کانال بیداری اندیشه در سروش کانال بیداری اندیشه در تلگرام



ارسال پاسخ  به روز آوری
 
رتبه به موضوع
  • 5 رای - 4.4 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
++A مقاله ویژه: ویژه نامه ی امام زمان به بهانه ی نیمه ی شعبان
۲:۱۳, ۲۰/تیر/۹۱ (آخرین ویرایش ارسال: ۲۱/تیر/۹۱ ۱۰:۵۵ توسط محب الزهرا.)
شماره ارسال: #1
آواتار
سلام

من باب نکته

اگر مقاله رو کامل نخونی ضرر کردی

از ما گفتن بود

با تشکر



دعا براي ظهور امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف لازم است
مهم ترين، ضروري ترين و لازم ترين دعايي که بايد مردم در زمان غيبت انجام دهند، دعا براي ظهور امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف است، زيرا که آن حضرت صاحب ما و صاحب عصر و زمان ماست، بلکه صاحب امر، ولي و سرپرست همه جهانيان است، مگر مي شود از او غافل شد در حالي که آن حضرت امام ما است ، و غفلت از امام، يعني غفلت و فراموشي از اصلي از اصول دين.


پس لازم است که براي آن حضرت دعا نموده و پيش از آن که براي خود و نزديکان و آشنايان خود دعا کنيم، براي آن حضرت دعا کنيم.



مرحوم سيد بن طاوس در کتاب «جمال الاصبوع» مي نويسد:

پيشوايان ما عليهم السلام در مورد دعا براي امام عصر صلوات الله عليه اهميت مخصوصي قائل بودند، و اين بيانگر آن است که دعا براي امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف از مهم ترين وظايف اهل اسلام و ايمان مي باشد، و ما روايتي داريم که امام صادق عليه السلام در تعقيب نماز ظهر، کامل ترين دعا را در حق امام زمان ارواحنا فداه انجام مي دادند تا در حق خويشتن.



بديهي است کسي که موقعيت اين بزرگوار را در اسلام بشناسد در پيروي از آن ها عذري براي او باقي نمي ماند. (جمال الاصبوع : 307).

وي در کتاب «فلاح السائل» بعد از آن که فضايل دعا براي برادران ديني را متذکر مي شود، مي نويسد:

اگر با دعا براي مولا به پيشگاه خداي متعال – که مالک و صاحب اختيار زندگان و مردگان است – برويد و دعا کنيد، اميد است که به خاطر آن بزرگوار درهاي اجابت براي شما باز شود، تا خود و ديگران – که براي آنها دعا مي کنيد – مشمول فيض الهي گرديده، و رحمت، کرم و عنايت خدا شامل حالتان گردد، زيرا که شما در دعاي خود به ريسمان او چنگ زده ايد.



ممکن است بگوييد: فلاني و فلاني – که از اساتيدتان هستند – به اين گفتار عمل نمي کنند!

پاسخ آن معلوم است، زيرا که آنها از مولاي ما (صلوات الله عليه) غافل هستند، و در مورد او کوتاهي نموده و سستي مي ورزند.


سيد بن طاووس (رحمه الله عليه) سخن زيباي خود را چنين ادامه داده و مي فرمايد: به آنچه گفتم عمل کنيد که حقيقتي است روشن، و کسي که در مورد مولاي ما سهل انگاري کند و سستي ورزد و از آنچه بيان کردم غافل شود، به خدا سوگند! او در اشتباه است، اشتباهي که مايه ننگ و عار
است.


سپس ايشان مي فرمايد: آيا تاکنون به اهميت اين امر از ديدگاه ائمه اطهار عليهم السلام فکر کرده ايد؟

آيا آن گونه بوده که تاکنون نسبت به اين موضوع با بي اعتنايي رفتار نموده ايد؟

بنابراين، در نمازهاي واجب براي آن حضرت – و کسي که دعابراي او جايز است – زياد دعا کنيد.

سيد بزرگوار با تاکيد خاصي مي فرمايد: باز تکرار مي کنم و مي گويم: با توجه به آنچه که بيان کردم عذري براي شما در اهميت ندادن به دعا براي تعجيل ظهور باقي نمي ماند (فلاح السائل: 44)



صاحب «مکيال المکارم» در اين رابطه مي فرمايد:

همان گونه که آيات و روايات دلالت دارد، دعا از بزرگترين اقسام عبادتها است و ترديدي نيست که مهم ترين نوع دعا و با عظمت ترين آنها، دعا براي کسي است که خداوند حق او را و دعا براي او را بر همه واجب نموده است و به برکت وجود او، نعمت خداوند بر همه مخلوقات او مي رسد.

بنا براين، بر اهل ايمان لازم است که بر اين امر مهم اهتمام ورزيده و در هر مکان و زماني براي تعجيل ظهور آن حضرت دعا نمايند.



اينک مناسب است مطلبي را که گفتار ما را تاييد مي کند، بيان کنيم:

حضرت امام حسن مجتبي عليه السلام در عالم خواب يا مکاشفه به مرحوم آيت الله ميرزا محمد باقر فقيه ايماني فرمودند:

«در منبر ها به مردم بگوييد و به آنان دستور دهيد توبه نموده و درباره تعجيل ظهور حضرت حجت ارواحنا فداه دعا نمايند. دعا براي ظهور آن حضرت مانند نماز ميت نيست که واجب کفايي باشد و با انجام دادن عده اي، از ديگران ساقط شود؛ بلکه مانند نماز هاي پنج گانه که بر هر فرد بالغ واجب است که براي ظهور امام زمان ارواحنا فداه دعا کنند». (مکيال المکارم : 1/ 438)

با توجه به آنچه بيان شد، لزوم و ضرورت دعا براي ظهور حضرت ولي عصر (روحي و ارواحنا له الفداه) معلوم گرديد.



مظلوم ترين فرد عالم

متاسفانه اکنون نه تنها در عبادات فردي بلکه در بسياري از مجالس عمومي نيز از ياد امام زمان ارواحنا فدا و دعا براي تعجيل ظهور آن حضرت غفلت مي شود. متوجه مي شويم که آن حضرت مظلوم ترين فرد عالم هستند.


