کانال بیداری اندیشه در سروش کانال بیداری اندیشه در تلگرام



ارسال پاسخ  به روز آوری
 
رتبه به موضوع
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
پاسخی به کسانی که می گویند فقط قرآن (حسبنا کتاب الله)!!!!!
۲۱:۲۷, ۹/بهمن/۹۱ (آخرین ویرایش ارسال: ۲۲/بهمن/۹۱ ۲۰:۱۷ توسط بیداری اندیشه.)
شماره ارسال: #1
آواتار
بسم الله الرحمن الرحیم
با توجه به اینکه مکرر در مکرر در موارد متعدد با این گونه اظهارات مواجه می شویم:
(۸/بهمن/۹۱ ۱۵:۰۳)ایرانی نوشته است:  اگرمیتوانید یک آیه بیاورید که صریح اسم امام زمان در آن باشد. همانطور که اسم عیسی و موسی و یوسف در قران برده شده
نه آیه ای با تفسیر و تشریح که منظورش این بوده و آن بوده! صریح و مشخص! مثل اسم پیامبران بالا! اسم

بر آن شدیم تا در یک تاپیک مجزا یک بار و برای همیشه پاسخی بر اساس خود آیات قرآن به این شبه و کلام که ریشه ای عمیق و گستره به تاریخ کل اسلام دارد را بدهیم!!!!! إن شاء الله:
اسم امام زمان امام 12 که هیچ، نام امام اول (علی علیه السلام) به عنوان جانشین رسول خدا به تصریح در کجای قرآن آمده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
(البته نام مولا علی در قرآن ذکر شده است! مراجعه بفرماید به این مطلب: ذکر نام مولا علی در قرآن مجید!!!! )
اما مجدد تأکید می کنم که به صراحت به عنوان جانشین حضرت رسول نام ایشان در قرآن تصریح نشده است!

اگر بخواهید که همه چیز را بر اساس صریح آیات قرآن بپرسید من سوالی از شما می پرسم!!
مهمترین عمل عبادی که نماز باشد چگونه خواندنش در کجای قرآن آمده است ؟؟؟ تعداد رکعات نماز صبح در کجای قرآن آمده و....
برای فهم آیات قرآن نیاز به این است که مفسر قرآن آن را بیان کند
کسانی که میگویند ما فقط هر چیزی که در قرآن باشد را قبول داریم:

حسبنا کتاب الله (کتاب خدا ما را بس است) یکی از جمله هایی است که خلیفه ثانی در زمانی که رسول خدا امر کردند که چیزی بیاورید که بگویم بنویسید و باعث شود بعد از من گمراه نشوید، به زبان آورد
مخالف صریح حکم خدا در قرآن است که میفرماید
این قرآن باید تبیین شود
آنهم توسط رسول خدا و جانشینان بر حقش
وَ أَنْزَلْنا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ
ما نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ (44- نحل)
و ما اين ذكر [قرآن‏] را بر تو نازل كرديم، تا آنچه به سوى مردم نازل شده است براى آنها روشن سازى و شايد انديشه كنند! (44)
خدا خیلی چیزها را در قرآن اشاره کرده تبیین آن با رسول خدا و جانشینان بر حقش که میشوند ائمه هست
به طور مثال چگونگی خواندن نماز که ستون دین و مرز کفر ایمان در قرآن نیامده تبیین آن توسط رسول الله بوده

در مورد این گونه جملات:


نقل قول:
فقط قرآن مجید، نه تفسیر

اگر منظور از تفسیر، روایت خود اهل بیت باشد کفر به این آیه و دستور قرآن است:

وَ أَنْزَلْنا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ ما نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ (44- نحل)
و ما اين ذكر [قرآن‏] را بر تو نازل كرديم، تا آنچه به سوى مردم نازل شده است براى آنها روشن سازى و شايد انديشه كنند! (44)
و پیروی از یکی از بزرگترین انحرافات اعتقادی تاریخ اسلام است که همانا حسبنا کتاب الله است (کتاب خدا ما را بس است)

و هر کس کافر است، به قسمی از آیات قرآن که قرآن به تنهایی کافی نیست و برای فهمش نیاز به تبیین گرش دارد مصداق چنین رویکرد هایی را خداوند اینگونه در قرآنش پاسخ فرموده است که:

