کانال بیداری اندیشه در تلگرام



ارسال پاسخ  به روز آوری
 
رتبه به موضوع
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نقد و بررسی سخنان حاج آقا آقامیری
۱۹:۱۳, ۲۴/اسفند/۹۳
شماره ارسال: #1
آواتار
فیلم هایی که به غلط دست به دست می شوند؛
اصلا نگران نباشید، همه انسانها به بهشت می روند/آقامیری :عذاب قیامت تهمتی ناروا به خداوند است! تبلیغ دین، بیش از هر چیز نیازمند فهم صحیح دین است. اگر تبلیغ بر اساس برداشتهای خطا و یا التقاطی از دین بنا نهاده شود؛ نه تنها موجب رشد دین نخواهد شد بلکه بیشترین ضربه را به دین وارد خواهد کرد.
به گزارش گروه آیین و اندیشه فرهنگ نیوز ، امروزه شبکه های اجتماعی به خصوص نوع موبایلی آن سعی در ایفای نقش جایگزین برای ارتباطات چهره به چهره را دارند. رسانه هایی که بر خلاف بسیاری از رسانه های جمعی دیگر، حس آزادی و فعالیت بیشتری را در مخاطب ایجاد می کنند. این شبکه ها اما، مدتی است که محملی شده اند برای انتشار سخنانی خاص با رنگ و بوی دینی. سخنانی که به صورت پادکست و با میکس و مونتاژی نسبتا مناسب به برخی از موضوعات فرهنگی و اجتماعی می پردازد. هدف نیز ارائه چهره رحمانی دین در راستای تبلیغ آن و جذب جوانان است.
پیشتاز این حرکت شخصی است به نام «سید حسن آقامیری» که کلیپ های او با توجه به غیر عادی بودن صحبت های وی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است . آقامیری را می توان از جمله اشخاصی دانست که به اصطلاح در راستای جذب جوانان اقدام به ارائه برداشتی متفاوت از دین کرده است اما...
سید حسن آقامیری در یکی از آخرین کلیپ هایی که توسط اطرافیانش در شبکه های اجتماعی پخش شده است ، می گویند: همه انسانها به بهشت خواهند رفت و اصولا مقصد نهایی انسان بهشت است. ایشان جهنم را به بیمارستانی در مسیر بهشت تشبیه می کنند. به نظر ایشان فرد گناهکار مجرم نیست، بلکه بیماری است که برای استفاده از نعمتهای بهشت، نیازمند درمان است و این درمان در جهنم صورت خواهد گرفت. بر همین اساس است که آنان جهنم را نشانه ای از رحمت خداوند می شمارند؛ نه خشم و غضبش.
حال سوال اینجاست که با این بیان، آن دسته از آیات قرآن کریم که بر خلود برخی از گناهکاران در آتش دوزخ تاکید دارند چگونه تفسیر خواهند شد؟ آیات 29 سوره نحل، 10 سوره تغابن، 17 سوره حشر، 23 سوره جن و بسیاری دیگر از آیات قرآن کریم موید این مطلب است.
به علاوه در برخی آیات، بر ملعون بودن این گناهکاران از طرف خداوند و معذب بودن آنان در آتش تاکید شده است. خداوند در آیه 68 سوره توبه می فرماید: {وَعَدَ الله الْمُنَافِقِينَ وَالْمُنَافِقَاتِ وَالْكُفَّارَ نَارَ جَهَنَّمَ خَالِدِينَ فِيهَا هِيَ حَسْبُهُمْ وَلَعَنَهُمُ اللّهُ وَلَهُمْ عَذَابٌ مُّقِيمٌ}، (خداوند به مردان و زنان منافق و كافران، آتش جهنم را وعده داده است که در آن جاودانه اند، آن آتش براى ايشان كافى است و خدا لعنتشان كرده و براى آنان عذابى پايدار است).
هدف از تاکید خداوند بر عذاب در این آیه چیست؟ چگونه می توان لعن خداوند را با رحمت او یکسان دانست؟ چرا خداوند در هیچ یک از این آیات سخنی از مداوا و درمان به میان نیاورده است و صراحتا بر عذاب تاکید کرده است؟
و یا در آیه 43 سوره الرحمن می فرماید: {هَذِهِ جَهَنَّمُ الَّتِي يُكَذِّبُ بِهَا الْمُجْرِمُونَ}، (اين است همان جهنمى كه تبهكاران آن را دروغ مى خواندند).
در این آیه نیز مشهود است که خداوند گناهکاران را مجرم و تبهکار می داند و نه بیمار. آیا خداوند نمی خواست واقعیت جهنم را بیان کند و یا نمی توانست؟ سوالی که پیش می آید این است که آیا این گونه از سخنان اجتهاد در مقابل نص قرآن کریم نیست؟ آیا همان تکذیب جهنم نمی باشد؟
سوال دیگر اینکه اگر بگوییم مقصد همگان بهشت است و خداوند متعال، جهنم را تنها به عنوان یک مرکز برای معالجه بیماران و نه جایگاه عذاب خلق کرده است، پس هدف از آزمایش بندگان در دنیا چه خواهد بود؟ آیا صحیح است که بگوییم خداوند بندگان خود را با سخت ترین ابتلائات و امتحانات می آزماید و سپس همگان را، با هر عملکردی، در بهشت مستقر می فرماید؟ آیا این سخن حکمت خداوند متعال را زیر سوال نمی برد؟ آیا این اهانت به ذات باری تعالی نیست؟
