کانال بیداری اندیشه در سروش کانال بیداری اندیشه در تلگرام



موضوع بسته شده  به روز آوری
 
رتبه به موضوع
  • 2 رای - 4.5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
غرب زدگی و غرب گرایی در ایران اسلامی (پروژه ی جامع)
۲۲:۲۹, ۱۸/بهمن/۹۲ (آخرین ویرایش ارسال: ۱۲/فروردین/۹۳ ۲۱:۵۹ توسط Havbb 110.)
شماره ارسال: #1


اعوذ باالله من الشیطان الرجیم
بسم الله الرحمن الرحیم
و به نستعین
ولَهُ الحَمد

اللهمّ انّی اعوذ بک من نفسٍ لاتشبعُ و من قلبٍ لایخشَعُ و من علمٍ لاینفع . خدایا من به تو پناه می‏برم از نفسی که سیرابی ندارد، قلبی که خشوع و خضوع نمی‏یابد و علمی که سودی نمی‏بخشد و باعث گمراهی میشود

با عرض سلام به همه ی خوانندگان تاپیک

[تصویر: avatar_8478.jpg]

مبحثی که مشخص شده ترکیبی از چند موضوع هست از جمله westernization (غربی سازی) و globalization (جهانی سازی) و... که وجه اشتراک همه ی اینها اینه که همه از طرف غرب داره دنبال میشه برای ضربه زدن به جامعه ای نظیر ایران شیعه به نفع خودشون.
محور موضوع ما غربی شدن و تهاجم فرهنگی هست که غرب به ما کرده و در واقع این پروژه رو از اون طرف داره دنبال میکنه با این هدف که ما غربی بشیم ، در واقع هدف و غایت مورد نظر ما بشه غرب شدن. و ما «غرب» یا حتی چیزی پست تر از آن بشیم! این چیزی هست که غرب داره دنبال میکنه و در واقع میخواد این هدف رو جایگزین آرمانها و ارزشهای ما بکنه که قطعا به دور از اخلاق و به دور از اسلام هست چنین اهدافی.


امام خامنه ای در ديدار دانشجويان دانشگاه فردوسى مشهد ۱۳۸۶/۰۲/۲۵ :
نقل قول:امروز در چشم بسيارى از نخبگان ما، بسيارى از كارگزاران ما، مدل پيشرفت صرفاً مدلهاى غربى است؛ توسعه و پيشرفت را بايد از روى مدل هايى كه غربى‏ها براى ما درست كرده‏اند، دنبال و تعقيب كنيم. امروز در چشم كارگزارانِ ما اين است و اين چيز خطرناكى است؛ چيز غلطى است؛ هم غلط است، خطاست، هم خطرناك است
.

=-=-=-=
[تصویر: 4.gif]این پروژه با همکاری این عزیزان کامل شده:
خانمها : السا ، پرنیان ، رضوانه ، nina
آقایان : عبدالرحیم
و بنده هم به عنوان مدیر پروژه در خدمت دوستان بودم.

[تصویر: 4.gif]بنده انواع اقسام تلاشها و توطئه ها (!) رو چیدم تا تعداد آقایون بیشتر بشه ولی متاسفانه به دلایل مختلف دوستانی که تخصص و وقت کافی هم دارن همکاری نکردند (شاید مهمترین دلیلش تنبلی باشه)

کسی تمایل به همکاری در پروژه های بعدی داشت از طریق پیغام خصوصی بگه.

.
[تصویر: 4.gif]سعی شده مطالب به زبان گفتار و محاوره و خیلی ساده باشه ، البته برای دوستانی که بیشتر میخوان مطالعه کنن در بعضی بخشها داخل نقل قولها مطالبی اوردیم که برای مطالعه ی بیشتر هستش.

=-=-=
(۳/فروردین/۹۳ ۲۳:۲۱)السا نوشته است:  
بسم الله الرحمن الرحیم
تمام این 9 صفحه ای رو خوندید (یا شایدم نخوندید، الان دارید این پست رو می خونیدSmile )، حاصل تحقیق و تحلیل دوستانیه ک اسامیشون توی پست اول اومده
>>>
حالا این متون و نوشته ها رو توی ی pdfجمع آوری کردیم تا برای انتشار و استفاده راحت تر باشه

[تصویر: download.png]لینک دانلود PDF

یافتن تمامی ارسال های این کاربر

آغاز صفحه 4 (پست فوق، اولین پست این موضوع می باشد)
۱۴:۳۵, ۷/اسفند/۹۲
شماره ارسال: #31
آواتار
[تصویر: 4.gif]غرب گرایی در نقاشی