أَ فَتُؤْمِنُونَ بِبَعْضِ الْكِتابِ وَ تَكْفُرُونَ بِبَعْضٍ فَما جَزاءُ مَنْ يَفْعَلُ ذلِكَ مِنْكُمْ إِلاَّ خِزْيٌ فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَ يَوْمَ الْقِيامَةِ يُرَدُّونَ إِلى‏ أَشَدِّ الْعَذابِ وَ مَا اللَّهُ بِغافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ (85-بقره)
آيا به بعضى از دستورات كتاب آسمانى ايمان مى‏آوريد و به برخى ديگر كافر مى‏شويد؟ پس جزاى هر كس از شما كه اين عمل را انجام دهد، جز رسوايى در اين جهان، چيزى نخواهد بود و روز قيامت به سخت‏ترين عذاب بازبرده شوند و خداوند از آنچه انجام مى‏دهيد، غافل نيست


پس تا اینجا اثبات شد که فهم درست قرآن بدون مفسرش کافی نیست به گواه خود قرآن!!!!! و مفسرش هم در درجه ی اول رسولش هست و جانشینان بر حقش که آن را هم خود رسول خدا از طرف خدا معین می فرمایند

علاوه بر این زمانی که خدا در قرآن در آیات 3 و 4 سوره ی نجم می فرماید:
«وَمَا يَنطِقُ عَنِ الْهَوَى * إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَى‏»؛
پيامبر گرامى (صلّي الله عليه وآله وسلّم) از روى هواى نفس سخن نمى‏گويد و تمام سخنان او بر مبناى وحى الهى است
اگر جز این بود و ایشان تمام سخنانش و رفتارش در تمام امور مورد تأیید خداوند نبود و بر اساس حق نبود دیگر معنا نداشت خداوند ایشان را به عنوان اسوه ی حسنه معرف فرماید:

لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِّمَن كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا ﴿۲۱- احزاب﴾

قطعا براى شما در [اقتدا به] رسول خدا سرمشقى نيكوست براى آن كس كه به خدا و روز بازپسين اميد دارد و خدا را فراوان ياد مى‏كند (۲۱)

یا به چه علت باید می فرمود که:

وَمَا آتَاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاكُمْ عَنْهُ فَانتَهُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ ﴿۷- حشر﴾

و آنچه را فرستاده [او] به شما داد آن را بگيريد و از آنچه شما را باز داشت بازايستيد و از خدا پروا بداريد كه خدا سخت‏كيفر است (۷)

و یا به چه علت امر به اطاعت بی چون و چرا از رسول کرده است؟

وَأَطِيعُواْ اللّهَ وَرَسُولَهُ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ ﴿۱- انفال﴾

از خدا پروا داريد و با يكديگر سازش نماييد و اگر ايمان داريد از خدا و پيامبرش اطاعت كنيد (۱)

و شرط ایمان را هم اطاعت از رسولش در تمام موارد معرفی کرده است!



پس نتیجه ی بحث این شد که کتاب خدا ما را بس نیست و برای تبیین و فهم آن نیاز داریم تا به تبیین گر آنها مراجعه کنیم

إن شاء الله ادامه دارد......

چند کد مهم بدهم برای ادامه ی مباحث
در قرآن آمده است که از اهل ذکر بپرسید!
اهل ذکر چه کسانی هستند؟
و همچنین
چرا در روز غدیر اعلام شد الیوم اکملتم لکم دینکم؟
با اینکه هنوز بسیاری از احکام و توضیحات آیات قرآن برای عموم مردم بیان نشده بود؟
چه چیز در روز غدیر بیان شد که با تبیین آن دیگر دین کامل می شود با وجود قرآنی که تفسیر و تأویل بسیاری از آیاتش ذکر نشده است؟

امضای علی 110
پرستش به عبادت نیست، به اطاعت است!!!!
از که اطاعت می کنیم؟!
همو معبود ماست!!

امام زمان علیه السلام:
ظهور ما به تأخیر نیفتاده مگر به سبب اعمال ناپسندی که از ایشان (شیعیان) سر می‌زند و خبر آنها به ما می‌رسد.

ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۱:۲۶, ۲۱/فروردین/۹۲ (آخرین ویرایش ارسال: ۲۱/فروردین/۹۲ ۱۱:۲۷ توسط علی 110.)
شماره ارسال: #2
آواتار
پاسخ عقلی دیگری در رد عبارت حسبنا کتاب الله (کتاب خدا ما را بس است)، عبارتی که بر طبق خود آیات قرآن کفر به قرآن مجید است و مخالف خود تعالیم قرآن است!
به این حدیث شریف توجه فرماید:

مُحَمَّدُ بْنُ إِسْمَاعِيلَ عَنِ الْفَضْلِ بْنِ شَاذَانَ عَنْ صَفْوَانَ بْنِ يَحْيَى عَنْ مَنْصُورِ بْنِ حَازِمٍ قَالَ:
قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام:
إِنَّ اللَّهَ أَجَلُّ وَ أَكْرَمُ مِنْ أَنْ يُعْرَفَ بِخَلْقِهِ بَلِ الْخَلْقُ يُعْرَفُونَ بِاللَّهِ
قَالَ صَدَقْتَ
قُلْتُ إِنَّ مَنْ عَرَفَ أَنَّ لَهُ رَبّاً فَيَنْبَغِي لَهُ‏ أَنْ يَعْرِفَ أَنَّ لِذَلِكَ الرَّبِّ رِضًا وَ سَخَطاً وَ أَنَّهُ لَا يُعْرَفُ رِضَاهُ وَ سَخَطُهُ إِلَّا بِوَحْيٍ أَوْ رَسُولٍ فَمَنْ لَمْ يَأْتِهِ الْوَحْيُ فَقَدْ يَنْبَغِي لَهُ أَنْ يَطْلُبَ الرُّسُلَ
فَإِذَا لَقِيَهُمْ عَرَفَ أَنَّهُمُ الْحُجَّةُ وَ أَنَّ لَهُمُ الطَّاعَةَ الْمُفْتَرَضَةَ
وَ قُلْتُ لِلنَّاسِ تَعْلَمُونَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلوات الله علیه و آله كَانَ هُوَ الْحُجَّةَ مِنَ اللَّهِ عَلَى خَلْقِهِ
قَالُوا بَلَى
قُلْتُ فَحِينَ مَضَى رَسُولُ اللَّهِ صلوات الله علیه مَنْ كَانَ الْحُجَّةَ عَلَى خَلْقِهِ
فَقَالُوا الْقُرْآنُ
فَنَظَرْتُ فِي الْقُرْآنِ فَإِذَا هُوَ يُخَاصِمُ بِهِ الْمُرْجِئُ وَ الْقَدَرِيُّ وَ الزِّنْدِيقُ الَّذِي لَا يُؤْمِنُ بِهِ حَتَّى يَغْلِبَ الرِّجَالَ بِخُصُومَتِهِ
فَعَرَفْتُ أَنَّ الْقُرْآنَ لَا يَكُونُ حُجَّةً إِلَّا بِقَيِّمٍ فَمَا قَالَ فِيهِ مِنْ شَيْ‏ءٍ كَانَ حَقّاً
فَقُلْتُ لَهُمْ مَنْ قَيِّمُ الْقُرْآنِ فَقَالُوا ابْنُ مَسْعُودٍ قَدْ كَانَ يَعْلَمُ وَ عُمَرُ يَعْلَمُ وَ حُذَيْفَةُ يَعْلَمُ
قُلْتُ كُلَّهُ قَالُوا لَا فَلَمْ أَجِدْ أَحَداً يُقَالُ إِنَّهُ يَعْرِفُ ذَلِكَ كُلَّهُ إِلَّا عَلِيّاً علیه السلام وَ إِذَا كَانَ الشَّيْ‏ءُ بَيْنَ الْقَوْمِ فَقَالَ هَذَا لَا أَدْرِي وَ قَالَ هَذَا لَا أَدْرِي وَ قَالَ هَذَا لَا أَدْرِي وَ قَالَ هَذَا أَنَا أَدْرِي فَأَشْهَدُ أَنَّ عَلِيّاً علیه السلام كَانَ قَيِّمَ الْقُرْآنِ وَ كَانَتْ طَاعَتُهُ مُفْتَرَضَةً وَ كَانَ الْحُجَّةَ عَلَى النَّاسِ بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ صلوات الله علیه وَ أَنَّ مَا قَالَ فِي الْقُرْآنِ فَهُوَ حَقٌّ فَقَالَ رَحِمَكَ اللَّهُ.
الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏1، ص: -169- کتاب الحجه ، باب الاضطرار الی الحجه

