کانال بیداری اندیشه در سروش کانال بیداری اندیشه در تلگرام



ارسال پاسخ  به روز آوری
 
رتبه به موضوع
  • 2 رای - 4.5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
هشداری بسیار جدی به منتظران ظهور(مقاله ویژه)
۲۳:۵۴, ۱۴/آبان/۹۱
شماره ارسال: #1
آواتار
بسم الله الرحمن الرحیم
استدعا دارم که این تاپیک را به طور کامل مطالعه بفرماید!!!!!!!!!!!!!!!!

در پی این ارسال یکی از کاربران گرامی و تازه وارد تالار:
برآن شدم تا مطالب مهمی را در مورد بحث ظهور حضرت حجت تقدیم کنم
ابتدا مباحثی پیرامون این بخش از نظرات ایشون:
(۱۴/آبان/۹۱ ۲۱:۲۷)123 kamran نوشته است:  
باور کنین دیگه خسته شدم انقدر منتظر موندم.
پس چی شد انقدر گفتین ظهور نزدیکه، ظهور نزدیکه؟
پس چی شد حرف های آیت الله بهجت ؟

یکی از شباهت های حضرت حجت با انبیای الهی وجه شباهت ایشان با حضرت نوح علیه السلام است

در کتاب کمال الدین شیخ صدوق، ترجمه كمره‏اى، ج‏1، ص: 235 یکی از وجوه تشابه این چنین ذکر شده است

امام صادق عليه السلام فرمود:

چون خداى تبارك و تعالى نبوت نوح عليه السلام را را آشكار كرد و شيعیانش يقين به فرج نمودند گرفتارى سخت شد تا كار به يك سختى ناگوارى كشيد كه برعلیه شيعیانش چرخيد و مخالفان به نوح هجوم كردند و او را بسختى زدند تا پاره‏اى اوقات سه روز بيهوش افتاده بود و خون از گوشش ميريخت تا بهوش آمد، اين حادثه بعد از سيصد سال از بعثت او رخ داد كه آن حضرت در ميان اين مدت شب و روز آنها را دعوت ميكرد مردم از او میگریختند، پنهانى دعوت مي كرد اجابت نميكردند آشكارا دعوت مى‏كرد رو برميگردانيدند، پس از سيصد سال در دل گرفت كه به آنها نفرين كند و پس از نماز بامداد براى نفرين نشسته بود كه يك دسته از فرشتگان از آسمان هفتم بر وى فرود آمدند و مركب از سه فرشته بودند، بر او سلام كردند و عرض كردند اى پيغمبر خدا ما يك حاجت داريم فرمود چيست؟

گفتند نفرين بر قوم خود را واپس انداز زيرا اين نخست سطوتى است كه خدا در زمين اظهار ميكند

فرمود نفرين بر آنان را سيصد سال ديگر پس انداختم و بسوى آن‏ها برگشت و همان كار دعوت را پيش گرفت و آنها هم همان كارها را كردند تا چون سيصد سال گذشت و از ايمان آنها نوميد شد در هنگام ظهر براى نفرين به آنها نشسته بود كه يك دسته از آسمان ششم بر او فرود آمدند و سه فرشته بودند بر او سلام كردند و گفتند ما يك دسته از آسمان ششم هستيم بامداد بيرون شديم و نيمه روز نزد تو آمديم سپس از او همان درخواست نمايندگان آسمان هفتم را نمودند و آنها را به همان پاسخ آنان پاسخ داد و بسوى قوم برگشت و بدعوت آن‏ها ادامه داد

دعايش جز گريز اثرى در آنها نداشت تا سيصد سال ديگر گذشت كه تتمه نهصد سال بود شيعیانش نزد وى آمدند و از آنچه كه از آزار عامه و سركشان قوم ميكشيدند بوى شكايت كردند و از او خواستند دعا كند تا فرج آيد

آنها را اجابت كرد و دعا كرد، جبرئيل عليه السلام فرمود آمد به او عرض كرد خداى تبارك و تعالى دعوت تو را اجابت كرد به شيعیانت بگو خرما بخورندند و هسته‏اش را بكارند و پرورش دهند تا ميوه دهد، چون ميوه داد فرج آيد،

خدا را حمد و ثنا گفت و به آنها اين موضوع را فهمانيد بدين مژده شاد شدند و خرما خوردند و هسته را كاشتند و پروريد تا ميوه آورد و خرماى آن را نزد نوح عليه السلام بردند و درخواست وفاى به وعده كردند و نوح از خداى عز و جل خواهش فرج كرد