با آغاز دوره ی دوم حکومت پهلوی، جریان های جدید سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پدید آمد که نقاشی ایران نیز متأثر از همین جریان ها بود.
اولین هنر جویان فارغ التحصیل دانشکده هنرهای زیبا برای آشنایی و درک بیشتر آثار هنری مدرن به اروپا اعزام شدند و به فراگیری پرداختند و دربازگشت به وطن، به ترویج برداشت های خود از هنر مدرن اقدام کردند و بر اندیشه های خود پافشاری می کردند. آشنایی با آثار هنر مدرن، فکر رهاشدن از قیود سنتی را در میان نقاشان نسل جدید پدیدار کرد. و بدین ترتیب به نفی قالب های هنر رسمی پرداختند. و اولین جدال جدی میان هنرمندان سنتی – نگارگران سنتی و مکتب کمال الملکی- و هنرمندان مدرن در محافل و مجالس هنری در گرفت.‌‌‌[۶-ص۲۰۲] توجه و نظر دانشجویان اعزامی به اروپا، به مکتب های کوبیسم (Cubism) و اکسپرسیونیسم (Expressionism) جلب شد. اما این تأثیرپذیری از هنر غرب درظاهر، قالب و تکنیک آثار بود و نه در محتوا و مضمون و اندیشه آنان، بنابراین آثار هنرمندان از اروپا بازگشته، در ظاهر تقلیدی از قالب و شکل مکتب غربی بود و در محتوا، ذهن گرایی هنر ایرانی را با خود داشت. به عبارت دیگر، هنرمند نوگرای ایرانی از یک سو با جذب شدن به جدیدترین پدیده های هنر غرب ضرورت پیوستن به دنیای مدرن را توجیه می کرد، که این امر حاصل یک روند تاریخی و معمول تجربیات تاریخی هنرمند نبود بلکه نتیجه مشاهداتی بود که با آسان یابی می خواست به هر صورت ممکن معاصر زمان خود باشد. و از سویی دیگر برای نمایش دادن هویت و تشخص فرهنگی – ملی خود، به عناصر سنتی و تجربه های ذهنی نیز متوسل شد.
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
۱۴:۵۵, ۷/اسفند/۹۲ (آخرین ویرایش ارسال: ۷/اسفند/۹۲ ۱۴:۵۵ توسط یاســین.)
شماره ارسال: #32
آواتار
[تصویر: 4.gif]غرب گرایی در معماری

هنر معماری بخشی از هویت هر مملکتی به شمار میره،لذا معماری هنری است که تاریخ،فرهنگ،تمدن،دین و سبک زندگی رو نشان میدهد.
اگه بخوایم سیر تغییر معماری اسلامی به غیر اسلامی رو بررسی کنیم،جرقه این کار در زمان رضا شاه زده شد،بخاطر علاقه ای که شاه به تجدد و غرب داشت و همچنین رواج سنت گریزی ،این سیر در زمان محمد رضا هم همچنان ادامه یافت به طوری که رسما عده برای اموختن معماری غربی راهی کشورهای اروپایی میشدن،هر چند بعد از انقلاب اسلامی تا حدودی متوقف شد اما اموزه ها و اثارشون همچنان در دانشگاه ها باقی ماند و تدریس شد.

اما در معماری معاصر؛ معماری معاصر رو میتوان به سه بخش تقسیم نمود:1- معماری اسلامی،2-معماری مکروه،3- معماری غیر اسلامی
غیر اسلامی مثل خانه هایی که به هم مشرف هستند،اشپزخانه ها اپن و ..
در معماری اسلامی باید به راحتی بشه اخلاق اسلامی رو رعایت کرد.
اصول معماری اسلامی:

توحید(رسیدن به وحدت،که در مقرنس ها و کاشیکاری ها دیده میشه،همه چیز در هم میپیچه تا به نقطه واحد برسه)

اخلاص(گسترش نور در تمام بنا،وجود اب (حوض) در بنا )


علم(نقوش هندسی دقیق و علم استاتیک و ...)


حیا یا حجاب(اماکن خصوصی درونگرا و عمومی برونگرا بودن،بهم اشراف نداشته باشن و از بیرون نمای ساختمان خیلی معلوم نباشه که فخر فروشی بشه


اقتصاد(استفاده بهینه از هر فضا)


ذکر(در بناهای قدیمی به این توجه شده که ساکنین به یاد خدا بیفتن،مثلا قرار دادن ایات بر سر در منزل یا ایوان و... و یا کوچه ها در جهت یا عمود بر قبله باشه)
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
۲۲:۰۵, ۷/اسفند/۹۲
شماره ارسال: #33
آواتار
امروزه متاسفانه هنر معماری اصیل ایرانی-اسلامی در آپارتمانهای سر به فلک کشیده (که متاثر از غرب ساخته شده) اثری ازش دیده نمیشه!

