کانال بیداری اندیشه در سروش کانال بیداری اندیشه در تلگرام



ارسال پاسخ  به روز آوری
 
رتبه به موضوع
  • 2 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نماز بهتر
۱۹:۳۳, ۱۸/مهر/۹۴
شماره ارسال: #1
آواتار
بسم الله الرحمن الرحیم

تقریبا همه ما میدونیم که نماز خیلی خیلی خیلی خیلی مهمه و با نماز میشه به همه جا رسید و خودتون بهتر از من میدونید...

حالا به نظرتون چه چیزهایی در اینکه نماز بهتری بخونیم تاثیر داره؟(حتی کوچکنرین مسائل)

چندتای مهمشو خودم میگم بقیش رو شما کمکم کنید:
1- نماز اول وقت
2- نماز جماعت
3- نماز با حضور قلب و توجه به معنی نماز
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۱:۴۵, ۱۹/مهر/۹۴
شماره ارسال: #2

گناهانی هستند که لذت عبادت را از بین می برند. و نماز هم که بهترین عبادت است.
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۴:۲۵, ۱۹/مهر/۹۴ (آخرین ویرایش ارسال: ۱۹/مهر/۹۴ ۱۵:۵۲ توسط در جستجوی سختی.)
شماره ارسال: #3
آواتار
بسم الله
سلام


به تجربه بهم ثابت شده
هر وقت یه گناه خیلی بزرگی کردم (نمونه ای که بارها برام پیش اومده: با مادرم جر و بحث کردمSad)
نمازم یا قضا شده یا با تاخیر فراوان اقامه شده
اون هم با کیفیت بسیار نازل


همچنین در طول روز اگر روی یه موضوعی بیش از حد تمرکز داشته باشم (دقت کنید: "بیش از حد") یا سر موضوعی با کسی کل کلی داشته باشم یا در طول روز با کسی حرفم شده باشه (به حق یا ناحق)، موقع نماز همه توجهم به سمت اون موضوع میره و سر نماز حواسم پرت میشه
اصطلاحاً توی دنیا غرق شدم
اگه توی دنیا غرق نشیم حتماً نماز با کیفیت تری اقامه می کنیم

ضمن اینکه اگر نماز رو در مسجد اقامه کنیم، حتماً حضور قلب بیشتری خواهیم داشت حتی اگر بصورت فرادا باشه
بهترین نماز با حضور قلب رو توی دارالحجه حرم Heartامام رضا (علیه السلام)Heart خواندم
انگار واقعاً پشت سر ولی خدا بودم ...Angel
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۵:۳۹, ۱۹/مهر/۹۴
شماره ارسال: #4
آواتار
اگه قبل از نماز با وضعیت آراسته، مسواک زده، موها شونه زده، استفاده از عطر و پوشیدن بهترین لباس ها را رعایت کنیم قطعا نمازمون خیلی متفاوت میشه...
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۰:۰۶, ۲۰/مهر/۹۴
شماره ارسال: #5
آواتار
بسم الله الرحمن الرحيم


سلام


نماز عصاره كارهاي روزمره ماست

ما تو طول روز رفتارمون هرطور باشه، انعكاسش توي نمازمون خودشو نشون مي ده

حالا اين رفتار، شامل فكر و خيال هاي ماهم مي شه


تو اين تاپيك گفتم كه از اسامي قيامت يوم تبلي السرائره:


http://forum.bidari-andishe.ir/thread-40037.html


يعني روزي كه باطنها و اسرار رو مي شه

اونجا گفته شد كه قيام امام چون شبيه قيامت، همون تبلي السرائر هم اتفاق ميفته و باطنهاي رسوب و ته نشين شده بالا ميان و خودشونو بروز مي دن


دركنار اين دو مصداق، نماز هم نمود و مصداقي از تبلي السرائره

يعني موقع نماز هم درونيات ما به غليان مياد

به همين دليله كه مي گن نماز محل مشاهدست كه براي مومنين به معراج تعبير شده


ديديد موقع نماز هركاري مي كنيم اين قوه خيال رو متمركز كنيم، نمي شه؟

به همين دليله كه بالا گفتم : نماز وقت مبارزه با اوهامات ما نيست


اصلا ذات قوه ي خيال و فهم اينه كه به سكون نمي رسه

حالا موقع نماز براي يكي مثل من مي شه فكر و خيال و تصاوير كارهاي قبل نمازم

براي عرفا و مرداي خوب خدا كه حضور حقيقي دارن، حقايق ملكوتي و فوق ملكوتي صورت پيدا مي كنن


