلم مقابله کنند، با جور مقابله کنند. تکلیف است... نهی از منکر است، به همه ما تکلیف است که باید مقابله کنیم با این دستگاههای ظالم، خصوصا دستگاههایی که با اساس مخالفند.»(2)

در جایی دیگر در جواب آنانی که قائلند باید معصیت زیاد بشود تا حضرت صاحب سلام اللّه علیه بیاید می فرماید:
«نگویید بگذار تا امام زمان(علیه السلام) بیاید. شما نماز را هیچ وقت می گذارید تا وقتی امام زمان علیه السلام آمد بخوانید؟ حفظ اسلام واجب تر از نماز است. منطق حاکم خمین را نداشته باشید که می گفت: «باید معاصی را رواج داد تا امام زمان(علیه السلام) بیاید.» اگر معصیت رواج پیدا نکند حضرت ظهور نمی کند!(3)

«...حضرت صاحب مگر برای چی می آید؟ حضرت صاحب می آید معصیت را بردارد. ما معصیت کنیم که او بیاید!؟(4) ...اگر نظر شماها مثل نظر بعضی عامیهای منحرف آن است که برای ظهور آن بزرگوار باید کوشش در تحقق کفر و ظلم کرد تا عالم را ظلم فرا گیرد و مقدمات ظهور فراهم شود. «فانا للّه و انا الیه راجعون.»(5)

«یک دسته ای از این بالاتر بودند می گفتند باید دامن زد به گناهها، دعوت کرد مردم را به گناه تا دنیا پر از جور و ظلم بشود و حضرت سلام اللّه علیه تشریف بیاورند. این هم یک دسته ای بودند که البته در بین این دسته منحرف هایی هم بودند، اشخاص ساده لوح هم بودند. منحرف هایی هم بودند که برای مقاصدی به این دامن می زدند.»(6)

«... و از همه شکننده تر. شعار گمراه کننده حکومت قبل از ظهور امام زمان علیه السلام باطل است و هزاران «ان قلت» دیگر، مشکلات بزرگ و جانفرسایی بودند که نمی شد با نصیحت و مبارزه منفی و تبلیغات، جلوی آنها را گرفت. تنها راه حل مبارزه و ایثار و خون بود... دیروز مقدس نماهای بی شعور می گفتند دین از سیاست جداست و مبارزه با شاه حرام است. امروز می گویند مسؤولین نظام کمونیست شده اند. تا دیروز مشروب فروشی و فساد و فحشا و فسق و حکومت ظالمان برای ظهور امام زمان - ارواحنا فداه - را مفید و راه گشا می دانستند...».(7)

1. صحیفه امام، ج 3، ص 341 - 339.
2. همان، ج 10، 123.
3. ولایت فقیه، 58.
4. صحیفه امام، ج 17، 534.
5. همان، ج 21، 447.
6. همان، ج 21، 14.
7. همان، 281 - 279.

یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۲۳:۱۱, ۱۸/شهریور/۹۳
شماره ارسال: #23
آواتار
بسم الله الرحمن الرحیم