امروزه در خانه های آپارتمانی با سبک مدرن ، اعضای خانواده مخصوصا خانمها هیچگونه حریم امنی ندارن ، چه از نامحرم مهمان ، چه از نامحرم ساختمان روبرویی ، چه از جهت حریم بین والدین و فرزندان و...


چنین سبک ساختمان ساختن مربوط به سبک زندگی غربی هست که حجاب و عفاف و حیا در اون جایی نداره ، نه سبک زندگی ما!

توی غرب که آشپزخونه Open میسازن ، درب حمامشون هم یک نایلون هست!

معماری بی حیا مال آدم بی حیا و سبک زندگی بی حیاست!

یکی از عواملی که برکت رو کم میکنه در زندگی همین بی حیایی هاست...


از نظر طب سنتی ایرانی-اسلامی ، به هیچ عنوان آشپزخونه نباید به پذیرایی خونه از طریق اوپن راه داشته باشن چون بوی غذا وقتی دو ساعت قبل از صرف غذا به مشام آدم میرسه موجب اختلال در روند سیری و گرسنگی میشه و باعث بیماری های بعدی میشه.... همچنین بوی روغن داغ و بوی بعضی غذاهای دیگر (هنگام پخته شدن) برای سلامتی مضر هستش.
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
۲۳:۲۰, ۷/اسفند/۹۲
شماره ارسال: #34
آواتار
ادامه ی مطلب برای علاقه مندان:

نقل قول: هنر معماری بخشی از هویت تاریخی یک کشور به شمار می رود که میراثی گرانبها برای آیندگان خواهد بود و از سویی دیگر این هنر ارزشمند، بازتابی از دین، تمدن و فرهنگ یک مملکت است که به جهانیان عرضه می شود. بنابراین معماری؛ هنری است، فاخر که تاریخ، فرهنگ، تمدن، دین و سبک زندگی را توامان به تصویر می کشاند.

ایران نخستین کشور در خاورمیانه بود که با غرب و هنر غربی روبه رو شد. از همان دوره هخامنشیان، رویارویی با هنر یونانی، تاثیرات خود را بر پیکره هنر ایرانی وارد کرد. اما شاید زوال هنر ایرانی در مواجهه با هنر غربی را در دوره صفوی باید جستجو کرد.
شاه تهماسب در دوران حكومت خود جهت تجلي شكوه دربار خويش و نيز به جهت علاقه فراوان به هنر بالاخص هنر نقاشي كه خود نيز دستي در آن داشت هنرمندان را تشويق به هنرنمايي نمود.
شاه عباس اول نيز اهداف شاه طهماسب را دنبال نمود او دستور داد مساجد شكوهمندي در اصفهان بسازند و معماران اسلامي بزرگترين شاهكارهاي هنري خود را در شهر اصفهان بنا نمودند شاه عباس مي خواست عظمت، قدرت و شكوه امپراطوري خويش را به پاي بلندترين برجها و معماري هاي جهان برساند .
متاسفانه در نيمه هاي نزديك به پايان عصر صفوي از بلند پايگي و اعتبار نقاشي در تمام مكتبها كاسته شد و مكتب نوپايه و شكوه پرور اصفهان نيز بسراشيب انحطاط فرو افتاد .
لذا زمينه ذهني براي ظهور يك مكتب دیگر در ایران بوجود امد.
يكي از علل نفوذ و تاثير هنر غرب بر هنر معماری اسلامي ايران نزديكي و قرابت شاه عباس اول به غرب بوده و ايجاد روابط با دول اروپا زمينه را جهت آمد و شدهاي اروپائيان به ايران را فراهم نمود.
از علل های دیگر میتوان موارد زیر را نام برد:
اعزام سفرا و نمایندگانی از ایران به کشورهای اروپایی برای مقاصد سیاسی و بازرگانی

انتقال ارمنیان ساکن جلفا به ایران (اصفهان) با تصمیم شاه عباس اول و تاثیرپذیری از هنرمندان ارمنی
(نقاشان ارمنی ، با نقاشی دیوارهای کلیسا و خانه های اعیانی جلفا، چشم انداز بصری جدیدی را گشودند که سایه روشن و پرسپکتیو با آن همراه شد و جنبه ی زمینی و عینی نقاشی، غلبه یافت.)

