کانال بیداری اندیشه در سروش کانال بیداری اندیشه در تلگرام



موضوع بسته شده  به روز آوری
 
رتبه به موضوع
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
برگزاری روزی برای تکریم کورش مخالف مبانی است؟
۱۳:۴۹, ۱۶/آبان/۹۵
شماره ارسال: #1

بنام خدا

چندی پیش برای زاد روز ویا روزفتح بابل بدست کورش در کشورمان در آرامگاه آن بزرگ مراسمی برگزار شد .فارغ از برخی شعارهای غیر متعارف که اساسا توسط اندکی افراطی انجام میشود مجموعا ملت ایران ازآن مرد بزرگ تکریم کردند. آیا بنظر شما تکریم کورش نادرست است ؟ وآیا بی توجهی مسوولان نظام ما بدین امر جفا برملت ایران نیست؟

بنده نظر خودم را کوتاه مینویسم ودوستان نیز میتوانند نظرات خودرا بدهند تا نتیجه ای درست بدست آید.

هر انسانی در مکانی متولد میشود وبدانجا دلبستگی پیدا میکند ما ایرانیان زاده سرزمین عزیز ایرانیم .همانگونه که امامان ما عموما متولد مدینه بودند ومایل نبودند ازآنجا بدلخواه بیرون روند . این سرزمین دارای 4000 سال قدمت وبیش از 40 حکومت با 400 حاکم وپادشاه برآن گذشته است . در میان این 400 نفر شاید 10نفر ازهمه سر شناسترند ودر میان آن ده نفر سه نفر شاخصند. کورش کبیر بنیانگذار تمدن ایران زمین –امام علی دردوران حکومت خودبردنیای اسلام وایران و امام راحل که بنیانگذار جمهوری اسلامی بوده اند. تقدیر از این دوعزیز آخر درکشورمان صورت میپذیرد اما متاسفانه درمورد کورش که همه ایرانیان بدو بدهکارند چنین نیست درحالیکه او به تعبیر قران کریم (عبدی صالح) بود وخدماتی شایان داشت .آیا جفا نیست که مسوولان نظام ما که برای نوادگان کوچک اهلبیت وامامزادگان مراسمی برگزار میکنند بیاد آن راد مرد نباشند؟ اگر آنان رسما خود حامی این برنامه باشند کجا گروهی اندک جرات پیدا میکنند تا شعارهای غیر متعارف بدهند؟ آیا مراسم بزرگداشت کورش کبیر با مبانی اسلام مغایر است؟
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
۱۴:۱۷, ۱۶/آبان/۹۵ (آخرین ویرایش ارسال: ۱۶/آبان/۹۵ ۱۴:۱۸ توسط سعدی.)
شماره ارسال: #2

سلام
چند تا دلیل داره:
1. کوروش نماد احترام به عقایده و خیلی ها با احترام گذاشتن به عقاید مخالفند.

2. کوروش منجی یهوده و آزاد کردن یهودیان از بردگی مور پسند خیلی ها نیست.

3. برخی معتقدند که درباره کوروش در تاریخ غلو شده. برخی از جملاتی که منسوب به کوروشه ساختگیه، برخی ترجمه هایی که از استوانه کوروش در اینترنت می بینید دقیق نیستند و خود این استوانه هم به درخواست کوروش نوشته شده و ممکنه سعی شده باشه او را بهتر از واقعیت نشون بدن.

4. اگر ما ایرانیان پیش از اسلام رو مردمی با فرهنگ بدونیم، ممکنه ضرورت حمله اعراب به ایران زیر سوال بره. حتی در مواردی که ایرانیان جلوی حکومتهای نامشروع به ظاهر اسلامی (مثل حکومت بنی عباس) ایستاده اند هم به نوعی ایرانیان مقصر دونسته میشن. به طور مثال به آرامگاه یعقوب لیث صفاری که یکی از مخالفان حکومت عباسی و یکی از افراد تاثیر گذار بر زنده نگه داشتن زبان فارسی بوده هم رسیدگی نمیشه تا گردشگر نیاد.
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
۱۵:۰۱, ۱۶/آبان/۹۵
شماره ارسال: #3