مبارزه با ظلم و گناه هدف امام زمان


یک دسته دیگری بودند که می گفتند که هر حکومتی اگر در زمان غیبت محقق بشود این حکومت باطل است و بر خلاف اسلام است. آنها مغرور(گول خورده) بودند. آنهایی که بازیگر نبودند، مغرور بودند به بعض روایاتی(1) که وارد شده است بر این امر که هر عَلَمی بلند بشود قبل از ظهور حضرت, آن عَلَم، علم باطل است. آنها خیال کرده بودند که نه، هر حکومتی باشد، در صورتی که آن روایات[اشاره دارد] که هر کس عَلَم بلند کند با علم مهدی، به عنوان مهدویت، بلند کند [باطل است] . حالا ما فرض می کنیم که یک همچو روایاتی باشد، آیا معنایش این نیست که ما تکلیفمان دیگر ساقط است؟ یعنی خلاف ضرورت اسلام، خلاف قرآن نیست این معنا که ما دیگر معصیت بکنیم - تا پیغمبر بیاید - تا حضرت صاحب بیاید!؟ حضرت صاحب که تشریف می آورند، برای چی می آیند؟ برای اینکه گسترش بدهند عدالت را، برای اینکه حکومت را تقویت کنند. برای اینکه فساد را از بین ببرند. ما بر خلاف آیات شریفه قرآن دست از نهی از منکر برداریم. دست از امر به معروف برداریم و توسعه بدهیم گناهان را برای اینکه حضرت بیایند؟ حضرت بیایند چه می کنند؟ حضرت می آیند می خواهند همین کارها را بکنند. الان دیگر ما هیچ تکلیفی نداریم؟ دیگر بشر تکلیفی ندارد؛ بلکه تکلیفش این است که دعوت کند مردم را به فساد!
به حسب رای این جمعیت که بعضی شان بازیگرند و بعضی شان نادان، این است که ما باید بنشینیم دعا کنیم به صدام! هر کسی نفرین به صدام کند خلاف امر کرده است. برای اینکه حضرت دیر می آیند! و هر کسی دعا کند به صدام برای اینکه این فساد زیاد می کند. ما باید دعاگوی آمریکا باشیم... وامثال اینها، تا اینکه اینها عالم را پر کنند از جور و ظلم، و حضرت تشریف بیاورند! بعد حضرت تشریف بیاورند چه کنند؟ حضرت بیایند که ظلم و جور را بردارند. همان کاری که ما می کنیم و ما دعا می کنیم که ظلم و جور باشد، حضرت می خواهند همین را بَرِش دارند.
ما اگر دستمان می رسید، قدرت داشتیم، باید برویم تمام ظلم و جورها را از عالم برداریم.
تکلیف شرعی ماست، منتها ما نمی توانیم. اینی که هست این است که حضرت، عالم را پر می کند از عدالت، نه شما دست بردارید از تکلیفتان، نه اینکه شما دیگر تکلیف ندارید... .

1. اصول کافی ، ج 8 ، 295 .

یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۰:۲۶, ۲۰/شهریور/۹۳
شماره ارسال: #24
آواتار
بسم الله الرحمن الرحیم

افکار استعماری و ترویج آن


اینهایی که می گویند که هر علمی بلند بشود - و هر حکومتی - خیال کردند که هر حکومتی باشد این بر خلاف انتظار فرج است. اینها نمی فهمند چی دارند می گویند اینها تزریق کرده اند بهشان که این حرفها را بزنند. نمی دانند دارند چی چی می گویند. حکومت نبودن؛ یعنی اینکه همه مردم به جان هم بریزند. بکشند هم را، بزنند هم را، از بین ببرند، بر خلاف نص آیات الهی رفتار بکنند. ما اگر فرض می کردیم دویست تا روایت هم در این باب داشتند، همه را به دیوار می زدیم برای اینکه خلاف آیات قرآن است. اگر هر روایتی بیاید که نهی از منکر را بگوید نباید کرد. این را باید به دیوار زد. اینگونه روایت قابل عمل نیست و این نفهم ها نمی دانند چی می گویند، هر حکومتی باشد حکومت [باطل] است، بلکه شنیدم بعضی از اشخاص گفته اند که خوب، با این وضعی که هست، الان در ایران هست، دیگر ما نباید تهذیب اخلاق بکنیم - دیگر- غلط است این حرفها چیزی نیست دیگر حالا، حتما باید استاد اخلاق در یک محیطی باشد که همه مردم فاسدند! شرابخانه ها همه بازند و - عرض می کنم که - جاهای فساد همه بازند . اگر یک جایی باشد که خوب باشد، آنجا دیگر تهذیب اخلاق لازم نیست! نمی شود! باطل است!... آنها می خواهند ما را کنار بزنند.

