کانال بیداری اندیشه در سروش کانال بیداری اندیشه در تلگرام



ارسال پاسخ  به روز آوری
 
رتبه به موضوع
  • 4 رای - 4 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
توهین روزنامه ایران به "چادر"
۲۱:۴۱, ۲۲/مرداد/۹۰ (آخرین ویرایش ارسال: ۲۲/مرداد/۹۰ ۲۲:۲۵ توسط Mahdy2021.)
شماره ارسال: #1
آواتار
روزنامه دولتي ايران در ویژه‌نامه رایگان امروز که به مسئله حجاب و پوشش اختصاص دارد، ضمن بیان انتقادات تند علیه طرح امنیت اخلاقی، "چادر مشکی" را پدیده‌ای نامتناسب با زنان و دختران ایرانی که از سوی ناصرالدین‌شاه قاجار به زنان تحمیل شده، معرفی کرد.
به گزارش مشرق ، در این ویژه‌نامه که "خاتون" نام دارد و نام بسیاری از اعضای رسانه‌ای جریان نفوذی در دولت نیز در تحریریه آن به چشم می‌خورد، مطالب ساختارشکنانه‌ای در مورد مساله حجاب و پوشش زنان ایرانی بیان شده است که عجیب‌ترین این ادعاها، توهین مستقیم به حجاب برتر یعنی چادر است.

"ایران" در مصاحبه با مهدی کلهر مشاور معزول رسانه‌ای رئیس‌جمهور، رنگ مشکی چادر را "متکبرانه" نامیده و آن را حاصل تحمیل شاهان قاجار به زنان و دختران ایرانی دانسته است که از مجلس عیاشی شبانه در اروپا بیرون آمده است.

کلهر در پاسخ به این سوال که "چادر مشکی از چه زمانی وارد ایران شد؟" گفته است: «از سفرهای اروپایی ناصر الدین شاه. شب که به مجلس عیاشی در اروپا می‌رفت، می‌دید آنجا لباس مردها مشکی است. کلاه سیلندری مردها مشکی است و زن‌ها هم با لباس مشکی می‌ایند. این به نظرش آمد که یک نوع سنگینی و وقار دارد وگرنه در اسلام به صراحت داریم که رنگ تیره مکروه است. این رنگ مشکی متکبرانه را ناصرالدین شاه آورد. خدالعنتش کند. همین‌جور آتش به قبرش ببارد. خیلی مرد ملعونی است.»

به گزارش رجا، مشاور معزول احمدي‌نژاد در حالي خود را در مقام افتا ديده و فتوا مي‌دهد كه رنگ مشكي چادر مكروه است كه اتفاقاً براساس فتاوای مراجع عظام رنگ مشکی در چادر و عبا و عمامه به‌هیچ وجه کراهت نداشته و بلکه در مورد چادر استحباب دارد.

کلهر به همین هم اکتفا نکرده و ضمن آنکه چادر مشکی را پوشش اشرافی که بازمانده شاهان قاجاریه است، نامیده، در اظهار نظر ديگري که در تقابل صریح و جدی با نظر تمام مراجع، علما و بزرگان است، چادر مشکی را بدترین پوشش در زمینه فلسفه حجاب نامیده و قانون حجاب و عفاف را با "یاسای چنگیز" -فرمانده خونخوار مغول- مقایسه کرده است.

در ادامه این ویژه‌نامه هم که با عنوان "روایتی از هفت هزار سال نجابت و شیدایی" منتشر شده، به طور مستقیم و با لحنی تمسخرآمیز به طرح افزایش امنیت اخلاقی و گشت ارشاد حمله شده است؛ رویکردی که به طور معناداری در هماهنگی کامل با مواضع فرهنگی جریان فتنه در سال‌های اخیر است که موجب شده تا این مساله به‌عنوان یک ابزار فشار به جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های حقوق بشری استفاده شود.

به‌عنوان نمونه، فائزه هاشمي حدود يك ماه قبل از انتخابات رياست جمهوري دهم در يك برنامه تلويزيوني اظهار داشت: هميشه سعي مي‌کنم از کليشه‌ها فرار کنم، نمي‌خواهم تابع کليشه‌ها باشم، متأسفانه بعد از انقلاب ما يک سري رفتارها براي خانم ها ارزش شد، رنگ مشکي ارزش شد، چادر مشکي، مانتو مشکي، مقنعه مشکي، روسري مشکي، و رنگ هاي تيره و مرده ارزش شد. اين ارزش‌ها خوب نبود از هر لحاظ بهداشتي، پزشکي، و روانشناسي، عمل مثبتي نيست.

یکی دیگر از نکات جالب این ویژه‌نامه که به صورت تمام رنگی و با کاغذ گلاسه منتشر شده، لیست 40 نفر از زنان برتر و الگوی نمونه ایرانی است؛ لیستی که از بازیگران معروف سینما تا همسر یکی از پادشاهان ایران باستان و حتی یک مجری برنامه کودک تلویزیون هم در آن حضور دارند.