بنام خدا
سلام وتشکر از پاسخ مثبت شما
البته کورش ازدید بنده ومسلمانان تنها به کتیبه ونوشته ها نیست وی با نام ذوالقرنین پادشاهی عادل در قرآن یاد شده است وهمین بس است
اعراب هم مانند ایرانیان قومی دیگر است ونباید به انان وهر قوم دیگری بی احترامی شود اما آنان گذشته روشنی ندارند وما دارای تمدنی بزرگ بوده ایم .انان بت پرست بودند وبعد مسلمان شدند اما ما یگانه پرست بودیم وپیرو دین ابراهیمی وبعد مسلمان شدیم
ضمنا فتع ایران توسط اعراب درزمان خلیفه دوم صورت گرفت که امری خلاف حکم اسلام بود چرا که جنگ ابتدائی تنها درحضور معصوم ممکن است ولذا ایرانیان بدان اهمیتی ندادند تا زمان خلافت امام علی ع که بخشی ازمردم به اهلبیت گرایش پیدا کردند ودر نهایت امروز ثمره ان جمهوری اسلامی است اما تا نابش بسیار راه است ونقد بنده یکی ازهمان موارد است موفق باشید
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
۱۵:۰۲, ۱۶/آبان/۹۵ (آخرین ویرایش ارسال: ۱۶/آبان/۹۵ ۱۵:۰۶ توسط mahdy30na.)
شماره ارسال: #4
آواتار
(۱۶/آبان/۹۵ ۱۳:۴۹)aliabad نوشته است:  بنام خدا

چندی پیش برای زاد روز ویا روزفتح بابل بدست کورش در کشورمان در آرامگاه آن بزرگ مراسمی برگزار شد .فارغ از برخی شعارهای غیر متعارف که اساسا توسط اندکی افراطی انجام میشود مجموعا ملت ایران ازآن مرد بزرگ تکریم کردند. آیا بنظر شما تکریم کورش نادرست است ؟ وآیا بی توجهی مسوولان نظام ما بدین امر جفا برملت ایران نیست؟

بنده نظر خودم را کوتاه مینویسم ودوستان نیز میتوانند نظرات خودرا بدهند تا نتیجه ای درست بدست آید.

هر انسانی در مکانی متولد میشود وبدانجا دلبستگی پیدا میکند ما ایرانیان زاده سرزمین عزیز ایرانیم .همانگونه که امامان ما عموما متولد مدینه بودند ومایل نبودند ازآنجا بدلخواه بیرون روند . این سرزمین دارای 4000 سال قدمت وبیش از 40 حکومت با 400 حاکم وپادشاه برآن گذشته است . در میان این 400 نفر شاید 10نفر ازهمه سر شناسترند ودر میان آن ده نفر سه نفر شاخصند. کورش کبیر بنیانگذار تمدن ایران زمین –امام علی دردوران حکومت خودبردنیای اسلام وایران و امام راحل که بنیانگذار جمهوری اسلامی بوده اند. تقدیر از این دوعزیز آخر درکشورمان صورت میپذیرد اما متاسفانه درمورد کورش که همه ایرانیان بدو بدهکارند چنین نیست درحالیکه او به تعبیر قران کریم (عبدی صالح) بود وخدماتی شایان داشت .آیا جفا نیست که مسوولان نظام ما که برای نوادگان کوچک اهلبیت وامامزادگان مراسمی برگزار میکنند بیاد آن راد مرد نباشند؟ اگر آنان رسما خود حامی این برنامه باشند کجا گروهی اندک جرات پیدا میکنند تا شعارهای غیر متعارف بدهند؟ آیا مراسم بزرگداشت کورش کبیر با مبانی اسلام مغایر است؟

جناب علی اباد یه سوال داشتم.
چرا مراسم یاد بود دیگر پادشاهان برای مردم مهم نیست؟
مثلا پادشاهان مادی و پارتی و ....
چرا کوروش مهم هست؟
کوروش کبیر بنیانگذار تمدن ایران زمین ، ببخشین این رو متوجه نشدم که چطور این تمدن از زیر بته بیرون اومد. Smile علی اباد گرامی ، این تمدن که میگین رو یکم به عقبتر هم برید متوجه میشید تمئن بوده ولی خیلیا دوست ندارن شما بگی بوده. مثلا عیلامی ها تمدن نداشتن؟ سکاها تمدن نداشتن؟ اقا یهو بیا بگو تمدن ایران زمین ، اصلا نه بیا بکو حان افرینش یهئ از زمان کوروش اغاز شد اصلا اول کوروش اومد بعد دنیا دست و پا پیدا کرد.Dodgy
(۱۶/آبان/۹۵ ۱۳:۴۹)aliabad نوشته است:  تقدیر از این دوعزیز آخر درکشورمان صورت میپذیرد اما متاسفانه درمورد کورش که همه ایرانیان بدو بدهکارند چنین نیست درحالیکه او به تعبیر قران کریم (عبدی صالح) بود وخدماتی شایان داشت
ببخشین کی به کوروش بدهکاره؟ شاید شما باشی ولی همه نه . شما که حقوق خوندی باید بدونی وقتی یک فعل رو منتسب به همه میکنی باید برای خلافش اگه کسی مدعی شد پاسخ بدی . این قسمت عبد صالح رو از برداشت خود قران استناد میکنید؟ در کدام کلام معصوم چنین امده؟ مبین قران کیه؟ ایا اون مبین گفته کوروش عبد صالح بوده؟ Dodgyببخشین که میگم ولی اگه عبد صالح بوده باشه ، لو قرض چطور غیر معبود کل راپرستش میکرد و خدایان دیگر رو مورد عبادت قرار میداد؟ عبد صالح خدای دیگرBig Grin
و في حديث علي (علیه السلام) و قد سئل عنه أ نبي هو أم ملك؟ فقال: عبد صالح أحب الله فأحبه، و نصح لله فنصح له.
(مجمع البحرين، ج 6، ص: 295)

