کانال بیداری اندیشه در سروش کانال بیداری اندیشه در تلگرام



ارسال پاسخ  به روز آوری
 
رتبه به موضوع
  • 5 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
دو ركعت قصه (درباره نماز)
۱۵:۳۲, ۲۵/مرداد/۹۰ (آخرین ویرایش ارسال: ۲۵/مرداد/۹۰ ۱۶:۲۲ توسط Abasaleh.)
شماره ارسال: #1
آواتار
سلام.
دوستان در اين تاپيك هر چي مي خواين درباره نماز بذارين.موفق باشين.

هيچ عبادتى به اندازه نماز تبليغات ندارد
در هر شبانه روز پنج نماز واجب داريم ودر هرنمازى سفارش به اذان واقامه شده است . در اين دو نداى آسمانى جمعا:
بيست مرتبه ((حىّ على الصلوة ))
بيست مرتبه ((حىّ على الفلاح ))
بيست مرتبه ((حىّ على خيرالعمل ))
و ده مرتبه ((قد قامت الصّلوة )) مى گوئيم .
با توجّه به اينكه مراد از ((فلاح )) و ((خيرالعمل )) در اذان همان نماز است ، هر مسلمانى در هر شبانه روز هفتاد مرتبه با كلمه ((حىّ)) به خود و ديگران ، تلقين شتاب به سوى نماز مى كند و براى انجام هيچ عبادتى اين همه هياهو و تشويق وارد نشده است . به خصوص كه سفارش ‍ شده اذان را بلند بگوئيد و با صداى زيبا بگوئيد.
اذان ، شكستن سكوت است ، اذان ، يك دوره ايدئولوژى و تفكّرات ناب اسلامى است ،
اذان ، سرود مذهبى است با عباراتى كوتاه و پرمحتوا،
اذان ، هشدار به غافلان است ، اذان ، نشانه باز بودن جوّ مذهبى است و اذان ، نشانه حيات معنوى است .
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید

آغاز صفحه 4 (پست فوق، اولین پست این موضوع می باشد)
۵:۱۳, ۱۳/شهریور/۹۰
شماره ارسال: #31

نماز اساسى ترين رشته ى الفت و عالى ترين عامل محبّت بين بندگان و حضرت حقّ است .

نماز نور دل و صفاى قلب و روح جان و سلامت روان و فروغ ذات عباد صالح خداست .

نماز واسطه ى محكمى است كه تمام هستى انسان را به ملكوت هستى پيوند مى دهد و به مانند آن ، برنامه اى را براى ربط دادن آدمى به حقّ و حقيقت نمى توان يافت .

نماز پناه بى پناهان ، سنگر جهادگران ، گلستان روح افزاى عاشقان ، چراغ سحر مشتاقان ، نور وجود عارفان ، آرامش دل بينايان ، و سير كمالى آگاهان است .

نماز زنده كننده ى جان ، ظهور دهنده ى حيات جاودان ، راز و نياز دردمندان ، روشنى راه رهروان ، نور ديده ى بيداران ، سرمايه ى مستمندان ، دواى درد بى دردان ، نواى دل بى دلان ، دليل گمراهان ، اميد اميدواران ، سرّ حقيقى سحرخيزان ، سوز دل سوختگان ، حرارت روح افسردگان ، مايه ى بقاى جان ، و دستگيره ى نجات انسان از تمام مهالك است .

نماز برتر از همه ى عبادات ، جامع تمام كمالات ، منعكس كننده ى كلّ واقعيّات ، منبع بركات ، و كليد قفل تمام مشكلات است .

نماز خمير مايه ى حيات ، تزكيه كننده ى صفات ، علاج زشت ترين عادات ، آورنده ى حسنات ، تبديل كننده ى سيّئات ، باعث كرامات ، منبع فيض و افادات ، نگهدارنده ى انسان از حادثات ، مانع سانحات ، و حقيقت كائنات است .

نماز عشق سالكين ، عبادتى آتشين ، كارى بى قرين ، بهترين معين ، خورشيد اهل زمين ، مونس اصحاب دين ، امنيّت جان غمين ، و رحمت واسعه ى حضرت ارحم الرّاحمين است .