یکی دیگر از اعتقادات سید حسن آقا میری، مربوط به نوع عذاب گناهکاران است. وی در این زمینه قائلند که خداوند مهربان تر از آن است که بندگان خود را در آتش بیفکند و یا معجونی از چرک و خون به آنان بخوراند. آنان معتقدند که بیان این مسائل سبب می شود که نوعی ذهنیت منفی نسبت به خداوند در ذهن مخاطب ایجاد شده و وی را به دین گریزی تشویق نماید. وی در ادامه می گوید: خداوند بندگانش را خلق نکرده است که آنان را در آتش بیندازد و از صدای عذاب کشیدن آنان لذت ببرد، اینکه بگوییم خداوند بندگانش را مدتی در این دنیا قرار داده و سپس ده ها برابر در قیامت عذاب خواهد کرد و چرک و خون به خوردشان خواهد داد، تهمتی ناروا به خداوند است. این سخنان را کسانی می گویند که قصد دارند از دین برای خود دکانی باز کنند.
این سخنان اگرچه ظاهری بسیار زیبا و عاطفی دارند، اما نمی توان به صرف زیبایی آنان را پذیرفت. وقتی آیات قرآن کریم را در مقابل خود قرار می دهیم مشاهده می کنیم که در بسیاری از آیات بر عذاب گناهکاران تاکید شده است، چنانچه در بالا نیز به برخی از آنان اشاره کردیم، اما آیا صراحتا به نوع خاصی از عذاب اشاره شده است؟
در بسیاری از آیات قرآن کریم هرجا سخن از جهنم به میان می آید، قید آتش نیز ذکر می شود؛ آیات 35 و 81 سوره توبه، 13 سوره طور، 36 سوره فاطر، 72 سوره جن و بسیاری دیگر از آیات قرآن کریم از این گونه اند. ضمن اینکه در برخی دیگر از آیات، عذاب الهی صرفا به عنوان آتش مورد اشاره قرار داده شده است.
به عنوان مثال خداوند در دو آیه پایانی سوره بلد می فرماید: {وَالَّذِينَ كَفَرُوا بِآيَاتِنَا هُمْ أَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِQ عَلَيْهِمْ نَارٌ مُّؤْصَدَةٌ}، (و كسانى كه به انكار نشانه هاى ما پرداخته اند آنان شومند، بر آنان آتشى سرپوشيده احاطه دارد).
و یا در آیه 6 سوره همزه، دوزخ را آتش بر افروخته الهی عنوان می کند.
در برخی دیگر از آیات قرآن کریم به صراحت، انواع دیگری از عذاب مورد اشاره قرار گرفته است. به عنوان مثال در آیات 16 و 17 سوره ابراهیم، نوشاندن آب چرکین به اهل جهنم مورد اشاره قرار گرفته است:
{مِّن وَرَآئِهِ جَهَنَّمُ وَيُسْقَى مِن مَّاء صَدِيدٍيَتَجَرَّعُهُ وَلاَ يَكَادُ يُسِيغُهُ وَيَأْتِيهِ الْمَوْتُ مِن كُلِّ مَكَانٍ وَمَا هُوَ بِمَيِّتٍ وَمِن وَرَآئِهِ عَذَابٌ غَلِيظٌ}، (دوزخ پيش روى اوست و به او آبى چركين نوشانده مى شود، آن را جرعه جرعه می نوشد و نمى تواند آن را فرو برد و مرگ از هر جانبى به سويش مى آيد؛ ولى نمى ميرد و عذابى سنگين به دنبال دارد).
کاملا مشخص است که در آیات فوق، نوشاندن آب چرکین به اهل جهنم مورد تاکید قرآن کریم قرار گرفته است و علاوه بر آن بیان شده است که عذابی دردناک تر در انتظار دوزخیان است.
حال آیا سخنان ایشان در مقام انکار آیات صریح قرآن کریم نیست؟ آیا این سخنان مصداق بارز آیه 150 سوره نساء نمی باشند که می فرماید: (كسانى كه به خدا و پيامبرانش كفر مى ورزند و مى خواهند ميان خدا و پيامبران او جدايى اندازند و مى‏ گويند ما به بعضى ايمان داريم و بعضى را انكار مى كنيم و مى خواهند ميان اين دو، راهى براى خود اختيار كنند).
آیا بیان یک سویه صفات خداوند متعال و ذکر صفات رحمانی ذات باری تعالی، بدون عنوان کردن صفات قهر و غلبه اش، مصداق بسیط و ناتوان جلوه دادن ذات الهی نخواهد بود. آیا این گونه از گفتار افراد بشر را نسبت به گناه جری و بی پروا نساخته و سبب ترویج اباحه گری دینی نخواهد شد؟
بهتر است این افراد برای تبلیغ دین به جای ارائه برداشتهای شخصی خود، به نص قرآن کریم و قول و فعل معصومین(علیه السلام) مراجعه کرده و دین را همانگونه که هست معرفی کنند؛ نه آنگونه که خود صلاح می دانند.لازم به ذکر است این قبیل شبهات را سالها پیش استاد شهید مطهری در کتاب عدل الهی (بخش هفتم مجازات های اخروی) پاسخ داده اند.
منبع: فرهنگ نیوز
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۰:۳۱, ۲/خرداد/۹۴
شماره ارسال: #2
آواتار
بسم الله الرحمن الرحیم


