کانال بیداری اندیشه در تلگرام



ارسال پاسخ  به روز آوری
 
رتبه به موضوع
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نقد و بررسی سخنان حاج آقا آقامیری
۱۹:۱۳, ۲۴/اسفند/۹۳
شماره ارسال: #1
آواتار
فیلم هایی که به غلط دست به دست می شوند؛
اصلا نگران نباشید، همه انسانها به بهشت می روند/آقامیری :عذاب قیامت تهمتی ناروا به خداوند است! تبلیغ دین، بیش از هر چیز نیازمند فهم صحیح دین است. اگر تبلیغ بر اساس برداشتهای خطا و یا التقاطی از دین بنا نهاده شود؛ نه تنها موجب رشد دین نخواهد شد بلکه بیشترین ضربه را به دین وارد خواهد کرد.
به گزارش گروه آیین و اندیشه فرهنگ نیوز ، امروزه شبکه های اجتماعی به خصوص نوع موبایلی آن سعی در ایفای نقش جایگزین برای ارتباطات چهره به چهره را دارند. رسانه هایی که بر خلاف بسیاری از رسانه های جمعی دیگر، حس آزادی و فعالیت بیشتری را در مخاطب ایجاد می کنند. این شبکه ها اما، مدتی است که محملی شده اند برای انتشار سخنانی خاص با رنگ و بوی دینی. سخنانی که به صورت پادکست و با میکس و مونتاژی نسبتا مناسب به برخی از موضوعات فرهنگی و اجتماعی می پردازد. هدف نیز ارائه چهره رحمانی دین در راستای تبلیغ آن و جذب جوانان است.
پیشتاز این حرکت شخصی است به نام «سید حسن آقامیری» که کلیپ های او با توجه به غیر عادی بودن صحبت های وی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است . آقامیری را می توان از جمله اشخاصی دانست که به اصطلاح در راستای جذب جوانان اقدام به ارائه برداشتی متفاوت از دین کرده است اما...
سید حسن آقامیری در یکی از آخرین کلیپ هایی که توسط اطرافیانش در شبکه های اجتماعی پخش شده است ، می گویند: همه انسانها به بهشت خواهند رفت و اصولا مقصد نهایی انسان بهشت است. ایشان جهنم را به بیمارستانی در مسیر بهشت تشبیه می کنند. به نظر ایشان فرد گناهکار مجرم نیست، بلکه بیماری است که برای استفاده از نعمتهای بهشت، نیازمند درمان است و این درمان در جهنم صورت خواهد گرفت. بر همین اساس است که آنان جهنم را نشانه ای از رحمت خداوند می شمارند؛ نه خشم و غضبش.
حال سوال اینجاست که با این بیان، آن دسته از آیات قرآن کریم که بر خلود برخی از گناهکاران در آتش دوزخ تاکید دارند چگونه تفسیر خواهند شد؟ آیات 29 سوره نحل، 10 سوره تغابن، 17 سوره حشر، 23 سوره جن و بسیاری دیگر از آیات قرآن کریم موید این مطلب است.
به علاوه در برخی آیات، بر ملعون بودن این گناهکاران از طرف خداوند و معذب بودن آنان در آتش تاکید شده است. خداوند در آیه 68 سوره توبه می فرماید: {وَعَدَ الله الْمُنَافِقِينَ وَالْمُنَافِقَاتِ وَالْكُفَّارَ نَارَ جَهَنَّمَ خَالِدِينَ فِيهَا هِيَ حَسْبُهُمْ وَلَعَنَهُمُ اللّهُ وَلَهُمْ عَذَابٌ مُّقِيمٌ}، (خداوند به مردان و زنان منافق و كافران، آتش جهنم را وعده داده است که در آن جاودانه اند، آن آتش براى ايشان كافى است و خدا لعنتشان كرده و براى آنان عذابى پايدار است).
هدف از تاکید خداوند بر عذاب در این آیه چیست؟ چگونه می توان لعن خداوند را با رحمت او یکسان دانست؟ چرا خداوند در هیچ یک از این آیات سخنی از مداوا و درمان به میان نیاورده است و صراحتا بر عذاب تاکید کرده است؟
و یا در آیه 43 سوره الرحمن می فرماید: {هَذِهِ جَهَنَّمُ الَّتِي يُكَذِّبُ بِهَا الْمُجْرِمُونَ}، (اين است همان جهنمى كه تبهكاران آن را دروغ مى خواندند).
در این آیه نیز مشهود است که خداوند گناهکاران را مجرم و تبهکار می داند و نه بیمار. آیا خداوند نمی خواست واقعیت جهنم را بیان کند و یا نمی توانست؟ سوالی که پیش می آید این است که آیا این گونه از سخنان اجتهاد در مقابل نص قرآن کریم نیست؟ آیا همان تکذیب جهنم نمی باشد؟
سوال دیگر اینکه اگر بگوییم مقصد همگان بهشت است و خداوند متعال، جهنم را تنها به عنوان یک مرکز برای معالجه بیماران و نه جایگاه عذاب خلق کرده است، پس هدف از آزمایش بندگان در دنیا چه خواهد بود؟ آیا صحیح است که بگوییم خداوند بندگان خود را با سخت ترین ابتلائات و امتحانات می آزماید و سپس همگان را، با هر عملکردی، در بهشت مستقر می فرماید؟ آیا این سخن حکمت خداوند متعال را زیر سوال نمی برد؟ آیا این اهانت به ذات باری تعالی نیست؟
یکی دیگر از اعتقادات سید حسن آقا میری، مربوط به نوع عذاب گناهکاران است. وی در این زمینه قائلند که خداوند مهربان تر از آن است که بندگان خود را در آتش بیفکند و یا معجونی از چرک و خون به آنان بخوراند. آنان معتقدند که بیان این مسائل سبب می شود که نوعی ذهنیت منفی نسبت به خداوند در ذهن مخاطب ایجاد شده و وی را به دین گریزی تشویق نماید. وی در ادامه می گوید: خداوند بندگانش را خلق نکرده است که آنان را در آتش بیندازد و از صدای عذاب کشیدن آنان لذت ببرد، اینکه بگوییم خداوند بندگانش را مدتی در این دنیا قرار داده و سپس ده ها برابر در قیامت عذاب خواهد کرد و چرک و خون به خوردشان خواهد داد، تهمتی ناروا به خداوند است. این سخنان را کسانی می گویند که قصد دارند از دین برای خود دکانی باز کنند.
این سخنان اگرچه ظاهری بسیار زیبا و عاطفی دارند، اما نمی توان به صرف زیبایی آنان را پذیرفت. وقتی آیات قرآن کریم را در مقابل خود قرار می دهیم مشاهده می کنیم که در بسیاری از آیات بر عذاب گناهکاران تاکید شده است، چنانچه در بالا نیز به برخی از آنان اشاره کردیم، اما آیا صراحتا به نوع خاصی از عذاب اشاره شده است؟
در بسیاری از آیات قرآن کریم هرجا سخن از جهنم به میان می آید، قید آتش نیز ذکر می شود؛ آیات 35 و 81 سوره توبه، 13 سوره طور، 36 سوره فاطر، 72 سوره جن و بسیاری دیگر از آیات قرآن کریم از این گونه اند. ضمن اینکه در برخی دیگر از آیات، عذاب الهی صرفا به عنوان آتش مورد اشاره قرار داده شده است.
به عنوان مثال خداوند در دو آیه پایانی سوره بلد می فرماید: {وَالَّذِينَ كَفَرُوا بِآيَاتِنَا هُمْ أَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِQ عَلَيْهِمْ نَارٌ مُّؤْصَدَةٌ}، (و كسانى كه به انكار نشانه هاى ما پرداخته اند آنان شومند، بر آنان آتشى سرپوشيده احاطه دارد).
و یا در آیه 6 سوره همزه، دوزخ را آتش بر افروخته الهی عنوان می کند.
در برخی دیگر از آیات قرآن کریم به صراحت، انواع دیگری از عذاب مورد اشاره قرار گرفته است. به عنوان مثال در آیات 16 و 17 سوره ابراهیم، نوشاندن آب چرکین به اهل جهنم مورد اشاره قرار گرفته است:
{مِّن وَرَآئِهِ جَهَنَّمُ وَيُسْقَى مِن مَّاء صَدِيدٍيَتَجَرَّعُهُ وَلاَ يَكَادُ يُسِيغُهُ وَيَأْتِيهِ الْمَوْتُ مِن كُلِّ مَكَانٍ وَمَا هُوَ بِمَيِّتٍ وَمِن وَرَآئِهِ عَذَابٌ غَلِيظٌ}، (دوزخ پيش روى اوست و به او آبى چركين نوشانده مى شود، آن را جرعه جرعه می نوشد و نمى تواند آن را فرو برد و مرگ از هر جانبى به سويش مى آيد؛ ولى نمى ميرد و عذابى سنگين به دنبال دارد).
کاملا مشخص است که در آیات فوق، نوشاندن آب چرکین به اهل جهنم مورد تاکید قرآن کریم قرار گرفته است و علاوه بر آن بیان شده است که عذابی دردناک تر در انتظار دوزخیان است.
حال آیا سخنان ایشان در مقام انکار آیات صریح قرآن کریم نیست؟ آیا این سخنان مصداق بارز آیه 150 سوره نساء نمی باشند که می فرماید: (كسانى كه به خدا و پيامبرانش كفر مى ورزند و مى خواهند ميان خدا و پيامبران او جدايى اندازند و مى‏ گويند ما به بعضى ايمان داريم و بعضى را انكار مى كنيم و مى خواهند ميان اين دو، راهى براى خود اختيار كنند).
آیا بیان یک سویه صفات خداوند متعال و ذکر صفات رحمانی ذات باری تعالی، بدون عنوان کردن صفات قهر و غلبه اش، مصداق بسیط و ناتوان جلوه دادن ذات الهی نخواهد بود. آیا این گونه از گفتار افراد بشر را نسبت به گناه جری و بی پروا نساخته و سبب ترویج اباحه گری دینی نخواهد شد؟
بهتر است این افراد برای تبلیغ دین به جای ارائه برداشتهای شخصی خود، به نص قرآن کریم و قول و فعل معصومین(علیه السلام) مراجعه کرده و دین را همانگونه که هست معرفی کنند؛ نه آنگونه که خود صلاح می دانند.لازم به ذکر است این قبیل شبهات را سالها پیش استاد شهید مطهری در کتاب عدل الهی (بخش هفتم مجازات های اخروی) پاسخ داده اند.
منبع: فرهنگ نیوز
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید

آغاز صفحه 4 (پست فوق، اولین پست این موضوع می باشد)
۲۲:۴۰, دیروز
شماره ارسال: #31
آواتار
(دیروز ۲۰:۴۳)mbanki نوشته است:  
دوست من آنچه میگویم ازفقه شیعه است قسم یکی از ادله است درفقه خداوند با قسم سخنش را مدلل میکنه یعنی شما بدونی که خدا حتما حق داره ومیتونه بگذره .این حق الله هم که درمجازات ها آمده جزء حقوق خداست اگر دراین دنیا پس نده اون دنیا با خداست

مرسی که یه مطلب دوبار میزاریBig Grin

(دیروز ۱۷:۰۷)mahdy30na نوشته است:  جایگاه قاتل مومن کجاست ؟
خدا حق داره و میتونه . خوب خدا که صاحت همه ماها هست و ما که بنده و مخلوق او هستیم ، میخوام طبق نگاه شما بگم :
ما از خود مالکیتی نداریم هرچه داریم از اوست که برای اندک زمانی به ما ودیعه گذاشته شده . خوب خدا که میبخشه ما چرا نبخشیم .
سوال ، قاتل امام معصوم جایگاهش کجاست ؟
گرامی مباحث رو خلط نکن .
من پرسشی مطرح کردم پاسخ لطفا

امضای mahdy30na
بسم الله الرحمن الرحیم
ادع إلى سبيل ربك بالحكمة والموعظة الحسنة وجادلهم بالتي هي أحسن إن ربك هو أعلم بمن ضل عن سبيله وهو أعلم بالمهتدين

با حکمت و اندرز نيکو، به راه پروردگارت دعوت نما! و با آنها به روشى که نيکوتر است، استدلال و مناظره کن! پروردگارت، از هر کسى بهتر می‏داند چه کسى از راه او گمراه شده است؛ و او به هدايت‏يافتگان داناتر است

Invite to the way of your Lord with wisdom and good instruction, and argue with them in a way that is best. Indeed, your Lord is most knowing of who has strayed from His way, and He is most knowing of who is [rightly] guided.
نحل 125
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۲۲:۴۹, دیروز (آخرین ویرایش ارسال: دیروز ۲۲:۵۹ توسط Hedayat.)
شماره ارسال: #32