نماز واقعيّتى روحانى ، امر واجب حضرت سبحانى ، نفخه ى رحمانى ، جان انسانى ، و نور يزدانى است .

نماز هويّت ايمان ، حقيقت جهان ، طريقت جان ، قدرت انسان ، و مايه ى بهشت و رضوان است .

نماز چشمه ى زمزم روح ، ساغر معنوى صبوح ، فتح الفتوح ، توبه ى نصوح ،حضرت حق را ممدوح ، اجمال قرآن را مشروح ، و در طوفان حوادث كشتى نوح است .

بدون نماز خود را اهل حقّ و حقيقت مدان و رسيدن فيض خاص الهى را به سوى خود توقّع مدار .

اكسير وجود منهاى نماز بى سود است ، بى خبران از نماز بى خردانند و فراريان از اين مقام گرفتار دام شيطانند .

ثروتمندانِ بى نماز فقيرند و تهيدستانِ با نماز از همه مستغنى تر . حقيقت و واقعيت همان است كه عارف شوريده ى الوند ، حضرت باباطاهر ، فرموده :



خوشا آنان كه اللّه يارشان بى *** كه حمد و قل هو اللّه كارشان بى

خوشا آنان كه دائم در نمازند ***بهشت جاودان بازارشان بى

از سخنان آقای حسین انصاریان
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۲:۴۱, ۱۳/شهریور/۹۰
شماره ارسال: #32
آواتار
چگونه از نماز لذت ببریم؟
درک لذت عبادت حضرت حق به عوامل متعددی بستگی دارد که به برخی از آنها بطور خلاصه اشاره می شود:

الف ـ برای درک لذت هر عبادت، یکی از عوامل مهم شناخت و معرفت معبود است که به میزان تقویت این شناخت، درک و شعور و به تبع آن لذت حضور بیشتر سراغ انسان خواهد آمد.
این شناخت و معرفت، باعث ظهور حب حضرت حق شده و قدم به قدم شدت می یابد و در مراحل اولیه ظهور محبت حضرت پروردگار به حکم جذب شدن بسوی او، انسان به عبادت و مناجات انس خاصی پیدا می کند و بسوی این امور کشیده می شود و راحتی دل و آرامش خود را در آنها می بیند که:
"الیه من ذاق حلاوه محبتک فرام منک بدلا" (1)
بدون این شناخت هیچ انگیزه ای برای عمل ندارد و اگر عملی را هم انجام می دهد در حد تکلیف خواهد بود که لذت در آن معنی ندارد.
حضرت امام خمینی "ره" در این رابطه می گویند:
"ما تکالیف الهیه را سربار اموری می دانیم، البته امری که تحمیل بر شخص شد و سربار زندگانی گردید، در نظر اهمیت نخواهد داشت، باید سرچشمه را اصلاح کرد و ایمان به خدا و فرمایشات انبیاء پیدا کرد تا کار اصلاح شود. همه بدبختی ها از ضعف ایمان و سستی یقین است."

ب ـ همچنین برای درک لذت عبادت باید فقر و نیاز خویش را در قبال حضرت حق باور کرد و نتیجه آن رسیدن به ذل عبودیت و حقیقت بندگی خواهد بود.
تا انسان نظر به خویشتن داشته باشد و در حجاب انیت خود باشد از جمال حق متعال محجوب خواهد بود که:
"و من بخرج من بیته مهاجراً الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله" (2)
و به تعبیر حضرت امام خمینی "ره"(3):
(هجرت معنوی، خروج از بیت نفس و منزل دنیا الی الله است و مادام که نفس را متعلق به خویش و توجهی به انیت است مسافر نشده و مهاجر نخواهد بود، و با درک ذل عبودیت و فقر و نیاز خویش چنان لذت و انسی با محبوب و مولی در عبادات خواهد برد که به وصف در نیاید.)میان عاشق و معشوق هیچ حائل نیست تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز (4)