اکنون جرياناتي را درباره مظلوميت آن بزرگوار ذکر کنيم:

1- حجت الاسلام والمسلمين آقاي حاج سيد اسماعيل شرفي مي گفتند: به عتبات مقدسه مشرف شده بودم و در حرم مطهر حضرت سيدالشهدا عليه السلام مشغول زيارت زيارت بودم. چون دعاي زائرين در قسمت بالاسر حرم مطهر امام حسين عليه السلام مستجاب است در آنجا از خداوند خواستم مرا به محضر مبارک مولايم حضرت مهدي ارواحنا فداه مشرف گرداند و ديدگانم را به جمالم بي مثال آن بزرگوار روشن نمايد. مشغول زيارت بودم که ناگهان خورشيد جهان تاب جمالش ظاهر شد، گرچه در آن هنگام حضرتش را نشناختم ولي شديدا مجذوب آن بزرگوار شدم. پس از سلام از ايشان سوال کردم: آقا شما کيستيد؟
فرمود: من مظلوم ترين فرد عالم هستم.
من متوجه نشدم و با خود گفتم: شايد ايشان از علماي بزرگ نجف هستند و چون مردم به ايشان گرايش پيدا نکرده اند خود را مظلوم ترين فرد عالم مي دانند. در اين هنگام ناگهان متوجه شدم که کسي در کنارم نيست. اينجا بود که فهميدم مظلوم ترين فرد عالم کسي جز امام زمان ارواحنا فداه نيست،
و نعمت حضور آن بزرگوار را زود ازدست دادم.



2- حجه الاسلام و المسلمين آقاي حاج سيد احمد موسوي – که از شيفتگان حضرت امام عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف مي باشند- از حجه الاسلام و المسلمين عالم رباني مرحوم آقاي حاج شيخ محمد جعفر جوادي نقل نموده اند که ايشان در عالم کشف يا شهود خدمت حضرت بقيه الله ارواحنا فداه مشرف شده و ايشان را بسيار غمگين مي بيند، از حال آن بزرگوار سوال مي کند حضرت مي فرمايند: دلم خون است، دلم خون است



3- حضرت امام حسين عليه السلام در عالم مکاشفه به يکي از علماي قم مي فرمايند:

مهدي ما در عصر خودش مظلوم است تا مي تواني در باره مهدي (حضرت مهدي عليه السلام) سخن بگوييد و قلم فرسايي کنيد، آنچه درباره شخصيت اين معصوم بگوييد درباره همه معصومين عليهم السلام گفته ايد؛ آنچه حضرات معصومين ، همه در عصمت، ولايت و امامت يکي هستند و چون عصر، عصر مهدي ما (حضرت مهدي (عليه السلام) ) است، سزاوار است درباره او مطالب گفته شود.

و در خاتمه فرمودند : باز تاکيد مي کنم درباره مهدي ما عليه السلام زياد سخن بگوييد و بنويسيد، مهدي ما عليه السلام مظلوم است، بيش از آنچه نوشته و گفته شود بايد درباره اش نوشت و گفت. (بوستان ولايت: 2/ 18)





نصيحتي از مرحوم حاج شيخ رجب علي خياط

اکنون که از مظلوميت آن حضرت آگاه شديم بايد توجه داشته باشيم که هدف ما از دعا براي ظهور امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف رسيدن به حالات و مقامات نباشد؛ بلکه تقرب به خداوند و رضايت امام زمان ارواحنا فداه را ملاک عمل قرار دهيم.



اينک به اين جريان مهم توجه کنيد:



مرحوم آقاي شرفي که از منتظران ظهور امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف بودند نقل مي کردند :

با يکي از دوستان به محضر مرحوم حاج شيخ رجب علي خياط - که از سابقين و ثابتين در راه انتظار بودند و مردم را به اين راه تشويق مي نمودند – مشرف شديم و از ايشان تقاضاي راهنمايي کرديم.

آن بزرگوار ختم آيه شريفه ( و من يتق الله ... ) را به ما آموختند و فرمودند: اول صدقه بدهيد و چهل روز، روزه بگيريد و اين ختم را در مدت چهل روز انجام دهيد.



نکته مهمي که مرحوم حاج شيخ رجب علي خياط فرمودند اين بود که :

مقصودتان از اين ختم اين باشد که از حضرت امام رضا تقرب به آن بزرگوار را بخواهيد و حاجت هاي مادي را در نظر نگيريد.


مرحوم آقاي شرفي گفتند: من ختم را شروع کردم ولي نتوانستم آن را ادامه دهم ولي رفيق من موفق شد و آن را به پايان رساند.

پس از آن که به مشهد مقدس برگشتيم وقتي ايشان به حرم مطهر حضرت امام رضا عليه السلام مشرف گرديد، متوجه شد که آن حضرت را به صورت نور مشاهده مي کند.

کم کم اين حالت در ايشان تقويت شد تا توانست حضرت را ببيند و با آن حضرت صحبت نمايد.

هدف ما از نقل اين جريان نکته مهمي است که در دعا ها و توسلات وجود دارد که انسان علاوه بر آنکه در انجام نمازها، دعا ها، توسلات و ... بايد اخلاص را رعايت کند، بايد هدف او از انجام آنها تقرب به خداوند باشد تا به اهل بيت (عليهم السلام) نزديک شود. يعني آن ها را براي بندگي و بنده شدن انجام دهد، نه براي رسيدن به حالات و مقامات.

يکي از افراد مشهور و صاحب نفس که با دعا ها و ختوماتي که انجام مي داد گره از کار بسياري افراد مي گشود، در برخورد با يکي از کساني که او را صاحب بصيرت مي دانست از ايشان سوال کرده بود از نظر روحي و باطني من چگونه هستم؟

ايشان پس از تامل در جواب او گفته بودند: شما در کارهاي خدا زياد دخالت کرده ايد!

بنا براين انسان نبايد از دعا ها، اذکار، توسلات و ... هيچ گونه سوء استفاده اي بنمايد، بلکه آنها بايد طريق براي بندگي و مقصد براي بندگي باشد نه اينکه انسان بوسيله آنها دخالت در کارهاي خداوند نموده و يا مردم را به سوي خود جلب نمايد.




تجربه مهمي از مرحوم حاج شيخ حسنعلي اصفهاني

ايشان از کودکي به عبادات و رياضات اشتغال داشت و زحمت فراوان و طاقت فرسايي را براي رسيدن به اهداف بلند روحي متحمل شده بودند که فوق العاده مهم و پر زحمت بوده است

آن بزرگوار هر چه از اذکار، اوراد ، خطومات و همچنين نماز ها و آيات قرآني را که در مدت عمر خود از کودکي انجام داده بودند، يادداشت کرده و صلاح نمي دانستند که آن را در اختيار همگان قرار دهند، به اين جهت آن را مخفي نگه مي داشتند.

مرحوم حاج شيخ حسنعلي اصفهاني در اواخر حيات خود آن کتاب را به مرحوم آيت الله حاج سيد علي رضوي دادند.


مقصود از نقل اين جريان نکته مهمي است که آن را مرحوم حاج شيخ حسنعلي اصفهاني در آخر آن کتاب مرقوم فرموده اند و بايد درس مهمي براي همه کساني که در راه معنويات و سير و سلوک شرعي سعي مي کنند باشد.

ايشان در آخر کتاب خود نوشته بودند اي کاش اين اذکار وخطومات و اين اوراد و زحمات را در راه نزديک شدن و تقرب به امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف انجام مي دادم.