درکل اون راد مردی که شما میگی هیچ ارتباطی فعلا با قران نداره اینم یکی دیگه از انسابات شما هست و اثباتش با شماس. پس با یک کلمه اوردن قران اون رو به قران و ... متصل نکنید.Dodgy
(۱۶/آبان/۹۵ ۱۴:۱۷)سعدی نوشته است:  1. کوروش نماد احترام به عقایده و خیلی ها با احترام گذاشتن به عقاید مخالفند.

2. کوروش منجی یهوده و آزاد کردن یهودیان از بردگی مور پسند خیلی ها نیست.

3. برخی معتقدند که درباره کوروش در تاریخ غلو شده. برخی از جملاتی که منسوب به کوروشه ساختگیه، برخی ترجمه هایی که از استوانه کوروش در اینترنت می بینید دقیق نیستند و خود این استوانه هم به درخواست کوروش نوشته شده و ممکنه سعی شده باشه او را بهتر از واقعیت نشون بدن.
ببخشید شما احترام به عقیده رو خوب اومدین. Big Grin یه سر بزنین ببینین از تاریخ بابل و اطرافش و همینطور پیشترش بعد این حمله باقی موند/؟ اینم نمونه احترام. برید این پست رو بخونین تا یکم اخترام بع عقیده رو درک کنین.
عزیزم همین یهودی که ما ازش دم میزنی که
(۱۶/آبان/۹۵ ۱۴:۱۷)سعدی نوشته است:  2. کوروش منجی یهوده و آزاد کردن یهودیان از بردگی مور پسند خیلی ها نیست.
شما برو سبقه همین قوم رو ببین که چی بوده کاری به کشتار انبیاش ندارم که تو یک روز چند نبی رو کشتن ، شما برو ببین همین ها چه کردند با اقوام دیگه.
(۱۶/آبان/۹۵ ۱۴:۱۷)سعدی نوشته است:  3. برخی معتقدند که درباره کوروش در تاریخ غلو شده. برخی از جملاتی که منسوب به کوروشه ساختگیه، برخی ترجمه هایی که از استوانه کوروش در اینترنت می بینید دقیق نیستند و خود این استوانه هم به درخواست کوروش نوشته شده و ممکنه سعی شده باشه او را بهتر از واقعیت نشون بدن.
درباره همین عبارات شما هم پیشتر صحبت شده که دیگه تکرارش واقعا حتده اوره.

(۱۶/آبان/۹۵ ۱۵:۰۱)aliabad نوشته است:  بنام خدا
سلام وتشکر از پاسخ مثبت شما
البته کورش ازدید بنده ومسلمانان تنها به کتیبه ونوشته ها نیست وی با نام ذوالقرنین پادشاهی عادل در قرآن یاد شده است وهمین بس است
اعراب هم مانند ایرانیان قومی دیگر است ونباید به انان وهر قوم دیگری بی احترامی شود اما آنان گذشته روشنی ندارند وما دارای تمدنی بزرگ بوده ایم .انان بت پرست بودند وبعد مسلمان شدند اما ما یگانه پرست بودیم وپیرو دین ابراهیمی وبعد مسلمان شدیم
ضمنا فتع ایران توسط اعراب درزمان خلیفه دوم صورت گرفت که امری خلاف حکم اسلام بود چرا که جنگ ابتدائی تنها درحضور معصوم ممکن است ولذا ایرانیان بدان اهمیتی ندادند تا زمان خلافت امام علی ع که بخشی ازمردم به اهلبیت گرایش پیدا کردند ودر نهایت امروز ثمره ان جمهوری اسلامی است اما تا نابش بسیار راه است ونقد بنده یکی ازهمان موارد است موفق باشید

اثبات ایکه ذوالقرنین کوروش هست برای شما سخت نباید باشه و منتظرم اثبات شما رو از کلام معصوم ببینم نه از کلام مفسیر ( البته اگه تفسیر از کلام معصوم باشه هم پذیرشش مورد قبول میتونه باشه
جناب غلی اباد ثتویت و تحویق دین زرتشت رو نادیده گرفتین؟کمی دایره مطالغات اذیاتنتون رو بالا ببرید تا ما هم از شما چیزی یاد بگیریم برادر من.