منصور بن حازم گويد: بامام صادق (علیه السلام) عرض كردم، همانا خدا برتر و بزرگوارتر از اينست كه بخلقش شناخته شود (زيرا صفات مخلوق در او نيست و معرفت او موهبتى است از خودش و پيغمبران فقط راهنمائى ميكنند) بلكه مخلوقات به خدا شناخته شوند، (بوسيله نور وجودى كه از خدا بمخلوق افاضه شود و آنها پديد آمده‏ اند يعنى بوسيله صفاتى كه خود او براى خودش بيان كرده است شناخته می شود)
فرمود: راست گفتى.
عرضكردم: كسى كه بداند براى او پروردگاريست سزاوار است كه بداند براى آن پروردگار خرسندى و خشم است و خرسندى و خشم او جز بوسيله وحى يا فرستاده او معلوم نشود.
و كسى كه بر او وحى نازل نشود بايد كه در جستجوى پيغمبران باشد و چون ايشان را بيابد بايد بداند كه ايشان حجت خدايند و اطاعتشان لازمست،
من بمردم (اهل سنت) گفتم: آيا شما ميدانيد كه پيغمبر حجت خدا بود در ميان خلقش؟
گفتند: آرى.
گفتم: چون پيغمبر درگذشت، حجت خدا بر خلقش كيست؟
گفتند: قرآن،
من در قرآن نظر كردم و ديدم سنى و تفويضى مذهب و حتی زنديقى كه به آن ايمان ندارد، براى مباحثه و غلبه بر دیگران در مجادله به آن استدلال ميكنند، (و آيات قرآن را به رأى و سليقه خويش بر اعتقاد خود تطبيق ميكنند)
پس دانستم كه قرآن بدون قيم (سرپرستى كه آن را طبق واقع و حقيقت تفسير كند) حجت نباشد و آن قيم هر چه نسبت بقرآن گويد حق است، پس بايشان گفتم: قيم‏ قرآن كيست؟
گفتند: ابن مسعود قرآن را ميدانست، عمر هم ميدانست، حذيفة هم ميدانست،
گفتم تمام قرآن را؟
گفتند: نه، من كسي را نديدم كه بگويد كسى جز على (علیه اسلام) تمام قرآن را ميدانست و چون مطلبى (در مورد قرآن) ميان مردمى باشد كه هر کس گويد: نميدانم و دیگری گويد نميدانم و دیکری هم گويد نميدانم و تنها اين (على بن ابى طالب) گويد که همه را ميدانم (و از کسی سوال نمی کند و همه از او سوال می کنند)، پس گواهى دهم كه على (علیه السلام) قيم قرآن باشد و اطاعتش لازم است و اوست حجت خدا بعد از پيغمبر بر مردم و اوست كه هر چه نسبت بقرآن گويد حق است،
حضرت فرمود: خدايت رحمت كند.
أصول الكافي / ترجمه مصطفوى، ج‏1، ص: 238- کتاب حجت، باب اضطرار به حجت
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱:۰۸, ۲۲/فروردین/۹۲
شماره ارسال: #3
آواتار
سلام بر مهدي

با توجه به آيه زير
بسم الله الرحمن الرحيم

[b]هُوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولاً مِنْهُمْ يَتْلُوا عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَکِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ وَإِن کَانُوا مِن قَبْلُ لَفِي ضَلاَلٍ مُبِينٍ (2)
صدق الله علي العظيم

سوره جمعه


هيچگاه اين شعار گمراهان را بر نمي تابيم كه
« حسبنا كتاب الله »
زيرا ما كتاب الله را با مفسّر آن در غدير شناختيم و اصل قرآن همراه با غدير را در تمام منابع اسلامي مخصوصاً منابع فريقين مي توان يافت.


