کانال بیداری اندیشه در سروش کانال بیداری اندیشه در تلگرام



ارسال پاسخ  به روز آوری
 
رتبه به موضوع
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ماجرای بحث بنده با یک سنی....
۱۳:۳۸, ۲۸/مرداد/۹۶ (آخرین ویرایش ارسال: ۲۸/مرداد/۹۶ ۱۳:۳۹ توسط علی املشی.)
شماره ارسال: #1
آواتار
ali_ah, [19.08.17 11:50]
[In reply to ??]
کتاب های اهل سنت رو قبول دارین دیگه؟

??, [19.08.17 11:51]
خب تمام روایات که صحیح نیست
اونچه که کاملا مورد پذیرش هست کتاب قرآن و صحیحین بخاری و مسلم هست و بقیه خدشه برشون وارد هست

ali_ah, [19.08.17 11:52]
آیه ولایت رو قبول دارین؟

??, [19.08.17 11:52]
بالا در مورد چند آیه صحبتی کردیم مقداری

ali_ah, [19.08.17 11:53]
وقتی پیامبر بعد از شنیدن آیه ولایت سریع به مسج رفتن و گفتن چه کسی در حال رکوع صدقه داده است

ali_ah, [19.08.17 11:53]
و بقیه به امام علی (علیه السلام) اشاره کردند

??, [19.08.17 11:54]
روایت با منبعش رو بیارید

ali_ah, [19.08.17 11:54]
«اِنّما وَلیّکم الله و رسوله والّذین آمنوا الّذین یقیمون الصّلوة و یؤتون الزّکاة و هم راکعون»

«ولیّ شما تنها خدا و رسول او و کسانی که ایمان آورده‌اند؛

همان کسانی که نماز را بر پا می‌دارند و در حال رکوع نماز زکات می‌پردازند، می‎باشند.» (سوره مائده، آیه 55)

ali_ah, [19.08.17 11:55]
[In reply to ??]
66 نفر از مفسرا،مورخان و بزرگان اهل سنت از جمله طبری ،رازی،ثعلبی،قشیری،خوارزمی،ابن حجرو ابن کثیر این آیه رو درباره ی حضرت علی(علیه السلام) دونستن

ali_ah, [19.08.17 11:56]
آیه تطهیر رو قبول دارین؟

??, [19.08.17 11:57]
[In reply to ali_ah]
۱.روایت با منبعش بیارید از کتب صحیح
۲.اثبات کنید که الدپذین یقیمون الصلاه و یوتون الزکات و هم راکعون فقط حضرت علی است

??, [19.08.17 11:57]
[In reply to ali_ah]
آیه قرآن هست نمیشه که قبول نکرد

ali_ah, [19.08.17 11:58]
[In reply to ??]
من دیگه از بزرگان خودتون روایت کردم

ali_ah, [19.08.17 11:58]
[In reply to ??]
نَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَكُمْ تَطْهِیرًا » [احزاب/33] ؛ خدا می خواهد پلیدی را از شما دورکند و شما را چنان که باید پاک دارد

ali_ah, [19.08.17 12:00]
[In reply to ali_ah]
ـ با تدبر در ظاهر آیه تطهیر این حقیقت به دست می‌آید که در خود آیه قرینه صارفه و معارضی موجود است که مانع از ورود زنان پیامبر یا دیگر نزدیکان حضرت ، در شمول اهل بیت می‌شود؛ زیرا تمامی ضمایری که در آیات مورد بحث به زنان پیامبر بر می‌گردد ،‌ به صیغه جمع مؤنث آمده است ؛ حال آن که همه ضمایر جمله « انما...» به صورت جمع مذکر است. اگر واقعاً این آیه زنان پیامبر را هم شامل می‌شد ،‌ چه انگیزه‌ای سبب شده است همه ضمیرها به یکباره از جمع مؤنث به صیغه جمع مذکر برگردانده شود؟

??, [19.08.17 12:00]
[In reply to ali_ah]
من روایتی ندیدم
گفتید اینها گفته اند گفتم از کتب صحیح روایتش رو بیارید
خب منم میگم رسول خدا گفتند بعد از من مالک بن اشتر نخعی وصی و خلیفه منه و فلانی و فلانی و غیره و ذلک هم نقل کرده اند . این نشد جواب

??, [19.08.17 12:00]
[In reply to ali_ah]
خب این چه ربطی به بر حق بودن شیعیان داره؟

ali_ah, [19.08.17 12:02]
[In reply to ??]
خب پیامبر فرمودن اینها(پنج تن آل عبا) از اهل بیت من هستن

??, [19.08.17 12:02]
[In reply to ali_ah]
پس ادعای شیعیان هم رد میشه چون حضرت صدیقه طاهره بنت رسول الله هم در بین اون افراد بودن که نقل میکنند زیر عبا جمع شدند.

حضرت زهرا مونث بودند نه مذکر

ali_ah, [19.08.17 12:03]
[In reply to ??]
من گفتم جمع مونث نیامده

??, [19.08.17 12:06]
[In reply to ali_ah]
خب ربطی نداره ، اگر بحث ضمائر هست باید مونث هم شامل میشد
خب جمع نیامده،حال که جمع نیامده مفرد و مثنی میتواند داخل آیه شود؟
خیلی خب ، میگوییم خانم عایشه جزء افراد هست . خانم حفصه هم هست
جمع هم نیست

ali_ah, [19.08.17 12:08]
[In reply to ??]
در اين بخش به روايتي از عايشه همسر پیامبر اشاره مي‌کنيم. عایشه ضمن تصريح به اين امر که مراد از اهل بيت در آیه تطهیر، اهل بيت خاص پيامبر ـ صلّي الله عليه و آله ـ هستند، زنان پيامبر ـ از جمله عايشه ـ را از شمول آية‌ تطهير خارج مي‌شمارد.

