کانال بیداری اندیشه در سروش کانال بیداری اندیشه در تلگرام



ارسال پاسخ  به روز آوری
 
رتبه به موضوع
  • 2 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چه لزومي دارد از خداوند ارحم الراحمين بترسيم؟؟!!!#
۱۷:۰۹, ۲۱/دی/۸۹ (آخرین ویرایش ارسال: ۲۵/اردیبهشت/۹۰ ۰:۰۵ توسط علی 110.)
شماره ارسال: #1
آواتار
پ: نخست اينكه: انسان در هر حال بايد از عدل خداوند در بيم و خوف باشد ، چرا كه خداوند حق هيچ صاحب حقي را زايل نميكند واو عادلترين قاضي و دادستان است .

دوم اينكه ما هنگامي كه مرتكب گناه مي شويم در حقيقت احكام خداوند را زير پا گذاشته و با اين كار حكم خدا را كوچك شمرده ايم (در عرف هم اگه بخوان یه کسی رو کوچیک کنن به حرفاش گوش نمیدن!!!) وپناه بر خدا از اين حرمت شكني عظيم در حق حكم خداوند، چرا كه به قول امام صادق عليه السلام :
بي شك خداوند ما را مي بيند و بر اعمال ما بصير است ، اگر ما به شاهد و ناظر بودن خداوند اعتقاد نداشته باشيم ،كافر شده ايم اما اگر ضمن آگاهي به اين امر هتك حرمت هاي الهي را ميكنيم و در خفا آن كار ديگر را ميكنيم ، خداوند را از هر بيننده اي پست تر دانسته ايم و پناه بر خدا از اين گستاخي ،

سومين وجه از وجوه وجوب خوف و خشيت از مقام پروردگار، عظمت و شوكت و جلال خداوند است كه در چندين جاي قرآن بر آن تأكيد شده ، از جمله در سوره ي الرحمن(( و لمن خاف مقام ربه جنتان)) خوف از مقام و عظمت جلال و شوكت خداوند از نشانه هاي مؤمنين راستين است كه پاداش دو بهشت را در پي دارد .
و این خوف ریشه در معرفت دارد و مخصوص انسانهایی هست که مراتبی از بندگی را پشت سر گذاشته اند و با عظمت پروردگار تا حدی آشنا شده اند،(نمیدونم تاحالا نصف شب کنار ساحل دریای توفانی و مواج رفتید یا نه، آدم واقعاً خوف میکنه، یا تا حالا زلزله درست و حسابی رو حس کردید یا نه آدم نزدیک قلبش وایسه و ریشه همه این خوف و خشیت ها در برابر این پدیده های طبیعی عظمت اینها و کوچکی ماست و اگه ما سر نماز که در پیشگاه ویژه الهی هستیم و در مواقع دیگه زندگی سرسوزنی از عظمت خالق خوف نمیکنیم شک نباید بکنیم که از لحاظ معرفت به خدای متعال خیلی...)

چهارم اينكه رسول ا... ، مولا علي و ساير امامان با اينكه از تمام خلايق معرفت و آگاهيشان از وسعت رحمت پروردگار بيشتر بود، ليكن آنچه از سيره ي ايشان مشخص است شدت خوف و خشيت ايشان از عظمت و جلال و مقام پروردگار است كه بسيار در احاديث ذكر شده است و نشان از اين دارد كه كسي كه حسن ظن واقعي به رحمت خداوند دارد به همان ميزان خوفش نيز بيشتر است و از نشانه هاي آخرالزمان كه در احاديث ذكرشده اين است كه مردم به بهانه ي رحمت خداوند از ارتكاب گناه باكي ندارند.
اما ریشه اصلی این خوف بزرگان، حب است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یعنی چه؟
یعنی شما اگه یکی خیلی براتون عزیز باشه و محبوب به هیچ وجه حاضر نیستید که کاری بکنید که باعث جدایی شما از محبوب و معشوقتون بشه و دائم در این خوف به سر میبرید که مبادا این وصال به هجران تبدیل بشه لذا مولا علی در فرازی از دعای کمیل میفرمایند : خدایا گیرم مرا به دوزخ انداختی با دشمنانت و انواع عذابها ، با درد فراق تو چه کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!