خدا به او وحى كرد به آن‏ها بگو همين خرما را هم بخورند و هسته‏اش را بكارند و چون ميوه آورد به شما فرج مى‏دهم چون گمان بردند وعده نوح خلف شده یک سوم آن‏ها از دين برگشتند و دو سوم آن‏ها باقى ماندند و خرما را خوردند و دانه‏اش كشتند تا چون ميوه آورد نزد نوح عليه السلام آوردند و به او خبر دادند و از او خواهش كردند كه به وعده عمل شود او هم از خداى عز و جل خواهش فرج كرد

و خدا به او وحى كرد به آنها بگو اين ميوه را هم بخوريد و هسته‏اش را بكاريد يك سوم ديگر هم از دين برگشتند و يك سوم بجا ماندند و خرماها را خوردند و هسته آن را كشتند و چون ميوه آورد نزد نوح آوردند و گفتند از ما كمى باقى مانده و ما هم در صورت تاخير فرج بر خود نگرانيم و مى‏ترسيم كه هلاك شويم

نوح نماز خواند و عرض كرد پروردگارا از يارانم جز اين دسته نمانده است مى‏ترسم هلاك شوند اگر باز فرج بتاخير افتد خدا به او وحى كرد من دعاى تو را اجابت كردم اكنون كشتى را بساز ميان اجابت دعا و طوفان هم پنجاه سال فاصله شد

كمال الدين-ترجمه كمره‏اى، ج‏1، ص: 236
مرحوم آیت الله سید محمد تقی موسوی اصفهانی در کتاب بسیار ارزشمند مکیال المکارم در این خصوص می فرمایند:

در حدیثی از امام حسن عسکری علیه السلام آمده است که:

فرج نوح علیه السلام و اصحابش را خداوند آن قدر به تأخیر انداخت تا این که بیشتر معتقدین به آ ن حضرت از او برگشتند. فرج قائم عجل الله فرجه الشریف را نیز خداوند آن قدر به تأخیر می اندازد که بیشتر معتقدین به آن حضرت از او برمیگردند.
این امر دلایل متعددی دارد که یکی از وجوهش در کتاب غیبت نعمانی، ترجمه غفارى، ص: 296 از قول امام صادق علیه السلام چنین بیان میکنند که:

امام صادق عليه السّلام روايت كرده‏اند كه آن حضرت فرمود:

«به خدا سوگند بدون ترديد مانند درهم شكستن شیشه درهم خواهيد شكست البتّه آن شيشه به صورت اوّليه باز گردانده شود (آن را ذوب كرده از نو بسازند) و بدان صورت [چنان كه بوده‏] باز مى‏گردد (قابل ترميم و باز يافتن شكل نخستين خود است) به خدا سوگند حتما درهم خواهيد شكست همچون شكستن سفال (گل پخته)، همانا سفال البتّه مى‏شكند ولى (بدان صورت نخستين) چنان كه بوده است باز نمى‏گردد (قابل ترميم نيست) [و] به خدا قسم حتما غربال خواهيد شد [و] سوگند به‏ خدا بدون شكّ از يك ديگر باز شناخته خواهيد شد [و] به خدا قسم پاكسازى خواهيد گشت تا جايى كه از شما جز اندكى باقى نماند ».



و اما در مورد این مواردی که ذکر کردید:


(۱۴/آبان/۹۱ ۲۱:۲۷)123 kamran نوشته است:  
بعدم با این وضع گرونی ها ادامه خواهد داشتف تحریم ها هم بیشتر خوا هد شد و نفتمونم تا چند وقته دیگر تموم میشه ، و کلی بد بختی که جلوی راه ما جوونا هست ، حالا
اگر این وسط هم یک کشور بخواد حمله کنه قوزه بالا قوز میشه ،تازه برای نشانه های ظهورم انقدر اسم گذاری نکنین ،بداء پیش میاد.



امام صادق علیه السام در ذیل آیه شریفه

وَ لَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرينَ (155-بقره)

ما بطور حتم و بدون استثناء همگى شما را يا با خوف و يا گرسنگى و يا نقص اموال و جانها و ميوه‏ها مى‏آزمائيم، و تو اى پيامبر صابران را بشارت ده (155)

می فرمایند:

پیش از قیام قائم علیه السلام، نشانه هایی است که امتحانی از جانب خداوند متعال برای بندگان مومنش می باشد.