امضای mahdy30na
بسم الله الرحمن الرحیم
ادع إلى سبيل ربك بالحكمة والموعظة الحسنة وجادلهم بالتي هي أحسن إن ربك هو أعلم بمن ضل عن سبيله وهو أعلم بالمهتدين

با حکمت و اندرز نيکو، به راه پروردگارت دعوت نما! و با آنها به روشى که نيکوتر است، استدلال و مناظره کن! پروردگارت، از هر کسى بهتر می‏داند چه کسى از راه او گمراه شده است؛ و او به هدايت‏يافتگان داناتر است

Invite to the way of your Lord with wisdom and good instruction, and argue with them in a way that is best. Indeed, your Lord is most knowing of who has strayed from His way, and He is most knowing of who is [rightly] guided.
نحل 125
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
۱۵:۲۴, ۱۶/آبان/۹۵ (آخرین ویرایش ارسال: ۱۶/آبان/۹۵ ۱۵:۲۶ توسط aliabad.)
شماره ارسال: #5

بنام خدا
سلام وتشکر
ازآخر مطلب شما آغاز میکنم اینقدر بخود نبالید ودیگران را دست کم نگیرید چشم طبق فرموده شما میروم مطالعه میکنم ولی نه برای اظهار فضل بلکه یک مباحثه علمی ومنطقی اما بعد
مطالب شما بحر طویل است تا مطلب منطقی لذا آنهارا جمع وجور میکنم وپاسخ میدهم البته ببخشید
در مطلب خود نوشتم که بیش از4000 سال ایران دارای سابقه است و40 حکومت و400 حاکم امده اند که درمیان همه انها ده نفر نام اورند مانند داریوش اردشیر انوشیروان امام علی شاه عباس نادر شاه کریم خان امام راحل ودر میان این ده نفر سه نفر شاخصند که نام برده ام وکورش اولین آنهاست که بانی تمدن هخامنشی است .اگر خلاف است شما بفرمائید
2-براساس تحقیقی که ابو الکلام محقق هندی نموده ومرحوم علامه در تفسیر خود وهمچنین در تفسیر نمونه ذوالقرنین همان کورش است وچنانچه شما مخالفید برای آن عزیزان بنویسید تا تفسیرشان را اصلاح کنند.
3-ثنویت وتثلیث اختراع زردشتیان ومسیحیان متاخر است نه عقیده زردشت ومسیح ولذا خلط مبحث نکنید
درنهایت همه ایرانیان به کسانیکه در گذشته باین اب وخاک خدمت کرده اند بدهکارند چه قبل از اسلام ویا بعد چرا که عقلا این سرزمین امانتی دردست ماست وباید به ایندگان تحویل دهیم البته اگر شما بدهی ندارید خوش بحالتان موفق باشید
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
۱۶:۳۹, ۱۶/آبان/۹۵
شماره ارسال: #6

سلام
یه رویکرد متناقضی در انتقادها نسبت به کوروش وجود داره. مثلا از یک طرف ایراد میگیرند که چرا بردگان یهودی رو آزاد کرد، از طرف دیگه ایراد میگیرند که نه اصلا کوروش برده داری رو بر نینداخته و مردم بابل رو هم به بردگی گرفته. پس یعنی کوروش افرادی که به عنوان برده بودند رو آزاد کرده ولی افرادی که آزاد بودند رو به بردگی گرفته؟ چرا باید اینکارو کنه؟

یا مثلا ایراد میگیرند که چرا پرستشگاهها رو خراب نکرده. بعد میگن که نه اصلا کل بابل رو خراب کرده. بالاخره کدومش؟

اما آیا کوروش باید بردگان یهودی رو به این دلیل که اجدادشون با پیامبران مخالفت کرده بودند در بردگی نگه می داشت؟
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
۱۷:۰۱, ۱۶/آبان/۹۵ (آخرین ویرایش ارسال: ۱۶/آبان/۹۵ ۱۷:۰۵ توسط aliabad.)
شماره ارسال: #7

