تالار گفتگوی بیداری اندیشه

مشاهده تالار در قالب اصلی: ایاک نعبد!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟(مقاله ی ویژه!)#$
شما درحال مشاهده محتوای قالب بندی نشده این مطلب هستید.برای مشاهده نسخه قالب بندی شده روی لینک فوق کلیک کنید
صفحه: 1 2 3 4 5 6

تشکر فراوان
خیلی‌ زیبا و منطقی به بحث پاسخ دادین ، بنده شخصاً خیلی‌ برام مفید بود
در پناه حق باشید انشا‌الله
بسم الله الرحمن الرحیم


سلام

قبل از هر حرفی تشکر فراوان دارم از همسنگران گرامی خصوصا علی آقا برای این تاپیک.

با اجازه همه رفقا خصوصا علی آقا بنده حقیر این مبحث رو هفته پیش سوژه کنفرانس درس تفسیر موضوعی قرآن قرار دادم و خدا رو شکر بسیار کنفرانس خوبی شد تا حدی که کل کلاس به کنفرانس من گذشت و البته نمره کامل رو گرفتم.

اما استاد ما که تحصیل کرده علوم قرآنیه و به قول خودش 40 ساله روی قرآن کار میکنه دقیقا دست گذاشت روی نکته ای که روح علی آقا رو سیراب کرد.

جملات زیر نقل به مضمون حرف های استاد ماست:

"این که فکر کنید ائمه معصومین (علیه السلام) راه ارتباطی و مسیری هستند که نماز و اعمال انسانی به وسیله اونها به خدا میرسه و جز این راه از راه دیگه ای پذیرفته نیستند شرک کامل است.

دقیقا برادران اهل سنت دست گذاشتند روی این اعتقاد ما و ما رو مشرک میدونند.

مثال ما و امام مثل انسانی است که برای اولین بار قصد فضا رفتن دارد. چون اولین بار اوست پس طبیعتا ترس و واهمه ای دارد به همین دلیل کسی رو که این راه رو رفته باشه و تجربه داشته باشه همراه او میفرستند تا ترس اون فرد کمتر بشه.

در اصل این آیه میخواد به این اشاره کنه که ائمه الگوی نمازهای واقعی هستند.

این طوری که شما (soldier) گفتید پس نماز اون فرد اهل سنتی که با تمام توجه و به زیبایی خونده میشه قبول شدنی نیست و در برابرش نماز فردی که ولایت رو قبول داره ولی نماز خوبی نمیخونه قبوله؟؟

پس با این حساب آیه "و مثقال ذره خیر یره و مثقال ذره شر یره" چی میشه؟؟

یعنی خدا این قدر ظالمه که این نماز برادر اهل سنت رو قبول نکنه؟ پس عدالت خدا چی میشه؟ عدل خدا شامل این فرد نمیشه؟"

و در جواب من که گفتم پس این گفته آیت الله حائری شیرازی چی میشه:

نقل قول:درست است که اهل بیت، بنده‌ی خدا هستند و از خودشان هیچ ندارند، اما شأنی نزد خدا دارند که هر کس هر چه بخواهد از خدا بگیرد یا به خدا بدهد، باید از کانال این‌ها باشد.
این‌ها یَدُالله و بَابُ‌الله هستند و کسی را به‌صورت فردی به درگاه راه نمی‌دهند.

ایشون گفت بالاخره این نظر ایشونه و نظرات با هم تفاوت داره.

البته خوب یه سری جواب ها دادم که برای ایشون قابل قبول نبود.

از رفقا میخوام اگه جوابی برای استاد ما دارند خواهشا لطف کنند و ارائه بدند تا بنده منتقل کنم.


ممنون

یا علی مدد
بسم الله


یعنی کسی جوابی بر این شبهات نداره؟؟؟؟

(۲/اردیبهشت/۹۱ ۲۱:۰۵)soldier نوشته است: [ -> ]

و در جواب من که گفتم پس این گفته آیت الله حائری شیرازی چی میشه:

نقل قول:درست است که اهل بیت، بنده‌ی خدا هستند و از خودشان هیچ ندارند، اما شأنی نزد خدا دارند که هر کس هر چه بخواهد از خدا بگیرد یا به خدا بدهد، باید از کانال این‌ها باشد.
این‌ها یَدُالله و بَابُ‌الله هستند و کسی را به‌صورت فردی به درگاه راه نمی‌دهند.

ایشون گفت بالاخره این نظر ایشونه و نظرات با هم تفاوت داره.

البته خوب یه سری جواب ها دادم که برای ایشون قابل قبول نبود.

از رفقا میخوام اگه جوابی برای استاد ما دارند خواهشا لطف کنند و ارائه بدند تا بنده منتقل کنم.


بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
فکر میکنم ارسال 150 از
پاتوق گردانهای بیداری اندیشه به درد این قسمت از حرف استادتون که گفتند نظر آیت الله حائری هستش میخوره...