مهناز افشار، آزاده اردکانی، الهام حمیدی، ترانه علیدوستی، فهیمه رحیمی، هدیه تهرانی و آزاده آل ایوب از جمله زنانی هستند که عکس آنها به عنوان "چهل بانوی نقش آفرین ایران اسلامی" به نشانه الگوبرداری دختران مسلمان ایران، بر پیشانی روزنامه دولت قرار گرفته‌اند.

این رویکرد ساختارشکنانه فرهنگی روزنامه رسمی دولت در زمینه حجاب و عفاف درحالی اتخاذ شده که پیش از این بسیاری از فعالان فرهنگی و دلسوزان انقلاب با يادآوري تحركات جريان نفوذي، نسبت به خط مشی منحرف و سكولار آن هشدار داده و از رئیس‌جمهور خواسته بودند تا سکان مدیریت فرهنگی را از دسترس این افراد خارج کند؛ درخواستی که متاسفانه تاکنون با پاسخ مناسبی روبرو نشده است.

مطالب اين ويژه‌نامه كم‌محتوا سال گذشته از سوي يكي از اعضاي جريان نفوذي به كاوه اشتهاردي مديرعامل وقت روزنامه ايران براي انتشار تحويل داده شده بود اما وي اين ويژه‌نامه را منتشر نكرد تا علي‌اكبر جوانفكر كه روزنامه ايران را به بولتن جريان انحرافي تبديل كرده، عامل بازي با اعتقادات ديني مردم نيز شود و اين ويژه‌نامه را منتشر كند.

جوانفکر همچنین در سرمقاله این ویژه‌نامه تامل‌برانگیز، قرار دادن موضوع حجاب در حوزه امر به معروف و نهی از منکر را اشتباه نامیده و خواستار برچیده شدن طرح امنیت اخلاقی شده است.
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
 تقدیر و تشکر از مطلب توسط: حلما ، وحید110 ، محیصا ، janali ، أین المنتظر ، MESSENGER ، سرود پیروزی ، oO DaViD Oo ، محمداحسان ، mohamad ، انتصـار ، rajaby ، نجف آبادی ، abbas313 ، Seyed Mohsen ، mostafa1367 ، یاران مهدی ، hamed313 ، ريحانه الرسول ، Tolou ، mahdi_haji ، chista3 ، vahrakan ، حضرت عشق ، عبدالرحمن

آغاز صفحه 2 (پست فوق، اولین پست این موضوع می باشد)
۱۴:۳۰, ۲۳/مرداد/۹۰
شماره ارسال: #11
آواتار
چادر بهترين نوع حجاب ايراني و نشانه ملي ماست/ آن‌ها با چادر و حجاب صحيح و متقن شما از همه چيز بيشتر دشمن‌اند


[تصویر: 33900.jpg]
در در كلام رهبر معظم انقلاب، بخش‌هايي از بيانات ايشان بازنشر داده مي‌شود:

مردم ما چادر را انتخاب كرده‏اند. البته ما هيچ وقت نگفتيم كه «حتماً چادر باشد، و غيرچادر نباشد.» گفتيم كه «چادر بهتر از حجاب‌هاى ديگر است.» ولى زنان ما مى‏خواهند حجاب خودشان را حفظ كنند. چادر را هم دوست دارند. چادر، لباس ملى ماست. چادر، پيش از آن‏كه يك حجاب اسلامى باشد، يك حجاب ايرانى است. مال مردم ما و لباس ملى ماست.
20/7/1373
بيانات مقام معظم رهبرى در ديدار گروهى از خواهران پرستار، به مناسبت «ولادت حضرت زينب»(سلام الله علیها)
---------------

به نظر ما، بحث‌هايى كه درباب پوشش زن مى‏شود، بحثهاى خوبى است كه انجام مى‏گيرد؛ منتها بايد توجه كنيد كه هيچ بحثى در اين زمينه‏هاى مربوط به پوشش زن، از هجوم تبليغاتى غرب متأثر نباشد؛ اگر متأثر از آن شد، خراب خواهد شد. مثلاً بياييم با خودمان فكر كنيم كه حجاب داشته باشيم، اما چادر نباشد؛ اين فكر غلطى است. نه اين‏كه من بخواهم بگويم چادر، نوع منحصر است؛ نه، من مى‏گويم چادر بهترين نوع حجاب است؛ يك نشانه‏ى ملى ماست؛ هيچ اشكالى هم ندارد؛ هيچ منافاتى با هيچ نوع تحركى هم در زن ندارد. اگر واقعاً بناى تحرك و كار اجتماعى و كار سياسى و كار فكرى باشد، لباس رسمى زن مى‏تواند چادر باشد و - همان‏طور كه عرض كردم - چادر بهترين نوع حجاب است.