امضای علی 110
پرستش به عبادت نیست، به اطاعت است!!!!
از که اطاعت می کنیم؟!
همو معبود ماست!!

امام زمان علیه السلام:
ظهور ما به تأخیر نیفتاده مگر به سبب اعمال ناپسندی که از ایشان (شیعیان) سر می‌زند و خبر آنها به ما می‌رسد.

ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۸:۴۰, ۲۱/دی/۸۹
شماره ارسال: #2
آواتار
بسیار زیبا و کامل بود
جسارتی می کنم مرا عفو بفرمائید.
خداوند متعال صفاتی دارد که صفت عامش رحمت است و آن همان صفتی است که هر چیز را فراگرفته (رحمتک التی وسعت کل شی). هر صفت هم ظهوری دارد. ظهور برخی صفات خداوند برای انسان کامل است. مثلا صفات "عزت" و "کبریا" از آن دسته از صفت هایی هستند که درک آنها مستلزم ظرف وجودی خاصی در انسان است و درک آنها نتایج خاصی را برای انسان به همراه دارد. و آنچنان است که معنای خوف را در اولیا موجب می شود.
وصف صفت عزت از دید یکی از عرفای بزرگ اسلامی:
کسی جز خداوند داشتار عزت نیست و جز او احدی سزاوار عزت نیست. خداست آن عزیزی که مجاورتش را نشایند و مداومتش را نپایند. ظاهر را آشکار کرده است و خود از آن آشکارتر است. اما نه چنان است که نزدیکی اش او را دریابد و هستی اش به او راه یابد. و باطن را پنهان کرده و خود از آن پنهان ترست. اما نه چنان است که دلیلش بر او گواه آید و راهش به سوی او کشاند. او به چیز از معرفت او به نفسش نزدیکترست اما نه چنان است که از معرفت خود به او راه برد. و او اگر زبان عزت می گشود بیخ فهم را بسان داس برنده می برید و معارف را بسان سنگریزه هایی که باد صرصرش بفرساید می فرسود. و اگر سخن پرداز عزت سخن آغازد زبان آوران اوصاف خاموشی گزینند و شیرین سرایان حروف به نیستی فرود آیند. کجاست آنکه معارف خویش را برای لقای او انباشته بود حالی اگر حق به زبان جبروت با او سخن آغاز کند، هر آنچه را که دانسته باشد انکار کند و بنیادش زیر و زبر گردد چنانکه آسمان در روز زیر و زبر شدن از جای بگردد. و بدان که ساکنان آسمانها و اهل زمین جملگی در حصار ذلتند و او را بندگانی است که طبقات آسمانها گنجایش ایشان را نتواند و کرانه های زمین گنجایش دلهای آنان را ندارد. دیده دلهای ایشان ناظر انوار عزت اوست و بر چیزی نمی نگرند مگر آنکه آن را می سوزانند. پس آنان را نه در آسمان منظری است که ثابتش بدارند و نه در زمین مرجعی که در آن قرار گیرند.
وصف صفت کبریاء:
اوست آن ظاهری که ظهورش او را مکشوف نمی کند و اوست آن باطنی که باطن ها به فهم نشانه های او راه نمی برند. اوست که اگر قدرت جمله چیزها را در یک چیز گرد آورد و معرفت همه چیزها را در او مندرج کند و قوت تمامی چیزها را در او انباشته سازد ، بار معرفت او را تاب نیاورد چرا که خویشتن را درمی بازد و نیابد. و اوست همانی کبریایی اش عزتش است و عزتش قربش است و قربش فانی شدن از نام و نشان هر دو عالم است. و بدان حق را اولیایی است که بر آستان او ایستاده اند. یکی آن کس که به عبادت ایستاده و حق به کرم بر او جلوه می کند. و دوم آن کس که به علم ایستاده و حق به عزت با او جلوه می کند. و سوم آن کس که یه معرفت ایستاده و حق به غلبه بر او جلوه می کنم. کرمش به زبان وعد های دلکش سخن آغازیده و عزتش به زبان اثبات قدرت مترنم گردیده و غلبه اش به زبان قرب گویا آمده...
منبع: کتاب کیمیا جلد 6 دکتر الهی قمشه ای-سید احمد بهشتی شیرازی
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۸:۵۲, ۲۱/دی/۸۹
شماره ارسال: #3
آواتار
مسافر جان دمت گرم
یه توصیه برادرانه
تا میتونی ببین خود خدا و پیغمبر و اهل بیت درباره این مسایل چی میگن
تکیه ات رو در زندگی بده به منابع دست اول
البته این بزرگان هم دمشون گرم و برای ما محترم اما میدونی سلمان چه طوری سلمان شد
یه روز ابوذر سلمان و مولا علی داشتن راه میرفتن ، ابوذر برمیگرده میبینه تنها دو تا جای پا رو زمین هست
میبینه سلمان دقیقاً جای پاش رو میگذاره جای پای مولا علی ، از سلمان چرایی اینکار رو بعداً میپرسه
سلمان میگه جایی که مولا علی با قدمشون نقشی بر زمین میگذارن دیگه معنی نداره که من نقشی بر زمین بزنم
از سلمان میپرسن چه جوری منا اهل البیت شدی گفت هوای نفسم رو در هوا و مطلوب رسول خدا و مولا علی فانی کردم و نخواستم مگر آنچه آنها خواستند
این یعنی شیعه
بیشتر ما باید بریم برای انس با قرآن و حدیث (نهج البلاغه ، صحیفه ، اصول کافی)
باز هم دمه شما گرم جناب مسافر عزیز
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۹:۲۱, ۲۱/دی/۸۹
شماره ارسال: #4
آواتار
علی جان خوشا به حالت که یک دست هستی. بزرگی می گفت انسان باید وجودش یکسره باشد.
نقدی که به من واردست آنست که همه چیز را می خوانم. شوق من به دانستن و عجول بودنم باعث شده که در هر چیزی یک سرک بکشم و خوب باعث شده از هر چیزی یک مقدار متاثر شوم. برایم دعا کنید
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۲۲:۲۴, ۲۷/دی/۸۹
شماره ارسال: #5
آواتار
(۲۱/دی/۸۹ ۱۷:۰۹)علی 110 نوشته است:  مولا علی در فرازی از دعای کمیل میفرمایند : خدایا گیرم مرا به دوزخ انداختی با دشمنانت و انواع عذابها ، با درد فراق تو چه کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!![/b]