[font=B Nazanin][/font]
در باب دعا و توسل بحث شما صحیح است و استاد ما هم این رو قبول کرد که هنگام دعا و توسل باید از این راه وارد شد ولی در باب اعمال به خصوص نماز (و این که اعمال بجز از راه ائمه مقبول نیست) مبحث شما قانع کننده نیست.

به قول استادمون پس آیه "ادعونی استجب لکم" چی میشه؟
(۸/اردیبهشت/۹۱ ۲۱:۴۵)soldier نوشته است: [ -> ]در باب دعا و توسل بحث شما صحیح است و استاد ما هم این رو قبول کرد که هنگام دعا و توسل باید از این راه وارد شد ولی در باب اعمال به خصوص نماز (و این که اعمال بجز از راه ائمه مقبول نیست) مبحث شما قانع کننده نیست.

به قول استادمون پس آیه "ادعونی استجب لکم" چی میشه؟


ببرید برای استاد گرانقدرتان دوست عزیز
الْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ مُعَلَّى بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ جُمْهُورٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الصَّلْتِ عَنِ الْحَكَمِ وَ إِسْمَاعِيلَ ابْنَيْ حَبِيبٍ عَنْ بُرَيْدٍ الْعِجْلِيِّ
قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ علیه السلام
يَقُولُ
بِنَا عُبِدَ اللَّهُ
وَ بِنَا عُرِفَ اللَّهُ
وَ بِنَا وُحِّدَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى
وَ مُحَمَّدٌ حِجَابُ اللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى‏

الكافي، ج‏1، ص: 146ح10
بريد عجلى گويد: شنيدم امام باقر (علیه السلام) مى‏فرمود:
بوسيله ما خدا پرستيده شد
و بوسيله ما خدا شناخته شد
و بوسيله ما خدا يگانه دانسته شد
تبارك و تعالى است خدای، و محمد پرده دار خداى‏ تبارك و تعالى است.
اصول كافى-ترجمه كمره‏اى، ج‏1، ص: 421


به استاد گرانقدر هم بگویید تا میتوانند زیارت جامعه ی کبیره را بخوانند و در معارف آن بیاندیشند
به این پست هم به دقت نظر کنید!

مفهوم تأسف خوردن خدا در قرآن چیست؟ (پست فوق ویژه!)

و به این پست
چند وقت پیش از کسی شنیدم که می گفت معصومین مانند خدا هستند!#
و به این پست
(A)حقیقت ایمان و کفر چیست؟!!#
و به این پست
(A)رابطه حب اهل بیت و ایمان!#




(۲/اردیبهشت/۹۱ ۲۱:۰۵)soldier نوشته است: [ -> ]"این که فکر کنید ائمه معصومین (علیه السلام) راه ارتباطی و مسیری هستند که نماز و اعمال انسانی به وسیله اونها به خدا میرسه و جز این راه از راه دیگه ای پذیرفته نیستند شرک کامل است.


این گفته ی استاد شما کفر محض است
و این توهم استاد شما در مورد که این چیزی که شرک محض میداند عین توحید است
به علت حساسیت موضوع به دقت این پست را بخوان
(A)رابطه حب اهل بیت و ایمان!#
و به این قسمت هایش دقت فروان کن:
قُلْ ما أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِلاَّ مَنْ شاءَ أَنْ يَتَّخِذَ إِلى‏ رَبِّهِ سَبيلاً (فرقان 57)
بگو: «من در برابر آن (ابلاغ آيين خدا) هيچ گونه پاداشى از شما نمى‏طلبم مگر كسى كه بخواهد راهى بسوى پروردگارش برگزيند

... قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبى‏... (شورى 23)
بگو: «من هيچ پاداشى از شما بر رسالتم درخواست نمى‏كنم جز دوست‏داشتن نزديكانم [اهل بيتم‏]

از دو آیه فوق در می یابیم که هر کس بخواهد راهی به سمت پروردگارش برگزیند باید اهل مودت و دوستیِ اهل بیت باشد (البته بدیهی است که از لوازم مودت و دوستی واقعی اطاعت از اوامر محبوب است و اوامر و نواهی ایشان نیز اوامر و نواهی خداوند است )


قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُوني‏ يُحْبِبْكُمُ اللَّهُ وَ يَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَحيم" (آل عمران 31)
بگو اگر خدای را دوست دارید از من(پیامبر) پیروی کنید تا خدا نیز دوستتان بدارد و گناهانتان را بیامرزد و خداوند بسیار آمرزنده و مهربان است.
قُلْ أَطيعُوا اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَإِنَّ اللَّهَ لا يُحِبُّ الْكافِرينَ (آل عمران32)
بگو: «خدا و پيامبر [او] را اطاعت كنيد.» پس اگر رويگردان شدند، قطعاً خداوند كافران را دوست ندارد

همان گونه که در این دو آیه شریفه نیز مشاهده میشود نشانه ی محبت واقعی به خدا، اطاعت از رسول خداست که این اطاعت نیز موجب محبوب شدن بنده نزد خداوند و آمرزش او می شود و همچنین روی گردادن از حکم خدا و رسولش باعث خشم خدا و واقع شدن بنده در زمره کافرین است


مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ خَيْرٌ مِنْها وَ هُمْ مِنْ فَزَعٍ يَوْمَئِذٍ آمِنُونَ (نمل 89)
هر کس كارِ نيك را بیاورد پاداشى بهتر از آن دارد و آنان از وحشت آن روز ايمنند
وَ مَنْ جاءَ بِالسَّيِّئَةِ فَكُبَّتْ وُجُوهُهُمْ فِي النَّارِ هَلْ تُجْزَوْنَ إِلاَّ ما كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ (نمل 90)
هر كس كار بد را انجام دهد آنها به رو در آتش سرنگون شوند آيا جز در مقابل اعمالى كه مى‏كرده‏ايد سزايتان مى‏دهند

نکته بسیار تأمل برانگیزِ دو آیه فوق این است که در این دو آیه خداوند نمی فرمایند (( من جاء بالحسنات )) و یا ((من جاء بالسیئات )) بلکه برای ایمنی از فزع و وحشت روز قیامت آوردن یک حسنه را کافی می داند و برای سرنگونی در آتش تنها آوردن یک سیئه را .
حال سوال اساسی این است که کدام حسنه است که اگر در فردای قیامت بیاوریم از وحشت و سختی روز قیامت در امان میمانیم ؟
و کدام سیئه است که آدمی را به رو و صورت در جهنم می افکند؟
در روضة الواضعین ص 106 آمده است که امام باقر علیه السلام فرمود: مراد از حسنه ولایت و روش علی علیه السلام است و مراد از سیئه دشمنی و بغض و کینه ی اوست که با آن هیچ عملی مقبول نمیگردد
در کافی از امام صادق علیه السلام از پدر بزرگوارشان از امیر مؤمنان روایت شده است که در مورد این آیه فرموده اند: حسنه، شناخت ولایت و محبت ما اهل بیت است و سیئه، انکار ولایت و دشمنی با ما اهل بیت است
(کافی،ج1،ص185،ح14)




(۲/اردیبهشت/۹۱ ۲۱:۰۵)soldier نوشته است: [ -> ]
دقیقا برادران اهل سنت دست گذاشتند روی این اعتقاد ما و ما رو مشرک میدونند.
....

این طوری که شما (soldier) گفتید پس نماز اون فرد اهل سنتی که با تمام توجه و به زیبایی خونده میشه قبول شدنی نیست و در برابرش نماز فردی که ولایت رو قبول داره ولی نماز خوبی نمیخونه قبوله؟؟


به اون استادتان بگو
اولاً ما با اهل سنت برادری نداریم
دوماً برود یکبار زیارت جامعه ی کبیره که منشور عقاید شیعه و تعلیم شده ی امام هادی علیه السلام است را یکبار با دقت بخواند
آنجا که امام میفرمایند:
فرازهایی از این گنج شیعه رو در اختیار دوستان میگذارم :


گواهى مى‏دهم كه خدايى جز خداى يكتا نيست كه او را شريك و انبازى نيست و گواهى دهم كه محمد (صلوات الله علیه) كه بر او و آلش درود باد بنده و فرستاده اوست

سلام بر شما اى خاندان نبوت و موضع ودايع رسالت و محل نزول ملايك و هبوط انوار وحى خدا و معدن رحمت حق ...
سلام بر شما امامان و راهنمايان طريق هدايت و چراغهاى تاريكيهاى امت و پرچمداران علم و تقوى و خردمندان بزرگ و صاحبان عقل كامل
و پناه خلق عالم و وارثان پيغمبران حق و مثل اعلاى الهى و صاحب دعوت به بهترين كمال و نيكوترين اعمال
و حجتهاى بالغه الهى بر تمام اهل دنيا و آخرت و رحمت و بركات خدا بر شما باد ...
سلام بر پيشوايان خلق كه داعيان بسوى حق و رهبر و رهنماى بزرگ و واليان و حاميان دين خداييد ...
گواهى مى‏دهم كه جز خداى يكتا خدايى نيست و او از شرك و شريك منزه است چنانكه خدا به يكتايى خود شهادت داده و فرشتگان
و دانشمندان عالم شهادت دادند كه جز آن خداى يكتاى مقتدر حكيم خدايى نيست
و نيز شهادت مى‏دهم كه محمد (صلوات الله علیه) بنده خاص برگزيده و رسول پسنديده اوست
كه براى هدايت خلق و به دين و آيين ثابت حق فرستاد تا آنكه دين پاكش را مسلط و غالب بر تمام اديان گرداند هر چند مشركان ناپاك را آيين توحيد ناگوار باشد
و شهادت ميدهم كه محققا شما پيشوايان و امامان راهنما و راه‏دان و داراى عصمت و نزد خدا گرامى و مقرب هستيد و اهل تقوى و صدق و حقيقت
و برگزيدگان و مطيعان خدا و نگهبانان فرمان او و كاركنان به اراده او فيروزمند به كرامت و لطف او هستيد
خدا شما را به علم ازلى براى كشف عالم غيب خود برگزيد و بر حفظ اسرار غيبى خويش انتخاب كرد ...
و شما را به خلافت الهيه در زمين پسنديده و حجت و ياوران دين حق ...
و در راه رضاى او از جان گذشتيد و بر هر مصايبى كه از امت به شما رسيد براى خدا صبر كرديد نماز را بپا داشتيد و زكوة را ادا نموديد
و امر به معروف و نهى از منكر فرموديد و حق جهاد را در دين خدا بجا آورديد ...