راوی میگوید: به حضرت عرض کردم: آن نشانه ها چیست؟

حضرت فرمود: آیه وَ لَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرينَ (155-بقره)

است. سپس ادامه دادند وَ لَنَبْلُوَنَّكُمْ یعنی مومنان
بِشَيْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ یعنی از پاداشاهانی از فرزندان فلان در اواخر سلطنتشان
وَ الْجُوعِ به خاطر گرانی کالاهایشان
وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ یعنی بی فایده بودن تجارت ها و کم بودن سود آن
وَ الْأَنْفُسِ یعنی مرگ زود هنگام (و ناگهانی)
وَ الثَّمَراتِ یعنی کم بودن سود چیزهایی که کاشته میشود و کم بودن برکت میوه ها
وَ بَشِّرِ الصَّابِرينَ یعنی به هنگام قیام حضرت قائم علیه السلام.

سپس فرمود: ای محمد! این مطالب تأویل این آیه است و خداوند عز و جل می فرماید: وَ ما يَعْلَمُ تَأْويلَهُ إِلاَّ اللَّهُ وَ الرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْ (7 آل عمران){ در حالى كه تأويل آن را جز خداى نمى‏داند. و آنان كه قدم در دانش استوار كرده‏ان }



و در همین مورد هم خدا در قرآن میفرماید:

" أَ حَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَ هُمْ لا يُفْتَنُونَ وَ لَقَدْ فَتَنَّا الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ، فَلَيَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِينَ صَدَقُوا وَ لَيَعْلَمَنَّ الْكاذِبِينَ، أَمْ حَسِبَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ السَّيِّئاتِ أَنْ يَسْبِقُونا، ساءَ ما يَحْكُمُونَ" (عنکبوت-4)

آيا مردم پنداشته‏اند به صرف اينكه بگويند ايمان آورده‏ايم رها مى‏شوند؟ و ديگر مورد آزمايش قرار نمى‏گيرند؟ نه، چنين نيست، ما آنها را كه قبل از ايشان بودند نيز بيازموديم، و خدا بايد آنهايى را كه راست گفته‏اند از يك سو، و آنها كه دروغگويند از سويى ديگر جدا و مشخص كند، و يا بدكاران گمان كرده‏اند كه مى‏توانند از ما سبقت بگيرند؟ چه بد حكمى است كه مى‏كنند.



یک نکته ی بسیار مهم در این آیه قرآن و حدیث مربوط به این آیه شریف است

و آن این است که بشارت برای ظهور فقط مربوط به صابران است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

یعنی اگر کسی اهل صبر بر مصیبت ها و مشکلات نبود

یعنی اگر کسی اهل صبر بر سختی های طاعت فرامین خدا نبود

یعنی اگر کسی اهل صبر بر معصیت نبود و مقابل وسوسه ی نفس صابر نبود

برای چنین کسی ظهور بشارتی ندارد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



و همانطور که در این تاپیک
چگونه از فتنه های آخرالزمان در امان باشیم؟؟!!
هم خدمت دوستان خیلی وقت پیش عرض کردم
فتنه های به مراتب بزرگتری در راه است
و مسلم بر طبق فرمایشات مولا علی در این خطبه
فتنه‏اى اضطراب آور،شكننده و نابود كننده،آغاز خواهد شد!!!!!!!
بدون شک کسانی که مال حرام در شکم خود فروبرند، ولو علامه ی دهر هم که باشند در فتنه ی عظیم آخر الزمان گمراه خواهند شد و نفهم می شوند


اما در کنار این مطالب

دو نکته بسیار حائز اهمیت است

به مراتب برای ما باید مهمتر از خود ظهور حضرت باشد

همانطور هم که در تاپیک
مهم نیست امام زمان کی تشریف می آورند ....!
خدمت دوستان عرض کرده بودم


بسیار مهم هست که ایشان کی می آیند

اما به فرض که دانستیم

خوب که چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

آیا آماده ایم که در رکاب ایشان باشیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

آماده بودن ما نشانه هایی دارد یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

آیا در حال ادای حق الناس و حق الله هستیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

برای بودن در رکاب امام زمان بیش از هر چیز تقوا نیاز هست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

تقوا یعنی مقدم کردن خواست خدا بر خواست نفس!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


دوستان اگر ایشان الان ظهور کنند از ما چه میخواهند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

میخواهند ما به اوامر الهی تن در دهیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

مهمّ تر از دعا براى تعجيل فرج حضرت مهدى ـ عجّل اللّه تعالى فرجه الشّريف ـ ، دعا براى بقاى ايمان و ثبات قدم در عقيده و عدم انكار آن حضرت تا ظهور او مى باشد؛

زيرا مردن، تنها قطع حياتِ دنياى چند روزه ى فانى است؛ اما بيرون رفتن از عقيده ى صحيح، موجب هلاكت ابدى از حيات جاويد آخرت و خلود در جهنّم است،