ببينيد! يک شخصيت مهم که نام ايشان زبانزد خاص و عام بوده و هست، چگونه در آخر عمر پس از آن همه تلاش و کوشش خستگي نا پذير و بي نذير، آرزو مي کند که اي کاش هدف خود را از انجام آن همه زحمت و آن همه رنج و مشقت تقرب به حضرت ولي عصر (ارواحنا فداه) قرار داده بودم.

هيچ گونه شک و ترديدي وجود ندارد که مرحوم حاج شيخ حسنعلي اصفهاني داراي قدرت مهم روحي بوده و از نيرو قدرتي بسيار کم نظير در ميان افراد و چهره هاي شناخته شده بهره مند بوده است و با اين همه، آرزو مي کند که کاش سعي و تلاش خود را در راه تقرب به امير عالم هستي زمان خويش بکار مي برد.


به اين نکته توجه کنيد


استفاده از تجربه هاي مردان بزرگ ارزش حيات و نتيجه زندگي را صد ها برابر افزايش مي دهد.



پس اهداف کوچک را کنار بگذاريد و سعي کنيد به آنچه که مرحوم حاج شيخ حسنعلي اصفهاني تجربه نموده و در نوشته خود متذکر شده اند، عمل نماييد و دعا ها و زيارت و ساير عباداتي را که انجام مي دهيد


در راه تقرب به ساحت مقدس حضرت ولي عصر ارواحنا فداه باشد.


اين حقيقتي است که اگر به آن عمل کنيد از حيات و زندگي خود کاملا نتيجه مي گيريد.




تشکيل مجالس دعا



براي تعجيل ظهور امام زمان ارواحنا فداه



صاحب کتاب گرانقدر «مکيال المکارم


»
تشکيل اين مجالس را از وظايف مردم در زمان غيبت حضرت ولي عصر (ارواحنا فداه) شمرده است، مجالسي که مولاي ما امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) در آن ياد ها مي شود، مناقب و فضايل بيکرانش نشر مي گردد، براي حضرتش دعا مي شود و جان و مال در طبق اخلاص گذاشته شده و پيشکش حضرتش مي گردد.



ايشان مي فرمايد:

تشکيل چنين مجالسي موجب ترويج دين خدا و اعلاي کلمه الله، و ياري نيکو کاري و باعث تقوا و تعظيم شعاعر الهي و ياري ولي خداست.



ايشان در ادامه سخن خويش مي فرمايند:

مي توان گفت که در بعضي از اوقات تشکيل چنين مجالسي واجب و ضروري
است؛ مثلا هنگامي که مردم در پرتگاه انحراف و گمراهي قرار گيرند، و تشکيل چنين مجالسي باعث جلوگيري آنان از تباهي و فساد، و سبب هدايت و راهنمايي آنان به راه هدايت گردد. (مکيال المکارم: 2/ 169)




توجه به وظايف زمان غيبت


ايا سزاوار است امير عالم هستي که عالم به همه نيازمندي هاي ما در نظم اين منظومه و همه منظومه ها و کهکشان هاست در ميان ما باشند و ما از ان حضرت غافل باشيم؟



ايا سزاوار است سلول هاي مغزي ميليارد ها انسان بر اثر پنهان بودن نور خدا همچنان در پرده ظلمت قرار داشته باشد؟



آيا در کدامين زمان، تمامي سلول هاي مغزي انسان ها به کار مي افتد و جامه بشريت با گسترش دانش هاي بيکران نهاني پيشرفت مي نمايد؟



آيا در کدامين روزگار، انسان بر اثر آشنا شدن با نور خدا تيرگي ها و تاريکي ها زودگويي ها و تزوير ها را کنار نهاده و با حکومت الهي به عدالت جهاني مي رسند؟



آيا ... و آيا


...



آيا همه اين ها جز در حکومت حضرت بقيه الله ارواحنا فداه ميسر است؟



و چرا به وظيفه هاي دوران غيبت عمل نمي نماييم؟!




اعتياد به عصر غيبت امام عصر ارواحنا فداه پاسخ به همه اين سوالات اين است که ما به عصر غيبت خو گرفته ايم و به تيرگي ها و تاريکي هاي اين دوران عادت نموده ايم!



اعتياد و خو گرفتن انسان به هر چيزي همچون مساله فطرت و طبيعت ، آدمي را بسوي آن جذب مي کند، به طوري که گويي اراده و اختيار را از انسان گرفته است!



اين قدرت را خداوند در نهاد انسان ها نهاده است تا با خو گرفتن به خوبي ها، بدون زحمت و ناخودآگاه به سوي آن ها جذب شوند و از بدي ها و زشتي ها کناره گيرند.



به اين جهت حضرت اميرالمومنين عليه السلام عادت را طبيعت دوم انسان نام نهاده و فرموده اند:



العاده طبع ثان.( شرح غرر الحکم:1/185)

عادت طبيعت دوم (انسان) است.



يکي از عادت هاي شوم اجتماعي که جامعه ما را به خود گرفتار نموده و در بند اسارت خويش کشيده است، سوختن و ساختن و خو گرفتن به وضع موجود و نينديشيدن درباره آينده اي حياتبخش و نجات دهنده مي باشد.



رسول خدا و اهل بيت (عليهم السلام) با بيان مسأله «انتظار» و تشويق انسان ها به سوي آن،مردم را به اشتباه بودن سوختن و ساختن آگاه نموده و با بيان اين مسأله آنان را به اميد و حرمت به سوي آينده پربار فرا خوانده اند.




حضرت امير المؤمنين مي فرمايد:



بغلبه العادات الوصول إلي أشرف المقامات. ( شرح غرر الحکم:3/229)


رسيدن به ارزنده ترين مقامات، با غلبه بر عادات به دست مي آيد.


روش فکري خود را تغيير دهيد


با يک جهش روحي و با يک تغيير فکري،تحول مهمي در خود ايجاد کنيد و راه خود را از افرادي که بي تفاوت نسبت امام زمان و مولا و سرور خود هستند جدا کنيد. يقين داشته باشيد همان گونه که بي تفاوتي و غفلت نسبت به پدر جسماني گناهي بزرگ است ؛ بي تفاوتي و فراموشي از پدر معنوي گناهي بزرگتر است؛سر انجامي تاريک و شوم براي انسان به وجود مي آورد.



اگر تا کنون به امام عصر ارواحنا فداه بي تفاوت بوده و در انديشه ظهور حياتبخش آن حضرت نبوده ايد،اگر تا کنون نمي دانستيد که نسبت امام زمان و رهبر و مولاي خويش وظيفه اي ويژه بر عهده داريد،اکنون که حقيقت را دريافتيد و درک نموديد که در زمان غيبت وظيفه هاي سنگين شرعي بيشتري بر عهده مردم عصر غيبت است، خود را از غفلت نجات بخشيده و با يک اراده مردانه و با يک تصميم جدي ، گذشته خود را جبران کنيد و با تلاش و کوشش در مسير انتظار حضرت بقيه الله ارواحنا فداه گام برداريد و بدانيد که رأفت و مهرباني شديد غفلت هاي گذشته مورد عفو و بخشش قرار گرفته و قلب مهربان آن بزرگوار اشتباهات شما را ناديده خواهد گرفت.