موفق باشيد يا علي عليه السلام
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۱:۵۹, ۲۸/فروردین/۹۲
شماره ارسال: #4
آواتار
با تشکر از ایجاد این مبحث در تکمیل گفته های دوستان باید عرض کنم اولین کسیکه عبارت " حسبنا کتاب الله " جناب خلیفه دوم عمر بود به گواهی اسناد معتبر برادران اهل سنت .



داستان قلم و دوات

( در مدارک اهل سنت)

برخي از اصحاب صبح روز دوشنبه (روز شهادت پيامبر اكرم (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم) [b] گرد بستر آن حضرت جمع شدند . پيامبر اكرم (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم) فرمودند :
[/b]

[b]اتوني بدوات و قرطاس اکتب لکم کتابا لن تضلوا بعده ابدا‌.

يعني: قلم و کاغذ بياوريد تا نامه اي براي شما بنويسم که بعد از من هرگز گمراه نشويد


[b]عمر گفت :

ان النبي غلبه الوجع و عندکم کتاب الله ، حسبنا کتاب الله (1)

[/b]

يعني: بيماري بر پيامبر غلبه کرده است [b]– کنايه از اينکه نمي داند چه مي گويد –
و نزد شما کتاب خداست و کتاب خدا ما را بس است.

در روايت ديگر، در طبقات ابن سعد ، آمده است که ، در آن حال يکنفر از حاضران گفت:
ان نبي الله ليهجر (2)

يعني: همانا پيامبر خدا هذيان مي گويد !!!


آري ! گوينده سخن همان بود که گفت " حسبنا کتاب الله " و اين قضيّه به قدرى درد آور بود كه وقتى ابن عبّاس به ياد آن مي افتاد ، اشك چشمانش همانند دانه هاى مرواريد از گونه هايش سرازير مي گشت. (3)
اعتراف عمر به اين عمل ننگين (در مدارک اهل سنت)

عمر خود به اين امر اعتراف کرده است . امام ابوالفضل احمد ابن ابي طاهر در کتاب تاريخ بغداد و ابن ابي الحديد در شرح نهج البلاغه 3/97 در شرح حال عمر :
يک روز طي مباحثه اي مفصل که ميان ابن عباس و عمر در گرفت ، عمر گفت :
پيامبر تصميم داشت که به هنگام بيماري اش ، تصريح به نام او ( علي ابن ابيطالب ) کند ، ولي من نگذاشتم. پيامبر(صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم) آزرده گشتند.

دسته اي گفتند : دستور پيامبر را انجام دهيد . پس از اين گفتگو و مجادله ، ديگران خواستند که قلم و کاغذ بياورند ، اما پيامبر فرمودند :

او بعد ماذا؟‌ (4)

يعني: آيا پس از چه؟

بعد از اين گستاخي عمر ، اگر قلم و کاغذ مي آوردند و پيامبر وصيت نامه اي مي نوشت که در آن اسم علي بود مخالفان مي توانستند چند نفر بياورند و آنها شهادت بدهند که پيامبر اين وصيت نامه را در حال هذيان نوشته است .

در آن هنگام چون نزاعشان بالا گرفت ، پيامبر فرمودند :
قوموا عني ، لا ينبغي عند نبي تنازع (5)


از نزد من برخيزيد که در محضر پيامبر ، نزاع کردن شايسته نيست .

اين سخنان و حرکات عمر آن قدر زشت و زننده بود که حتّى زنان پيامبر ( ص ) نيز به همفكران عمر اعتراض كردند كه با اهانت عمر و دفاع رسول ص مواجه شدند : زنان از پشت پرده صدا زدند : مگر سخن رسول گرامى ص را نمي شنويد؟

عمر گفت : شما همانند دلباختگان يوسف هستيد كه به هنگام مريضى پيامبر ص اشگ شما جارى مي شود ، و به وقت سلامتى حضرت ، برگردن او سوار مي شويد .
رسول گرامى ( ص ) فرمود : متعرّض آنان نشويد وآنها را به حال خود واگذاريد ، زيرا آنان از شما بهتر هستند . (6)



نکات قابل توجه !