البته مى‏توان محجبه بود و چادر هم نداشت؛ منتها همين‏جا هم بايستى آن مرز را پيدا كرد. بعضي‌ها از چادر فرار مى‏كنند، به خاطر اين‏كه هجوم تبليغاتى غرب دامن‌گيرشان نشود؛ منتها از چادر كه فرار مى‏كنند، به آن حجاب واقعى بدون چادر هم رو نمى‏آورند؛ چون آن را هم غرب مورد تهاجم قرار مى‏دهد!

شما خيال كرده‏ايد كه اگر ما چادر را كنار گذاشتيم، فرضاً آن مقنعه‏ى كذايى و آن لباس‌هاى «و ليضربن بخمرهنّ على جيوبهنّ»(6) و همانهايى را كه در قرآن هست، درست كرديم، دست از سر ما بر مى‏دارند؟ نه، آنها به اين چيزها قانع نيستند؛ آنها مى‏خواهند همان فرهنگ منحوس خودشان عيناً اين‏جا عمل بشود؛ مثل زمان شاه كه عمل مى‏شد. در آن زمان، زن اصلاً پوشش و حجابى نداشت؛ حتّى در اين‏جاها وقتى نوبت به اين كارها مى‏رسد، بى‏بندوبارى خيلى بيشتر هم مى‏شود؛ كمااين‏كه در زمان شاه، بى‏بندوبارى‏يى كه در همين شهر تهران و بعضى ديگر از شهرهاى كشور ما بود، از معمول شهرهاى اروپا بيشتر بود! زن معمولى در اروپا، لباس و پوشش خودش را داشت؛ اما در اين‏جا آن‏طورى نبود. آن‏طور كه ديده بوديم و شنيده بوديم و مى‏دانستيم و مناظرى كه از آن وقت الان جلوى نظر من هست، انسان واقعاً حيرت مى‏كند كه چرا بايستى اين‏گونه بشود؛ كمااين‏كه در خيلى از كشورهاى متأسفانه عقب‏مانده‏ى مسلمان و غيرمسلمان هم همين‏طور است. بنابراين، بايد بدقت و با نهايت كنجكاوى و بدون اغماض، مسائل ارزشى را رعايت كرد.
4/10/1370
بيانات در ديدار با اعضاى شوراى فرهنگى، اجتماعى زنان،(1) جمعى از زنان پزشك متخصص، و مسؤولان اولين كنگره‏ى حجاب اسلامى، به مناسبت ميلاد حضرت فاطمه‏ى زهرا(سلام الله علیها)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

حضرت آيِةالله خامنه ای تهاجم فرهنگی را هجوم يك مجموعه‍‌ی سياسی يا اقتصادی به بنيان‌های فرهنگی يك ملت برای دستيابی به مقاصد شوم سياسی دانستند و افزودند: ريشه كن كردن فرهنگ ملی از طريق فراگير كردن بی بند و باری، عياشی و هرزگی در ميان يك ملت هدفی است كه دشمنان درپی تحقق آن هستند. به‌طور مشخص دوران رضاخان سرآغام تهاجم فرهنگی در كشور ماست و بزرگ‌ترين قدمها به نفع فرهنگ غرب و در حقيقت در جهت سلطه ی غرب بر ايران در همين دوران بر داشته شد و با اين بهانه كه زن با چادر نمي‎تواند عالم و دانشمند شود و درفعاليتهای اجتماعی شركت كند، چادرها را از سر زنان برداشتند. اما در عين حال دردوران رضاخان و پسرش هرگز به عموم زنان اجازه ی شركت فعالانه در حركتهای اجتماعی و سياسی داده نشد و آن روزی كه زنان ايران، وارد ميدان مبارزه و صحنه ی فعاليتهای اجتماعی و سياسی شدند و كشور را با دست توانای خود به پيش بردند، چادر به سر كردند.

21/5/1371
ديدار نويسندگان، صاحبنظران و كاركنان رسانه های گروهی

-----------------------------------------------------------------------------

شما ببينيد الان چقدر خرج مى‏كنند و زحمت مى‏كشند، براى اين‏كه حجاب را در دنيا از بين ببرند؛ كشورهايى كه خودشان را مهد آزادى هم مى‏دانند، مى‏بينيد كه چه مى‏كنند براى مبارزه با حجاب. حالا همه آن تشكيلاتى كه با حجاب مبارزه مى‏كنند يك طرف، اين خواهر ورزشكارِ مؤمن و دخترِ جوانِ ما كه با حجاب اسلامى و لباس محجّب - يا با چادر يا با آن شكل زيباى ارزشى - جلوِ دوربين‌هاى دنيا ظاهر مى‏شود و نشان مى‏دهد كه به اين ارزش پايبند است و اين صحنه در همه دنيا منعكس مى‏شود، اين يك طرف ديگر؛ او در واقع با اين كار، همه آن تبليغات را خنثى مى‏كند.
14/7/1383
بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏در ديدار با ورزشكاران شركت‏كننده در المپيك و پارالمپيك

