کانال بیداری اندیشه در سروش کانال بیداری اندیشه در تلگرام



ارسال پاسخ  به روز آوری
 
رتبه به موضوع
  • 7 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چرادر این ماه تأثیرات خدایی شدن را درخود نمیبینم؟ (بسیارمهم)
۱۹:۳۸, ۹/مرداد/۹۱ (آخرین ویرایش ارسال: ۴/تیر/۹۳ ۱۹:۴۳ توسط أین المنتظر.)
شماره ارسال: #1
آواتار
بسم الله الرّحمن الرّحیم


سلام به بزرگواران.


شرح حال خودم:

من چرا روزه میگیرم؟؟؟
هدفم از روزه چیه؟؟؟
میخوام به چی برسم؟؟؟
اگه میخوام به خدا برسم و خدایی بشم، پس چرا نمیشم؟؟؟
چطور باید خدایی بشم و شیطان رو از خودم دور کنم؟؟؟

شیطان ... !!!

تو نمیخوای بذاری من خوب بشم. تو نمیخوای بذاری من خدایی بشم. تو داری راز و نیاز با خدا تو سحر رو از من میگیری. تو میخوای فرصت رو از من بگیری...

اصلا مگه خدا نگفته تو تو ماه رمضان غل و زنجیر شدی؟؟؟

پس اگه تو غل و زنجیری، من چرا به جایی نمیرسم؟؟؟

آهان... مشکل از خودمه... مشکل از نفسمه... مشکل از شهوتمه... و مشکل اینه که من نمیتونم شهوتم رو کنترل کنم.
و با این کارها دست تو رو برای وسوسه کردن من به گناه و دوری از خدا باز میکنم.


آخه پیامبر (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم) تو خطبه شعبانیه فرمودند:

شياطين را بسته اند، از پروردگارتان تقاضا كنيدكه آنها را بر شما مسلّط نگرداند...

و تو روایات هم اومده:

شيطانِ عصيانگر بسته مي شود ولي شيطان وسوسه گر مي ماند. يعني وسوسه هست...

---------------------------- ------------------------------- --------------------------------
خب...
بله دوستان خلاصه یه چیزی همیشه هست که نخواد بذاره ما به خدا برسیم و روحمون رو تقویت کنیم.
مطلب اصلی تازه شروع میشه.
مطالب زیر خلاصه ای از کتاب «روزه دریچه ای از عالم معنا» استاد طاهر زاده هست.
واقعا کتاب عجیبیه. چون حرف دل ما ها رو زده:
دانلود کنید


تا اینجا رسیدیم که درسته شیطان بسته شده. ولی ما خودمون بازش میکنیم. و یه شیطان وسوسه گری هست که ما رو وسوسه به شهوت و گناه و دوری از حق میکنه.

اما چطور میتونیم اونو کنترل کنیم و حال نفسمون رو بگیریم و اون شیطون وسوسه گر رو سر جاش بنشونیم؟؟؟


*** مطالب داخل گیومه از متن کتاب است و بقیه، برداشت ها.


بسم الله الرّحمن الرّحیم

« اصلاً روزه براي همين است. شما موجودي غير مادي هستيد، موجود غير مادي اگر به ماده نظر داشته باشد به اين جهت است كه فعلاً منزلش ماده است، من و شما يك موجود غير مادي هستيم . منزل اصلي موجود غير مادي كجاست؟ مسلّماً منزل اصلي انسان غيب است، شما نظرتان را از اين ماده كم كنيد خودتان را در عالم غيب مي بينيد. شما همه جايي هستيد، اما فعلاً نظرتان كجاست؟ به ماده بدن . حالا اگر بخواهيد خودتان را در عالم غيب حس كنيد بايد نظرتان را از ماده كم كنيد، شما جنستان از جنس غيب است و لذا خودتان را در عالَم غيب حس میکنید. »

« بشنو از ني، چون حكايت می کند
از جدايي ها شكايت مي كند »
عجب زیبا گفته مولانا...