اولا: به حکم قران: پيامبر اكرم صلي الله عليه و اله از روى هواى نفس سخن نمي گويد و تمام سخنان او بر مبناى وحى الهى است (آيه 3سوره نجم). فلذا محال است نعوذبالله ايشان هذيان بگويند !

ثانيا: پيامبر اکرم ص فرمودند مطلبي را مي خواهند بنويسند که بعد از او هرگز مردم گمراه نشوند. ولي عمر مانع نوشتن اين مطلب مهم شد. مي دانيم که پيامبر اکرم ص وعده دروغ نمي دهند. يعني اگر حقيقتا آن مطلب مورد نظر پيامبر اکرم ص نوشته مي شد همانطور که ايشان وعده داده بودند مردم هرگز گمراه نمي شدند. پس باعث و باني گمراهي مردم تا به امروز عمر بن خطاب مي باشد !


ثالثا: عمر گفت: "حسبنا کتاب الله". در حاليکه بارها در خود قران به اين مطلب اشاره شده است که همراه اطاعت از کلام الله (قران) بايد از دستورات پيامبر اکرم ص نيز اطاعت کرد. و حتي خداوند کساني را که مي خواهند بين الله و رسول فرق اندازند و يکي را قبول کنند و ديگري را ترک کنند را کافران حقيقي شمارده است. (نساء/51)





[b]اسناد:

[/b]

1) صحيح بخاري باب کتابه العلم من کتاب العلم : 1/22 - صحيح البخاري ، ج 7 ص 9 ، كتاب المرضى باب قول المريض قوموا عنّى ؛ و ج 5 ص 137 كتاب المغازي ، باب مرض النبي - صلى اللّه عليه وسلم - ووفاته ؛ صحيح مسلم فى آخر كتاب الوصيّة ، ج 5 ، ص 76[b]
- مسند احمد حنبل تحقيق احمد محمد شاکر ، حديث 2992 - طبقات ابن سعد : 2/244 چاپ بيروت
2) طبقات ابن سعد 2/242 چاپ بيروت - صحيح بخاري ، باب جوائز الوفد من کتاب الجهاد 2/120 و باب اخراج اليهود من جزيره العرب 2/136 بدين لفظ آمده است :"فقالوا : هجر رسول الله صلي الله عليه و سلم " - صحيح مسلم ، باب من ترک الوصيه 5/76 و تاريخ طبري 3/193 بدين عبارت آمده است : ان رسول الله صلي الله عليه و سلم يهجر
3) عن ابنعبّاس قال : يوم الخميس وما يوم الخميس ، ثمّ جعل تسيل دموعه حتّى رأيت على خدّيه كأنّها نظام اللؤلؤ قال : قال رسول اللّه : ائتونى بالكتف والدواة ( او اللوح والدواة ) اكتب لكم كتاباً لن تضلّوا بعده أبداً فقالوا : إنّ رسول اللّه - صلى اللّه عليه وسلم - يهجر . صحيح مسلم ، ج 5 ، ص 76 كتاب الوصيّة باب ترك الوصية لمن ليس عنده شيء ، صحيح البخارى ، ج 4 ص 31 ، كتاب الجهاد والسير . .
4) طبقات ابن سعد : 2/242 چاپ بيروت
5) تاريخ ابي الفداء 1/15 - در صحيح بخاري باب کتابه العلم من کتاب العلم : 1/22 به اين لفظ آمده است : " قال : قوموا عني و لا ينبغي عندي التنازع "
6) فقالت النسوة من وراء الستر : ألا تسمعون ما يقول رسول اللّه؟! قال عمر : فقلت إنّكنّ صواحبات يوسف ، إذا مرض رسول اللّه ، عصرتنّ أعينكنّ ، وإذا صحّ ، ركبتنّ عنقه! قال : فقال رسول اللَّه : دعوهنّ فإنهنّ خير منكم الطبقات الكبرى لابن سعد ، ج2 ، ص 244 ، المعجم الأوسط للطبراني ، ج 5 ص 288 ؛ مجمعالزوائد للهيثمى الشافعى ، ج 9 ص 34 ؛ كنز العمال ، ج 5 ص 644 ، ح 14133
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۲۰:۰۷, ۲۸/فروردین/۹۲
شماره ارسال: #5

در حقانیت طراح تاپیک و سایر دوستان همین بس:
که ابتدا کاربر موردنظر (ایرانی) را مسدود کرده اند طبق نوشته های کاربر ایرانی 2 (البته مسدود شدن به دلایل واهی. زیرا توهینهای سایرین به این خانم بسیار چشمگیر است و هیچگونه برخوردی با آنها صورت نگرفته)

و بعد از مسدود شدن این خانم تاپیک طرح کرده اند. زیرا در زمان حضور این خانم قادر به دادن پاسخ منطقی به ایشان نبوده اند.