(۲۴/اسفند/۹۳ ۱۹:۱۳)1fabeg نوشته است:  فیلم هایی که به غلط دست به دست می شوند؛
اصلا نگران نباشید، همه انسانها به بهشت می روند/آقامیری :عذاب قیامت تهمتی ناروا به خداوند است! تبلیغ دین، بیش از هر چیز نیازمند فهم صحیح دین است. اگر تبلیغ بر اساس برداشتهای خطا و یا التقاطی از دین بنا نهاده شود؛ نه تنها موجب رشد دین نخواهد شد بلکه بیشترین ضربه را به دین وارد خواهد کرد.
به گزارش گروه آیین و اندیشه فرهنگ نیوز ، امروزه شبکه های اجتماعی به خصوص نوع موبایلی آن سعی در ایفای نقش جایگزین برای ارتباطات چهره به چهره را دارند. رسانه هایی که بر خلاف بسیاری از رسانه های جمعی دیگر، حس آزادی و فعالیت بیشتری را در مخاطب ایجاد می کنند. این شبکه ها اما، مدتی است که محملی شده اند برای انتشار سخنانی خاص با رنگ و بوی دینی. سخنانی که به صورت پادکست و با میکس و مونتاژی نسبتا مناسب به برخی از موضوعات فرهنگی و اجتماعی می پردازد. هدف نیز ارائه چهره رحمانی دین در راستای تبلیغ آن و جذب جوانان است.
پیشتاز این حرکت شخصی است به نام «سید حسن آقامیری» که کلیپ های او با توجه به غیر عادی بودن صحبت های وی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است . آقامیری را می توان از جمله اشخاصی دانست که به اصطلاح در راستای جذب جوانان اقدام به ارائه برداشتی متفاوت از دین کرده است اما...
سید حسن آقامیری در یکی از آخرین کلیپ هایی که توسط اطرافیانش در شبکه های اجتماعی پخش شده است ، می گویند: همه انسانها به بهشت خواهند رفت و اصولا مقصد نهایی انسان بهشت است. ایشان جهنم را به بیمارستانی در مسیر بهشت تشبیه می کنند. به نظر ایشان فرد گناهکار مجرم نیست، بلکه بیماری است که برای استفاده از نعمتهای بهشت، نیازمند درمان است و این درمان در جهنم صورت خواهد گرفت. بر همین اساس است که آنان جهنم را نشانه ای از رحمت خداوند می شمارند؛ نه خشم و غضبش.
حال سوال اینجاست که با این بیان، آن دسته از آیات قرآن کریم که بر خلود برخی از گناهکاران در آتش دوزخ تاکید دارند چگونه تفسیر خواهند شد؟ آیات 29 سوره نحل، 10 سوره تغابن، 17 سوره حشر، 23 سوره جن و بسیاری دیگر از آیات قرآن کریم موید این مطلب است.
به علاوه در برخی آیات، بر ملعون بودن این گناهکاران از طرف خداوند و معذب بودن آنان در آتش تاکید شده است. خداوند در آیه 68 سوره توبه می فرماید: {وَعَدَ الله الْمُنَافِقِينَ وَالْمُنَافِقَاتِ وَالْكُفَّارَ نَارَ جَهَنَّمَ خَالِدِينَ فِيهَا هِيَ حَسْبُهُمْ وَلَعَنَهُمُ اللّهُ وَلَهُمْ عَذَابٌ مُّقِيمٌ}، (خداوند به مردان و زنان منافق و كافران، آتش جهنم را وعده داده است که در آن جاودانه اند، آن آتش براى ايشان كافى است و خدا لعنتشان كرده و براى آنان عذابى پايدار است).
هدف از تاکید خداوند بر عذاب در این آیه چیست؟ چگونه می توان لعن خداوند را با رحمت او یکسان دانست؟ چرا خداوند در هیچ یک از این آیات سخنی از مداوا و درمان به میان نیاورده است و صراحتا بر عذاب تاکید کرده است؟
و یا در آیه 43 سوره الرحمن می فرماید: {هَذِهِ جَهَنَّمُ الَّتِي يُكَذِّبُ بِهَا الْمُجْرِمُونَ}، (اين است همان جهنمى كه تبهكاران آن را دروغ مى خواندند).
در این آیه نیز مشهود است که خداوند گناهکاران را مجرم و تبهکار می داند و نه بیمار. آیا خداوند نمی خواست واقعیت جهنم را بیان کند و یا نمی توانست؟ سوالی که پیش می آید این است که آیا این گونه از سخنان اجتهاد در مقابل نص قرآن کریم نیست؟ آیا همان تکذیب جهنم نمی باشد؟
سوال دیگر اینکه اگر بگوییم مقصد همگان بهشت است و خداوند متعال، جهنم را تنها به عنوان یک مرکز برای معالجه بیماران و نه جایگاه عذاب خلق کرده است، پس هدف از آزمایش بندگان در دنیا چه خواهد بود؟ آیا صحیح است که بگوییم خداوند بندگان خود را با سخت ترین ابتلائات و امتحانات می آزماید و سپس همگان را، با هر عملکردی، در بهشت مستقر می فرماید؟ آیا این سخن حکمت خداوند متعال را زیر سوال نمی برد؟ آیا این اهانت به ذات باری تعالی نیست؟