نقل قول:یه روز ابوذر سلمان و مولا علی داشتن راه میرفتن ، ابوذر برمیگرده میبینه تنها دو تا جای پا رو زمین هست
میبینه سلمان دقیقاً جای پاش رو میگذاره جای پای مولا علی ، از سلمان چرایی اینکار رو بعداً میپرسه
سلمان میگه جایی که مولا علی با قدمشون نقشی بر زمین میگذارن دیگه معنی نداره که من نقشی بر زمین بزنم
واقعا تکان دهنده بود.
دمتون گرم حیف بود یه کوچولو فقط اون پایین تشکر کنم.
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۴:۳۹, ۸/دی/۹۲
شماره ارسال: #6
آواتار
میگن افراد سه دسته اند (در این زمینه)

یه عده از عذاب جهنم میترسن

یه عده از ملامت(خدا) میترسن

یه عده هم از دوری(خدا) میترسن

تو یه کلاس درس حساب بکنید

یکی از تنبیه معلم میترسه

یکی از ملامت و عتاب معلم میترسه

یکی هم از اینکه از معلم فاصله بگیره!!!(این شاگرد زرنگا)

جالبه هیچ کدوم هم حال اون یکی رو نمیفهمن و رنجی نمیبرن

اون وسطی چه میدونه دوری چیه و اون آخری چه میدونه عتاب چیه

فکر کنم کسی که تو این سه دسته نیست حقشه با کله بره تو جهنم!
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
ارسال پاسخ  به روز آوری


[-]
کاربرانی که این موضوع را مشاهده می کنند:
1 میهمان

[-]
موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: مشاهده: آخرین ارسال
  کسی که خداوند در روز قیامت با او برخوردی عذر خواهانه دارد رهگذر. 10 3,439 ۱۵/دی/۹۲ ۱۹:۳۵
آخرین ارسال: علی 110
Rainbow خداوند چه کسانی را دوست دارد !؟نشانه های محبت خدا به بندگان&$* MESSENGER 9 8,961 ۲/آبان/۹۰ ۲:۲۹
آخرین ارسال: سدرة المنتهی

پرش در بین بخشها:


بالا