مگر حضرت يوسف (علي نبينا و آله و عليه السلام) به برادران خود با آن همه ظلم و ستمي که بر ايشان روا داشتند، نفرمود:


لا تثريب عليکم اليوم يغفر الله لم و هو أرحم الراحمين

امروز سرزنشي بر شما نيست ،خداوند شما را مي بخشد و او رحم کننده ترين رحم کنندگان است؟!





يقين داشته باشيد روح عظيم انسان، نه براي آن است که وابسته به ماديات و مسائل بي ارزش ديگر گردد؛ بلکه براي آن خلق شده است که با آشنايي با مسائل معنوي و شناخت خداوند و جانشينان خدا به سوي مسايل الهي جلب شود. اين است هدف از خلقت انسان.





آيا سزاوار است در ميان 7 ميليارد جمعيت انسان در سراسر جهان تعدادي بس اندک با مفاسد کمر شکن عصر غيبت آشنايي داشته باشند؟!



اگر همه انسان ها لياقت چنين مقامي را ندارند و اين مقام از آن گروهي خاص است، چرا ما و شما از آنان نباشيم؟


کاروان رفت و تو در خواب و بيابان در پيش / کي روي؟ ره ز که پرسي؟ چه کني؟ چون باشي؟


به سوي امير عالم هستي



يقين داشته باشيد کسي که صادقانه در جست و جوي امام عصر ارواحنا فداه باشد و در راه آن حضرت خدمت نمايد و درباره تعجيل ظهور آن بزرگوار تلاش کند،


سر انجام راه به جايي مي برد و روزنه اي به سويش گشوده مي شود.



بنا بر اين، از کمک و فداکاري نسبت به آن حضرت که دوران غيبت – همچون ريسماني که دشمنان به گردن اول مظلوم عالم هستي حضرت امير المومنين عليه السلام افکنده اند و دستان آن بزرگوار را بستند – دستان آن حضرت را بسته است؛ دست بر نداريد. و با تلاش درباره ي ظهور حضرت ولي عصر ارواحنا فداه تاري از ريسمان غيبت را پاره کنيد.





ممکن نيست کسي در جست و جوي حقيقتي باشد و در راه آن قدم بردارد، مگر آنکه سر انجام به همه ي مقصود خويش و يا حد اقل به مقداري از آن دست يابد.



حضرت امير المومنين عليه السلام مي فرمايند:



من طلب شيئا ناله او بعضه


کسي که در جست و جوي چيزي باشد به تمام آن يا مقداري از آن مي رسد.
[/b] (شرح غرر الحکم: 5/ 305)



شما با قاطعيت و يقين معتقد باشيد که اينک گر چه دوران تاريک غيبت است و هنگام اظهار ولايت و قدرت حضرت ولي عصر (ارواحنا فداه ) نرسيده؛ ولي با اين وجود،آن حضرت قطب دايره امکان و امير عالم هستي هستند و ولايت مطلقه آن بزرگوار سراسر جهان هستي را فرا گرفته است.



در زيارت آن حضرت مي خوانيم



السلام عليک يا قطب العالم

سلام بر شما اي محور عالم هستي!


همه عالم هستي در عصر تاريک غيبت و همچنين در دوران نوراني ظهور،


در پرتو وجود آن وجود مقدس به زندگي ادامه مي دهند و مديون امامت و رهبري آن بزرگوار مي باشند.



نه تنها ذرات مادي جهان که بزرگان معنوي عالم – که مسيحا نفس اند- تابع و پيرو فرمان آن بزرگوارند؛ بلکه شخص حضرت عيسي عليه السلام دم مسيحائي را به يمن وجود حضرتش و اباء گرامي آن بزرگوار بدست آورده است.



در زيارت آن حضرت مي خوانيم



السلام عليک يا امام المسيح

سلام بر شما اي رهبر مسيح!



اين امامت و رهبري مخصوص روزگار پر شکوه ظهور نيست، بلکه اکنون نيزحضرت عيسي عليه السلام در جايگاه عظيم خود افتخار پيروي از مقام امامت و رهبري آن بزرگوار را دارا مي باشد.


در روايتي مي خوانيم


و ما بثلاثين من وحشه


با وجود 30 نفر ( از ياوران خالص) احساس تنهايي براي آن حضرت نيست.
( بحار الانوار: 52/ 153)





مقصود از بيان مطالب گذشته اين نيست که در دوران غيبت، امداد هاي غيبي حضرت ولي عصر ارواحنا فداه از موجودات برداشته شده و آن بزرگوار از کسي دست گيري نمي کند و کسي در عصر تيره غيبت راهي به نور و روزنه اي به روشنايي نمي يابد؛ بلکه – همان گونه که گفتيم – کساني که با صداقت به سوي آن بزرگوار مي شتابند و در پرتو بهره مند شدن از درياي بي کران حضرت ولي عصر ارواحنا فداه روزگار پر شکوه ظهور را لحظه شماري مي نمايند، با پيامي يا نگاهي از سوي حضرتش قلب هاي استوار خويش را استوار مي کنند.


آري؛ اين گونه افراد ريگ در کفش ندارند، و چنين به ما پيام مي دهند:



فاخلع نعليک انک بالوادي المقدس طوي (سوره طه / 111)

کفش خود را در آوريد و ببينيد تا کنون چگونه پاي خود را آزرده ايد که اين چنين از رفتن به سوي امير عالم هستي. قطب عالم امکان باز مانده ايد!



متاسفانه عده اي نه تنها ريگ از کفش نمي گيرند بلکه در کفش ديگران ريگ مي اندازند و آنان را مي آزارند، اين گونه افراد با نيش زبان، نيش تر به قلب دوستان واقعي مي زنند، گويا نمي دانند دشمني با مسير امام زمان ارواحنا فداه و مخالفت با دوستان واقعي آن حضرت، دشمني با آن بزرگوار است.




مگر حضرت امير مومنان علي (عليه السلام) در نهج البلاغه نفرموده اند:



اصدقاوک ثلاثه و اعداوک ثلاثه، فاصدقاوک صديقک، و صديق صديقک، و عدو عدوک، و اعداوک عدوک، و عدو صديقک، و صديق عدوک.



دوستان تو سه گروهند و دشمنان تو نيز سه گروه مي باشند.



اما دوستانت عبارتند از:


1- دوست خودت



2- دوست دوستت



3- دشمن دشمنت


و دشمنانت عبارتند از:


1- دشمن خودت



2- دشمن دوستت



3- دوست دشمنت



بنا بر اين، آيا با دشمني کردن با دوستان امام عصر ارواحنا فداه، مخالفت با آن بزرگوار نيست؟![/b]




توجه به حضرت بقيه الله ارواحنا فداه توجه و زيارت و توسل به ائمه اطهار مايه توجه به خداوند کريم است، به اين جهت به کسي که قصد تقرب به خداوند بزرگ بنمايد به ائمه اطهار روي مي آورد.