یکی دیگر از اعتقادات سید حسن آقا میری، مربوط به نوع عذاب گناهکاران است. وی در این زمینه قائلند که خداوند مهربان تر از آن است که بندگان خود را در آتش بیفکند و یا معجونی از چرک و خون به آنان بخوراند. آنان معتقدند که بیان این مسائل سبب می شود که نوعی ذهنیت منفی نسبت به خداوند در ذهن مخاطب ایجاد شده و وی را به دین گریزی تشویق نماید. وی در ادامه می گوید: خداوند بندگانش را خلق نکرده است که آنان را در آتش بیندازد و از صدای عذاب کشیدن آنان لذت ببرد، اینکه بگوییم خداوند بندگانش را مدتی در این دنیا قرار داده و سپس ده ها برابر در قیامت عذاب خواهد کرد و چرک و خون به خوردشان خواهد داد، تهمتی ناروا به خداوند است. این سخنان را کسانی می گویند که قصد دارند از دین برای خود دکانی باز کنند.
این سخنان اگرچه ظاهری بسیار زیبا و عاطفی دارند، اما نمی توان به صرف زیبایی آنان را پذیرفت. وقتی آیات قرآن کریم را در مقابل خود قرار می دهیم مشاهده می کنیم که در بسیاری از آیات بر عذاب گناهکاران تاکید شده است، چنانچه در بالا نیز به برخی از آنان اشاره کردیم، اما آیا صراحتا به نوع خاصی از عذاب اشاره شده است؟
در بسیاری از آیات قرآن کریم هرجا سخن از جهنم به میان می آید، قید آتش نیز ذکر می شود؛ آیات 35 و 81 سوره توبه، 13 سوره طور، 36 سوره فاطر، 72 سوره جن و بسیاری دیگر از آیات قرآن کریم از این گونه اند. ضمن اینکه در برخی دیگر از آیات، عذاب الهی صرفا به عنوان آتش مورد اشاره قرار داده شده است.
به عنوان مثال خداوند در دو آیه پایانی سوره بلد می فرماید: {وَالَّذِينَ كَفَرُوا بِآيَاتِنَا هُمْ أَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِQ عَلَيْهِمْ نَارٌ مُّؤْصَدَةٌ}، (و كسانى كه به انكار نشانه هاى ما پرداخته اند آنان شومند، بر آنان آتشى سرپوشيده احاطه دارد).
و یا در آیه 6 سوره همزه، دوزخ را آتش بر افروخته الهی عنوان می کند.
در برخی دیگر از آیات قرآن کریم به صراحت، انواع دیگری از عذاب مورد اشاره قرار گرفته است. به عنوان مثال در آیات 16 و 17 سوره ابراهیم، نوشاندن آب چرکین به اهل جهنم مورد اشاره قرار گرفته است:
{مِّن وَرَآئِهِ جَهَنَّمُ وَيُسْقَى مِن مَّاء صَدِيدٍيَتَجَرَّعُهُ وَلاَ يَكَادُ يُسِيغُهُ وَيَأْتِيهِ الْمَوْتُ مِن كُلِّ مَكَانٍ وَمَا هُوَ بِمَيِّتٍ وَمِن وَرَآئِهِ عَذَابٌ غَلِيظٌ}، (دوزخ پيش روى اوست و به او آبى چركين نوشانده مى شود، آن را جرعه جرعه می نوشد و نمى تواند آن را فرو برد و مرگ از هر جانبى به سويش مى آيد؛ ولى نمى ميرد و عذابى سنگين به دنبال دارد).
کاملا مشخص است که در آیات فوق، نوشاندن آب چرکین به اهل جهنم مورد تاکید قرآن کریم قرار گرفته است و علاوه بر آن بیان شده است که عذابی دردناک تر در انتظار دوزخیان است.
حال آیا سخنان ایشان در مقام انکار آیات صریح قرآن کریم نیست؟ آیا این سخنان مصداق بارز آیه 150 سوره نساء نمی باشند که می فرماید: (كسانى كه به خدا و پيامبرانش كفر مى ورزند و مى خواهند ميان خدا و پيامبران او جدايى اندازند و مى‏ گويند ما به بعضى ايمان داريم و بعضى را انكار مى كنيم و مى خواهند ميان اين دو، راهى براى خود اختيار كنند).
آیا بیان یک سویه صفات خداوند متعال و ذکر صفات رحمانی ذات باری تعالی، بدون عنوان کردن صفات قهر و غلبه اش، مصداق بسیط و ناتوان جلوه دادن ذات الهی نخواهد بود. آیا این گونه از گفتار افراد بشر را نسبت به گناه جری و بی پروا نساخته و سبب ترویج اباحه گری دینی نخواهد شد؟
بهتر است این افراد برای تبلیغ دین به جای ارائه برداشتهای شخصی خود، به نص قرآن کریم و قول و فعل معصومین(علیه السلام) مراجعه کرده و دین را همانگونه که هست معرفی کنند؛ نه آنگونه که خود صلاح می دانند.لازم به ذکر است این قبیل شبهات را سالها پیش استاد شهید مطهری در کتاب عدل الهی (بخش هفتم مجازات های اخروی) پاسخ داده اند.
منبع: فرهنگ نیوز
خوب جواب همه این سوال ها اینه که خود ان شخص خودش جهنم انتخاب می کنه نه اینکه خداوند اون در اتش جهنم می ندازه (که تفاوت بار معنایی اون مشخصه)
اقا میری در جای می گن خداوند انقدر در روز قیامت می بخشه که خود شیطان هم به طمع می افته که خدا بهش یه نسخه می ده که اون دوباره امتناع می کنه(نسخه سجده ادم)
اگر کسی جهنم میره جهنم رفتارهای خودشو میره نه جهنم غضب و خشم خدا

