کانال بیداری اندیشه در تلگرام



ارسال پاسخ  به روز آوری
 
رتبه به موضوع
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Valentine's Day ولنتاین
۱۲:۴۲, ۲۶/بهمن/۹۵ (آخرین ویرایش ارسال: ۲۶/بهمن/۹۵ ۱۲:۴۲ توسط عبدالرحمن.)
شماره ارسال: #1
آواتار
بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر عشق

خیلی کوتاه و مجمل سخن رو آغاز میکنم

[تصویر: %DA%A9%D8%A7%D8%AF%D9%88%DB%8C-%D9%88%D9...6-2015.jpg]
آقا یه بنده خدایی بوده به نام ولنتینوس (بعد از میلاد مسیح)

حکومت روم اون موقع به جهت عدم مشغولیت سربازا ازدواجشون رو ممنوع اعلام کرده بود

این بنده خدا میومده برای سربازا عقد میخونده و یواشکی مزدوجشون میکرده Big Grin

بعد فهمیدن و کشتنش!!!

ینی تمدن اون موقع در همین حد بوده!

بعد روز کشتن این بنده خدا شده روز عشق!

ولنتینوس خطبه میخونده محرمشون میکرده اینا برای GF BF ها ازش استفاده میکنن

حالا دوباره مرور میکنیم

دارن روز کشته شدن شخصی رو به عنوان روز Love علم میکنن که سربازای ازدواج لازم رو به عقد ( به شیوه دین اون موقع) دختر مورد علاقشون در میورده

بعد تو ایران ما از قبل اسلام تا الان ازدواجمون عادی بوده و بعد اسلام هم N تا حدیث و تاکید در مورد ضرورت ازدواج داشتیم و داریم

و از اون بدتر اینکه از همین مسلمونا میرن ولنتاین Big Grin

عمق فاجعه رو متوجه شدید؟


[تصویر: isty_ddf073a8fff7a2118fd048bc7860bf58.jpg]

ز پی رد و قبول عامه خود را خر مکن
زان که کار عامه نبود جز خری یا خر خری
گاو را دارند باور در خدایی عامیان
نوح را باور ندارند از پی پیغمبری

امضای عبدالرحمن
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید

آغاز صفحه 8 (پست فوق، اولین پست این موضوع می باشد)
۰:۲۶, ۱۸/اسفند/۹۵
شماره ارسال: #71
آواتار
(۱۷/اسفند/۹۵ ۲۳:۱۹)سعدی نوشته است:  یه مثال بزنم براتون:

- آیا در اسلام ازدواج و زناشویی با کودک خردسال جایز شمرده شده؟ بله.
- آیا اجرا میشده؟ بله و متاسفانه در برخی از نقاط کشور هم هنوز اجرا میشه.
- آیا این عقد فقط به قصد محرم شدن بوده؟ نه. اگرچه برخی برای دخول شرط سنی تعیین کرده اند اما سنی که تعیین کرده اند خیلی پایینه. (در خیلی از کشورها چنین کاری تجاوز جنسی محسوب میشه)

اما ... امروزه فرهنگ جامعه ما، نه تنها ازدواج با دختر خردسال جایز شمرده نمیشه، بلکه حتی ازدواج زیر سن قانونی هم پسندیده نیست. خیلی از علما هم امروزه این کار رو جایز نمی دونند. حالا وقتی من و شما این رو اجرا نمی کنیم، دیگه کسی نباید ما رو به انجام این کار متهم کنه.

حالا سوال شما:
- آیا در دوره ساسانی، ازدواج نزدیکان وجود داشته؟ بله.
- آیا شامل ازدواج خواهر و برادر هم میشده؟ متاسفانه بله.
- آیا اجرا میشده؟ خب وقتی حکمشو گذاشتند حتماً کسانی اجراش می کردند.

و این رسم منفی، امروزه تقبیح میشه، جزء تحریفات به حساب میاد و خود زرتشتیان هم حکم رو طوری تفسیر می کنند که شامل عموزاده ها بشه. پس حالا که اجرا نمیشه دیگه ما نباید کسی رو به اجرای این حکم متهم کنیم.

بله گاتاها هم تحریف شده است. خود زرتشتیان تا جایی که می دونم معتقدند که بخش زیادی از گاتاها از بین رفته.

