کانال بیداری اندیشه در تلگرام



ارسال پاسخ  به روز آوری
 
رتبه به موضوع
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
استاد روحانی و تحریف دین! شما بچسب به همان برجام!
۲۰:۵۹, ۲۵/خرداد/۹۶ (آخرین ویرایش ارسال: ۲۵/خرداد/۹۶ ۲۱:۰۱ توسط AMINI.)
شماره ارسال: #1
آواتار
? پاسخ استاد #رائفی_پور به سخنان دیروز #رئیس_جمهور
⭕️ با خبر شدم جناب آقای #دکتر_روحانی رئیس جمهور محترم فرموده اند :
❌ "امیرالمومنین مبنای ولایت و حکومت را #نظر_مردم و #انتخاب_مردم می‌داند. گفت هرکسی که شماها او را برگزینید من هم اطاعت می‌کنم"
?ای کاش #حضرت_زهرا (سلام الله علیها) به اندازه #رئیس_جمهور محترم با عقاید و اندیشه های #امام_علی (علیه السلام) آشنا بودند و بی خود در مقابل کسانی که آمده بودند علی را با دستان بسته برای بیعت با جناب ابوبکر ببرند #مقاومت نمی کردند و جان شریفشان را در مقابل #انتخاب_مردم و #شورای_سقیفه قرار نمی دادند!
?افسوس که #امام_حسین (علیه السلام) و #یارانش هم به اندازه جناب #روحانی با منظومه فکری #امیرالمومنین (علیه السلام) آشنا نیستند و اِلا #نه_عاشورایی برپا میشد و #نه_کربلایی و نه آن همه خونریزی !!!
? خوب که نگاه میکنم #العیاذ_بالله خود خدا هم به اندازه ایشان آگاه به مسائل نیستند و اِلا قرآن را پر از فراز های زیر نمی کردند...
? أَكْثَرُهُمْ_لا_يُؤْمِنُون ( اکثرشان ایمان نمی آورند)
? أَكْثَرُهُمُ_الْفاسِقُون ( اکثرشان فاسقند )

? أَكْثَرُهُمْ_لا_يَعْقِلُون ( اکثرشان عقل ندارند)
? أَكْثَرَهُمْ_لا_يَعْلَمُون ( اکثرشان علم ندارند)
َّ? أَكْثَرَهُمْ_يَجْهَلُون ( اکثرشان جاهلند)
َ? أَكْثَرُهُمُ_الْكافِرُون ( اکثرشان کافرند)
َ? أَكْثَرُهُمْ_لِلْحَقِّ_كارِهُون ( اکثرشان نسبت به پذیرش حق کراهت دارند)
َ? أَكْثَرُهُمْ_كاذِبُون ( اکثرشان دروغ گویند)
? أَكْثَرَهُمْ_لا_يَشْكُرُون ( اکثرشان شاکر نیستند)
? أَكْثَرُهُمْ_مُشْرِكينَ ( اکثرشان مشرک هستند)
َ? أَكْثَرُهُمْ_فَهُمْ_لا_يَسْمَعُون ( اکثرشان گوششان بدهکار نیست)
?آقای دکتر !!! همان فرمایشاتتان راجع به "مذاکرات امام علی (علیه السلام) و زبیر" و "مذاکرات امام حسین (علیه السلام) و عمربن سعد " و " صلح امام حسن (علیه السلام) " که این آخری را همین چند روز پیش افاضه فرموده بودید برای هفت پشت ما و هزار و دویست سال فقاهت شیعی بس است.
? در مظلومیت علی ابن ابی طالب (علیه السلام) همین بس که رئیس جمهور تنها حکومت شیعی جهان این سخنان را بگوید!
?آقای رئیس جمهور شما را بخدا به همان #برجامتان برسید و با #اهل_بیت کاری نداشته باشید!
? #الفاتحه...
?علی اکبر رائفی پور شب شهادت امام مظلوم شیعیان رمضان ۱۴۳۸

