کانال بیداری اندیشه در تلگرام



ارسال پاسخ  به روز آوری
 
رتبه به موضوع
  • 9 رای - 3.89 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
حجامت، هدیه شب معراج
۱۵:۳۱, ۳/دی/۸۹ (آخرین ویرایش ارسال: ۳/دی/۸۹ ۱۸:۵۴ توسط بیداری اندیشه.)
شماره ارسال: #1
آواتار
حجامت یک روش خون گیری است که به منظور پیشگیری و درمان بیماریها انجام میشود و این نام گذاری احتمالا به علت شیوه عمل آن است که ازطریق تحجیم وگشایش و انبساط موضعی عمل می کند.
حجامت از ارکان نظام طب سنتی و طب اسلامی است که با قدمت٣٣٠٠ سال قبل ازمیلاد مسیح در مقدونیه و سپس دریونان باستان و بعد در حدود٢٦٠٠ سال قبل از میلاد مسیح در ایران و چین و سپس١٥٠٠ سال قبل در هند انجام می شده است و توسط بقراط و جالینوس و پس از ظهور اسلام به صورت کامل توسط رسول اکرم(صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم) به جهان بشریت اهدا شد.

حکمای بزرگ طب سنتی مانند رازی، بوعلی، جرجانی و ... حجامت را بعنوان ابزار قدرتمند و محوری پیشگیری، در بیماریها و درمان آنها معرفی کرده اند و هم اکنون در ٤١ کشور جهان به رسمیت شناخته شده و درحال انجام و در دست مطالعه و پژوهش می باشد. در ایران حجامت جایگاهی ویژه درفرهنگ مردم داشته و به عنوان سنتی موکد جزء اعتقادات آنها بوده است.
حجامت در واقع اعمال یک استرس فوری به سیستم ساکن دفاع عمومی بدن است تا آن را برعلیه کلیه عوامل درونی و بیرونی هشیار و فعال نماید.
بیشترین کاربرد حجامت در بُعد پیشگیری است و با مکانیسمهای مختلفی از جمله تنظیم سیستم ایمنی، تنظیم ترکیبات شیمیایی و هورمونی خون و تنظیم سیستم اعصاب خودکار بدن از ابتلا به انواع بیماریها پیشگیری میکند. علاوه براین حجامت کاربرد های درمانی نیز دارد به نحوی که در درمان برخی بیماریها مانند سردردهای عصبی و میگرنی، چربی، قند و اوره خون، سنگهای کلیوی و کیسه صفرا موثر است .
بوسیله حجامت خونهای آلوده و غیر قابل استفاده (مانند روغن سوخته وسایل نقلیه) از بدن خارج میشود. این خونها به مرور زمان در پشت و برخی دیگر از نقاط بدن جمع شده و در فرصتهای مناسب به تدریج توسط بدن خارج میشود اما عملکرد بدن در این زمینه بسیار کند است به گونه ای که به مرور زمان بر تراکم این خونهای آلوده افزوده می شود و سلامتی ما را تحت تاثیر قرار می دهد.
حجامت طبیعت مدبره را که روحی هوشمند در بدن ما است و بدن ما را به طرف تعادل سوق می دهد، تنظیم می کند و انحراف آن را می گیرد . طبیعت مدبره، باعث می گردد مثلاً وقتی صفرا در بدن فرد بالا می رود، افراد دوست دارند ناخود آگاه مواد با طبع سرد مانند ترشیجات بخورند. فردی که اصول تغذیه را رعایت می کند این طبیعت مدبره در بدن او هوشمند و تنظیم است، چنین افرادی برخی مواقع دوست دارند چیزی را بخورند یا کاری را بکنند و باید آن را انجام دهند که به نفعشان است مثلاً صفراویها در تابستان دوست دارند خنکی بخورند و بلغمی ها در زمستان با خوردن یک قاشق ماست احساس ناخرسندی می کنند، ولی اگر تغذیه ناسالم شد، به مرور زمان این طبیعت مدبره منحرف شده و درست عمل نمی کند و خود را به ناچار با این روشهای غلط تغذیه و زندگی هماهنگ می کند مانند وجدان که در صورت ارتکاب مکرر اعمال نادرست، به مرور در بدن تضعیف می گردد.

حجامت در اسلام:
حجامت در اسلام جایگاه خاصی دارد و در این زمینه حدیثهای فراوانی نقل شده است که در ذیل به برخی از آنها اشاره می شود:

رسول اعظم (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم) در حدیث شب معراج می فرمایند:
فی لَیلَه اَسری بی الَی السماءِ ما مَرَرتُ بِملاء مِنَ الملائِکَهِ اِلا اَن قالوا یا محَمَد اِحتجِم و امر اُمَتِکَ بِالحِجامَه
وقتی به آسمان هفتم صعود کردم هیچ ملکی از من گذر نکرد، مگر این که گفت: ای محمد حجامت کن و امتت را به حجامت امر بفرما. بحارج 62 ص 300 باب 89 و همچنین تفسیر المیزان آیه اول سوره اسری

رسول اعظم (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم): پنج چیز از سنتهای پیامبران الی است: حیا، حلم، حجامت، مسواک و عطر زدن
کافی ج 6 ص 484

