کانال بیداری اندیشه در تلگرام



موضوع بسته شده  به روز آوری
 
رتبه به موضوع
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نقد و بررسی سخنان حاج آقا آقامیری
۱۹:۱۳, ۲۴/اسفند/۹۳
شماره ارسال: #1
آواتار
فیلم هایی که به غلط دست به دست می شوند؛
اصلا نگران نباشید، همه انسانها به بهشت می روند/آقامیری :عذاب قیامت تهمتی ناروا به خداوند است! تبلیغ دین، بیش از هر چیز نیازمند فهم صحیح دین است. اگر تبلیغ بر اساس برداشتهای خطا و یا التقاطی از دین بنا نهاده شود؛ نه تنها موجب رشد دین نخواهد شد بلکه بیشترین ضربه را به دین وارد خواهد کرد.
به گزارش گروه آیین و اندیشه فرهنگ نیوز ، امروزه شبکه های اجتماعی به خصوص نوع موبایلی آن سعی در ایفای نقش جایگزین برای ارتباطات چهره به چهره را دارند. رسانه هایی که بر خلاف بسیاری از رسانه های جمعی دیگر، حس آزادی و فعالیت بیشتری را در مخاطب ایجاد می کنند. این شبکه ها اما، مدتی است که محملی شده اند برای انتشار سخنانی خاص با رنگ و بوی دینی. سخنانی که به صورت پادکست و با میکس و مونتاژی نسبتا مناسب به برخی از موضوعات فرهنگی و اجتماعی می پردازد. هدف نیز ارائه چهره رحمانی دین در راستای تبلیغ آن و جذب جوانان است.
پیشتاز این حرکت شخصی است به نام «سید حسن آقامیری» که کلیپ های او با توجه به غیر عادی بودن صحبت های وی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است . آقامیری را می توان از جمله اشخاصی دانست که به اصطلاح در راستای جذب جوانان اقدام به ارائه برداشتی متفاوت از دین کرده است اما...
سید حسن آقامیری در یکی از آخرین کلیپ هایی که توسط اطرافیانش در شبکه های اجتماعی پخش شده است ، می گویند: همه انسانها به بهشت خواهند رفت و اصولا مقصد نهایی انسان بهشت است. ایشان جهنم را به بیمارستانی در مسیر بهشت تشبیه می کنند. به نظر ایشان فرد گناهکار مجرم نیست، بلکه بیماری است که برای استفاده از نعمتهای بهشت، نیازمند درمان است و این درمان در جهنم صورت خواهد گرفت. بر همین اساس است که آنان جهنم را نشانه ای از رحمت خداوند می شمارند؛ نه خشم و غضبش.
حال سوال اینجاست که با این بیان، آن دسته از آیات قرآن کریم که بر خلود برخی از گناهکاران در آتش دوزخ تاکید دارند چگونه تفسیر خواهند شد؟ آیات 29 سوره نحل، 10 سوره تغابن، 17 سوره حشر، 23 سوره جن و بسیاری دیگر از آیات قرآن کریم موید این مطلب است.
به علاوه در برخی آیات، بر ملعون بودن این گناهکاران از طرف خداوند و معذب بودن آنان در آتش تاکید شده است. خداوند در آیه 68 سوره توبه می فرماید: {وَعَدَ الله الْمُنَافِقِينَ وَالْمُنَافِقَاتِ وَالْكُفَّارَ نَارَ جَهَنَّمَ خَالِدِينَ فِيهَا هِيَ حَسْبُهُمْ وَلَعَنَهُمُ اللّهُ وَلَهُمْ عَذَابٌ مُّقِيمٌ}، (خداوند به مردان و زنان منافق و كافران، آتش جهنم را وعده داده است که در آن جاودانه اند، آن آتش براى ايشان كافى است و خدا لعنتشان كرده و براى آنان عذابى پايدار است).