بنام خدا
سلام برادر عزیزم
قصد بنده تحلیل تاریخ نیست که حل مشکلات تاریخی اگر ممکن بود دیگر شیعه وسنی درکار نبود. اما یک حقیقت موجود است وآن آرامگاه مردی که بعدالت دردنیا شهره است چه درقران امده باشد یا نباشد در یکتا پرستی اش شکی نیست ودر ایجاد امپراطوری بزرگ ایران ونام خلیج فارس که بدان افتخار میکنیم .پس او یک ایرانی است وبنیاگذار امپراطوری ایران در دوره باستان وهیچ پادشاهی در دوران کهن به شهره اونیست همین بس است برای تکریم او که ایران امروز بخشی ازیادگار اوست موفق باشید
ضمنا نکند قصد داریم تاریخ ایران را ازدوره فتح اعراب بسازیم در اینصورت باید به اولین حاکم مسلمان این کشور یعنی خلیفه دوم افتخار کنیم
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
۱۷:۲۵, ۱۶/آبان/۹۵
شماره ارسال: #8
آواتار
یه ضرب المثل هست که میگه شما اول برادری رو ثابت بکن (بعد دنبال حقت باش)......اول ثابت کن که اونجا مقبره کوروش هست .مگه زردشتی ها اجسادشون رو آتیش نمیزدن حالا به دلایلی که تو کتاب وندیداد گفته شده)......بعد اینکه اسم کوروش هم توی همین چند دهه ی اخیر اومده.(نمیگم وجود نداشته منظورم اینکه شما میگی نیاکان ما به نیکی از او یاد میکنن اونا از این اصلا خبر نداشتند)........بعد اینکه امام علی(علیه السلام)کجا و کوروش کجا.....تازه کوروش حتما خیالات شما تو دنیا مشهوره..درحالی خیلی ها اونو نمیشناسن....وبعد اینکه چون مشهوره با تکریمش کنیم....و در پایان اینکه تنها بدهکاری ما اینکه از دینمون خوب ماحفظت کنیم وبه آیندگان اونو درست برسونیم در غیر اینصورت شما طوری حرف میزنید که انگار سرزمین اینجا با اونجا فرق داره....این دین و ایمان که سرزمین یه ملت رو درست میکنه.....و مهمترین امانتی که باید ازش مراقبت کنیم اسلام هست وبس...(در ضمن در این مورد تایپیک فراوانه)...یا علی
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
۱۷:۵۳, ۱۶/آبان/۹۵ (آخرین ویرایش ارسال: ۱۶/آبان/۹۵ ۱۷:۵۴ توسط aliabad.)
شماره ارسال: #9

بنام خدا
سلام وتشکر
اولا آنجا قبر کورش است چون خلافش وجود ندارد
دوم اینکه کورش زردشتی نبود زردشت متعلق بدوران اشکانیان است
سوم کورش در غرب شناخته شده است در سازمان ملل آثارش ثبت شده است نام وزیر خارجه آمریکا (سایروس ) بود
چهار کسی کورش را با کسی دیگر مقایسه نمیکند هر شخصی خودش هست اما وجه اشتراک کورش وامام علی وامام خمینی در بنیانگذاری است
پنج در حفاظت از اسلام تردیدی نیست چون یادگار امامان وامام راحل است اما سرزمین ایران یادگار کورش بزرگ است اگر چشمی نمیبیند مشکل در آن چشم است باید اصلاح شود موفق باشید
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
۱۸:۱۳, ۱۶/آبان/۹۵
شماره ارسال: #10
آواتار
(۱۶/آبان/۹۵ ۱۵:۲۴)aliabad نوشته است:  بنام خدا
سلام وتشکر
ازآخر مطلب شما آغاز میکنم اینقدر بخود نبالید ودیگران را دست کم نگیرید چشم طبق فرموده شما میروم مطالعه میکنم ولی نه برای اظهار فضل بلکه یک مباحثه علمی ومنطقی اما بعد
مطالب شما بحر طویل است تا مطلب منطقی لذا آنهارا جمع وجور میکنم وپاسخ میدهم البته ببخشید
در مطلب خود نوشتم که بیش از4000 سال ایران دارای سابقه است و40 حکومت و400 حاکم امده اند که درمیان همه انها ده نفر نام اورند مانند داریوش اردشیر انوشیروان امام علی شاه عباس نادر شاه کریم خان امام راحل ودر میان این ده نفر سه نفر شاخصند که نام برده ام وکورش اولین آنهاست که بانی تمدن هخامنشی است .اگر خلاف است شما بفرمائید
2-براساس تحقیقی که ابو الکلام محقق هندی نموده ومرحوم علامه در تفسیر خود وهمچنین در تفسیر نمونه ذوالقرنین همان کورش است وچنانچه شما مخالفید برای آن عزیزان بنویسید تا تفسیرشان را اصلاح کنند.
3-ثنویت وتثلیث اختراع زردشتیان ومسیحیان متاخر است نه عقیده زردشت ومسیح ولذا خلط مبحث نکنید
درنهایت همه ایرانیان به کسانیکه در گذشته باین اب وخاک خدمت کرده اند بدهکارند چه قبل از اسلام ویا بعد چرا که عقلا این سرزمین امانتی دردست ماست وباید به ایندگان تحویل دهیم البته اگر شما بدهی ندارید خوش بحالتان موفق باشید

سلام
علی اباد گرامی بنده دنبال فضل فروشی و تفاخر نیستم گرامی بلکه دنبال اینم که از دوستان چیزی یاد بگیرم نه اینکه درجا بزنم. باید تو جویندگی علم حریص باشی نه فاخر.

