کانال بیداری اندیشه در سروش کانال بیداری اندیشه در تلگرام



ارسال پاسخ  به روز آوری
 
رتبه به موضوع
  • 3 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ارائه محتوا نرم برای دختران مدرسه ای (فوری کمک کنید)
۲۲:۱۸, ۶/اسفند/۹۳
شماره ارسال: #1
آواتار
بسم الله الرحمن الرحیم

سلام و شب بخیر

یه کمک فوری ازتون میخواستم

زیاد وقتتون رو نمیگیره

قراره یه سری دی وی دی با محتوای جنگ نرم ناک بین بچه های مدرسه ای (دختر) در مقطع راهنمایی و دبیرستان پخش بشه

[تصویر: troll.PNG]

حتما میدونید بچه های دهه هشتادی چه مدلی هستن ConfusedConfusedConfused (ترول بالا)

ازتون درخواست دارم پیشنهادات و محتوا و کمکتون رو در این تاپیک یا در پیام خصوصی بهم برسونید

این میتونه شامل کلیپ ها و سخنرانی های جذاب باشه

هر کمکی که ازتون برمیاد انجام بدید

عکس های زیر هم بی ربط نیست به تاپیک

پس دقت کننان باید که دقت کنندCoolCoolCoolCool ....



[تصویر: 4bieber-gomez-www.berooztarinha.com_.jpg]

[تصویر: 13921120071719702180424.jpg]
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
 تقدیر و تشکر از مطلب توسط: rezamohammadi ، سیمرغ ، Ali#59 ، sabrina ، رکن الهدی ، مجتبی110 ، sarallah ، faateme-313 ، سدرة المنتهی ، yektasepas ، حضرت عشق ، معلم ، رضوانه ، آیدا77 ، amrtat71 ، نورالسادات ، نرگس مهدوی ، vahrakan ، ali0077

آغاز صفحه 5 (پست فوق، اولین پست این موضوع می باشد)
۱۳:۲۸, ۸/اسفند/۹۳
شماره ارسال: #41
آواتار
مسابقه!
باید یه دلیلی وجود داشته باشه جذب بشن ، برن حرف مخالف رو بخونن یا بشنون درسته؟
برای بعضیا این جواب میده. برای مثال یه پرسش نامه با یه سی دی ، یا کتاب یا هرچیزی در اختیارشون قرار بدید با محتوایی که به شعورشون توهین نکنه(این خیلی مهمه . نه انقدر عامیانه باشه که حوصله ش سر بره نه اونقدر پیچیده که بیخیالش بشن)و جوایزش هم خوب باشه که ترغیب بشن!!

یه مورد دیگه Smile اگر شبکه های اجتماعی باشید حتما این عبارت دعوت به چالش رو شنیدید . این مدت چالش های زیادی مطرح شد ، آب یخ ، ۱۰ کتاب تاثیر گزار ، فرهنگ مثبت و غیره . میشه چالشی و جا انداخت که خوب باشه .
برای حالت حجاب : چالش سه روز با پوشش گشاد ، یا سه روز بی آرایش ، یا ...
برای مطالعه ، دشمن شناسی ، مطالعه ی فلان کتاب و مخالف با اون!
باور کنید هیچ وقت نمیتونید عمیقا به چیزی اطمینان پیدا کنید مگر اینکه تمام تلاشتونو برای مخالفت باهاش داشته باشید و شکست بخورید!