لذا حضرت امير ـ عليه السّلام ـ در ليلةُ المَبيت از رسول اكرم ـ صلّى اللّه عليه وآله وسلّم ـ مى پرسد:

«أَفِى سَلامَةٍ مِنْ دِينِى؟»
آيا دين من سالم خواهد بود؟

يعنى از استقامت در دين و ثبات ايمان و عقيده تا مرز شهادت را كه از خود شهادت بالاتر است

به جای اینکه مرتب به فکر این باشیم که حضرت کی ظهور خواهند کرد باید مقداری بیشتر به فکر وظایف منتظران و حفظ ایمان خودمان باشیم چرا که ایمان نیم بند در آخرالزمان نمیتواند انسان را در آن ابتلائات سخت نجات دهد
همانطور که بارها گفته ام بودن در رکاب ولی خدا بسیار سنگین است و سخت و نیاز به ایمان و تسلیم مطلق بودن دارد
چنانچه موسی علیه السلام هم نتوانست بودن در رکاب ولی اعظم خدا را تاب بیاورد چرا که با عقل خود محک میزد اعمال ولی خدا را!!!!!!!!!!!!!!!!!!


اما ادامه ی مطلب در مورد این اظهارات است
(۱۴/آبان/۹۱ ۲۱:۲۷)123 kamran نوشته است:  
فکر نمکنین یک حرکت جهادی عظیم سرتا سر دنیا باید انجام بدین ، و گرنه فقط تو ایران یا یکی دو کشور فایده ایی ندارد.مثلآ همین 40 روز دعای عهد.


بسیار توجه داشته باشید که در عین همه ی اینها حواستان باشد که بر طبق صریح روایات:

امام جواد علیه السلام می فرمایند:

إنَّ الله تبارک و تعالی يَصْلُحُ لَهُ أَمْرَهُ فِي لَيْلَةٍ كَمَا أَصْلَحَ أَمْرَ نَبِيِّهِ مُوسَى ع وَ يُخْرِجُهُ مِنَ الْحَيْرَةِ وَ الْغَيْبَةِ إِلَى نُورِ الْفَرَجِ وَ الظُّهُور

خداوند متعال امر مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف را در یک شب اصلاح میکند (زمینه ظهور ایشان را فراهم می آورند) چنانچه كار موسى عليه السلام را درست كرد و او را از حيرت و غيبت به روشنائى فرج و ظهور بكشاند

كمال الدين و تمام النعمة، ج‏1، ص: 153

و این هم در حقیقت یکی دیگر از وجوه شباهت حضرت حجت به حضرت موسی علیها السلام است



و در روایتی دیگر داریم که

امام حسن علیه السلام زمان ظهور را از رسول الله پرسیدند:

يَا رَسُولَ اللَّهِ مَتَى يَخْرُجُ الْقَائِمُ مِنْ ذُرِّيَّتِكَ فَقَالَ ع مَثَلُهُ مَثَلُ السَّاعَةِ الَّتِي لا يُجَلِّيها لِوَقْتِها إِلَّا هُوَ ثَقُلَتْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ لا تَأْتِيكُمْ إِلَّا بَغْتَة

به پيامبر اكرم صلى اللَّه عليه و آله و سلم گفتند: اى رسول خدا! قائم از فرزندان شما كى خروج مى‏كند؟ فرمود: مثل او مثل قيامت است كه «لا يُجَلِّيها لِوَقْتِها إِلَّا هُوَ ثَقُلَتْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ لا تَأْتِيكُمْ إِلَّا بَغْتَةً»(187-اعراف).

بر اهل آسمان و زمین سنگین است و او ناگهانی خواهد آمد

كمال الدين-ترجمه پهلوان، ج‏2، ص: 64



و باید کاملاً هواسمان باشد که از نشانه های ایمان این است که همانطور که ائمه در ادعیه به ما آموزش داده اند، مومن باید حقیقتاً (نه در ظاهر و بر زبان) ظهور را نزدیک بداند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! و اساساً دشمنان اهل بیت هستند که ظهور حضرت را دور میپندارند

همچنان که در دعای عهد میخوانیم:


انهم يرونه بعيدا و نريه قريبا

اينان ظهورش را دور پندارند ولى ما كه نزديك مى بينيم



بر طبق صریح روایات هیچ چیز مانند دعای حقیقی در تعجیل در فرج اثر ندارد(و دعای حقیقی از نشانه هایش این است که شخص نباید مخالف مقتضای استجابت دعایش عمل کند، آنچه که مایه ی ناخوشنودی خدا و امام زمان است را انجام بدهد و از طرف دیگر به ظاهر دعا کند که میخواهد که در فرج حضرت تعجیل شود)