مثل دیدگاه چنین افرادی به مثل کسانی هست که به این حدیث بزرگوار شبهه وارد می کنند که
ولایت علی (علیه السلام )چیزی هست که با وجود ان گناه ضرر نمی رساند (نقل درون مایه)
که دران منظور گناهان صغیره هست

نقل قول:
قاتل امام معصوم جایگاهش کجاست
در دنیا برای اینکه کسی به این گناه بزرگ نزدیک نشه وعده عذاب دردناک داده شده در اخرت خدا خود می داند که با بندگانش چگونه رفتار کند (بندگان در جایگاه قضاوت نیستند)

امضای Hedayat
اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنَ الْكَرْبِ وَ الْبَلَاءِ
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۲۳:۲۵, دیروز
شماره ارسال: #33
آواتار
(دیروز ۲۲:۴۹)Hedayat نوشته است:  خوب جواب همه این سوال ها اینه که خود ان شخص خودش جهنم انتخاب می کنه نه اینکه خداوند اون در اتش جهنم می ندازه (که تفاوت بار معنایی اون مشخصه)
اقا میری در جای می گن خداوند انقدر در روز قیامت می بخشه که خود شیطان هم به طمع می افته که خدا بهش یه نسخه می ده که اون دوباره امتناع می کنه(نسخه سجده ادم)
اگر کسی جهنم میره جهنم رفتارهای خودشو میره نه جهنم غضب و خشم خدا

مثل دیدگاه چنین افرادی به مثل کسانی هست که به این حدیث بزرگوار شبهه وارد می کنند که
ولایت علی (علیه السلام )چیزی هست که با وجود ان گناه ضرر نمی رساند (نقل درون مایه)
که دران منظور گناهان صغیره هست

در دنیا برای اینکه کسی به این گناه بزرگ نزدیک نشه وعده عذاب دردناک داده شده در اخرت خدا خود می داند که با بندگانش چگونه رفتار کند (بندگان در جایگاه قضاوت نیستند)

گرامی ، اگه متنی رو که بهش تکیه میکنی بیاری خیلی بهتر از نقل بیسند هست . ماها خیلی چیزا توی این سالها توی تالار دیدیم که دوستان میگفتن بعد سند خواستیم رفتن که رفتن و یا اگه هم اوردن دیدیم که صدا به تصویر نمیخوره .

بجای مجهول صحبت کردن کمی یاد بگیریم خوب صحبت کنیم و صحیح .

(دیروز ۲۲:۴۹)Hedayat نوشته است:  در دنیا برای اینکه کسی به این گناه بزرگ نزدیک نشه وعده عذاب دردناک داده شده در اخرت خدا خود می داند که با بندگانش چگونه رفتار کند (بندگان در جایگاه قضاوت نیستند)
اصلا شاید قاتل امام معصوم دم مرگ توبه خالص کرد . ما که نمیدونیم .
خدا بنده هاشو میبخشه - تفاسیر عرفانی و ... -


گرامی : ایا صرف وعده و وعید برای دعوت ب بهشت و افعال نیک هست عدم رفتن به سمت افعال مخالف ؟
جریمه سنگین بزاره خدا تا کسی بخاطر اون به اون کشش پیدا نکنن . خوب اینم نظریه

میشه بفرمایید این ایه دقیقا چی میگه ؟
و من یقتل مؤمنا متعمدا فجزاؤه جهنم خالدا فیها و غضب الله علیه و لعنه و أعد له عذابا عظیما
ایه قران هست . سوره نسا ایه 93

ایا فقط ترساندن هست که کسی رو عمدا نکشی ؟ یا اینکه اگه کشتی اماده باش که جات .... /

گرامی بجای برداشت شخصی حداقل یکم قران نگاه کن . یکم پیرو ثقلین باش . اینهمه معصوم دستور دادن اگه میخوای هیچوقت گمراع بشی به این دو چنگ بزن .

