کانال بیداری اندیشه در تلگرام



ارسال پاسخ  به روز آوری
 
رتبه به موضوع
  • 20 رای - 4.15 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آيا ما به زمان ظهور نزديك شده ايم؟شرایط عمومی جهان در آخرالزمان
۱۰:۳۰, ۱۶/آبان/۸۹ (آخرین ویرایش ارسال: ۲/مرداد/۹۰ ۲۳:۰۳ توسط علی 110.)
شماره ارسال: #1
آواتار
آيا ما به زمان ظهور نزديك شده ايم؟
برخي از علايم و اوضاع عمومي جوامع بشري در عصر آخرالزمان در كلام امام جعفر صادق عليه السلام:

- قرآن فرسوده شود و درست معني نمي شود

- دين همچون ظرف خالي بي محتوا شده

- منكر آشكار شده و از آن نهي نمي كنند و بدكاران باز خواست نمي شوند

- قطع صله رحم و قطع پيوند خويشاوندي شود

- بدكاران را ستايش كنند و سخنِ بدش به او باز نگردد

- نوجوانِ پسر همان كندكه زن مي كند

- زنان با زنان ازدواج مي كنند

- مداحي دروغين از اشخاص زياد مي شود

- مردان از مردان و زنان از زنان لذت مي برند

- زندگي مرد از راه لواط و زندگي زن از راه زنا تأمين ميشود

- مؤمن خوار و ذليل شمرده مي شود

- زنا امري آشكار مي باشد

- حلال خداوند حرام و حرام خداوند حلال گردد

- دين بر اساس ميل اشخاص معني شود وكتاب خدا و احكامش تعطيل گردد

- واليان در قضاوت رشوه گيرند

- پست هاي مهم واليان بر اساس مزايده است نه شايستگي

- مرد از بدكارگي همسرش نان مي خورد

- زن بر شوهر خود مسلط شود، كارهايي كه مورد رضاي همسر نيست انجام دهد و به شوهرش خرجي دهد

- سوگند هاي دروغ به خداوند بسيار گردد

- آشكارا قمار بازي شود

- زنان مسلمان خود را به كافر مي بخشند

- مردم محترم، توسط كسي كه مردم از سلطنتش ترس دارند ، خوار شوند

- شنيدن سخن حق بر مردم سنگين است ولي شنيدن سخن باطل برايشان آسان و سهل

- همسايه از ترس زبان بد همسايه او را احترام كند

- غيبت، سخن خوش آنان گردد

- معاش انسان از كم فروشي بدست مي آيد

- نماز را سبك شمارند

- انسان ثروت زيادي جمع كرده ولي از اول تا آخر زكاتش را نداده است

- با حيوانات آميزش شود

- بر سر كسبهاي حرام آشكارا رقابت كنند

- فقيه براي دين علم نمي آموزد وطالب حرام ، ستايش واحترام مي گردد

- طالب حلال ، مذمت و سرزنش گردد و طالب حرام ستايش و احترام مي شود

- در مكه و مدينه كارهايي ميكنند كه خداوند دوست نداردو كسي از آن جلوگيري نمي كند

- آلات موسيقي و لهو در مكه و مدينه آشكار گردد

- مرد راه حق وآشكار ميرود و امر به معروف ونهي از منكر مي مكند ولي مردم او را از اين كار نهي ميكنند و باز مي دارند

- سال به سال بدعت ها بيشتر شود

- مردم و جماعت جز از سرمايه داران پيروي نكنند

- مردم مانند حيوانات در انظار عمل جنسي مي نمايند و كسي از ترس مردم از آن جلوگيري نميكند

- انسان در راه غير خدا بسيار خرج ميكند ولي در راه خدا از اندك هم مضايقه دارد

-عقوق پدر و مادر رواج دارد و فرزندان هيچ احترامي برايشان قايل نيستند، بلكه نزد فرزند از همه بدترند

- زن ها بر مسند حكومت بنشينند و هيچ كاري جز خواسته آنان پيش نرود

- به وسيله شراب بيماران را مداوا كند، و براي بهبودي بيمار آن را تجويز نمايند

- مردم درمورد امر به معروف و نهي از منكر و ترك دين بي تفاوت و يكسانند

- مسجد پر است از كساني كه از خدا نترسند و غيبت يكديگر نمايند

- بر روي منبر ها از پرهيز كاري سخن گويند اما گويندگان آن خود پرهيزكار نيستند


- همت و هدف مردم شكم و شهواتشان باشد و...
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید

آغاز صفحه 2 (پست فوق، اولین پست این موضوع می باشد)
۱۴:۳۳, ۱۷/آبان/۸۹
شماره ارسال: #11
آواتار
(۱۷/آبان/۸۹ ۱۳:۱۸)بیداری اندیشه نوشته است:  
(۱۶/آبان/۸۹ ۲۲:۰۱)naji.eslam نوشته است:  فکر کنم همه ی علائم با زمان ما تطابق داره
من توی یکی از سخنرانی های ایت الله بهجت(رحمت الله علیه) شنیدم که فرمودن : زمان ظهور انقدر نزدیک است که حتی برخی از پیران ما(کهنسالان)شاهد ظهور خواهند بود.