آقامیری :
"امام زمان اگر بخواهد جایی به کسی نظر کند، در حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) است نه جای دیگر، مقدس تر از اینجا نداریم، چرا آدرس غلط می دهیم به مردم؟علمای ما، بزرگان همه سر سفره این بی بی به جایی رسیده اند.

یه عده می خواهند در قم جاهای دیگری را درست کنند، کوه خضر و جمکران و اینها را درست کرده اند.چه سودی هم در این موضوع هست نمی دانم؟!"


درصورتی که دیدگاه بزرگان ما نسبت به این مسجد، تکریم این مسجد بوده و هست.
این هم یکی از خاطرات پیرامون این مسجد :

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن نصر الله (دبیر کل حزب الله لبنان) می‌گفت:
"یک دفعه به همراه شورای حزب الله لبنان محضر مقام معظم رهبری بودیم. اوج سختی و تنگنایی ما بود و خیلی به حزب الله سخت می‌گذشت کنفرانس شرم الشیخ هم صورت گرفته بود، همه توطئه‌ها شده بود که حزب الله را نابود کنند.

موقعی که ما با رهبر معظم جهان اسلام دیدار داشتیم ایشان به ما امید دادند و فرمودند: شما پیروز می‌شوید، این چیزها زیاد مهم نیست پس اضافه کردند:
من در اداره امور کشور بعضی وقتها حل مسائل برایم دشوار می‌شود و دیگر هیچ راهی پیدا نمی‌شود، به دوستان و اعوان و انصار می‌گویم که آماده شوید به جمکران برویم، راه قم را پیش می‌گیریم و راهی مسجد جمکران می‌شویم."




با وجود این هتاکی های این آقا+ حرفهای غلط پست قبل + مابقی سخنرانی های ایشان
با همه ی این حرفها، شبکه یک قراره، از سخنرانی های ایشون، تو برنامه ی "امشب" استفاده کنه!!!!

حالا من نمی دونم که آیا مدیرای این شبکه اصلا حرفای ایشون رو نشنیدن و اطلاعی نسبت به مواضع فکری ایشون ندارن که می خوان دعوتش کنن یا اینکه نه تعمدی در کاره!