پیامبر اکرم (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم) : به درستیکه که حجامت شفاست.
بحار الانوار ج62 ص135

پیامبر اکرم (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم): حجامت سر، داروی تمام دردهاست مگر مرگ.
بحارالانوار ج 62 ص135

پیامبر اکرم (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم): اگر در مداومت بر چیزی خیری باشد پس آن مداومت در حجامت است.
مسند احمدبن حنبل ج2 ص342

پیامبر اکرم (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم): کسی که روز سه شنبه هفدهم ماه حجامت کند خداوند، درد (بیماری) یکسال را از و خارج خواهد کرد.
کنز الاعمال المهندی ج 2 ص17

امام علی (علیه السلام): به درستی که حجامت بدن را سالم و عقل را نیرومند می گرداند.
بحارج 62 ص 114 ج 10 ص 89

امام باقر (علیه السلام): رسوا خدا (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم) از هیچ دردی شکایت نکردند مگرآنکه از آن درد به حجامت پناه بردند.
بحارالانوارج62ص119

امام صادق (علیه السلام): آیة الکرسی بخوان و هر روز که خواستی حجامت کن و صدقه بده.
بحارالانوار ج62ص117

امام صادق (علیه السلام) فرمودند:
پیامبر اکرم(صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم) در سه نقطه بدن حجامت می کردند: سر که آن را شفابخش می نامیدند، بین دو کتف که آنرا نافع می نامیدند و کمر که آن را رها کننده می نامیدند.
بحارالانوارج62ص120

امام رضا (علیه السلام): رسول خدا فرمودند اگر در چیزی شفا وجود داشته باشد پس در تیغ حجام است یا در شربتی عسل وسائل ج 17 ص 541

دعاى حجامت امام رضا علیه السلام :
امام رضا علیه السلام براى حجامت دعاى خاصى ذکر فرموده‏اند. این مطلب اهمیت همراهى درمان روحى و دعا درمانى با درمان‏هاى جسمى در طبّ اسلامى را اثبات مى‏کند.

وقتى خواستى حجامت کنى، چهار زانو جلوى حجّام بنشین و بگو:

اَعوذ بِالّلهِ الکَریم فى حِجامَتى مِنَ العَین فِى الدَّم وَ مِن کُلّ سوءِ وَ الاَعلالِ وَ الاَسقام وَ الاَوجاع وَ الاَمراض وَ اَسئَلُکَ العافِیةَ وَ المُعافاة وَ الشِّفاءِ مِن کُلّ داء.» (بحار، ج ۶۲ ص ۱۱۷)

یعنى: « در حجامت خود به خداوند کریم پناه مى‏برم از خونریزى و از هر ناراحتی، علت، سختى‏ و درد و مرضی و (خداوندا) از تو عافیت و اسباب عافیت و شفاى از هر بیمارى‏ را طلب مى‏کنم.»

فوايد حجامت:
ثابت شده که حجامت برای حدود هفتاد بیماری اثرات پیشگیرانه و درمان کننده دارد. برخی از آثار درمانی و پیشگیرانه حجامت موارد زیر است:

سرماخوردگی مکرر- آنفولانزا - آلرژی فصلی- بیماری پوستی جوش و کورک- درمان اعتیاد- رفع سلولیتهای بدن - درمان چاقی- بهبود کارائی کلیه - دفع چربی کبد- افزایش کلسترول و دی گلیسیرید خون- دیابت غیر وابسته به انسولین- اوره بالا- فشار خون غیر طبیعی «بالا یا پایین» - غلظت خون بالا- مسمومیت غذایی و دارویی- سردرد میگرنی- تنگی رگها- اعتیاد به مواد مخدر- افسردگی- سنگینی سر- اسپاسم عضلانی- رشد ناکافی و کوتاهی قد- لاغری- واریس- کمر درد- آرتروزها- آکنه و بثورات پوستی- کهیر- آفت دهان- ریزش مو - پر مویی بدن- گر گرفتن بدن- تاری دید- خواب رفتگی و بی حسی عضلات- بیماریهای تناسلی زنان- ناهنجاریهای عصبی- کم اشتهایی-کم هوشی- فراموشکاری- جوش صورت- سکته قلبی- مالیخولیا- خوش زخم شدن بيماران داراي قند خون

عوارض جانبی:
حجامت هیچگونه عارضه ای برای بدن ندارد. اما این افراد می بایست از حجامت خودسر خودداری نمایند: زنان باردار، افرادی که در دوران قاعدگی قرار دارند، افرادی که مشکلات انعقادی خون دارند و بیماران هیموفیلی.

تذكر مهم:
- افرادی که کم خون، لاغر و تکیده با بدن خشک هستند یا غلبه سردی شدید دارند حتماً باید تحت نظر پزشک حجامت نمایند.
- انجام حداكثر دو بار حجامت در سال براي افراد سالم جهت پيشگيري و حفظ الصحه توصيه مي گردد و حجامت هاي خاص درماني مي بايست تحت نظر پزشک صورت گيرد.
- حجامت از سن چهار ماهگی به بالا (تا قبل از فوت) قابل انجام است. در خصوص حجامت کودکان امام صادق ع فرموده اند، حجامت در چهار ماهگی باعث حذف لعاب بدن و کاهش حرارت سر و بدن می گردد، لذا توصیه می شود بعد از پایان چهار ماهگی، نوزادان را حجمات بسیار سبک انجام دهید.