دوتا چیز یاد گرفتن و همش میگن بدون اینکه به پاسخها دقت کنن.در حالی ک پاسخ ها روشنتر از خورشیده ولی کو اون بصیرت.
(۱۷/اسفند/۹۵ ۲۳:۱۹)سعدی نوشته است:  یه مثال بزنم براتون:

- آیا در اسلام ازدواج و زناشویی با کودک خردسال جایز شمرده شده؟ بله.
- آیا اجرا میشده؟ بله و متاسفانه در برخی از نقاط کشور هم هنوز اجرا میشه.
- آیا این عقد فقط به قصد محرم شدن بوده؟ نه. اگرچه برخی برای دخول شرط سنی تعیین کرده اند اما سنی که تعیین کرده اند خیلی پایینه. (در خیلی از کشورها چنین کاری تجاوز جنسی محسوب میشه)
عزیزم سر همینا اگه میل داری بحث علمی کنیم . نه بحث زرگری و جدلی . میل اگه داشتی بگو/ فقطشما به من بگو چطور یه مرد میتونه با دختر زیر 3 سال نزدیکی بکنه و افضاء نکنه .
اگر مرد با همسر خود قبل از تمام شدن سن نه سالگی او نزدیکی کند و او را "افضاء" کند، زناشویی با این همسر بر او برای همیشه حرام خواهد شد و باید دیه کامل او را بپردازد و کلیه مخارج او را نیز تا آخر عمرش بر عهده بگیرد و همچنین باید مهر او را تماماً بپردازد
کد قالب بندی شده:
امام  خمینی، تحریر الوسیلة، ج‏2، ص: 242، مسألة 12:" و إن أفضاها بأن جعل مسلکی  البول و الحیض واحدا أو مسلکی الحیض و الغائط واحدا حرم علیه وطؤها أبدا  لکن على الأحوط فی الصورة الثانیة، و على أی حال لم تخرج عن زوجیته على  الأقوى، فیجری علیها أحکامها من التوارث و حرمة الخامسة و حرمة أختها معها و  غیرها، و یجب علیه نفقتها ما دامت حیة و إن طلقها بل و إن تزوجت بعد  الطلاق على الأحوط، بل لا یخلو من قوة، و یجب علیه دیة الإفضاء، و هی دیة  النفس، فإذا کانت حرة فلها نصف دیة الرجل مضافا إلى المهر الذی استحقته  بالعقد و الدخول، ناشر: مؤسسة دار العلم‏، چاپ اول‏، قم ، 2 جلدی.


البته میدونم قبلش رفتی و دیدی ک اسک دین جوابشو چطوری داده و اینجا سکوت احتیار کردی .Blushفقط خدمت شما یک قاعده میگم که همه قواعد فقهی دور این قاعده هستن و از اصلی ترین قواعد هستش
قاعده لاضرر و لا ضرار هست که خیلی از اخکام باتوجه به اون صادر میشه از فقیه . پس دقت کنین که اگه مطلبی بیان میشه این هم در کنارش مد نظر بگیرین
همینطوری هرکی هرچی میگه رو نگین . پشتشم ببنین چی هست .
اگه میل داری بخث تفخیذ رو مطرح کنی پاسخ روشنه و این رو اینجا نمیشه بازیچه قرار بدید چون پاسخ روشن هست . میگم اگه روش بحث دارین در خدمتم .فقط قبلش سعی کن روی واژگانش دقت کنی که بعدا بیان نشه این که اون نیست و ... . تو فقه هر واژه برای خودش بار معنایی داره همونطور که تو رشته های امادمیک دیگه هر اصطلاح معناش معلومه .
درباره بحث دوم این شما و این خانم خردگرا ک میگن اینها همه چرندیات هست
بزار از کلام خودش نقل کنم
(۱۷/اسفند/۹۵ ۱۵:۳۷)Nadia نوشته است:  
بقیه چرندیاتی که درباره ازدواج خواهر وبرادر و غیره برای تخریب ایران باستان هست و سندیت نداره
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۰:۳۱, ۱۸/اسفند/۹۵
شماره ارسال: #72
آواتار
(۱۸/اسفند/۹۵ ۰:۲۲)سعدی نوشته است:  خود دختر باید به سنی رسیده باشه که بتونه در مورد آینده اش تصمیم بگیره. مسئله فرهنگ جامعه نیست، مسئله حق انتخابیه که باید در نظر گرفته بشه.
خوب همین که میگی چند ساله ؟

امضای عمار94
سعی کردم که خودم را از میان بردارم تا هرچه هست خدا باشد و خدا را شکر بر این تصمیم وفادار مانده‌ام. البته آنچه که انسان می نویسد همیشه تراوشات درونی خود او است- همه هنرها اینچنین‌اند کسی هم که فیلم می‌سازد اثر تراوشات درونی خود اوست- اما اگر انسان خود را در خدا فانی کند آنگاه این خداست که در آثار ما جلوه‌گر می‌شود. حقیر اینچنین ادعائی ندارم اما سعی‌ام بر این بوده است. شهید اوینی
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۲:۰۶, ۱۸/اسفند/۹۵ (آخرین ویرایش ارسال: ۱۸/اسفند/۹۵ ۲:۳۴ توسط فاطمه خانم.)
شماره ارسال: #73
آواتار
سلام