ثعلبي در تفسيرش چنین آورده است: هنگامي که از عايشه دربارة‌ جنگ جمل و دخالتش در آن جنگ ويران‌گر سؤال کردند،گفت: اين يک تقدير الهي بود! هنگامي که درباره‌ي علي ـ عليه السّلام ـ از او پرسیدند، گفت: "تسألني عن أحبّ الناس الي رسول اللّه و زوج احبّ الناس الي رسول اللّه؛ لقد رأيت علياً‌ و فاطمه و حسناً و حسيناً و جمعَ‌ رسول اللّه بثوب عليهم ثم قال: اللّهم هؤلاء اهل‌بيتي و حامتي فأذهب عنهم الرجس و طهّرهم تطهيرا. قالت: فقلتُ يا رسول اللّه أنا من أهلک؟
فقال: تنخيّ فإنک إلي خيرٍ"9

يعني از من درباره‌ي کسي سؤال مي‌کنيد که محبوب‌ترين مردم نزد پيامبر بود و همسر محبوب‌ترين مردم نزد رسول خدا بود؛ من با چشم خود ديدم علي و فاطمه و حسن و حسين را که پيامبر آن‌ها را در زير پارچه‌اي جمع کرده و فرمود: خداوندا! اينان خاندان و اهل‌بیت من‌اند. رجس و پليدي را از آن‌ها دور کن و از آلودگي‌ها پاکشان فرما! من گفتم: اي رسول خدا! آيا من نيز از آن‌ها هستم؟ فرمود: تو فاصله بگير! تو بر خير و نيکي هستي (اما جزو اين جمع نیستي)!

ali_ah, [19.08.17 12:08]
9 . طبرسي، فضل بن حسن، مجمع البيان، ج 7 و 8، ص 559.??

??, [19.08.17 12:10]
[In reply to ali_ah]
طبرسی از علمای شیعه هست و ثعلبی هم از افرادی نیست که بر کتبش خدشه ای نباشد

??, [19.08.17 12:11]
از کتب خودتان روایت میارید؟
جالب هست!!!!

ali_ah, [19.08.17 12:15]
دکتر تيجاني در کتاب "فسئلوا اهل الذکر"، سي منبع از منابع معتبر اهل سنت را شماره مي‌کند که نزول آيه‌ي تطهير را درباره‌ي این پنج نفر مي‌دانند. وی در پايان اضافه مي‌کند که علمايي از اهل سنت که اين آيه را مربوط به اهل بيت پيامبر ـ صلّي الله عليه و آله ـ مي‌دانند، زيادند و ما به همين مقدار اکتفا مي‌کنيم.

??, [19.08.17 12:15]
[In reply to ali_ah]
بر فرض صحت حدیث کساء از احادیث خود شیعیان
زمان وقوع آن حادثه پیامبر تنها بود و بعد حسنین وارد شدند بعد علی بن ابی طالب بعد خانم صدیقه طاهره وارد شد و پنج نفر شدند
طبق آن روایت جبرئیل نیز وارد شد
ام المومنین خدیجه کبری گفتند من هم وارد شوم رسول خدا فرمودند تو بر خیر و نیکی هستی ولی نمیتوانی وارد شوی(مضمون روایت که اصلش در حدیث کساء هست)

پس یا روایت حدیث کساء مخدوش هست و جعلی یا این روایت مخدوش هست

??, [19.08.17 12:17]
[In reply to ali_ah]
بنده گفتم روایت را با منبع بگذارید ، اگر جوابی دارید .
نگفتم بروید منابع از کتب دست چندم بیاورید که در آنجا نام برده . نام بردن برای بنده کفایت نمیکند
لطف کنید روایت را با منبعش بیاورید از کتب #صجیح

ali_ah, [19.08.17 12:19]
تفسیر البرهان رو هم قول ندارید؟

ali_ah, [19.08.17 12:19]
ب

??, [19.08.17 12:21]
[In reply to ali_ah]
تفسیر برهان متعلق به کی هست؟

ali_ah, [19.08.17 12:22]
[In reply to ??]
سید هاشم بحرانی..ول کنید شیعه هستن...

??, [19.08.17 12:22]
بله شیعه هستند

ali_ah, [19.08.17 12:24]
من یه سوال بپرسم؟

??, [19.08.17 12:24]
کتب اهل سنت زیاد هست ، اما همانطور که خیلی از روایات شیعیان رد میشه یا ضعیف هست در بین اهل سنت هم همینگونه هست
لذا نمیتوان با استدلال بر اینکه این روایت در کتاب فلان عالم اهل سنت آمده آن را پذیرفت

باید روایت معتبر باشد

??, [19.08.17 12:24]
[In reply to ali_ah]
بفرمایید

ali_ah, [19.08.17 12:25]
قبر حضرت زهرا (سلام الله علیها)کجاست؟

r S, [19.08.17 12:25]
[In reply to ali_ah]
سخت نباشه Smile

??, [19.08.17 12:25]
[In reply to ali_ah]
مدینه

ali_ah, [19.08.17 12:25]
[In reply to ??]
کجاش؟

??, [19.08.17 12:25]
کسی نمیداند

ali_ah, [19.08.17 12:26]
[In reply to ??]
چرا کسی نمیدونه؟


??, [19.08.17 12:26]
خب حتما دلایل خودشان رو داشتند
قبر حضرت علی کرم الله وجه نیز تا سالها مخفی بود

ali_ah, [19.08.17 12:27]
[In reply to ??]
در کتاب های خود شما هم نوشته..به خاط اینکه نمیخواست بعضی ها بیان سر قبرش....حالا به من بگید چرا نمیخواست بعضیا بیان سر قبرش؟

??, [19.08.17 12:27]
[In reply to ali_ah]
روایت معتبر + سند را بیاورید لطفا

ali_ah, [19.08.17 12:28]
[In reply to ??]
برادر دیگه اینو واقعا کتاب های شما هم نوشتن....