پس هم ادم اهل حضور و هم يه ادم پراكنده اي مثل من، موقع نماز يه سري مشاهده (تبلي السرائر) داريم

منتها هركدوممون سر سفره خودمون نشستيم و هر چي كه حشر داشتيم رو مشاهده مي كنيم


پس سرنماز فكر و خيالمون رو سرزنش نكنيم كه اونها مثل اينه مي مونن و اين بازتابها رسالتشونه



به نظر من نماز رو باید حتی به خاطر همین پراکندگي ها هم قدر دونست.

اگه کمی رو ماهیت اين خطوراتی که تو نماز به ذهنمون میاد فكر کنیم كلي چيز گيرمون مياد (مثلا چرا سلامم به فلاني يادم اومد ولي به اون يكي نه) :

چون نماز محل مشاهدس، اونچه که قوه خیال به ما نشون میده رو مشاهده کنیم و یواش یواش ورودی های قوه خیالمون رو فی*ل*تر کنیم به مرور میبینیم که وقت نماز چیزهای خیلی خوش تری رو به ما نشون میده


تا جایی که انسان به جایی میرسه که فراتر از ذهن میره

و قوه خیالش دروقت نماز حقایق رو در عالم بیرونی و عینی براش نشون مي ده


مرحوم سید علی آقا قاضی از شاگرداش پرسید فرق بین نماز ظهر و عصر چیه؟ یکی گفت نیتش فرق میکنه یکی گفت زمان اقامه اش فرق میکنه و ...


آقای قاضی فرمودند: بله اما حرف بالاتر از اینهاست، باب معارفی که در نماز ظهر برای انسان باز میشه با بابی که در نماز عصر بر انسان باز مي شه فرق مي كنه



پ.ن: من خودم دارم رو اين خطورات و اين قوه خيالم كار مي كنم ان شاءالله از اين پراكندگي ها خارج شه
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۰:۵۶, ۲۰/مهر/۹۴
شماره ارسال: #6
آواتار
اعمالی که قبل از نماز انجام میدیم خیلی مهمه، مثلا همیشه از 15دقیقه قبل از نماز به فکر نماز باشیم، استغفار کنیم و تو اون 15 دقیقه حتی اخلاقمون رو هم عوض کنیم، خیلی مهربون باشیم، لبخند بزنیم و تمام کارهای خوب رو پیاده کنیم...
اون موقع چند تا تاثیر داره: 1- نمازمون رو اول وقت میخونیم چون یه رب قبلش آماده شدیم...
2- نمازمون رو با توجه و حوصله بیشتر میخونیم.
3- به طور ناخودآگاه علاقه ی مردم و اطرافیانمون رو به نماز خیلی بیشتر میکنیم چرا که هر موقع وقت نماز میشه ما هم خوش اخلاق میشیم، دروغ نمیگیم و همچنین وضعیت ظاهری مرتب داریم و بوی عطر میدیم و .... که به نظرم در تربیت فرزند نسبت به نماز هم خیلی موثره و اون بچه باید از نماز ما، اعمال و رفتار و اخلاق ما در نماز و خضوع ما در مقابل خدا هنگام نماز، متوجه عظمت و مهربانی خدا بشه...

و انشالله کم کم این 15 دقیقه بیشتر و بیشتر بشه تا متصل بشه به نماز قبلی... اون موقع میشیم یه بنده ی واقعا بنده
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۷:۳۳, ۲۱/مهر/۹۴ (آخرین ویرایش ارسال: ۲۱/مهر/۹۴ ۱۷:۳۴ توسط مصباح.)
شماره ارسال: #7
آواتار
بسم الله الرحمن الرحیم

نکته ای که توی پست قبلی یادم رفت بگم :
اینکه علت این پراکندگی های خیال ما سر نماز چیه؟
که باعث می شه من بی طهارت (طهارت خیال) اتفاقات روزمرم رو توی نمازم مشاهده کنم
ولی اون فردی که حضور حقیقی داره، حقایق عالم بالا رو.

