کانال بیداری اندیشه در سروش کانال بیداری اندیشه در تلگرام



موضوع بسته شده  به روز آوری
 
رتبه به موضوع
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سخنی با زنانی که شیعه هستند ! و پاسخ به شبهه ناقص العقل بودن زنان !
۲۱:۱۰, ۶/مهر/۹۱ (آخرین ویرایش ارسال: ۷/فروردین/۹۲ ۲۰:۵۶ توسط علی 110.)
شماره ارسال: #1
آواتار
سلام بر کسانی که از راه هدایت پیروی نمودند !


من یک مطلبی را به صورت منطقی و فرمول بندی شده می خواهم بیان کنم که نشان می دهد زنی که شیعه است با

خود تناقض درونی و پارادوکس دارد ، لطفا اگر جوابی دارید ، با احترام پاسخ گویید نه با توهین !

1- علی ابن ابی طالب در نهج البلاغه( مهمترین کتاب بعد از فرآن، از نظر شیعیان ) می گوید : زنان ناقص العقل هستند !

2- موجود ناقص العقل نمی تواند در مفاهیم انتزاعی همچون دین ، انتخاب ( یا در واقع پذیرش اجدادی ) صحیحی داشته باشد !

3- پس از 1و2 نتیجه می شود که ای زن شیعه ، تو انتخابت غلط است چون مولایت گفته که زن ناقص العقل است ،پس

تو چرا روی این انتخاب غلطتت( تشیع) ، مانده ای !؟
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
۲۱:۵۸, ۶/مهر/۹۱ (آخرین ویرایش ارسال: ۱/خرداد/۹۷ ۱۶:۵۳ توسط علی 110.)
شماره ارسال: #2
آواتار
واقعاً این موجود چه فشاری به خودش میاره که بتونه یه اشکال و ایراد به نظر خودش بر کاملترین و پاکترین مکتب الهی یعنی تشیع بگیرهSmile
دوستان پاسخ متقن به این شبهه ی آبکی را تقدیم میکنم:


با دقت لطفاً بخوانید!!!!!!!!!!!!!!



و راحله آخرین ضربه اش را وارد کرد:
- اون خطبه که از حضرت علی در نهج البلاغه آمده رو چی میگی؟ همان که در اون میگن زنها در عقل و ایمان و بهره های دنیوی نقص دارن!

اولین بار بود که چنین حرفی را از قول حضرت علی میشنیدم. به همین دلیل خیلی تعجب کردم. فهیمه و ثریا و عاطفه هم همین طور! ولی سمیه خیلی تعجب نکرد و فاطمه همچنان خونسرد و آرام باقی ماند. فاطمه گفت:
- خب!
- آیا رد میکنی که این خطبه از حضرت علی است؟
مطمئن بودم که الان فاطمه این خطبه رو رد میکند یا دست کم میگوید در سندش تردیدهایی وجود دارد. آخر اصلاً با تصور من از حضرت علی جور در نمی آمد. اما فاطمه آن را رد نکرد.
فاطمه:
- خیر من از اونهایی نیستم که تا حرف عجیبی رو شنیدم اون رو انکار کنم! شاید هم از خطبه های حضرت علی باشه! چون سید رضی خودش حدیث شناسه و اون رو در نخج البلاغه آورده. با این جمله هم شروع کرده: (إنَّ النساء نواقص العقول نواقص الایمان نواقص الحظوظ و...)
نمیدانستم فاطمه چگونه قبول کرده که حضرت علی درباره ی زن ها این حرف را گفته باشند. پس گفتم:
- یعنی میخواهی بگی خدا زن رو ناقص آفریده؟! این که همون حرف ارسطو شد که خودت قبول نداشتی و میگفت زن ها ناقص اند!
- هنوز هم قبول ندارم! مشکل ما اینه که فکر میکنیم معنای نقص در عربی هم مثل فارسیه.
- مگه فرقی داره؟!
- بله ! شما در فارسی منظورتون از نقص چیه؟
- معلومه ! نقص یعنی کمبود!
- ولی در عربی معناش این نیست. اگه به لغنتنامه ها مراجعه کنین، نقص رو "خسران من الحظّ" معنی کنند. یعنی کاهش در بهره برداری یا خلاصه تر به معنای کم بهره گیری نه کمبود!.
- مگه چه فرقی داره؟
- ببین! در روایات آمده (اذا ثمَّ العقل نقص الکلام) یعنی هر وقت عقل کامل شد، کلام کم میشه. اینجا منظورش این نیست که هر کی عقلش کامل تره کمتر میتونه حرف بزنه! بلکه میخواد بگه هر کسی عقلش کامل میشه کمتر حرف میزنه و این با کمبود خیلی فرق میکنه.
- آخرش که یکی میشه!
- نه اتفاقاً ! مثلاً! اگه اردوی ما هفتصد هزار تومان هزینه داشته باشه و بوجه مون پانصد هزار تومان باشه ما فارسی زبان ها میگیم نقص و کمبود بودجه داریم ولی در عربی بر عکسه! یعنی اگه هفتصد هزار تومان بودجه داشته باشیم فقط پانصد هزار تومانش رو خرج کنیم اینجا عرب میگه ناقصه! یعنی کمتر از بودجه بهره گرفته!
راحله با لحنی تند پرسید:
- بالاخره این نواقص العقول یعنی چه؟
- یعنی نوع زنان کمبود عقل ندارند، بلکه از عقلی که خداوند به طور یکسان در اختیار زن و مرد قرار داده کمتر استفاده میکنند
سمیه پرسید:
- چی شده که کمتر استفاده میکنند؟
- به خاطر این که خداوند همراه نعمت عقل به زن و مرد نعمت عواطف رو هم عنایت کرده و بارها دیده شده چه در مرد و چه در زن، عقل و عاطفه در برابر هم قرار گرفته اند که گاهی باید میدان را به عقل داد و گاهی به عواطف، ولی نوع زن چون از عواطف سرشار برخورداند و این هم بخاطر نقش تربیتی و محبتی است که به زن در دستگاه آفرینش داده اند، باعث شده در تقابل عقل و احساس، عموماً زنان طرف احساس رو گرفته و کمتر از عقل بهره بگیرن.
از یک جنبه ی دیگر هم حضرت علی می فرمایند که عقل دو قسمته؛ عقل طبیعی و عقل تجربی و عقل تجربی قسمتی از عقله که شخص باید پرورش بده. حالا اون چیزی که زنها کمتر از اون بهره بردای میکنند شاید همین عقل تجربیه و... البته میبینیم که این هم قابل رفعه.