بله البته آن پر کردن دنیا را از عدالت، آن را ما نمی توانیم [پر] بکنیم، اگر می توانستیم می کردیم؛ اما چون نمی توانیم بکنیم، ایشان باید بیایند. الان عالم پر از ظلم است. شما یک نقطه هستید در عالم، عالم پر از ظلم است، ما بتوانیم جلوی ظلم را بگیریم، باید بگیریم، تکلیفمان است. ضرورت اسلام و قرآن [است] تکلیف ما کرده است که باید برویم همه کار را بکنیم؛ اما نمی توانیم بکنیم، چون نمی توانیم بکنیم . باید او بیاید تا بکند. اما ما باید فراهم کنیم کار را. فراهم کردن اسباب این است که کار را نزدیک بکنیم. کار را همچو بکنیم که مهیا بشود عالم برای آمدن حضرت سلام اللّه علیه. در هر صورت این مصیبت هایی هست که به مسلمان ها وارد شده است و سیاست های خارجی دامن بهش زده اند برای چاپیدن اینها و برای از بین بردن عزت مسلمین [است] و باورشان هم آمده است خیلی ها، شاید الآن هم بسیاری باور بکنند که نه؛ حکومت نباید باشد زمان حضرت صاحب باید بیاید حکومت؛ و هر حکومتی در غیر زمان حضرت صاحب باطل است، یعنی هرج و مرج بشود، عالم به هم بخورد تا حضرت بیاید درستش کند! ما درستش می کنیم تا حضرت بیاید.(1)

1. صحیفه امام ، ج 21 ، 17-14 .

یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۲۰:۱۷, ۲۱/شهریور/۹۳
شماره ارسال: #25
آواتار
بسم الله الرحمن الرحیم

آماده دیدار شوید


امام کاظم علیه السلام :
«خوشا به حال شیعیان ما که در زمان غیبت قائم ما ، به ریسمان ما چنگ می زنند و بر دوستی ما و دشمنی دشمنان ما ثابت می مانند ... .»(1)

امام خمینی رحمه الله در کلامی به شیعیان عصر غیبت جهت مهیاشدن برای آمدن حضرت چنین می گوید:
«... ما باید در این طور روزها و در این طور ایام اللّه توجه کنیم که خودمان را مهیا کنیم از برای آمدن آن حضرت. من نمی توانم اسم رهبر روی ایشان بگذارم، بزرگتر از این است. نمی توانم بگویم که شخص اول است برای اینکه دومی در کار نیست. ایشان را نمی توانیم ما با هیچ تعبیری تعبیر کنیم الا همین که مهدی موعود است. آنی است که خدا ذخیره کرده است برای بشر و ما باید خودمان را مهیا کنیم از برای اینکه اگر چنانچه موفق شدیم ان شاء اللّه به زیارت ایشان، طوری باشد که رو سفید باشیم پیش ایشان. تمام دستگاه هایی که الان به کار گرفته شده اند در کشور ما و امیدوارم که در سایر کشورها هم توسعه پیدا بکند. باید توجه به این معنا داشته باشند که خودشان را مهیا کنند برای ملاقات حضرت مهدی سلام اللّه علیه... من امیدوارم که ملت ایران در این روز مبارک پانزده شعبان که روز مبارکی است، در سعادت و سلامت و آرامش تمام به سر ببرند و خداوند این مولود سعید را بر همه مبارک کند.»(2)

جایی دیگر آورده اند :
«و خداوند این مولود مبارک را، ما را موفق کند به دیدار ایشان که چشمهای ما روشن بشود به زیارت این وجود مبارک که واقعا شخصی است که نمی توانم بگویم شخص اول دنیا و نمی توانم بگویم رهبر، بالاتر از این مسائل هست. خدا همه ما را موفق کند به خدمت ایشان و به خدمت به اسلام و به خدمت به کشور خودمان».(3)