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

آنها با چه چيز زن مسلمان بيشتر دشمن‌اند؟ با حجاب او. آن‌ها با چادر و حجاب صحيح و متقن شما از همه چيز بيشتر دشمن‌اند. چرا؟ چون فرهنگ آنها اين را قبول ندارد. اروپايي‌ها اين‏طورند؛ آنها مى‏گويند هرچه را كه ما فهميده‏ايم، دنيا بايد از ما تقليد كند! مايلند كه جاهليت خودشان را بر معرفت عالم غلبه بدهند. آنها مى‏خواهند زن به سبك اروپايى را در جامعه رواج بدهند؛ كه عبارت است از سبك مد و مصرف و آرايش در انظار عموم و ملعبه قرار دادن مسائل جنسى بين دو جنس؛ مى‏خواهند اين چيزها را به وسيله‏ى زنان رواج بدهند. هرجا با اين هدف‌گيرى غربي‌ها مخالفت بشود، فريادشان بلند مى‏شود! اينها كم‏طاقت هم هستند! همين مدعيان غربى، كمترين مخالفتى را با مبانى پذيرفته‏ى خودشان تحمل نمى‏كنند.
22/8/1370
سخنرانى در ديدار با جمع كثيرى از پرستاران، به مناسبت ميلاد حضرت زينب كبرى‏(سلام الله علیها) و روز پرستار

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

هميشه به شكل غلطى در نظام‌هاى طاغوتى به زن نگاه شده؛ امروز در غرب هم همين جور است. حالا عده‌اى از زنان - مثل خيلى از مردان - در همين نظام‌هاى غربى شخصيت‌هاى برجسته و محترم و پاكيزه‌اى ممكن است در بيايند، ليكن نگاه عمومى به زن كه در فرهنگ غربى نهادينه شده، نگاه غلطى است؛ نگاه ابزارى است، نگاه اهانت‌آميز است. از نظر غرب، علت اينكه شما نبايد توى چادر باشيد، نبايد حجاب داشته باشيد، اين نيست كه آزاد باشيد. شما داريد مي‌گوئيد من با حجاب هم آزادى دارم. او چيز ديگرى مورد نظرش است؛ زن را براى نوازش چشم مرد، براى بهره‌ورى نامشروع مرد، ميخواهند به شكل خاصى در جامعه ظاهر بشود. اين، بزرگ‌ترين اهانت به زن است؛ حالا ولو با چندين لفّاف تعارف‌آميز اين را بپوشانند و اسم‌هاى ديگرى رويش بگذارند.
28/7/1388
بيانات در ديدار جمعى از بانوان قرآن‌پژوه كشور

--------------------------------------------------------------------

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ از چادر به‌ عنوان‌ يك‌ لباس‌ ملی‌ و اسلامی‌ مورد علاقه‌ زنان‌ مسلمان‌ ايران‌ نام‌ بردند و فرمودند: انبوه‌ دختران‌ و زنان‌ مؤمن‌ و حزب‌اللهی‌ كه‌ در دانشگاه‌ بهترين‌ علوم‌ را تدريس‌ و بالاترين‌ مدارج‌ علمی‌ را می‌گذرانند و نيز شمار زيادی‌ از بانوان‌ جوان‌ ايران‌ كه‌ در آينده‌ای‌ نه‌ چندان‌ دور به‌ مقامات‌ عالی‌ علمی‌، فقهی‌ و فلسفی‌ دست‌ خواهند يافت‌ از افتخارات‌ نظام‌ اسلامی‌ محسوب‌ می‌شوند.
ديدار هزاران‌ تن‌ از خواهران‌ پرستار
20/7/1373

-----------------------------------------------------

حجابِ برتر كه شما اشاره كرديد -كه مراد همين چادر ايرانىِ خود ماست - حقيقتاً حجاب برتر است؛ هيچ ترديدى در اين نبايد داشت. البته من هيچ وقت نگفتم كه چادر را در جايى اجبارى كنند؛ اما هميشه گفته‌ام كه چادر يك حجاب ايرانى است و زن ايرانى اين را انتخاب كرده و خوب حجابى هم هست و مى‌تواند كاملاً حفاظ و حجاب داشته باشد. حالا بعضي‌ها هستند كه از هرچه ايرانى و خودى است، ناراحتند و دل‌شان را مى‌زند؛ دل‌شان مى‌خواهد سراغ چيزهايى بروند كه از خودى بودن دورتر است! به‌هرحال اگر حجاب را حفظ كنند، باز هم خلاف شرعى انجام نداده‌اند؛ منتها چيز بهترى را از دست داده‌اند. منتها چيز بهترى را از دست داده‌اند.