علت این پراکندگی های ذهنی و خیال من اینه که به حوادث اطرافم، روی جزئیاتش خیلی خیلی تمرکز می کنم
البته منظور من این نیست که بی توجه به اطراف باشیم
ولی موندن تو جزئیات باعث می شه، خیالات من انقدر پراکنده شن که موقع نماز هم اونها رو مشاهده می کنم

یعنی باید طوری از اطرافمون رد شیم که وقتی جسممون رد شد، ذهنمون هم بگذره
نمونیم توی مثلا مدل لباس فلانی، مارکش، مدل ماشینش، چه تیپی زده بود امروز و و و ...

پس باید به وقایع اطرافمون توجه داشته باشیم البته نه با دید خاله زنکی
بلکه سعی کنیم یه درسی از اون اتفاقه بگیریم



البته این نکته رو هم بگم که راهش این نیست کلی زور بزنیم که فراموش کنیم جزئیات رو یا اینکه حتما یه درسی بگیریم
اگه کم کم این نوع نگاهمون رو تغییر بدیم، خود به خود این ظرف وجودیمون سعه پیدا می کنه.


پ.ن : کل اگر طبیب بودی، سر خود دوا نمودی
التماس دعا


یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۸:۲۶, ۳۰/مهر/۹۴
شماره ارسال: #8
آواتار
بسم الله الرحمن الرحیم

در تکمیل پست های قبلی :
یکی دیگه از راه های تطهیر خودمون و قوه ی خیالمون برای اینکه سر نماز به اون معراجه برسیم و این قوه ی خیال بتونه با طهارتی که داره ملکوت رو ببینه، اشک بر سیدالشهدا (علیه السلام) است

گریه بر حضرت و خاندانشون مثل اون شرابا طهورایی که توی بهشت به بهشتیان می دن تا کامل از هر تعلقی پاک شن، می مونه

با خیالمون تو روضه ها، تو کربلا و شام قدم برداریم و دلسوزی کنیم. اشک بریزیم
اینها موجب تطهیر ما میشه

ان شاءالله از این سفره ای که برامون پهن شده و به خاطر ماها امام حسین (علیه السلام) قتیل العبره شدن، استفاده کنیم در جهت رشد و کمالمون
که فردا یهو نبینیم شدیم مصداق اون خسران زده ای که از نعمتی که در اختیارمون بود می تونستیم استفاده کنیم، ولی نکردیم


التماس دعا .




یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۲۳:۰۸, ۱/آبان/۹۴ (آخرین ویرایش ارسال: ۱/آبان/۹۴ ۲۳:۱۳ توسط mirza47820.)
شماره ارسال: #9

موافق اسلام ظاهری : دین صاحب دارد و اینطور نیست که هر کسی برای خودش هر کاری بخواهد انجام دهد . در باب ایمان و اهمیت نماز آمده نماز ستون دین است و فاصله بین ایمان و کفر ترک نماز است
امام صادق(علیه السلام): هرکس با هفتاد دختر در خانه زنا کند، و هفتاد پیغمبر را بکشد و هفتاد کتاب آسمانی را بسوزاند، گناهش کمتر است از کسی که یک روز نمازش را عمداً نخواند. نصایح، ص 241 معیار این نوع احادیث کمیت نیست بلکه کیفیت است یعنی معیار این نیست که بی نماز 70 پیامبر را به قتل می رساند بلکه یعنی بی نماز در عقاب و عذاب مساوی با کسی است که این تعداد پیامبر را کشته باشد گاهی ترک نماز به دلیل عدم اعتقاد به نماز و روزه و انکار و یا مقابله با آن است. در این صورت چون نام مسلمان بر او اطلاق می شود بی نمازی او ضربه محکمی به دین می زند و عامل مهمی برای سود بردن دشمنان دین است لذا عذاب شدیدی برای این چنین تارک نمازی همراه خواهد بود

سوره مدثر، آیات 40 – 43: «یتساءلون عن المجرمین، ما سلککم فى سقر، قالوا لم نک من المصلین

اهل بهشت) سؤال مى کنند از مجرمان چه چیز شما را به دوزخ فرستاد، مى گویند ما از نمازگزاران نبودیم