«از خداوند تعالی مسألت می کنم که ظهور ولی عصر سلام اللّه علیه را نزدیک فرماید و چشمهای ما را به جمال مقدسش روشن. ما همه انتظار فرج داریم و باید در این انتظار، خدمت بکنیم. انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام است و ما باید کوشش کنیم تا قدرت اسلام در عالم تحقق پیدا بکند و مقدمات ظهور ان شاء اللّه تهیه بشود.»(4)

«از خدای تبارک و تعالی می خواهم که ظهور مسعود ایشان را نزدیک کند و تشریف بیاورند و ما هم جمال او را ببینیم. و ایشان هم در میان ما، شماها را از نزدیک ببینند، گر چه ایشان مطلعند بر مسائل و مصائب، ما مرهون زحمتهای شماها و عزیزان شماها هستیم.»(5)

...امید است آفتاب درخشان اسلام بر جهانیان نور افشاند، و مقدمات ظهور منجی بشریت را فراهم آورد و «ما ذلک علی اللّه بعزیز».(6)

گویی جهان مهیا می شود برای طلوع آفتاب ولایت از افق مکه معظمه و کعبه آمال محرومان و حکومت مستضعفان...(7)

1. کمال الدین ، ج 1 ، 32 .
2. صحیفه امام، ج 12، ص 482-485 .
3. صحیفه امام، ج 12، 485.
4. همان، ج 8، 374.
5. همان، ج 12، 476.
6. همان، ج 19، 146.
7. همان ، ج 17 ، 480-481 .

یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۶:۳۷, ۲۲/شهریور/۹۳
شماره ارسال: #26
آواتار
بسم الله الرحمن الرحیم

ضرورت تشکیل حکومت در همه دورانها


درباره لزوم تشکیل حکومت حتی در عصر غیبت کبری آن هم برای بسط عدالت، تعلیم، تربیت، حفظ نظام جامعه، رفع ظلم و حراست از مرزهای کشور، امام خمینی رحمه الله در موارد متعدد مطالب علمی ، دقیق و خواندنی ارائه داده اند: همان دلایلی که لزوم امامت پس از نبوت را اثبات می کند عینا، لزوم حکومت در دوران غیبت حضرت ولی عصر«عج» را در بردارد. ...آیا می توان تصور کرد که آفریدگار حکیم، امت اسلامی را به حال خود رها کرده، تکلیفی برای آنان معین نکرده باشد؟ و آیا خردمندانه است که بگوئیم خداوند حکیم به هرج و مرج میان مسلمین و پریشانی احوال آنان رضا داده است؟ و آیا چنین گمانی به شارع مقدس رواست که بگوییم حکمی قاطع جهت رفع نیازهای اساسی بندگان خدا تشریع نکرده است تا حجت بر آنان تمام شده باشد؟ آری، لزوم حکومت به منظور بسط عدالت و تعلیم و تربیت و حفظ نظام جامعه و رفع ظلم و حراست مرزهای کشور و جلوگیری از تجاوز بیگانگان، از بدیهی ترین امور است، بی آنکه بین زمان حضور و غیبت امام و این کشور و آن کشور فرقی باشد.(1)

امام راحل در پاسخ کسانی که می گویند طبق حدیث «کل رایة ترفع قبل قیام القائم فصاحبها طاعوت یعبُدُ من دون اللّه »(2) می فرماید: «این نویسنده(3) مطالب را درهم و برهم کرده و روی هم ریخته [و] بی خردانه به اعتراض برخاسته. این احادیث هیچ مربوط به تشکیل حکومت خدایی عادلانه که هر خردمند لازم می داند نیست؛ بلکه در روایت اول دو احتمال است: یکی آنکه راجع به خبرهای ظهور ولی عصر باشد و مربوط به علامات ظهور باشد و بخواهد بگوید عَلَمهایی که به عنوان «امامت» قبل از قیام قائم بر پا می شود، باطل است ، چنانچه در ضمن همین روایات علامت های ظهور هم ذکر شده است؛ و احتمال دیگر آنکه از قبیل پیشگویی باشد از این حکومت هایی که در جهان تشکیل می شود تا زمان ظهور. که هیچ کدام به وظیفه خود عمل نمی کنند و همین طور هم تاکنون بوده شما چه حکومتی در جهان از بعد از حکومت علی بن ابیطالب علیه السلام سراغ دارید که حکومت عادلانه باشد و سلطانش طاغی و بر خلاف حق نباشد؟... .»(4)