حلقه های بحث ، خیلیییی بهتره اگر سخنران نداشته باشه ، همه در یه حد باشن و ترجیحا کسی با برچسب رو حانی ، طلبه یا بسیجی درش نباشه ...
مطالعه کنن وبحث کنن Smile
اگه خیلییی میتونین تو این مدارس اعمال نفوذ کنید ، یه چیزی تحت عنوان ساعت فرهنگی هم جوابگو ه . ساعتی که درسی نیست ، اما بچه ها باید حضور داشته باشند ، و مشارکت کنند ...
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
 تقدیر و تشکر از مطلب توسط: عبدالرحمن ، rezamohammadi ، معلم ، رضوانه ، سیمرغ
۲۰:۲۱, ۸/اسفند/۹۳
شماره ارسال: #42
آواتار
باسمه تعالی
با توجه به اینکه با بچه های گروه سنی هفتم وهشتم دختر به نوعی سرو کار دارم کمی از روحیاتشون آگاهی دارم.
به شدت علاقمند به معنویت هستند معلم خوبی پیدا بشه میتونه حسابی بسازتشون. شدیدا به محبت معلم ها و دیگران تشنه هستند .
به اهنگ علاقه دارند .به شدت جذب خواننده ها وهنر پیشه ها میشن .عاشق میشن به طوری که از کار و زندگی میفتن .
به نظر من بهترین کار این هست که یکی بره جذبشون کنه و از این طریق درستشون کنه .
چند وقت پیش یه روحانی خوش اخلاق اومد تو ی مدرسه دخترانه شوخی می کرد صحبت می کرد بعد از چند وقت بعضی دخترا حجابشون رو درست کرده بودند می گفتند می خوایم با یک روحانی ازدواج کنیم .حتی یکیشون به نامزدش پیشنهاد داده بود طلبگی بخونه .
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
 تقدیر و تشکر از مطلب توسط: عبدالرحمن ، Eve ، رکن الهدی ، معلم ، rezamohammadi ، رضوانه ، سیمرغ
۲۲:۴۹, ۸/اسفند/۹۳
شماره ارسال: #43
آواتار
نقل قول:
حتی یکیشون به نامزدش پیشنهاد داده بود طلبگی بخونه .

نامزد؟ مدرسه دخترونه؟
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
 تقدیر و تشکر از مطلب توسط: پارمیس
۱۴:۲۵, ۹/اسفند/۹۳
شماره ارسال: #44
آواتار
چند شب پیش داشتم تلویزیون نگاه میکردم...
شبکه سه بود...همین سریال جدیده...افسانه خورشید و ماه!!! ( اسم جالبی داره ناخوداگاه بعد از شنیدنش یاد یه ماجرای قرآنی افتادم....بماند)
اولین فکری که بعد از دیدنش به ذهنم اومد...این بود که چرا انقدر سن دوست داشتن و عاشق شدن! رو تو این سریال های کره ای آوردن پایین!!!! باور کنید یه لحظه دلم سوخت....دوتاشون سناشون فوق العاده کم بود برای اینکه بخوان یک زندگی تشکیل بدن....خب مطمئنا یه دختر یا پسر دبیرستانی با این سریال همذات پنداری میکنه....
واااقعا فکر کردن فقط اینکه یه سریال یا فیلم صحنه های ناجور نداشته باشه یعنی اوکی هستش؟؟؟؟!
جالبه همون لحظه خواهرم هم کنارم نشسته بود اومدم نظرمو بهشون بگم...دیدم ایشون هم دقیقا داشته به همین مطلب فکر میکرده....

من شاید نتونم توی این فعالیت هایی که گفتید فعالیت داشته باشم
ولی توی یک ارسال تمااااام مواردی که به ذهنم میرسه برای مدیریت ذهن و مسیر زندگی و احساسات نوجوانان توی این رنج سنی حتما مینویسم...هر کسی پایه کار بود از این موارد هم استفاده کنه
موفق باشید
یاحق
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
 تقدیر و تشکر از مطلب توسط: rezamohammadi ، رکن الهدی ، Eve ، sarallah ، عبدالرحمن ، سیمرغ ، amrtat71 ، نرگس مهدوی
۲۱:۴۳, ۱۰/اسفند/۹۳
شماره ارسال: #45
آواتار
(۸/اسفند/۹۳ ۲۲:۴۹)Dido Armstrong نوشته است:  نامزد؟ مدرسه دخترونه؟
ببخشید گفتم مدرسه دخترانه منظورم دبیرستان بود. البته دبیرستان توی یک روستا هست که معمولا دختران این روستا در دبیرستان نامزد می کنند و متاسفانه تا درسشون هم تموم بشه بعضی شون نامزدیشون به هم می خوره
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
 تقدیر و تشکر از مطلب توسط: رکن الهدی ، عبدالرحمن
۲۱:۰۸, ۱۲/اسفند/۹۳
شماره ارسال: #46
آواتار
سلام به همگی.
من یه پیشنهاد میدم کلی روش فک کردم و البته وب گردی و تحقیقBig Grin. از گفتنش و بازخوردش از طرف شما و به خصوص جناب عبدالرحمن اصلا مطمئن نیستم و امیدوارم از انجمن محروم نشم.