نقل قول:این اشتباهیه که خیلی ها در مورد فرهنگ اسلامی هم مرتکب میشن. اگر رسمی مربوط به یک دوره خاص باشه یا اینکه مورد قبول همه نباشه، نمی تونه ملاک صحیحی برای قضاوت در مورد یک فرهنگ قرار باشه.
این حرف شما فکر نکنم درست باشه .
ممکنه با یک رسم اشتباه ، نشه یک فرهنگ رو کلا رد کرد اما رسم جزء فرهنگه .
یک مطلب دیگه رو هم عرض کنم . البته برداشت شخصی خودم هست .
میشه از روی اعتقادات یک آیین باستانی فهمید که اون آیین من درآوردی هست یا الهی .
همونطور که میدونیم مفاد الاهیات در ادیان ثابت هست . مثلا یکتاپرستی در ادیان الهی یک اصل ثابت هست . یا ثنویت رد شد وقتی که یک آیین مثلا به پرستش دو خدای شر و خیر دعوت میکنه معلومه منحرفه و .. یا دعوت به قربانی انسان یا پرهیز زنا و ربا در تمام ادیان الهی رد شد . از انسان تا خاتم این اصول ثابت هستند .
نهی ازدواج محارم هم همینطور ه . این یک اصل ثابت در دین هست.
خداوند در قرآن کریم فرموده قومی نبوده مگر اینکه براش پیامبر فرستاده شده.یا رد شدند یا قبول شدند توسط مردم . پیامبر به هر حال رد بشه معلومه عقوبت داره و پیگه اون فرهنگ به قول شما الهی نیست ‌‌.
مثلا اقوام گذشته داشتیم پیرو میتراییسم .

به هر حال این جزو فرهنگ ایران قدیم بوده اما اینها دینشون الهی نبوده .
خوب این فرهنگی هست که بوده اما باید چطوری باهاش برخورد کرد ؟ خوب بستگی داذه که با انبیا الهی چطور برخورد کردند ؟ چی میپرستیدند ؟ باید دفاع کنیم یا رد کنیم ؟
جناب یحیی علیه‌السلام چرا کشته شد ؟! اینم جز فرهنگ بود ؟!

در مورد ازدواج فامیلی هم بنده کمی نگاه کردم جالبه نتیجه ش !
ممکنه عقله علم ما به شناخت کل دین نرسه اما این نزدیک بودن نتایج دینی و علمی در این مورد جالبه. از لحاظ ژنتیکی ازدواج خواهر و برادری ،بچه رو دچار بیماری های نادر و ناشناخته میکنه که ثابت شده در علم و در مذهب حرامه .
اما در ازدواج با فامیلهای نزدیک این تاثیر ژنتیک ممکنه شدید نباشه ،توصیه شده در دین که با خویشاوندان وصلت نکنید که بچه هاتون نیرومند بشن به نوعی کراهت داره . یعنی ممکنه مشکلات پیش بیاد اما سخت گرفته نشده که مردم به گناه نیافتند .

من خودم بنده خدایی از مذهب خاصی میشناختم . با پسر عمه شون ارتباط گناه آلود داشتند به خاطر اینکه مذهبشون اجازه ازدواج با فرزندان دو خواهر و برادر رو نمیداد . جمعیتشون هم کم بود ، نمیتونستند همکیش پیدا کنند برای ازدواج .
حالا اسلام سخت گرفته یا راحت ؟
هر چیز رو راحت نگرفته یعنی بی قید نگذاشته . اما در محدوده آزاد گذاشته ‌‌.
خانم نادیا گرامی
رسومات عرب جاهلی که اسمش روش هست مال زمان جاهلیت هست ‌‌.
اگر جاهلیت نبود که اسلام نمیاومد Smile
.
.

یک توصیه خواهرانه دارم ،نگاه کنید ببینید دین خودتون رو از کجا میگیرید . فقط یک مطلب دیدین و نتیجه بگیرید درست نیست.
این مطلب ازدواج با خردسال همینطوری الکی نیست اول قبول شده الان رد میشه ؟!؟اولا که اشتباه گفتید دوما با این کار که ٬ کل ٬ دین رو استاتیک جلوه دادین ..
از روی یک حکم که اون هم غلطه ، دین رو بسته به زمان جلوه دادید !! اون هم همچین مسله حساسیت برانگیزی رو ملاک گرفتید!! دین رو که نمیشه سانسور کرد تا خوشایند بشه که دقیقا ( اگر این تغییر حکم درست باشه که نیست ) این تغییر حکم میخواد همین رو برسونه !! پس یا دین غلط گفته یا ... نعوذ بالله .
بعد هم .. فرهنگ مسله ش با دین فرق میکنه ..
عقایدتون رو تصحیح کنید و از جای درست تهیه کنید ‌‌.