بله. ما برای این عالم خلق نشدیم. بلکه برای عالم دیگر خلق شدیم و با حضور در این زمین خاکی و با وجود کالبدی بنام جسم از آن عالم جدا شدیم.
ماه رمضان ماهی است که ما دوباره به عالم معنا وصل می شویم و کمی از این عالم خاکی جدا می گردیم.
روح ما وابسته به عالم دیگریست و جسم ما وابسته به این عالم خاکی. روح ما از آن عالم جدا شده و دوست دارد تا متصل شود به آن عالم. راه اتصال روح ما به عالم معنا چیست؟ راز و نیاز با خداوند و تضرّع به درگاهش...

و این مهم فراهم نمی شود جز با:

« زين غذاها اندك اندك باز بُر
كين غذاي خر بود ني قوت حُر
تاغذاي اصل را قابل شوي،
لقمه هاي نور را آكل شوي،
لب فروبند از طعام و ازشراب
سوي خوان آسماني كن شتاب

ما مي خواهيم با محبوب حقيقي خود دلدادگي كنيم ولي اين لقمه ها ما را از او غافل مي كنند، و در اين حالت است كه احساس غربت از محبوب در ما مي ميرد و اشك ما - كه علامت دوري همراه با شوق است- خشك مي شود.

اين عدم نشاط در دينداري، ريشه در شكم پر دارد كه منشأ وسوسه شيطان مي گردد.

همانطور که امام صادق (علیه السلام) در حدیثی یکی از آثار روزه را « و زیادةالتّضرّع » خواندند. یعنی از آثار روزه زیادی تضرّع به در گاه خداوند است، که بوسیله گرسنگی هنگام روزه بدست می آید.

چنانچه پيامبر(صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم) فرمودند : معده پر، چراگاه شيطان است. »

بله.
این مهم فقط با گرسنگی بدست می آید. جسم انسان نیازمند غذا های زمینیست. ولی روح ما غذایی می خواهد که کاملا با این غذا های زمینی در تضاد است. غذای روح فقط در عالم خودش، یعنی عالم غیب و عالم معنا یافت می شود که همان ارتباط با خداوند و راز و نیاز با اوست. وقتی غذای جسم زیاد شود، جسم غلبه بر روح دارد و به همین خاطر عبادات به ما حظّ کافی را نمی دهد و اصلا شاید نتوانیم سراغ عبادات برویم.
امّا اگر غذای جسم کم شود، روح غلبه بر جسم پیدا می کند و آنوقت است که می توانیم راحت با خدای خود راز و نیاز کنیم. زیرا راز و نیاز در آن زمان سازگار با روح ماست.
پس خداوند برای همین روزه را آفرید تا خدایی شویم و از کالبد زمینی خویش کمی جدا گردیم.

« اصل روزه يعني منصرف شدن از دنيا، و متصل شدن به غيب، الاّ اين كه شيطان نگذارد... »
« اشك شب قدر، از گرسنگي طولاني ماه رمضان به دست مي آيد، دل بايد رقيق باشد، دلي كه رقيق باشد اشك هم مي ريزد ، دلي كه اشك ريخت يعني در غيب را دارند برايش باز مي كنند... »

امّا نکته دیگر اینکه:

ما میگوییم:اگر مشکل فقط گرسنگی است و با گرسنگی و روزه میتوانیم به خدا وصل شویم، پس ما که روزه می گیریم، چرا نمی توانیم آنطور که باید، با خدای خود راز و نیاز کنیم؟؟؟

پاسخ از کتاب:
« ما به جاي اين كه در مغرب افطار كنيم، در مغرب روزه خود را خراب مي كنيم. فرق است بين افطار كردنِ روزه و خراب كردن آن. افطار كردن؛ يعني روزه را شكستن. ولي خراب و باطل كردن روزه ، يعني غذاهايي را كه در روز نخورده ايم در فرصتي كه داريم، جبران كنيم، و در واقع آن مقاومت و كنترل روحاني را كه در طي روز در خودت تقويت كرديم از دست بدهيم. »
« شهوات و نفسانيات ما اگر سي روز كنترل شوند، آهسته آهسته رام مي شوند و زير فرمان عقل و شريعت قرار مي گيرند. حالا اگر در موقع افطار هوسها را دوباره رها كنيم، مثل آن اسب چموشي است كه آن را دركنترل خود نياورده ايم و لذا دوباره سرجاي اولش برمی گردد. اگر مقاومتي را كه در طول يك روز با روزه داري به دست آورديم در هنگام افطار رها كنيم، از آن روزه چيزي عايدمان نشده است. »