اما اين‌كه شما مى‌گوييد «ما چگونه برخورد كنيم؟» ببينيد؛ شما با تبليغات كار كنيد. يعنى همان حربه‌اى را كه افراد مورد نظر شما براى سست كردن اعتقاد به حجاب به كار مى‌برند، شما هم به كار ببريد. يعنى شما درباره‌ى حجاب بنشينيد واقعاً تحقيق كنيد، فكر كنيد، از لحاظ دينى هم مثلاً درباره‌اش بحث كنيد، يا از بحث‌هايى كه شده استفاده كنيد.

از لحاظ اجتماعى هم روى همين مسأله‌ى كيفيّت حجاب تكيه كنيد؛ به ترويج ديدگاه خودتان بپردازيد؛ آن چيزى كه به نظرتان درست است، آن را بگوييد؛ اين دغدغه را هم كه اينها مى‌آيند تمايل به حجاب را در دلِ مردم از بين مى‌برند، نداشته باشيد؛ حجاب از بين نمى‌رود. البته اگر قدرتى مثل قدرت رضاخانى بالاى سرش باشد، يا آن طور كه شنيدم در بعضى از كشورها مثل تونس كسى حق ندارد در خيابان با حجاب باشد و اصلاً حقوق بشر هم در اين‌جا ديگر مطرح نيست كه چرا مردم را مجبور كرديد بى‌حجاب باشند - كسانى كه مسؤول اين چيزها هستند، همين‌طور تماشا مى‌كنند و حرفى هم نمى‌زنند! - بالاخره همان كشف حجاب دوران رضاخانى پيش مى‌آيد؛ اما به مجرّد آن‌كه اين زور برداشته شود، مردم به سمت حجاب برمى‌گردند.

حجاب، ارزشى است منطبق با طبيعت انسان. برهنگى و حركت به سمت اختلاطِ هرچه بيشتر دو جنس با يكديگر و افشاء شدن اينها در مقابل يكديگر، يك حركت خلاف طبيعى و خلاف خواست انسانى است. شرع مقدّس اسلام هم براى اين حدودى را معيّن و مشخّص كرده و كسانى كه معتقد و مؤمن هستند، نمى‌شود كه اين‌طورى با حجاب برخورد كنند. البته ممكن است كسانى بى‌خبر و بى‌اطّلاع باشند؛ بايستى اينها را با حجاب آشنا كرد.

من در همين سال‌هاى اوّلِ انقلاب به‌وضوح دريافتم كه بعضى از زنانى كه محجّب هستند و خيلى قدر حجاب را نمى‌دانند، اينها اصلاً از حكم حجاب و فلسفه‌ى حجاب و فوايد حجاب اطّلاعى ندارند؛ يعنى با اينها كمتر صحبت شده است. البته بعضي‌ها چيزهايى نوشتند؛ سفارش كرديم، كارهايى كردند. الان هم به نظر من همين‌طور است؛ بخصوص در محيط دانشگاه. الحمدللَّه شنيدم كه محيط دانشگاه شما، محيط خوبى است. مسؤولان دانشگاه هم، مسؤولان مواظب و مقيدى هستند؛اميدواريم كه هرچه هم مى‌گذرد، بهتر شود.

در محيط دانشگاه خودتان، در نشريات خودتان، با نشريات زن - كه الان در ايران چند نشريه‌ى مربوط به زنان وجود دارد - با ديگر نشريات رايج صحبت كنيد، چيزهايى بنويسيد، پخش كنيد، در جامعه فكر را بپراكنيد؛ منتها با استدلال، با منطق. بهترين راه تأمين حجاب هم همين است كه با منطق برخورد شود.

البته اگر چيزى جزو مقرّرات شد و كسى برخلاف آن مقرّرات رفتار كرد، ممكن است قوانينى وجود داشته باشد كه دولت برخورد كند؛ كه لابد هم مى‌كند. درعين‌حال آن چيزى كه در اساس لازم است و مهم‌تر از همه است، اين است كه شما ذهن اين دختر جوان، يا اين زن جوان را -كه عمده هم خانمهاى جوان هستند- با اهميت حجاب آشنا كنيد؛ يعنى به او تفهيم كنيد كه حجاب از لحاظ شرعى و از لحاظ منطقى اين است. در ذهن او، استدلال صحيح را در مورد رعايت حجاب راسخ كنيد.

اميدواريم كه ان‌شاءاللَّه روزبه‌روز بهتر شود. البته يكى از عواملى هم كه در اين زمينه تأثيرات منفى دارد، برخى از اين فيلمهايى است كه بعضى از زندگيهاى غربى را در دسترس همه مى‌گذارد. اينها در سُست كردن ذهنيّت مردم نسبت به مسأله‌ى حجاب بى‌تأثير نيست. البته نسبت به پخش اين فيلمها هم بايد تذكّراتى داده شود.