امضای فاطمه خانم
[تصویر: NastaliqOnline_1_.png]
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۸:۲۷, ۱۸/اسفند/۹۵
شماره ارسال: #74

سلام
در بحث ازدواج کودکان یک نکته هست که می خوام بگم و بعد ازش نتیجه گیری کنم: جایز بودن به معنای پسندیده بودن نیست.

شما از نظر مذهبی، مجازید فرزند شیرخوارتون رو به عقد زناشویی یک مرد 90 ساله در بیارید بدون اینکه رضایت خود دختر ملاک باشه. اما شما این کار رو نمی کنید.

مجاز بودن از نظر مذهبی، به این معناست که دین برای این کار مجازات اخروی تعیین نکرده. اما عقل که به انسان داده شده. شما می بینید که این به نفع فرزندتون نیست و این کار رو انجام نمیدید. یا مثلاً توی فرهنگ ما ازدواج دختر عمو و پسر عمو جایزه اما ممکنه دو نفر آزمایش ژنتیک بدن و به این نتیجه برسند که بهتره این ازدواج انجام نگیره. یا ممکنه به هر دلیل عقلی دیگری، ازدواج دو نفر خاص به صلاح نباشه در حالی که ازدواجشون مجاز باشه.

حرف من اینه که همه رو با یه ترازو بسنجیم. اگر شما جایز بودن این کارها رو دلیلی برای تحقیر فرهنگ نمی بینید، جاهای دیگه هم همین معیار رو داشته باشید. سعی نکنیم با یک معیار اشتباه فرهنگ کشورمون رو تحقیر کنیم. ضمن اینکه وقتی ما نوروز یا یلدا یا هر مناسبت دیگه رو جشن میگیریم، کاری به مذهب زرتشت نداریم. اینها جزء فرهنگ ماست نه جزء مذهب ما.
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۹:۵۶, ۱۸/اسفند/۹۵
شماره ارسال: #75
آواتار
(۱۸/اسفند/۹۵ ۸:۲۷)سعدی نوشته است:  سلام
در بحث ازدواج کودکان یک نکته هست که می خوام بگم و بعد ازش نتیجه گیری کنم: جایز بودن به معنای پسندیده بودن نیست.

شما از نظر مذهبی، مجازید فرزند شیرخوارتون رو به عقد زناشویی یک مرد 90 ساله در بیارید بدون اینکه رضایت خود دختر ملاک باشه. اما شما این کار رو نمی کنید.

مجاز بودن از نظر مذهبی، به این معناست که دین برای این کار مجازات اخروی تعیین نکرده. اما عقل که به انسان داده شده. شما می بینید که این به نفع فرزندتون نیست و این کار رو انجام نمیدید. یا مثلاً توی فرهنگ ما ازدواج دختر عمو و پسر عمو جایزه اما ممکنه دو نفر آزمایش ژنتیک بدن و به این نتیجه برسند که بهتره این ازدواج انجام نگیره. یا ممکنه به هر دلیل عقلی دیگری، ازدواج دو نفر خاص به صلاح نباشه در حالی که ازدواجشون مجاز باشه.