در دوران رضاشاه، با اضافه شدن موتیف های ایران باستان، سبکی بی پایه و اساس از معماری نئوکلاسیک اروپایی در ایران پایه گذاری شد. یکی از اهداف رضاشاه در حمایت از باستان گرایی، اسطوره سازی و توجیه ایدئولوژیکی و ایجاد پشتوانه فرهنگی برای حکومت دیکتاتوری خود بود. شاه و مشاورانش سعی داشتند تا ضمن نفی بخشی از تاریخ ایران[دوران پس از ورود اسلام] میراث باستانی قبل از اسلام را با الگوهای غربی پیوند دهند.
اگر از کنار ساختمان های شیک و لوکس شهری عبور کنید با برج های سر به فلک کشیده ای مواجه می شوید که به هیچ دوره تاریخی و مکانی تعلق ندارند و تنها حسی از اشرافیت را به رخ می کشانند. این بناها به سبک نئوکلاسیک معروف هستند که برداشتی فرمال از بناهای یونان و روم باستان می باشد. ورود این نوع معماری مخرب غربی، که هم اکنون در بسیاری از کشورهای اروپایی منسوخ و حتی ممنوع شده است، به دوران پهلوی اول باز می گردد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی، فعالیت اکثر شرکت های معماری غربی در ایران متوقف شد و روند غربگرایی در معماری بناهای دولتی تقریبا به صفر رسید و در ابنیه مسکونی نیز به شدت کاهش پیدا کرد، اما وارثان "هوشنگ سیحون" و "محسن فروغی" (پیشگامان غربزدگی در معماری) با هدایت سرمایه‌داران ناآگاه، غربگرایی در معماری را در دو حوزه آکادمیک (آموزش دانشجویان و نشر کتاب های مروج معماری غربی) و اجرایی (رواج قارچ گونه سبک نئوکلاسیک در ابنیه مسکونی) در پیش گرفتند. معمارانی که از سلیقه‌‌ای غیرحرفه‌ای و برخلاف هویت اسلامی ایرانی پیروی کرده و همواره در جهت منافع شخصی بخشی از سرمایه‌داران حرکت کرده و با این کار باعث توسعه این سلیقه مبتذل در جامعه شدند.این در حالی است که معمار در جایگاه هنرمندی متعهد و اندیشمند، مسئولیت ارتقای سطح سلیقه و درک زیبایی و کیفیت‌خواهی و به‌طور کلی رشد فرهنگ جامعه را برعهده دارد و معمارانی از این دست نه تنها کمکی در این ارتقای فرهنگی نمی‌کنند بلکه به وضوح بازدارنده‌ رشد فرهنگی جامعه هستند و به ابتذال سیمای شهر نیز می‌افزایند.
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
۱۷:۰۹, ۸/اسفند/۹۲
شماره ارسال: #35

[تصویر: 4.gif]معیارهایی که در جامعه ی ما هست و در غرب نیست


خب ما همونطور ک میبینید معیارهایی از غرب رو گرفتیم و تبدیل به ارزش کردیم برای خودمون ک در واقع این معیارها در راستای غربی سازی و غربی شدن به هیچ عنوان اسلامی نیست و حتی جاهایی مغایر با اسلام است. حتی بعضی از
معیارهایی ک اینجا در راستای «مانند غرب شدن» ارزش شده در خود غرب هم رسم نیست و این یک پدیده ی عجیب و غریبیه ک فقط در اینجا اتفاق افتاده !
.
[تصویر: 4.gif]بالا رفتن سن ازدواج

برای روشن تر شدن مطلب مثالهایی میزنم ، به عنوان مثال بالا رفتن سن ازدواج ک در غرب چنین چیزی نیست و فرد هرگاه احساس نیاز کند به راحتی (البته با ارزشها و شرایط خاص خود غرب) با دختری ارتباط برقرار کرده و نیاز خودش رو
برطرف میکنه.
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
۱۶:۱۷, ۹/اسفند/۹۲
شماره ارسال: #36

[تصویر: 4.gif]مد و آرایش و طرز لباس پوشیدن

عده ای روشنفکر در داخل به غلط تصور کردند ک علت پیشرفت غرب این بوده ک حجاب رو رعایت نکرده و به حرف روحانیون کلیسا گوش نکرده.همونطور ک میدونید مادران مقدس در کلیسا حجاب دارند
[تصویر: 10298959265579432997.jpg]
ولی غرب گوش نکرد به آباء کلیسا و در راستای سکولاریسم و جدایی دین از شئونات اجتماعی برآمد و دین رو کنار زد. خب غرب اگر دین و مسیحیت کلیسایی رو کنار زد تا حدودی عذر موجهی داشت ، ولی به هیچ عنوان اون عذرها در جامعه ی ما پذیرفته و موجه نیست !
بنابر این عده ای روشنفکر در اینجا همانطور ک اشاره کردم کاسه ی داغتر از آش شدند و به غلط تصور کردند ک علت پیشرفت غرب این بوده ک به عنوان مثال بی حجاب بودند یا ساختمانهای بلند ساختند و معماریشون این شکلی بوده ، کت و شلوار و کروات استفاده میکردند و مدل خاصی از غذا رو میخوردند و ...
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
۱۶:۵۴, ۹/اسفند/۹۲
شماره ارسال: #37
آواتار
خب این پدیده ها همونطور ک اشاره کردیم در خود غرب هم نیست و در واقع مسئله ی دیگه ای ک جریان روشنفکری در جامعه ی ما باب کردن ک در خود غرب هم به این شدت نیست اینه ک آرایش های غلیظ و عمل های زیبایی در بین زنان و دختران جامعه ی ما بسیار رواج پیدا کرده است.