بله.
زمانی که ما روزه داریم، نفس خود را در دست گرفته ایم و به آن احاطه داریم. امّا مشکل ما اینجاست که وقتی می خواهیم افطار کنیم، کنترل نفس خود را از دست می دهیم و آنوقت دیگر نفس و شهوت بر ما احاطه دارد و ما را کنترل می کند و تا می توانیم، می خوریم تا سیرِ سیر شویم.
دیدید که باز هم خیلی سیر شدیم؟؟؟
در موقع سحر نیز تا می توانیم، می خوریم و آنقدر میخوریم که دیگر حس عبادت نداریم و باز نفس وسوسه گر ما و جسم ما بر روحِ روحانیمان غلبه می کند و ما از عبادت بهره ای نمی بریم. و متأسفانه با سیری، چون شیطان عصیان گر بر ما احاطه دارد، معصیت هم می کنیم.
« بزرگی می گوید: هرگز نشد سير شوم و معصيتي مرتکب نشوم و یا قصد معصیت نکنم. »
و نیز نقل شده: « چون شكم مردمان سير شد، نَفْسِ آنها سركشي كرد و به سوي دنيا متمايل شد. »

خب.
معما حل شد:
راه خدایی شدن، گرسنگیست. و ما در سیری دنبال آن می گردیم و نمی یابیم...
راه رسیدن به خداوند، کنترل نفس و شهوت در همه حال علی الخصوص زمان های حساس و مورد آزمایش مثل افطار و سحر است. آن زمان است که باید خود را آزمایش کنیم. اگر در افطار هر چیزی خوردیم و در پی آن بودیم تا نخورده های روز را در آن جبران کنیم، پس کنترل نفسی را که باید در سی روز به منزلش برسانیم، از دست دادیم.

حالا فهمیدیم که وسوسه شیطان در کجاست:

1- هنگام سیری (که دیگر روحمان نمی تواند با شیطان مقابله کند و مغلوب شیطان وسوسه گر و عصیان گر می شود. امّا اگر گرسنه باشیم، شیطان عصیان گر کارایی خود را از دست می دهد. ولی نفس وسوسه کننده همچنان باقیست. چون انسان همیشه در معرض آزمایش و ابتلاست.)
2- هنگام افطار و سحر (که با وسوسه های شیطان و نفس اماره، شهوت ما فوران می کند و ما باید مهار آن را محکم در دست بگیریم تا به مقصود برسیم و خیلی خود را سیر نکنیم.)

نکته مهمّ دیگر:

متأسفانه عرف شده که می گویند: گرسنگی بدن انسان را ضعیف می کند و انسان مریض میشود. و قدرت جسمی و روحی و فکری خود را از دست می دهد.
این حرف کاملا غلط است. این فقط یک تلقین است.

« قدرت جبریل از مطبخ نبود
بود از الطاف خلّاق ودود »

« پديده هر چه مجرّدتر باشد قدرتش بيشتر است ، و نفس انسان موجودي است مجرد و متعالي، و لذا قدرتي بي كران دارد ولي چون اسير بدن است براي ما آن قدرت ظهور ندارد. »

ببینید: روح انسان چون به عالم معنا و یک عالم فرا مادی و فرا زمینی وصل است، قدرت بیشتری نسبت به جسم زمینی و مادی دارد. اگر گرسنگی کشیدیم، روح تقویت می شود. و وقتی روح تقویت شود، قدرتش بر جسم هم تأثیر می گذارد. و همینطور بر فکر انسان.