بهترين زمان جهت انجام حجامت:
از نظر ماه قمری بهترین زمان، محدوده زمانی روزهای هفدهم تا بیست و هفتم هر ماه می باشد، همچنین حجامت در اواخر اسفند ماه نيز توصيه شده است.
از بهترین روزهای مهم ديگر جهت انجام حجامت، هفتم و چهاردهم ماه حزیران رومی است.
ماه حزيران ماه نهم از ماه های رومی است که پس از ماه ایار است. در میان ماه های رومی چهار ماه را سی روز محاسبه می کنند که یکی از این چهار ماه حزیران می باشد. بهترین زمان برای حجامت بر اساس روایات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام همین ماه رومی حزیران است. بهترین زمان حجامت از نظر فصل، فصل بهار و بعد پاییز است.

توصيه هاي قبل از حجامت:
- در مراكز معتبر حجامت نمایید.
- معده نباید خالی باشد، همچنین انجام حجامت بلافاصله پس از صرف غذای پر حجم توصیه نمی شود.
- بدن خسته نباشد.
- از فعالیت زیاد و ورزش سنگین، استحمام طولانی، استخر و سونا و جماع بپرهیزد.
- مایعات بدن در حد مناسب باشد.
- قبل از حجامت یک عدد انار میل نمایید.
- از حجامت در صبح زود و بخصوص قبل از صبحانه جدا پرهیز نمایید.
- در صورتیکه در محل حجامت دارای پوست پر مویی هستید، ازاله نمودن موهای بدن در موضع حجامت توصیه می گردد.

توصيه هاي بعد از حجامت:
- برای تسريع در از بین بردن جاي زخمها، کمی به آن عسل چند گياهي زنبوري بمالید.
- تا ۱۲ ساعت بعد از حجامت از مصرف لبنیات مانند شیر، خامه، کره، پنیر، بستنی، ماست، دوغ، کشک و نیز غذاهای ترش مزه خودداری نمایید.
- مصرف عسل و انار شیرین بلافاصله بعد از حجامت توصیه می شود.
- صبح روز بعد از حجامت، محل حجامت را با آب خالی و بدون ماساژ و شامپو بشویید.

یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید

آغاز صفحه 2 (پست فوق، اولین پست این موضوع می باشد)
۱۷:۰۷, ۲۱/فروردین/۹۰
شماره ارسال: #11
آواتار
برگرفته از سایت دکتر روازاده:

فوايد حجامت:

ثابت شده که حجامت برای حدود هفتاد بیماری اثرات پیشگیرانه و درمان کننده دارد. برخی از آثار درمانی و پیشگیرانه حجامت موارد زیر است:
سرماخوردگی مکرر- آنفولانزا - آلرژی فصلی- بیماری پوستی جوش و کورک- درمان اعتیاد- رفع سلولیتهای بدن - درمان چاقی- بهبود کارائی کلیه - دفع چربی کبد- افزایش کلسترول و دی گلیسیرید خون- دیابت غیر وابسته به انسولین- اوره بالا- فشار خون غیر طبیعی «بالا یا پایین» - غلظت خون بالا- مسمومیت غذایی و دارویی- سردرد میگرنی- تنگی رگها- اعتیاد به مواد مخدر- افسردگی- سنگینی سر- اسپاسم عضلانی- رشد ناکافی و کوتاهی قد- لاغری- واریس- کمر درد- آرتروزها- آکنه و بثورات پوستی- کهیر- آفت دهان- ریزش مو - پر مویی بدن- گر گرفتن بدن- تاری دید- خواب رفتگی و بی حسی عضلات- بیماریهای تناسلی زنان- ناهنجاریهای عصبی- کم اشتهایی-کم هوشی- فراموشکاری- جوش صورت- سکته قلبی- مالیخولیا- خوش زخم شدن بيماران داراي قند خون

عوارض جانبی:
حجامت هیچگونه عارضه ای برای بدن ندارد. اما این افراد می بایست از حجامت خودسر خودداری نمایند:
زنان باردار، افرادی که در دوران قاعدگی قرار دارند، افرادی که مشکلات انعقادی خون دارند و بیماران هیموفیلی.

تفاوت حجامت با خون دادن:
بی شک اهداء خون امری خدا پسندانه، انسانی و ایثارگرانه بشمار می رود، چرا که با اهدای آن جان انسانهای نیازمند به خون را نجات داده ایم. اما قیاس بین حجامت به عنوان یک روش درمانی و پیشگیری و اهداء خون، قیاسی منطقی به نظر نمی رسد زیرا که:

- در حجامت، خون کثیف از بدن خارج می گردد ولی در اهدای خون، خون تمییز و مورد نیاز بدن را اهدا می کنیم.
- حجامت دارای خواص پیشگیرانه و درمانی فوق الذکر می باشد ولی خون دادن تنها یک عمل انسانی و ایثارگرانه می باشد.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

تفاوت خون حجامت با اهداي خون
پاسخگوي سئوالات زير آقاي حسين خيرانديش،
رئيس موسسه تحقيقات حجامت ايران مي باشد.


