کانال بیداری اندیشه در تلگرام



ارسال پاسخ  به روز آوری
 
رتبه به موضوع
  • 4 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
حاجی مون عوض شده!
۱۲:۵۷, ۲۲/تیر/۹۴ (آخرین ویرایش ارسال: ۲۲/تیر/۹۴ ۱۳:۰۳ توسط MohammadSadra.)
شماره ارسال: #1
آواتار

آقای روحانی زمانی مردم زمان امام حسن(علیه السلام) را خائن می‌دانست. اکنون آیا مردم دوره امام‌حسن(علیه السلام) عوض شده‌اند یا روحانی؟!


هفته‌نامه 9 دی با طرح این پرسش، به نقد اظهارات اخیر رئیس‌جمهور پرداخت که در جمع استانداران گفته بود: «به اعتقاد من نرمش قهرمانانه، سخت‌تر از جهاد قهرمانانه است و امام حسن، سبط‌اکبر پیامبر این قهرمانی و شجاعت را برگزید و انتخاب کرد.» حسن روحانی همچنین در صفحه توییتر خود هم نوشت:‌ «امام حسن به ما یاد دادند که باید به مصلحت امت و خواست مردم و جامعه توجه کرد و به نفع امت و جامعه اسلامی تصمیم گرفت.»

حمید رسایی مدیرمسئول 9 دی با نقد این سخنان نوشت: حضرت امام خمینی در این باره می‌فرماید: «قصه امام حسن و قضیه صلح، این هم صلح تحمیلی بود؛ برای اینکه امام حسن، دوستان خودش، یعنی آن اشخاص خائنی که دور او جمع شده بودند، او را جوری کردند که نتوانست خلافش بکند، صلح کرد؛ صلح تحمیلی بود. این صلحی هم که حالا به ما می‌خواهند بگویند، این است. بعد از اینکه صلح کردند، به حسب روایت، به حسب نقل، معاویه به منبر رفت و گفت که تمام حرف‌هایی که گفتم، من قرار دادم، زیر پایم؛ مثل پاره کردن این مردی که آن قراردادها را. آن صلح تحمیلی که در عصر امام حسن واقع شد، آن حکمیت تحمیلی که در زمان امیرالمؤمنین واقع شد و هر دویش به دست اشخاص حیله‌گر درست شد، این ما را هدایت می‌کند به اینکه نه زیر بار صلح تحمیلی برویم و نه زیر بار حکمیت تحمیلی.» (صحیفه امام، ج 20، ص: 118 و 119)

اما موضوع مهمتر درباره مردمی که حسن روحانی در حال توجیه رفتار آنها بلکه تقدس بخشیدن به خیانت‌شان است، قضاوتی است که حسن روحانی، خود پیش از این درباره آنها داشته است. وی که در تیرماه سال 1356 به دعوت گروهی از جوانان انقلابی اصفهان به آن شهر سفرکرده با مرور تاریخ سیاسی اهل بیت به مدت ده شب در مسجد حکیم اصفهان به بررسی صلح امام حسن و رفتار مردم آن زمان می‌پردازد. وی در سال 90 این مجموعه سخنرانی خود درباره تحلیل رفتار سیاسی اهل بیت را در کتابی به نام «مقدمه‌ای بر تاریخ امامان شیعه» به چاپ می‌رساند.
9 دی می‌نویسد: آقای روحانی که متأسفانه این ایام به شدت خود را نیازمند توافق با غربی‌ها نشان می‌دهد، در حالی مردم دوره امام حسن را به عنوان الگو به مردم ایران اسلامی معرفی و به دنبال شباهت‌سازی در مطالبات آنهاست که پیش از این در سال 56 مردم دوره امام حسن را خائن معرفی کرده است! آقای روحانی در صفحه 205 کتاب «مقدمه‌ای بر تاریخ امامان شیعه» در تحلیل رفتار مردم آن روز آورده است:
«این حضور مردم، این ایثار مردم و این فداکاری مردم است که امروز (سال 56) مسیر مبارزه و نهضت و آینده را مشخص می‌کند. خود امام حسن(علیه السلام) به مردم فرمود: به اهداف مورد نظرتان نخواهید رسید، مگر در سایه صبر و تحمل ناملایمات. در مدائن، امام مجتبی(علیه السلام) مردم را در مسجد شهر جمع کرد و وقایع را برای آنها توضیح داد. خیانت‌ها را گفت و افرادی را که در صحنه جنگ با دشمن، خیانت کرده بودند، معرفی کرد. رو به مردم کرد و اتمام حجت کرد. به مردم گفت: آیا برای ایثار و فداکاری و جانبازی و دادن خون، که برای شما عزت دنیا و آخرت است، آماده هستید؟ فرمود اگر بایستید، خداوند شما را یاری می‌کند و ما پیروز می‌شویم و اگر آمادگی نداشته باشید، دنیای شما توأم با غم و اندوه آخرت شما با مشکلات زیادتری توام خواهد بود. مردم چه جوابی به امام حسن(علیه السلام) دادند؟ گفتند: ما می‌خواهیم زنده بمانیم و زندگی کنیم. ما آمادگی برای جنگ و فداکاری نداریم. این پاسخ مردم در مسجد مدائن در محضر فرزند رسول خدا و عقب‌نشینی از صحنه فداکاری و ایثار بود که دست روی دست گذاشتن امام مجتبی (علیه السلام) را رقم زد. آنچه بعد به نام صلح لقب گرفت، چیزی بود که به دست مردم، در مدائن حاصل شد و نه به دست امام مجتبی در کوفه. ایثار مردم و فداکاری مردم و جهاد می‌توانست سرنوشت دیگری را رقم بزند.»