??, [19.08.17 12:28]
[In reply to ali_ah]
گفتم که شاید دلایل خودشان را داشتند
چرا حضرت علی قبرشان مخفی بود؟

??, [19.08.17 12:28]
[In reply to ali_ah]
خب بیاورید . البینه علی المدعی
شما ادعا میکنید هست روایتش را بیاورید

ali_ah, [19.08.17 12:30]
[In reply to ??]
شيخ مفيد در کتاب «الارشاد» آورده است که: قبر آنحضرت بنابه وصيّتي که نموده بود، مخفي ماند تا سقوط دولت بني اميّه که دشمني و کينه ورزي شديدي نسبت به آنحضرت داشتند و چون قدرت به دست بني عباس افتاد، در زمان امامت امام صادق ـ عليه السلام ـ توسط آن حضرت قبر مطهر جد بزرگوارش آشکار شد.(2)...شما اول سوال بنده رو جواب بدید...

??, [19.08.17 12:32]
[In reply to ali_ah]
۱.شیخ مفید از اکابر علمای شیعه هست نه اهل سنت
۲.دلیلش فقط وصیت بوده که مخفی باشد؟
خب حضرت زهرا هم وصیت کرد تا مخفی باشد
حضرت علی چرا وصیت کرد که مخفی باشد؟
خب حضرت زهرا هم مثل همان
چرا وقتی بحث از حضرت زهرا میکنید میگویید نخواسته کسی زیر تابوتش بیاید
اما درباره حضرت علی میگویید وصیت بوده و تمام؟
جواب سوال شما در همین هست

ali_ah, [19.08.17 12:33]
[In reply to ??]
از بزرگان خودتون هم بپرسید تایید میکنند

ali_ah, [19.08.17 12:34]
صحیح بخاری کتاب المغازي قبول دارید دیگه...؟

??, [19.08.17 12:34]
[In reply to ali_ah]
این نشد جواب بنده .
خب اگر بنا بر این باشد که هرچیزی من بروم از بزرگانم سوال کنم که پس چرا دارم با شما بحث میکنم . کتب شیعه ها هست میرفتم از علمایمان میپرسیدم که این صحیح هست یا خیر
آنها هم تایید یا رد میکردند .
شما حتی روایت را نمی آورید و میگویید از علمایتان سوال کن

ali_ah, [19.08.17 12:34]
[In reply to ali_ah]
؟

??, [19.08.17 12:35]
[In reply to ali_ah]
صحیح بخاری بله اما بر المغازی بحث هست و ممکنه مورد خدشه واقع بشه روایاتش

ali_ah, [19.08.17 12:35]
حضرت فاطمه سلام الله عليها بر ابوبكر غضب نمود، با وى قهر كرد و با او سخنى نگفت تا از دنيا رفت، حضرت پس از پيامبر (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم) شش ماه زندگى كرد در اين شش ماه علی ع با ابوبكر بيعت نکرد.وعلی بدن فاطمه س را شبانه به خاک سپرد وخلیفه را خبر نکرد.صحیح بخاری کتاب المغازي، باب غزوة خيبر ص 1549

ali_ah, [19.08.17 12:36]
پیامبر ص فرمودند: فاطمه پاره تن من است هر کس اورا خشمگین کند مرا خشمگین نموده است صحيح البخارى (ص 710، ح 3714)، كتاب فضائل الصحابة، ب12

ali_ah, [19.08.17 12:37]
حالا متوجه شدید حضرت فاطمه میخواست چه کسانی سر قبرش ندن؟؟یا اصلا چرا میخواست قبرش مخفی بمونه؟

ali_ah, [19.08.17 12:38]
غدیر رو قبول دارید؟

??, [19.08.17 12:39]
[In reply to ali_ah]
اینها دلیل نمیشه
گفتم که حضرت علی هم شبانه و مخفیانه دفن شدند
این روایات هم من باید بروم ببینم

ali_ah, [19.08.17 12:39]
[In reply to ali_ah]
؟

??, [19.08.17 12:39]
[In reply to ali_ah]
انچه روایات ما اورده اند بله

ali_ah, [19.08.17 12:40]
[In reply to ??]
بر فرض که پیامبر گفتند هر کس مرا دوست دارد علی راهم دوست بدارد....

ali_ah, [19.08.17 12:40]
درسته دیگه

ali_ah, [19.08.17 12:40]


??, [19.08.17 12:40]
اول روایت را بیاورید و بعد روی آن بحث کنید

ali_ah, [19.08.17 12:41]
[In reply to ??]
آقا شما مگه همینو نمیگید؟

ali_ah, [19.08.17 12:41]
[In reply to ali_ah]
مگر اهل سنت اینو نمیگن؟

??, [19.08.17 12:42]
خب اگر میگن شما روایتش را بیاورید۰

ali_ah, [19.08.17 12:45]
[In reply to ??]
روایت شما چی آوردن؟

ali_ah, [19.08.17 12:48]
[In reply to ??]
بسیاری از علمای اهل سنت معنی مولا در این آیه را برتری و افضلیت دانستند: بخاري و ابوجعفر طبري«تفسير طبري»، ج 9، ص 117، و ابوالحسن واحدي در «وسيط»، و ابوالفرج ابن جوزي تفسير ابن جوزي: «زاد المسير»؛ و محمّدبن طلحة شافعي«مطالب السّوول» ص 16، وسبط ابن جوزي«تذكره خواصّ الامه» ص 19، و تفتازاني در «شرح مقاصد» نقل از ابوعبيده ص 288؛ و ابن صبّاغ مالكي«الفصول المهمه» ص 27 طبع سنگي، و ص 25 از طبع حروفي نجف، و سيوطي«تفسير جلالين»، و غيرهم می‌باشند.

