کانال بیداری اندیشه در سروش کانال بیداری اندیشه در تلگرام



ارسال پاسخ  به روز آوری
 
رتبه به موضوع
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
علی زندانی سیاسی نداشت...
۱۷:۳۶, ۲۷/آبان/۹۵ (آخرین ویرایش ارسال: ۲۷/آبان/۹۵ ۲۰:۵۰ توسط Silence.)
شماره ارسال: #1
آواتار
سلام
چند وقت پیش بخشهایی از فیلم عصبانی نیستم ساخته رضا درمشیان رو دیدم که ذهن منو بدجوری درگیر کرد...
نمیشه در مورد کلیت فیلم نظر داد چون کامل ندیدم ولی کارگردانی و بازی محمد زاده در حد عالیه و آدم هیجان زده می کنه،البته فیلم بشتر به بیانه سیاسی شباهت داره ولی یک جمله ای تو فیلم هست که من نتونستم باهاش کنار بیام!
اونم این دیالوگ:
علی (علیه السلام) زندانی سیاسی نداشت!
اشاره داره به حصر آقای موسوی و کروبی در قضایای 88
بنظرتون این جمله چقد درسته؟؟
-------
درباره فیلم:

کارگردان:
رضا درمیشیان


نویسنده:
رضا درمیشیان


بازیگران:
باران کوثری، نوید محمدزاده



خلاصه داستان فیلم :

یک فیلم اجتماعی درباره جوان و کمبودهایش در جامعه است. این فیلم درباره فریاد فروخفته جوانانی است که از بابت کمبودها عصبانی هستند.

تیزر فیلم
http://www.aparat.com/v/ySuQ5


عکس های فیلم


[تصویر: 02.jpg]

[تصویر: 01.jpg]



[تصویر: 06.jpg]
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۹:۳۴, ۲۷/آبان/۹۵ (آخرین ویرایش ارسال: ۲۷/آبان/۹۵ ۱۹:۳۵ توسط Islam.)
شماره ارسال: #2
آواتار
بسم الله


بنده فیلم رو ندیدم اما در مورد جمله باید بگم که حضرت امیر زندانی سیاسی داشت!

عایشه مهمترین انهاست.

حتی در جواب عده ای که معتقد بودند باید موسوی را اعدام کرد هم این مثال عایشه را میشد زد که بعد از جنگ جمل حضرت امیر او را حصر خانگی کرد !




حضرت علي عليه السلام تعدادي از اسيران جنگ جمل را زنداني نمودند . عن موسي بن طلحه بن عبيد الله و كان فيمن اسر يوم الجمل و حبس مع من حبس من الاساري بالبصره فقال كنت في سجن علي عليه السلام بالبصره حتي سمعت المنادي ينادي اين موسي بن طلحه بن عبيد الله ... از موسي بن طلحه بن عبيد الله نقل شده كه وي در شمار گروهي از اسيران جنگ جمل بود و با ساير اسرا در بصره حبس شده بود ، مي گويد من در زندان حضرت علي عليه السلام در بصره بودم كه شنيدم منادي صدا مي زند موسي بن طلحه بن عبيد الله كجاست .( مستدرك الوسائل ، ج 11، ص 57)




http://www.siasi.porsemani.ir/node/2583
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۲۰:۴۹, ۲۷/آبان/۹۵
شماره ارسال: #3
آواتار
سلام جناب اسلام


متن زیر ترجمه کتاب تاریخ طبری است که پس از جنگ جمل را روایت می کند:

غمخواری علی بر کشتگان جنگ و بخاک کردنشان و فراهم آوردن لوازم اردو و فرستادن آن سوی بصره

محمد گوید: علی سه روز در اردوگاه خویش بود و به بصره نرفت. کسان را سوی مردگانشان فرستاد که برفتند و بدفن آنها پرداختند. علی با آنها بر کشتگان گذر کرد ...

رفتن علی به نزد عایشه و دستور مجازات کسانی که به وی ناسزا گفته بودند

. محمد گوید: علی به روز دوشنبه سوی بصره آمد و به مسجد رفت و نماز کرد و وارد بصره شد و کسان پیش وی آمدند. آنگاه بر استر خویش سوی عایشه رفت و چون به خانه عبد الله بن خلف رسید، که بزرگترین خانه بصره بود، زنان را دید که با عایشه بر عبد الله و عثمان پسران خلف می گریستند. صفیه دختر حارث نیز روسری داشت و می گریست و چون علی را بدید گفت: «ای علی، ای قاتل دوستان ای متفرق کننده جمع، خدا فرزندانت را یتیم کند چنانکه فرزندان عبد الله را یتیم کردی.» گوید: علی جوابی نداد و همچنان آرام پیش عایشه رفت و به او سلام گفت و پیش وی نشست و گفت: «صفیه با ما درشتگویی کرد، به خدا از وقتی که دختر بود دیگر او را ندیده بودم.» گوید: و چون علی بیرون آمد، صفیه پیش آمد و همان سخن را تکرار کرد، علی استر خویش را بداشت و به درها که در خانه بود اشاره کرد و گفت: «قصد آن دارم که این در را بگشایم و کسانی را که آنجا هستند بکشم، سپس این در را بگشایم و کسانی را که آنجا هستند بکشم، سپس این در را بگشایم و کسانی را که آنجا هستند بکشم.» و چنان بود که کسانی از زخمیان به عایشه پناه برده بودند و علی از بودنشان خبر یافته بود اما تغافل کرده بود. صفیه از شنیدن این سخنان خاموش شد و علی برون رفت.

گوید: یکی از ازدیان گفت: «به خدا نباید این زن جان از دست ما بدر برد.»