«اکنون که دوران غیبت امام علیه السلام پیش آمده و بناست احکام حکومتی اسلام باقی بماند و استمرار پیدا کند و هرج و مرج روا نیست، تشکیل حکومت لازم می آید. عقل هم به ما حکم می کند که تشکیلات لازم است تا اگر به ما هجوم آوردند، بتوانیم جلوگیری کنیم، اگر به نوامیس مسلمین تهاجم کردند دفاع کنیم...»(5)

1. کتاب البیع، ج 2، 462 - 461.
2. اصول کافی ، ج 8 ، ص 295 .
3. نویسنده کتاب «اسرار هزار ساله»
4. کشف اسرار، 225.
5. ولایت فقیه، 49-50. از ابعاد مهم انتظار ، آمادگی و زمینه سازی برای ظهور است و این مسأله دستور صریح قرآن است «وَأَعِدُّوا لَهُمْ ما اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ» انفال ، 60 .

یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۵:۲۴, ۲۳/شهریور/۹۳
شماره ارسال: #27
آواتار
بسم الله الرحمن الرحیم

آفتاب ولایت

حضرت امام رضوان اللّه علیه درباره عظمت امام عصر سلام اللّه علیه و تشبیه آن وجود مبارک به خورشید می گوید:
«گویی جهان مهیا می شود برای طلوع آفتاب ولایت از افق مکه معظمه و کعبه آمال محرومان و حکومت مستضعفان...(1)

«امید است آفتاب درخشان اسلام بر جهانیان نور افشاند و مقدمات ظهور منجی بشریت را فراهم آورد و «ما ذلک علی اللّه بعزیز».(2)

«چه مسعود و مبارک است روزی که جهان از دغل بازی ها و فتنه انگیزی ها پاک شود و حکومت عدل الهی بر سراسر گیتی گسترش یابد.»(3)

«با سلام و درود به پیشگاه مقدس مولود نیمه شعبان و آخرین ذخیره امامت حضرت بقیة اللّه - ارواحنا فداه - و یگانه دادگستر ابدی و بزرگ پرچمدار رهایی انسان از قیود ظلم و ستم استکبار، سلام بر او و سلام بر منتظران واقعی او، سلام بر غیبت و ظهور او، و سلام بر آنان که ظهورش را با حقیقت درک می کنند و از جام هدایت و معرفت او لبریز می شوند. سلام بر ملت بزرگ ایران که با فداکاری و ایثار و شهادت، راه ظهورش را هموار می کنند.(4)

1. صحیفه امام، ج 17، 481.

2. همان، ج 19، 146.
3. همان، ج 14، 472.
4. همان، ج 21، 325.

یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۸:۵۹, ۲۴/شهریور/۹۳
شماره ارسال: #28
آواتار
بسم الله الرحمن الرحیم

عصر طلائی ظهور


گسترش عدالت در سراسر گیتی همچنانکه اولین هدف و اصلی ترین برنامه پیامبران بوده است سرلوحه برنامه های امام زمان علیه السلام است . حضرت امام خمینی در تصویر عصر ظهور آورده اند :
«آن کسی که به این معنا موفق خواهد شد و عدالت را در تمام دنیا اجرا خواهد کرد نه آن هم این عدالتی که مردم عادی می فهمند که فقط قضیه عدالت در زمین برای رفاه مردم باشد ، بلکه عدالت در تمام مراتب انسانیت، انسان اگر هر انحرافی پیدا کند، انحراف عملی، انحراف روحی، انحراف عقلی، برگرداندن این انحرافات را به معنای خودش، این ایجاد عدالت است در انسان. اگر اخلاقش اخلاق منحرفی باشد، از این انحراف وقتی به اعتدال برگردد، این عدالت در او تحقق پیدا کرده است. اگر در عقاید یک انحرافاتی و کجی هایی باشد، برگرداندن آن عقاید کج به یک عقیده صحیح و صراط مستقیم، این ایجاد عدالت است در عقل انسان».(1)