بنده به یاد روژه گارودی افتادم که کتاب "اسطوره های بنیانگزار سیاست اسرائیل" او در کشورهای مشترک المنافع ممنوع شد و خود گارودی محاکمه و محکوم شد.
در حالی که اگر مخالفان گارودی حقانیتی داشتند نباید از به چالش کشیده شدن عقایدشان درباره هولوکاست می هراسیدند.
وقتی کسی از انتشار مطالبی جلوگیری می کند یعنی حقانیتی در آن گفته ها نهفته است.
خوش باشید دوستان!
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۲۰:۲۷, ۲۸/فروردین/۹۲ (آخرین ویرایش ارسال: ۲۸/فروردین/۹۲ ۲۰:۲۸ توسط وحید110.)
شماره ارسال: #6
آواتار
نقل قول: و بعد از مسدود شدن این خانم تاپیک طرح کرده اند. زیرا در زمان حضور این خانم قادر به دادن پاسخ منطقی به ایشان نبوده اند.

گویا بد به عرضتان رساندند
بروید مباحث را بخوانید بعد نظر بدهید
در ضمن مسدود شدن ایشان دلیل دیگری داشت که به خودشان هم گفتیم .
یک طرفه قاضی نروید . اگر هم حرفی دارید میشنویم چه بود و چه شد را ول کنید
این صحبت کفر امیز است که حسبنا کتاب الله . اگر مخالفید تا برایتان با ایات قران اثبات کنیم .
با خود کتاب الله
یا حق
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۳:۰۵, ۳۰/فروردین/۹۲
شماره ارسال: #7
آواتار
در ضمن جناب فرمسینگ قران رو که قبول دارید
خداوند میفماید هر کاری هم بکنید بعضی ایان نمیارند

سوره مبارکه یاسین
براى آنان یكسان است: چه انذارشان كنى یا نكنى، ایمان نمى‏آورند! (10)
تو فقط كسى را انذار مى‏كنى كه از این یادآورى (الهى) پیروى كند و از خداوند رحمان در نهان بترسد; چنین كسى را به آمرزش و پاداشى پرارزش بشارت ده! (11)
سوره مبارکه انعام

آيه 109

وَ أَقْسَمُوا بِاللَّهِ جَهْدَ أَيْمَانِهِمْ لَئِنْ جَاءَتْهُمْ آيَةٌ لَيُؤْمِنُنَّ بِهَا قُلْ إِنَّمَا الْآيَاتُ عِنْدَ اللَّهِ وَ مَا يُشْعِرُكُمْ أَنَّهَا إِذَا جَاءَتْ لَا يُؤْمِنُونَ‏
و با سوگندهاى مؤكّدشان به خدا سوگند خوردند كه اگر معجزه‏اى (كه مى‏خواهند) براى آنان بيايد، حتماً به آن ايمان مى‏آورند. بگو: معجزات فقط در اختيار خداست، و شما نمى‏دانيد كه وقتى معجزه هم بيايد ايمان نمى‏آورَند.

آيه 110

وَ نُقَلِّبُ أَفْئِدَتَهُمْ وَ أَبْصَارَهُمْ كَمَا لَمْ يُؤْمِنُوا بِهِ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَ نَذَرُهُمْ فِي طُغْيَانِهِمْ يَعْمَهُونَ‏
و دل‏ها و چشم‏هايشان را وارونه مى‏كنيم؛ (در نتيجه به قرآن ايمان نمى‏آورند،) چنان‏كه اول بار به آن ايمان نياوردند، و آنان را با حالت كوردلى در طغيانشان وا مى‏گذاريم.