4/12/1377
بيانات در جلسه پرسش و پاسخ مديران مسئول و سر دبيران نشريات دانشجويی

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

رضاخان قلدر وقتى خواست از غرب براى ما سوغات بياورد، اولين چيزى كه آورد، عبارت از لباس و رفع حجاب بود؛ آن هم با زور سر نيزه و همان قلدرىِ قزّاقىِ خودش! لباس‌ها نبايد بلند باشد؛ بايد كوتاه باشد؛ كلاه بايد اين‏طورى باشد؛ بعد همان را هم عوض كردند: اصلاً بايد كلاه شاپو باشد! اگر كسى جرأت مى‏كرد غير از كلاه پهلوى - كلاهى كه آن موقع با اين عنوان شناخته مى‏شد - كلاه ديگرى سرش بگذارد، يا غير از لباس كوتاه چيزى بپوشد، بايد كتك مى‏خورد و طرد مى‏شد. اين چيزها را از غرب گرفتند!

زن‌ها حق نداشتند حجاب‌شان را حفظ كنند؛ نه فقط چادر - چادر كه برداشته شده بود - اگر روسرى هم سرشان مى‏كردند و مقدارى جلوى چانه‏شان را مى‏گرفتند، كتك مى‏خوردند! چرا؟ براى اين‏كه در غرب، زن‌ها سربرهنه مى‏آيند! اينها را از غرب آوردند. چيزى را كه براى اين ملت لازم بود، نياوردند. علم كه نيامد، تجربه كه نيامد، جِدّ و جهد و كوشش كه نيامد، خطرپذيرى كه نيامد -هر ملتى بالاخره خصوصيات خوبى دارد- اينها را كه نياوردند.

آنچه را هم كه آوردند، بى‏دريغ قبول كردند. فكر و انديشه را آوردند، اما بدون تحليل قبول كردند؛ گفتند چون غربى است، بايد قبول كرد. فرم لباس و غذا و حرف زدن و راه رفتن، چون غربى است، بايستى پذيرفت؛ جاى بروبرگرد ندارد! براى يك كشور، اين حالت بزرگترين سمّ مهلك است؛ اين درست نيست.
بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در ديدار جوانان و فرهنگيان در مصلّاى رشت‏
12/2/1380

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

گاهى من در همين راه "كُلك چال" كه از پايين به بالا مى‌آيم، يا بعكس به طرف پايين مى‌روم، خانم‌هايى را مى‌بينم كه با چادر مشكى اين راه را طى مى‌كنند. با اين‌كه قسمتى از اين راه، بسيار ناهموار و يا به قول ما مشهدي‌ها قلب است، درعين‌حال خانم‌ها اين راه ناهموار را تحمّل مى‌كنند و با چادر مشكى مى‌آيند. خوب؛ اين همّت است ديگر. من اين‌طور زن‌ها و همچنين افراد مسنّى كه اين راه‌هاى طولانى را طى مى‌كنند و مى‌روند، بسيار تحسين مى‌كنم.

2/6/1375
مصاحبه در كوهپیمایی

http://www.rajanews.com/detail.asp?lang_id=&id=98894
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
 تقدیر و تشکر از مطلب توسط: rastin ، سرود پیروزی ، MESSENGER ، محیصا ، rajaby
۱۵:۲۰, ۲۳/مرداد/۹۰ (آخرین ویرایش ارسال: ۲۳/مرداد/۹۰ ۱۵:۵۰ توسط سرود پیروزی.)
شماره ارسال: #12
آواتار
دور جديد فعاليت هاي جريان انحرافي به منظور آن چه كه آنان«ايجاد عصبيت» خوانده اند، آغازشد.


در حالي كه چندي پيش «جوان آنلاين» از انتشار ويژه نامه اي در خصوص طرح حجاب و عفاف و مخالفت با آن توسط جريان انحرافي خبر داده بود،امروز اين ويژه نامه ضميمه روزنامه ايران منتشر شد.
دراين ويژه نامه سعي شده است كه نگاهي ليبراليستي به مقوله حجاب شده و هنجارهاي جديد سكولاريستي اشاعه يابد.

[تصویر: n00448748-b.jpg]