هدف از تاکید خداوند بر عذاب در این آیه چیست؟ چگونه می توان لعن خداوند را با رحمت او یکسان دانست؟ چرا خداوند در هیچ یک از این آیات سخنی از مداوا و درمان به میان نیاورده است و صراحتا بر عذاب تاکید کرده است؟
و یا در آیه 43 سوره الرحمن می فرماید: {هَذِهِ جَهَنَّمُ الَّتِي يُكَذِّبُ بِهَا الْمُجْرِمُونَ}، (اين است همان جهنمى كه تبهكاران آن را دروغ مى خواندند).
در این آیه نیز مشهود است که خداوند گناهکاران را مجرم و تبهکار می داند و نه بیمار. آیا خداوند نمی خواست واقعیت جهنم را بیان کند و یا نمی توانست؟ سوالی که پیش می آید این است که آیا این گونه از سخنان اجتهاد در مقابل نص قرآن کریم نیست؟ آیا همان تکذیب جهنم نمی باشد؟
سوال دیگر اینکه اگر بگوییم مقصد همگان بهشت است و خداوند متعال، جهنم را تنها به عنوان یک مرکز برای معالجه بیماران و نه جایگاه عذاب خلق کرده است، پس هدف از آزمایش بندگان در دنیا چه خواهد بود؟ آیا صحیح است که بگوییم خداوند بندگان خود را با سخت ترین ابتلائات و امتحانات می آزماید و سپس همگان را، با هر عملکردی، در بهشت مستقر می فرماید؟ آیا این سخن حکمت خداوند متعال را زیر سوال نمی برد؟ آیا این اهانت به ذات باری تعالی نیست؟
یکی دیگر از اعتقادات سید حسن آقا میری، مربوط به نوع عذاب گناهکاران است. وی در این زمینه قائلند که خداوند مهربان تر از آن است که بندگان خود را در آتش بیفکند و یا معجونی از چرک و خون به آنان بخوراند. آنان معتقدند که بیان این مسائل سبب می شود که نوعی ذهنیت منفی نسبت به خداوند در ذهن مخاطب ایجاد شده و وی را به دین گریزی تشویق نماید. وی در ادامه می گوید: خداوند بندگانش را خلق نکرده است که آنان را در آتش بیندازد و از صدای عذاب کشیدن آنان لذت ببرد، اینکه بگوییم خداوند بندگانش را مدتی در این دنیا قرار داده و سپس ده ها برابر در قیامت عذاب خواهد کرد و چرک و خون به خوردشان خواهد داد، تهمتی ناروا به خداوند است. این سخنان را کسانی می گویند که قصد دارند از دین برای خود دکانی باز کنند.
این سخنان اگرچه ظاهری بسیار زیبا و عاطفی دارند، اما نمی توان به صرف زیبایی آنان را پذیرفت. وقتی آیات قرآن کریم را در مقابل خود قرار می دهیم مشاهده می کنیم که در بسیاری از آیات بر عذاب گناهکاران تاکید شده است، چنانچه در بالا نیز به برخی از آنان اشاره کردیم، اما آیا صراحتا به نوع خاصی از عذاب اشاره شده است؟