آيه 111

وَ لَوْ أَنَّنَا نَزَّلْنَا إِلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةَ وَ كَلَّمَهُمُ الْمَوْتَى وَ حَشَرْنَا عَلَيْهِمْ كُلَّ شَيْ‏ءٍ قُبُلًا مَا كَانُوا لِيُؤْمِنُوا إِلَّا أَنْ يَشَاءَ اللَّهُ وَ لكِنَّ أَكْثَرَهُمْ يَجْهَلُونَ
و اگر ما فرشتگان را به سويشان نازل مى‏كرديم و مردگان با آنان سخن مى‏گفتند، و هر چيزى را در برابرشان گرد مى‏آورديم، امكان نداشت ايمان بياورند، مگر اين‏كه خدا بخواهد، ولى بيشترشان نادانى مى‏كنند.


[/b]
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۷:۰۷, ۳۰/فروردین/۹۲
شماره ارسال: #8
آواتار
دوستان این هم بد نیست بدونین که
اینم برای کسایی که پایبند به گفته حسبنا کتاب الله هستند.
وأخرج سعيد بن منصور عن عمران بن حصين أنهم كانوا يتذاكرون الحديث فقال رجل دعونا من هذا وجيؤنا بكتاب الله فقال عمر إنك أحمق أتجد في كتاب الله الصلاة مفسرة أتجد في كتاب الله الصيام مفسرا إن القرآن أحكم ذلك والسنة تفسره
مفتاح الجنة ج 1 ص 59 ، اسم المؤلف: عبد الرحمن بن أبي بكر السيوطي الوفاة: 911 ، دار النشر : الجامعة الإسلامية - المدينة المنورة - 1399 ، الطبعة : الثالثة
معناش دیگه خیلی ساده هستش.

امضای mahdy30na
بسم الله الرحمن الرحیم
ادع إلى سبيل ربك بالحكمة والموعظة الحسنة وجادلهم بالتي هي أحسن إن ربك هو أعلم بمن ضل عن سبيله وهو أعلم بالمهتدين

با حکمت و اندرز نيکو، به راه پروردگارت دعوت نما! و با آنها به روشى که نيکوتر است، استدلال و مناظره کن! پروردگارت، از هر کسى بهتر می‏داند چه کسى از راه او گمراه شده است؛ و او به هدايت‏يافتگان داناتر است

Invite to the way of your Lord with wisdom and good instruction, and argue with them in a way that is best. Indeed, your Lord is most knowing of who has strayed from His way, and He is most knowing of who is [rightly] guided.
نحل 125
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۲۱:۵۲, ۳۰/فروردین/۹۲
شماره ارسال: #9
آواتار
شما عربیتون خوبهWink. لطفا معناش هم بذارین.
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۰:۳۸, ۴/اردیبهشت/۹۲
شماره ارسال: #10
آواتار
سلام


قرطبی، از مفسران به نام اهل سنت، در مقدمه تفسیرش هم این رو اورده
( خواستم فقط بگم یک منبع نیست )

ولی به این شکل :
معناش همونه فقط اسم خلیفه دوم رو به صراحت نگفته



«انک رجل احمق! اتجد الظهر فی کتاب الله اربعا لایجهر فیها بالقراءة!؟ - ثم عدد علیه الصلاة و الزکاة و نحو هذا ثم قال: - اتجد هذا فی کتاب الله مفسرا! ان کتاب الله تعالی ابهم هذا و ان السنة تفسر هذا»





عمران بن حصین به مردی که گمان می‏کرد کتاب الله به سنت نیاز ندارد ، گفت:


«تو احمقی، آیا حکم نماز ظهر را که باید چهار رکعت ‏خواند و حمد و سوره‏اش را آشکار نخواند، در قرآن یافته‏ای؟ و به همین گونه به نماز و زکات و مثل آن‏ها اشاره کرد و گفت: آیا این [امور] را در قرآن روشن شده یافته‏ای؟ همانا کتاب خدا این امور را مبهم بیان کرد. و سنت آن را تفسیر می‏کند.»

حالا دیگه برای راحتی کار یه مورد دیگه براتون هم اوردم که ببینین چیه.
ترجمش اسون بودا
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
ارسال پاسخ  به روز آوری


[-]
کاربرانی که این موضوع را مشاهده می کنند:
1 میهمان

پرش در بین بخشها:


بالا