لعن الله علی قوم الکافرین
من الاول و آخرین
وعلی قوم ظلم الناس و نحرفهم
بالهذا الیل و بالهذا الایام
آمین
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید

آغاز صفحه 2 (پست فوق، اولین پست این موضوع می باشد)
۱:۲۰, ۲۸/خرداد/۹۶ (آخرین ویرایش ارسال: ۲۸/خرداد/۹۶ ۱:۵۲ توسط MOHSEN-Z.)
شماره ارسال: #11
آواتار
نقل قول:
اون زمان میزان رای مردم بود، اما و اگر هم نداشت و یا اگر هم داشت بیان نمی شد.

اما امروز میگن رای مردم تا جایی که با دین مخالف نباشه قابل اجراست.
یه زمانی بنی صدر به رای مردم رئیس جمهور شد اما و اگر نداشت...
یه زمانی هم احمدی نژاد رئیس جمهور شد باز هم اما و اگر نداشت ولی همفکرای شما زدن زیر میز (88)
یه زمانی هم روحانی رای آورده و باز هم اما و اگری توش نیست...
---------------------
کسایی که به روحانی رای دادن لزوما مخالف دین نیستن این رو بعد از این همه سال دیگه بفهمید همش تو توهمید!!!
------------------------
دموکراسی منحط غربی که عربستان رئیس حقوق بشر سازمان ملله با مردم سالاری دینی خیلی فرق داره
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۲۰:۳۷, ۳۰/خرداد/۹۶ (آخرین ویرایش ارسال: ۳۰/خرداد/۹۶ ۲۲:۱۵ توسط سعدی.)
شماره ارسال: #12

سلام
سخنانی از آیت الله خامنه ای منتشر شده که به نظر می رسد دقیقاً همین مطالب را می فرمایند:
http://s8.picofile.com/file/8298354368/V...5.mp4.html
نظر شما چیست؟

متن و صدای کامل (برای اینکه ببینید آیا به درستی تقطیع شده است یا خیر):
http://www.ensafnews.com/65687/%D8%B3%D8...%AF%D9%85/
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۲۳:۳۸, ۳۰/خرداد/۹۶
شماره ارسال: #13

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در ضیافت افطار با علما و روحانیون ‏گفت: بخشی از مسائل ما اعتقادی است و از دیدگاه دین مبین اسلام، همه بحث‌های اعتقادی، برهان، دلیل، ‏بینه و استدلال دارد. در این بخش اعتقادی، بحث رأی مردم و آرای مردم اصلاً مطرح نیست، آنجا ‏عقل، استدلال، بینه و دلیل مطرح است و به همین دلیل هم این مباحث تقلیدی نیست.‏ روحانی ادامه داد: مباحث توحید، نبوت، امامت و عدل الهی، مسائلی نیست که بخواهیم درباره ‏اینها بگوییم کسی درباره امامت امام بیاید رأی بدهد. اصلاً بحث رأی مطرح نیست؛ بحث علمی، ‏نظری، عقلی و استدلالی است. مسأله علمی ارتباطی به رأی مردم ندارد.‏

رئیس جمهوری اظهار داشت: رسول خدا بار نبوت و رسالت را در مکه برعهده گرفت، اما نتوانست ‏حکومت اسلامی را در مکه تشکیل دهد. در مکه عده محدودی اطراف پیامبر بودند که همین افراد ‏محدود نیز بشدت تحت فشار بودند و حتی نماز خواندن آنها به سختی امکانپذیر بود و جمعی از آنان ‏ناچار به هجرت هم می‌شوند. حالا در این وضعیت آیا پیامبر می‌تواند بیاید بگوید چون من پیامبرم، ‏حکومت شبه جزیره باید در اختیار من باشد.
رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: خود حضرت امیرالمؤمنین(علیه السلام) می‌فرماید که تشکیل حکومت حضور ‏حاضر و وجود ناصر می‌خواهد. نه تنها حضور که نصرت و فداکاری هم می‌خواهد والا نمی‌شود ‏حکومت اسلامی را تشکیل داد. امام خمینی(رحمة الله علیه) که اواخر سال 57 توانست حکومت تشکیل دهد، مگر ‏همان سال 42 و 43 به عنوان مرجع و ولی فقیه نبود و همان ولایت را نداشت؟ اما اعمال آن و اجرای ‏یک حکومت و تشکیل حکومت تا مردم بیدار نشوند و نیایند و حضور نداشته باشند، ممکن نمی‌شود.‏