در زيارت جامعه مي خوانيم؟


و من قصده توجه بکم

کسي که او (خداوند) را قصد نمايد به سوي شما روي مي آورد




بوسيله توجه به امام زمان ارواحنا فداه و همچنين بقيه ائمه اطهار عليهم السلام درهاي رحمت و مغفرت الهي به سوي انسان گشوده مي شود و تيرگي هاي باطني از دل او برطرف مي گردد.



حضرت باقر العلوم عليه السلام در شرح کلام حضرت امير المومنين عليه السلام «انا باب الله» مي فرمايند:



يعني من توجه بي الي الله غفر له

يعني کسي که بوسيله من به خداوند توجه نمايد آمرزيده مي شود.




بنا براين، با توجه به «باب الله» انسان مورد آمرزش قرار گرفته و گناهان و موانع روحي خود را بر طرف مي نمايد.




گر چه همه چهارده معصوم (عليهم السلام) به دليل دارا بودن «مقام نورانيت» محيط بر هر عصر و زماني هستند و انسان ها در هر عصر و زمان بايد توجه به همه ي آن بزرگواران بنمايند.


ولي بر اساس مقامات تنزليه زمانيه، هر انساني در هر زماني که زندگي مي کند بايد به امام آن عصر توجه بيشتري داشته باشد.



اينک به اين روايت توجه کنيد:


عبد الله بن قدامه ترمدي گويد:



حضرت امام کاظم عليه السلام فرمودند: کسي که درباره 4 چيز شک کند به تمامي آن چه که خداوند آن را نازل فرموده کافر شده است،يکي از آنها شناختن امام در هر عصر و زمان است
که شخص امام را با صفاتي که داراست بشناسد. پس در هر زمان،
معرفت و شناخت نسبت به امام آن زمان واجب است


و چگونه ممکن است کسي معرفت به امام زمان خويش داشته باشد و از عظمت آن بزرگوار آگاه باشد ولي به آن حضرت توجه نداشته باشد؟!

مرحوم ملا قاسم رشتي، که از علماي گذشته بوده، نقل نموده است: يکي از اولياي خدا دعايي را به من تعليم داده و فرمودند: آن را به ديگران ياد بده تا اگر مومني در بلايي گرفتار شد، آن را بخواند که تاثير آن مجرب است.

ايشان دعا را چنين خواندند:



**يا محمد يا علي يا فاطمه يا صاحب الزمان عليهم السلام ادرکني و لا تهلکني.**


من در هنگام خواندن، اندکي تامل کردم. ايشان فرمودند اين عبارت را غلط مي داني؟



عرض کردم آري؛


چون خطاب به 4 نفر است و فعل بعد از آنها بايد جمع آورده شود.


فرمودند: اشتباه مي کني زيرا در اين زمان، نظم دهنده جهان حضرت بقيه الله ارواحنا فداه هستند. ما در اين دعا حضرات محمد، علي و فاطمه عليهم السلام را براي شفاعت نزد آن بزرگوار مي خوانيم
و از آن حضرت به تنهايي استمداد مي کنيم. (دار السلام مرحوم عراقي : 317)





در دعاي شريف ندبه مي خوانيم

اين وجه الله الذي اليه يتوجه الاولياء ؟

کجاست آن چهره الهي که اوليا خدا به سوي او توجه مي نمايند؟



پس در اين زمان نيز اولياي بزرگ خداوند متوجه به امام عصر خويش هستند، گر چه آنان در ميان مردم ناشناخته اند؛ ولي با آن بزرگوار در ارتباط هستند و از فرمايشات آن بزرگوار بهره مند مي شوند.



در زيارت آل ياسين مي خوانيم:

السلام عليک حين تقرء و تبين

سلام بر شما در آن هنگام که (قرآن را ) تلاوت مي کنيد و (اسرار آن را) بيان مي فرماييد.


بنا براين، در عصر و زماني انسان بايد به امام عصر و زمان خويش توجه خاصي داشته باشد.




اکنون به اين روايت که از امام رضا عليه السلام نقل شده است توجه کنيد



حضرت امام رضا عليه السلام از پدران گرامي خود نقل فرموده اند که پيغمبر اکرم صلوات الله عليه در باره فرمايش خداوند: ( روزي که همه انسانها را با امامشان فرا مي خوانيم) فرمودند


هر گروهي با امام زمانش و کتاب خداوند و سنت پيغمبر اکرم خوانده مي شود.


هر انساني در روز قيامت درباره اين سه مساله حياتي مورد پرس و جو و بازرسي قرار مي گيرند:


آيا وظيفه خود را نسبت به امام زمان خود و همچنين کتاب خدا و روش پيغمبر اکرم انجام داده است يا نه.



پس در روز قيامت، در باره مساله مهم امامت و آشنايي و توجه و يا کوتاهي انسان
نسبت به معرفت به امام زمان خويش مورد سوال واقع مي شود.



در واقع اهل بيت عليهم السلام نه تنها با بيانات خود مردم را موظف نموده اند که به ياد سرور عالم هستي باشند و در غيبت و فراغ آن بزرگوار اندوهگين و غمگين باشد؛ بلکه عملا نيز با ريختن اشک و کشيدن آه از دل پر درد، از غيبت طولاني حضرتش؟ همه را درس سوز و انتظار آموخته اند.



اکنون آن چه را که برادران حضرت يوسف عليه السلام به حضرت يعقوب عليه السلام گفتند، به امام زمان ارواحنا فداه عرض مي کنيم.



بدين وسيله از پيشگاه امام رئوف طلب عفو و بخشش مي نماييم:



يا ابانا استغفر لنا ذنوبنا انا کنا خاطئين

اي پدر ما،براي گناهان ما استغفار نما همانا که ما خطا کار بوديم.
( سوره يوسف / 97)





انتظار ظهور يا اعتقاد به ظهور
[/b]

انتظار، تنها به معناي آمادگي براي پذيرش ظهور نيست، بلکه علاوه بر آن، در فکر آن بودن و اميد وار بودن به آن را نيز مي طلبد.



ممکن است بسياري از افراد آمادگي و امکانات براي پذيرايي از مهمان را داشته باشند ولي از کسي دعوت نکرده و در انتظار آمدن مهمان نباشند.


اين گونه افراد تنها به خاطر آمادگي داشتن براي پذيرايي، نمي توان منتظر مهمان دانست؛ زيرا نه در فکر آمدن مهمان هستند و نه از نيامدن ناراحت مي شوند.



به عبارت ديگر : مرحله خودسازي، اصلاح نفس و پاکسازي در صورتي به تکامل و اوج خود مي رسد که انسان در آرزو و انتظار پاکسازي سراسر جهان باشد؛ و تنها به تهذيب نفس خويشتن نينديشد.