دوست عزیز یه لطفی می کنین فایل صوتی ایشون رو بذارین. ممنون میشم.
بفرمایید.یه تاپیک کامل ایجاد کردم با متن
http://forum.bidari-andishe.ir/thread-115.html
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۴:۵۹, ۱۷/آبان/۸۹
شماره ارسال: #12
آواتار
سلام
دوستان خواسته بودند که منبع رو هم ذکر کنم
این حدیث در منابع زیادی آورده شده و حقیر آن را از منبع زیر نقل کرده ام
تفسیر الميزان، ج‏5، ص 648 ، ذیل آیات 51 تا 54 سوره ی مائده
در ضمن به همه ی خوانندگان این پست پیشنهاد میکنم نگاهی هم به علایم آخرالزمان از قول صادق آل محمد بیاندازند ذکر بعضی از این علائم در زمان امام صادق حقیقتاً بسیار جالب و شگفت انگیز است.

امضای علی 110
پرستش به عبادت نیست، به اطاعت است!!!!
از که اطاعت می کنیم؟!
همو معبود ماست!!

امام زمان علیه السلام:
ظهور ما به تأخیر نیفتاده مگر به سبب اعمال ناپسندی که از ایشان (شیعیان) سر می‌زند و خبر آنها به ما می‌رسد.

ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۸:۵۳, ۲۵/آبان/۸۹
شماره ارسال: #13
آواتار
جالب بود

به ما هم سر بزنید .

www.faraj12.ir
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۲۱:۵۷, ۲۵/آبان/۸۹
شماره ارسال: #14
آواتار
حجت الاسلام و المسلمین شیخ علی بهجت فرزند آیت الله بهجت از علت انجام این مصاحبه را اتمام حجت برای کسانی دانست که جواب شایعات را نمی دانند و هم چنین تاکید کرد که کسانی که دست به چنین سخنانی می زنند اگر دست برندارند، برای مردم پشت پرده این نسبت های خلاف را خواهم گفت.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ علی بهجت گفت: در زمان آیت الله بهجت شایعاتی نسبت به ایشان روا شده است که ناحق بوده و ایشان همیشه توصیه می کردند که به این شایعات جواب ندهم.

وی تصریح کرد: کسانی هستند که در ظاهر به ایشان تواضع می کنند ولی در باطن بزرگترین خنجرها را به ایشان می زنند که من می دانم این هاچه کسانی هستند.

وی در تکذیب اولین شایعه ابراز داشت: عده ای با ظرافت خاصی، روز جمعه ای را در تقویم مشخص کرده اند و آن روز در سال 1414 را روز ظهور امام زمان مشخص کرده اند. این افراد اول این مطلب را از قول آقای بهجت نقل و به ایشان منسوب کردند و بعد با تقویم ثابت کردند این تاریخ در روز جمعه قرار داشته و مخاطب هم این مطلب را به راحتی باور می کرد.

وی ادامه داد: شایعه دیگری که منتسب به ایشان کرده بودند، این بود که ایشان گفته است در کرمان بناست زلزله ای رخ دهد که در پی انتشار این شایعه تماس های مکرری گرفته می شد برای اطلاع یابی از صحت این خبر.

وی افزود: این افراد در ساختن شایعات به اینجا هم بسنده نکردند و در ادامه گفتند که آقای بهجت رفتن به خیابان صفاییه را حرام اعلام کرده است. یک وقتی ایشان بعد از نماز با جوانی مواجه شدند و آن جوان گفت که آقا شما چرا رفتن به این خیابان را حرام اعلام کرده اید؟ آیت الله بهجت گفتند که من این را گفته ام؟ آن جوان گفت از قول شما گفته اند که در آن خیابان مغازه هایی وجود دارد که ویترین ها جالبی ندارد.

وی ادامه داد: آیت الله بهجت در جواب این شخص گفت که حالا اگر همین مغازه ها در خیابان های دیگری وجود داشته باشد چه؟ باز هم رفتن به آن خیابان ها حرام است؟ این در صورتی است که منزل آیت الله بهجت در همین خیابان صفائیه قرار دارد.

شیخ علی بهجت شایعه دیدن قاتل امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و بیهوش شدن موقع گرفتن وضو را نیز تکذیب کرد.
وی افزود: بازهم شایعات را بردند بالا و به بحث های مالی رساندند و گفتند که آقای بهجت این قدر از وجوهات مردمی دریافت کرده است وقتی ما حساب کردیم در 15سال مرجعیت ایشان حتی نصف این مال را هم به ایشان به عنوان وجوهات از سوی مردم نداده اند.

وی شایعه ای که ایشان در نظرات فقهی شان است که باید در عصر غیبت خمس را در زیر خاک پنهان کرد تا خود امام زمان تشریف بیاورد را رد کرد و اظهارداشت: ایشان معتقد بودند که در زمان غیبت کار مسلمانان نباید لنگ بماند و اصل ولایت فقیه را قبول داشتند.