اين اقدام در حالي صورت مي پذيرد كه جريان انحرافي اين ايام فعاليتهاي خود را براي نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي افزايش داده و كوشش دارد تا با طرح موضوعات مورد خواست و تاكيد فتنه گران بدنه اجتماعي آنان را به خود جلب و جذب نمايد.
در اين زمينه اما جريان انحرافي به دنبال تامين چند هدف مي باشد.اين اهداف عبارتند از:
- خلق موضوعات فرعي براي از تيررس خارج كردن برخي از ناكارآمدي هاي خود
- قطبي سازي ساحت سياسي - اجتماعي جامعه
- شكل دهي کانون های مقاومت و فشار را در برابر خود و بهره گيري ازعصبیت های بروز یافته
- متمركز ساختن اصولگرايان به مباحث حاشيه اي مورد تاكيد آنان
- ايجاد احساس بي قاعدگي سياسي در جامعه
- ايجاد بحران هاي موضوعي براي ادامه فعالیت های خود
- آوانگارد نشان دادن خود در هنجار شكني ها
- تلاش برای راديكاليزه کردن هويت هاي ارزشی در برابر خود تا بالاترین سطوح ممکن(علما،مراجع و شخصيت هاي مطرح)
- تلاش برای ایجاد شكاف میان بازیگران(الیت) رسمی حكومتی(حاكمیت دوگانه)
- کوشش جهت شكاف میان نظام اجتماعی و نظام سیاسی و قراردادن نظام سیاسی در برابر وضعیت«پات»(مسلوب الاختیارشدن)


و...

گفتني است با توجه به موارد گفته شده از هم اکنون باید دانست جریان انحرافی مهمترین نیاز خود را حول مخالفت ها و طرح خود به عنوان یک قطب منفی طراحی کرده و نیروهای ارزشی باید هوشیار باشند که تله ای تحت عنوان «واکنش گیری » از سوی این جریان در نقاطع مختلف تعریف می شود تا آن قطب بندی موردنظر خود را عملیاتی سازند.



بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از بانوان نخبه:

1/3/1390

من يك وقتى گفتم؛ از من سؤال كردند كه شما در مقابل آنچه كه غربى‌ها درباره‌ى مسئله‌ى زن در كشور ميگويند، چه دفاعى داريد؟ من گفتم: ما دفاع نداريم، ما هجوم داريم! ما در مسئله‌ى زن، از غرب طلبکاريم؛ ما مدعى غربيم؛ آنها هستند كه دارند به زن ظلم ميكنند، زن را تحقير ميكنند، جايگاه زن را پائين مى‌آورند؛ به اسم آزادى، به اسم اشتغال، به اسم مسئوليت دادن، آنها را مورد فشارهاى روحى، روانى، عاطفى و اهانت شخصيتى و شأنى قرار ميدهند؛ آنها بايد جواب بدهند. جمهورى اسلامى در اين زمينه يك مسئوليتى دارد. جمهورى اسلامى در مسئله‌ى زن بايد به طور صريح و بدون هيچ مجامله، حرف خودش را - كه عمدتاً اعتراض به نگاه غربى و اين نامعادله‌ى ظالمانه‌ى غربى است - بگويد. با اين نگاه، آن وقت مسئله‌ى حجاب، مسئله‌ى نوع ارتباط زن و مرد، همه معنا پيدا ميكند. اين يك مسئله است.
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
 تقدیر و تشکر از مطلب توسط: فاطمه خانم ، MESSENGER ، rajaby
۱۶:۳۵, ۲۳/مرداد/۹۰
شماره ارسال: #13
آواتار
قبل از اینکه با تندروی باعث کشف کامل حجاب شویم بهتره کمی فکر کنیم.
به نظر من ایشان کاملا درست گفته اند و دلیلی ندارد که خانمها حتما با چادر مشکی حجابشون رو رعایت کنند. مثلا اگر چادر مشکی سفید شود چه مشکلی ایجاد می شود؟ Dodgy
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
 تقدیر و تشکر از مطلب توسط: money
۱۶:۴۸, ۲۳/مرداد/۹۰
شماره ارسال: #14
آواتار
سلام
چه قدر خوب می شد اگر افرادی که ادعای روشنفکری و واقع نگری دارند کمی هم موقعیت شناس باشند
استفاده از لباس هایی با رنگ مشکی کراهت دارد اما نه وقتی که این رنگ مشکی موجب افزایش وقار و ابهت و امنیت یک خانم در حضور نامحرمان شود
در معرفی زنان برتر ایرانی نکته ی جالب این جاست که اکثر قریب به اتفاق آن ها حتی جلوی دوربین سینما و جلوی هزاران بیننده حجاب اسلامی ندارند پس مشکل نویسنده ی این روزنامه چادر مشکی نیست بلکه حجاب استExclamation
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
 تقدیر و تشکر از مطلب توسط: parisan ، MESSENGER ، سرود پیروزی
۱۸:۵۴, ۲۳/مرداد/۹۰
شماره ارسال: #15

سلام
ابتدا خوشحالم که کسی موفق نشد به سوال من جواب دهد زیرا خوشبختانه هیچ توهینی به حجاب و عفاف نشده بود و تمام این هوچی گری ها توسط عده ای بخاطر مقلصد سیاسی راه افتاده است.
بنده دوباره سوال خود را میپرسم ولی فکر نکنم کسی بتواند جواب بدهد.
نقل قول:سلام این که نشد نقد مطلب من تمام مطلب را خواندم ولی متوجه نشدم کدام قسمتش نفی و توهین به حجاب بود لطفا یکی از دوستان قسمتی را که درش به حجاب توهین شده بود را مشخص کنه تا ما هم روشن شیمAngel
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
 تقدیر و تشکر از مطلب توسط: Maysam-1st
۱۹:۱۱, ۲۳/مرداد/۹۰
شماره ارسال: #16
آواتار
جمله ی راهبردی امام (رحمة الله علیه):