سوره مرسلات ، آیه 48: «و اذا قیل لهم ارکعوا لایرکعون


و هنگامى که به آنها گفته شود رکوع کنید، رکوع نمى کنند


مخالف اسلام ظاهری : دین صاحب دارد . اما گاهی آن به اصطلاح صاحب دین به کج راهه می روند و مریدان در پی او . چرا موارد بدیهی و آشکار را میخواهیم توجیه کنیم؟ این بخاطر ضمیرناخودآگاه انسان است وقتی چندین سال در معرض تبلیغات سوء باشد آن تبلیغات در ضمیرناخودآگاه انسان تاثیر می گذارد و زمانی که با حقیقتی روبرو میشود ناچار دست به توجیه می زند. بزرگان جامعه بایستی ضمیری روشن داشته باشند و مسائل را بدون غرض بیان کنند تا عامه مردم که به آنها اقتدا می کنند راه به ناکجاآباد نبرند . روایات بایستی با عقل و منطق و قرآن مطابقت داشته باشد در غیر اینصورت آن روایت صحیح نیست
مگر کسی که نماز میخواند با هفتاد دختر زنا میکند؟ و هفتاد پیامبر را می کشد؟ و هفتاد کتاب آسمانی را می سوزاند؟(چه کمی چه کیفی) که همچین شخصی از تارک نماز گناهش کمتر است؟ پس نماز برای آن شخص چه فایده ای داشته که کار او به زنا و کشتن پیامبر و سوزاندن کتاب آسمانی ختم شده؟
درباره سوره مدثر که گفته شده ما از نمازگزاران نبودیم یعنی از نمازگزارانی نبودند و ربا هم نمی خوردند؟ یا از نمازگزارانی بودند که ربا هم میخوردند؟ متاسفانه عده ای فقط از یک جنبه نگاه می کنند در حالی که موضاعات جوانب مختلفی داره در قرآن سخت ترین برخورد و عقاب فقط برای رباخواران گفته شده که در حکم جنگ با خدا و رسول خداست آیا برای کسی که نماز نمی خواند همچین عقوبتی در قرآن آمده ؟
پس بر اساس قرآن کسی که ربا میخورد گناهش بسیار بیشتر از کسی است که نماز نمی خواند
درباره سوره مرسلات که گفته شده به آنها گفتیم رکوع کنید , رکوع نکردن آیا منظور این است نماز بخوانید رکوع کنید اما دروغ بگویید؟ غیبت کنید ؟ یا دستورات خدا در امور اجتماعی را سرلوحه امور خود کنیم مانند دروغ نگفتن غیبت نکردن ربا نخوردن و درباره این دستورات باطنی اسلام خشعوع کنیم و از راکعین باشیم

بر اساس عقل و منطق و قرآن این روایات زیر را می توان قابل قبول دانست .

پیامبر اکرم فرمود: مَنْ أَصْبَحَ لَا یَهْتَمُّ بِأُمُورِ الْمُسْلِمِینَ فَلَیْسَ مِنْهُمْ وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلًا یُنَادِی یَا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم . کسی که در هر صبح گاه به امور مسلمین همت نگمارد و در اندیشه کارهای آنان نباشد از آنها نیست و کسی که بشنود مردی فریاد می زند و از مسلمانان کمک می طلبد و به او کمک نکند مسلمان نیست

امام باقر(علیه السلام) به نقل از رسول خدا(صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم) فرمود: مَنْ سَرَّ مُؤْمِناً فَقَدْ سَرَّنِی وَ مَنْ سَرَّنِی فَقَدْ سَرَّ اللَّه . کسی که مؤمنی را خوشحال کند، مرا خوشحال کرده است. و کسی که مرا خوشحال کند، خدا را خوشحال کرده است

در بیان موسی بن جعفر(علیه السلام) آمده است : إِنَّ لِلَّهِ عِبَاداً فِی الْأَرْضِ یَسْعَوْنَ فِی حَوَائِجِ النَّاسِ- هُمُ الآْمِنُونَ یَوْمَ الْقِیَامَة . برای خداوند در روی زمین، بندگانی هستند که در راه رفع حوایج مردم تلاش می کنند. آنان در روز قیامت، ایمن اند

در روایت دیگری رسول خدا(صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم) می فرماید: مَنْ سَعَی فِی حَاجَةِ أَخِیهِ الْمُؤْمِنِ فَکَأَنَّمَا عَبَدَ اللَّهَ تِسْعَةَ آلَافِ سَنَةٍ صَائِماً نَهَارَهُ قَائِماً لَیْلَه . کسی در راه حاجت مؤمن تلاش کند، گویا نُه هزار سال خدا را عبادت کرده است؛ در حالی که روزها را روزه و شبها را در حال قیام(نماز) بوده

امام صادق(علیه السلام) از پدرانش از رسول خدا(صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم) چنین نقل کرده است که آن حضرت فرمود: مَنْ قَضَی لِأَخِیهِ الْمُؤْمِنِ حَاجَةً کَانَ کَمَنْ عَبْدَ اللَّهَ دَهْرَه . کسی که حاجت برادر دینی خود را برآورد، مانند کسی که همه عمر، خدا را عبادت کرده باشد .