ج ـ انجام عبادت در وقت نشاط و بهجت قلب و پرهیز از لحظاتی که قلب آدمی در کسالت و خستگی است.
حضرت امام خمینی در این ارتباط می فرمایند:
"وقتی را که برای عبادت انتخاب می کند، وقتی باشد که نفس را به عبادت اقبال است و دارای نشاط و تازگی است و خستگی و فتور ندارد، زیرا که اگر نفس را در اوقات کسالت و خستگی وادار به عبادت کند ممکن است آثار بدی به آن مترتب شود که از جمله آنها این است که انسان از عبادت منزجر شود." (5)
د ـ از نکات دیگری که در لذت بردن انسان نمازگزار از نماز تأثیر بسزایی دارد توجه به معانی الفاظ و اذکاری که حین نماز به زبان می آورد و فهم اسرار نماز و اجزاء آن چون رکوع، سجود، قنوت و ... است.
رهبر بزرگوار انقلاب در کلامی چنین می‌فرمایند:
"اگر توجه به معنی باشد، دعا و ذکر و نماز برای جوان شیرین خواهد بود و مطلقاً خسته کننده نخواهد بود، ببینید هر کسی که از نماز خسته می شود، یا معنای نماز را نمی داند، یا توجه نمی کند، والله اگر کسی معنای نماز را بداند و به نماز هم توجه بکند، امکان ندارد از نماز خسته بشود، اصلاً امکان ندارد." منابع و مآخذ:
1. مفاتیح الجنان، مناجات محبین
2. سوره نساء/100، "کسیکه از خانه اش بیرون شود در حالی که هجرت کننده بسوی خدا و رسول است، آنگاه مرگ او را دریابد، پاداش او بر خدا واقع (و لازم) شده است.
3. آداب نماز، امام خمینی، ص8
4. دیوان حافظ
5. آداب نماز، ص23
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۳:۱۵, ۱۳/شهریور/۹۰
شماره ارسال: #33
آواتار
پس کی نماز می خوانی؟






در زمانی که جناب سید هاشم به ایران سفر کرده بود، شهید مطهری با ایشان ملاقات خصوصی داشت. ساعتی با هم بحث می کنند.
موقع برگشت، شهید بزرگوار با شادابی می گوید: این سید حیاتبخش است.
در دیدار بعدی، استاد مطهری از ایشان درخواست دستورالعمل می نماید. سید عارف نیز دستوراتی به ایشان می دهد.
این دیدارهای پر خاطره می گذرد تا اینکه شهید مطهری سفری به عتبات عالیات می کند. در آنجا چند بار به خدمت حاج سید هاشم می رسد.
استاد مطهری می گوید:
یک بار که به دیدن ایشان رفتم از من سؤال کردند: نماز را چگونه می خوانی؟ گفتم با توجه کامل به معانی و کلمات آن، نماز را میخوانم.