توصیه میکنم که در این رابطه حتما تاپیک زیر رو مطالعه بفرمایید:

چکمه های بلند یا چکمه های هرزگی!؟

همونطور ک میدونید در خود غرب هم فقط فاحشه ها از نوعی از آرایش غلیظ و لباسهای خاص استفاده میکنند.

یکی از اساتید تعریف میکردن ک یکی از افراد غیر ایرانی وقتی اومده بود اینجا با اینکه در غرب خیلی حجاب رعایت نمیشه ولی ایشون میگفتن ک اون فرد غربی وقتی اومده بود در جامعه ی ایران خودش میگفت من با دیدن دخترای ایرانی با این

سر و وضع بیشتر تحریک میشم نسبت به جامعه ی خودمون (با اون وضع بی حجابی ) البته این علت و توجیه روانشناسی هم داره چونکه اصولا ذهن انسان مخصوصا آقایون جوریه ک اون قسمت از بدن خانمها رو ک نمیبینه به بهترین شکل

ممکن تجسم میکنه و اینه ک برای زنان و دختران بدحجاب جامعه ی ما در واقع یه جورایی حجاب نصفه و نیمه به علاوه ی آرایش غلیظ باعث شده ک چنین برداشتی ایجاد بشه و چنین تاثیری بذاره .
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
۱۶:۵۹, ۹/اسفند/۹۲
شماره ارسال: #38
آواتار
[تصویر: 18862866210971669049.gif]جراحی زیبایی

همچنین مسابقه بر سر عملها و جراحی های زیبایی ک این آماری ک میبینید آمار مصرف لوازم آرایشی در ایران در مقایسه با سایر کشور ها و عمل زیبایی هست:
نقل قول:مواد آرایشی :

1- ايران، هفتمين در دنياست و دومين بعد از عربستان در خاورميانه؛ از نظر مصرف لوازم آرايشي

2- بر طبق آمار سال ۲۰۰۷ که مطمئننا بيشتر هم شده زنان ايراني، سالانه بالغ بر دو ميليارد دلار خرج خريد لوازم آرايشي مي کنند.

3- در روزنامه اينديپندنت گزارشي درج شده است که در آن سن مصرف لوازم آرايش در کشور ايران را پايين‌تر از نُرم جهاني عنوان کرده‌اند.

4- آمار ها نشان مي‌‌دهد، حدود ۱۴ ميليون نفر از زنان شهرنشين ايراني در گروه سني ۱۵ تا ۴۵ سال ماهانه به طور متوسط هفت دلار صرف خريد لوازم آرايشي مي‌‌کنند، که البته بعضي از آمارها ۱۲ دلار را نشان مي‌‌دهند.

بنا به گزارش سايت ويکي پديا جمعيت خاورميانه در سال ۲۰۰۶ ،۳۱۱ ميليون و ۱۱۱هزارو ۲۶ نفر بوده است. با اين همه ۱۴ ميليون خانم ايراني از نظر مصرف لوازم آرايشي گوي سبقت را تقريبا ازکل کشورها منطقه ربوده‌اند به نحوي که تقريبا ۲۹ درصد يا يک سوم کل مصرف کنندگان منطقه خاورميانه را تشکيل مي‌دهند. به عبارت ديگر اگر جمعيت زنان خاورميانه ۱۵۵ ميليون نفر باشد، ۹ درصد اين زنان يعني ۱۴ ميليون نفر زنان ايراني حدود يک سوم يعني ۲/۱ ميليارد دلار هزينه لوازم آرايشي از ۷/۲ ميليارد دلار بازار لوازم آرايشي خاورميانه را پرداخت مي‌کنند.