یک نمونه از کتاب:

« نمونه اين قدرت بي كران را شما در حضرت اميرالمؤمنين(علیه السلام) مي بينيد، همه مردم هم عصر آن حضرت متعجب بودند كه ايشان با اين غذاي كم اين همه نيرو را از کجا دارد؟ »

و یا از جهت فکری:
امتحان کنید که آیا وقتی سیر هستید، ذهنتان بیشتر کار میکند، یاوقتی گرسنه هستید؟؟؟
«از رسول اکرم (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم) نقل شده: هر كس شكمش را گرسنه نگه دارد، فكرش بلند و قلبش بيدار و تيزبين مي گردد.»
« و همچنین فرمودند: اگر كسي شكمش را گرسنه نگه دارد، فكرش بزرگ مي شود و قلبش زيرك مي شود. »
« و از بزرگان نقل شده: سيري، كُندي ذهن و كوري دل مي آورد و گرسنگي، نفسانيت و هوس را خوار مي كند و دل را با عالَم سماوي ربط می دهد. »

یقیناً همینطور است. این فقط تلقین است که من میمیرم یا ذهنم کار نمی کند اگر گرسنه باشم. و این تلقین یقیناً از وسوسه های شیطان است.

یک نکته بسیار بسیار مهم: هدف ما در این مقاله این نیست که بگوییم باید آنقدر گرسنه شویم تا بمیریم.!!! بلکه منظور این است که به اندازه غذا بخوریم. و آنقدر نخوریم که دیگر معده مان جای خالی نداشته باشد.
همانطور که رسول اکرم در حدیثی اشاره کردند که باید یک سوّم معده را برای غذا اختصاص داد. نه بیشتر. و یک سوّم آن را به آب، و بقیه را برای نفس کشیدن.حالا ما آنقدر میخوریم تا به اصطلاح «نفسمان بالا نیاید.»


در ارسال بعدی، احادیثی از این کتاب و متناسب با همین موضوع را تقدیمتان میکنم که مکمّل این ارسال است. و اگر آن احادیث را نخوانید، تقریبا این ارسال فایده ای برایتان نخواهد داشت...!!!


----------------------------- ------------------------------ ---------------------------------


نکاتی که باید به اونها توجه داشت و عمل کرد:


1- گرسنگی
2- کنترل شهوت و نفس وسوسه گر
3- کم خوابی
4- راز و نیاز با خدا در هنگام گرسنگی
5- سکوت سکوت سکوت . صحبت در موقع نیاز.(چون این هم از اثرات روزه هست که دیگه توضیح ندادم. صحبت زیاد یک نوع شهوته. شهوت حرف زدن. و کنترل شهوت، یکی از مصادیقش کنترل حرف زدن زیاده)
6- خنده کم و بجا. نه زیاد و بیجا


إن شاءالله ادامه دارد...

امضای أین المنتظر
www.kamitafakkor.blogfa.com

صفحه اینستاگرام:
hadithcity
soldierr313
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۲۲:۱۸, ۹/مرداد/۹۱ (آخرین ویرایش ارسال: ۱۰/مرداد/۹۱ ۱۱:۲۰ توسط أین المنتظر.)
شماره ارسال: #2
آواتار
احادیثی که قرار بود تقدیمتون کنم از متن کتاب:
(لطفا توجه به زیادی نکات نکنید. همه شان کاربردی هستند و به درد این ماه و بقیه اوقات زندگیمان می خورند.)

1- در روايات داريم: خداوند از شكم سير بدش مي آيد .
2- پیامبر اکرم (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم): براي آدم هيچ ظرفي به اندازة پربودن شكمش برايش شرّ نيست، به حسب آدم بودنش نياز به لقمه هايي دارد كه طاقت ادامة زندگي در او باشد، در اين حال، ثلث معده اش براي غذا و ثلث آن براي آب و ثلث آن براي نفس كشيدن باشد.
3- رسول اکرم (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم): هر چيزي را دري است و دريچه عبادت روزه است.
4- رسول اکرم (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم): شيطان مثل خونِ در بدن شما، در روح شما جاري مي شود، از طريق گرسنگي جاي او را تنگ كنيد .
5- پیامبر اکرم (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم): روزه موجب سياه رويي شيطان است. (چون دیگر نمی تواند به انسان آسیبی برساند و او را تحت تأثیر قرار دهد.)
6- پیامبر اکرم (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم): قلب هايتان را زنده نگه داريد به كمي خنده و پاك نگه داريد با گرسنگي، تا صاف و رقيق شود.
7- امام صادق (علیه السلام): شما بايد متوجه باشيد بيمار گناهانتان هستيد و مثل يك بيمار كه ميل خوردن و نوشيدن از او سلب مي شود، و همچنان منتظر است تا سلامتي اش به او برگردد، شما هم بايد قلبتان را متوجه بيماريتان به جهت گناهان و غفلت هايتان بكنيد ، و نخوريد و نياشاميد و همچنان منتظر بمانيد تا از مرض گناهان شفا يابيد .
8- رسول اکرم (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم): هیچ ظرف پري براي آدم مثل شكم پر، مضر و پر شرّ نيست.
9- پیامبر (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم) فرمودند: پيوسته در بهشت را بكوبيد تا براي شما باز شود.
گفتند: چگونه در بهشت را بکوبیم؟
فرمودند: با گرسنگی و تشنگی.
10- در روایت داریم: مبغوض ترين مردم نزد خدا، آنهايي هستند كه معده هاي پر دارند تا آن حدي كه ترش كرده باشند.
11- آمده است: ترك نكرد بنده خوردن لقمه اي كه اشتهاي خوردنش را دارد، مگر اين كه براي او درج ه اي در بهشت است.