مخلص کلام اینکه

نباید ظهور را دور دید و نا امید شد

و این خود یکی از وظایف منتظران و مراتب ابتلا و امتحان ایمان است

و روایات هم تصریح دارند که امر ظهور میتواند در یک شب محقق شود و ناگهانی صورت گیرد

(۱۴/آبان/۹۱ ۲۱:۲۷)123 kamran نوشته است:  
اگر تأخیر افتادن ظهور بخاطره گناهان ماست، آدم ها درست نمیشن که هیچی هر روز بدتر از دیروز هم میشن، پس این طوری هم آقا ظهور نمیکنن.
پیشنهاد اکید دارم که پاسخ به این مطلب رو در این تاپیک مطالعه بفرماید:
مطالب دیگری هم میخواستم تقدیم کنم که خوب به دلایلی فعلاً....
التماس دعا
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و جعلنا من خیر اعوانه و انصاره والمستشهدین بین یدیه و لعنت علی اعدائهم اجمعین

امضای علی 110
پرستش به عبادت نیست، به اطاعت است!!!!
از که اطاعت می کنیم؟!
همو معبود ماست!!

امام زمان علیه السلام:
ظهور ما به تأخیر نیفتاده مگر به سبب اعمال ناپسندی که از ایشان (شیعیان) سر می‌زند و خبر آنها به ما می‌رسد.

ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۰:۲۳, ۱۵/آبان/۹۱ (آخرین ویرایش ارسال: ۱۶/آبان/۹۱ ۲۱:۳۱ توسط mohammad reza.)
شماره ارسال: #2
آواتار
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
دست علی آقا درد نکنه
گفتم که تو ارسال آقا کامران
نقل قول:بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
تا ظهور موسی (علیه السلام) بی اسرائیل انواع امتحانات رو پس داد
ولی دست از دعا برنداشتن
به بردگی کشیده شدن با اندک غذائی زنده بودن
بازم دست از دعا برنداشتن
امتحان نشده یوسف زهرا (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم) رو میخوای ببینی
هنوز که سختی نکشیدیم
من منتظر خیلی بدتر از اینشم
هرچند که دووم آوردن سخت باشه
ولی خودم و شمارو به صبر و استقامت سفارش میکنم
صلوات
یا الله
هنوز ماها امتحان پس ندادیم
خیلی از آقایونی که لیتر لیتر برای امام زمان (علیه السلام) گریه میکنن به موقش از ترس یه سیلی برای مولا تو لونه موشها قایم میشن
فقط دعا کنیم تا خدا نزاره از صراط مستقیم منحرف بشیم
آیه 8 سوره آل عمران رو تو قنوتهاتون بخونید
دعای
یا الله یا رحمان یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک
رو هم در طول روز بگید
و در تک تک ثانیه های زندگیتون دین خدا دقدقه ذهنتون باشه
برای من هم دعا کنید به آنچه میدانم عمل کنم
صلوات
یا الله
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۲۰:۲۱, ۱۶/آبان/۹۱
شماره ارسال: #3
آواتار
نقل قول:امتحان نشده یوسف زهرا (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم) رو میخوای ببینی
هنوز که سختی نکشیدیم
من منتظر خیلی بدتر از اینشم
هرچند که دووم آوردن سخت باشه
ولی خودم و شمارو به صبر و استقامت سفارش میکنم


"أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَ لَمَّا يَأْتِکُمْ مَثَلُ الَّذينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلِکُمْ مَسَّتْهُمُ الْبَأْساءُ وَ

الضَّرَّاءُ وَ زُلْزِلُوا حَتَّى يَقُولَ الرَّسُولُ وَ الَّذينَ آمَنُوا مَعَهُ مَتى‏ نَصْرُ ال
لَّهِ أَلا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ

قَريبٌ"
(آیه 214 سوره بقره)

آیا پنداشته اید در حالی که هنوز حادثه هایی مانند حوادث گذشتگان شما را نیامده ،

وارد بهشت می شوید؟! به آنان سختی ها و آسیب هایی رسید وچنان متزلزل و

مضطرب شدند تا جایی که پیامبر و کسانی که با او ایمان آورده بودند [ در مقام دعا و

درخواست یاری ] می گفتند: یاری خدا چه زمانی است؟ [ به آنان گفتیم: ] آگاه

باشید! یقیناً یاری خدا نزدیک است
.


نقل قول:فکر نمکنین یک حرکت جهادی عظیم سرتا سر دنیا باید انجام بدین ، و گرنه فقط تو ایران یا یکی دو کشور فایده ایی ندارد.مثلآ همین 40 روز دعای عهد.