مسلما اشخاصی که به امور مردم رسیدگی می کنند در مقام بالاتری از کسانی هستن که فقط به امر نماز و روزه و امور شخصی خود می پردازند و این کاملا با آیات قرآن و روایات بالا مطابقت دارد از شخصی نقل قول شده که اگر ادیسون بجای اختراعاتش دو رکعت نماز میخواند ثوابش بیشتر بود . این نشان از تاریکی ذهن و فکر گویند آن است با توجه به بیان قرآن و تطبیق آنها با روند زندگی اجتماعی(عقل و منطق) بایستی نتیجه گیری کرد . نه فقط با فلان روایت .

سید جمال الدین اسدآبادی می گوید : رفتم به غرب اسلام را دیدم ولی مسلمان ندیدم. برگشتم به شرق مسلمان دیدم اما اسلام ندیدم.

در جای دیگری در این موضوع با شخصی مباحثه کردم و در آنجا تحقیق و پژوهش هایی در باب اعتقاد مردمان غرب به صداقت در امور اجتماعی و کار و کارگری و روابط بین کارفرما و کارگر بیان شد که مفصل است و به همین مقدار بسنده میکنم . طرف مباحثه بنده می گفت مردمان غرب شرابخوار و زنازاده هستن و فلان و فلان . ولی چطور این شرابخواران و زنازاده ها اینطور به صداقت در کار ایمان دارند ؟ ایا این ایمانشان از نمازی است که قبل از انجام کار می خوانند؟ ایمان ارتباطی به نماز ندارد .

به همین جهت است که نه فقط سید جمال خیلی از اشخاص دیگر گفته اند و می گویند خیلی از امور زندگی غرب سبک اسلامی دارد ولی مسلمان نیستن (نظم و ترتیب و صداقت در کار, در صنایع در بانک ها و اصناف دیگر)اما به شرق می آیی مسلمان می بینی ولی اسلام نمی بینی (اکثرا افراد دروغگو می بینی) .

مثال دیگر مهدی مهدوی کیا زمانی که از فوتبال خداحافظی کرد (درایران) خبرنگار از او پرسید برنامه شما بعد از خداحافظی با فوتبال چیست . گفت میخاهم به آلمان برگردم . خبرنگار پرسید چرا . گفت : چون امور در آلمان بر اساس نظم و قانون است . نه در آلمان در بیشتر ممالک غربی یا شرقی مثل ژاپن کره یا چین نظم اجتماعیشون بسیار بهتر از ما هست . چرا به این نظمشون ایمان دارند؟ بخاطر نماز خواندشان است ؟

پرفسور سمیعی :
تولید علم برای ملتی که شکم خالی دارد، بیشتر شبیه یک طنز است


زندگی با ارضاء نیازهای اولیه انسان آغاز میشود

با تولید ثروت ادامه پیدا میکند

با تولید علم توسعه پیدا میکند

و با تکیه به معنویت، غنی می گردد

این ترتیب را نمیشود به سادگی تغییر داد

و امروز، بخش عمده ای از جامعه انسانی، قربانی تفکری است که میکوشد این مخروط را وارونه روی زمین قرار دهد

با معنویت آغاز کند، با علم معنویت را تثبیت کند، با ثروت از علم و معنویت دفاع کند و در نهایت پس از مرگ، به ارضاء نیازهای اولیه خود بپردازد