نکات و جملات جالب و تأثیر گذار از کتاب:

1- تا هوس در صحنه است ايمان تحرك ندارد.
2- اول چيزي كه با گرسنگي مرتفع مي شود و شما از دست آن آزاد مي شويد، شهوت است.
3- گاهي بدنتان نياز به غذا ندارد و احساس گرسنگي هم نمي كنيد ولي مايليد غذا بخوريد، اين ديگر نياز نيست، بلكه شهوت است. يكي از كارهاي مذموم هم همين است كه انسان سير باشد و غذا بخورد، چرا كه در اين حال به جاي اينكه نياز بدن ياش را برآورده باشد شهوت غذا خوردن را تقويت كرده است.
4- اولياء به گرسنگي وخاموشي و بي خوابي وتنهايي، اولياء شده اند.
5- بزرگی می گوید: اول بدعتي كه پس از پيامبر (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم) حادث شد، سيري بود.
6- می گوید: چون شكم مردمان سير شد نَفْسِ آنها سركشي كرد و به سوي دنيا متمايل شد.
7- از بزرگان داریم که: گرسنگي كليد در خزانه خداست، به كسي نمي دهد مگر آن كه را دوست دارد.
اهل دلی می گفت: زيركانِ در دين و دنيا ، سودمندتر از گرسنگي نديده اند، طالب آخرت را چيزي زيان كار تر از خوردن نباشد.
8- حكيمي را پرسيدند، نفس را به چه طريق مهار كنيم؟ گفت : به گرسنگي و تشنگي.
9- فرموده اند: هيچ كس را خدا مصفّا نگرداند مگر به گرسنگي، و طی الارض نكردند مگر به گرسنگي، و خدا ايشان را دوست نگرفت مگر به گرسنگی.
10- ابو طالب مکی می گوید: مَثَل شكم، مَثَل طبل است، آواز آن به اين خوش است كه سبك و تند و تهي باشد، پس چون جوف خالي باشد، تلاوت خو شتر و قيام طولانيتر و خواب اندك باشد.
11- ملاحظه كرده ايد اگر در هنگام سحر، زياد غذا بخوريد، درست نتيجه عكس مي گيريد، خوابتان زياد مي شود، ذهنتان آن تيزي را كه حاصل روزه است به دست نم يآورد و خلاصه از نتايج روزه محروم مي شويد.
12- سحر ماه رمضان خيلي غذاي سنگين نخوريد، كار زشتي است، نترسيد ضعيف و مريض نمي شويد.
13- شما زكات مال را مي دهيد تا مال پاك شود و بتوانيد در آن تصرف كنيد و براي شما بركت داشته باشد . روزه، عيناً
چنين كاري را با بدن شما مي كند، كه بدن شما با روزه داري در خدمت شما قرار م ي گيرد و شما اسير شهوات آن نخواهيد شد.
14- گفته اند: زیرکان در دین و دنيا سودمندتر از گرسنگي نديده اند.
15- آمده است: در قيامت عملي ديده نشود فاضل تر از ترك غذاي اضافي.
16- یکی از عرفا می گوید: عبادت؛ پيشه اي است كه دكان آن تنهايي است و بهاي آن گرسنگي است.
17- لقمان به پسرش فرمود: ای پسرم؛ هر گاه كه معده ات پر شد، فكرت ب ه خواب مي رود و حكمتت گنگ مي شود، و اعضايت از توانايي براي عبادت باز می ایستد.
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۲۳:۲۵, ۹/مرداد/۹۱
شماره ارسال: #3
آواتار
خدا ایشالا به همه توفیق عبادت و بندگی بده . تشکر ویژه از بانیان مجلس Blush به ویژه آقا علی 110 که به ما کلاس اولی ها درس زندگی یاد داد . مارو چند قدمی همراهی کرد که خالص بشیم برای معبود
راستش حرفی برای گفتن نیست الا دعا در ماه مبارک . من لیست گردانمونو دوباره می نویسم . گردام ما علی بن ابی طالب هست . انشاالله خدا به خاطر خوبی شما از سر تقصیر ما هم بگذره و یه امضای مهدوی بزنه زیر نامه ما .
من اگه انجمن نمیام سرم شلوغه . باور کنید به یادتون هستم . این انجمن برای من خیر دنیوی و اخروی داشته . ما چاکر بروبچز بیداری اندیشه هستیم .
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱:۱۵, ۱۰/مرداد/۹۱
شماره ارسال: #4
آواتار
سلام. بسیار ممنون از مطالب مفیدتون