"...إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ..."
(بخشی از آیه 11 سوره رعد)

یقیناً خدا سرنوشت هیچ ملتی را [ به سوی بلا ، نکبت ، شکست و شقاوت ]

تغییر نمی دهد
تا آنکه آنان آنچه را [ از صفات خوب و رفتار شایسته و پسندیده ] در

وجودشان قرار دارد به زشتی ها و گناه تغییر دهند.


ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۰:۰۱, ۱۷/آبان/۹۱ (آخرین ویرایش ارسال: ۱۷/آبان/۹۱ ۰:۰۵ توسط علی 110.)
شماره ارسال: #4
آواتار
(۱۶/آبان/۹۱ ۲۰:۲۱)fatemeh نوشته است:  
"...إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ..."
(بخشی از آیه 11 سوره رعد)

یقیناً خدا سرنوشت هیچ ملتی را [ به سوی بلا ، نکبت ، شکست و شقاوت ]

تغییر نمی دهد
تا آنکه آنان آنچه را [ از صفات خوب و رفتار شایسته و پسندیده ] در

وجودشان قرار دارد به زشتی ها و گناه تغییر دهند.




ضمن تشکر از مشارکت شما
این آیه برای این منظور ابداً کاربردی ندارد
البته معروف شده به غلط که برای این موارد به کار رود
و این یکی از غلطهای بسیاری است که در آثار مرحوم شریعتی هم به وفور یافت میشود
دوستان
معنای این آیه به هیچ وجه این نیست که شما اگر وضعتان خوب نباشد، خدا به شما کاری ندارد تا خودتان را خوب کنید
سیاق آیه این چنین نیست
از دو طریق توضیح میدم خدمت شما
ببینید اولاً کسی که میگوید اول من باید تکونی بخورم تا خدا در عوض کاری کند
هنوز نفهمیده که حتی همان تکان هم به توفیق الهی خورده و اگر توفیق خدا شامل حالش نبود توانی و عزمی برای گام برداشتن به سمت خیر نداشته
علاوه بر این که خداوند رحمتش بر غضبش پیشه دارد
علاوه بر آن خداوند صاحب فضل است
نه تنها صاحب فضل است که صاحب فضل عظیم است
حال میدانید فضل چیست؟
فضل یعنی بدون استحقاق بخشیدن!!!!!!!!!!
اضافی و فاضل
یعنی چه حالا
ارتباطش با این آیه چیست و چرا ناقض برداشت معروفی است که به غلط معمولاً از این آیه میشود
ثانیا از سر رحمت و فضل خود بارها شده است بر کسان و حتی امتهایی که کفران نعمت کرده اند و در مسیر خیر گام بر نمیدارند فیض میدهد و مقلب القلوبی میکند
کما اینکه بسیار دیده اید که کسانی امری گناه میکنند و بر اثر فضلی بی استحقاق دستگیری میشوند