«وقتی که ایشان ظهور کنند - ان شاء اللّه خداوند تعجیل کند در ظهور او - تمام بشر را از انحطاط بیرون می آورد، تمام کجی ها را راست می کند «یملا الارض عدلاً بعد ما ملئت جورا» همچو نیست که این عدالت همان که ماها از آن می فهمیم که نه یک حکومت عادلی باشد که دیگر جور نکند آن، این هست اما خیر، بالاتر از این معناست، معنی «یملا الارض عدلاً بعد ما ملئت جورا» الان زمین و بعد از این، از این هم بدتر شاید بشود، پر از جور است، تمام نفوسی که هستند انحرافات در آنها هست؛ حتی نفوس اشخاص کامل هم در آن انحرافاتی هست ولو خودش نداند . در اخلاق ها انحراف هست، در عقاید انحراف هست، در اعمال انحراف هست و در کارهایی هم که بشر می کند انحرافش معلوم است . و ایشان مأمورند برای اینکه تمام این کجی ها را مستقیم کنند و تمام این انحرافات را برگردانند به اعتدال که واقعا صدق بکند «یملا الارض عدلاً بعد ما ملئت جورا». از این جهت این عید، عید تمام بشر است . بعد از اینکه آن اعیاد، اعیاد مسلمین است این عید، عید تمام بشر است، تمام بشر را ایشان هدایت خواهند کرد، ان شاء اللّه و ظلم و جور را از تمام روی زمین بر می دارند.»(2)

1. صحیفه امام، ج 12، ص 480-481. نک . عقدالدرر ، باب چهارم ، 62-61 .
2. صحیفه امام، ج 12، ص 482.

یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۵:۱۵, ۲۵/شهریور/۹۳
شماره ارسال: #29
آواتار
بسم الله الرحمن الرحیم

برچیدن سازمانهای دروغین


امام خمینی در یکی از پیامهای خود نوشته اند :
«سالروز مبارک ولادت با سعادت و پر برکت حضرت خاتم الاوصیاء و مفخر الاولیاء حجت بن الحسن العسکری ارواحنا لمقدمه الفدا بر مظلومان دهر و مستضعفان جهان مبارک باد، و چه مبارک است میلاد بزرگ شخصیتی که بر پا کننده عدالتی است که بعثت انبیاء علیهم السلام برای آن بود و چه مبارک است زاد روز ابر مردی که جهان را از شر ستمگران و دغلبازان تطهیر می نماید و زمین را پس از آنکه ظلم و جور آن را فرا گرفته پر از عدل و داد می نماید و مستکبران جهان را سرکوب و مستضعفان جهان را وارثان ارض می نماید. و چه مسعود و مبارک است روزی که جهان از دغلبازیها و فتنه انگیزیها پاک شود و حکومت عدل الهی بر سراسر گیتی گسترش یابد. و منافقان و حیله گران از صحنه خارج شوند و پرچم عدالت و رحمت حق تعالی بر بسیط زمین افراشته گردد و تنها قانون عدل اسلامی بر بشریت حاکم شود و کاخهای ستم و کنگره های بیداد فرو ریزد و آنچه غایت بعثت انبیاء علیهم صلوات اللّه و حامیان اولیاء علیهم السلام بوده تحقق یابد و برکات حق تعالی بر زمین نازل شود(1) و قلم های ننگین و زبان های نفاق افکن شکسته و بریده شود و سلطان حق تعالی بر عالم پرتو افکن گردد و شیاطین و شیطان صفتان به انزوا گرایند و سازمانهای دروغین حقوق بشر از بنیاد برچیده شوند و امید است که خداوند متعال آن روز فرخنده را به ظهور این مولود فرخنده هر چه زودتر فرا رساند و خورشید هدایت و امامت را طالع فرماید.»(2)