(۱۶/آبان/۹۵ ۱۵:۲۴)aliabad نوشته است:  در مطلب خود نوشتم که بیش از4000 سال ایران دارای سابقه است و40 حکومت و400 حاکم امده اند که درمیان همه انها ده نفر نام اورند مانند داریوش اردشیر انوشیروان امام علی شاه عباس نادر شاه کریم خان امام راحل ودر میان این ده نفر سه نفر شاخصند که نام برده ام وکورش اولین آنهاست که بانی تمدن هخامنشی است .اگر خلاف است شما بفرمائید
ارجاع میدم به متن خودتون
(۱۶/آبان/۹۵ ۱۳:۴۹)aliabad نوشته است:  در میان این 400 نفر شاید 10نفر ازهمه سر شناسترند ودر میان آن ده نفر سه نفر شاخصند. کورش کبیر بنیانگذار تمدن ایران زمین –امام علی دردوران حکومت خودبردنیای اسلام وایران و امام راحل که بنیانگذار جمهوری اسلامی بوده اند.

امیدوارم بعد چند پست یادتون به خطا نرفته باشه. فرق بین تمدن هخامنشی با تمدن ایران زمین. اگه فرقی نداره که هیچ ولی اگه فرق داره دقت کنین .
(۱۶/آبان/۹۵ ۱۵:۲۴)aliabad نوشته است:  2-براساس تحقیقی که ابو الکلام محقق هندی نموده ومرحوم علامه در تفسیر خود وهمچنین در تفسیر نمونه ذوالقرنین همان کورش است وچنانچه شما مخالفید برای آن عزیزان بنویسید تا تفسیرشان را اصلاح کنند.
برادر گران قدر بنده ، نظر اشخاصی که فرمودید محترم ، ایا عبد صالح ، بت پرست میاشد؟ ایا خدای غیر خدای خالق کائنات هست؟ عبد صالح رو اگه شما چنین میپنداری ، پس ما در زیارت نامه حضرت عباس نعوذبالله باید بگیم حضرت عباسی که عبد صالح معرفی شده " السلام علیک یا عبدالصالح و مطیع ولی الله.
"
هم باید کنار این مخلوق قرار بدیم و این گرامی رو یک عبد بدونیم؟ از سوی دیگه این عبد صالح رو که این گرامیان که اسم بردین ایا به قطع گفتن کوروش هخامنشی؟
ببخشین میگم کلام علما بالای سرما ولی وقتی کلام معصوم میفرماد که ایشون نه پادشاه بود نه نبی ، چطور میشه جناب کوروش که پادشاه بودن با این اقوال جمع بسته بشه؟ کلام معصوم خطا رفته؟
فقط برای نمونه تقدیم شما میکنم :
نقل قول: 6749/ - ابن بابويه: عن أبيه، عن محمد بن يحيى العطار ، عن الحسين بن الحسن بن أبان، عن محمد ابن اورمة، قال: حدثني القاسم بن عروة، عن بريد العجلي، عن سعد بن طريف، عن الأصبغ بن نباتة، قال: قام ابن الكواء إلى علي (عليه السلام) و هو على المنبر، فقال: يا أمير المؤمنين، أخبرني عن ذي القرنين،[u] أنبياء كان أم ملكا؟[/b]و أخبرني عن قرنيه، أمن ذهب أم من فضة؟
فقال له (عليه السلام): «[u]لم يكن نبيا و لا ملكا[/b] و لم يكن قرناه من ذهب و لا فضة، و لكنه كان عبدا أحب الله فأحبه الله، و نصح لله فنصحه الله، و إنما سمي ذا القرنين لأنه دعا قومه إلى الله عز و جل فضربوه على قرنه، فغاب عنهم حينا، ثم عاد إليهم، فضرب على قرنه الآخر، و فيكم مثله». يعني نفسه.


6756/ - و عنه، قال: حدثنا أبي (رحمه الله)، قال: حدثنا سعد بن عبد الله، عن أحمد بن محمد بن عيسى، عن علي بن النعمان، عن هارون بن خارجة، عن أبي بصير، عن أبي جعفر (عليه السلام) قال: «إن ذا القرنين لم يكن نبيا،و لكنه كان عبدا صالحا أحب الله فأحبه، و ناصح لله فناصحه، أمر قومه بتقوى الله فضربوه على قرنه، فغاب عنهم زمانا، ثم رجع إليهم فضربوه على قرنه الآخر، و فيكم من هو على سنته».