وی گفت: این در حالی است که امام خمینی(رحمة الله علیه) وقتی هم که با پیروزی انقلاب اسلامی این ‏امکان را می‌یابد که حکومت تشکیل دهد، آنقدر مراعات و ملاحظه می‌کند که اسم حکومت چه باشد. ‏همه مردم در راهپیمایی‌ها شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی را سر می‌دادند و جمهوری اسلامی ‏را قبول داشتند، اما در عین حال امام گفت مردم آزادانه برای تعیین نوع حکومت و نظام، پای صندوق ر‏أی بیایند.‏

رئیس جمهوری اضافه کرد: اصل حکومت ما این است. امام بالاتر از اینکه چه کسی حاکم باشد، شکل ‏حکومت و شرایطش را به رأی مردم می‌گذارد و خیلی هم با عجله این کار را می‌کند. امام صبر نمی‌‏کند یک سال بعد این کار را انجام دهد و تازه همه امور را هم به رأی مردم می‌گذارد.‏

وی اظهار داشت: امام(رحمة الله علیه) در آخرین نامه‌ای که به جلسه بازنگری که در اردیبهشت سال 68 بود، ‏راجع به رهبری می‌گوید من از اول معتقد بودم که برای رهبری شرط مرجعیت لازم نیست، اما ‏دوستان اصرار کردند و این در قانون اساسی آمد.‏ روحانی خاطرنشان کرد: امام در نهایت در نکاتی که در این رابطه می‌گوید، این مطلب را ‏عنوان می‌دارد که یک مجتهد عادل که اعضای خبرگانی که منتخب مردم هستند به او رأی بدهند و ‏معنای آن این است که رأی مردم پشت سر آن ولی است، به عنوان ولی منتخب مردم از طریق خبرگان ‏برگزیده خواهد شد چرا که اعضای خبرگان با آرای مستقیم مردم انتخاب می‌شوند.‏

رئیس جمهوری با بیان اینکه مجتهد عادل بر مردم ولایت دارد، اظهار داشت: ولی فقیهی که با رأی ‏خبرگان حکومت را در دست می‌گیرد، پیش از این نیز بر مردم ولایت داشته، اما اگر بخواهد حکومت ‏تشکیل بدهد و بر مردم فرمانروایی کند باید بسط ید داشته باشد، چرا که بدون بسط ید نمی‌توان در یک ‏مملکتی با 80 میلیون جمعیت حکومت را تشکیل داد و بسط ید با دعوت و خواست مردم است و باید ‏مردم را به صحنه آورد.‏

روحانی افزود: روحانیت از ابتدا این رسالت را بر دوش داشت که علاوه بر دعوت مردم آنها را ‏اقناع کند، در اصول دین با استدلال آنها را اقناع کرده و در فروع دین هم احکام خدا را برای مردم ‏تبیین کند.‏ رئیس جمهوری با بیان اینکه مگر امیر المؤمنین(علیه السلام) تنها در 5 سال آخر عمر خود بر مردم امامت و ‏ولایت داشت، گفت: اصل ولایت الهیه و امامت حضرت علی(علیه السلام) نصب الهی و نص نبوی است، اما ‏در عین حال امیر المؤمنین(علیه السلام) به دلیل شرایط جامعه پس از پیامبر در جامعه حاکم نبود و نتوانست ‏آن طور که پیامبر و خودش می‌خواهد تولی امور را در دست بگیرد و حکومت اسلامی را ایجاد کند و ‏‏25 سال طول کشید تا زمینه در جامعه آماده و مردم خواستند تا حکومت به دست امام بیفتد.‏