نکته جالب این گزارش این است مصرف لوازم آرایش در ایران صرفا در انحصار زنان نیست. در همین زمینه مجید ابهری؛ کار‌شناس علوم رفتاری دانشگاه شهید بهشتی، از تحقیقی خبر می‌دهد که بر مبنای نتایج آن، مردان ایرانی، مصرف‌کننده 12 درصد از لوازم آرایش موجود در بازار هستند.
جراحی های زیبایی :
اگرچه آمار دقيق ورسمي از جراحي هاي زيبايي در کشور موجود نيست اما طبق برخي آمار غيررسمي که سايت فرارو به آن اشاره کرده است ميزان جراحي هاي زيبايي در ايران ۷ برابر اروپا است، برخي آمار غيررسمي ديگر نيز ايران را در رديف دوم و يا سوم از نظر جراحي هاي زيبايي مي دانند حتي بنابر گزارش اخير ايسنا يک فوق تخصص جراحي پلاستيک ادعاکرده است که ايران پايتخت عمل هاي زيبايي جهان است.
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
۱۹:۵۰, ۹/اسفند/۹۲
شماره ارسال: #39
آواتار
همچنین مصرف لوازم آرایشی و بعضی جراحیهای زیبایی بعضا عوارض وحشتناکی رو به دنبال داره. در اینجا سوالی که مطرح میشه برای ما اینه: واقعا به چه قیمتی؟


مطلب زیر رو مطالعه بفرمایید:


نقل قول:
وقتی افراد برای زیبایی بیشتر به هر دری می زنند گاهی مجبور می شوند بهای سنگینی می پردازند .

یکی از روشهای جراحی زیبایی که این روزها مورد استقبال زیادی قرار گرفته تزریق ژل برای از بین بردن چیک و چروک صورت است . که به دليل دخالت افراد سودجو و غيرمتخصص در سال‌هاي اخير تبديل به يکي از جراحي‌هاي پرخطر شده است، و با توجه به این موضوع که هیچ یک از زلهای تزریقی استاندار نبوده استفاده از آنها شخص را به جای زیبایی بیشتر با عوارض فروانی در سر و صورت مواجه می سازد.

صدمات ناشی از استفاده از این ژلها به صورت، تورم، عفونت، قرمزي، ناصافي صورت و آويزان شدن (ريختگي) صورت و عوارض متعدد ديگر بروز مي‌کند.


عارضه مهم دیگری که پای بیشتر خانم ها را بعد از تزریق زل دوباره به مطب پزشکان متخصص پوست و مو باز می کند این است که اگر پزشک از ژل های غیر استاندارد استفاده کند یا اینکه تخصص لازم برای تزیق ژل را نداشته باشد، ژل ها در محل تزریق حرکت می کنند و حالت گلوله ای به خود می گیرند که در نهایت باعث اختلال در فرم صورت و محل تزریق می شود.


سوختگی ناشی از لیزر

استفاده از لیزر در درمان بیماری های پوستی، نیازمند دانش کافی در زمینه کاربرد لیزر و شناخت ساختمان و بیماری های پوستی است. برای درمان هر مشکل باید از لیزر مناسب با طول موج مناسب استفاده شود و در صورت نا آگاهی، طول موج نادرست می تواند باعث سوختگی پوست و ایجاد اسکار در محل لیزر شود.

از این رو به خانم ها و آقایان توصیه می شود برای استفاده از لیزر حتماً به متخصصان پوست و کلینیک های تخصصی مخصوص پوست و لیزر مراجعه کنند. زیرا لیزر را وقتی انجام بدهید که حتماً به آن احتیاج دارید.

عفونت و اسکار در ناحیه سر عمل جراحی کاشت مو، عمل سنگین و طولانی است و در صورتی که این عمل به درستی انجام نشود می تواند عوارض فراوانی مثل عفونت در محل عمل، اسکار در محل و دفع پیوند، به جای بگذارد. این کار باید فقط توسط متخصصان پوست، جراحان پلاستیک یا متخصصان جراح سر و گردن و گوش و حلق و بینی انجام شود. مشتریان سولاریوم مستعد سرطان پوست هستند.


تیره کردن رنگ پوست به یک مد رایج تبدیل شده است و در نوجوانان و جوانان شیوع فراوانی پیدا کرده است. در گذشته افراد فقط توسط حمام آفتاب اقدام به تیره کردن پوست خود می کردند، اما با پیشرفت علم، دستگاه سولاریوم وارد بازار شد که دارای چراغ هایی با اشعه UV است .

به طور کلی برنزه کردن سلامت پوست را به خطر می اندازد زیرا اشعه آفتاب برای پوست مضر است و قرار گرفتن بیش از 20 دقیقه در معرض نور خورشید می تواند خطرناک باشد .