جایگاه قاتل معصوم کجاست .
نظر شخصی نمیخوام . قران چه میفرماد و معصوم چه تبیین کردن ؟

هر زمان این رو درک کردید بعد تشریح کلام خودتون رو بیان کنین .
مخاطب کلام بنده نه جناب هدایت هستن و نه اقا محمد بانکی گل ؛ بلکه هرکسی که میخواد برداشت شخصی کنه .
لطفا دلیل و ادله معقول اورده شود .
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۰:۰۰, امروز (آخرین ویرایش ارسال: امروز ۰:۱۱ توسط Hedayat.)
شماره ارسال: #34

(دیروز ۲۳:۲۵)mahdy30na نوشته است:  گرامی ، اگه متنی رو که بهش تکیه میکنی بیاری خیلی بهتر از نقل بیسند هست . ماها خیلی چیزا توی این سالها توی تالار دیدیم که دوستان میگفتن بعد سند خواستیم رفتن که رفتن و یا اگه هم اوردن دیدیم که صدا به تصویر نمیخوره .

بجای مجهول صحبت کردن کمی یاد بگیریم خوب صحبت کنیم و صحیح .

اصلا شاید قاتل امام معصوم دم مرگ توبه خالص کرد . ما که نمیدونیم .
خدا بنده هاشو میبخشه - تفاسیر عرفانی و ... -


گرامی : ایا صرف وعده و وعید برای دعوت ب بهشت و افعال نیک هست عدم رفتن به سمت افعال مخالف ؟
جریمه سنگین بزاره خدا تا کسی بخاطر اون به اون کشش پیدا نکنن . خوب اینم نظریه

میشه بفرمایید این ایه دقیقا چی میگه ؟
و من یقتل مؤمنا متعمدا فجزاؤه جهنم خالدا فیها و غضب الله علیه و لعنه و أعد له عذابا عظیما
ایه قران هست . سوره نسا ایه 93

ایا فقط ترساندن هست که کسی رو عمدا نکشی ؟ یا اینکه اگه کشتی اماده باش که جات .... /

گرامی بجای برداشت شخصی حداقل یکم قران نگاه کن . یکم پیرو ثقلین باش . اینهمه معصوم دستور دادن اگه میخوای هیچوقت گمراع بشی به این دو چنگ بزن .

جایگاه قاتل معصوم کجاست .
نظر شخصی نمیخوام . قران چه میفرماد و معصوم چه تبیین کردن ؟

هر زمان این رو درک کردید بعد تشریح کلام خودتون رو بیان کنین .
مخاطب کلام بنده نه جناب هدایت هستن و نه اقا محمد بانکی گل ؛ بلکه هرکسی که میخواد برداشت شخصی کنه .
لطفا دلیل و ادله معقول اورده شود .
من اصلا نمی فهمم شما چی می گید ؟؟؟(شاید به خاطر اینه که بیشتر نوشته های ما با دست تایپ می شه)
یه بار می گید دلایل از معصوم یا قران بیارم یه بار از دلایل معقول حرف بزنید
بحث کلی در مورد اراده خدا و اراده بنده هست
می خواید تا 100 ایه بیارم که خدا بر همه چیز قادر هست ، خدا هر چه که می خواهد انجام می دهد (این برای امثال شما ها گفته که لابد روز قیامت یقه خدارو می گیرید که چرا فلانی نبردی جهنم!!!!)
شما ها بیشتر از اونکه جهنم رفتن دیگران ثابت کنید فکر جهنم نرفتن خودتون باشید(این طرز فکر بلای دین شده ، همش رسانه هایتان در حال رصد ایینن که ببیند کی یه خبطی کرده تا اون از دایره اسلام و ایضا انقلاب خارج کنند)

در ضمن اون حرف اقا میری هم یه نقل قولی بیشتر نبود
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۳:۱۴, امروز
شماره ارسال: #35
آواتار
(امروز ۰:۰۰)Hedayat نوشته است:  من اصلا نمی فهمم شما چی می گید ؟؟؟(شاید به خاطر اینه که بیشتر نوشته های ما با دست تایپ می شه)
یه بار می گید دلایل از معصوم یا قران بیارم یه بار از دلایل معقول حرف بزنید
بحث کلی در مورد اراده خدا و اراده بنده هست
می خواید تا 100 ایه بیارم که خدا بر همه چیز قادر هست ، خدا هر چه که می خواهد انجام می دهد (این برای امثال شما ها گفته که لابد روز قیامت یقه خدارو می گیرید که چرا فلانی نبردی جهنم!!!!)
شما ها بیشتر از اونکه جهنم رفتن دیگران ثابت کنید فکر جهنم نرفتن خودتون باشید(این طرز فکر بلای دین شده ، همش رسانه هایتان در حال رصد ایینن که ببیند کی یه خبطی کرده تا اون از دایره اسلام و ایضا انقلاب خارج کنند)

در ضمن اون حرف اقا میری هم یه نقل قولی بیشتر نبود
کاربر گرامی ، هدایت عزیز ، همکار کوشا
گرامی کلام معصوم ایا با عقل سازگاری داره یا نه ؟ ایا عقل سلیم خلاف فطرت اصیل چیزی رو میپذیره ؟ ایا قران و اهل بیت کنار هم راهنمای بشر نیستن ؟ ایا عقل درجایی که راهش نمیدن میتونه اظهار نظر کنه ؟ جایی که توان داره اظهار نظر میکنه .
اگه کلامی غیر از نصوص باشه میشه تفسیر و برداشت به رای شخص .

جایگاه قاتل معصوم کجاست . فکر نکنم پاسخش سخت باشه .
بجای برچسب زنی و اینکه بگید فلان حزب و گروه و ... دلیل بیارید ، نقد کنید کلام رو .
گرامی اگه کلامی مستند دارید بفرمایید وگرنه نظر شخصیتون با برداشتی که دارید برداشت خودتون هست اون هم بدون تکیه به منابع اصیل .
خدای منان قادر مطلق هست و هیچ اراده ای بر اراده او تسلط نداره .
خدای من همونقدر که جبار هست و قادر ، عادل و قهار و جبار و عزیز و رحیم و کریم و غفار و ... هم هست .
گرامی دوست شما مدعی این هست همه این ایات که بر خلد ابدی در اتش است وعید هست . دلیل خواستم ازشون ، شما هم که مطالبی عرض کردید و از شما هم دلیل خواستم.
گرامی شماها منکر هسید که برخی خلد ابدی در نار دارن . بفرماییددلیل /
دلیل بیارید بر ادعاتون . قاعده عقلی البینة علی المدعی و یمین علی من انکر رو که میپذیره عقل .