ایشان فرمودند: پس کی نماز می خوانی؟ در نماز توجه ات فقط به خدا باشد و به معانی توجه مکن.
حضرت سید هاشم به شهید مطهری علاقه مند بود و وقتی خبر شهادت ایشان را شنید، متأسف گردید.
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۴:۳۸, ۱۳/شهریور/۹۰ (آخرین ویرایش ارسال: ۱۳/شهریور/۹۰ ۱۴:۴۰ توسط Abasaleh.)
شماره ارسال: #34
آواتار
خدايا،تو را به كلام مجيدت قسمت ميدهيم،به ما كمك كن تا جزو افراد زير نباشيم.آمين.
با همه اهميّتى كه نماز در نزد خداوند و اوليا دارد، امّا برخورد مردم با آن متفاوت است :
الف : عدّه اى ايمان ندارند ونماز نمى خوانند: ((فلا صدّق و لاصلّى ))
ب : عدّه اى مانع نماز ديگران مى شوند: ((ارايت الذى ينهى عبدا اذا صلّى ))
در شاءن نزول آيه آمده است كه ابوجهل تصميم گرفت هنگامى كه پيامبر براى نماز به سجده مى رود با لگد، گردن حضرت را در هم بشكند. مردم او را ديدند كه رفت ولى منصرف شد. گفتند: چرا چنين نكردى ؟!
گفت : چون خواستم چنين كنم ، خندقى از آتش ديدم كه در پيش روى من شعله ور شد.
ج : عدّه اى نماز را مسخره مى كنند: ((و اذا ناديتم الى الصلوة اتخذوها هزوا))
د: عدّه اى بى نشاط نماز مى خوانند: ((واذا قاموا الى الصلوة قاموا كُسالى ))
ه‍ : عدّه اى گاهى مى خوانند و گاهى نمى خوانند: ((فويل للمصلّين الّذينهم عن صلوتهم ساهون ))
و: عدّه اى به خاطر رسيدن به دنيا، از نماز كم مى گذارند: ((و اذا راءوا تجارة او لهوا انفضّوا اليها و تركوك قائما)) هرگاه لهو و تجارتى ديدند به سوى آن روانه شده و تو را در حالى كه به خواندن خطبه نماز ايستاده اى وامى گذارند.
اين آيه اشاره به ماجرائى است كه پيامبر اكرم صلّى اللّه عليه و آله مشغول خواندن خطبه هاى نماز جمعه بود كه كاروانى تازه وارد، براى فروش اجناس خود شروع به طبل زدن كردند. مردم از پاى سخن پيامبر بلند شده و به سراغ تجارت و معامله رفتند و حضرت را تنها گذاشتند.
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۵:۴۷, ۱۳/شهریور/۹۰ (آخرین ویرایش ارسال: ۱۳/شهریور/۹۰ ۱۵:۴۷ توسط Abasaleh.)
شماره ارسال: #35
آواتار
خوشا به حالشان براى اقامه نماز كتك ها خوردند، مثل انقلابيون در زندان شاه و اسرا.
بعضى تير خوردند مثل زُهير كه روزعاشورا جلو امام حسين ايستاد تا امام نمازش را بخواند.
بعضى در راه نماز شهيد شدند، مثل شهداى محراب : آية اللّه اشرفى اصفهانى ، دستغيب ، صدوقى ، مدنى و قاضى طباطبائى .
وبعضى در حال نماز شهيد شدند مثل على بن ابيطالب عليهما السّلام .
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۵:۵۹, ۱۳/شهریور/۹۰
شماره ارسال: #36
آواتار
(۱۳/شهریور/۹۰ ۱۲:۴۱)MESSENGER نوشته است:  چگونه از نماز لذت ببریم؟
درک لذت عبادت حضرت حق به عوامل متعددی بستگی دارد که به برخی از آنها بطور خلاصه اشاره می شود:

الف ـ برای درک لذت هر عبادت، یکی از عوامل مهم شناخت و معرفت معبود است که به میزان تقویت این شناخت، درک و شعور و به تبع آن لذت حضور بیشتر سراغ انسان خواهد آمد.
این شناخت و معرفت، باعث ظهور حب حضرت حق شده و قدم به قدم شدت می یابد و در مراحل اولیه ظهور محبت حضرت پروردگار به حکم جذب شدن بسوی او، انسان به عبادت و مناجات انس خاصی پیدا می کند و بسوی این امور کشیده می شود و راحتی دل و آرامش خود را در آنها می بیند که:
"الیه من ذاق حلاوه محبتک فرام منک بدلا" (1)
بدون این شناخت هیچ انگیزه ای برای عمل ندارد و اگر عملی را هم انجام می دهد در حد تکلیف خواهد بود که لذت در آن معنی ندارد.
حضرت امام خمینی "ره" در این رابطه می گویند:
"ما تکالیف الهیه را سربار اموری می دانیم، البته امری که تحمیل بر شخص شد و سربار زندگانی گردید، در نظر اهمیت نخواهد داشت، باید سرچشمه را اصلاح کرد و ایمان به خدا و فرمایشات انبیاء پیدا کرد تا کار اصلاح شود. همه بدبختی ها از ضعف ایمان و سستی یقین است."

ب ـ همچنین برای درک لذت عبادت باید فقر و نیاز خویش را در قبال حضرت حق باور کرد و نتیجه آن رسیدن به ذل عبودیت و حقیقت بندگی خواهد بود.
تا انسان نظر به خویشتن داشته باشد و در حجاب انیت خود باشد از جمال حق متعال محجوب خواهد بود که:
"و من بخرج من بیته مهاجراً الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله" (2)
و به تعبیر حضرت امام خمینی "ره"(3):
(هجرت معنوی، خروج از بیت نفس و منزل دنیا الی الله است و مادام که نفس را متعلق به خویش و توجهی به انیت است مسافر نشده و مهاجر نخواهد بود، و با درک ذل عبودیت و فقر و نیاز خویش چنان لذت و انسی با محبوب و مولی در عبادات خواهد برد که به وصف در نیاید.)میان عاشق و معشوق هیچ حائل نیست تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز (4)