نمیدونم یه جایی خونده بودم یا شنیده بودم که بعضی مواقع دست پرورده های شیطان از خود شیطان پیشی میگیرن و امان از نفس سرکش. و اینکه برای روز به روز بهتر شدن، بیت زیر خیلی مفیده

دار حضور و ادب ، همّت و آنگه طلب
وقف مر این چار کن ، یکسره اوقات را

[b]این افطار ظاهری خوب است و برکات خودش رو داره البته اگه درست و اسلامی باشه ولی برای افطار مراتب بالاتری هم هست. از بزرگی شنیده بودم که ریشه ی افطار، فَطَرَ میباشد که به معنی شکفتن است. مثلا وقتی شکوفه از متن شاخه ی درخت میشکفد عرب میگوید فَطَرَ . روزه هم باید در ما اینطور باشد یعنی صبح تا غروب ما چیزی نخوردیم ،سعی در تهذیب نفس داشتیم( آه از نفس سرکش) و روزه را که افطار میکنیم باید ببینیم از متن جانمان چه چیزی شکفته است.چه تغییری؟ چه تحولی؟ واقعا چه چیزی شکفته است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

امضای شیدا
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۲:۰۴, ۱۰/مرداد/۹۱ (آخرین ویرایش ارسال: ۱۰/مرداد/۹۱ ۲:۰۵ توسط یا ثارالله.)
شماره ارسال: #5
آواتار
بسم الله الرّحمن الرّحیم

سلام .. مطالب بسیار زیبا و کاربردی بود.خیلی ممنونم
برای چند نفر از دوستانم هم ایمیل کردم.

التماس دعا
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۲:۴۹, ۱۱/مرداد/۹۱
شماره ارسال: #6
آواتار
من هم تشکر میکنم از مطلب بسیار زیباتون.

ان شاالله خداوند زندگیتون رو مملو از خیر و برکت کنه
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۸:۴۹, ۱۳/مرداد/۹۱
شماره ارسال: #7
آواتار
[تصویر: 15308362891598081154.png]


سلام

جلال من فکر میکردم ریاضت کشیدن تو اسلام نهی شده؟
یعنی منعی نداره؟

منظورت رو از
نقل قول:گرسنگی
دقیق تر توضیح می دی؟

یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۲۱:۱۰, ۱۳/مرداد/۹۱
شماره ارسال: #8
آواتار
(۱۳/مرداد/۹۱ ۱۸:۴۹)Absolution نوشته است:  
[تصویر: 15308362891598081154.png]