بر خدا هیچ ایرادی وارد نیست ببخشد گرامی اما کلام خدا این برداشت ازادی که شما ازش میکنید ازش خارج نمیشه .
وعید خدا 50 50 میتونه باشه نه اینکه اخرش همه رو میبخشه حتی ...
دوست شما و شما مثالهای جالبی بیان کردید که جز مغلطه چیزی نیست .

لطف کنید اگه کلامی رو به افعال خدا نسبت میدید مستند باشه نه برداشت شخصی .

(امروز ۰:۰۰)Hedayat نوشته است:  شما ها بیشتر از اونکه جهنم رفتن دیگران ثابت کنید فکر جهنم نرفتن خودتون باشید(این طرز فکر بلای دین شده ، همش رسانه هایتان در حال رصد ایینن که ببیند کی یه خبطی کرده تا اون از دایره اسلام و ایضا انقلاب خارج کنند)

در ضمن اون حرف اقا میری هم یه نقل قولی بیشتر نبود

گرامی دقت کنید که نوع برداشتتون چی هست ، بعد لب باز کنین .

نقل قول بی سند ؟
باشه اینقدر توی این مدت از دوستان حرفهای بی سند شنیئیم که شما هم روش . البته نمیدونم چرا میگیم سند دوستان کلا محو میشن فقط شما محو نشی .

همچنان میخوام بدونم از نگاه شما و دوستان همفکر شما و جناب اقامیری ، جایگاه قاتل امام معصوم کجاست . فقط یک کلمه لطفا . اگه بلدید بفرمایید وگرنه بجای برهم زدن نظم سکوت اختیار کنید و تحقیق .
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۵:۱۴, امروز (آخرین ویرایش ارسال: امروز ۱۵:۱۵ توسط mbanki.)
شماره ارسال: #36

سوال ، قاتل امام معصوم جایگاهش کجاست ؟
قاتل هر انسانی جایش جهنم است(قرآن کریم)
اما در دنیا ولی دم میتوانه ببخشه درآخرت هم خدا میتونه رضایت ولی دم رو گرفته وببخشه بهرحال این حق الناسه اگر امری هم حق الله باشه با خداست
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۵:۵۴, امروز
شماره ارسال: #37
آواتار
(امروز ۱۵:۱۴)mbanki نوشته است:  سوال ، قاتل امام معصوم جایگاهش کجاست ؟
قاتل هر انسانی جایش جهنم است(قرآن کریم)
اما در دنیا ولی دم میتوانه ببخشه درآخرت هم خدا میتونه رضایت ولی دم رو گرفته وببخشه بهرحال این حق الناسه اگر امری هم حق الله باشه با خداست

Big Grin ادرسی میدید شما
یعنی حتی یه شماره ایه و نام سوره هم باید بگم سختیتون میگیره بنویسید؟
اما ؟؟؟؟ این" اما "رو شما چطور استدلال میکینید ؟
گرامی مباحث رو خلط و نپیچونید .
معلومه نه توان پاسخ دارید و نه توان نقد شدن ؛ بهتون فشار نمیارم که پاسخ بدید از نوع پاسخهاتون معلومه نگاه و تفکرتون چیه .
در پناه خدا باشید .
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۶:۳۶, امروز (آخرین ویرایش ارسال: امروز ۱۶:۵۸ توسط mbanki.)
شماره ارسال: #38

آیه 179 سوره بقره

آیه 93 سوره نسا
در مورد اما وبعدش به قانون مجازات اسلامی مراجعه کنید در اختیارتان هست
ضمنا ازاین ببعد همه سوالات خودتان رو یکجا بنویسید تا گرفتار محدودیت سایت نشم ممنون
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۷:۵۶, امروز
شماره ارسال: #39
آواتار
(امروز ۱۶:۳۶)mbanki نوشته است:  آیه 179 سوره بقره

آیه 93 سوره نسا
در مورد اما وبعدش به قانون مجازات اسلامی مراجعه کنید در اختیارتان هست
ضمنا ازاین ببعد همه سوالات خودتان رو یکجا بنویسید تا گرفتار محدودیت سایت نشم ممنون

گرامی دقت میکردید توی ارسال پیشین این تاپیک عرض کردم خطاب ب شما نیازی به ادامه بحث با شما گرایان نمیبینم چون :
(امروز ۱۵:۵۴)mahdy30na نوشته است:  معلومه نه توان پاسخ دارید و نه توان نقد شدن ؛ بهتون فشار نمیارم که پاسخ بدید از نوع پاسخهاتون معلومه نگاه و تفکرتون چیه .
در پناه خدا باشید .
قانون مجازات ایا دایره کاربدر و نگاه ش اخرتی و دوزخی هست یا قران و کلام معصوم ؟
مبهم گویی رو کنار بزارین و سعی کنین صریح باشین . بعدنگین یکجا مطرح کنم سوالات رو . همینحا یک سوال رو چند پست داره میشه وای به حال اینکه تعداد بره بالا و عدم پاسخگویی توش موج بزنه .

درمورد یکجا پرسیدن سوال : مطالب بقدری گویا بود که شما بجای مطالعه و دقت تنها به حاشیه نشینی در مطالب اکتفا میکردین و همینطور دوستانی که همچون شما هستن چنین میکنن.