راحله هنوز معترض بود
- اگه قابل رفعه چرا حضرت علی کل زن ها رو مورد خطاب قرار داده اند؟
- وقتی حضرت علی توصیفی رو در مورد زنان به کار میبرند چند حالت رو می شه در نظر گرفت.
یا فقط زنان عصر خودشون شامل این ویژگی میشن که اینطور نیست چون دلایلی که حضرت در مورد ادعاشون می آرند مربوط به همه زمان هاست.
یا این ادعا در مورد همه ی زنها صادقه که اون هم درست نیست. چون که زن هایی مثل حضرت زهرا و حضرت زینب از این قائده مستثنی اند.
پس میشه حالت سوم دیگه ای رو گفت. در این حالت منظور طبیعت اولیه زنانه که البته این طبیعت با تربیت قابل تغییر و اصلاحه ولی چون عموم زنها هم معلوم نیست بتونند کاملاً این حالت رو تغییر بدهند گفتار حضرت کلی بیان شده و هر کسی میتونه خودش رو از مصادیق این جمله خارج کنه

{درست مثل اینکه بگیم مردها از زنها قوی تر است، نوع خلقت اولیه عموم مردها از نظر قوای بدنی قویتر از نوع خلقت اولیه عموم زن هاست اما یه زن میتونه بره به طور مثال ورزش رزمی قهرمان المپیک هم بشه و یه تنه حریف چند مرد معمولی بشه!
اما حکم کلی قدرت بیشتر بدنی مرد نسبت به زن همچنان برقرار است!}


امضای علی 110
پرستش به عبادت نیست، به اطاعت است!!!!
از که اطاعت می کنیم؟!
همو معبود ماست!!

امام زمان علیه السلام:
ظهور ما به تأخیر نیفتاده مگر به سبب اعمال ناپسندی که از ایشان (شیعیان) سر می‌زند و خبر آنها به ما می‌رسد.

ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
موضوع بسته شده  به روز آوری


[-]
کاربرانی که این موضوع را مشاهده می کنند:
1 میهمان

[-]
موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: مشاهده: آخرین ارسال
Star پاسخ به شبهات وارد بر عقیده 12 امامی شیعه # zarati313 3 3,888 ۱۷/آبان/۹۲ ۱:۵۲
آخرین ارسال: NARJES
Exclamation آوای خوار (شبهه افکنی در مورد امامت و پاسخ استاد رائفی ) عبدالرحمن 12 3,572 ۱۱/آبان/۹۲ ۱:۱۷
آخرین ارسال: عبدالرحیم
  اعمال، عبادات و چیزهایی که خیری ندارد!!+پاسخ به یک شبهه علی 110 7 3,727 ۸/فروردین/۹۲ ۱۴:۰۷
آخرین ارسال: علی 110

پرش در بین بخشها:


بالا