پس کسي که براي اصلاح حال خويش تلاش مي کند بايد در انتظار مصلح جهان باشد.




عظمت امام عصر در کلمات اهل بيت عليهم السلام



1- پيغمبر اکرم (صلوات الله عليه) فرمودند:

پدرم و مادرم فداي او باد! او هم نام من و شبيه من است.



اين کلام را پيغمبر اکرم به حضرت امير المومنين عليه السلام


پس از شرح دوران تاسف بار غيبت حضرت ولي عصر ارواحنا فداه بيان نموده اند.



پيامبر فرمودند: بعد از من فتنه اي ايجاد مي شود، فتنه اي کر کننده، بسيار سخت، که در آن هر شخص برگزيده و راز دار سقوط مي کند و اين در هنگامي است که شيعيان تو پنجمين نفر از هفتمين امام از فرزنداتن تو را گم کنند، [/b]براي فقدان او، اهل آسمان و زمين غمگين مي شوند، پس چه بسيارند مردان و زنان با ايماني که در هنگام غيبت او، متعصب، اندوهگين و حيرانند.


سپس آن حضرت سر خود را به آرامي پايين برده و آنگاه سر بلند نموده و فرمودند:

پدر و مادرم فداي او باد، هم نام من و شبيه من و شبيه موسي بن عمران است، براي او پيراهن هايي از نور است که از شعاع قدس فروغ مي گيرد.




2- حضرت امير المومنين عليه السلام فرمودند: جانم فداي او باد ...


اين کلام را علامه مجلسي به حضرت امير المومنين عليه السلام نسبت داده است و فرموده است:

در ديوان شعري که منصوب به آن حضرت مي باشد، از آن بزرگوار نقل شده است که فرموده است:



پس در آن هنگام (بعد از حکومت هاي نا شايسته) از شما کسي که حق را به پا مي دارد قيام مي کند و حق را براي شما مي آورد و به آن عمل مي کند.



او هم نام پيغمبر خداوند است، جانم فداي او باد، پس اي فرزندان من ياري او را ترک نکنيد و براي ياريش بشتابيد. ( بحار الانوار: 51/ 131)



3- حضرت امير المومنين عليه السلام:

پدرم فداي پسر بهترين کنيزان باد!


(حضرت نرجس خاتون عليها السلام شاهزاده بزرگ روم، براي پيوستن به خاندان وحي عليهم السلام لباس کنيزان را پوشيد و در ميان آنان رفت و افتخار جاودانه مادر شدن براي حضرت بقيه الله ارواحنا فداه را نصيب خود ساخت.)



در اين روايت،


اول مظلوم عالم حضرت امير المومنين علي عليه السلام در بيان اوصاف جسماني امام عصر ارواحنا فداه اکتفا کرده اند و از تشريح خصلت هاي معنوي و قدرت هاي ملکوتي آن حضرت خودداري فرموده اند، زيرا با کسي سخن مي گفته اند که علت اصلي همه تباهي ها و فساد ها در عالم خلقت است.



جناب جابر جعفي مي گويد از امام باقر عليه السلام شنيدم مي فرمود: عمر بن خطاب در خدمت حضرت امير المومنين عليه السلام راه مي رفت به آن بزرگوار عرض کرد مرا از نام مهدي خبر ده.



حضرت فرمودند: اما اسم او را حبيبم از من پيمان گرفته که از نام او سخن نگويم، تا آن زمان که خداوند او را بر انگيزاند.



عرض کرد صفت او را به من خبر ده.


حضرت فرمودند: او جواني است

چهار شانه، نيکو روي و زيبا موي که مويش بر شانه اش ريخته و نور صورتش بر سياهي موي سر و صورتش بر تري دارد.



پدرم فداي پسر بهترين کنيزان باد!




4- حضرت امير المومنين عليه السلام

پدرم فداي پسر بهترين کنيزان باد!


آن بزرگوار در اين روايت پايان بخشيدن ظلم وستم گري ستمگران را با شمشير انتقامي که در دست تواناي حضرت بقيه الله (ارواحنا فداه ) مي باشد، بيان نموده و فرموده اند:



او کسي است که جام تلخ زهر را به کام همه ي ستمگران جهان خواهد ريخت.



اکنون به کلام آن بزرگوار که دل غم زدگان را شاد مي کند توجه کنيد



پدرم فداي پسر بهترين کنيزان باد ! – يعني حضرت قائم عجل الله تعالي فرجه الشريف که از فرزندان آن حضرت است - خاري و ذلت را به آنان تحميل مي کند
و با ظرفي که از صبر (دارويي بسيار تلخ) پر است به آنان (ستمگران) مي خوراند، و به آنان چيزي جز شمشير آشوب و فتنه عطا نمي کند . ( الغيبه نعماني: 229)

**آري، در آن روز است که حکومت سقيفه نشينان و وارثان آنان به پايان مي رسد و همگان جام تلخ زهر را سر خواهند کشيد!**





5- حضرت امير المومنين(عليه السلام) فرمودند:



آه، چقدر مشتاقم او را ببينم



اين کلام را حضرت امير المومنين علي عليه السلام پس از بيان فتنه ها و آشوب ها و يا از خصلت هاي امام عصر ارواحنا فداه بيان نموده اند.



آه - و اشاره به قلب مبارک خودشان نمودند- چقدر مشتاقم او را ببينم. ( بحار الانوار: 51/ 115)



تا آن روز که منتقم آل محمد صلي الله عليه و آله و سلم حضرت امام عصر ارواحنا فداه همراه با 313 تن شخصيت خود ساخته که امر ولايت در جان و دل آنان ريشه دوانده است و انتقام همه ي مظلومين جهان را از همه ي ستم گران بگيرند.




حضرت امير المومنين عليه السلام در يکي از خطبه هاي خود مي فرمايند:



هنگامي که مخالفان، خلافت را که حق من بود، غصب کردند در کار خويش انديشه کردم؛ ديدم در آن هنگام به غير از اهل بيت خود ياوري ندارم، راضي نشدم که آنها کشته شوند و چشمي که خاشاک در آن رفته بود را بر نهادم با اينکه استخوان گلويم را گرفته بود، آشاميدم؛ و بر گرفتگي راه نفس ( از بسياري غم و اندوه) و بر چيز هاي تلخ تر از طعم علقم ( که گياهي است بسيار تلخ ) شکيبايي نمودم. ( نهج البلاغه فيض الاسلام : خطبه 26 ص 92)



آري، مظلوم ترين فرد جهان هستي پس از بيان همه ي ستم هايي که بر او روا شده، آنگاه که از فتنه هاي آينده ياد مي کنند


و نام پايان دهنده ي همه ي ظلم ها و ستم ها را به زبان جاري مي سازد، مي فرمايند:



آه، چقدر مشتاقم او را ببينم





6- امام باقر عليه السلام مي فرمايند:


اگر در آن زمان باشم جان خود را براي صاحب اين امر نگه مي دارم


آن حضرت وقتي سخن از آينده و آيندگان به ميان مي آورد و يکي از قيام هايي را که قبل از ظهور حضرت ولي عصر (ارواحنا فداه ) واقع مي شود، بيان مي کنند مي فرمايند:



آگاه باشيد! اگر من آن زمان را درک نمايم، جان خود را براي صاحب اين امر حفظ مي کنم. ( الغيبه نعماني: 273)






7- امام محمد باقر عليه السلام:



پدر و مادرم فداي او باد! او هم نام من و داراي کنيه من است.