اما خطر ناشی از دستگاه های سولاریوم به مراتب بیشتر است و عوارضی نظیر خشکی پوست، ایجاد لکه های پوستی، پیری زودرس، ایجاد چین و چروک در صورت و در نهایت سرطان پوست به جای می گذارد. بنابراین به هیچ عنوان استفاده از این دستگاه ها توصیه نمی شود


=-=-=


زیبایی درونی رضایت پایدار می‌دهد

خلاصه زیباتر شدن امروز بین افراد فراگیر شده است و با انتخاب نوع پوشش، آرایش مو و استفاده از زیورآلات و اتومبیل‌های گران‌قیمت و عمل‌های زیبایی سعی در جلب توجه دیگران از طریق زیباتر جلوه کردن دارند. اگر زیبایی بیرونی با احساس زیبا بودن درونی همراه شود می‌تواند در شخص تعادل روانی به وجود آورد. در غیر این صورت هرگز به زیبایی‌های بیرونی خود اعتقاد پیدا نمی‌کنیم و آنکه به چیزی تظاهر کند از درون از کمبود آن رنج می‌برد

تاثیر ظاهر ما بر قضاوت دیگران

ظاهر، ابتدایی‌ترین معیاری است که برای ما شناخته شده و آشکار است و هیچ‌کس نمی‌تواند اثر آن را کتمان کند، خصوصا در اولین برخورد آنچنان مهم است که تاثیر زیادی در تصمیم‌گیری‌هایمان دارد زیرا مغز انسان عادت دارد ظاهر خوب و مناسب را به تمام ویژگی‌ها و خصوصیات فرد تعمیم دهد. یعنی اگر در اولین برخورد از ظاهر فردی خوشمان بیاید به احتمال زیاد این زیبایی ظاهری را به اخلاق و خصوصیات دیگر فرد نیز تعمیم می‌دهیم و با خود می‌گوییم قطعا اخلاق این فرد نیز مانند ظاهرش زیباست .

مفهوم هاله جذابیت نیز در این خصوص مطرح می‌شود. به این معنی که به انسان‌‌های خوش‌چهره صفات خوب نسبت داده می‌شود و رفتارهای آنها خوب تعبیر می‌شود. هاله جذابیت این مضمون را دارد که هر چه زیباست پس خوب است. ظاهر اشخاص و میزان جذابیت صورتشان می‌تواند روی جنبه‌های مختلف شخصیتی، شغلی و زندگی اجتماعی آنها تاثیر قابل‌ملاحظه‌ای بگذارد. تحقیقات نشان می‌دهد که ظاهر، تاثیر قابل‌ملاحظه‌ای روی کیفیت زندگی افراد دارد. ظاهر و شکل صورت به خصوص در اولین مراحل آشنایی غالبا نقش عمده‌ای روی شکل‌گیری برداشت افراد از یکدیگر دارد .

مردم نسبت به افراد دارای صورت‌های جذاب برداشت‌های مثبت‌تر و رفتار بهتری دارند. با این حال از کودکی به ما گفته شده که هیچ‌وقت با دیدن ظاهر در مورد محتوای مساله‌ای قضاوت نکنیم. یاد گرفته‌ایم که زیبایی بسیار عمیق‌تر از آن چیزی است که در ظاهر فرد نمایان است. در حقیقت قضاوت در مورد شخصیت و ویژگی‌ افراد بر اساس ظاهر صورت آنها با فرهنگ ما تناقض دارد .

با این حال تحقیقات نشان داده که ظاهر به طور اجتناب‌ناپذیر و غیرقابل‌انکاری روی نگاه افراد و نحوه برخورد با آنها در مسایل اجتماعی تاثیر می‌گذارد. از طرفی ظاهر، قسمت اعظمی از ارتباطات غیرکلامی ما را شکل می‌دهد. طرز قرار گرفتن، راه رفتن، ایستادن، حرکات، چهره و چشم‌ها، لحن صدا، طرز لباس پوشیدن و... همگی نشانه‌های ارتباطات غیرکلامی هستند.

اهمیت ارتباطات غیرکلامی آنقدر بالاست که 70 درصد ارتباط را اجزای غیرکلامی آن شکل می‌دهد که 55 درصد آن متعلق به ظاهر و حرکات بدنی است. بنابراین افراد در نخستین ملاقات با دیدن نشانه‌های غیرکلامی در مورد شخصیت شما قضاوت می‌کنند. اصولا در مراودات اجتماعی بیشتر بر نشانه‌های غیرکلامی اعتماد می‌کنند تا بر نشانه‌های کلامی. بسیاری بر این باورند که همواره ارتباطات غیرکلامی بر ارتباطات کلامی از نظر صحیح بودن ارجحیت دارد .