رسایی پرسیده است: آیا مردم دوره امام حسن از سال 56 تا سال 94 تغییر کرده‌اند، مردمی که روزگاری بر روی منبر توسط آقای روحانی خائن معرفی شدند، چگونه در این روزها به عنوان الگو معرفی می‌شوند؟ قطعا مردم دوره امام حسن تغییر نکرده‌اند، تاریخ و حوادث رخ داده در آن نیز در این مدت تغییری نکرده است بنابراین باید نتیجه گرفت که این حسن روحانی است که تغییر یافته است.

سؤال این است که آیا آقای روحانی هم در سخنرانی خود به مردم ایران اسلامی می‌گوید که اگر با معاویه زمان نجنگند و دنیایشان با غم و اندوه و آخرتش با مشکلات بیشتری مواجه خواهد شد؟ یا بر خلاف آن آقای روحانی، پذیرش شروط ظالمانه آمریکا را موجب برطرف شدن کلیه مشکلات کشور از آب خوردن تا محیط زیست می‌داند؟

9 دی خاطرنشان کرد: آقای روحانی پیش از این، صلح با معاویه را نتیجه تصمیم غلط مردم آن زمان می‌داند نه نتیجه تصمیم حقیقی امام، سؤال این است که مردم ایران اسلامی که امام امت آنها را بعد از 72 یار حسین بن علی(علیه السلام) بهترین مردم از زمان رسول خدا تاکنون می‌داند، بارها نشان داده‌اند که حاضر به پذیرش ذلت استکبار نیستند، با این حساب ایشان چه اصراری بر تحریف تاریخ اسلام و تاریخ پرشکوه این مردم دارد؟