1- جناب آقاي خيرانديش، بفرماييد با وجود شتاب علم در دنياي امروزي، مي توانيم از "حجامت" به عنوان يك روش درماني استفاده كنيم؟

هر روش درماني كه سابقه ي بيشتري داشته باشد، از نظر علمي معتبرتر به حساب مي آيد، زيرا تجربيات درماني مثبت يا منفي به معناي حيات انسان ها يا اتلاف جان انسان هاست.
وقتي گفته مي شود يك روش درماني هزار ساله يا هفت هزار ساله، يعني ميلياردها انسان در طول سال هاي متمادي، اين روش درماني را تجربه كرده اند و از آن بهره گرفته اند، بنابراين ما حق نداريم تجربياتي را كه به قيمت جان انسان ها تمام شده است، به راحتي زير پا يا كنار بگذاريم.
اين كه برخي مي گويند روش درماني قديمي به جرم قديمي بودن منسوخ است، از نظر علمي استدلال غيرعقلايي و غيرعلمي است، زيرا اگر بخواهيم هر روشي را جايگزين كنيم، بايد دوباره جان انسان ها را ملاك تجربه قرار دهيم تا بعد از سال ها بفهميم اين روش درماني مفيد هست يا خير؟

2- در بين روش هاي طب سنتي، چه روشي مي تواند براي درمان همواره مورد استفاده قرار گيرد؟

در بين مجموعه روش هاي طبي كه شامل استفاده از گياهان دارويي، داروهاي معدني و حيواني و رفتارهاي درماني است، تنها رفتار استراتژيك، فراگير و عميق مورد استفاده در تمامي طول عمر از طفوليت تا كهنسالي، "حجامت" است كه به منظور درمان يا پيشگيري انجام مي شود.
انسان براي پيشگيري از ابتلا به بيماري ها، مي تواند با سالي حداقل يك يا دو مرتبه حجامت کردن، بسيار كمتر در معرض بيماري قرار گيرد و براي درمان به تناسب نوع بيماري، مزاج و طبع خود مي تواند از يک نوع حجامت خاص به صورت حجامت گرم و خشك (بادكش) يا حجامت تر(خون گيري) استفاده کند.
در مؤسسه ي تحقيقات حجامت ايران بيش از40 طرح براي حجامت گرم و خشك و حدود 70 طرح براي حجامت تر طراحي شده و هم اكنون توسط پزشكان اجرا مي شود.
بنابراين اولاً همه ي حجامت ها خون گيري نيست. ثانياً ميزان دفع خون نقش اساسي در درمان ندارد، به طوري كه حتي با گرفتن تنها 3 سي سي خون مي توانيم به درمان برسيم و بالاترين حجم خون در حجامت 30 تا 50 سي سي است و جريان خون بعد از آن قطع مي شود.
پس نگراني در مورد كاهش حجم خون بي مورد است. ضمن اين كه درمان به وسيله ي حجامت براي بيماري هاي مختلف فرق دارد. مثلاً حجامت بيمار مبتلا به سردرد ميگرني با بيمار ديابتي يا بيمار داراي ديسكوپاتي (بيماري هاي مربوط به ديسک) با بيمار سياتالژي (مربوط به عصب سياتيک) متفاوت است.

3- خون اهدا شده مورد استفاده قرار مي گيرد، در حالي كه خون حجامت دور ريخته مي شود آيا خون وريد(اهدا شده) با خون حجامت تفاوتي دارد؟
در طرحي پژوهشي كه در بيمارستان لقمان حكيم تهران انجام شد، فاكتورهاي بيوشيمي موجود در خون وريدي (خون اهدا شده) را با خون حجامت، هم زمان مقايسه کرديم كه تفاوت هاي فاحشي مشاهده گرديد. طوري كه فقط ميزان كلسترول خون حجامت، 2.5 برابر بيشتر از خون وريد (خون اهدا شده) بود، بنابراين براي كاهش ميزان كلسترول خون، انجام حجامت بسيار مفيد است.
هم زمان سم موجود در خون حجامت را با سم خون وريدي مقايسه كرديم كه دريافتيم سم موجود در خون حجامت 23 برابر سم خون وريدي (اهدائی) بود كه با توجه به فراواني مسموميت هاي غذايي، شيميايي، آلرژيك و تنفسي كه بر اثر پراكندگي سرب و آلاينده هاي ديگر در محيط هاي صنعتي و عمومي و شهرهاي بزرگ وجود دارد، حجامت براي مقابله با اين تهديدات جاني كافي است.

جالب است بدانيد كه پيامبراكرم(صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم)، حضرت علي(علیه السلام) و امام صادق(علیه السلام) اين موضوع را متذكر شده اند كه "سم از هر كجا وارد بدن شود، از محل حجامت خارج مي شود" يا "از موضع حجامت، چيزي جز سم دفع نمي شود".