سلام

جلال من فکر میکردم ریاضت کشیدن تو اسلام نهی شده؟
یعنی منعی نداره؟

منظورت رو از
نقل قول:گرسنگی
دقیق تر توضیح می دی؟

(۹/مرداد/۹۱ ۲۲:۱۸)منتقم زهرا نوشته است:  ...
1- در روايات داريم: خداوند از شكم سير بدش مي آيد .
2- پیامبر اکرم (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم): براي آدم هيچ ظرفي به اندازة پربودن شكمش برايش شرّ نيست، به حسب آدم بودنش نياز به لقمه هايي دارد كه طاقت ادامة زندگي در او باشد، در اين حال، ثلث معده اش براي غذا و ثلث آن براي آب و ثلث آن براي نفس كشيدن باشد.
...
8- رسول اکرم (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم): هیچ ظرف پري براي آدم مثل شكم پر، مضر و پر شرّ نيست.
9- پیامبر (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم) فرمودند: پيوسته در بهشت را بكوبيد تا براي شما باز شود.
گفتند: چگونه در بهشت را بکوبیم؟
فرمودند: با گرسنگی و تشنگی.
10- در روایت داریم: مبغوض ترين مردم نزد خدا، آنهايي هستند كه معده هاي پر دارند تا آن حدي كه ترش كرده باشند.
11- آمده است: ترك نكرد بنده خوردن لقمه اي كه اشتهاي خوردنش را دارد، مگر اين كه براي او درج ه اي در بهشت است.
...
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۱:۳۱, ۱۷/مرداد/۹۱
شماره ارسال: #9
آواتار
روزه، گرسنگي يا بندگي؟
مهم اين است كه ما روزه بگيريم، نه اين‌كه فقط گرسنگي بكشيم، روزه يك نحوه صعود روحاني براي انسان است از دريچة بندگي خداوند، ولي گرسنگي يك عمل بدني است مثل ورزش كه يك عمل بدني است. شما در روزه به يك صعود روحاني نظر داريد منتها از طريق گرسنگي بدن. ولي گاهي ما به‌جاي اين‌كه در مغرب افطار كنيم، در مغرب روزه خود را خراب مي‌كنيم. فرق است بين افطار كردنِ روزه و خراب‌كردن آن. افطار كردن؛ يعني روزه را شكستن. ولي خراب و باطل‌كردن روزه ، يعني غذاهايي را كه در روز نخورده‌اي در فرصتي كه داري، جبران كني، و در واقع آن مقاومت و كنترل روحاني را كه در طي روز در خودت تقويت كردي از دست بدهي.


بخشی از سخنرانی استاد طاهرزاده
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۲:۰۳, ۱۷/مرداد/۹۱
شماره ارسال: #10
آواتار
(۹/مرداد/۹۱ ۱۹:۳۸)منتقم زهرا نوشته است:  امّا نکته دیگر اینکه:

ما میگوییم:اگر مشکل فقط گرسنگی است و با گرسنگی و روزه میتوانیم به خدا وصل شویم، پس ما که روزه می گیریم، چرا نمی توانیم آنطور که باید، با خدای خود راز و نیاز کنیم؟؟؟

پاسخ از کتاب:
« ما به جاي اين كه در مغرب افطار كنيم، در مغرب روزه خود را خراب مي كنيم. فرق است بين افطار كردنِ روزه و خراب كردن آن. افطار كردن؛ يعني روزه را شكستن. ولي خراب و باطل كردن روزه ، يعني غذاهايي را كه در روز نخورده ايم در فرصتي كه داريم، جبران كنيم، و در واقع آن مقاومت و كنترل روحاني را كه در طي روز در خودت تقويت كرديم از دست بدهيم. »
« شهوات و نفسانيات ما اگر سي روز كنترل شوند، آهسته آهسته رام مي شوند و زير فرمان عقل و شريعت قرار مي گيرند. حالا اگر در موقع افطار هوسها را دوباره رها كنيم، مثل آن اسب چموشي است كه آن را دركنترل خود نياورده ايم و لذا دوباره سرجاي اولش برمی گردد. اگر مقاومتي را كه در طول يك روز با روزه داري به دست آورديم در هنگام افطار رها كنيم، از آن روزه چيزي عايدمان نشده است. »


این نکته واقعا کاربردی و عالی بود
خدا خیرت دهد دوست عزیز

امضای mohamad
[تصویر: abbasalef.jpg]
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
ارسال پاسخ  به روز آوری


[-]
کاربرانی که این موضوع را مشاهده می کنند:
1 میهمان

پرش در بین بخشها:


بالا