غرب به تولید ثروت و علم رسیده ولی معنویت رو کنار گذاشته (با سیستم اقتصادی شبه اسلامی) اما ما میخواییم اول معنویت را شروع کنیم چون ثروت وعلم نداریم به ناچار مجبوریم به ظاهر معنویت بسنده کنیم (حجاب نماز روزه) و سیستم اقتصادی رو غیرمعنوی (سیستم اقتصاد لیبرال , لیبرالتر از غرب و غرق در ربا) کنیم . تقریبا همه جوانب زندگی هم وابسته به اقتصاد هست پس زندگی ما غیراسلامی هست و ظاهرا مسلمان هستیم همانطور که سید جمال گفته
خيام نيشابوري از انديشمندان و سخن سرايان نام دار ايراني‌ست كه با سروده‌هايي اندك‌، ولي پُرمايه‌، آوازه‌اي جهان‌گير يافته و نام خود را در همه‌ي زبان‌هاي زنده‌ي دنيا گسترده است

تعداد رباعيات مشترك در آثار خيام پژوهاني چون محمدعلي فروغي‌، صادق هدايت‌، علي دشتي‌، محمدمهدي فولادوند و علي رضا ذكاوتي قراگزلو، تنها 29 رباعي‌ست و به نظر مي‌رسد دست كم درباره‌ي اصالت اين تعداد رباعي گمان و ترديد كم تري وجود دارد . بعضي تعداد واقعی رباعیات خیام را حدود هفتاد دانسته اند، حال آن که بیش از چند هزار رباعی به او نسبت داده می شود . در منابع و متون مختلف تعداد رباعیات خیام بین 10 رباعی تا 1200 رباعی در نوسان بوده است.

خیام که کوزه در سبو کرد آخر / کار همه عاشقان نکو کرد آخر

افسار نماز و پوزه بند روزه / از گردن این خران فرو کرد آخر
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۷:۴۲, ۲/آبان/۹۴ (آخرین ویرایش ارسال: ۲/آبان/۹۴ ۱۷:۴۸ توسط بیداری اندیشه.)
شماره ارسال: #10
آواتار
البته حرف شما تا حدی درسته ولی ما هم نمی تونیم روی سلیقه شخصی صحبت کنیم.

چیزی که خیلی مهمه نیت هست.

روایتی است که شیعه و سنی از پیامبر اکرم (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم) نقل کرده‌اند که فرمود:
«اِنَّما الاَْعْمالُ بِالنّیّاتِ وَلِکُلِّ امْرِء ما نَوی؛
محققاً (ارزش) کارها به نیّت‌هاست و فقط برای انسان آنچه نیّت کرده است می‌ماند».

http://forum.bidari-andishe.ir/thread-62...#pid353261

اما اینکه شوربختانه در کشورهای غیر اسلامی بیشتر نمود اجرای دستورات اجتماعی اسلام رو می بینیم متاسفانه حقیقتی تلخ هست ولی در عین حال به معنای این نیست که تارک الصلاه بشیم. یا اینکه مانع ما نماز هست که با ترک کردن نماز و امور معنوی ما هم اسلامی تر خواهیم شد. متاسفانه به این نسل که خیلی امیدی نیست اگر هنر داریم فرزندان خودمون رو مسلمان نماز اول وقت خوان، روزه گیر و در عین حال نمونه شهروند اسلامی بار بیاریم. برای حل مشکل باطن باید مشکل باطن رو حل کرد نه اینکه ظاهر رو خراب کنیم.

اگر قرار باشه معنویت رو کنار بگذاریم تا اول توسعه علمی و اقتصادی رخ بده بعد سراغ معنویت بریم که وا مصیبت. اصلا این با دین ما نمی خونه. فقیران همگی باید کافر بشن... این صحبت از هر کی هست اشتباه هست. معنویت و اقتصاد و علم می تونن در عرض هم باشن ولی نمی تونن در طول هم باشن....


در مورد اشعار منتسب به خیام هم اصلا نیازی نیست توضیح بدم. فقط خواستم بگم یکی مثل علامه جعفری پس از تحقیق کامل پیرامون ایشون و اشعارش می فرمایند اشعار لذت جویی های شراب و ... و همینطور پوچ گرایی ایشون در غلط بودنش که شکی نیست اما با سایر افکارش نمی خونه و احتمالا به ایشون استناد دادن. والله العالم.

امضای بیداری اندیشه
[تصویر: signature.jpg]

والذین جاهدوا فینا، لنهدینهم سبلنا
به یقین کسانی که در راه ما تلاش کنند را به راه های خود هدایت خواهیم نمود.
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
ارسال پاسخ  به روز آوری


[-]
کاربرانی که این موضوع را مشاهده می کنند:
1 میهمان

پرش در بین بخشها:


بالا