روحانی خاطرنشان کرد: امام حسن(علیه السلام) نیز ناچار شد حکومتی را که به واسطه بیعت مردم ‏تشکیل شده بود، به خاطر شرایط جامعه ادامه ندهد و سایر ائمه هدی(علیه السلام) نیز با وجود آنکه ولایت و امامت ‏داشتند، نتوانستند آن طور که باید در جامعه حکومت تشکیل دهند.‏

رئیس جمهوری با بیان اینکه مسأله ولایت با تشکیل حکومت دو مقوله جدا از هم است که نباید با هم خلط ‏شود، گفت: این رسالت روحانیت عزیز ماست تا برای آنکه نسل جوان و جامعه ما برای اینکه این ‏واقعیت‌ها را به طور کامل درک و لمس کنند، بتوانند این حقایق را برای مردم تبیین کنند.‏

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه مسائل ملی، مسأله حزبی و جناحی ‏نیست، بلکه به همه ملت تعلق دارد، افزود: منافع ملی، امنیت ملی، مصالح ملی، قانون اساسی و ‏رهبری معظم انقلاب، حزبی نیستند، حتی خود دولت هم حزبی نیست؛ ممکن است دولت از طریق یک ‏حزب بالا بیاید، اما وقتی که رأی مردم داده شد و دولت با رأی مردم حکومت را در بخش اجرا در دست ‏گرفت، همه موظف به حمایت و کمک هستند، چرا که این دولت به همه تعلق دارد.‏
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۴:۵۷, ۳۱/خرداد/۹۶ (آخرین ویرایش ارسال: ۳۱/خرداد/۹۶ ۴:۵۸ توسط بیداری اندیشه.)
شماره ارسال: #14
آواتار
آقای روحانی خوشبختانه در استفاده از واژه ها اشتباه کرده بوده و به جای اینکه بگه تحقق ولایت امام و زمامداری و حکومت امام رو رأی مردم تعیین میکنه به اشتباه گفت ولایت امام رو رأی مردم تعیین میکنه. خوشبختانه روحانی در ضیافت افطاری با علما این اشتباه لفظی خودش رو تصحیح کرد و سخنرانی اش دقیق شد مثل سخنرانی سال ۶۶ رهبریSmile

امضای بیداری اندیشه
[تصویر: signature.jpg]

والذین جاهدوا فینا، لنهدینهم سبلنا
به یقین کسانی که در راه ما تلاش کنند را به راه های خود هدایت خواهیم نمود.
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۸:۵۴, ۳۱/خرداد/۹۶ (آخرین ویرایش ارسال: ۳۱/خرداد/۹۶ ۸:۵۹ توسط MOHSEN-Z.)
شماره ارسال: #15
آواتار
امیدواریم که از روی عمد نبوده باشه...
آخه ایشون که برا میو کردن یه پیشی تو فرانسه توئیت میزنه,اینجا نمیتونست اشتباه به این بزرگی رو اصلاحش کنه?
این تاخیر جای شک داره...
نمیدونم چرا نمیتونم بهش اعتماد کنم..
در مورد کار سپاه فکر میکنم صبر کرد ببینه بازتاب این کار بین مردم چجوریه بعد بر اساس اکثریت موضع بگیره...
ایشالا که من اشتباه میکنم
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۰:۵۷, ۳۱/خرداد/۹۶
شماره ارسال: #16
آواتار
در کلیت
نفاق خودش رو به رنگ مردم درمیاره تا شناخته نشه