راه های انعکاس انتقاد به مسئولین شبکه 1 (لطفا دوستان منتقل کنن) :
صندوق صوتی : ۲۲۰۱۳۹۰۱-۲
پیام کوتاه : ۳۰۰۰۰۱
.

امضای مصباح
[تصویر: photo_2017_04_20_14_10_20.jpg]
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۷:۲۶, ۱۵/شهریور/۹۶ (آخرین ویرایش ارسال: ۱۵/شهریور/۹۶ ۱۷:۳۱ توسط عبدالرحمن.)
شماره ارسال: #3
آواتار
http://forum.bidari-andishe.ir/thread-97...#pid384540

وقتی به اسم دین و مذهب ولی با افکار لیبرال با 10 تا حرف درست 4 تا حرف باطل به خورد جوونا میدن

متاسفانه تازه دیدم

امضای عبدالرحمن
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۹:۰۲, ۱۵/شهریور/۹۶
شماره ارسال: #4
آواتار
ایشون و اقای دانشمند بین جوون هایی که زیاد با اخوندا رابطه خوبی ندارند، معروف تر هستند. شاید بخاطر اینه که بر خلاف حرف عبدالرحمن میخوان 10 تا حرف درست رو بین 4 تا غلت بزنن.

من از ایشون خوشم میومد منتهی یه سخنرانی از اقا شنیدم که داشت صحبت های این اقا رو محکوم میکرد و از اون به بعد کاری باشون ندارم

امضای Mohammad Trust
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۳:۴۰, ۱۸/شهریور/۹۶ (آخرین ویرایش ارسال: ۱۸/شهریور/۹۶ ۱۳:۴۴ توسط Hedayat.)
شماره ارسال: #5

خب من بارها سخرانی ایشون گوش دادم باید بگم منظور کلی ایشون درست هست گرچه اشکالاتی هم در سخرانی هاشون هست
متاسفانه عده ای خیلی زیاد از ایات بیم و امید خدا فقط بیم ش دیدن (رفتار داعش مابانه با درجات خفیف)
بالاخره دنیای خیلی ها تو این جور چیزهاست
بگزریم حرف بسیار هست....

یه سوال
ایا خداوند انسان می ندازه تو جهنم یا خود اون شخص لایق جهنم می شود؟؟؟
یه جوابی هم برای دین گریزی مردم پیدا کنید!!

(۱۵/شهریور/۹۶ ۱۹:۰۲)Mohammad Trust نوشته است:  ایشون و اقای دانشمند بین جوون هایی که زیاد با اخوندا رابطه خوبی ندارند، معروف تر هستند. شاید بخاطر اینه که بر خلاف حرف عبدالرحمن میخوان 10 تا حرف درست رو بین 4 تا غلت بزنن.

من از ایشون خوشم میومد منتهی یه سخنرانی از اقا شنیدم که داشت صحبت های این اقا رو محکوم میکرد و از اون به بعد کاری باشون ندارم
خب لطف کنید لینک هم بزرارید تا بدونیم رو چی بحث کنیم

قابل توجه بعضی دوستان سایت اینترنتی ایشون از فی*ل*تر در اومده پس فرض عامل بیگانه ، عامل mi6 , موساد از ذهنتون پاک کنید
http://bidarbash.net/

امضای Hedayat
اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنَ الْكَرْبِ وَ الْبَلَاءِ
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۲۰:۵۴, ۱۸/شهریور/۹۶
شماره ارسال: #6
آواتار
شایدم فی*ل*تر میشد استقبال بیشتر میشد

این حرفای شما شعاره

اسلام رو از اهلش بگیرید تا درست متوجه بشید

نه خشک مذهبا نه لیبرال های تیپ مشایی و خاتمی

خودشون کارشونو میکنن خودشونم صداشون در میاد

مثل حقوق زن در خارج Big Grin
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۲۱:۱۹, ۱۸/شهریور/۹۶
شماره ارسال: #7

دوست عزیز سایت ایشون فی*ل*تر بود الان ازاد شده


اونکه البته
اهلیت کی داره مسئله این هست
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۲۲:۵۶, ۱۸/شهریور/۹۶
شماره ارسال: #8
آواتار
به نظرم یه سری حرفهای ایشون اشتباهه و یه سری از حرفهاشون هم کاملا درسته.
شنونده باید دانا باشه و بدون زمینه سیاسی حرفها رو بشنوه و تصمیم گیری کنه