------------------------------------------------------------------------------------

عباس حاجی آخوندی مشاور وزیر بهداشت در امور طب سنتی گفت:

«حجامت جزئی از طب سنتی و اسلامی ایران و مورد قبول و تأیید وزارت بهداشت است. از نظر این وزارتخانه مراکز مجاز حجامت معتبر هستند.
وی گفت: کسانی که به استناد طب جدید با حجامت مخالفت می‌کنند، یا فواید و محاسن این خدمت را نمی‌دانند و جاهلانه با آن مخالفت می‌کنند، یا می‌دانند و عالمانه این خدمت سلامت را مورد هتاکی قرار می‌دهند، بدون این که دلیل مشخصی برای این هتاکی بیاورند زیرا این مخالفت توام با هتاکی، برایشان میلیاردی ارزش دارد.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا عده‌ای از مسئولان حتی در وزارت بهداشت با استناد به طب نوین انتقال خون معتقدند با وجود دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته و استریل خونگیری، باید حجامت کنار گذاشته شود، گفت:‌ اگر با وجود طب نوین انتقال خون، نیازی به حجامت نبود، لازم نبود انبیا‌ و اولیای دین این قدر بر حجامت تأکید کنند، می‌گفتند مردم بروید خون بدهید، دیگر این قدر تأکید بر تاریخ و اینکه چندم ماه حجامت کنید و ... نمی‌کردند.
کسانی که با حجامت مخالفند آیا منظورشان این است که انبیا‌ و امامان متوجه نبوده‌اند که چه می‌گویند؟ و معتقدند معصومان متوجه تفاوت حجامت با انتقال خون نبوده‌اند؟»

-------------------------------------------------------------------------------------

دوستان اگر به علم لدنی و الهی پیامبر و ائمه معتقدین شک به خودتون راه ندین. اینکه 4 تا پزشک خودباخته غرب زده احادیث پیامبر رحمت للعالمین رو قبول ندارن و علمی!!!!! نمی دونن ملاک نشه که شما رو از عمل کردن به چنین سنت مهمی باز بداره که هر چه تاکید کردن فقط و فقط برای سلامتی خود ما بوده.
زیبایی اسلام به همینه. هر عملی که گفته ثواب داره، واجبه یا مستحبه، همه برای روح یا جسم بشر مفیده و هر کاری که گفته مکروهه یا حرامه برای روح یا جسم انسان مضره. از کنار این حکمتها نباید به سادگی گذشت...

امضای بیداری اندیشه
[تصویر: signature.jpg]

والذین جاهدوا فینا، لنهدینهم سبلنا
به یقین کسانی که در راه ما تلاش کنند را به راه های خود هدایت خواهیم نمود.
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۷:۴۰, ۲۱/فروردین/۹۰ (آخرین ویرایش ارسال: ۲۱/فروردین/۹۰ ۱۷:۴۲ توسط Vblock.)
شماره ارسال: #12

نقل قول:برگرفته از سایت دکتر روازاده
اگه ميشه لطف كن لينك تحقيقشون رو از سايت رو بذار من هر چي گشتم پيدا نكردمش
(ايشون در اين زمينه كار تحقيقاتي كردن يا صرفا تئوريه؟)
مثلا واريس يا كوتاهي قد ربطي به خون نداره كلا. قد مربوط به ژن و نوع تغذيه فرده. درسته كه در نهايت اينا توسط گلبول هاي قرمز حمل ميشن اما خوب حجامت..؟ كوتاهي قد؟
واريس هم كه مراجع كنيد به زيست دبيرستان بچه هاي تجربي.

نقل قول:هر روش درماني كه سابقه ي بيشتري داشته باشد، از نظر علمي معتبرتر به حساب مي آيد،
البته دقيقا ربطي به هم ندارن... يه گروهي سالها پيش به مدت خيلي مديدي جمجمه سر افراد رو سوراخ ميكردن و ميگفتن تن شخص از وجود اجنه عاري ميشه.
بنظرم بهتر بود ميگفتن روشي كه ساليان سال سابقه داشته و الانم هم مفيد بودنش اثبات شده.

بعدم قصد ما كل كل نيست اينجا.
اهداي خون مواردي مثل گر گرفتن بدن، جوش و اكنه رو ميخوابونه (خودم ديدم) و خون سازي مجدد هم صورت ميگيره.
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۸:۳۹, ۲۱/فروردین/۹۰ (آخرین ویرایش ارسال: ۲۱/فروردین/۹۰ ۱۸:۴۲ توسط بیداری اندیشه.)
شماره ارسال: #13
آواتار
نقل قول:اگه ميشه لطف كن لينك تحقيقشون رو از سايت رو بذار من هر چي گشتم پيدا نكردمش
(ايشون در اين زمينه كار تحقيقاتي كردن يا صرفا تئوريه؟)

http://www.ravazadeh.com/fa/tosiye-behda...jamat.html

ایشون کلا تو کار تحقیق هستن و با تیمی الان بیست ساله که دارن روی طب اسلامی تحقیق و آزمایش می کنن. سخنرانی ها و مطالبشون زیاده از این مطالب.