منبع
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید

آغاز صفحه 18 (پست فوق، اولین پست این موضوع می باشد)
۲۱:۵۵, ۱۱/مهر/۹۶
شماره ارسال: #171
آواتار
سلام نفسانم ی بار این مطلبو گفتم مدیر محترم مشکوک که معلوم نیست ... هیچی! حذف فرمودن جان مادرت مدیر جان حذف نکن. فدات
شش نفرو میذارن کاندید، کیا شورای نگهبان عزیز چند نفر شش نفر... دو تاشون چغندر مطلق که ثابتم شد 2تایی روی هم 1میلیونم رای نیوردن خوب به درک... سویمشم معاون اول جناب حسن کلید ساز چهارمیشم که خود حسن کلید ساز ی طرفم جناب رئیسی و قالی بافن که 2 تایی نتونستن 20 میلیون رای جمع کنن خوب چند تا نکته: 1_ اگه شما میخواستین حسن خان دو باره رئیس جمهور بشن غیر از این ترکیب کاری میتونستین بکنین ولی اگه میخواستین حسن خان کلید ساز رئیس جمهور نشن بایستی ی نفری مثل احمدی نژاد و کاندید کنین (فکر نکنین احمدی نژاد خیلی بهتر از اینا ست ها) 2_ شش نفر نفری 555 دقیقه برنامه تلویزیونی 555 دقیقه برنامه رادیویی مجموعا نفری 1110 دقیقه مجموع شش نفر 6660 (به درک) میدونین فراماسونا چند روز بعد از 11/9 به عراق حمله فرمودن 555 روز البت اینا همه اتفاقیه 3_ سه تا مناظره 6 نفری ی - 6تا ، 2- 6تا ، 3- 6تا = 666 کاملا اتفاقیه همش اتفاقیه... عزیزانم سر کاریمWinkHuhHuhHuhBig GrinDodgy
بعدشم ی جستجو در باره آرم ادارات و شرکتهای آمریکایی توی گوگل لعنتی بکنین مفهوم کلید براتون مشخص تر میشهHeart
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۲۲:۴۱, ۱۱/مهر/۹۶
شماره ارسال: #172
آواتار
داداش در مورد کاندیداها حرف قبول اما نمیشه گفت عمدی بوده...
در مورد میزان رای ها عوامل زیاد بود.ضعف اصولگراها بود,جمنا مشکل داشت اصلا مردمی نبود,مسخره بازی احمدی نژاد بود که کارش باعث شد رای ش به سبد رئیسی نریزه,تخریب رقبا....
اعداد هم که اصلا بی ربطه ثابت شده نیستش
حتما یه سازو کاری داشته که اینجوری بوده
و در مورد کلید چون روحانی تو ماجرای مک فارلین و کیکی که به صورت کلید مک فارلین آورده بود مثلا یک کد به آمریکا برای رابطه
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۲۲:۱۱, ۱/دی/۹۶
شماره ارسال: #173
آواتار
عبدالله گنجی نوشت: رئیس جمهور محترم در همایش تبلیغاتی حقوق شهروندی گفت "والله پیامبر شنود نداشت."

فردای آن همه رسانه های همسو ضمن برجسته کردن آن، دهها مقاله و یاداشت و تحلیل در مذمت شنود نوشتند.

از جمله هنر های دکتر روحانی این است که به جای عوام، قدرت و عرضه سرکار گذاشتن نخبگان، روشنفکران و خواص را هم دارد.

ضمن اینکه چنین اظهارنظرهایی خود ایشان را هم گرفتار می کند.

اولین سئوالی که به ذهن مخاطب می رسد اینکه چه کسی شنود می گذارد؟ پاسخ این است که سیستم های امنیتی.این سئوال طرح می شود که:مگر بزرگترین تشکیلات امنیتی کشور ذیل نظر رئیس جمهور نیست؟ چرا در سلسله مراتب مساله را حل نمی کند و ترجیح می دهد از کف و سوت لذت ببرد؟

دوم اینکه پیامبر خیلی چیزهای دیگری را هم نداشت خب شما هم نداشته باشید چرا بر خلاف پیامبر عمل می فرمایید؟

به طول مثال :
پیامبر در محل کارش-مسجد-استخر شنای آنچنانی نداشت.

پیامبر وزرای میلیاردی نداشت

پیامبر وزرایش را از دانش آموختگان مکتب خودش انتخاب می کرد نه دانشگاه‌های (روم وایران) آمریکا و اروپا

پیامبر زندگی فراتر از مردم نداشت.

پیامبر هیچ موقع منتظر کمک و لطف بیگانگان برای اداره جامعه اسلامی نبود.

پیامبر به دعوت و صدور انقلاب خود باور داشت

پیامبر قبل از اقتصاد به فکر اصلاح بنیان‌های فرهنگی جامعه خویش بود....

چرا شعری را بگوییم که در قافیه اش گرفتار شویم.