وی شایعه تعطیلی دفتر آیت الله بهجت را نیز از سوی دفتر مقام معظم رهبری تکذیب کرد و افزود عده ای با پخش این شایعه قصد ضربه زدن به ایشان را داشتند و مقام معظم رهبری نیز در این حادثه مظلوم واقع شد.

وی در پاسخ به این سووال که می گویند ایشان دیانت را از سیاست جدا می دانست صحیح است یا خیر اظهار داشت: ایشان در سیاست کاملا صاحب نظر بود و نظرات را خود را هم اعلام می کرد، ولی به اهلش نه به رسانه ها و تلوزیون که به هیچ کاری نیاید.

وی ادامه داد: این که می گویند ایشان در انتخابات شرکت نمی کرد نادرست است.آیت الله بهجت شرکت نکردن در انتخابات را حرام می دانست. ولی ازآنجایی که از دوربین ها فراری بود لذا در انظار عمومی رای نمی داد.

وی بحث موت اختیاری را از آنجایی مورد تایید قرار داد که امام خمینی نقل کرده اند و افزود عارفی بود که می گفت که من 25 مقام از ایشان می شناسم که عهد کردم که به کسی نگویم.

وی کراماتی نظیر طی الارض و چشم بصیرت ایشان را نیز تایید کرد و افزود علاوه بر اینها دیدارهایی هم ایشان با امام زمان داشته اند که متاسفانه عده ای از صحت این رویداد ها سوء استفاده کردند.

وی شایعه نماز خواندن پشت سر امام زمان را بی اطلاع دانست و ابراز کرد در تاریخ بودند کسانی که پشت سر امام زمان نماز خواندن ولی حداقل بنده اطلاع ندارم که ایشان نماز خوانده اند یانه؟

وی در پاسخ به این سووال که آیا آیت الله بهجت در مورد رییس جمهور و یا شخصیت های دیگر کشور اظهار نظری کرده بودند گفت: ایشان به هیچ عنوان در مورد اشخاص اظهار نظر نمی کرد.

وی شایعات دیگری نظیر معتقد بودن ایشان به قمه زنی و رد نظریه ولایت فقیه و دیدن قاتل امام زمان هنگام وضو و بیهوش شدندش را نیز تکذیب کرد.

وی ابراز داشت: در نقل و قول این شایعه ای که گفته شده است آیت الله بهجت از یکی از دوستانش در مورد ظهور می پرسد و او می گوید که امام زمان فرموده پیرمردها هم امید داشته باشند مقداری اشتباه صورت گرفته شده است و ایشان از کسی این سووال را نپرسیده بلکه درستش این است که آیت الله ناصری از آیت الله بهجت پرسیده آیا بشارتی از ظهور دارید که ایشان می گوید کسی بعد از نماز آمد کنار محراب و گفت امام زمان گفته است پیرمردتر از تو و آیت الله بهجت هم امید داشته باشند که ظهور را درک خواهند کرد.


دفتر آیت الله بهجت تاکید می کند که این شایعه متاسفانه این طور نبوده که آیت الله بهجت قصد انتشارش را داشته باشد و بعد از شنیدن این خبر هم ایشان بسیار ناراحت می شوند و می گویند که اگر می خواستم که کسی بداند می گفتم

منبع : شبکه خبری تابناک
اینجـــــــــــــا

امضای Ramin_Ghn
گوش‌تان به دهان رهبر باشد. چون ایشان گوششان به دهان حجت‌بن‌الحسن(عجل الله فرجه)است.حضرت علامه حسن زاده آملی

[تصویر: 58099_497.jpg]
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۰:۰۲, ۱۴/اسفند/۸۹
شماره ارسال: #15