نقل قول:مثلا واريس يا كوتاهي قد ربطي به خون نداره كلا. قد مربوط به ژن و نوع تغذيه فرده. درسته كه در نهايت اينا توسط گلبول هاي قرمز حمل ميشن اما خوب حجامت..؟ كوتاهي قد؟
واريس هم كه مراجع كنيد به زيست دبيرستان بچه هاي تجربي.

دوست عزیز اینکه یه چیزی به ذهن ما نرسه که دلیل نمیشه درست نباشه. هم آقای روازاده هم دکتر فهیمی و هم دکتر خیراندیش رئیس مرکز حجامت ایران که همگی تحصیلات عالیه در غرب و ایران داشتن همشون میگن میشه. پس لابد میشه. عزیزم کار اینها که تبلیغات فالگیری نیست. مراجعه کننده دارن. درمان کردن و درمان می کنن.
برای نمونه یه مورد عجیب و کاربردی و کمی خنده دار بگم:
برای برطرف کردن ترک لب، هر شب ناف خودتون رو با روغن گیاهی گرم چرب کنین. خیلی ها امتحان کردن و جواب کردن و خود دکتر خیراندیش تضمینی می گفتن جواب میده. موارد دیگه زیاده که نمیخوام طولانی بشه. حالا اینکه ناف چه ربطی به لب داره.... دیگه رابطه حجامت با کوتاهی قد و ... که تکلیفش روشنه.

نقل قول:بعدم قصد ما كل كل نيست اينجا.
اهداي خون مواردي مثل گر گرفتن بدن، جوش و اكنه رو ميخوابونه (خودم ديدم) و خون سازي مجدد هم صورت ميگيره.

نه دوست من. بنده جسارت نکردم که قصد شما کل کله. خواستم از چند دکتر معروف جواب بگذارم که دوستان فکر نکنن ممکنه یه نفر اشتباه کنه.
ضمن اینکه کسی منکر درستی کار اهدای خون نیست. من هم موافق این کار انسانی هستم. اما این جای خودش اون جای خودش. دو داستان کاملا متفاوت هستن. اتفاقا برای گر گرفتن و جوشهای چرکین در پشت کتف ها حجامت بسیار مفیده. اهدای خون فقط از غلظت خون کم می کنه اما حجامت سموم زیادی که باعث مرضهای مختلف حساسیت و سردرد و جوش و ... میشه رو درمان میکنه.
نمی دونین من که اولین بار حجامت کردم چی از بدنم خارج شد. اصلا خون نبود. حالا فکر کنین اینهمه سموم و ... توی خون من بود....

به هر حال هم حجامت و هم اهدای خون مورد تاییده اما هر کدوم برای هدفی مستقل هستن.
شما هم دوست عزیز بد نیست تجربه ای کنین.
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۷:۱۲, ۳۰/خرداد/۹۰
شماره ارسال: #14
آواتار
متخصص طب سنتی و استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: با توجه به فعل و انفعالات سیستم خون بدن و نیز طبق مستندات علمی و روایات اسلامی 12 تا 19 هر ماه قمری، بهترین زمان مناسب برای حجامت است.
به گزارش مشرق، غلامرضا كرد افشار در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینكه حجامت با دو هدف اصلاح كمیت و اصلاح كیفیت خون انجام می شود، افزود: در اصلاح كمیت خون، افرادی كه دارای خون زیاد و در معرض بیماری هایی مانند سكته و فشارخون هستند اقدام به حجامت می كنند.

وی ادامه داد: مناسب ترین زمان حجامت برای این افراد برای اصلاح كمیت خون 12 تا 15 ماه قمری است چرا كه سیستم خون انسان به نیروی جاذبه ماه واكنش نشان می دهد و در این روزها خون رقیق تر در بدن جاری است و می توان آن را از راه حجامت دفع كرد.

این متخصص طب سنتی خاطرنشان كرد، اگر هدف از حجامت، اصلاح كیفیت خون و دفع مواد زائد خون باشد، بهترین زمان برای حجامت 15 تا 19 ماه قمری است چراكه در این زمان خون غلیظ تر بدن به سطح پوست می آید و می توان آن را دفع كرد.

كرد افشار اظهار داشت: 15 هر ماه قمری، اوج جوشش خون انسان است و پزشكان نیز تلاش می كنند در این روزها به دلیل افزایش احتمال خطر، بجز موقعیت های اورژانسی از انجام عمل جراحی پرهیز كنند.
این استاد دانشگاه با بیان اینكه حجامت یك روش موثر برای حفظ سلامت بدن است،

یادآور شد، حجامت باید از سوی متخصصان و با مواد یكبارمصرف و استریل انجام شود.

وی افزود: در روش حجامت، پوست بدن با ابزار مخصوص خراشیده می شود تا خون بیرون بیاید اما این خراشیدگی به لایه های عمیق پوست نمی رسد و به بخیه نیازی ندارد.

امضای akhevi
در زمان غیبت به کسی منتظر می گویند که منتظر شهادت باشد..

شهید مهدی زین الدین
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۷:۴۹, ۶/شهریور/۹۰
شماره ارسال: #15
آواتار
اقسام حجامت و خواص درمانی آنها



پشت سر







: پشت سر: برای درمان اختلال تکلم؛ وسواس؛ ریزش مو و ابرو؛ سنگینی گوش؛ فلج؛ افزایش قد؛ اضطراب؛ آسم؛ تنظیم حس بویایی؛ کما؛ مشکلات مخچه؛ بیماریهای چشم.