در بسیاری از آیات قرآن کریم هرجا سخن از جهنم به میان می آید، قید آتش نیز ذکر می شود؛ آیات 35 و 81 سوره توبه، 13 سوره طور، 36 سوره فاطر، 72 سوره جن و بسیاری دیگر از آیات قرآن کریم از این گونه اند. ضمن اینکه در برخی دیگر از آیات، عذاب الهی صرفا به عنوان آتش مورد اشاره قرار داده شده است.
به عنوان مثال خداوند در دو آیه پایانی سوره بلد می فرماید: {وَالَّذِينَ كَفَرُوا بِآيَاتِنَا هُمْ أَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِQ عَلَيْهِمْ نَارٌ مُّؤْصَدَةٌ}، (و كسانى كه به انكار نشانه هاى ما پرداخته اند آنان شومند، بر آنان آتشى سرپوشيده احاطه دارد).
و یا در آیه 6 سوره همزه، دوزخ را آتش بر افروخته الهی عنوان می کند.
در برخی دیگر از آیات قرآن کریم به صراحت، انواع دیگری از عذاب مورد اشاره قرار گرفته است. به عنوان مثال در آیات 16 و 17 سوره ابراهیم، نوشاندن آب چرکین به اهل جهنم مورد اشاره قرار گرفته است:
{مِّن وَرَآئِهِ جَهَنَّمُ وَيُسْقَى مِن مَّاء صَدِيدٍيَتَجَرَّعُهُ وَلاَ يَكَادُ يُسِيغُهُ وَيَأْتِيهِ الْمَوْتُ مِن كُلِّ مَكَانٍ وَمَا هُوَ بِمَيِّتٍ وَمِن وَرَآئِهِ عَذَابٌ غَلِيظٌ}، (دوزخ پيش روى اوست و به او آبى چركين نوشانده مى شود، آن را جرعه جرعه می نوشد و نمى تواند آن را فرو برد و مرگ از هر جانبى به سويش مى آيد؛ ولى نمى ميرد و عذابى سنگين به دنبال دارد).
کاملا مشخص است که در آیات فوق، نوشاندن آب چرکین به اهل جهنم مورد تاکید قرآن کریم قرار گرفته است و علاوه بر آن بیان شده است که عذابی دردناک تر در انتظار دوزخیان است.
حال آیا سخنان ایشان در مقام انکار آیات صریح قرآن کریم نیست؟ آیا این سخنان مصداق بارز آیه 150 سوره نساء نمی باشند که می فرماید: (كسانى كه به خدا و پيامبرانش كفر مى ورزند و مى خواهند ميان خدا و پيامبران او جدايى اندازند و مى‏ گويند ما به بعضى ايمان داريم و بعضى را انكار مى كنيم و مى خواهند ميان اين دو، راهى براى خود اختيار كنند).
آیا بیان یک سویه صفات خداوند متعال و ذکر صفات رحمانی ذات باری تعالی، بدون عنوان کردن صفات قهر و غلبه اش، مصداق بسیط و ناتوان جلوه دادن ذات الهی نخواهد بود. آیا این گونه از گفتار افراد بشر را نسبت به گناه جری و بی پروا نساخته و سبب ترویج اباحه گری دینی نخواهد شد؟
بهتر است این افراد برای تبلیغ دین به جای ارائه برداشتهای شخصی خود، به نص قرآن کریم و قول و فعل معصومین(علیه السلام) مراجعه کرده و دین را همانگونه که هست معرفی کنند؛ نه آنگونه که خود صلاح می دانند.لازم به ذکر است این قبیل شبهات را سالها پیش استاد شهید مطهری در کتاب عدل الهی (بخش هفتم مجازات های اخروی) پاسخ داده اند.
منبع: فرهنگ نیوز
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر

آغاز صفحه 6 (پست فوق، اولین پست این موضوع می باشد)
۲۱:۱۵, ۲۹/شهریور/۹۶
شماره ارسال: #51
آواتار
(۲۹/شهریور/۹۶ ۱۴:۵۶)mbanki نوشته است:  دوست عزیز یکبار دیگه برایتون مثال بزنم
پدری فرزندشو تهدید میکنه اگر درکنکور قبول نشی کتکت میزنم وباز دوباره قسم میخوره که اگر درکنکور قبول نشی بخانه راهت نمیدم ویا برای همیشه ترو ازخونه بیرون میکنم. اینها تهدید است(وعید) حالا پسر قبول نمیشه پدر چکار کنه؟ اول اینکه دلش نمیاد فرزندشو بزنه حالا زد چطوری بیرونش کنه؟ همه فامیل ناراحت میشند آبروش میره وساطت میکنند سرانجام صلاح رو در گذشت می بینه وباز فرصت میده .آیا پدر کار بدی کرد؟ آیا خداوند در آخرت از این پدر بدتر است؟آیا خدا دربرابر خلق خود شرمنده نمیشه؟ اگر خلایق وساطت کنند چه؟ پاسخها روشن است هر خردمندی میداند
بنابراین
برای اثبات مدعای خودتون یک آیه یا روایت کافیه اینها گوهر هائی است که نباید الکی مصرف بشه واون ایه وروایت یک وعیده ووعید هم بقول خودتون قابل تغییره حالا اگر فکر شما قابل تغییر نیست مشکل خودتونه نه قرآن وروایت
ضمنا اگر هدف خلقت معرفت الله باشه خلود درجهنم شکست خدا نیست؟اونجا که معرفتی نیست؟ هست؟
یک ساعت اندیشیدن بهتر از 70 سال عبادت وخواندن قرآنه
گرامی تمام این مطالب برای شما پاسخ مستند و مستدل داده شده اما بدون درک متن فقط کلام خودتون رو تکرار میکنین .
گرامی بجای قیاس و مغالطه سعی کنین درکتون رو ببرید بالا . دوکلمه قشنگ نوشتن رو همه بلدن اما دوکلمه رو تامل و تدبذ کردن رو بلد نیستن .
خدا شرمنده چه بشه ؟ شما توی اعتقادات بدجور دارین نشر اکاذیب میکنی گرامی مراقب خودتون باشید .
خلایق وساطت کنن ؟ گرامی مثلا امام حسین بیاد و برای شمر وساطت کنه و امام علی بیاد برای ... و .... ؟ یکم فهم رو ببرید بالا و تعقل کنید .
Big GrinBig GrinBig Grin همه رو نگهدارین که تموم نشه . بعد اوندنیا هم بگید استفاده نکردم که تموم نشه . خدا بیا اینم پلمپ شده تقدیم خودت من ک استفاده نکردم /
گرامی معرفت و یا عبادت ؟ برفرض کلام شما معرفت هم باشه ، معرفت در این دنیا نه ان دنیا . شما چشم انتظار اون دنیا باش که ببینی ایا معرفت کسی بدست میاره ؟
وَالَّذِينَ لَا يَدْعُونَ مَعَ اللَّهِ إِلَهًا آخَرَ وَلَا يَقْتُلُونَ النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللَّهُ إِلَّا بِالْحَقِّ وَلَا يَزْنُونَ وَمَن يَفْعَلْ ذَلِكَ يَلْقَ أَثَامًا
يُضَاعَفْ لَهُ الْعَذَابُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَيَخْلُدْ فِيهِ مُهَانًا
إِلَّا مَن تَابَ وَآمَنَ وَعَمِلَ عَمَلًا صَالِحًا فَأُوْلَئِكَ يُبَدِّلُ اللَّهُ سَيِّئَاتِهِمْ حَسَنَاتٍ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا
ایات 68 و 69 سوره فرقان - گرامی این ایه چه میفرماید ؟ من این گوهر ها رو بنده خرج میکنم تا پشیمون نشم .
گرامی شما چشمت رو وا کن یکم ببین ایه چه میگه . ایا شما مفهومی از این ایه برای بدست اوردن معرفت در اون دنیا مشاهده میکنی ؟
وقتی دیدم پست زدید خوشحال شدم که پاسخ صریح و مفید دارید ولی با خوندن مطالب به یقین رسیدم که جز فقط حرف زدن هیچی بارتون نیست و همچنان در پوسته ترک خورده خودتون هستین .
فكره ساعه خير من عباده سنه
یکساعت تفمر در چه ؟ مثلا یکساعت فکر کنیم که چطور از دیواری بالا برم و سرقت کنم ؟
یا یکساعت بشینم درباره انفسم و افاق تامل کنم و تدبر ؟
تامل در حرف های کوچه بازاری یا تامل در مفاهیم صحیح ؟
توی این بحث من کلامی باشما ندارم ، هر مطلبی رویت کنم هم گزارش میکنم .