فَالرَّاغِبُ عَنْكُمْ مَارِقٌ وَ اللاَّزِمُ لَكُمْ لاَحِقٌ وَ الْمُقَصِّرُ فِي حَقِّكُمْ زَاهِق
پس هر كس از طريق شما برگشت از دين خدا خارج شده و هر كس ملازم امر شما بود ملحق گشت و هر كس در حق شما مقصر شد محو و باطل گرديد...

مَنْ وَالاَكُمْ فَقَدْ وَالَى اللَّهَ وَ مَنْ عَادَاكُمْ فَقَدْ عَادَى اللَّهَ وَ مَنْ أَحَبَّكُمْ فَقَدْ أَحَبَّ اللَّه
هر كه شما را مولاى خود شناخت خدا را مولاى خويش دانسته و هر كه شما را دشمن داشت خدا را دشمن داشته و هر كه شما را دوست داشت‏خدا را دوست داشته

(وَ مَنْ أَبْغَضَكُمْ فَقَدْ أَبْغَضَ اللَّهَ) وَ مَنِ اعْتَصَمَ بِكُمْ فَقَدِ اعْتَصَمَ بِاللَّه
و كسى كه با شما كينه و خشم ورزيد با خدا خشم و كينه ورزيده و هر كه چنگ به دامان شما زد به ذيل عنايت خدا چنگ زده است ...

سَعِدَ مَنْ وَالاَكُمْ وَ هَلَكَ مَنْ عَادَاكُمْ وَ خَابَ مَنْ جَحَدَكُمْ وَ ضَلَّ مَنْ فَارَقَكُم
هر كه به ولايت شما گرويد به سعادت رسيد و آنكه با شما دشمنى كند هلاك شود و هر كه منكر شما است نوميد است و هر كه از شما جدا است گمراه است



و هر كه به شما تمسك جست فيروز گرديد و هر كه بشما پناه آورد ايمن گرديد و هر كه مقام شما را تصديق كرد سلامت يافت و هر كه بدامان طاعت شما دست زد هدايت يافت

مَنِ اتَّبَعَكُمْ فَالْجَنَّةُ مَأْوَاهُ وَ مَنْ خَالَفَكُمْ فَالنَّارُ مَثْوَاه
و هر كه شما را پيروى كرد در بهشت ابد منزل يافت و هر كه براه خلاف شما شتافت بآتش دوزخ مسكن كرد

وَ مَنْ جَحَدَكُمْ كَافِرٌ وَ مَنْ حَارَبَكُمْ مُشْرِكٌ وَ مَنْ رَدَّ عَلَيْكُمْ فِي أَسْفَلِ دَرْكٍ مِنَ الْجَحِيم
و هر كه منكر شما گرديد كافر است و هر كه با شما بجنگ برخاست مشرك است و هر كه رد حكم شما كرد در پست‏ترين دركات جهنم است

گواهى مى‏دهم كه اين مقام براى شما هميشه در سابق و لاحق زمان بوده و خواهد بود ...
من به ظاهر و باطن شما و به حاضر و غايب و اول و آخر شما ايمان دارم و در تمام امور مذكور تفويض
و تسليم فرمان شمايم و قلبم تسليم شما و رأيم تابع رأى شما و نصرتم بتمام قواى اختيارى مهياى نصرت شماست هميشه
تا روزگارى كه خدايتعالى دين خود را بولايت و حكومت شما زنده گرداند و در آن ايام ربوبى شما را بعالم باز گرداند و بشما براى اجراى عدل الهى تمكين و اقتدار در همه روى زمين بخشد
پس من همه هنگام با شما بوده و خواهم بود نه با دشمنان شما به شما ايمان دارم و به آن دليل كه اول شما را دوست مى‏دارم به همان دليل آخر شما را دوست مى‏دارم
و بسوى خدا عز و جل از دشمنان شما برائت مى‏جويم و از بت جبت و طاغوت و شياطين
و حزب آنها كه به شما ظلم كرده و حق شما را انكار كردند و كسانى كه سركشى از عهد ولايت شما كردند و ارث شما را غصب كردند و در مقام شما شك و ريب داشته و منحرف‏از طريقه شما گرديدند از همه بيزارم
و از هر وسيله و پيشوايى غير شما و از پيشوايانى كه خلق را به آتش دوزخ مى‏خوانند از آنان تمام نيز بيزارى مى‏جويم
...