«آنچه غایت تعلیمات اسلامی است همزیستی مسالمت آمیز در سطح جهان است که امید است با تعجیل در ظهور مهدی آخر الزمان ارواحنا فداه حاصل شود و رسیدن انسانها به کمال و سعادت اخروی است که خداوند نصیب همگان فرماید.»(3)

1. نک فرائد السمطین ، باب 61 ، 229 .
2. صحیفه امام، ج 14، ص 472-473.
3. همان، ج 18، ص 95.

یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۴:۱۲, ۲۶/شهریور/۹۳
شماره ارسال: #30
آواتار
بسم الله الرحمن الرحیم

موعظه الاهی


امام خمینی قدس سره در توصیف لقب «قائم» تفسیری زیبا و خواندنی ارائه داده اند که می آوریم :
«شاید این وصف [قائم] که برای حضرت صاحب - سلام اللّه علیه - ذکر شده است دنبال همین آیه شریفه که می فرماید : «قُلْ إِنَّما أَعِظُکمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلّهِ مَثْنی وَ فُرادی.»(1)
دنبال همین معنا باشد که همه باید قیام بکنیم ؛ قیام واحد که بالاترین قیام همان قیام آن شخص واحد است و همه قیام ها باید دنبال آن قیام باشد و قیام لله باشد.

خدای تبارک و تعالی می فرماید: که من فقط یک موعظه دارم به شما «قُلْ إِنَّما أَعِظُکمْ بِواحِدَةٍ» به امت بگو که فقط من یک موعظه دارم به شما و آن موعظه این است که قیام کنید و قیام لله باشد، قیام لله کنید. البته آن حضرت قیام لله می فرمایند و آن لِلّهی که و آن خلوصی که برای ایشان هست برای دیگران نیست ، لکن شیعه های بزرگوار آن حضرت هم باید پیروی از او بکنند در اینکه قیام کنند لله ، برای خدا.»(2)

1
. سباء ، 46 .
2. صحیفه امام، ج 8، 8.

یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
ارسال پاسخ  به روز آوری


[-]
کاربرانی که این موضوع را مشاهده می کنند:
1 میهمان

[-]
موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: مشاهده: آخرین ارسال
  تا رسیدن به محضر امام زمان : شناخت مادر امام مصباح 5 1,476 ۳/اسفند/۹۴ ۱۱:۲۹
آخرین ارسال: مصباح
Video کلیپ ثاثیرگذار شناخت امام زمان - رائفی پور 313rahro 0 625 ۳۱/مرداد/۹۴ ۱۴:۵۹
آخرین ارسال: 313rahro
Heart راه شناخت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در آخر الزمان چيست؟ hadi22 0 701 ۲۸/مرداد/۹۳ ۱۱:۵۳
آخرین ارسال: hadi22
  شعار یاران حضرت بقیة الله (عجل الله تعالی فرجه الشریف) Ramin_Ghn 61 29,155 ۸/آذر/۹۱ ۱۴:۴۵
آخرین ارسال: مرهم
Heart شناخت بیشتر امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) از طریق قرآن عبدالرحمن 0 1,123 ۱۲/مرداد/۹۱ ۳:۳۷
آخرین ارسال: عبدالرحمن
  شناخت، اطاعت و تكریم امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) علمدار133 0 911 ۱۴/اردیبهشت/۹۱ ۲۲:۵۸
آخرین ارسال: علمدار133
  برای شناخت امام عصر (علیه السلام)چه باید کرد. seyed313 0 764 ۳۱/فروردین/۹۱ ۱۲:۱۴
آخرین ارسال: seyed313

پرش در بین بخشها:


بالا