امضای عمار94
سعی کردم که خودم را از میان بردارم تا هرچه هست خدا باشد و خدا را شکر بر این تصمیم وفادار مانده‌ام. البته آنچه که انسان می نویسد همیشه تراوشات درونی خود او است- همه هنرها اینچنین‌اند کسی هم که فیلم می‌سازد اثر تراوشات درونی خود اوست- اما اگر انسان خود را در خدا فانی کند آنگاه این خداست که در آثار ما جلوه‌گر می‌شود. حقیر اینچنین ادعائی ندارم اما سعی‌ام بر این بوده است. شهید اوینی
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۱:۴۸, ۳۱/خرداد/۹۶ (آخرین ویرایش ارسال: ۳۱/خرداد/۹۶ ۱۱:۵۱ توسط AMINI.)
شماره ارسال: #17
آواتار
(۳۱/خرداد/۹۶ ۴:۵۷)بیداری اندیشه نوشته است:  آقای روحانی خوشبختانه در استفاده از واژه ها اشتباه کرده بوده و به جای اینکه بگه تحقق ولایت امام و زمامداری و حکومت امام رو رأی مردم تعیین میکنه به اشتباه گفت ولایت امام رو رأی مردم تعیین میکنه. خوشبختانه روحانی در ضیافت افطاری با علما این اشتباه لفظی خودش رو تصحیح کرد و سخنرانی اش دقیق شد مثل سخنرانی سال ۶۶ رهبریSmile
به قول اون تکه کلام قدیمی:

شما میگی اشتباه کرده؟
ما هم میگیم آررره


تبحر خاصی داره تو نفاق و دودره بازی


اینم جالبه بخونید برای زمان بنی صدره:
نقل قول:
او گفت: «در این جهان دو نوع رهبری وجود دارد؛ یک رهبری بر این باور است که خود می‌باید به جای یک ملت تصمیم بگیرد و سرنوشت مردم را هرطور که خواست تعیین کند، این نوع رهبری دیکاتورمآبانه است. مصدق اینگونه نبود. مصدق خود را مجری اراده مردم می‌دانست و با آن نوع رهبری که خود را قیم مردم بداند و هرکار که خواست بکند و مردم هم امکان نداشته باشند که هیچ اظهار نظری بکنند، مخالف بود»

جالب بود نه؟
این چطور؟
نقل قول:
او در آن روز رهبر واقعی مردم و به تعبیری مفهوم «امامت» را برآمده از رای و انتخاب ملت دانست و گفت: «از نظر اخلاق سیاسی، او [منتخب ملت] بیان کننده همان خطی است که ما در امامت پذیرفته‌ایم و رهبر را کسی می‌دانیم که راه را نشان می‌دهد و مطالبات عمومی را در خود به اعمال، رفتار و گفتار خویش متبلور می‌کند و بیانگر اساسی‌ترین خواستهای مردم خویش می‌شود»

خیلی مطالب اون روز به این روزها نزدیکه نه؟
ان شاالله که فقط دلواپسی باشه و خبری از خیانت نباشه