حرف من اینه که همه رو با یه ترازو بسنجیم. اگر شما جایز بودن این کارها رو دلیلی برای تحقیر فرهنگ نمی بینید، جاهای دیگه هم همین معیار رو داشته باشید. سعی نکنیم با یک معیار اشتباه فرهنگ کشورمون رو تحقیر کنیم. ضمن اینکه وقتی ما نوروز یا یلدا یا هر مناسبت دیگه رو جشن میگیریم، کاری به مذهب زرتشت نداریم. اینها جزء فرهنگ ماست نه جزء مذهب ما.
دقت نمیکنی من چی گفتم بعد میایی دوباره خرفای خودت رو تکرار مکررات میگی و میری.اگه دوست داری ک فقط حرفی زده باشی باشه ولی تکرار سوال پاسخ داده شده یعنی نخوندم متونی که بوده .
بعد میگن چرا بحث شیعه و سنی و بحث اسلام مسیحیت و بحث تحریف کتاب مقدس و ... چرا ایتقدر طولانیه و کسی پاسخ نمیده . خو کو دید با بصیرت و کو ترک تعصبات .
گرامی شما که از مبانی فقهی سر در نمیاری چرا میایی یچیزی میگی که بعدا توش بمونی .
وقتی ( مرجع ) حکم و فتوای صادر میکنه در کنارش شما باید ببینی که ایا جواز بر چی داره ؟ ایا انجامش چه نتیجه ای میده . نمونه بگم برات تا درکش سخت نباشه ولی قبلش خدمت شما عزیز عرض کنم فتوایی که مرجع میده مربوط به مقلدین خودش هست ، جایی بودم یه بنده خدایی برگشت گفت فلانی که این همه پول براش میموده چرا خرج فقرا نکرده و چرا رفته فلان جا هتل ساخته و ... ( از این خرفای واقعا عامیانه ) . در خالی که خودش اصلا اون مرحوم مرجعش نبوده و خودشم اهل این حرفا نیست ، اخه خواهر من برادر من تو که ندادی بعدشم کار اون مرجع رو خودش بهتر بلده و نیازی نبوده شما و امثال شمابهش بگی بیا به کیا کمک کن . حالا حکایت برخی دوستان ما هست که چرا چنین فتاوایی هست . خوب اینم بگم که میدونم الان فکر میکنین دارم تفاخر میکنم به علمم . بزارین اصلا ریا بشه . سعدی جان وقتی شرع یا حاکم شرع میگن فلان کار جائز هست شما درون این جادز هست 5 تا موضوع داری که هرکدوم بحثایی داره برای خودش ، یه نمونه از ایت الله خویی مرجع بزرگ شیعه براتون میارم تا درک کنین مفهوم رو و بعد اون 5 تایی که تو جواز هست رو میگم : (مسألة 56): الأظهر جواز المقاصة من الوديعة على كراهة. تكملة منهاج الصالحين السيد أبوالقاسم الخوئي جلد : 1


۱. وجوب،۲. حرمت، ۳. استحباب ، ۴. کراهت، ۵. اباحه = احکام خمسه تکلیفی .
متن مساله 56 رو نمیدونم شما بلدی معنا صحیح بکنی یا نه رو نمیدونم ولی کسی که کارش تو مباحث فقهی باشه متوجه کلام من میشه .
عزیز من وقتی میگی مجازات معین نکرده این رو شما از روی چه مبنایی میای میگی؟ بیا منو الان قانع کن که دین ناقصه .این حرفت یعنی این دیگه عزیزم . بیا باهم بشینیم یه دیانت جدید بیاریم که در کمال باشه . اصلا همه عقلا بیان بشینن ببنین چه شرعی رو ایجاد کنن که کمال داشته باشه . میتونین بسم الله
(۱۸/اسفند/۹۵ ۸:۲۷)سعدی نوشته است:  مجاز بودن از نظر مذهبی، به این معناست که دین برای این کار مجازات اخروی تعیین نکرده. اما عقل که به انسان داده شده. شما می بینید که این به نفع فرزندتون نیست و این کار رو انجام نمیدید. یا مثلاً توی فرهنگ ما ازدواج دختر عمو و پسر عمو جایزه اما ممکنه دو نفر آزمایش ژنتیک بدن و به این نتیجه برسند که بهتره این ازدواج انجام نگیره. یا ممکنه به هر دلیل عقلی دیگری، ازدواج دو نفر خاص به صلاح نباشه در حالی که ازدواجشون مجاز باشه.
متن رو بخون اگه توش غیر از پاسخت ذیذی بگو پاسخ بدم
(۱۸/اسفند/۹۵ ۰:۲۶)mahdy30na نوشته است:  قاعده لاضرر و لا ضرار هست که خیلی از اخکام باتوجه به اون صادر میشه از فقیه . پس دقت کنین که اگه مطلبی بیان میشه این هم در کنارش مد نظر بگیرین
میگم نمیخونی برای همینه جون این قاعده اولویت داره بر هر قاعده دیگه مگر اینکه این قاعده کنار بره.
قاعده لاضرر به معنی نفی مشروعیت هر گونه ضرر و اضرار در اسلام هستش. یعنی من شارع مقدس حکم دادم که اقایون و خانم های مومن و متدین میبینی مشکل داری ، ضعف بنیه داری ، میبینی عمل کردی ، میبینی مسافری ، .... روزه بر شما واجب نیست . نماز توی مسافر شکست ، تویی که دستت اسیب دیده و زخمی هست و اگه اب بهش بخوره مشکل پیدا میکنی وضو به صورت عادی نگیر . و هزاران مورد این چنین ، ایا اینجا روزه و نماز و ... واجب مگه نیستن ؟ ازدواجی هم که شما میگی ، طبق همین قاعده فقهی و عقلی ( فقه و شرع و دیانت جدای از عقل سلیم نیست عزیزم ) براش حد و خدود مشخص کردن . شما میای میگی زناشویی و ... ( ببخشین میگن ولی شما تصور کن با یه نوزاد چطور میشه دخول صورت داد؟) نزارین بیشتر از این باز کنم مطالب رو . دوتا متن دیدین و فکر کردین همینطوری بدون هیچ پشتوانه و مستندات حرفی زده میشه؟
امثال شما گرامیا که اشنا با مبانی فقهی و اصولی نیستین حق دارین که این مطالب رو ندونین ولی اگه موضوع سوال باشه خوشحال میشم و میشیم رووشن شه موضوع ولی اگه بخواد از حالت سوال خلرج بشه دیگه رنگ رخساره خبر می دهد از سر ضمیر.
تو بحث ازدواج با پسرعمو دخترعمو دخترخاله پسر خاله کدوم دیانت مخافت کرده ؟ البته بعضیا بله مخالفت کردن ولی اصلا دیانت نیست Big Grin
همین که تو فرهنگ ما جوازشهست از اونطرف برو ببین ایا ضرری وارد نیست یا هست ؟ اگه هست که انجام نده و اگه نه مشکلی نیست چه بهتر/
عزیز من قیاس رو بزار کنار . کار شما مثل اینه که بگی شراب که شرابه اب هم که ابه و روغن هم که روغنه بعد همم که مایع هستم پسوقتی رو غن و اب پاک هستن شراب هم پاک باشه . تو حکم دادم قیاس رو بزار کنار چون گیر میکنی توش .
هرچیزی ر باید با معیارهای خودش سنجید نه با معیار دیگه . الان من نباید بیام اینارو به شما بگم که .
ببین شارع مقدس میگه گوشت مردار و حیوان نجس رو نخور ، از طرفی میگه شراب و مایعات سکر اور نخور ، درسته ؟ اینو قبلنام گفتم ولی دوباره میگم شاید یادتون اومد .ولی میفرماد اگه در حال تلف شدنی و دیگه امیدی به زنده بودن نیست اگه به حد رفع تلف ) نه اینکه بشینی یه 4 لیتری بری بالا Big Grin و کنارشم یه راسته خوک کبابی رو بشینی بخوری ) بلکه باندازه رفع تلف میتونی استفاده کنی .
این که میبینی رخ میده دلیلش ندونستن و یا مثل بقیه موارد تخلف میکنن و این ربطی به شرع نداره عزیزم . مثالشهم همین عقد موقت و ... /
لطفا مباحث تکراری دوباره تکرار نشه .
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۱:۵۳, ۱۸/اسفند/۹۵ (آخرین ویرایش ارسال: ۱۸/اسفند/۹۵ ۱۲:۲۴ توسط سعدی.)
شماره ارسال: #76