ج ـ انجام عبادت در وقت نشاط و بهجت قلب و پرهیز از لحظاتی که قلب آدمی در کسالت و خستگی است.
حضرت امام خمینی در این ارتباط می فرمایند:
"وقتی را که برای عبادت انتخاب می کند، وقتی باشد که نفس را به عبادت اقبال است و دارای نشاط و تازگی است و خستگی و فتور ندارد، زیرا که اگر نفس را در اوقات کسالت و خستگی وادار به عبادت کند ممکن است آثار بدی به آن مترتب شود که از جمله آنها این است که انسان از عبادت منزجر شود." (5)
د ـ از نکات دیگری که در لذت بردن انسان نمازگزار از نماز تأثیر بسزایی دارد توجه به معانی الفاظ و اذکاری که حین نماز به زبان می آورد و فهم اسرار نماز و اجزاء آن چون رکوع، سجود، قنوت و ... است.
رهبر بزرگوار انقلاب در کلامی چنین می‌فرمایند:
"اگر توجه به معنی باشد، دعا و ذکر و نماز برای جوان شیرین خواهد بود و مطلقاً خسته کننده نخواهد بود، ببینید هر کسی که از نماز خسته می شود، یا معنای نماز را نمی داند، یا توجه نمی کند، والله اگر کسی معنای نماز را بداند و به نماز هم توجه بکند، امکان ندارد از نماز خسته بشود، اصلاً امکان ندارد." منابع و مآخذ:
1. مفاتیح الجنان، مناجات محبین
2. سوره نساء/100، "کسیکه از خانه اش بیرون شود در حالی که هجرت کننده بسوی خدا و رسول است، آنگاه مرگ او را دریابد، پاداش او بر خدا واقع (و لازم) شده است.
3. آداب نماز، امام خمینی، ص8
4. دیوان حافظ
5. آداب نماز، ص23

اقای مسنجر ممنون حجت بر من تمام شد حالا منم که باید یه کاری کنم تا فرصت از دست نرفته
منظورم از حجت اینه که دیگه نمی تونم به وجدان خودم بگم اخه چه جوری؟

یاحق
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۸:۴۳, ۱۳/شهریور/۹۰ (آخرین ویرایش ارسال: ۱۳/شهریور/۹۰ ۱۹:۲۰ توسط خادمة الزهرا.)
شماره ارسال: #37
آواتار
نماز مقبول :

« نماز مقبول » آن است كه با خضوع و خشوع به‌ جا آورده شود و آداب ظاهری و باطنی در آن مراعات شود. این نماز موجب تزكیة نفس و پاكی روح و روان می‌شود و تأثیر تربیتی و اخلاقی فراوانی دارد.

از این‌رو چنین نمازی را نماز اخلاقی نیز می‌گویند؛ نمازی كه فرشتگان آن را با درخشندگی خاصی به پیشگاه خداوند متعال می‌برند و پروردگار عالم این نماز را می‌پذیرد.



نماز صحیح :

نماز صحیح، موجب رفع تكلیف می شود و به سبب آن انسان در جهان آخرت مورد بازخواست قرار نمی‌گیرد. چنین نمازی را نماز فقهی نیز می‌گویند. نمازی كه فرشتگان آن را در حالی كه نورانیت و درخششی ندارد، به محضر ربوبی می‌برند و مورد قبول خداوند قرار نمی‌گیرد. پیامبر اكرم (صلی الله علیه و آله) فرمودند:

« ان من الصلوه لما یقبل نصفها و ثلثها و ربعها و خمسها الی العشرون ان منها لما یلف كما یلف الثوب الخلق فیضرب لها وجه صاحبها و ان ما لك من صلوتك الا ما اقبلت علیهه بقلبك ؛ (سرّ الصلوة، ص50)

بعضی از نمازها نیمی از آن پذیرفته می‌شود، بعضی، یك سوم آن، برخی یك چهارم و بعضی یك پنجم تا آنجا كه برخی یك دهم آن قبول می‌شود و بعضی از نمازها همچون جامه كهنه پیچیده و بر صورت صاحبش زده می‌شود و نمازگزار بهره‌ای از نمازهایش نمی‌برد، مگر به اندازه‌ای كه در هنگام خواندن آنها به خداوند توجه داشته است. »