امضای MohammadSadra
كَلّا إِنَّ مَعِيَ رَبّي سَيَهدينِ
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۰:۳۱, ۲/دی/۹۶ (آخرین ویرایش ارسال: ۲/دی/۹۶ ۱۰:۳۳ توسط MohammadSadra.)
شماره ارسال: #174
آواتار
واقعاً خوندنیه. مخصوصاً برای برخی از حضراتی که تو این سایت قلم فرسایی می کنند...



بی مسئولیتی سیاسی و طلبکاری دایمی این گروه مدعی
یاسر سبحانی فرد، گروه سیاسی الف،

[تصویر: 21805.jpg]


در مملکت ایران گویی مدی عجیب رخ نموده است. در این مد که به صورت ژستی فهیمانه خود را نشان می دهد افراد فراگرفته اند تا دایما لب به اعتراض بلند کنند و غرغر روانه گوش اطرافیان کرده و همزمان همیشه طلبکارانه از زمین و زمان باج خواهی کنند . و البته جالب ترین قسمت ماجرا این است که هیچ مسئولیتی متوجه ایشان نیست.


تلاش همه جانبه به وقت رقابت


این افراد در هنگام انتخاب حاکمان رای خود را می دهند و در هنگامه انتخابات از هیچ تمسخر و تلاشی بر ضد رقیب فروگذار نمی کنند.از خرجهای آنچنانی و خیابان گردی های شبانه گرفته تا تمسخر و توهین به رقبا از روشهای ایشان است. از هر چه که بگوییم در هنگام رقابت فروگذار نمی کنند.


فخر فروشی و تمسخر به وقت پیروزی


بعد از انتخابات این گروه از مردم اگر کاندیدایشان رای بیاورد که شادی و منکوب کردن رقیب که بروید و دم نیاورید که مردم جواب شما را دادند. از رقص خیابانی گرفته تا هر نوع فخر فروشی روش اینها در هنگام پیروزی است. همه باید لال شوند چون مردم جواب آنها را در انتخابات داده اند. هیچ کس حق انتقاد ندارد چون مردم هستند که حرف زده اند و خواسته اند.این رای ایشان همواره نشانه ای از پایان دوره و نظرات رقیب تفسیر شده و می شود و اینکه این همه دست شما بود نابود کردید و حالا نوبت ماست.

شورش و تهمت به وقت رای نیاوردن


در صورتی که علی رغم تلاشهای حریصانه فرد و یا افراد مورد نظر ایشان رای نیاورد قطعا یا تقلبی شده یا نامردی صورت گرفته است. حاکمان انتخاب شده کودتاچی هستند که خون مردم را در شیشه کرده اند. از نظر ایشان همیشه آنها هستند که باید رای بیاورند وگرنه ریگی در کفش انتخابات بوده است حتی اگر خودشان انتخابات را برگزار کرده باشند.

طلبکاری عجیب هنگام خرابکاری منتخب ایشان


در صورتی که کاندیدای ایشان رای بیاورد و بعد از مدتی کاری نتواند از پیش ببرد حالا نوبت چرخش است. این افراد که همیشه بعد از رای اوردن همان کاندیداهایشان از هیچ رجز خوانی دریغ نمی کردند و در هنگام رای نیاوردن کاندیدایشان از هیچ خرابکاری و تهمتی نمی گذشتند حالا می گویند که کاندیدای ایشان در واقع کاندیدای مورد نظر نبوده. او تنها انتخابی بد بوده از بین بد و بدتر و ما چاره ای نداشتیم. باز هم در این خرابکاری حزب رقیب مقصر است و باید جواب بدهد. ما مسئولیتی نداریم و پاسخگو هم نیستیم.

سوالاتی مهم از این افراد


باید از این دسته افراد این سوالات را پرسید که:

1- اگر کاندیدای شما انتخاب بین بد و بدتر بوده چرا به وقت انتخابات خودکشی تبلیغاتی ، به وقت رای آوردن بستن دهان رقیب و به وقت رای نیاوردن فرد مورد نظر شورش و تهمت روش شماست؟ مگر می شود برای فرد بد و انتخاب اجباری این همه تلاش کرد. نهایت این است که افراد باید با حالتی چندش بروند رای بدهند و به وقت پیروزی و شکست نیز اقدامی نکنند.