مَنْ أَرَادَ اللَّهَ بَدَأَ بِكُمْ وَ مَنْ وَحَّدَهُ قَبِلَ عَنْكُم
هر كس كه اراده خدا شناسى و اشتياق بخدا در دل يافت به پيروى شما يافت و هر كس خدا را به يگانگى شناخت به تعليم شما پذيرفت

وَ مَنْ قَصَدَهُ تَوَجَّهَ بِكُمْ مَوَالِيَّ لاَ أُحْصِي ثَنَاءَكُمْ وَ لاَ أَبْلُغُ مِنَ الْمَدْحِ كُنْهَكُمْ وَ مِنَ الْوَصْفِ قَدْرَكُم
و هر كس خدا طلب گرديد به توجه به شما گرديد اى پيشوايان من صفات كماليه شما آنقدر است كه ثناى شما را شمار نتوانم كرد و به كنه مدح و توصيف قدر و منزلت شما نتوانم رسيد ....




این تاپیک را هم به دقت بخوانید:
راه رسیدن به خدا#&(مهم)

خدا به همه ی ما رحم کند
سلام من را هم به استاد برسانیدSmile




و به آن استاد گرانقدر بگویید

سعيد سمان نقل كرد از حضرت صادق عليه السّلام
در آيه:
يَوْمَ يَنْظُرُ الْمَرْءُ ما قَدَّمَتْ يَداهُ وَ يَقُولُ الْكافِرُ يا لَيْتَنِي كُنْتُ تُراباً (نبا- 40)

ما شما را از عذابى نزديك هشدار داديم روزى كه آدمى آنچه را با دست‏خويش پيش فرستاده است بنگرد و كافر گويد كاش من خاك بودم (۴۰)
فرمود يعنى روزى كه هر كس توجه مى‏كند بآنچه پيش فرستاده و كافر مى‏گويد اى كاش علوى بودم و ابو تراب را دوست ميداشتم.
بخش امامت-ترجمه جلد هفتم بحار الانوار، ج‏2، ص: 225


ابوتراب کنیه ای است که رسول الله برای امیرالمونین برگزیده
روز قیامت همه ی مردم عالم و به خصوص آن برادران سنی آرزو میکنند ای کاش تراب بودند و تحت ولایت ابوتراب میبودند
یعنی ای کاش شیعه ی علی بودند
همانگونه که ابولقاسم هم کنیه امیرالمومنین است که رسول الله برگزیده و معنایش این است که ولایت امیر المومنین تقسیم کننده بهشت و جهنم است!!!!!!!!!!!

از طرف بنده هم برای استاد گرانقدر این آیه را تلاوت فرمایید:
وَلاَ تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولـئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْؤُولاً.
در پی آنچه به آن علم نداری نیفت و پیروی مکن، چرا که گوش و چشم و دل، همه اینها مورد باز خواست قرار خواهد گرفت

این پست رو هم حتما حتما حتما مطالعه کن
برای استاد جان هم ببر
مفهوم تأسف خوردن خدا در قرآن چیست؟ (پست فوق ویژه!)

این به اصطلاح استاد شما بعد از به قول خودش 40 سال کار روی قرآن
(۲/اردیبهشت/۹۱ ۲۱:۰۵)soldier نوشته است: [ -> ]اما استاد ما که تحصیل کرده علوم قرآنیه و به قول خودش 40 ساله روی قرآن کار میکنه
بعد از این 40 سال تحقیق در قرآن استدلالش اینه برای قبولی عمل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

(۲/اردیبهشت/۹۱ ۲۱:۰۵)soldier نوشته است: [ -> ]این طوری که شما (soldier) گفتید پس نماز اون فرد اهل سنتی که با تمام توجه و به زیبایی خونده میشه قبول شدنی نیست و در برابرش نماز فردی که ولایت رو قبول داره ولی نماز خوبی نمیخونه قبوله؟؟

آیا حقیقت ایمان زیبا خوندن نماز است
دلم سوخت به حال زحمات 40 ساله ی این بنده ی خدا
این مقاله رو بده بخواند
(A)حقیقت ایمان و کفر چیست؟!!#
تقوا چه میشود پس؟
کی گفته تقوا در نماز یعنی خوب نماز خوندن؟؟؟
به اون حضرت استادتان بگو منافقین عصر پیامبر هم تا دلت بخواهد زیبا نماز میخواندند حضرت استاد
اما خود تقوا چیست؟
خود تقوا ریشه اش حب و ولایت علی بن ابی طالب است؟
این را هم مطالعه کن با دقت

تقوا چیست؟ چگونه بدست می آید ؟ چگونه تقویت میشود؟ آثارش چیست؟ (مقاله ی ویژه)#$





پناه بر خدا


این طرز استدلال استاد علوم دینی این مملکت هست که 40 سال به خیال خودش داره روی قرآن کار میکنه


پناه بر خدا


خدایا آنی و کمتر از آنی ما رو به حال خود وانگذار و ولایت 14 معصوم را در قلب ما بیش از پیش قرار ده


بسم الله الرحمن الرحیم


سلام

خدا پدر و مادرتون رو بیامرزه علی آقا که واقعا زحمت میکشید واسه این مطالب.