اما علی خشمگین شد و گفت: «خاموش!» پرده ای را پاره مکن و وارد خانه ای مشو و زنی را آزار مکن و گرچه به عرض شما بد گویند و امیران و پارسایانتان را سفیه شمارند که ضعیفند. ما دستور داشتیم از زنان مشرک نیز دست بداریم، مردی که زنی را مکافات دهد و او را بزند مایه ننگ باقیماندگان خود شود. نشنوم که کسی متعرض زنی شده که او را چون بدترین مردم عقوبت می کنم.»

گوید آنگاه علی برفت مردی بدو رسید و گفت: «ای امیر مؤمنان، دو تن را بر در دیدم که با کسی که سختتر از صفیه ناسزای تو می گفت، ناروا گفتند.» گفت: «وای بر تو شاید این عایشه بود؟» گفت: آری، دو تن بر در خانه بودند و یکیشان گفت: «مادر، سزای تو نافرمانی است.» و دیگری گفت: «مادر خطا کردی توبه کن» علی، قعقاع را سوی در فرستاد و کسانی را که آنجا بود بیاورد و دو تن را معلوم داشتند، علی گفت: «گردنشان را می زنم» سپس گفت: «عقوبتشان می کنم» و هر کدام را صد تازیانه زد که لباسشان را در آورده بود.

رفتار علی با جنگاوران جنگ جمل

محمد بن راشد بنقل از پدرش گوید:

روش علی این بود که فراری را نکشد و زخمدار را بیجان نکنند و پرده ای را بر ندارند و مالی نگیرند و کسانی گفتند: «چگونه خونشان حلال است و مالشان حرام؟» علی گفت: «اینان نیز همانند شما بوده اند هر که بما نپردازد از ماست و ما از اوییم و هر که اصرار کند تا کشته شود جنگ با وی رواست و خمس وی شما را بس است.» گوید: از این موقع خوارج سخن آغاز کردند.

تدارک علی علیه السلام برای حرکت عایشه از بصره

محمد گوید: علی برای عایشه هر چه بایسته بود از مرکب و توشه و لوازم فراهم کرد و همه کسانی را که همراه وی آمده بودند و سالم مانده بودند همراهش فرستاد مگر آنها که می خواستند بمانند. چهل کس از زنان معتبر بصره را برای همراهی وی برگزید و گفت: «ای محمد تدارک ببین و او را برسان.» گوید: و چون روز حرکت عایشه رسید علی پیش وی آمد، کسان نیز حضور یافتند، عایشه برون شد کسان با وی وداع گفتند و او نیز با کسان وداع گفت و افزود:
«پسرکان من! ما بسبب توقع یا زیادت جویی از همدیگر گله ها داشتیم، هر که از این باب چیزی شنیده بدان اعتنا نکند. به خدا سابقا میان من و علی چیزی نبوده جز آنچه میان زن و اقوام شوهرش رخ می دهد ولی او بنزد من، با وجود گله ام، از نیکان است.» علی گفت: «ای مردم به خدا راست گفت و نکو گفت، میان من و او جز این چیزی نبود، وی در دنیا و آخرت همسر پیمبر شما صلی الله علیه و سلم است.» گوید: عایشه به روز شنبه غره رجب سال سی و ششم حرکت کرد علی چند میل او را بدرقه کرد و فرزندان خویش را تا یک منزل همراه او فرستاد.

محمد گوید: عایشه از بصره حرکت کرد و آهنگ مکه داشت. مروان و اسود بن ابی البختری از راه سوی مدینه رفتند و عایشه تا وقت حج در مکه بماند پس از آن سوی مدینه رفت.

تاریخ طبری، ج ۴، ص ۵۳۸-۵۴۳
ترجمه تاریخ طبری، ابوالقاسم پاینده، ج ۶، ص ۳۰۶-۳۱۳

-----------------
با این وضع چجوری می گید جناب عایشه زندانی سیاسی امام بودن؟
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۲۲:۴۴, ۲۷/آبان/۹۵ (آخرین ویرایش ارسال: ۲۷/آبان/۹۵ ۲۲:۵۱ توسط میثم2.)
شماره ارسال: #4

سلام

فیلم / سابقه حصر و تبعید بدون محاکمه در اسلام
شرحی از مثالهای حصر و مجازات بدون محاکمه در حکومت امیرالمومنین حضرت علی (علیه السلام) در بیان استاد دکتر محمدحسن رجبی‌دوانی منتشر می شود.

سابقه حصر و تبعید بدون محاکمه در اسلام | دانلود فیلم

http://www.farhangnews.ir/content/130484
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۶:۳۲, ۲۸/آبان/۹۵
شماره ارسال: #5
آواتار
(۲۷/آبان/۹۵ ۲۲:۴۴)میثم2 نوشته است:  سلام

فیلم / سابقه حصر و تبعید بدون محاکمه در اسلام
شرحی از مثالهای حصر و مجازات بدون محاکمه در حکومت امیرالمومنین حضرت علی (علیه السلام) در بیان استاد دکتر محمدحسن رجبی‌دوانی منتشر می شود.

سابقه حصر و تبعید بدون محاکمه در اسلام | دانلود فیلم

http://www.farhangnews.ir/content/130484
ممنون دوست عزیز در حال برسی سند هاش هستم
تشکرRoseRoseRose
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۸:۱۰, ۲۸/آبان/۹۵
شماره ارسال: #6

(۲۸/آبان/۹۵ ۱۶:۳۲)Silence نوشته است:  ممنون دوست عزیز در حال برسی سند هاش هستم
تشکرRoseRoseRose
سلام دوست عزیز
خواهش میکنم، قابل شما رو نداشت RoseRoseRose
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
ارسال پاسخ  به روز آوری


[-]
کاربرانی که این موضوع را مشاهده می کنند:
1 میهمان

پرش در بین بخشها:


بالا