«هر گاه غرب از شما تعریف کرد بدانید یک جای کارتان ایراد دارد»

چرا برخی مسئولین ما خواسته یا ناخواسته آب تو آسیاب دشمن میریزن بدون توجه به حرف امام (رحمة الله علیه)؟؟؟

امضای أین المنتظر
www.kamitafakkor.blogfa.com

صفحه اینستاگرام:
hadithcity
soldierr313
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
 تقدیر و تشکر از مطلب توسط: خیبر110 ، سرود پیروزی
۱۹:۱۲, ۲۳/مرداد/۹۰ (آخرین ویرایش ارسال: ۱۴/آذر/۹۰ ۱۲:۴۵ توسط فاطمه خانم.)
شماره ارسال: #17
آواتار
اصلا دليلي نداشت كه الان بخواهند راجع به اين مسئله ها ويژه نامه بزنن
فقط شما همين مطلب رو ديدين !
خيلي بيشتر از اين حرفا در اين ويژه نامه خرابكاري شده!

امضای فاطمه خانم
[تصویر: 793255_714.jpg]
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
 تقدیر و تشکر از مطلب توسط: money ، Maysam-1st
۱۹:۲۴, ۲۳/مرداد/۹۰
شماره ارسال: #18
آواتار
(۲۳/مرداد/۹۰ ۱۸:۵۴)money نوشته است:  سلام
ابتدا خوشحالم که کسی موفق نشد به سوال من جواب دهد زیرا خوشبختانه هیچ توهینی به حجاب و عفاف نشده بود و تمام این هوچی گری ها توسط عده ای بخاطر مقلصد سیاسی راه افتاده است.
بنده دوباره سوال خود را میپرسم ولی فکر نکنم کسی بتواند جواب بدهد.
نقل قول:سلام این که نشد نقد مطلب من تمام مطلب را خواندم ولی متوجه نشدم کدام قسمتش نفی و توهین به حجاب بود لطفا یکی از دوستان قسمتی را که درش به حجاب توهین شده بود را مشخص کنه تا ما هم روشن شیمAngel
سلام
همسنگران دقت کنید که قرار نیست عملا به چادر و حجاب توهین بشود این دوستانی که این مطالب را در روزنامه هاشون نوشتند اول این طور شروع می کنند که چادر مشکی برای روح مضر است بعد میگن اشرافی بعد میگن ارث شاه بوده و در فرهنگ اصیل ما جا ندارد همین طور کم کم پیش می رن تا چادر را بد جلوه بدنExclamation
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
 تقدیر و تشکر از مطلب توسط: سرود پیروزی
۱۹:۴۳, ۲۳/مرداد/۹۰ (آخرین ویرایش ارسال: ۲۳/مرداد/۹۰ ۱۹:۴۴ توسط dafer.)
شماره ارسال: #19
آواتار
امشب ‌در گفت‌وگوي ويژه خبري درباره ويژه‌نامه «خاتون» صحبت مي‌كنم
به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاري فارس، سيد‌محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي كه در پايان جلسه عصر امروز هيئت دولت در جمع خبرنگاران حضور يافته بود، در پاسخ به سؤال متعدد خبرنگاران در خصوص ويژه‌نامه روز گذشته روزنامه ايران عليه حجاب و چادر تنها به اين گفته بسنده كرد كه در برنامه گفت‌وگوي ويژه خبري امشب شبكه 2 سيما به‌صورت مفصل به اين موضوع خواهد پرداخت.
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
 تقدیر و تشکر از مطلب توسط: فاطمه خانم ، Maysam-1st
۲۰:۵۳, ۲۳/مرداد/۹۰
شماره ارسال: #20
آواتار
به شکل کاملا تابلو
موضوعات چالش بر انگیز رو تیتر کردند
اصلا لازم نیست دنبالشون بگردی!
یک مصاحبه زده با دکتر انوشه
اون رو باید ببینید!
همینه که به نظر من موضوع رو مشکوک میکنه!
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
ارسال پاسخ  به روز آوری


[-]
کاربرانی که این موضوع را مشاهده می کنند:
1 میهمان

[-]
موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: مشاهده: آخرین ارسال
  *** آیا چادر حیا می آورد یا حیا چادر ؟؟؟؟؟ (مشارکت کنید) *** أین المنتظر 38 15,006 ۲۴/شهریور/۹۴ ۲۱:۳۲
آخرین ارسال: عبدالرحمن

پرش در بین بخشها:


بالا