بحرانى، سيد هاشم بن سليمان، البرهان في تفسير القرآن - ج‏3 ؛ صص 662-661قم، چاپ: اول، 1374

4- حَدَّثَنَا إِبْرَاهِيمُ بْنُ هَاشِمٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ الْبَرْقِيِّ عَنْ صَفْوَانَ بْنِ يَحْيَى عَنِ الْحَرْثِ بْنِ الْمُغِيرَةِ النَّضْرِيِّ عَنْ حُمْرَانَ بْنِ أَعْيَنَ قَالَ: أَخْبَرَنِي أَبُو جَعْفَرٍ ع أَنَّ عَلِيّاً كَانَ مُحَدَّثاً فَقَالَ أَصْحَابُنَا مَا صَنَعْتَ شَيْئاً أَلَّا سَأَلْتَهُ مَنْ يُحَدِّثُهُ فَقَضَى أَنِّي لَقِيتُ أَبَا جَعْفَرٍ ع فَقُلْتُ أَ لَسْتَ أَخْبَرْتَنِي أَنَّ عَلِيّاً ع كَانَ مُحَدَّثاً قَالَ بَلَى قُلْتُ مَنْ كَانَ يُحَدِّثُهُ قَالَ مَلَكٌ قُلْتُ فَأَقُولُ إِنَّهُ نَبِيٌّ أَوْ رَسُولٌ قَالَ لَا بَلْ قُلْ مَثَلُهُ مَثَلُ صَاحِبِ سُلَيْمَانَ وَ صَاحِبِ مُوسَى وَ مَثَلُهُ مَثَلُ ذِي الْقَرْنَيْنِ أَ مَا سَمِعْتَ أَنَّ عَلِيّاً ع سُئِلَ عَنْ ذِي الْقَرْنَيْنِ أَ نَبِيّاً كَانَ قَالَ لَا وَ لَكِنْ كَانَ عَبْداً أَحَبَّ اللَّهَ فَأَحَبَّهُ وَ نَاصَحَ اللَّهَ فَنَصَحَهُ فَهَذَا مَثَلُهُ.

5- حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ عَنْ عَمَّارٍ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع مَا مَنْزِلَتُهُمْ أَنْبِيَاءُ هُمْ قَالَ لَا وَ لَكِنَّهُمْ عُلَمَاءُ كَمَنْزِلَةِ ذِي الْقَرْنَيْنِ فِي عِلْمِهِ وَ كَمَنْزِلَةِ صَاحِبِ مُوسَى وَ كَمَنْزِلَةِ صَاحِبِ سُلَيْمَانَ.

بصائر الدرجات في فضائل آل محمد صلى الله عليهم، ج‏1، ص: 367-8
عزیزم خدا کیو دوست داره؟ کسیو که خدای دیگری رو دوست بگیره؟ یا کسیو که خودش رو دوست داره؟
خوبه تو همین استوانه کوروش که برخی بهش مینازن ، مطالبی هست که نفی میکنه خدا پرست بودن این بزرگمردی که گرامی میداریدش.
من نباید بگم که گرامی ، اونها نظرشون چنین هست و نظر هرکسی به عنوان صاحب نظر محترم ولی افرادی هم هستن که خلاف نظر استادشون نظر میدن و این چیزی از نگاه و نظر استاد کم نمیکنه.Blush البته در کلام مفسیرین پیشین و حتی افراد در کتب پیشی از این بزرگان این ذو القرنین رو به اسکند و ... هم نسبت دادن ، حالا این گرامیان هم در مقابل اون گرامیان قرار میگرن و هر پاسخی بدن بنده هم همون رو خدمت شما میگم.Smile
(۱۶/آبان/۹۵ ۱۵:۲۴)aliabad نوشته است:  3-ثنویت وتثلیث اختراع زردشتیان ومسیحیان متاخر است نه عقیده زردشت ومسیح ولذا خلط مبحث نکنید
من حرفی از تثلیث زدم؟Huh من کاری با مسیحیت داشتم؟ کسی داره خلط بحث میکنه شمایی که میخوای شروع کنی به حاشیه روی .
ثنویت در ایین زرتشت یا بوده یا نبوده ، اگه بگیریم بوده باید ببنیم از کی بوده و اگه بگیم نبوده که داستان ختم میشه و باید بگیم که الان چرا در متون به ثنویت برمیخوریم. که بازم میرسیم به اینگه یا این تحریفات وارد شده یا اینکه بوده این ثنویت و تحریفینشده . بر فرض تحریف نشدن ، زرتشت میره زیر سوال و اگه فرض رو هم بزاریم بر بقا و صحت بازم میره زیر سوال. اصلا کوروش مذهبش چی بود؟ مگه زردشت میگه مردوک؟ زردشت که تغیربا 1000 تا 1200 و یکم بیش و کم قبل از میلاد بود ، حالا 550 قبل میلاد هم یکم بیش و کم این گرامیان بودن ، میشه با یه جمع و تفریق تغیریبی رسید که این دیانت بوده بر ایران ، حالا یا کوروش زرتشتی بود ، یا نبود .
اینارو دارم میگم تا اون عبد صالح هم یکم برای شما و دوستان مشخص بشه .
کاری به اوستای الان ندارم ، میخوایم بدونم مطالب بنیادین و اعتقادی که در اوستا موجود بود چرا به ثنویت اعتقاد داشتن ؟ احتمال رو هم میگیریم که زدتشت هم نبی خدا بوده و کلامش صحیح بوده ، پس این بحث ثنویت چی میشه؟ ایا یکی از دو خالق مردوک بود؟ از طرفی اگه نگاه به منطقه بابل هم داشته باشیم میمبینیم که خدایان زیادی بودن و این یکی از خدایان بود ( حالا بزگه بود یا ... بماند ) عبد صالح به عقیده احترام میزاره اما به خدای ساختگی خیر.
شما تو داستان حضرت ابراهیم ببینین که این خلیل الرحمن برای نشون دادن و گفتن اینکه همه اینها که میپرسیتین فانی هستن چه برنامه ای پیاده میکنن؟ مناظره زیبایی هست برای کسایی که میگن ازادی عقیده Smile