وقت ظهور آن حضرت معلوم نیست ، و حتی مطابق روایات کسانی که وقت ظهور را تعیین کنند، دروغگو شمرده شده اند.
ولی نشانه هایی به عنوان علائم در روایات بسیار آمده که مربوط به مدت اندکی قبل از ظهور و مربوط به آستانه و آغاز ظهور است ، این نشانه ها بسیار زیادند که معروفترین و جامعترین آنها این است که هرج و مرج در همه چیز دنیا مشهود می گردد.
سراسر جهان پر از ظلم و جور و فساد گردد.
این موضوع در ضمن یک روایت جامع بطور مشروح بیان شده و امام صادق علیه السلام آن را در ۱۱۹ ماده بیان کرده است و اینک ترجمه روایت :
● حضرت امام صادق علیه السلام به یکی از یارانش فرمود :
۱) هرگاه دیدی : حق بمیرد و طرفدارنش نابود شوند.
۲) و دیدی که : ظلم همه جا را گرفته.
۳) و دیدی که : قرآن فرسوده شده و درست معنی نمی شود.
۴) و دیدی که : دین همچون ظرف تو خالی و بی محتوا شده است .
۵) و دیدی که : طرفداران حق بر طرفداران باطل فائق شده اند.
۶) و دیدی که : کارهای بد آشکار شده و از آن نهی نمی شود و بدکاران بازخواست نمی شوند.
۷) و دیدی که : چنان فسق و فجور آشکار شده که مردان به مردان و زنان به زنان اکتفاء می کنند.
۸) و دیدی که : افراد با ایمان سکوت کرده و سخنشان را نمی پذیرند.
۹) و دیدی که : شخص بدکار ، دروغ گوید و کسی دروغ و نسبت ناروای او را رد نمی کند.
۱۰) و دیدی بچه ها ، بزرگان را تحقیر کنند.
۱۱) و دیدی که : قطع پیوند خویشاوندی شود.
۱۲) و دیدی که : بدکار را ستایش کنند و او شاد شود و سخن بدش به او برنگردد.
۱۳) و دیدی نوجوانان پسر ، همان کنند که زنان می کنند.
۱۴) و دیدی که : زنان با زنان ازدواج نمایند.
۱۵) و دیدی که : مداحی دروغین از اشخاص ، زیاد شود.
۱۶) و دیدی که : انسانها اموال خود را در غیر اطاعت خدا مصرف می کنند و کسی مانع نمی شود.
۱۷) و دیدی که : افراد با دیدن کار و تلاش نامناسب مؤمنین ، به خدا پناه می برند.
۱۸. و دیدی که : همسایه به همسایه خود اذیت می کند و از آن جلوگیری نمی شود.
۱۹) و دیدی که : کافر به خاطر سختی مؤمن ، شاد است .
۲۰) و دیدی که : شراب را آشکارا می آشامند و برای نوشیدن آن کنار هم می نشینند و از خداوند متعال نمی ترسند.
۲۱) و دیدی : کسی که امر به معروف می کند خوار و ذلیل است.
۲۲) و دیدی آدم بدکار در آنچه آن را خدا دوست ندارد ، نیرومند و مورد ستایش است.
۲۴) و دیدی راه نیک بسته و راه بد باز است.
۲۵) و دیدی خانه کعبه تعطیل شده ، و به تعطیلی آن استوار داده می شود.
۲۶) و دیدی که : انسان به زبان می گوید ولی عمل نمی کند.
۲۷) و دیدی که : مردان از مردان و زنان از زنان لذت می برند. (یا مردان خود را برای مردان ، و زنان خود را زنان فربه می کنند).
۲۸) و دیدی که : زندگی مرد از راه لواط و زندگی زن از راه زنا تامین می شود.
۲۹) و دیدی که : زنان همچون مردان برای خود مجالس (نامشروع) تشکیل می دهند.
۳۰) و دیدی که : در میان فرزندان "عباس" ، کارهای زنانگی به وجود آید.
۳۱) و دیدی که : زن برای زنا با مردان ، با شوهر خود همکاری کمک می کنند.
۳۲) و دیدی که : بیشترین مردم و بهترین خانه ها که زنان را بر بدکاری کمک می کنند.
۳۳) و دیدی که : مؤمن ، خوار و ذلیل شمرده شود.
۳۴) و دیدی که : بدعت و زنا آشکار شود.
۳۵) و دیدی مردم به شهادت ناحق اعتماد کنند.
۳۶) و دیدی که : حلال ، حرام شود و حرام ، حلال گردد.
۳۷) و دیدی که : دین براساس میل اشخاص معنی شود و کتاب خدا و احکامش تعطیل گردد.
۳۸) و دیدی که : جرئت بر گناه آشکار شود و دیگر کسی برای انجام آن منتظر تاریکی شب نگردد.
۳۹) و دیدی که : مؤمن نتواند نهی از منکر کند مگر در قلبش.
۴۰) و دیدی که : ثروت بسیار زیاد در راه خشم خدا خرج گردد.
۴۱) و دیدی که : سردمداران به کافران نزدیک شوند و از نیکوکاران دور شوند.
۴۲) و دیدی که : والیان در قضاوت رشوه بگیرند.
۴۳) و دیدی که : پست های مهم والیان براساس مزایده است نه براساس ‍ شایستگی.
۴۴) و دیدی که : مردم را از روی تهمت و یا سوءظن بکشند.
۴۵) و دیدی که : مرد به خاطر همبستری با همسران خود مورد سرزنش قرار گیرد.
۴۶) و دیدی که : مرد از بدکارگی همسرش نان می خورد.
۴۷) و دیدی که : زن بر شوهر نیست انجام می دهد ، و به شوهرش خرجی می دهد.
۴۸) و دیدی که : مرد همسر و کنیزش را کرایه می دهد و به غذای پست (که از این راه بدست می آورد) خشنود است.
۴۹) و دیدی که : سوگندهای دروغ به خدا بسیار گردد.
۵۰) و دیدی که : آشکارا قمار بازی می شود.
۵۱) و دیدی که : مشروبات الکلی بطور آشکار بدون مانع خرید و فروش ‍ می شود.
۵۲) و دیدی که : زنان مسلمان خود را به کافر می بخشند.
۵۳) و دیدی که : کارهای زشت آشکار شده و هر کس از کنار آن می گذرد مانع آن نمی شود.
۵۴) و دیدی که : مردم محترم ، توسط کسی که مردم از سلطنتش ترس دارند ، خوار شوند.
۵۵) و دیدی که : نزدیکترین مردم به فرمانداران آنانی هستند که به ناسزاگوئی به ما خانواده عصمت علیهم السلام ستایش شوند.
۵۶) و دیدی که : هر کس ما را دوست دارد او را دروغگو خوانده و شهادتش ‍ را قبول نمی کنند.
۵۷) و دیدی که : در گفتن سخن باطل و دروغ ، با همدیگر رقابت کنند.
۵۸) و دیدی که : شنیدن سخن حق بر مردم سنگین است ولی شنیدن باطل برایشان آسان است.
۵۹) و دیدی که : همسایه از ترس زبان بد همسایه ، او را احترام می کند.