روزي در محضر امام محمد باقر عليه السلام بودم، آنگاه که مردم از خدمت آن بزرگوار مرخص شدند به من فرمودند: اي ابا حمزه ثمالي


از چيزهايي که خداوند آن ها را حتمي قرار داده است؛ قيام قائم ما است و کسي که در آنچه مي گويم شک کند خداوند را در حالي که او کافر است، ملاقات مي کند.



پدرم فداي کسي باد که به نام من ناميده شده و به کنيه من کنيه گذاري شده و هفتمين فرد از نسل من است.



پدرم فداي کسي باد که سراسر زمين را پر از عدل و قسط مي نمايد همان گونه که از ظلم و جور پر شده باشد.


اي ابا حمزه

هر کس در زمان او بوده و تسليم فرمان او باشد


همانگونه که
تسليم محمد و علي عليهم السلام بوده،

بهشت بر او واجب است


و کسي که تسليم فرمان وي نشود، خداوند بهشت را بر او حرام مي کند و جايگاه او آتش خواهد بود و چه بد جايگاهي است براي ستم کاران.
(بحار الانوار: 51 / 139 – 24/ 241 – 36/ 394)





8- امام صادق ليه السلام:



اگر در زمان او باشم، در تمام مدت زندگيم به او خدمت مي کنم.



اين کلام را امام صادق عليه السلام هنگامي فرمودند که درباره حضرت بقيه الله ارواحنا فداه از آن حضرت سوال شد:



آيا حضرت قائم متولد شده است؟



حضرت فرمودند: نه، و اگر من زمان او را درک نمايم تمام روزهاي زندگي و حياتم، به او خدمت مي کنم . ( الغيبه نعماني: 273 – بحار الانوار: 51/ 148)




9- امام صادق عليه السلام:



براي نور آل محمد عليهم السلام دعا نمودم.



عباد بن محمد مدايني مي گويد: امام صادق عليه السلام پس از نماز ظهر دست ها را بلند نموده و گفتند: جانم به فدايتان، براي خودتان دعا نموديد؟



فرمودند: براي نور آل محمد عليهم السلام و غايب آنان و کسي که به امر خدا از دشمنان آنان انتقام مي گيرد، دعا نمودم.



البته همه امامان از خاندان وحي نور هستند و معرفت آنان به نورانيت معرفت الله است ولي بنا به فرمايش امام صادق عليه السلام در اين روايت


آن حضرت، نور الانوار مي باشد.




10ـامام موسي کاظم عليه السلام:



پدرم فداي کسي باد که در راه خدا ، ملامت ملامتگران در او تأثير نمي گذارد.



يحيي بن فضل نوفلي مي گويند : حضرت موسي بن جعفر عليهم السلام بعد از نماز عصر دست ها را به دعا بلند نموده و دعايي را قرائت کردند به ان حضرت امر کردند: براي چه کسي دعا نموديد ؟


حضرت فرمودند: براي مهدي آل محمد عليه السلام.



آنگاه فرمودند


پدرم فداي آن وجودي باد ! که شکمي برجسته ، ابرواني پيوسته و ساق هاي باريک دارد و چهار شانه و قوي هيکل و گندومگون است ،و بر اثر تهجد و شب زنده داري رنگش زرد است.



پدرم فداي کسي باد! که شب ها در حال سجده و رکوع ، منتظر غروب ستارگان است.



پدرم فداي کسي باد! که در راه خدا ملامت ملامتگران در او تأثير نمي گذارد، او چراغ هدايت در تاريکي هاي مطلق است.

پدرم فداي او که به امر خدا قيام مي کند.
( بحار الانوار: 86/ 81)





11- حضرت امام رضا عليه السلام:


پدرم و مادرم فدايش باد!



او هم نام جدم رسول خدا صلوات الله عليه و شبيه من و شبيه موسي بن عمران عليهم السلام است




اکنون به کلام امام رضا عليه السلام توجه کنيد



نا گزير فتنه اي سنگين و بسيار سخت واقع مي شود که در آن هر فرد راز دار و بر گزيره اي سقوط مي کند اين در زماني است که شيعيان سومين نفر از فرزندان مرا از دست مي دهند، بر او اهل آسمان و زمين مي گريند و هر مرد و زن جست و جو گر و هر فرد غمگين و حسرت زده بر او مي گريد.



از حضرت امام رضا عليه السلام روايت شده که آن حضرت در مجلس خودشان در خراسان،


هنگام ذکر لفظ «قائم » مي ايستادند و دو دست خود را بر سر مبارک مي نهادند و مي گفتند:



اللهم عجل فرجه و سهل مخرجه



از امام صادق عليه السلام از علت ايستادن در وقتي که لفظ «قائم» - که از القاب حضرت حجت عجل الله تعالي فرجه الشريف برده مي شود سوال شد.


امام صادق (عليه السلام) فرمودند:


به اين جهت که براي ايشان غيبتي است طولاني و از شدت رافت، آن حضرت به دوستانش نظر مي کند به هر کسي که او را به اين لقب ياد نمايد که دلالت بر دولت او و حسرت به غربت او دارد و از تعظيم نمودن بنده اي که براي صاحب خود خضوع مي نمايد اين است که به هنگامي که مولاي با جلالت او با ديدگان شريفش به سوي او مي نگرد، در برابر او بايستد.