نمازی كه با حضور قلب خوانده شود، ارزشمند و بسیار با اهمیت است. ممكن است در بعضی از نمازها شخص نتواند خشوع در آن را مراعات كند.
در چنین مواقعی نمازگزار با رعایت خضوع ظاهری و به‌جا آوردن مستحبات، نظیر گفتن اذان و اقامه و خواندن ذكرهای اضافه بر ذكر اصلی در ركوع و سجده‌ها كه در رساله‌های عملیه و كتب ادعیه آمده است، می‌تواند قبولی نماز خود را فراهم آورد. نمازگزار می‌‌‌‌تواند بعد از نماز با ذكر صلوات بر پیامبر اكرم (صلی الله علیه و آله) و خواندن تعقیبات؛ یعنی دعاهایی كه بعد از نمازهای یومیه وارد شده است، بخشی از كاستیهای نماز خود را جبران كند. آن‌گاه آن نماز را به خداوند متعال عرضه نماید تا پروردگار با فضل و كرم خود آن را بپذیرد.
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۹:۵۷, ۱۳/شهریور/۹۰
شماره ارسال: #38
آواتار
ذکری که از هزار رکعت نماز بالاتر است

در میان تعقیبات نماز، ‌تسبیح حضرت زهرا (سلام الله علیها) خیلی فضیلت دارد. امام صادق (علیه السلام) می‌فرمایند: تسبیح جده‌ام حضرت زهرا (سلام الله علیها)، بعد از نمازهای روزانه، نزد من از هزار ركعت نماز در هر روز برتر و محبوب‌تر است.

در مورد تعقیبات نماز، از آیت‌الله حصه‌ای (رحمة الله علیه) یكی از علمای اصفهان تشبیه زیبایی نقل شده است. ایشان نماز را به بادباك كاغذی تشبیه می‌كردند و می‌گفتند: وقتی بادبادك دنباله‌ نداشته باشد به آسمان نمی‌رود. نمازی هم‌ كه تعقیب نداشته باشد به عالم ملكوت نمی‌رود.
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۹:۰۲, ۱۴/شهریور/۹۰ (آخرین ویرایش ارسال: ۱۴/شهریور/۹۰ ۹:۳۱ توسط Abasaleh.)
شماره ارسال: #39
آواتار
در قيامت بارها ميان اهل بهشت و اهل دوزخ گفتگو رخ مى دهد كه قرآن برخى از آنها را بيان فرموده است . در يكى از آن صحنه ها، اهل بهشت از مجرمان مى پرسند: چه عاملى شما را به دوزخ روانه كرد؟ آنها چهار عامل را مى شمرند، كه اوّلين آنها پايبند نبودن به نماز است : ((لم نك من المصلّين ))
خدايا چنان كن سر انجام كار، تو خوشنود باشي و ما رستگار
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۹:۵۸, ۱۴/شهریور/۹۰
شماره ارسال: #40
آواتار
اين مثال هم روي حقير بسيار تأثير گذاشت و چون تيري بود كه بر دلم نشست:
در اهميّت نماز، همين بس كه در روايات مى خوانيم : اگر نماز، قبول شود، عبادات ديگر هم قبول مى شود، ولى اگر نماز مردود شود، كارهاى ديگر هم ردّ خواهد شد.
پيوند پذيرش عبادات ديگر به قبولى نماز، نقش كليدى آن را نشان مى دهد.
مثل آنكه اگر پليس ، از شما گواهينامه رانندگى بخواهد، شما هر مدرك و كارت شناسايى معتبر ديگرى هم ارائه دهيد، پذيرفته نيست . مجوّز رانندگى ، داشتن گواهينامه است ، و بدون آن ، تمام مدارك ، بى اثر خواهد بود.
در قيامت نيز مجوّز عبور از صراط، اقامه نماز است وبدون آن هيچ عبادتى قبول نمى شود.
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
ارسال پاسخ  به روز آوری


[-]
کاربرانی که این موضوع را مشاهده می کنند:
1 میهمان

پرش در بین بخشها:


بالا