۶۰) و دیدی که : حدود الهی تعطیل شود و طبق هوی و هوس عمل شود.
۶۱) و دیدی که : مسجدها طلاکاری (زینت داده) شود.
۶۲) و دیدی که : راستگوترین مردم نزد آنها مفتریان دروغگو است.
۶۳) و دیدی که : بدکاری آشکار شده و برای سخن چینی کوشش می شود.
۶۴) و دیدی که : ستم و تجاوز شایع شده.
۶۵) و دیدی که : غیبت ، سخن خوش آنها گردد، و بعضی بعض دیگر را به آن بشارت دهند.
۶۶) و دیدی که : حج و جهاد برای خدا نیست.
۶۷) و دیدی که : سلطان به خاطر کافر ، شخص مؤمن را خوار کند.
۶۸) و دیدی که : خرابی بیشتر از آبادی است.
۶۹) و دیدی که : معاش انسان از کم فروشی بدست می آید.
۷۰) و دیدی که : خونریزی آسان گردد.
۷۱) و دیدی که : مرد بخاطر دنیایش ریاست می کند.
۷۲) و دیدی که : نماز را سبک شمارند.
۷۳) و دیدی که : انسان ثروت زیادی جمع کرده ولی از آغاز آن تا آخر زکاتش ‍ را نداده است.
۷۴) و دیدی که : قبر مرده ها را بشکافند و آنها را اذیت کنند.
۷۵) و دیدی که : هرج و مرج بسیار است.
۷۶) و دیدی که : مرد روز خود را مستی به شب می رساند و شب خود را نیز به همین منوال به صبح برساند و هیچ اهمیتی به برنامه مردم ندهد.
۷۷) و دیدی که : با حیوانات آمیزش می شود.
۷۸) و دیدی که : مرد به مسجد (محل نماز) می رود وقتی برمی گردد لباس در بدن ندارد (لباسش را دزدیده اند).
۷۹) و دیدی که : حیوانات همدیگر را بدرند.
۸۰) و دیدی که : دلهای مردم ، سخت و دیدگانشان خشک و یاد خدا برایشان گران است.
۸۱) و دیدی که : بر سر کسبهای حرام آشکارا ، رقابت کنند.
۸۲) و دیدی که : نماز خوان برای خودنمائی نماز می خواند.
۸۳) و دیدی که : فقیه برای دین ، فقه نمی آموزد و طالب حرام ، ستایش و احترام می گردد.
۸۴) و دیدی که : مردم در اطراف قدرتمندانند.
۸۵) و دیدی که : طالب حلال ، مذمت و سرزنش می شود و طالب حرام ستایش و احترام می گردد.
۸۶) و دیدی که : در مکه و مدینه کارهائی می کنند که خدا دوست ندارد و کسی از آن جلوگیری نمی کند، و هیچ کس بین آنها و کارهای بدشان مانع نمی شود.
۸۷) و دیدی که : آلات موسیقی و لهو در مدینه و مکه آشکار گردد.
۸۸) و دیدی که : مرد سخن حق گوید و امر به معروف و نهی از منکر کند ولی دیگران او را از این کار بر حذر می دارند.
۸۹) و دیدی که : مردم به همدیگر نگاه می کنند ، (به اصطلاح چشم و هم چشمی می کنند) و از مردم بدکار پیروی نمایند.
۹۰) و دیدی که : راه نیک خالی و راه رونده ندارد.
۹۱) و دیدی که : مرده را مسخره کنند و کسی برای او اندوهگین نشود.
۹۲) و دیدی که : سال به سال بدعت و بدیها بیشتر شود.
۹۳) و دیدی که : مردم و جمعیتها جز از سرمایه داران پیروی نکنند.
۹۴) و دیدی که : به فقیر چیزی دهند که برایش بخندند ولی در راه غیر خدا ترحم کنند.
۹۵) و دیدی که : علائم آسمانی آشکار شود و کسی از آن نگران نشود.
۹۶) و دیدی که : مردم مانند حیوانات در انظار یکدیگر عمل جنسی بجا می آورند و کسی از ترس مردم از آن جلوگیری نمی کند.
۹۷) و دیدی که : انسان در راه غیر خدا بسیار خرج کند ولی در راه خدا از اندک هم مضایقه دارد.
۹۸) و دیدی که : عقوق پدر و مادر رواج دارد و فرزندان هیچ احترامی برای آنها قائل نیستند ، بلکه نزد فرزند از همه بدترند.
۹۹) و دیدی که : زنها بر مسند حکومت بنشینند ، و هیچ کاری جز خواسته آنها پیش نرود.
۱۰۰) و دیدی که : پسر به پدرش نسبت دروغ بدهد ، و پدر و مادرش را نفرین کند و از مرگشان شاد گردد.
۱۰۱) و دیدی که : اگر روزی بر مردی بگذرد ولی او در آن روز گناه بزرگی مانند بدکاری ، کم فروشی ، و زشتی انجام نداده ، ناراحت است.
۱۰۲) و دیدی که : قدرتمندان ، غذای عمومی مردم را احتکار کنند.
۱۰۳) و دیدی که : اموال حق خویشان پیامبر صلی اللّه علیه و آله و سلم (خمس) در راه باطل تقسیم گردد و با آن قماربازی و شرابخواری شود.
۱۰۴) و دیدی که : به وسیله شراب ، بیمار را مداوا کنند و برای بهبودی بیمار آن را تجویز نمایند.
۱۰۵) و دیدی که : مردم در مورد امر به معروف و نهی از منکر و ترک دین بی تفاوت و یکسانند.
۱۰۶) و دیدی که : سر و صدای منافقان بر پا است ولی سر و صدای حق طلبان خاموش است.
۱۰۷) و دیدی که : برای اذان و نماز مزد می گیرند.
۱۰۸) و دیدی که : مسجدها پر است از کسانی که از خدا نترسند و غیبت هم نمایند.
۱۰۹) و دیدی که : شرابخوار مست ، پیش نماز مردم شود.
۱۱۰) و دیدی که : خورندگان اموال یتیمان ستوده شوند.
۱۱۱) و دیدی که : قاضیان برخلاف دستور خداوند قضاوت کنند.
۱۱۲) و دیدی که : استانداران از روی طمع ، خائنان را امین خود قرار دهند.
۱۱۳) و دیدی که : فرمانروایان ، میراث (مستضعفان) را در اختیار بدکاران از خدا بی خبر قرار دهند.
۱۱۴) و دیدی که : بر روی منبرها از پرهیزکاری سخن می گویند ولی گویندگان آن پرهیزکار نیستند.
۱۱۵) و دیدی که : صدقه را با وساطت دیگران بدون رضای خدا و به خاطر درخواست مردم بدهند.
۱۱۶) وقتی که دیدی : وقت (اول) نمازها را سبک بشمارند.
۱۱۷) و دیدی که : هم و هدف مردم ، شکم و شهوتشان است.
۱۱۸) و دیدی که : دنیا به آنها روی کرده
۱۱۹) و دیدی که : نشانه های برجسته حق ، ویران شده است ، در این وقت خود را حفظ کن و از خدا بخواه که از خطرات گناه نجاتت بدهد...
پاورقی :
۱. بحار، ج ۵۲، ص ۱۰۱ تا ۱۲۲ اثباهٔ الهداهٔ ، ج ۷، ص ۸۶
۲. المجالس السنیه ، ج ۵، ص ۳۹۸
۳. بحار، ج ۵۲، ص ۲۵۶ به بعد
سایت مناجات