ali_ah, [19.08.17 12:49]
خوب حالا داشتم میگفتم...البته جای تعجب هست که شما درباره ی این اعتقادات خودتون هم از من روایت میخواید

??, [19.08.17 12:50]
[In reply to ali_ah]
چند بار تا حالا گفتیم روایت بیارید به علاوه سند
شما از کتب اهل تشیع نقل میارید که ارجاع دادن به ده منبع که کمتر کسی میتواند برود و رجوع کند به کتب

??, [19.08.17 12:50]
[In reply to ali_ah]
چون شما نه بحث بلدید و نه مناظره که برایتان تعجب است

ali_ah, [19.08.17 12:51]
[In reply to ??]
شما گفتید من غدیر رو قبول دارم اما براساس روایات خودمون...خب حالا بفرمایید روایات خودتون چی هست؟

??, [19.08.17 12:51]
میگویید حدیث غدیر که گفته از مولی و ولایت ولفظ مولی هم به معنای امام به کار نمی رود، این از یک جهت و اما از جهت دیگر آن حضرت صلى الله علیه وسلم فرمودند هر کس من مولای او هستم پس علی مولای اوست، یعنی در زمان حیات و بعد از رحلت آن حضرت، پس اگر این قول دلیل بر ولایت علی باشد، لازمه اش این است که باید در زمان پیامبر صلى الله علیه وسلم هم سرپرستی و مسئولیت امور را داشته باشد چرا که او بنابر این قول شریک آن حضرت در رهبری و ولایت است در حالی که کسی که شریک رسوخدا نیست وبه فرض اگر این روایت دلالت اولویت کند، لازم نیست بر الویت در رهبری و خلافت دلالت کند اگر چنین می بود،همانا می فرمودند: “اللهم وال فی تصرفه وعاد من لم یکن کذلک

ali_ah, [19.08.17 12:52]
[In reply to ??]
معنای مولی از نظر شما چی هست؟

??, [19.08.17 12:52]
[In reply to ali_ah]
گفتم در آنچه که در روایات خود ما آمده باشه . شما که اهل سنت را رد میکنید و ادعا دارید باید دلیل بیاورید و رد کنید نه بنده
ما گفتیم از کجا معلوم شیعه بر حق باشد
شما تبلیغ میکنید بر بطلان راه اهل سنت

??, [19.08.17 12:53]
[In reply to ??]
يعني: خداوند یاور کسی باش که تحت اختیار و فرمان اوست و دشمن کسی باش که تحت اختیار او نیست.

لازم نبود پیامبر صلى الله علیه وسلم امتش را در سر در گمی قرار دهد تا در بین شان نزاع بوجود آید.

نعوذ بالله پیامبر صلى الله علیه وسلم مردم آزار بود؟ پس حدیث ((من کنت مولاه. . . ) فقط دلالت بر قدرت و منزلت والای علی می کند، اگر غیر از این باشد جا دارد که بپرسیم اگر مقصود پیامبر از این مطلب خلافت بوده چه چیزی مانع شد که در آن اجتماع انبوه و بی سابقه که به روایتی هشتاد هزار و به روایتی دیگر یکصد بیست و چهار هزار نفر بوده اند خلافت علی را با عبارتی واضح و صریح که غیر قابل تغییر باشد اعلان نکند.مثلا مي توانست بگويد اي مردم علي بعد از من جانشين من است و با او بيعت كنيد مشكل حل بود

ali_ah, [19.08.17 12:53]
[In reply to ??]
خوبه خودت هم جواب درست و حسابی نداری بدی

??, [19.08.17 12:54]
دکتر محمد جواد مشکور می نویسد: مطلبی که بر ما مجهول است این است، که چرا در اجتماع سقیفه کسی از مهاجر و انصار سخنی از حدیث غدیر با وجود مسلمیت آن به میان نیاورده است.

اگر طرفداران حضرت علی از این حدیث که از تاریخ صدور آن کمتر از یک سال می گذشت[3]و بایستی همه کسانی که در حجه الوداع حاضر بودند آن را بخاطر داشته باشند ذکر می کردند، سرنوشت اسلام طوری دیگر می شد.

((نعوذ بالله همه مرتد شدند و حکم پیامبر را نادیده گرفتند و یک نفر نبود که بگوید پیامبر صلى الله علیه وسلم در حجه الوداع چنین فرمودند)).

پاسخ دوم: مولی دارای معانی زیادی می باشد من جمله، سید، آقا، ارباب، بنده، آزاد کننده، بنده آزاد شده، ولی نعمت، نعمت دهنده، شریک، پسر، پسر عمو، خواهر زاده، عمو، داماد نزدیک، قریب خویشاوند، پیرو، تابع.اما مولي به معني امامت يا خلافت نيومده است

??, [19.08.17 12:55]
در اینجا (مولی) به معنای دوست است، نه خلیفه چنانچه در سوره محمد آیه ده خداوند می فرماید:

﴿ذَلِکَ بِأَنَّ اللَّهَ مَوْلَى الَّذِینَ آمَنُوا وَأَنَّ الْکَافِرِینَ لا مَوْلَى لَهُمْ﴾ (محمد: 11). یعنی: “این به سبب آن است که خداوند دوست (کار ساز) مسلمان است و به سبب آن است که کافران را هیچ کار سازی نیست”. و نیز در سوره دخان آیه 41 خداوند می فرماید:

﴿یَوْمَ لا یُغْنِی مَوْلىً عَنْ مَوْلىً شَیْئاً وَلا هُمْ یُنْصَرُونَ﴾ (الدخان: 41). یعنی: “روزی که دفع نکند هیچ دوستی از دوست دیگر چیزی را و نصرت داده نمی شود”.