2- این افراد پاسخی برای این پرسش دارند که در چه هنگام ایشان مسئولیت پذیری در این کشور را می پذیرند؟ چطور باشد از طلبکاری همیشگی شان دست بر می دارند؟ اگر کاندیدای رویایی دارند این فرد کیست؟ چه خصوصیاتی دارد؟ برنامه مورد نظر ایشان چیست برای اقتصاد و مدیریت کشور که با کاندیدای اجباری شان فرق داشته است؟ این فرد رویایی چه تفاوتهایی با موسوی و خاتمی و روحانی و هاشمی و اعضای احزاب مشارکت و نهضت آزادی دارد؟و برنامه هایش چگونه است؟

3- حال اگر ایشان پاسخگوی انتخاب خود نیستند و بر فرض حق دارند که باز طلبکار باشند چرا طلبکاری خود را دوباره از رقیب طلب می کنند؟ رقیب و افرادی که کاندیدای ایشان را قبول نداشته اند چرا باید به ایشان پاسخگو باشند؟

4- این افراد چگونه ثابت می کنند که طرز فکر و خواسته های ایشان با انقلابیون عرب در مصر و تونس و یمن و لیبی و . . فرق دارد ؟ انقلاباتی که بدون هدف و بر مبنای تخیلات و توهمات شکل گرفت که در آن مدعیان تنها غرغر کنندگان و طلبکارانی بودند که بعد از منقلب کردن حکومت کشور نه حرفی برای گفتن داشتند و نه برنامه ای و نه اداره کننده ای برای بهبود امور. ژست های جهان سومی که تنها و تنها غرغر کردن هایی برای نشان دادن فهیم بودن خود است.کدام راه حل علمی و مبتنی بر کدام علم مدیرت و اقتصاد از سوی ایشان ارائه شده و می شود که از سوی رقیبشان ارائه نشده؟ تمایز ایشان با رقیب فعلیشان در چیست؟


5- این افراد چگونه می توانند بقیه را قانع کنند که افسار کامل اداره کشور را به غرغرهای ایشان بسپارند در حالی که راه حلی از ایشان وجود ندارد و تنها صدای درد است که همه هم این درد را می توانند حس کنند؟ ایشان چگونه خیال بقیه را راحت می کنند که اگر اداره کشور کاملا به ایشان و به قولشان کاندیدا و افراد خوب مورد نظر ایشان ( که موهومی بوده و اسمی ندارند و برنامه ای ندارند) بسپارند اوضاع بهتر می شود؟ اگر اینگونه بود آن وقتی که گامی به سمت ایشان می رفتیم باید اوضاع بهتر می شد تا همه بپذیرند که پس گامهای بیشتر به این طرف برداشته شود

6- ایشان پاسخ دهند غیر از موضوعاتی که به دلایل شرعی حکومت نگذاشته است .در اقتصاد و مدیریت و دیپلماسی چه خواسته ای مانده است که موجب بهبود امور می شده و حکومت مانع آن بوده است؟ اصولا راه حل های ایشان چه بوده و ایشان با شوق به آن رای نداده اند؟

باید توجه داشت مردمی که با کنسرت و صدای فلان خواننده رای می دهند بعدا نتیجه ای نخواهند دید و عاقلانه نیست که از همان دولت انتخاب شده خودشان طلب چیزهایی را بکنند که برای آن به این دولت رای نداده اند و البته اصلا عاقلانه نیست که این طلب را از کسانی داشته باشند که از اساس این دولت را قبو ل نداشته اند.

نتیجه گیری
رفتار این دسته نشان می دهد که طلبکاری دایمی ایشان تنها برای نشان دادن ژست فهیم بودن و دانا بودن است. کاش لااقل به وقت انتخاب و بعد از آن از خود واکنش هایی نشان نداده و نمی دادند تا این ژست از ایشان بیشتر پذیرفته می شد. و البته تازه این ژستی بدون ایده بود. انتقاد و طلبکاری بدون راه حل تنها یک غرغر است که از هر پیر و جوان بی سواد و بی اطلاعای هم ساخته است.

ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۸:۵۴, ۲۰/دی/۹۶
شماره ارسال: #175
آواتار
شکایت روحانی و فریدون از نمایندگان مجلس

محمد جواد ابطحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به عملکرد ضعیف دولت روحانی در پنچ سال گذشته گفت: دولت شیوه درستی با منتقدان ندارد و بجای پذیرش نقد فرافکنی می کنند.

وی با بیان اینکه نمایندگان در راستای ایفای وظایف نمایندگی به دولت نقد و راهکار حل مشکلات را بیان می کنند، تصریح کرد: دولت بجای استقبال از این انتقادات و تعامل با نمایندگان مجلس، شیوه شکایت به دادگاه و کشاندن نمایندگان به دادسرا را در پیش گرفته است.

نماینده خمینی شهر در مجلس با اشاره به حجم زیاد شکایت رئیس جمهور و مقامات دولتی از نمایندگان مجلس و حتی از رسانه های منتقد، افزود: اینجانب چند وقت پیش در خصوص نقش آقای روحانی رئیس جمهور در حصر سران فتنه صحبت کردم که نهاد ریاست جمهوری با اتهام تشویش اذهان عمومی از اینجانب شکایت کرد.

ابطحی افزود: این شکایت در شعبه نهم بازپرسی دادسرای کارکنان دولت مطرح شده که قاضی این شعبه تغییر کرده و پرونده به شعبه دوازدهم ارجاع شد و اینجانب هفته گذشته به شعبه مذکور رفتم و به سوالات قاضی جواب دادم.

وی با بیان اینکه شکایت دوم را حسین فریدون مطرح کرده، گفت: این شکایت هم در خصوص مصاحبه های اینجانب درباره اقدامات و فسادهای مالی حسین فریدون است که در شعبه دوم بازپرسی دادسرای کارکنان مطرح است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه نشر اکاذیب و افترا اتهامات مطرح شده در پرونده است، گفت: ارتباط شبدوست مالامیری با حسین فریدون و خانواده وی از جمله مطالبی بود که در مصاحبه با رسانه ها مطرح کردم اما حسین فریدون مدعی شده ارتباطی با این فرد ندارد.

ابطحی با بیان اینکه در خصوص فسادهای مالی فریدون و ارتباط وی با این فرد اسنادی وجود دارد که در اختیار بازپرس پرونده قرار دادم، افزود: شکایت سوم هم مربوط به اظهارات اینجانب درباره قاچاق کالا بوده که از سوی نهاد ریاست جمهوری مطرح شده است.

وی افزود: وقتی این شکایت از سوی دادسرا به مجلس ارسال شد هیئت نظارت مجلس این اظهار نظر را در راستای ایفای وظایف نمایندگی دانسته و آنرا رد کرده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: علاوه بر از اینجانب، از تعداد دیگری از نمایندگان شکایت شده و ما شاهد ارسال احضاریه ها از دولت به مجلس هستیم.

چندی پیش ابطحی در مصاحبه ای گفت که شب‌دوست مالامیری رقم‌های بسیار کلانی توسط رانت‌هایی که داشته از بانک‌های ملی و ملت اخذ کرده است. همچنین این فرد ارتباطات نزدیکی با خانواده حسین فریدون برادر رئیس جمهور داشته است و اسناد نشان می‌دهد که مالامیر با فریدون ارتباط مالی داشته است. اسناد واریز پول، به حساب دختر فریدون در لندن و کانادا وجود دارد که نشاندهنده ارتباطات مالی بین فریدون و مالامیری است.
حسین فریدون روز شنبه 24 تیر ماه به دلیل پرونده فساد مالی بازداشت و روانه زندان اما 2 روز بعد آزاد شد.

ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۸:۵۵, دیروز
شماره ارسال: #176
آواتار
یه مدت بعد میگه خدا رو هم میشه نقد کرد. این یارو ابوموسی اشعری زمان ماست.