مهدی گرامی
نکته اش اینه که اصلاً زرتشتیها ازدواج خواهر و برادر رو جایز هم نمی دونند و این رو یک تحریفی به حساب میارن که الآن کنار رفته.

ما نباید این جور مسائل رو به قول معروف پیراهن عثمان کنیم. اگر کسی چنین کار اشتباهی رو انجام داد جای سرزنش وجود داره، اما فردی که این کار رو انجام نمیده رو ما نمی تونیم متهم به کار نکرده کنیم.
طبق نظر آیت الله مکارم، ممکنه در گذشته ازدواج با دختران کم سن و سال جایز بوده اما امروزه نیست:
http://hamedan.isna.ir/default.aspx?NSID...&NID=39541
نقل قول:وی به فتوای چند روز اخیر آیت‌الله مکارم اشاره کرد که ایشان می‌گوید «من مجوز ازدواج دختران زیر 13 سال را نداده و نمی‌دهم. ممکن است در گذشته چنین چیزی جایز بوده اما اکنون به علت مفاسدی که دارد تا زمانی‌که دختر به بلوغ عقلی نرسد و قدرت تصمیم‌گیری نداشته باشد، اجازه ازدواج ندارد و حکم باطل بودن چنین ازدواجی را می‌دهم.»
ایشان به درستی به مسئله توجه فرموده اند و علاوه بر بلوغ جسمی، بلوغ عقلی را نیز در نظر گرفته اند.

این که چیزی در گذشته جایز بوده به این معنا نیست که امروزه هم جایز باشه. از این بحثها می تونیم یه سری قواعد برداشت کنیم. مثل اینکه بدونیم نباید کسی رو به خاطر کاری که انجامش نمیده سرزنش کرد.

یک نکته دیگری رو هم اشاره کردید:
حکم یک مرجع مربوط به مقلدین خودش هست.