و چندین آیه دیگر که در همه مولی به معنای دوست است و مطلقاً به معنای خلیفه بکار نرفته است.

سوم: حضرت رسولخدا همان طور که گفتیم پس از قضیه غدیر خم حضرت ابوبکر را در مدت بیماری به جای خود به مسجد فرستاد اگر حضرت علی خلیفه می بود باید او را به مسجد می فرستاد

??, [19.08.17 12:55]
چهارم: اگر علی خلیفه بود تقاضای عباس عمویش در هنگام بیماری پیغمبر که علی نزد آن حضرت صلى الله علیه وسلم برود و از او درخواست تعیین خلیفه نماید بیمورد خواهد بود

??, [19.08.17 12:55]
پنجم: در نهج البلاغه خطبه (91) حضرت علی مقام وزارت را برای خود انتخاب می فرماید. کسی که به امر خدا و رسول خلیفه شده باشد حق ندارد از امر خدا و رسول تخلف نماید. و به وزارت غیر خلیفه تن در دهد.

??, [19.08.17 12:56]
ششم: نهج البلاغه خطبه (37) حضرت علی می فرماید:[8]من به موجب عهد و میثاقی که در گردن داشتم، با خلفا بیعت کردم. کسی که خودش خلیفه است، چگونه برای بیعت با دیگران عهد و میثاق می بندد. اعتراف به عهد و میثاق برای بیعت با دیگران دلیل روشنی است بر اینکه حضرت علی دارای مقام خلافت نبوده و موضوع غدیر خم ارتباطی با امر خلافت نداشته است.

ali_ah, [19.08.17 12:56]
[In reply to ??]
بر فرض که به معنای دوست باشه....دوستی اینه که همسرش رو کتک بزنن...هیزم در خونش بیارن؟؟

??, [19.08.17 12:56]
دلایل زیاده
بازهم میخواید بیارم؟

??, [19.08.17 12:57]
[In reply to ali_ah]
کی گفته ؟

ali_ah, [19.08.17 12:58]
دوما اینکه مگه آیا صحابه نمیدانستن پیامبر با امام علی دوستی عمیقی داشتن؟ حالا خدا میاد برای اینکه این دوستی رو نشون بده (که همه میدونستن)آیه مهم نازل میکنه؟

ali_ah, [19.08.17 12:58]
يا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما»

ali_ah, [19.08.17 12:59]
برگردم به سوال شما .......سه دليل اصلي بر حق بودن شيعه اثناعشری

ali_ah, [19.08.17 12:59]
يك. ديدگاه قرآن‏
1. از نظر قرآن، رهبرى و امامت امت، اصالتاً بايد به دست معصوم و دور از هرگونه كژى باشد. اين نكته با تعابيرى مختلف در كتاب الهى بيان شده است؛ از جمله هنگامى كه ابراهيم(علیه السلام) به امامت رسيد و خداوند به او فرمود: «إِنِّى جاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِماماً»؛ بقره (2)، آيه 124. ابراهيم(علیه السلام) آن منصب الهى را براى فرزندانش درخواست كرد «قالَ وَ مِنْ ذُرِّيَّتِى»؛ ولى در پاسخ آمد: «لايَنالُ عَهْدِى الظَّالِمِينَ» ؛ همان ؛ «عهد من به ستمكاران نمى‏رسد». آيه بالا نشان مى‏دهد كه امامت منصبى الهى است - نه به انتخاب افراد - و به كسانى اعطا مى‏شود كه از هر ظلمى (اعتقادى، اخلاقى و رفتارى) پاك و مبرّا باشند و نفى مطلق ظلم، مساوى با عصمت است.
2. در آيه ابلاغ نيز مى‏فرمايد: «يا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما»؛ مائده (5)، آيه 67. و به دنبال آن براى تحقق اين مسأله (معرفى و اعلام ولايت اميرمؤمنان(علیه السلام) در غدير خم) آيه «بلَّغْتَ رِسالَتَهُ» اكمال دين نازل شد. بنابراين خداوند با اعلام ولايت و جانشينى حضرت على(علیه السلام)، كامل شدن دين اسلام را اعلام كرد و فرمود: «الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِى وَ رَضِيتُ لَكُمُ . الْإِسْلامَ دِيناً؛ مائده (5)، آيه 3 ؛ جهت آشنايى بيشتر با امامت در قرآن نگا : ناصر، مكارم شيرازى، پيام قرآن (تفسير نمونه موضوعى)، (تهران : دارالكتب الاسلامية، چاپ چهارم، 1377)، ج 9.

??, [19.08.17 13:01]
[In reply to ali_ah]
کی گفته این آیه درباره این موضوعه؟

??, [19.08.17 13:01]
بالا سوالی بود
چرا در سقیفه هیچ کسی نگفت ماجرای غدیر و خلافت را؟
چرا در زمانی که ادعا میکنید هجوم بردند به طرف خانه علی بن ابی طالب کسی حرفی از غدیر نزد؟
چرا بعد از آن ماجرا کسی حرفی از غدیر نزد
اگر ۱۲۴ هزار نفر شاهد غدیر بودند
چرا هیچ کسی حرفی نمیزد ؟

ali_ah, [19.08.17 13:03]
[In reply to ??]
اینکه تو غدیر پیام بر همچین حرفی زده که هیچ شکی نیست....حالا اینکه یه عده بخاطر پول و مقامو جایگاه انکار کنند جای تعجب نیست