و اما بعد



طبق این گفته شما پس تکلیف آیه:

"[b]فمن يعمل مثقال ذرة خيرا يره و من يعمل مثقال ذرة شرا يره"

چی میشه؟

آیا در این جا هم این اعمال در دایره ولایت پذیری مقبول است؟

پس پاداش اون فرد مسیحی که زندگیش رو فدای مسلمون یا حتی فرد دیگه ای میکنه چیه؟ اون که ولایت پذیری نداره؟


یا علی مدد



مسئله ای رو فراموش کردم بگم. اجازه هست این مطلب رو به صورت مقاله ای در یک جشنواره شرکت بدم؟ حق نویسنده چی میشه؟Smile




همین استادمون پیشنهاد داد که این مطلب رو مقاله کنم و بفرستم.Smile
کی گفته حساب نمیشه

کافران و کسانی که ولایت اهل بیت را قبول ندارند به اندازه ی هر سر سوزن خیری که انجام بدهند در همین دنیا جزایش را میبینند

مگر نمیبینی که چه مصیبتهایی بر مومنین وارد میشود

اعظم ابتلائات و مصیبتهای عالم بر سید الشهدا وارد شده

زینب کبرا با این عظمتی که در عرصه ی بندگی خدا دارد در این دنیا جز رنج و محنت و سختی چه دیده اند

امام بسیاری از کفار و کسانی که به اصطلاح اهل کار خیرند ولی ولایت اهل بیت را قبول ندارند در همین دنیا جزای کار خیرشان داده میشود

در ضمن شما مگر آیت الکرسی را نمیخوانی

جواب تمام سوالات شما در لینکهایی که قرار داده ام هست

شما چرا لینکها را نمیخوانی
فقط لقمه ی حاضر و آماده میخواهی؟



(A)حقیقت ایمان و کفر چیست؟!!#

را بخوان

اصلاً اول بفهمیم ایمان چیست


بهشت و جهنم نتیجه ی ایمان است

و بر طبق صریح آیات و روایات

مومن تنها کسی است که به ولایت امیرالمومنین متولی باشد

تمام انبیای الهی از آدم ابوالبشر پیامبر قبل از رسول الله هم هنگامی که دعوت به ایمان میکردند موقعی که میخواستند کسانی به آنها ایمان بیاورند

باید هم ایمان به خدا و روز جزا میداشتند
هم ایمان به نبوت آن پیامبر
و هم ایمان به نبوت پیامبر آخر الزمان
و هم ایمان به وصایت و ولایت وصی پیامبر آخر الزمان

یعنی ایمان به ولایت علی بن ابیطالب تنها در اسلام نیست

به همین علت هم هست که نام امیرالمومنین در تمام کتب آسمانی تحریف نشده آمده است و خود ایشان هم این نکته را فرموده اند بارها



عمل صالح بدون ایمان پشیزی ارزش ندارد
بر طبق آیات قرآن

عمل کافر حبط است
نابود است

عملی نافع است که از ایمان سرچشمه گرفته باشد

و مومن تنها کسی است که به ولایت علی بن ابیطالب تن در داده باشد


در خود قرآن ذکر شده که خداوند پس از شریعت اسلام تنها اسلام را میپذیرد و نه هیچ دین دیگری را
و از بین مسلمین هم تنها کسانی مومن هستند که تحت ولایت علی بن ابیطالب و مومن به ولایت ایشان باشند
و این را هم با آیات قرآن و روایات اثبات کردیم برای شما











مثقال مثقال اعمال اثر دارد منتها شرط پذیرش اعمال، ایمان است به ولایت علی بن ابیطالب

یک نکته ی بسیار بسیار مهم



ما دو بحث داریم

یکی حقانیت

یکی مورد رحمت واقع شدن



حقانیت تنها فقط و فقط با شیعه ی 12 امام است و این قابل اثبات است


اما مورد رحمت واقع شدن تنها مربوط به خداست

بهشت و جهنمی شدن انسان ها هم تنها به خدا مربوط است


آنچه که ملاک ایمان هم حب و بغض است


کسی با داشتن بغض و دشمنی نسبت به اهل بیت به بهشت نمی رود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

و این از مسلمات است


اما کسانی که بغضی نسبت به اهل بیت ندارند یا از نظر فکری مستضعف هستند و یا احیاناً شیعه نیستند اما محب اهل بیت هستند، هر یک از اینها بنا به مشیت و حکمت و رحمت خدا ممکن است وارد بهشت بشوند



خواندن مطلب زیر هم میتواند کامل کننده باشد:




وَآخَرُونَ مُرْجَوْنَ لِأَمْرِ اللّهِ إِمَّا يُعَذِّبُهُمْ وَإِمَّا يَتُوبُ عَلَيْهِمْ وَاللّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ ﴿۱۰۶-فرقان﴾

و عده‏اى ديگر [كارشان] موقوف به فرمان خداست ‏يا آنان را عذاب مى‏كند و يا توبه آنها را مى‏پذيرد و خدا داناى سنجيده‏كار است (۱۰۶)



روایاتی در ذیل این آیه ی شریف از ائمه اطهار وجود دارد در توضیح این آیه:

از حارث از امام صادق علیه السلام روایت شده است که گفت
از ایشان پرسیدم
آیا میان ایمان و کفر مرتبه ای وجود دارد؟
،
فرمود بله بلکه منازلی وجود دارد که اگر انسان یکی از آنها را انکار کند خدا او را با چهره اش در آتش می اندازد

میان آنان کسانی دیگر هستند که امرشان به خدا واگذار شده است و میان آنان مستضعفان قرار دارند همچنین در میان آنا کسان دیگر هستند که کردارهای نیک را با کردارهای بد آمیخته اند و درمیان آنان (اهل اعراف هستند)، در این سخن خدای تبارک و تعالی که میفرماید (و علی الاعراف رجالٌ)

همچنین در روایتی دیگر میفرمایند: [/b]
مُرْجَوْنَ لِأَمْرِ اللّه گروهی از مشرکان هستند که خون برخی از مسلمانان را ریختند، سپس اسلام آوردند. شرک را رها کردند اما ایمان را با دلهایشان نشناختند تا از مومنان باشند و بهشت بر آنان واجب شود و به جهود و انکار قبلی خود ادامه ندادند تا آتش بر آنان واجب شود پس امر آنان به خدا واگذار شده است.

و از همه ی این روایات جالب تر:
از داود بن فرقد نقل شده است که گفت: به امام صادق علیه السلام عرض کردم آیا مرجون کسانی هستند که فضایل علی علیه السلام برای آنان ذکر شد و گفتند: نمیدانیم شاید چنین باشد و شاید چنین نباشد!
امام فرمودند: امر آنان را عقب بیانداز که خدای عزولجل می فرماید: وَآخَرُونَ مُرْجَوْنَ لِأَمْرِ اللّه

منبع: تفسیر روایی البرهان، ج4،ص710 تا 712

(۱۱/اردیبهشت/۹۱ ۲۲:۴۲)soldier نوشته است: [ -> ]
"فمن يعمل مثقال ذرة خيرا يره و من يعمل مثقال ذرة شرا يره"

چی میشه؟

آیا در این جا هم این اعمال در دایره ولایت پذیری مقبول است؟

پس پاداش اون فرد مسیحی که زندگیش رو فدای مسلمون یا حتی فرد دیگه ای میکنه چیه؟ اون که ولایت پذیری نداره؟


جواب:

مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ خَيْرٌ مِنْها وَ هُمْ مِنْ فَزَعٍ يَوْمَئِذٍ آمِنُونَ (نمل 89)
هر کس كارِ نيك را بیاورد پاداشى بهتر از آن دارد و آنان از وحشت آن روز ايمنند
وَ مَنْ جاءَ بِالسَّيِّئَةِ فَكُبَّتْ وُجُوهُهُمْ فِي النَّارِ هَلْ تُجْزَوْنَ إِلاَّ ما كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ (نمل 90)
هر كس كار بد را انجام دهد آنها به رو در آتش سرنگون شوند آيا جز در مقابل اعمالى كه مى‏كرده‏ايد سزايتان مى‏دهند

نکته بسیار تأمل برانگیزِ دو آیه فوق این است که در این دو آیه خداوند نمی فرمایند (( من جاء بالحسنات )) و یا ((من جاء بالسیئات )) بلکه برای ایمنی از فزع و وحشت روز قیامت آوردن یک حسنه را کافی می داند و برای سرنگونی در آتش تنها آوردن یک سیئه را .
حال سوال اساسی این است که کدام حسنه است که اگر در فردای قیامت بیاوریم از وحشت و سختی روز قیامت در امان میمانیم ؟
و کدام سیئه است که آدمی را به رو و صورت در جهنم می افکند؟
در روضة الواضعین ص 106 آمده است که امام باقر علیه السلام فرمود:
مراد از حسنه ولایت و روش علی علیه السلام است و مراد از سیئه دشمنی و بغض و کینه ی اوست که با آن هیچ عملی مقبول نمیگردد

در کافی از امام صادق علیه السلام از پدر بزرگوارشان از امیر مؤمنان روایت شده است که در مورد این آیه فرموده اند: حسنه، شناخت ولایت و محبت ما اهل بیت است و سیئه، انکار ولایت و دشمنی با ما اهل بیت است
(کافی،ج1،ص185،ح14)
و اِنّی لَغَفّارٌ لِمَن تابَ و امَنَ و عَمِلَ صالحا ثم اهتدی (طه 82)
هر كس كه توبه كند و ايمان آورد و كار شايسته كند و به راه هدايت بيفتد، مى‏آمرزمش. (82)
داود بن كثير رقى گويد بر امام صادق عليه السّلام داخل شدم و عرض كردم
فدايت شوم خداوند تبارك و تعالى فرموده است
وَ إِنِّي لَغَفَّارٌ لِمَنْ تابَ وَ آمَنَ وَ عَمِلَ صالِحاً ثُمَّ اهْتَدى‏
معنى اين هدايت آخرين بعد از توبه و ايمان و عمل صالح چيست؟
فرمود معرفت ائمه طاهرين




شملال بن اسحاق نقل كرده است،
جابر جعفى گفت،
از ابو جعفر عليه السّلام در توضيح كلام خداى تعالى ثُمَّ اهْتَدى‏ پرسيدم.
آن جناب فرمود: خداى سبحان فرموده است؛ من غفّار و بخشنده كسانى هستم كه توبه كنند و ايمان آورند و عمل صالح به جاى آرند؛
و به ولايت ما اهل بيت پيامبر صلى اللَّه عليه و آله هدايت يابند.