: نقره: برای درمان ترک اعتیاد و تداعی خاطره

: اخدعین: حجامت کتف؛ برای درمان فلج، آرتروز گردن؛ دیسک گردن؛ سکسکه؛ درد شانه؛ سرفه های طولانی؛ آسم آلرژی.

عام: بین دو کتف حجامت عمومی و مقدماتی برای همگان توصیه می شود

احتقان: برای درمان آسم؛ تنگی نفس؛ برونشیت؛ بیمار شیمیایی؛ نارسایی قلبی.

کلیه: برای درمان عفونت کلیه؛ سنگ کلیه؛ نارسایی کلیه؛ دردهای مزمن کلیوی؛ دیابت گرم؛ فشار خون کلیوی.

بینِ بالای دو باسن: برای درمان خار پشت؛ انزال زودرس؛ شب ادراری؛ یبوست؛ بیماریهای زنان؛ مشکلات لگن؛ نازایی مردان وزنان؛ تنظیم کار تخمدان زنان؛ تنظیم رحم؛ سوختگی پای اطفال بر اثر پوشک؛ پرستات؛ مثانه؛ سوزش ادرار؛ تکرر ادرار؛ عفونتهای اندام تناسلی؛ کیست تخمدان.

دو باسن: برای درمان دیسکوپاتی؛ سیاتالژی؛ سلولیت ناشی از تزریق مکرر آمپول.

زانوها: برای درمان فشار خون؛ بیماری عروق؛ خار پاشنه؛ خارش شدید بدن؛ ترک اعتیاد؛ بیماری قلبی؛ سردی اندام تحتانی؛ واریس؛ پیشی اندام تحتانی؛ خواب رفتن پا؛ نقرس.



جلوی رو







لالة گوش: افزایش اشتها؛ درمان یرقان.



تحت الذقن (زیر چانه): درمان عفونتهای دهان و دندان؛ آفت دهان؛ پیودة لثه؛ تیروئید؛ فلج؛ لکنت زبان؛ خروسک؛ آلوپسی.

بالای زانو: برای درمان درد زانو؛ ورم مفصل؛ ضربدیدگی زانو؛ هماتوم.





شفا: موضع: یک وجب هر کس بالاتر از نوک بینی اش / برای درمان میگرن؛ سردرد؛ خستگی چشم؛ کور رنگی؛ شب کوری؛ انحراف چشم؛ تنبلی چشم؛ اختلال غدد اشک؛ دندان درد؛ سرگیجه؛ گل مژه؛ نزدیک بینی؛ آستیگماتیسم؛ افتادگی پلک؛ افسردگی؛ تقویت موی سر؛ سکتة مغزی؛ فشار خون؛ شکستگی سر؛ خواب آلودگی؛ ایجاد تعادل روحی؛ تقویت توان و تمرکز اراده؛ خون دماغ؛ اعتیاد؛ تنظیم ترشحات بینی؛ درمان جوش صورت.

پشت گوش: سکتة مغزی؛ عفونت گوش؛ آکنة عفونی؛ سر درد یک طرفه؛ فلج.

موضعی: برای درمان شکستگی دنده و جمجمه؛ سالک؛ گزیدگی ها؛ دردهای موضعی؛ تورم والتهاب؛ آبسه؛ افتادگی پلک؛ آکنه های عفونی؛ سوختگی؛ زخم بستر؛ لکه های پوستی.

: زانو: درد زانو؛ آرتروز زانو؛ ورم مفصل زانو؛ ضربدیدگی زانو؛ هماتوم زانو.

بین الکعب والعرقوب: برای درمان خار پاشنه؛ بیماریهای عروقی پا؛ ترک پاشنة پا؛ ورمهای پا؛ تاندونیت آشیل.

امضای moh3n
در روزگاری که خنده دیگران به خاطر شکست توست برخیز تا بگریند

کوروش کبیر
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۲۲:۰۱, ۶/اردیبهشت/۹۱
شماره ارسال: #16
آواتار
سلام
من هفته پیش برای اولین بار حجامت عام انجام دادم . هنوز کار حجامت تموم نشده بود که حس کردم صداها داره توی سرم می پیچه و انگار سرم خالی شد بعدشم نتونستم سرپا بایستم و ربع ساعت دراز کشیدم و بهم نمک دادن ولی تا چند روز نمیتونستم پامو بلند کنم و از پله بالا برم . بدنم خیلی سنگین و بی حس شده بود .
الان بهترم و احساس سبکی می کنم ولی بعضی از مشکلات که فکر می کنم بخاطر داروی گیاهییه که برای کبد استفاده می کنم مثل لکنت و تا حدودی حواس پرتی رفع نشده .
منظورم اینه که عوارض این دارو نباید کم میشد ؟یا باید تحمل کنم تا داروها تموم بشه
؟
دیگه اینکه مشکل من که گفتن کبدت رسوب داره اصلا چی هست و با حجامت بهتر شده یا نه ؟چطوری میشه متوجه بهبود شد ؟
گفتن بخاطر اینه که بد غذا میخوری که البته تا حدود زیادی اصلاحش کردم .
ممنون

امضای ztb
اللهم عجّل لولیک الفرج
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۹:۰۳, ۱۰/اردیبهشت/۹۱
شماره ارسال: #17
آواتار
دوست عزیز فکر نکنم، اینجا کسی اون قدر در این زمینه اطلاع داشته باشه تا بتونه کمکتون کنه. بهتره پیش هر دکتری که دارو بهتون داده مجددا سر بزنید و نتیجه و علت را از جانب ایشون پیگیری کنید.