ali_ah, [19.08.17 13:04]
[In reply to ali_ah]
دو. ديدگاه عقلى‏
1. لزوم رهبرى در جامعه، امرى انكارناپذير است.
2. رهبرى در جامعه اسلامى، بايد براساس احكام و قوانين الهى باشد.
3.احكام الهى به دست كسى اجرا مى‏شود كه به طور كامل به زواياى آن احكام، آگاه و نسبت به آنها متعهّد باشد. به عبارت ديگر اگر پيامبر نيست، پيشواى امت - از نظر شرايط و اوصاف - بايد نزديك‏ترين فرد به آن حضرت باشد.
4. به شهادت تاريخ و گواهى بسيارى از صحابه و تابعين و اعتراف خلفا، هيچ كس در جهات ياد شده قابل مقايسه با امامان معصوم(علیه السلام) نبوده است. حتى خلفا در موارد بسيارى، احساس نياز به آنان مى‏كردند؛ چنان كه خليفه دوم خود الف. محمد عبدالرؤف، المناوى، فيض القدير، شرح الجامع الصغير، (بيروت : دارالكتبالعلمية، الطبعة الاولى)، ج 4، ص 470 يعنى، «اگر على(علیه السلام) نبود هر آينه عمر بارها اعلام كرد: «لولا على لهلك عمر» ؛ ب. جمال الدين محمد، الزرندى الحنفى، نظم الدرر السمطين فى فضائل المصطفى والمرتضى والبتول والسبطين، (مكتبة اميرالمؤمنين العامة، الطبعة الاولى، 1377ه.ق - 1958م)، ص130. هلاك مى‏گشت».

??, [19.08.17 13:05]
[In reply to ali_ah]
بله امام باید معصوم باشد و کسی بحث بر امامت نکرد و کسی هم ادعایی ندارد خلفای راشدین از ائمه بوده اند بلکه میگویند خلیفه اند

در ثانی آیه بلغ و آیه اکمال رو شماها میگویید درباره حضرت علی است
خصوصا ایه اکمال که مانند آیه تطهیر هیچ توجیهی برای قبل و بعدش ندارید

??, [19.08.17 13:07]
[In reply to ali_ah]
این توجیهی بیش به نظر نمیاد
تا به امری بر میخورید میگویید پول و مقام
کدوم پول؟ برای امر کوفه در تاریخ آمده که بن زیاد به روسای قبائل و ... پولهای زیادی داد ولی در اینجا چرا نیست؟
چرا ادعای بی اساس؟





ali_ah, [19.08.17 13:13

[In reply to ??]
به سبب حساسیت موضوع، پیامبر (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم) در ابلاغ پیام نگران بود، اما خداوند با وعده «‌واللّهُ یعْصِمُکَ مِنَ الناس‌» از او رفع نگرانی کرد. با توجه به منتفی بودن نزول آیه درباره مشرکان قریش و اهل کتاب، روشن می‌گردد که مصداق «‌ناس‌» در آیه تبلیغ، منافقان درون جامعه اسلامی است. پیامبر (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم) در معرفی علی (علیه السلام) به عنوان جانشین خود نگران مخالفت و کارشکنی آنان بود، زیرا:

حضرت علی به عنوان شخصیتی قاطع و انعطاف‌ناپذیر شناخته شده بود.[۱۷]
نومسلمانانی که علی (علیه السلام) پیش‌تر در جنگ‌ها بستگانشان را به قتل رسانده بود، کینه او را در دل داشتند.
علی (علیه السلام) به هنگام وفات پیامبر (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم)، ۳۳ ساله بود و پذیرش رهبری او در جامعه‌ای که سن افراد و شیخوخیت ملاک مهمی در تصدی مناصب بود، امر ساده‌ای نبود. این امر در جنگ تبوک که پیامبر (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم)، حضرت علی را به جای خود در مدینه قرار داد یا در واپسین لحظات عمر خود اسامة بن زید را به فرماندهی منصوب کرد، بروز یافت.[۱۸]

ali_ah, [19.08.17 13:14]
بوالفتوح رازی، ج۴، ص۲۷۶
طبری، تاریخ، ج۳، ص ۱۸۶؛ ابن ابی الحدید، ج۱، ص۱۵۹

ali_ah, [19.08.17 13:16]
ابن عساکر با سند خود از ابی سعید خدری نقل می‌کند: «آيه «يا ايها الرسول بلغ ...» در غدير خم بر رسول خدا(صلي‌الله‌عليه‌و‌آله) و در شأن علی‌بن‌ابی‌طالب(علیه‌السلام) نازل شده است».[3]
ابن أبي حاتم ، ابن مردويه، واحدی، بدرالدین عینی و نیشابوری نیز همین روایت را از ابی‌سعيد خدری نقل کرده‌اند.[4]

بررسی سندی روایت
در سند این حدیث افراد زیر وجود دارند که نظر علمای رجال اهل سنت در مورد آنها را نقل می‌کنیم تا ثابت شود روایت صحیح السند است.
1. ابوبکر وجیه بن طاهر
ذهبی: «شیخ عالم عادل ....».[5]
2. ابو حامد الازهری
ذهبی: « عادل صادق است ...».[6]
3. ابو محمد المخلدی
ذهبی: «امامی صادق و شیخ عادل است ».[7]
4. محمد بن حمدون
ذهبی: «حافظ کبیر ... وحاکم گفته از ثقات و...».[8]
5. محمدبن ابراهیم الحوانی
خطیب بغدادی: «ثقه است».[9]
6. الحسسن بن حماد سجادة
ذهبی: «ثقه و صاحب سنة است».[10]
7. علی بن عابس
ابن حجرعسقلانی: «دارقطنی می‌گوید: معتبر است». [11]
8. ابو الجخاف
ذهبی: «ثقه و ابو حاتم می‌گوید : صالح الحدیث است». [12]
9. عطیه عوفی
ابن حجر: «ثقه است ان شاءالله و برای او احادیث صالحه است».[13]