امضای parsa
اگر با خونسردي گناهان کوچک را مرتکب شديم ، روزي مي رسد که بدترين گناهان را هم بدون خجالت و پشيماني مرتکب مي شوبم . شوپنهاور
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۵:۳۷, ۲۰/اسفند/۸۹
شماره ارسال: #16
آواتار
سلام........
دوستان همونطور که میدونید ژاپن زلزله ای مهیب اومده و خطر سونامی به کشورهای نزدیک آن هشدار داده شده........ از اون طرف توی کشورهای عربی جنگ و قیام و درگیری وجود داره........
انشا الله ظهور و آخرالزمان نزدیک است

امضای MJM GAMES
منتظرم!
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۲۰:۰۱, ۲۰/اسفند/۸۹
شماره ارسال: #17

دنيا از اين بدتر هم به خودش ديده دوست من (;

امضای Vblock
با ذهن بازتری برگشتم.
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۲۰:۲۶, ۹/فروردین/۹۰
شماره ارسال: #18
آواتار
روایات مختلفی از امامان معصوم، روحیات مردم را در آخرالزمان توصیف می‌کند که به بعضی از آنها اشاره می‌شود:

چشم و هم چشمی :
امام صادق فرمود:« مردم مدام به یکدیگر نگاه می‌کنند و می‌کوشند از هم کم نیاورند.»

قساوت قلب:
امام صادق فرمود:« دل‌های مردم سخت، چشمان‌شان خشک و ذکر خدا برای آنان سنگین می‌گردد.»