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در واکنش به طرح برخی اظهارنظرها پیرامون ولایت و حکومت‌داری در جامعه اسلامی، با انتشار بیانیه‌ای از علما و متفکران اسلامی خواست با بیان صحیح و مستند معارف قرآن و اهل بیت پاسخگوی شبهات و تفسیرهای غلط از عقاید اسلامی باشند.
متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
سخنان اخیر مطرح شده در باب ولایت و مبنای حکومت و ولایت از دیدگاه امیرالمؤمنین علی(علیه‌السلام) خطائی بزرگ و سخنی برخلاف برهان و دلیل عقل و شرع است.
به گواهی تاریخ و احادیث رسیده از معصومین «علیهم‌السلام» موضوع امامت و ولایت در اسلام یک امر الهی و سماوی بوده و حتی پیغمبراکرم(صلی‌الله علیه و آله و سلم)‌هیچ دخالت شخصی در انتخاب امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) نداشته است و فقط موظف به ابلاغ پیام الهی در بیان جانشینی امیرالمؤمنین علی(علیه‌السلام) بوده است. براساس ادله قطعی مسئله خلافت و جانشینی پیامبر براساس وحی الهی بوده و در اسلام فرمانروائی مخصوص به خدای متعال است. برهمین اساس جز به نصب الهی هیچ انسانی حق ندارد اداره امور انسان‌ها را که حق مخصوص خداوند می‌باشد برعهده بگیرد. عدم تفکیک و یکسان‌پنداری معنای قدرت و ولایت یکی دیگر از اشتباهات صورت گرفته در این باب است. در حکومت اسلامی مردم نقشی اساسی و بزرگ برعهده دارند که همان نقش قدرت بخشی به ولی‌امر می‌باشد، اما تعیین ولی جامعه و حق فرمانروایی امری الهی است، چنانکه خداوند متعال فرمود: «إِنَّما وَلِیُّکُمُ اللّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذینَ آمَنُوا الَّذینَ یُقیمُونَ الصَّلاةَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکاةَ وَ هُمْ راکِعُونَ».
تفسیر به رأی بخشی از سیره و احادیث ائمه اطهار جفای بزرگی به فرهنگ و اعتقادات شیعی و اسلامی است. نباید با بیانی شبهه‌انگیز و ناقص به تحلیل و تفسیر گزاره‌های دینی و تاریخی پرداخت. آنچه در سقیفه، در حکمیت و قصه صلح امام حسن(علیه‌السلام) اتفاق افتاد نیز تحمیل‌گری و ظلم به ولی خدا بود.
آیا باید آن جفا و تحمیل، حیله‌گری و تزویری که مردم را از حق برخورداری از رهبری و ولایت و امامت الهی محروم ساخت، رأی مردم تفسیر کرد و آن را به معصوم نسبت داد؟
در حالی که افزون بر آیه ولایت که در نص صریح قرآن کریم آمده است؛ احادیث متواتره غدیر، ثقلین، منزلت و احادیث‌الائمه اثناعشری در زمان خویش، همگی الهی بودن ولایت را در اسلام به‌طور قطعی ثابت کرده است و در منابع کلامی به تفصیل بیان شده است.
در ولایتی که اسلام معرفی می‌کند، شخص حاکم در پیوندی فکری، عقیدتی، عاطفی و محبت‌آمیز با آحاد مردم است و مردم با پیروی عاشقانه از فرمان رهبر که فرمان خداست، زندگی برخوردار از عدل و رفاه و فضیلت خواهند داشت، حاکمیت و ولایت در اسلام در خدمت به مردم و همراه با عقاید و احساسات مردم است و استکبار و ستم و دیکتاتوری در ولایت و امامت بر مردم وجود ندارد.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از تمام علما و متفکران اسلامی می‌خواهد با بیان صحیح و مستند معارف قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) و تبیین عمیق اندیشه و فرهنگ اسلامی و شیعی چون همیشه پاسخگوی شبهات و تفسیرهای غلط از عقاید اسلامی باشند.
و السلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته
محمد یزدی
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

راستش من نگرانم و دلواپس و میترسم با این شیخ به مشکل بر بخوریم
هرچند در سایه ولایت رهبری دلم قرص میشه اما ...

امضای AMINI
امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف):
قُلوبُنا أوعِيَةٌ لِمَشِيَّةِ اللَّهِ، فَإذا شاءَ شِئنا.
قلب‏هاى ما جايگاه خواسته ‏هاى الهى است؛ هرگاه او بخواهد ما نيز مى‏خواهيم.
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۳:۵۵, ۳۱/خرداد/۹۶
شماره ارسال: #18
آواتار
شر همه سرسپردگان به شرق و غرب و وسط از سر مردم کم شه امیدوارمAngel

امضای Bidel.s
درد ما دیگران نبود
درد ما همدیگه بود
به بچه ات بگو
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
ارسال پاسخ  به روز آوری


[-]
کاربرانی که این موضوع را مشاهده می کنند:
1 میهمان

[-]
موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: مشاهده: آخرین ارسال
  آیا تورات تحریف شده یا نه؟؟؟(نقدی بر تحریف تورات) ghadimi2 41 14,273 ۱۸/شهریور/۹۱ ۱۱:۵۱
آخرین ارسال: Braveheart

پرش در بین بخشها:


بالا