??, [19.08.17 13:16]
بازهم یه تکه از یه کتاب
لابد بازهم اگر من بگم تاریخ طبری قابل خدشه هست فرار کردم نه؟
واقعا خنداوره نوع بحث کردنتون
حتی روایت کامل هم نمی آورید
خودتان روایت را با دقت بخوانید بعد

ali_ah, [19.08.17 13:16]
[In reply to ali_ah]
[1]. منهاج السنة النبویة، ابن تیمیه، مؤسسه قرطبة، ج ۷، ص ۳۱۵.
[2]. سلسله احاديث صحيح ج 5 ص 488.
[3]. «اخبرنا أبو بكر وجيه بن طاهر، نا أبو حامد الأزهری، نا أبو محمد المخلّدی، أنا أبو بكر محمد بن حمدون، أنا محمد بن إبراهيم الحلواني، نا الحسن بن حمّاد سجادة، نا علی بن عابس، عن الأعمش وأبی الجحّاف، عن عطية، عن أبی سعيد الخدری قال نزلت هذه الآية {يا أيها الرسول بلغ ما أنزل إليك من ربك} على رسول الله (صلى‌الله‌عليه‌وسلم ) يوم غدير خم في علی بن أبي طالب ».تاریخ مدینه دمشق، ج42، ص 237
[4]. تفسير آلوسي، ج 6، ص 193؛ أسباب النزول واحدي، ص 115؛ عمده القاري، شرح صحيح بخاري، ج 18،ص 206؛ تفسير نيشابوري، ج 6، ص 129 و 130.الدر المنثور، ج 2، ص 298؛ أسباب نزول الآيات، واحدي نيشابوري، ص 135؛ شواهد التنزيل، حاكم حسكاني، ج 1، ص 250؛ فتح القدير، شوكاني، ج 2، ص 60.
[5]. سیر الاعلام النبلاء، ج20، ص109، موسسه الرساله، بیروت.
[6]. همان، ج18، ص254.
[7]. همان، ج16، ص539.
[8]. تذکرة الحفاظ، ج3، ص708، دار احیاء التراث العربی.
[9]. تاریخ بغداد، ج1، ص415.

??, [19.08.17 13:17]
خب حالا کی گفته ایه اکمال ربطی به حضرت علی داره؟

ali_ah, [19.08.17 13:19]
بحث راجع به آیه تبلیغ هست که شما گفتید که چه ربطی به امام علی دارد...منم با سند اهل تسنن گفتم که در روز غدیر نازل شده...و خدا به پیامبر گفتند که اگر این رو ابلاغ نکنی انگار رسالتت رو انجام ندادی

ali_ah, [19.08.17 13:19]
کتب شیعه که هیچ حداقل یه سری به کتب اهل تسنن بزنید....انشالله ادامه بحث تا وقتی دیگر....یا علی

??, [19.08.17 13:26]
[In reply to ali_ah]
۱.آیه تطهیر آوردید براش جوابی نداشتید
۲.آیه زکات آوردید و براش جوابی نداشتید
۳.آیه ابلاغ رو آوردید و گفتید در روز غدیر نازل شده ولی
۴.آیه اکمال رو آوردید و نگفتید چه ربطی به بحث غدیر و وصایت داره
۵.سوال بنده رو در اکثر جاها توجیه کردید یا جواب ندادید مثل بحث آیه تطهیر و قضیه سقیفه و سالهای بعد و ...

شما شاید براتون قابل توجیه باشه ولی برای ما نیست
که اینهمه اشخاص وجود داشته باشند در غدیر و اینهمه شاهد
نه در ماجرای قبل از خلافت ها و ته ماجرای خلافت جناب ابوبکر و نه خلافت جناب عمر و نه خلافت جناب عثمان هیچ کسی بلند نشد که حرفی بزنه از غدیر و ادعا میکنید که پول و مقام باعث شده
پول و مقام برای چندین هزار نفر؟
برای چند سال؟
۲۵ سال؟
لطف کنید بجای توجیه کردن بیجا دلیل بیاورید نه ادعایی که حتی در کتب هم ثبت نشده چه با سند قوی چه ضعیف

??, [19.08.17 13:26]
[In reply to ali_ah]
یا الله

ali_ah, [19.08.17 13:28]
[In reply to ??]
شما علمای خودتون رو قبول ندارید .. بخاری که معروف ترین اهل سنت هست رو گفتید باید برم ببینم روایتش درسته یا نه.....به هر حال ادامه بحث تا بعد

??, [19.08.17 13:35]
[In reply to ali_ah]
گفتم باید برم ببینم - لطف کنید حرف توی دهن کسی نگذارید
باید برم ببینم این روایت در کتاب صحیح بخاری هست یا خیر.

شما هم اگر خواستید بحث کنید مسائل قبلی رو تموم کنید و نرید ده تا مسئله ناقص دیگه مطرح کنید . ممنون








دوستان عزیز اگر احساس میکنید میتونید کمک کنید ممنون میشم...