و اما جناب هدایت
(۲۹/شهریور/۹۶ ۲۰:۰۴)Hedayat نوشته است:  علت اینهمه اصرار شما را نمی دونم فرضا جایگاه قاتل امام معصوم طبقه منفی بی نهایت جهنم کی چی !!!؟؟؟شما خوشحال می شید **لابد برای سایر طبقات هم دنبال گناهکار می گردید

در وهله اول من نه مثل دوستان و هم فکران شما پیش گو و غیب گو هستم که بگم فلان شخص گناهکاری فردای قیامت جاش فلان جای جهنمه و این مسئله بشه یه تو جیه برای هزاران تو هین و تهمت و برچسب زنی به اون که نتیجه این بشه که طرف دیگه حالش از هرچی دین و مذهب و اخوند بهم بخوره
دوم نه خدا هستم که هرچی اراده کنم همون بشه
سوم نه بالاتر از خدا هستم که به خدا بگم فلان کار بکن یا نکن
اگر منظورتان اینه که فعل قتل امام مصوم علیه السلام گناه کمیه(همچنانکه که تلویحا اونو به من نسبت دادید)نه بنده اصلا چنین چیزی نگفتم گناه کشتن ولی خدا گناه بسیار سنگینی هست که سزای ان اتش قعر جهنم هست ، ولی فردای روز قیامت این خداست که قضاوت می کند که بندگانش کجا باشند

تفاوت دیدگاه من و شما تفاوت بین معضل اعتیاد و معتاد هست که هرچی معتادم اعدام کنی معضل اعتیاد حل نمی شه امیدوارم که متوجه شده باشید
******اجازه بدید من هم از شما یه سوال بپرسم
گناه کشتن هزاران انسان معصوم (کودک تازه متولد شده)چقدر سنگینه
گناه کشتن مردان و به کنیزی بردن زنان چقدر ؟؟
فرعون گفته شده 20000 کودک بی گناه را سربریده و ذلت بر بنی اسرائیل حاکم کرده بود
ولی خدا در عوض موسی را برای هدایت ش فرستاد ایا نمی تونست اون همون لحظه به قعر جهنم واصل کنه؟؟؟

***به سوی فرعون بروید . زیرا او طغیان و سرکشی کرده است " ، " و با گفتاری نرم با او سخن بگویید [طریقه برخورد با انسان گناهکار]، شاید متذکر شود و یا بترسد **سوره طه:43-44
دوست عزیز جواب بده که ایا به حساب دو دوتا چهارتای من و شما ایا امکان توبه برای فرعون هست؟؟؟
اگر نیست چرا خدا از لفظ شاید که یه جور امیدواری هست برای فرعون استفاده کرده ؟؟؟؟
ایا خدا نمی دونست که سزای کشتن عمدی یه انسان بیگناه اتش دوزخه؟؟؟
[/b]

گرامی شما بعد اینهمه مطلب هنوز متوجه بحث نشدید ؟ دلیلی نمیبینم دوباره براتون بشکافم
خدای منان بر روی چه چیزی حساب کتاب میکنه ؟ بر اساس افعال و اقوالی که از ما سر زده . اگر چنین نیست پس : چه دلیل داره اطاعت خدا کنیم و چه دلیل داره بر رفتاری که اصلا نتیجش مهم نیست افعالی انجام بدیم ؟ جناب دقت کن . لطف کن روی اصول اعتقادی که داری تدبر کن . اگه نقدی میشی جبهه نگیر .
تحری حقیقت کن .
همین دیگه گرامی ، مثالهایی که میزنی بی ارتباط و خارج از تعقل شما به شما القا شده .
اصلا چنین خدایی رو که یک کودک رو معلول خلق میکنه و یکی رو در ناز نعمت چه فرقی هست ؟ چرا باید این عذاب بکشه اون رفاه ؟
شما علتش رو میدونی ؟ برو روی اعتقادات کار کن شاید دست مارو هم در این راه گرفتی .
امکان تویه در دنیا وجود داره تا دم مرگ .
گرامی همین فرعونی که شما مثال میزنی جزو افرادی هست که تا ابد در قعر جهنم سکنا داره .
گرامی علم خدا رو شما میتونی برای من بگی بر تمام احاطه داره یا خیر؟ ایا خدا میدونه عاقبت چه میشه ؟ میدونه اما برای شما راه میزاره . الان فکر کنم وارد بحثی نو نشم چون حارج از درک و فهم شما و همفکران شما هست .
کمی دقت و سعی در تامل مطالب بخرج بدید .