اما همانطور که سیاق آیه هم نشان میدهد
منظور این است که خدا اگر نعمتی به قومی یا شخصی بدهد، کریم تر از آن است که بخواهد بی دلیل بستاند مگر آنکه مقدماتش را خود دریافت کننده ی نعمت با اعمال و رفتار اختیار خود فراهم کند
و همانطور که ملاحضه میفرماید
تغییر حالت را در پایان آیه منوط به ارتکاب گناه کرده
یعنی تغییر حالت از منعم بودن به محروم شدن از نعمت!!!!!!!!!!!!!!
و در تصریح این معنا امام زین العابدین هم در توضیح همین آیه روایتی بدین مضمون در تفسیر نورالثقلین دارند
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱:۲۸, ۱۷/آبان/۹۱ (آخرین ویرایش ارسال: ۱۷/آبان/۹۱ ۱:۳۰ توسط only_y2d.)
شماره ارسال: #5
آواتار
علی آقا خیلی از ماها الان دعا می کنیم برای ظهور آقا. میشینیم پیش اینو اون هی از ظهور میگیم. ولی آماده نیستیم.خدایا ظهور آقا رو نرسون. اگه الان بیاد من یارشم یا دشمنش؟؟؟خدایا ظهور آقا رو نرسون تا ما آدم نشدیم.هی میگیم خدایا ما رو به راه راست هدایت کن، ما خودمون چه تلاشی میکنیم برای رفتن به راه راست که از خدا میخوایم ما رو به راه راست هدایت کنه؟ خدا ما رو به راه راست هدایت کرد بعدش چی ؟: خودمون دوباره میایم تو راه کج. یه موقعیت گناه که پیش میاد شل میشیم، خواسته یا نا خواسته. خدا از سر تقصیراتمون بگذره. بعضی وقتا به خودم که نگاه میکنم حس می کنم منافقم. والضــــــــّـــــالین نمازمون بلنده، ولی موقع عمل ...
علی آقا از شما میخوام یه تاپیک ایجاد کنید و گناهانی که انسان انجام میده رو نام ببرید. بعد هر هفته ترک یک گناه. بصورت دست جمعی.شما که تو تشکیل گردان مهارت دارید. یه گردان تشکیل بدید و شرط عوضیت در گردان هم بستن عهد باشه. شکستن عهد هم کفاره داره.( آیة الله خامنه ای(دام ظلّه):«بسمه تعالی» مانند کفّاره افطار عمدی یک روز از ماه مبارک رمضان است. (استفتائات مورد در واحد پاسخ به سوالات) --- آیة الله مکارم شیرازی(دام ظلّه): 60 فقیر را سیر کند و یا 60 روز پی در پی روزه بگیرد و یا یک بنده آزاد کند.(توضیح المسائل، مدرسه امام علی، 1383، چهل و یکم ص 446، م 2299)) اینجوری دیگه من گناه کار نمیتونم به راحتی با یه صلوات ارسال کردن عضو گردان بشم. میرم و وقتی که تونستم رو عهد خودم بایستم میام عضو میشم. هرکس هم عهد رو شکست خودش میدونه و خدای خودش. بترتیب از گناهانی که آسان میگیریم شروع کنید و بعد گناهان بزرگ تر. اول از همه هم از گناه چشم شروع کنید. نمیدونم این ارسال بنده ربطی به این تاپیک داشت یا خیر ولی احساس کردم که باید بگم.
والله خیر حافظ و هو الرحم الراحمین
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱:۵۲, ۱۷/آبان/۹۱
شماره ارسال: #6
آواتار
سلام عرض شد
اولاً از مهمترین شرایط برای پذیرش در گردان چه بوده است برادر؟
1- کلیه حقوق مالی که برگردن متقاضیان ثبت نام هست قبل از ثبتنام باید پاک شود (از قبیل خمس و زکات و قرض و یا مالی که به ناحق تصرف شده خدایی ناکرده یا کفاره هایی که جزو حق الله است و باید پرداخت شود و...)

5- متقاضیان ثبت نام حتماً باید اهتمام تام و تمام به خواندن نماز اول وقت داشته باشند (حتی نماز صبح!)

13- حقیقتاً به محاسبه ی نفس و مراقبه مشغول شوند و در پایان هر شب ببینند چند چند بوده اند در راه بندگی خدا و استغفار دائم و مجاهده و تلاش دائم برای ترک معصیت و انجام واجب داشته باشند. (در خصوص استغفار می توانند از راهکارهایی که به زودی ارائه خواهد شد بهره مند شوند إن شاء الله به عنوان نمونه نماز جعفر طیار در هر هفته یا نماز امیرالمومنین یا استغفار 70 بندی امیرالمومنین یا .... به زودی مفصل تقدیم خواهد شد إن شاء الله)

15- پرهیز بسیار شدید از معاصی به ویژه گناهان زبان و چشم (به ویژه غیبت و گناهان چشم هم که خوب...)
16- تلاش بسیار ویژه برای وارد کردن نظم در تمام امور زندگی و تلاش برای برنامه ریزی و نوشتن وظایف و کارهای روز بعد در پایان هر شب و اهتمام ویژه به وفای به عهد و قولی که به دیگران میدهند.

پس با یک صلوات نمیتوان عضو گردان شد برادر!!!!!

اما در ابتدا پیشنهاد میکنم حتماً نظری به این دو تاپیک ارزشمند بیاندازید

کارگاه "معنویت"

و به ویژه تمامی ارسالهای بسیار مهم این تاپیک را که پاسخی مبسوط به پرسشها و درخواستهای ارزشمند شما است


نکاتی کلیدی و ارزشمند برای پیمودن راه خدا... (ویژه)!