Rose
این هم فقط برای اینکه ببینم خدا رضایت میگیره یا اینکه ...
وحدثنا قال وحدثنا ابن عفير عن أبي عون عن عبد الله بن عبد الرحمن الأنصاري رضي الله عنه أن النبي عليه الصلاة والسلام لما قبض اجتمعت الأنصار رضي الله عنهم إلى سعد بن عبادة...... فقالت نشدتكما الله ألم تسمعا رسول الله يقول (رضا فاطمة من رضاي وسخط فاطمة من سخطي فمن أحب فاطمة ابنتي فقد أحبني ومن أرضى فاطمة فقد أرضاني ومن أسخط فاطمة فقد أسخطني) قالا نعم سمعناه من رسول الله قالت فإني أشهد الله وملائكته أنكما أسخطتماني وما أرضيتماني ولئن لقيت النبي لأشكونكما إليه فقال أبو بكر أنا عائذ بالله تعالى من سخطه وسخطك يا فاطمة ثم انتحب أبو بكر يبكي حتى كادت نفسه أن تزهق وهي تقول والله لأدعون الله عليك في كل صلاة أصليها ثم خرج باكيا فاجتمع إليه الناس فقال لهم يبيت كل رجل منكم معانقا حليلته مسرورا بأهله وتركتموني وما أنا فيه لا حاجة لي في بيعتكم أقيلوني بيعتي.
فقط نمونه ای بود ار رضایت خدا در این دنیا و اون دنیا . از کتاب الإمامة والسياسة، ج 1، ص 8 تا 17رو قشنگ مطالعه کنید .

گرامی بنده رو شما از کجا میدونی اوندنیا هم میبخشه طرف مقابل رو ؟ ایا تضمینی هست ؟ ماخلاف کلام شما رو میتونیم ببینیم ولی شما برای هیچ حرفتون از رضایت گرفت تا بخشش خدا و ... _ همه مطالبی که بحث شد یک دلیل بر رد مطالب اورده شده موجود نبود _ خدا از حق خویش میگذرد . اگه چنین هست پس هیچ کس عذاب نمیشه و نتیجه : ولنگاری صورت میگیره .
بابا دلت صاف باشه بقیه رو خدا نیبخشه . بابا دلت صاف باشه بزن معصوم کشی راه بنداز . بابا دلت صاف باشه خدا میبخشه همه چیو خدا رحیم هست و کریم و غفار الذنوب و .... . گرامی اینها درست اما هرکدوم اگه سرجای خودشون در معادلات عدل الهی قرار بگیرن اونوقت شما نمیتونی با فرمولهای خودتون نتیجه بگیرید .

نه منتظر پاسخ باشید و نه بنده انتظار دارم از شما دوستان که بتونین پاسخی مستند و قانع کننده بیان کنید/

موفق باشید و اهل تحقیق .
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۸:۲۵, امروز (آخرین ویرایش ارسال: امروز ۱۸:۲۵ توسط mbanki.)
شماره ارسال: #40

بنده سولات شمارو جواب دادم ایات مربوط به قتل نفس وقصاص حالا اگر اشکالی هست بنویسید واگر ازمن خسته شدید بسلامت مزاحم نمیشم اما درمورد بقیه مطالب شما هم بترتیب بنویسم
1- قانون مجازات اسلامی منطبق با قرانه وبرای دنیاست. اما دنیا سایه ای از آخرته بنابراین هرچه دردنیا رخ میده بهترینش درآخرته مثلا اگر اینجا لذت جنسی هست اونجا دراوجه اگر شراب هست اونجا در بهترین وجهه اگر خوراک هست اونجا بهترین خوراکه .مردم منتظر بهترینها دراون دنیایند که سایه ای از اونو اینجا دیده اند عذاب اونجاهم شدیدتر از اینجاست حالا اگر دراین دنیا عفو وجود داره اونجا هم هست اگر دراینجا رهبری مجرمان رو با پیشنهاد قوه قضائیه عفو میکنه دراون دنیا به پیشنها امامام وپیامبران خیلی ها عفو میشند. اشکالی داره ؟ بقول حدیث شما رضایت همه چیز درگرو رضایت زهرای مرضیه است اگر ایشون رضایت بدند شما مخالفید ؟بشما چه مربوطه ؟ ایشون وخداوند تصمیم میگیرند. آیا آن بانوی بزرگوار اونقدر بی رحم هستند مانند آن سان چی نسبت به مسلمونای برمه ؟ یا اینکه مهربونترین انسان روی زمینند .آیا دلش راضی میشه دشمنش برجهنم ؟وای خدا چگونه در بهشت لذت میبره در حالیکه مردم در جهنم می سوزند ؟ البته آدمای بد جنس که توی همین دنیا مردم رو سرکیسه کردند وکشتند اینا اونجاهم کثیفند ولی ادمای خوب همه جا خوبند همهجا اهل بخششند .
2-بنده تضمینی نمیدهم ولی این امر دردایره امکان هست شما دید منفی داری من دید مثبت بزرگان ما هم دید مثبت دارند اقیانوس رحمانیت اوهم در کار است مگر هدف خلقت انسان معرفت خدا نبوده است؟ خوب اگر کسی اونجاهم معرفت یافت مشکلی است دربخشش؟ برای درک مفاهیم قرآن کریم اگر بجای الفاظ بمیون مردم برویم می فهمیم خداوند چه میکند ؟ ممنون
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
ارسال پاسخ  به روز آوری


[-]
کاربرانی که این موضوع را مشاهده می کنند:
1 میهمان

پرش در بین بخشها:


بالا