از جابر جعفى روايت شد كه از ابو جعفر عليه السّلام در شرح آيه وَ إِنِّي لَغَفَّارٌ لِمَنْ تابَ وَ آمَنَ وَ عَمِلَ صالِحاً ثُمَّ اهْتَدى‏ سؤال شد.
آن حضرت فرمود:
خداى سبحان بخشنده كسانى است كه به ولايت ما اهل بيت پيامبر هدايت يابند.


عبد اللَّه بن جعفر بن محمد بن فيض از پدرش نقل كرد.
ابو جعفر محمد بن على الباقر عليه السّلام از پدر و جدّش روايت كرده است؛
روزى رسول اللَّه صلى اللَّه عليه و آله كه از منزلش بيرون مى‏رفت، فرمود:
«خداى سبحان مى‏فرمايد: إِنِّي لَغَفَّارٌ لِمَنْ تابَ وَ آمَنَ وَ عَمِلَ صالِحاً ثُمَّ اهْتَدى‏

يا على عليه السّلام! هر كسى به سبب ولايت تو هدايت شود مورد غفران و عفو قرار مى‏گيرد.

فضائل الشيعة با ترجمه، ص: 28

سدير گفت:
حضرت باقر داخل مسجد الحرام ميشد من خارج ميشدم
امام دست مرا گرفت و رو بقبله ايستاد
فرمود:
سدير بمردم دستور داده‏اند كه بيايند اطراف اين خانه سنگى طواف نمايند
بعد بيايند پيش ما و ولايت و ارادت خود را بما خانواده اعلام نمايند
اشاره بهمين مطلب است آيه شريفه وَ إِنِّي لَغَفَّارٌ لِمَنْ تابَ وَ آمَنَ وَ عَمِلَ صالِحاً ثُمَّ اهْتَدى‏
با دست بسينه خود اشاره نمود هدايت يابند بولايت ما خاندان.

زندگانى حضرت امام جعفر صادق عليه السلام، ص: 306

بسم رب المهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف)
سلام علیکم
تشکر فراوان علی آقا برادر بزرگتر و عزیزم من یکبار قبلا این تاپیک را خونده بودم ولی این دفعه خیلی برام پربار و مفید بود.
خداوند به شما وپدر و مادر گرامیتان خیرکثیر عنایات کنن و در پناهحضرت حق و آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) همیشه سلامت و موفق باشید .

و خداوند کریم را شکرگزار هستم که این بنده حقیرش را مورد رحمت خودش قرار داد تا تونستم که از زحمتهای که شما در این راستا کشیدید استفاده کنم .
انشاالله که به لطف خود خداوند کریم همگی بتونیم از پیروان و محبان واقعی ۱۴ معصوم صلوات الله علیه اجمعین باشیم .

و بازم خداوند را شکرگزار هستم که که تازه دارم به حقیقت واقعی این دعا ارزشمند پی میبرم ،
دعای عصر غیبت

که از خداوند درخواست میکنیم :
«اللّهمّ! عرّفني نفسك فإنّك إن لم تعرّفني نفسك لم أعرف نبيّك!

خدايا! خودت را به ما بشناسان كه ما عارف تو باشيم و تو معروف ما،
زيرا اگر تو را نشناسيم، پيغمبر تو را نمي‏شناسيم؛

*****
اللّهمّ! عرّفني رسولك فإنّك إن لم‏تعرّفني رسولك لم أعرف حجّتك!

خدايا! پيغمبرت را به ما بشناسان كه اگر پيامبر تو را نشناسيم، امام را نمي‏شناسيم؛
*****

اللّهمّ! عرّفني حجّتك فإنّك إن لم تعرّفني حجّتك ضللت عن‏ديني! »(1)
خدايا! امام را به ما بشناسان كه اگر امام را نشناسيم، از دينمان منحرف و گمراه مي‏شويم.

*****
صلوات

دوستان برای سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فراموششون نشه,
صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ

وَ افْعَلْ بِي مَا أَنْتَ أَهْلُهُ‏وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى رَسُولِهِ
وَ الْأَئِمَّةِ الْمَيَامِينِ مِنْ آلِهِ )أَهْلِهِ( وَ سَلَّمَ تَسْلِيماً )کَثِيراً.

درود فرست بر محمد (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم)
و آل محمد (علیه السلام)

و با من آن کن که لایق حضرت توست .
اللهم صل علي محمد ال محمد و عجل فرجهم

و لعنة الله على عدائهم اجمعين
و جعلنا من خير أنصارهو أعوانه

و المستشهدين بين يديه
واللهم عجل الوليك الفرج.
صفحه: 1 2 3 4 5 6
آدرس های مرجع