پ ن:

ali_ah منم
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۷:۱۲, ۲۸/مرداد/۹۶ (آخرین ویرایش ارسال: ۲۸/مرداد/۹۶ ۱۷:۱۵ توسط Woodi2020.)
شماره ارسال: #2

با سلام
در رابطه با این قسمت صحبت
نقل قول:
شما شاید براتون قابل توجیه باشه ولی برای ما نیست

که اینهمه اشخاص وجود داشته باشند در غدیر و اینهمه شاهد

نه در ماجرای قبل از خلافت ها و ته ماجرای خلافت جناب ابوبکر و نه خلافت جناب عمر و نه خلافت جناب عثمان هیچ کسی بلند نشد که حرفی بزنه از غدیر و ادعا میکنید که پول و مقام باعث شده

پول و مقام برای چندین هزار نفر؟

برای چند سال؟

۲۵ سال؟

لطف کنید بجای توجیه کردن بیجا دلیل بیاورید نه ادعایی که حتی در کتب هم ثبت نشده چه با سند قوی چه ضعیف

1-می تونید داستان به کوه رفتن حضرت موسی (علیه السلام) رو تعریف کنید که ملت بعد از اینکه دیدن حضرت بعد از سی ام روز نیومد یعنی در 10 روز (سوره اعراف آیه 142 و 148) حرف حضرت موسی (علیه السلام) در رابطه با جانشینی حضرت هارون (علیه السلام) را ندیده گرفتن.

2-همه ی اشخاصی که در سقیفه بودند برابر با همه افرادی که در جریان خلافت حضرت علی بودند نیستند کما اینکه بعد از به خلافت رسیدن ابوبکر در همان مدینه چه درگیری هایی انجام شد و همچنین چه خون های به نا حقی در لشکر کشی به سوی یمن اتفاق افتاد.

3- و البته می توانید به خطبه ی شقشقیه هم استناد کنید چون دیدم ایشون میگن چرا خود حضرت علی (علیه السلام) چیزی در این مورد نگفتن.!!!
موارد بالا رو می تونید با ذکر منبع از کتب تاریخی بیرون بیارید. هم خودتون اطلاع بهتری به دست میارید و هم جوابهایه بیشتری برای طرف مقابلتون پیدا می کنید.
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۲:۴۲, ۲۹/مرداد/۹۶ (آخرین ویرایش ارسال: ۲۹/مرداد/۹۶ ۱۲:۴۲ توسط راوی110.)
شماره ارسال: #3
آواتار
موارد بسيار است

يك مقدمه:
در بين اهل سنت هر به اصطلاح عالمي كه بيشتر بتواند فضايل و مناقب اميرالمؤمنين رو ذبح كند جايگاهشون بالاتر و قدر و منزلتشون بيشتر مي‌شه

سرآمد اينها حضراتي چون مسلم و بخاري و طبري است

طبري در تاريخ خود، و تفسير خود تا توانسته فضايل مولا رو نابود كرده!

اگر هم در مسئله‌اي آنقدر فضيلت حضرت مبرهن باشد، سعي مي‌كنند كه مصداق تراشي كنند، مثلاً در آيه مربوط به دادن زكات در ركوع كه در شأن مولاست مي‌گويند مثلاً اين كار منحضر در علي بن ابي‌طالب عليه السلام نبوده است.



اما يك شاهكار در حد اعجاز رو تقديم مي‌كنم
از تفسير طبري:

ذيل آيه 7 سوره بينه:
إِنَّ ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ وَعَمِلُواْ ٱلصَّٰلِحَٰتِ أُوْلَٰٓئِكَ هُمۡ خَيۡرُ ٱلۡبَرِيَّةِ.
به درستي كساني كه ايمان‌آوردند و عمل صالح انجام دادن ايشان حقيقتاً بهترين مخلوقاتند




طبري در تفسير خود تنها فقط و فقط يك حديث و يك مصداق را بيان كرده آن هم از قول رسول خدا صلوات الله عليه و اله:

وقد: حدثنا ابن حميد, قال: ثنا عيسى بن فرقد, عن أبي الجارود, عن محمد بن عليّ

( أُولَئِكَ هُمْ خَيْرُ الْبَرِيَّةِ )
فقال النبي صلى الله عليه وسلم: " أنْتَ يا عَلي وَشِيعَتُكَ".

رسول خدا صلوات الله عليه و آله در خصوص اين آيه به مولا علي عليه السلام خطاب كردند:

يا علي، تو شيعيانت بهترين مخلوقات هستيد!
تفسير الطبري: ج30 ص 146.

اينم لينك از خود سايت اهل سنت:
http://mosshaf.com/ar/main#?GetSura=98&v...r&b=tabary

ديگه ما نياز نيست چيزي بگيم
طبري معاند اميرالمؤمنين در تفسير خود گفته علي و شيعيانش به فرموده رسول خدا صلوات الله عليه و آله بهترين مخلوقاتند!

توجه شود در آيه گفته شده كسانيكه ايمان آورده‌اند و عمل صالح انجام داده‌اند بهترين مخلوقاتند
شيعه به چه چيز ايمان دارد كه وجه تمايزي با غير شيعه است و منجر به تبديل شدن به بهترين مخلوق شده است؟!
جز ايمان به ولايت و وصايت اميرالمؤمنين علي عليه السلام؟!

البته اين مطلب در منابع متعددي از بزرگان اهل سنت نيز ذكر شده، نظير:


نام کتاب : الدر المنثور في التفسير بالمأثور (السيوطي) ، جلد : 8 ، صفحه : 589


نام کتاب : تاريخ دمشق لابن عساكر (ابن عساكر، أبو القاسم) ، جلد : 42 ، صفحه : 371
نام کتاب : فتح القدير للشوكاني (الشوكاني) ، جلد : 5 ، صفحه : 582

نام کتاب : مناقب علي لابن المغازلي (ابن المغازلي) ، جلد : 1 ، صفحه : 197
آنقدر فضايل مولا در منابع اهل سنت زياد و گسترده و عظيم است كه...

اما اگر در خانه كسي باشد همين يك حرف بس است....
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
ارسال پاسخ  به روز آوری


[-]
کاربرانی که این موضوع را مشاهده می کنند:
1 میهمان

پرش در بین بخشها:


بالا