به گزارش تسنیم، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نسبت به اظهارات رئیس‌جمهور درباره نقد معصومین(علیه السلام) به‌شدت انتقاد کرد.
متن کامل این اطلاعیه به‌شرح زیر است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

این روزها سخنانی از بعضی از مسئولان مبنی بر جواز نقد پیامبر اعظم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) و ائمه‌ معصومین (صلوات الله علیهم) شنیده شد که بار دیگر یکی از مسلّمات اعتقادی که محل اجماع قاطبه مسلمین و همچنین یکی از اصول را که ضروری مذهب حقه تشیع اثناعشری است منکر شده‌اند که بنا بر این ذکر چند مطلب را وظیفه شرعی خود می‌دانیم:

1 ــ از نظر عقلی، نقد منطقی بدون وجود معیار نقد امکان‌پذیر نیست و معیار نقد عبارت است‌ از؛ حقایق مسلّمه خطاناپذیر و کلام خدا یعنی قرآن کریم و سنت رسول‌اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) و معصومین (علیهم السلام) از این دسته از حقایق مسلمه خطاناپذیرند که خود معیار نقد سایر رفتارها و گفتارهاست و نقد آنچه خود معیار نقد است از نظر منطقی باطل و خطای روشن است.

2 ــ خطاناپذیری کلام خدا روشن است و آیه کریمه «لایَاْتیهِ الْباطِلُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ لا مِنْ خَلْفِهِ» آن را مورد تاکید صریح قرار داده است. خطاناپذیری و عصمت رسول اکرم در گفتار و رفتار نیز از مسلّمات دین اسلام و مورد اتفاق قاطبه مسلمین است و آیات کریمه «مَنْ یُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ اَطاعَ اللّهَ» و «وَ ماکانَ لِمُوْمِنٍ وَ لامُوْمِنَهٍ اِذا قَضَی اللّهُ وَ رَسُولُهُ اَمْرًا اَنْ یَکُونَ لَهُمُ الْخِیَرَهُ مِنْ اَمْرِهِمْ» و «وَ مایَنْطِقُ عَنِ الْهَوی»، «اِنْ هُوَ اِلّا وَحْیٌ یُوحی» و ده‌ها آیه دیگر قرآن کریم بر عصمت رسول اکرم (صلّی اللّه علیه و آله و سلّم) بلکه بر عصمت قاطبه پیامبران الهی به‌صراحت دلالت دارند. افزون بر صدها روایت صحیح و مسلم‌الصدور از نبی‌اکرم و سایر معصومین (علیهم السلام) که عصمت پیامبران الهی به‌ویژه رسول اکرم و ائمه دوازده‌گانه معصوم (سلام الله علیهم) را به‌صراحت اثبات می‌کنند، خطاناپذیری امامان از اهل بیت (سلام الله علیهم) نیز در آیات قرآن کریم از قبیل آیه تطهیر و در روایات صحیح و متواتر فراوانی نظیر حدیث ثقلین «انّی تارک فیکم الثقلین کتاب الله وعترتی ما ان تمسکتم بهما لن‌تضلّوا بعدی: کتاب‌الله فیه‌الهدی والنور حبل ممدود من السماء الی الارض و عترتی اهل بیتی وان اللطیف الخبیر قد اخبرنی انهما لن‌یفترقا حتی یردا علی الحوض وانظروا کیف تخلفونی فیهما» که مورد اتفاق قاطبه مسلمین و کلیه مذاهب و فرق اسلامی است و ده‌ها روایت مسلّم الصدور دیگر به اثبات رسیده است.
بنابراین نفی عصمت رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلم) و ائمه معصومین (علیهم السلام) مخالفت صریح با اسلام و مذهب تشیّع است.

3 ــ اکیداً توصیه می‌کنیم بعضی از مسئولین از ورود به مسائل اعتقادی و تخصّصی فکری در اظهارات خویش پرهیز کنند و به‌جای آن، تلاش خود را به حل مشکلات معیشتی و گرفتارهای اقتصادی مردم معطوف، و آنچه مردم از شماها انتظار دارند، گره‌گشایی از مسائل و مشکلات زندگی آنان است، نه اظهارنظر در مسائل اعتقادی و تخصصی، که نه تنها گرهی از کار مردم باز نمی‌کند، که افزون بر مشکلات دنیوی آنان، دین آنان را نیز با مشکل مواجه می‌کند.
و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
محمد یزدی
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
ارسال پاسخ  به روز آوری


[-]
کاربرانی که این موضوع را مشاهده می کنند:
1 میهمان

پرش در بین بخشها:


بالا