سورة الفلق مكية آياتها خمس (بسم الله الرحمن الرحيم قل أعوذ برب الفلق) قال: الفلق جب في جهنم يتعوذ أهل النار من شدة حره فسأل الله أن يأذن له أن يتنفس، فأذن له فتنفس فأحرق جهنم قال: وفي ذلك الجب صندوق من نار يتعوذ أهل الجب من حر ذلك الصندوق، وهو التابوت وفي ذلك التابوت ستة من الاولين وستة من الآخرين فاما الستة التي من الاولين، فابن آدم الذي قتل أخاه، ونمرود ابراهيم الذي ألقى ابراهيم في النار، وفرعون موسى، والسامري الذي
اتخذ

العجل
، والذي هود اليهود، والذي نصر النصارى، واما الستة التي من الآخرين فهو الاول والثانى والثالث والرابع وصاحب الخوارج وابن ملجم لعنهم الله (ومن شر غاسق إذا وقب) قال: الذي يلقى في الجب فيه يقب (يغب فيه ط) _ تفسیر قمی ج 2 ص 449

گرامی شما که میفرمایی خدا ک میدانست ... . خدا میدانست او هدایت نمیشه ولی برای اینکه اختیارا توبه کنه راه هدایت براش گذاشت که نگه اگه میفرستادی منم هدایت میشدم .
حرفی که اهل جهنم میزنن خدایا مارو برگردون ادم میشیم و کارای خوب میکنیم .
هدایت گرامی ، شما هم بجای اسمون ریسمون بافی سعی کن دقتت رو ببری بالا و بجای نشر شبهات پوج و رنگ باخته تفکر کنی .
من دلیلی نداره بیان به سخنان سراپا جاهلانه و شبهه دار شما پاسخ بدم . فقط میام که دوفردای دیگه نگی خدا ، ما الان توی برزخ و دوزخ عارف شدیم به حقت مارو ببر بهشت .
توبه و برگشتن از همه کارها در دنیا هست ، تکرار میکنم جناب بانکی هم ذقت کنن . معرفت در اینجاس نه اونجا که همه پرده ها کنار میره .
جناب کاربری هدایت ، بجای برجسب زدن به اینکه مارو پیشگو . ... خطاب کنید برید ببینید معصوم چه فرموده و چگونه کلام خدا رو تبیین کردن .
اگه چشم چشما به دنبال افرادی ک مروج تفکرات انحرافی هست ، شما رو بخیر و ما رو به سلامت .
شما هم در پستهای بعدی مطالب خلاف واقع و شبهات بی اساس و توهین و هرگونه رفتار خلاف قوانین ازتون سر بزنه ، حتما با اخطار پذیرایی میشید .

جنانان هدایت و بانکی رفتار خلاف قوانین حکمش معلوم و هیچ وعیدی توش نیست . پس دلخوش به وعید نباشین .
مدیریت بخش و ناظرین گرامی تاپیک تحویل شما . لطفا تابع قوانین برخورد لازم صورت بگیره .

امضای mahdy30na
بسم الله الرحمن الرحیم
ادع إلى سبيل ربك بالحكمة والموعظة الحسنة وجادلهم بالتي هي أحسن إن ربك هو أعلم بمن ضل عن سبيله وهو أعلم بالمهتدين

با حکمت و اندرز نيکو، به راه پروردگارت دعوت نما! و با آنها به روشى که نيکوتر است، استدلال و مناظره کن! پروردگارت، از هر کسى بهتر می‏داند چه کسى از راه او گمراه شده است؛ و او به هدايت‏يافتگان داناتر است

Invite to the way of your Lord with wisdom and good instruction, and argue with them in a way that is best. Indeed, your Lord is most knowing of who has strayed from His way, and He is most knowing of who is [rightly] guided.
نحل 125
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
موضوع بسته شده  به روز آوری


[-]
کاربرانی که این موضوع را مشاهده می کنند:
1 میهمان

پرش در بین بخشها:


بالا