تا بعد إن شاء الله...
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۲:۰۳, ۱۷/آبان/۹۱
شماره ارسال: #7
آواتار
ﺳﻼﻡ ﻋﻠﯽ ﺁﻗﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭﻡ ﮔﺮﺩﺍﻧﯽ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺁﻣﺪ .ﻧﻪ ﮔﺮﺩﺍﻥ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺗﺎ ﺣﺎﻻ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺷﺪﻩ .
ﻗﺼﺪ ﺟﺴﺎﺭﺕ ﻧﺪﺍﺷﺘﻢ ﺧﺪﺍﯼ ﻧﺎﮐﺮﺩﻩ
ﺍﯾﻦ ﺗﺎﭘﯿﮏ ﻫﺎ ﺭﻭ ﻧﯿﺰ ﺣﺘﻤﺎ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻣﯿﮑﻨﻢ .
ﻭﻟﯽ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺑﻨﺪﻩ ﯾﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﻫﻤﺎﻫﻨﮓ ﺑﻮﺩ ﺩﻗﯿﻘﺎ ﻣﺛﻞ ﻏﺮﻭﺏ ﺟﻤﻌﻪ .
ﻭﻟﯼ ﺑﺎ ﻋﻬﺪ
ﻣﻦ ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻮﻓﯿﻖ
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۲:۰۷, ۱۷/آبان/۹۱
شماره ارسال: #8
آواتار
هر انسانی با وجدان خودش طرف است
و کسی که وجدان بیدار دارد
برایش این تاپیک هماهنگ ایجاد شده است عزیز برادر
سخنی کوتاه با زندان بانان امام زمان علیه السلام
و تأکید بسیار ویژه دارم بر مطالعه ی این تاپیک
نکاتی بسیار مهم در خصوص اظهارات شما در پست اولش بیان شده است و همچنین در سایر پست هایش
نکاتی کلیدی و ارزشمند برای پیمودن راه خدا... (ویژه)!
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۷:۰۴, ۲۴/آبان/۹۱
شماره ارسال: #9
آواتار

از امام صادق(علیه السلام) نقل شده است:
"اعرف امامک فانک اذا عرفته لم يضرک تقدم هذا الامر او تآخر".

امامت را بشناس، پس هنگامي که او را شناختي ضرر نميرساند تو را مقدم شود

اين امر يا به عقب بيفتد.

(بحار الانوار، ج52، ص141، ح52)

مهم شناخت و عمل به وظيفه است.

ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۹:۳۶, ۱۲/اردیبهشت/۹۲
شماره ارسال: #10

(۱۷/آبان/۹۱ ۰:۰۱)علی 110 نوشته است:  این آیه برای این منظور ابداً کاربردی ندارد
البته معروف شده به غلط که برای این موارد به کار رود
و این یکی از غلطهای بسیاری است که در آثار مرحوم شریعتی هم به وفور یافت میشود

شما چرا این تفسیر رو رد کردید الله اعلم
دوست عزیز، در روایتی هست که در مورد آیات قرآن کریم (تفسیرش) «نگویید که این هست و آن نیست»
الان شما مرحوم شریعتی رو هم زیر سوال بردید ؟
لطفا اگر متوجه اشتباهت شدی (بعد از خوندن اون حدیثی که گفتم) یک صلوات و مغفرت به روحی مرحوم شریعتی بفرست.
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
ارسال پاسخ  به روز آوری


[-]
کاربرانی که این موضوع را مشاهده می کنند:
1 میهمان

[-]
موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: مشاهده: آخرین ارسال
  راه رسیدن به امام زمان چیست؟! (مقاله ی ویژه)!!!!! علی 110 27 13,535 ۱۰/مهر/۹۶ ۱۵:۳۸
آخرین ارسال: راوی110
  ++A مقاله ویژه: ویژه نامه ی امام زمان به بهانه ی نیمه ی شعبان محب الزهرا 6 5,597 ۱۲/آذر/۹۳ ۰:۴۶
آخرین ارسال: Night_World
  بهترین عمل منتظران برای ظهور امام زمان ashab313mahdi 15 4,954 ۸/خرداد/۹۳ ۱۹:۴۱
آخرین ارسال: ashab313mahdi
  خطبه ی امام حسن مجتبی (ویژه منتظران مهدی فاطمه) علی 110 5 3,213 ۳/مهر/۹۲ ۵:۳۸
آخرین ارسال: عبدالرحمن
  مقاله ی : چه کار کنیم تا امام زمان عج ظهور کنند ؟ ( رمز نهایی فرج ) ashab313mahdi 12 5,327 ۳۰/شهریور/۹۱ ۹:۰۵
آخرین ارسال: ashab313mahdi
  مقاله ویژه : ماه رمضان ، بهار دعا برای فرج امام زمان ( منتظر ظهور قائم باشید) ashab313mahdi 12 5,180 ۲۷/مرداد/۹۱ ۲۲:۵۲
آخرین ارسال: جانثار مهدی
  وظایف منتظران - دانلود مستند "نقشه ی راه ظهور" 59-11(یامهدی) 1 1,719 ۱۰/تیر/۹۱ ۱۳:۵۹
آخرین ارسال: aassdd

پرش در بین بخشها:


بالا