آیا فردی که نوروز رو جشن میگیره، موبدای زرتشتی رو قبول داره؟ آیا کتاب وندیداد رو قبول داره؟ اگر اینها رو قبول نداره که دیگه نباید اون فرد رو بر اساس مطالب این کتابها و گفته های موبدان قضاوت کنیم. پس با خیال راحت نوروز و یلدا رو جشن بگیرید.

بله. باید اعتراف کنم که نظرم در زمینه ازدواج کودکان نادرست بود. به همین خاطر پست قبلیمو ویرایش کردم. به خصوص اینکه خیلی از علما چنین کاری رو جایز نمی دونند.

اگر بخواهیم در مورد فرهنگ هم نظر بدیم باید همین دقت و توجه رو داشته باشیم. نباید سعی کنیم که عجولانه و بدون تحقیق کافی فرهنگ ایران رو تحقیر کنیم. فرهنگی که متعلق به خودمونه.
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۶:۱۲, ۱۸/اسفند/۹۵
شماره ارسال: #77
آواتار
(۱۸/اسفند/۹۵ ۱۱:۵۳)سعدی نوشته است:  مهدی گرامی
نکته اش اینه که اصلاً زرتشتیها ازدواج خواهر و برادر رو جایز هم نمی دونند و این رو یک تحریفی به حساب میارن که الآن کنار رفته.

ما نباید این جور مسائل رو به قول معروف پیراهن عثمان کنیم. اگر کسی چنین کار اشتباهی رو انجام داد جای سرزنش وجود داره، اما فردی که این کار رو انجام نمیده رو ما نمی تونیم متهم به کار نکرده کنیم.
طبق نظر آیت الله مکارم، ممکنه در گذشته ازدواج با دختران کم سن و سال جایز بوده اما امروزه نیست:
http://hamedan.isna.ir/default.aspx?NSID...&NID=39541
ایشان به درستی به مسئله توجه فرموده اند و علاوه بر بلوغ جسمی، بلوغ عقلی را نیز در نظر گرفته اند.

این که چیزی در گذشته جایز بوده به این معنا نیست که امروزه هم جایز باشه. از این بحثها می تونیم یه سری قواعد برداشت کنیم. مثل اینکه بدونیم نباید کسی رو به خاطر کاری که انجامش نمیده سرزنش کرد.

یک نکته دیگری رو هم اشاره کردید:
حکم یک مرجع مربوط به مقلدین خودش هست.

آیا فردی که نوروز رو جشن میگیره، موبدای زرتشتی رو قبول داره؟ آیا کتاب وندیداد رو قبول داره؟ اگر اینها رو قبول نداره که دیگه نباید اون فرد رو بر اساس مطالب این کتابها و گفته های موبدان قضاوت کنیم. پس با خیال راحت نوروز و یلدا رو جشن بگیرید.

بله. باید اعتراف کنم که نظرم در زمینه ازدواج کودکان نادرست بود. به همین خاطر پست قبلیمو ویرایش کردم. به خصوص اینکه خیلی از علما چنین کاری رو جایز نمی دونند.

اگر بخواهیم در مورد فرهنگ هم نظر بدیم باید همین دقت و توجه رو داشته باشیم. نباید سعی کنیم که عجولانه و بدون تحقیق کافی فرهنگ ایران رو تحقیر کنیم. فرهنگی که متعلق به خودمونه.
سعدی گرامی درباره زرتشت و انحرافات حاصله در اون و ادیان ابراهیمی و چرایی تخریفات و واردات به اونها رو با تحصیل مفاهیم و درک و تحقیق به نتیجه برسی / شما الان بری از جامعه مسیحیت درباره تثلیث بپرس ببین چی بهت توضیح میدن. گرامی من که محقق هستم با متون خودشون میتونم اثبات کنم که مسیح اصلا به صلیب کشیده نشده .
کسی تاریخ و فرهنگ رو تخریب نکرده عزیزم بلکه داریم پالایش میکنیم . کسی که شاخکاش تیز باشه میفهمه مفاهیم رو .میخواستم یه مطلبی رو تطبیقی برات بگم در این مورد ولی میدونم فقط شهید کردن مطلبه چون نمیخونی /
(۱۸/اسفند/۹۵ ۱۱:۵۳)سعدی نوشته است:  مهدی گرامی
نکته اش اینه که اصلاً زرتشتیها ازدواج خواهر و برادر رو جایز هم نمی دونند و این رو یک تحریفی به حساب میارن که الآن کنار رفته.