ریا و عجب:
امام علی علیه السلام فرمود:« زمانی خواهد آمد که مردم عبادت را سبب برتری خود بر دیگران می‌دانند.»

غرور و خودبینی:
پیامبر اکرم فرمود:« کبر و غرور در قلب ها نفوذ می کند، همان‌گونه که زهر در بدن پخش می‌شود.»

عدم روحیه حق طلبی:
امام صادق فرمود:« مردم با کسی هستند که پیروز شود. »
و در روایت دیگر فرمود:« راه خیر خالی می شود و کسی آن را نمی‌پیماید.»
و نیز فرمود:« مردم به اهل شرّ اقتدا می‌کنند.»

پیش از ظهور حضرت مهدی علیه السلام تملق و چاپلوسی نیز رواج می یابد.

مردم در سخنان باطل و ناروا از یکدیگر سبقت می گیرند.

شنیدن قرآن بر مردم سنگین و شنیدن سخنان باطل بر آنان سبک و خوشایند می گردد.

مردم آشکارا به هم تهمت می‌زنند.

امام صادق علیه السلام در روایتی فرمود:
« مردگان مسخره می شوند و هیچ کس ناراحت نمی‌شود.»

گرسنگی و کمبود مواد غذایی:
امام صادق علیه السلام فرمود:« پیش از ظهور مهدی علیه السلام ناگزیر سالی فرا خواهد رسید که مردم در آن گرسنه می‌شوند و ترس شدیدی از کشته‌شدن و ضرر به اموال و جان‌ها و محصولات آنها را فرا می گیرد؛ همه‌ی اینها در قرآن بیان شده است.» آن گاه آیه 155 سوره‌ی بقره را تلاوت فرمود:« ولنبلونکم بشیء من الخوف والجوع نقص من الاموال والانفس والثمرات و بشر الصابرین »

ضعف دینداری:
پیامبر اکرم درباره‌ی ضعف دینداری در مردم آخرالزمان فرموده است:« مردم به دنیا مشغول و از آخرت غافل می‌شوند. تقوا رونق ندارد. از مساجد صدای اذان به گوش می‌رسد اما قلب‌های مردم از ایمان خالی است.»
امام صادق علیه السلام فرمود: « هنگامی که قائم علیه السلام ظهور می‌کند، بسیاری از کسانی که خود را معتقد به او می‌دانستند، به او بی‌اعتقاد می‌شوند و به مذهب پرستندگان ماه و خورشید در می‌آیند.»


منابع: ‌
بحارالانوار، ج 52، ص 364، حدیث 137 غیبه النعمانی
بحارالانوار، 52/264 حدیث 148
بحارالانوار، ج52،‌ ص 228 و 229، حدیث 93
بحارالانوار 52/259 حدیث 14
بحارالانوار 52/258حدیث 147
بحارالانوار 52/259حدیث147
بحارالانوار 52/264حدیث148
بحارالانوار 52/278حدیث 173
نهج البلاغه - ص 265 حدیث 151
بحارالانوار 52/192حدیث26
بحارالانوار 52/256حدیث 147 علی علیه السلام
بحارالانوار 52/256حدیث147

امضای -Ali-
[تصویر: 1_Untitle2.png]

ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۲۰:۴۸, ۲۲/اردیبهشت/۹۰
شماره ارسال: #19
آواتار
سلام.
يه كتاب دارم به اسم ((مردان و زنان آخرالزمان)) تاليف محمد اميني.
اگر خدا بخواهد در ارسال هاي مختلف احاديثي از اين كتاب رو قرار ميدم.احاديث 4 دسته هستند:1-اوضاع عمومي مردمان-2-مردان پايان دوران-3-زنان پايان دوران-4-دانشمندان و حاكمان پايان دوران.
هر دسته هم شامل چند گفتار از چند معصوم.به ترتيب نوشته شده شروع ميكنم و اگر خدا بخواهد هر روز با ارسال جديد ادامه احاديث رو مي نويسم.


1-اوضاع عمومي مردمان:

گفتار اول:روايات پيامبر اكرم.


-زماني بر شما وارد نمي شود مگر آنكه زماني بدتر از آن پيش روست.(صحيح بخاري،ج3،ص49)

-پيامبر اكرم به ياران خويش فرمود:همانا شما در زماني هستيد كه اگر كسي يك دهم تكاليفش را ترك كند هلاك مي شود و زماني فرا مي رسد كه اگر كسي فقط يك دهم تكاليفش را انجام دهد نجات پيدا مي كند.