البته نکته ای که باید به اون توجه کرد اینه که داروهای گیاهی هم مثل داروهای شیمیایی باید طول درمان رو طی کنند، کامل مصرف بشن و بعد منتظر نتیجه باشید

به امید بهبودی و شفای تمام مریض های اسلام و شیعیان و این سایت

امضای احیاء
يَا أَيُّهَا الرُّسُلُ كُلُوا مِنَ الطَّيِّبَاتِ وَاعْمَلُوا صَالِحًا إِنِّي بِمَا تَعْمَلُونَ عَلِيمٌ
اي پيامبران از غذاهاي پاكيزه بخوريد و عمل صالح انجام دهيد كه من به آنچه انجام مي‏دهيد آگاهم.
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۱:۳۰, ۲۲/اردیبهشت/۹۱
شماره ارسال: #18
آواتار
سلام
اون موقع که اینو نوشتم دسترسی به ایشون نداشتم
در هر حال ممنون
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۲۰:۰۶, ۲۲/اردیبهشت/۹۱
شماره ارسال: #19
آواتار
من با این سن کمم دو بار حجامت کردم و بازهم میخوام انجام بدم.
شماها با این سنتون هنوز حجامت نکردید؟؟Big GrinBig Grin Wink

امضای فدايي ولايت
مجـازی هستیم اما... دلمـان مجازی نــیست؛ میشکند...
:::حواست به تایپ کردنت باشد:::
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۱:۲۵, ۲۵/خرداد/۹۱
شماره ارسال: #20
آواتار
ماه حزیران بهترین زمان برای حجامت

ماه حزیران ماه نهم از ماه های رومی است که پس از ماه ایار است. در میان ماه های رومی چهار ماه را سی روز محاسبه می کنند که یکی از این چهار ماه حزیران می باشد. بهترین زمان برای حجامت بر اساس روایات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام همین ماه رومی حزیران است.بر اساس تقویم نجومی آغاز حزیران تقريباً از روز هشتاد و چهارم نوروز محاسبه می شود که در سال 1391 مصادف با 24 خرداد می باشد و به مدت یک ماه معادل سی روز ادامه دارد.
اما درباره این که چه روزهایی در ماه حزیران برای حجامت اولویت دارند امام صادق علیه السلام فرمودند: در روز هفتم از ماه حزیران حجامت کن و اگر نتوانستی در روز چهاردهم.
که در سال جاري مصادف با روزهاي سه شنبه 30 خرداد ماه و سه شنبه 6 تير ماه می باشد.
در لغتنامه دهخدا نيز در مورد حزيران آمده است: حزيران نام ماه نهم است از سال رومیان كه اول آن مطابق با سیزدهم ژوئن است.
تذکر:
لازم به ذکر است با توجه به موقعیت زمین، ماه و خورشيد در این ایام، تاثير حجامت برای انسان بیش از دیگر ایام می باشد و به این جهت انجام حجامت در این دوره سفارش می گردد لذا وجود اختلاف در روز شروع ماه حزیران و به تبع آن وجود اختلاف در مشخص نمودن روز هفتم و چهاردهم آن، خیلی مهم نبوده و در آن محدوده زمانی، حجامت توصیه می شود.
به نقل از سایت دکتر روازاده
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
ارسال پاسخ  به روز آوری


[-]
کاربرانی که این موضوع را مشاهده می کنند:
1 میهمان

[-]
موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: مشاهده: آخرین ارسال
Rainbow نکات مهم درمورد حجامت که باید بدانیم!( واقعا مهمه) یاســین 12 6,360 ۱۲/شهریور/۹۵ ۲۲:۱۱
آخرین ارسال: m.javad
  بد نام کردن حجامت در کتب درسی یاســین 83 27,672 ۱۸/خرداد/۹۵ ۴:۲۱
آخرین ارسال: بیداری اندیشه
  سالنامه حجامت 1395 هجری شمسی -Ali- 0 526 ۲۹/اسفند/۹۴ ۲۱:۴۲
آخرین ارسال: -Ali-
  ***سالنامه حجامت ـ 1394 هجری شمسی*** أین المنتظر 0 735 ۲۱/اردیبهشت/۹۴ ۱۴:۱۵
آخرین ارسال: أین المنتظر
  ***سالنامه حجامت ـ 1392 هجری شمسی*** عبدالرحیم 7 3,824 ۲۷/خرداد/۹۳ ۱۵:۱۴
آخرین ارسال: هادی...

پرش در بین بخشها:


بالا