ما نباید این جور مسائل رو به قول معروف پیراهن عثمان کنیم. اگر کسی چنین کار اشتباهی رو انجام داد جای سرزنش وجود داره، اما فردی که این کار رو انجام نمیده رو ما نمی تونیم متهم به کار نکرده کنیم.
بازم میخوای بگی اون موبدان و مفسیرن سطح اول خیلی ببخشین زرتشتیهای گرامی که ممکنه اینو بخونین ، هوس باز بودن ؟
عزیزم سعدی خوش فکر محارم و اقارب رو معنا کن لطفا .
برفرض نگیم این کار ازدواج خواهر رو برادر مورد قبول بوده باشه ، شواهد تاریخ گواه این هستن که حداقل به تعداد بیشتر از انگشتان دست این موارد ثبت شده Blush ایا اینهم جعلیات هستش ؟
این فرهنگی که میگین شما این فرهنگ باید جایی تو اثار هنرمندان هم ثبت شده باشه دیگه درسته؟ خو برای نمونه ببین این اسعد گرگانی ( دوستان ادبیاتی ایشون رو میشناسن ) ویس و رامین رو برای خودش توهم کرده ایا؟ ایا لازمه ابیاتشو بیارم ؟
اگه خواسای یه سر دوباره اون ابیات حکیم فردوسی رو بخون . بازم خواستی چشم.

(۱۸/اسفند/۹۵ ۱۱:۵۳)سعدی نوشته است:  طبق نظر آیت الله مکارم، ممکنه در گذشته ازدواج با دختران کم سن و سال جایز بوده اما امروزه نیست:
http://hamedan.isna.ir/default.aspx?NSID...&NID=39541
ایشان به درستی به مسئله توجه فرموده اند و علاوه بر بلوغ جسمی، بلوغ عقلی را نیز در نظر گرفته اند.

این که چیزی در گذشته جایز بوده به این معنا نیست که امروزه هم جایز باشه. از این بحثها می تونیم یه سری قواعد برداشت کنیم. مثل اینکه بدونیم نباید کسی رو به خاطر کاری که انجامش نمیده سرزنش کرد.
شما مقلد ایشون هستی ؟ اگه نیستی نمیتونی بگی ایشون چرا چنین گفتن و چرا مرجع دیگه خلاف نظر ایشون نظر دارن .
بحث جواز و عدم جواز رو مطرح کردم ولی نمیخونی . گوتاه گفتم که وقتت گرفته نشه ولی ؟؟؟؟؟
Big Grin خوشم میاد وقتی از مباحث فقاهتی سر رشته نداری قشنگ میخوای فتوا هم بدی . Dodgy دقیق ببین ایت الله مکارم چی پرسشی و چه پاسخ گفتن . نصف مفهوم تو سوال پنهانه .

(۱۸/اسفند/۹۵ ۱۱:۵۳)سعدی نوشته است:  یک نکته دیگری رو هم اشاره کردید:
حکم یک مرجع مربوط به مقلدین خودش هست.

آیا فردی که نوروز رو جشن میگیره، موبدای زرتشتی رو قبول داره؟ آیا کتاب وندیداد رو قبول داره؟ اگر اینها رو قبول نداره که دیگه نباید اون فرد رو بر اساس مطالب این کتابها و گفته های موبدان قضاوت کنیم. پس با خیال راحت نوروز و یلدا رو جشن بگیرید.
شما در چه مواردی از مرجع تقلید میکنی ؟ پاسخش توشه اگه دقت کنی . شما برای سلام و احوال پرسی نمیری بگی مرجع من اجازه هست؟ ایا اجازه دارم شب اول ماه برم خلوت کنم ؟ ایا مرجع من اجازه دارم الان که صبح شنبه هست برم و دوش بگیرم ؟
سعدی جان منی که دارم باهم صحبت میکنیم صبی نیستم و قوه دماغیم هم سرجاشه /
فعلا که شما کاتولیکتر از پاپ شدید.
(۱۸/اسفند/۹۵ ۱۱:۵۳)سعدی نوشته است:  بله. باید اعتراف کنم که نظرم در زمینه ازدواج کودکان نادرست بود. به همین خاطر پست قبلیمو ویرایش کردم. به خصوص اینکه خیلی از علما چنین کاری رو جایز نمی دونند.

اگر بخواهیم در مورد فرهنگ هم نظر بدیم باید همین دقت و توجه رو داشته باشیم. نباید سعی کنیم که عجولانه و بدون تحقیق کافی فرهنگ ایران رو تحقیر کنیم. فرهنگی که متعلق به خودمونه.
مرسی تحقیق مرسی روحیه مرسیه تاریخ - شما وقت زیاد داری سعدی جان. اگه مطلبی پیدا کردی که مفید بود خوشحال میشیم و میشم بیای و بگی . Rose
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
ارسال پاسخ  به روز آوری


[-]
کاربرانی که این موضوع را مشاهده می کنند:
1 میهمان

پرش در بین بخشها:


بالا