-بر مردم زماني فرا مي رسد كه هم و غمشان (فقط) شكمشان و شرف آن ها، اموالشان و قبله آنها، زنانشان و دين آن ها، درهم ها و دينار هايشان است، آنان بدترين مردم هستند و نزد خدا، ارج و قربي ندارند.(منتخب الاثر،ص438)

-زماني بر مردم خواهد آمد كه مرد (انسان) بين ناتواني و گناه مخير مي شود، پس كسي كه آن زمان را درك كرد، ناتواني را بر گناه برگزيند.(نهج الفصاحه،ج 2،ص372)

-امر به معروف و نهي از منكر نمائيد تا انسان هاي بد بر شما مسلط نشوند كه (در چنين صورتي) هر چه نيكو كاران دعا كنند مستجاب نميشود.(نهج الفصاحه،ج 2،ص470 و 471)

-در آن زمان ربا آشكار مي شود و كار ها با رشوه انجام مي شود و دين خوار و دنيا عزيز مي گردد.(بشاره الاسلام، ص26)

-دوراني بر مردم فرا مي رسد كه كسي نمي ماند مگر آنكه ربا مي خورد و اگر نخوردف غبار آن به او مي رسد.(نهج الفصاحه،ج 2،ص 500)

-انسان هاي شايسته، يك به يك مي روند و فقط به اندازه تحاله خرما و جو، از آن ها اثري باقي خواهد ماند. خداوند ديگر به آن ها اعتنايي نخواهد كرد.(نهج الفصاحه،ج 2،ص 646)

-هنگامي كه فحشا بسيار (و آشكار) شود،زلزله مي آيد و هنگامي كه حاكمان ظلم كنند، باران كم مي بارد و هرگاه با اهل كتاب با حيله رفتار شود، دشمن مسلط مي شود.(نهج الفصاحه،ج 1،ص 2)

-مردي، صبح مومن است و در شب كافر مي شود. بعضي ديگر شب مومن اند و صبح كافر مي شوند و اين را به متاع كمي از دنيا مي فروشند.(نهج الفصاحه،ج 2،ص 510)

-هنگامي كه ظلم و ستم بسيار شود و منكرات آشكار شود و امت من امر به منكر و نهي از معروف كنند و امر به معروف و نهي از منكر را انكار كنند (ظهور نزديك است).(الزام الناصب، ص 64 و 182)

-هنگامي كه محارم، هتك حرمت شوند و گناهان علني گردند و اشرار بر نيكان مسلط شوند و دروغ گويي آشكار گردد و مردم به لباس خود فخر فروشي نمايند.(الزام النصاب، ص 182)

اگر خدا بخواهد در ارسال بعدي ادامه حديث هابي پيامبر گرامي اسلام رو مي نويسم.دوستان براي مطالعه كامل حديث ها ميتونن به كتاب مراجعه كنند.بنده فقط گلچيني از احاديث رو مي نويسم.

To be continued inshallah

امضای shafagh_mah
شهادت را مگر در و دیواری است که می گویند باب شهادت را بستند !!!! ((شهید آوینی))


میگم که : باید خواست !!!!
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۰:۵۴, ۲۳/اردیبهشت/۹۰
شماره ارسال: #20

طبیعی است که هر چه پیشتر می رویم به زمان ظهور آقا (عج الله تعالی فرج الشریف) نزدیکتر می شویم. مانند اینکه به پایان دنیا و پایان عمر خودمان نزدیکتر می شویم. اما اینکه آیا ظهور در عصر و دوره ی ما رخ می دهد و ما قادر به درک آن هستیم یا نه؟ مسلما نمی توان توقیت ( تعیین وقت ) کرد. فقط امیدواریم و منتظر و البته دعا و عمل را نیز نباید فراموش کرد.

امضای رضا1357
خدايا عاقبتمون رو ختم به خير كن
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
ارسال پاسخ  به روز آوری


[-]
کاربرانی که این موضوع را مشاهده می کنند:
1 میهمان

[-]
موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: مشاهده: آخرین ارسال
  کراهت تعیین وقت ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در جستجوی سختی 6 994 ۱۹/آذر/۹۴ ۱۱:۲۳
آخرین ارسال: در جستجوی سختی
  واقعا چه لزومی داره امام زمان ظهور کنه؟ »جدی پرسیدما« مرهم 43 8,481 ۲۹/شهریور/۹۳ ۱۶:۳۲
آخرین ارسال: قلب
  (A+)آخرالزمان، شرايط ظهور باطني‏ترين بُعد هستی (مقاله ی ویژه) علی 110 11 9,702 ۱۳/اسفند/۹۲ ۱۵:۲۸
آخرین ارسال: mohebALI
  بازگشت درگذشتگان(رجعت در زمان ظهور) میثاق 1 1,496 ۱۷/بهمن/۹۱ ۱۱:۴۸
آخرین ارسال: میثاق
  چه چیز مانع ظهور امام زمان است؟!! علی 110 50 12,572 ۱۵/بهمن/۹۱ ۱۶:۴۶
آخرین ارسال: sarallah
  اوضاع اقتصادی جهان پیش از ظهور حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) sarallah 0 1,015 ۱/بهمن/۹۱ ۲۲:۴۷
آخرین ارسال: sarallah
  آیا سال 1433 یا 1391 زمان ظهور است؟ omoridi 3 1,652 ۱۳/شهریور/۹۱ ۲۳:۴۱
آخرین ارسال: Mahdy2021

پرش در بین بخشها:


بالا