پس هر کس اين نام را به زبان مي آورد بايد بايستد و بايد از خداوند بزرگ تعجيل فرج او را طلب نمايد.
( الزام الناصب: 1/ 271)






و السلام عليکم

14 شعبان 1432

اللهم عجل لوليک الفرج
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۸:۳۵, ۱/اسفند/۹۱
شماره ارسال: #2

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
ممنون ازتاپیک عالیت..
{هدف ما از نقل اين جريان نکته مهمي است که در دعا ها و توسلات وجود دارد که انسان علاوه بر آنکه در انجام نمازها، دعا ها، توسلات و ... بايد اخلاص را رعايت کند،
بايد هدف او از انجام آنها تقرب به خداوند باشد
تا به اهل بيت (عليهم السلام) نزديک شود. يعني آن ها را
براي بندگي و بنده شدن انجام دهد، نه براي رسيدن به حالات و مقامات
.}

1سوال!
کسیکه برای دیدن آقا{علاوه بر فرجشون}دعا میکنه،وبرا اینکه کمک کنن تا راه درست وغلطو پیدا کنه تا جز یارانشون باشه...
این دعاها جز حالات ومقامات به حساب میان؟
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۹:۴۲, ۱/اسفند/۹۱
شماره ارسال: #3
آواتار
(۱/اسفند/۹۱ ۱۸:۳۵)tazevared نوشته است:  بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
ممنون ازتاپیک عالیت..
{هدف ما از نقل اين جريان نکته مهمي است که در دعا ها و توسلات وجود دارد که انسان علاوه بر آنکه در انجام نمازها، دعا ها، توسلات و ... بايد اخلاص را رعايت کند،
بايد هدف او از انجام آنها تقرب به خداوند باشد
تا به اهل بيت (عليهم السلام) نزديک شود. يعني آن ها را
براي بندگي و بنده شدن انجام دهد، نه براي رسيدن به حالات و مقامات
.}

1سوال!
کسیکه برای دیدن آقا{علاوه بر فرجشون}دعا میکنه،وبرا اینکه کمک کنن تا راه درست وغلطو پیدا کنه تا جز یارانشون باشه...
این دعاها جز حالات ومقامات به حساب میان؟

سلام

در جواب شما

هدف او از انجام آنها تقرب به خداوند باشد

[b]
نکته ی مهم همین است

نیت و هدف انسان چیست؟؟؟؟؟

مرتاض های هند هم مخالفت با نفس خود می کنند اما هدفشان تقرب به خداوند نیست،

تفاوت این است

بشینیم سنگ هامون رو با خودمون وا کنیم

هدفمون از تعجیل فرج چیست

تاپیک زیر رو مطالعه کنید

بیان آثار و فواید و ویژگی هایی که بر دعا کردن برای تعجیل فرج مترتب است
اما اینکه می خواهید حضرت رو ببینید و سوال و جواب داشته باشید

کجای این خوب نیست

حضرت امام امیرالمومنین علی علیه السلام می فرمایند
اگر بدنبال چیزی باشید به تمام یا قسمتی از آن میرسید

فقط اگر حضرت رو دیدید از قول من به ایشان بفرمایید
دعا کنید با ولایت شما و پدرانتان بمیرم

بگذریم

در حال حاضر حجت خداوند در زمین حضرت مهدی عجل الله هستند

دقت کنید، حجت خداوند در زمین نه برای زمین

از این رو اگر واقعا بخواهید که ایشان را ببینید قطعا خواهید دید

منتظر باشیم

اگر پدر شما سفر حج رفته باشند، شما منتظر آمدن پدرتان هستید، و فقط آمدن پدرتان شما رو خوشحال خواهد کرد نه فرد دیگری
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۹:۵۰, ۱/اسفند/۹۱
شماره ارسال: #4
آواتار
سلام


اللهم صل علي محمد وال محمد وعجل فرجهم

اللهم عجل لوليك الفرج

اللهم صل علي محمد وال محمد و عجل فرجهم

يا علي عليه السلام
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۲۳:۱۲, ۲/اسفند/۹۱
شماره ارسال: #5

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
ممنون ازوقتی که گذاشتی وجواب دادی..
انشاالله اگه هرکدوم ازخواسته هام خدایی نیست بهشون نرسم،که نکنه یه وقت ازش دورشمSad
خواهشاشمام برام دعا کنید..انشاالله همه بچه های تالار اندیشه به همه
خواسته های خداییشون برسن
یا صاحب الزمان خودم وپدرومادرم بفداتون...


اللهم عجل لولیک الفرج وفرجنابهم
(الهی بلغ بایمانی اکمل الایمان،وجعل یقینی افضل الیقین،وانته بنیتی الی احسن النیات وبعملی الی احسن الاعمال....امین)

یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۷:۱۱, ۲۲/خرداد/۹۳
شماره ارسال: #6
آواتار
با سلام ای آقا
شبتان مهتابی
روز میلاد شما در پیش است
عرض تبریک آقا
و کمی بی تابی
ای نفس ها به فدای کف نعلین شما
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۰:۴۶, ۱۲/آذر/۹۳
شماره ارسال: #7
آواتار
بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

نقل قول:
فرمود: منمظلوم ترين فرد عالم هستم.
Sad

نقل قول:
پيامبر فرمودند:
بعد از من فتنه اي ايجاد مي شود، فتنه اي کر کننده، بسيار سخت، که در آن هر شخص برگزيده و راز دار سقوط مي کند
و اين در هنگامي است که
شيعيان تو پنجمين نفر از هفتمين امام از فرزندانت تو را گم کنند،
براي فقدان او، اهل آسمان و زمين غمگين مي شوند، پس چه بسيارند مردان و زنان با ايماني که در هنگام غيبت او، متعصب، اندوهگين و حيرانند.

سپس آن حضرت سر خود را به آرامي پايين برده و آنگاه سر بلند نموده و فرمودند:



پدر و مادرم فداي او باد، هم نام من و شبيه من و شبيه موسي بن عمران است، براي او پيراهن هايي از نور است که از شعاع قدس فروغ مي گيرد.
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
ارسال پاسخ  به روز آوری


[-]
کاربرانی که این موضوع را مشاهده می کنند:
1 میهمان

[-]
موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: مشاهده: آخرین ارسال
  راه رسیدن به امام زمان چیست؟! (مقاله ی ویژه)!!!!! علی 110 27 13,538 ۱۰/مهر/۹۶ ۱۵:۳۸
آخرین ارسال: راوی110
  رنج نامه های امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) سدرة المنتهی 2 562 ۱۳/بهمن/۹۵ ۱۰:۲۸
آخرین ارسال: آوا
  تا رسیدن به محضر امام زمان : شناخت مادر امام مصباح 5 1,434 ۳/اسفند/۹۴ ۱۱:۲۹
آخرین ارسال: مصباح
Question تاکید 12 تن از مراجع تقلید و بزرگان بر احیای شب نیمه شعبان mahdy30na 1 604 ۱۲/خرداد/۹۴ ۲۲:۰۹
آخرین ارسال: Ramin_Ghn
  (A+)صفتی که تمام یاران امام زمان دارند و صفتی که هیچ یک از یاران امام زمان ندارند!!!!!!!! علی 110 4 8,457 ۲۴/آبان/۹۳ ۹:۴۵
آخرین ارسال: راوی110
  هشداری بسیار جدی به منتظران ظهور(مقاله ویژه) علی 110 12 8,430 ۱۸/شهریور/۹۳ ۱۰:۰۴
آخرین ارسال: بچه های گمنام
  مدیرت زمان منتظر**//مدیریت پروژه\\**(پست ویژه) ضحی 7 2,593 ۲۱/مرداد/۹۳ ۲۲:۰۲
آخرین ارسال: ضحی

پرش در بین بخشها:


بالا