اینکه نظام جمهوری اسلامی پر از ایراده کاملا صحیحه اما اشتباه مسئولین ما اینه که هرکسی این ایرادات رو میگه متهم به منافق بودن میکنند به جای اینکه ایراداتشون رو رفع کنند

تو این کشور بانکها سالهاست در حال فساد و تباه کردن اقتصاد و جوون ها هستند اما هیچ کسی با اونا کاری نداره

امضای Maysam-1st
نه مثل ساره ای و مریم ، نه مثل آسیه و حوا
فقط شبیه خودت هستی ، فقط شبیه خودت زهرا
اگر شبیه کسی باشی، شبیه نیمه شب قدری
شبیه آیه تطهیری ،شبیه سوره اعطینا
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۲۳:۲۶, ۱۸/شهریور/۹۶
شماره ارسال: #9
آواتار
یسری درست یسری نادرست!

پس بهایی ها هم....

http://forum.bidari-andishe.ir/thread-43...#pid384144
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۰:۲۳, ۱۹/شهریور/۹۶ (آخرین ویرایش ارسال: ۱۹/شهریور/۹۶ ۱:۰۷ توسط Hedayat.)
شماره ارسال: #10

کاربر عبدالرحمن اگر شما منظورتان را خلاصه و مفید بدون حواله دادن به جای می گفتید خیلی عالی بود

خداوند بندها شو از سر راه نیاورده
(برگرفته از سخنان سید حسن اقا میری)
می گویند نوح (علی نبینا و آله و علیه السلام) کوزه گر بوده است. در ایام بعد از طوفان و پس از به زمین نشستن کشتی، در دکانش مشغول کوزه گری و فروش کوزه ها بوده است. روزی از روزها مردی به او مراجعه می کند و می گوید( ای نوح! هر چه کوزه در دکان داری خریدارم. می فروشی؟)) نوح پاسخ مثبت می دهد. مرد پول را پرداخت می کند. همه کوزه ها را در کیسه ای جمع می کند و ناگهان همه را بر زمین می کوبد و خرد می کند. نوح معترض می شود و فریاد بر می آورد: ((بی انصاف! چرا کوزه های مرا شکستی؟)) مرد پاسخ می گوید: ((اما آنها دیگر کوزه های تو نیستند. پولش را پرداخته ام و مختارم هر چه می خواهم با آنها بکنم.)) نوح با بغض در گلو و چشمان اشک آلود جواب می دهد(اما من با دستان خود آنها را ساخته بودم....))
مرد ناشناس دیگر طاقت نمی آورد. با گریه ای شدید می گوید: ((یا نوح! من جبرئیل فرستاده مخصوص خدا هستم. خدا می گوید: ای نوح! تو بر شکستن کوزه های گلی دست سازت صبر نداری! پس چگونه دلت آمد بنده های مرا .نفرین کنی......))

شهید آیة اللّه دستغیب رضوان اللّه تعالى علیه در كتاب استعاذه اش


طلب اب کردن امام حسین در گودال قتلگاه

در منابع تاریخی نقل هست که امام حسین علیه السلام در اخرین لحظات عمر شریفشان از دشمنان و قاتلان خود طلب اب کردن هرچند که گفته شده تا امدن اب سر از تن شریفشان جدا شد
سوال اینه ایا واقعا مقصود سیدالشهدا از طلب اب رفع تشنگی بوده انهم با وجود اینکه یاران ایشان با لب تشنه کشته شده بودن و خانواده و فرزاندان ایشان در مضیقه اب بودن
جواب کاملا واضح هست که ایشان حتی در لحظات اخر از هدایت قاتلین خود ناامید نبودن و با این کار خواسته اند دلهای سنگ دل انها به رحم بیاد شاید کسی متوجه شود که دارد چه کار می کند تا از اشقیای عالم نشوند



[b]اگر نامیدی از رحمت خدا بزرگترین گناه کبیره هست ، گناه کسایی که بندگان خدا را از رحمت خدا ناامید می کنند چقدر سنگینه؟؟؟
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
ارسال پاسخ  به روز آوری


[-]
کاربرانی که این موضوع را مشاهده می کنند:
1 میهمان

پرش در بین بخشها:


بالا