چرا که علامت‌های غیرکلامی از درون انسان نشات می‌گیرد و اغلب نمی‌توان آنها را کنترل کرد و اکثر انسان‌ها از مهار کردن هیجانات خود عاجزند. پس توجه به اصول زیبایی‌شناسی مانند هارمونی و رنگ در کنار مشخصات فیزیکی مانند شکل، قد، رنگ پوست و مصنوعاتی مانند لباس، لوازم آرایشی و... می‌توانند بر برداشت اول انسان‌ها از ما تاثیر بگذارند. علاوه بر این تغییر در ظاهر نیز پیام‌های بسیاری را منتقل می‌کند. به عنوان نمونه داشتن مردمک‌های گشاد به عنوان «توجه و دقت» تفسیر می‌شود یا لبخند دلالت بر حالات مورد قبول اجتماع مانند مهربانی و... دارد.

در دنیای کنونی روندی در حال وقوع است که هیچ کشوری از آن مصون نیست , روند کالایی شدن و جز به جز شدن زیبایی. اگر در گذشته زیبایی افراد به عنوان یک کلیت درنظر گرفته می شد , امروزه درحال تجزیه و تفکیک شدن است و هریک از اجزای بدن در دنیای رسانه مورد تاکید خاصی قرار گرفته است و مدهایی برای آن به وجود می آید که حتی در جراحی های زیبایی مورد استفاده قرار می گیرند .

از سویی مد ها و مدل ها درحال تغییر و غربی شدن است. به عنوان مثال درگذشته چاق بودن سمبل زیبایی بود اما امروزه باربی بودن – لاغر اندام بودن – نشانه ی زیبایی است . بینی بزرگ روزی نشان اقتدار بود ولی امروزه اسباب سرافکندگیست.

روانشناسان معتقدند که گسترش نامطلوب جراحی های زیبایی در یک جامعه متاثر از انگیزه های شناختی و عاطفی افراد آن است , بطوریکه نیازهای عاطفی جوانان به ویژه نیاز به مورد توجه قرارگرفتن به وسیله جامعه از انگیزه های اصلی کسب زیبایی تصنعی است. از طرفی گروه های مرجع نتوانستند جوانان را درشناخت هویت خود یاری کنند. به این ترتیب ظاهری ترین لایه هویت هر فرد چنان برجسته می شود که دیگر ابعاد وجودیش را به حاشیه می راند .

از نظر روانشناسی تیپ کمالگرا مربوط به افرادی است که تمایل دارند تمامی کارهای خود را به بهترین وجه انجام دهند , اما معمولا نتایج امور برایشان رضایت بخش نیست . این خصیصه در مواردی تشدید و به شکل بیمارگونه به وسواس فکری تبدیل می شود. در این حالت تصویری که این افراداز خود دارند نامطلوب تر از تصویر واقعیشان است .

از نظر روانشناسان افراد مضطرب , افسرده و گروه هایی که از اختلالات مزمن رنج می برند , کاندید های مناسبی برای اعمال جراحی زیبایی نیستند , در صورتی که پزشکان جراح بدون توجه به وضعیت روانی بیمار , جراحی رینوپلاستیک انجام می دهند ولی به دلیل شرایط روانی بیمار با نارضایتی او پس از عمل روبرو می شوند .

افسردگی و یاس پس از عمل جراحی زیبایی – بینی – از پیامد های روانی در افراد دچار وسواس فکری است . به عقیده پزشکان عمل جراحی زیبایی – بینی – در صورتی که جان بیمار در معرض خطر نباشد به هیچ وجه یک عمل اورژانسی به حساب نمی آید , بلکه باید زمانی انجام شود که فرد علاوه بر دارا بودن از آمادگی جسمانی از آمادگی روانی مطلوب نیز برخوردار باشد .

از نظر شخصیتی اغلب افرادی که جراحی زیبایی – بینی – انجام میدهند ویژگی های وسواسی بارزی دارند و در درجه دوم , افراد دارای شخصیت خود شیفته که کمالگرایی آنها متمرکز به خود و با هدف افزایش جذابیت است , تن به این اعمال جراحی می دهند .


از نظر روان شناسی، این گونه افراد تمایل دارند اعمال جراحی به طور کامل و به بهترین وجه انجام گرفته شود
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
۲۲:۴۷, ۹/اسفند/۹۲
شماره ارسال: #40
آواتار
خیلی از سبک کار تیمی خوشم اومد. پستهای کوتاه. حضور واقعی یک تیم، مطالب با محتوای قوی.
تحسین می کنم کار تیم رو. اجرتون با مولامون امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف). خداوند به احسن وجه قبول کنه. تا آخر ادامه بدین و در نهایت مدونش کنین.

امضای بیداری اندیشه
[تصویر: signature.jpg]

والذین جاهدوا فینا، لنهدینهم سبلنا
به یقین کسانی که در راه ما تلاش کنند را به راه های خود هدایت خواهیم نمود.
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
موضوع بسته شده  به روز آوری


[-]
کاربرانی که این موضوع را مشاهده می کنند:
1 میهمان

پرش در بین بخشها:


بالا