لا احب الآفلین رو داشته باشین و ببینین نوع برخورد نبی خدا چطور هست ، حالا عبد صالح هم چنین میشه و سر در مقابل معبودی غیر معبود حقیقی سر خم نمیکنه. امیدوارم متوجه منظورم بشین .
بمانه داستانهایی که اساسا سر موضوع اینکه اونجا محل قبر خود کوروش باشه و یا نه ان شالله سر جاش بحث میشه ولی فقط دلم میخواد بحث بصورت منطقی و البته اگه نقل قولی قرار هست صورت بگیره مستند باشه.
در نهایت ،

(۱۶/آبان/۹۵ ۱۵:۲۴)aliabad نوشته است:  درنهایت همه ایرانیان به کسانیکه در گذشته باین اب وخاک خدمت کرده اند بدهکارند چه قبل از اسلام ویا بعد چرا که عقلا این سرزمین امانتی دردست ماست وباید به ایندگان تحویل دهیم البته اگر شما بدهی ندارید خوش بحالتان موفق باشید
بله خدمت کردن و چه خدماتی که هرگز تکرار نمیشه رو مدیون هستیم ولی نه مدیون برخی که بجای خدمت .... .
اخ اینم یادم رفت بگم ، بندهای این استوانه کوروش رو مطالعه بفرمایید تا خیلی مطالب بالا رو متوجه و درک کنین.
موضوع گل‌نوشته در سطرها به‌این ترتیب است:[sup]
[/sup]
  • سطرهای ۱–۲: نامشخص (شکستگی)، احتمالاً مقدمه‌ای دربارهٔ بابل و خدای بزرگ آن مردوک.
  • سطرهای ۳–۸: توصیف کارهای ناشایست نبونعید.
  • سطرهای ۹–۱۱: توجه خدایان به رفتارهای نبونعید و رحم‌آوردن بر بابلیان.
  • سطرهای ۱۲–۱۵: معرفی کوروش و گزینش او از سوی خدایان.
  • سطرهای ۱۶–۱۷: تصرف بابل.
  • سطرهای ۱۸–۱۹: ستایش مردمان و بزرگان از کوروش و شادی آنان.
  • سطرهای ۲۰–۲۲: معرفی کوروش، عنوان‌هایش و نیکانش از سوی خود او.
  • سطرهای ۲۲–۲۶: شرح رفتار کوروش در بابل.
  • سطرهای ۲۶–۲۷: حمایت خدای مردوک از کوروش، کمبوجیه و سپاهیانش.
  • سطرهای ۲۸–۳۰: اعلام اطاعت مردمان و سرزمین‌های دیگر از کوروش.
  • سطرهای ۳۰–۳۶: بازگرداندن مردمان و خدایانشان بر سرزمین‌های خود.
  • سطرهای ۳۷–۳۸: افزایش پیشکشی برای خدایان.
  • سطرهای ۳۸–۴۳: شرح آبادگری‌های کوروش در بابل.
  • سطرهای ۴۳–۳۳: نامشخص (شکستگی).
  • سطر ۴۵: نامشخص (شکستگی)، احتمالاً دعا برای کوروش و خاندانش.
البته این که بالا زدم از ویکی هست ، اعتبارش رو دیگه شما برسی کنین البته پیشتر گفتیم که متنش چطوریاس . فقط مراجعه کنین به قسمتهایی که بولد کردم.
البته یهکسریطالب دیگم هست که در اینده تقدیم میکنم متناسب با محتوای بحث.
علی اباد عزیز ، شما طبق نص قرانی و بیان مبینین اون نتونستین این قسمت رو که ذوالقرنین همین کوروش هست رو اثبات کنید ، قبول دارید به قدم بعدی فکر کنیم؟ که این عبد صالح چرا در پذیرش خدا واحد مشکل داشت؟ یا اگه میل داشتین درباره دین این گرامی یه توضیحی بدید خوشحال میشم ، از مطالب شما هم استفاده میبریم .
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
موضوع بسته شده  به روز آوری


[-]
کاربرانی که این موضوع را مشاهده می کنند:
1 میهمان

پرش در بین بخشها:


بالا