اگر بتونید علایق دخترهارو درکنار آموزه های دینی بذارید عالی میشه .

مثلا آموزش طراحی روی ناخن ( تو روخدا عصبانی نشیدBlush) + یک حدیث از پیامبر که ناخن های زن بهتره مرتب باشه و از ته گرفته نشه(شنیدم مطمئن نیستم) + یه حدیث دیگه باتصویر که زیبایی فقط مخصوص همسر .


میخواستم بقیشو بگم خداییش ترسیدم.

نطراتونو بگید. ببینم میشه بقیشم گفت!Big Grin

اگر بد بود بگید خودم ویرایش کنم.Cool
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
 تقدیر و تشکر از مطلب توسط: رکن الهدی ، Eve ، آفتاب ، عبدالرحمن ، نرگس مهدوی ، yektasepas
۲:۰۸, ۱۴/اسفند/۹۳
شماره ارسال: #47
آواتار
سلام
اول از همه از دغدغه مند بودنتون تشکر میکنم... اجرتون با بانو فاطمه زهرا (علیه السلام)
و دوم این که اگه نظر تکراری میدم عذر خواهی میکنم چون فقط پست اول رو خوندم و یه نگاه گذرا به بقیه ی ارسال ها انداختم... امیدوارم متوجه شده باشم که دنبال چی هستین چون متنم خیلی طولانیهBig Grin

خیلی دوست داشتم که در جمع آوری محتوا بهتون کمک کنم ولی دست و پام بسته است ولی یه سری پیشنهاد داشتم براتون که امیدوارم بهتون کمک کنه
توی مدارس راهنمایی و دبیرستان ها کم نیستند همایش هایی که با این هدف برگزار میشن ولی متاسفانه خیلی موفق نیستن چون به نظرم این جلسات باید به طور مستمر برگزار شن ولی متاسفانه مسئولینشون به یک جلسه اکتفا میکردن و بدون اینکه خودشون متوجه بشن همین امر باعث میشد تا به نتیجه ی مطلوب نرسن. به نظرم اگر این جلسات به جای اینکه در مدارس متعدد برگزار میشد به طور مستمر در چند مدرسه ی محدود برگزار میشد خیلی بهتر نتیجه میداد و این عزیزان تا حدود بسیار زیادی به نتیجه ی دلخواه میرسیدند.
ولی یه مزیتی که کار این عزیزان نسبت به کر شما داشت این بود که خودشون به دانش آموز ها نظارت مستقیم داشتند و فرصت ایجاد بحث پیش می آمد که واقعا تاثیر گذار بود و باعث میشد که همین گروه دخترای مد نظر شما برای مدتی به عاقبت کارشون فکر کنن و اگه جلسات ادامه پیدا میکرد مطمئنا خیلی هاشون از مسیری که درش قرار داشتن بر میگشتن.
اینکه شما قصد دارین این
DVD
ها رو بین مدارس توزیع کنین واقعا قابل تقدیره و ان شاء الله نتیجه بخش باشه ولی شاید خیلی مورد استقبال دانش آموزان قرار نگیره و بهشون توجه نکنن بنابر این بهتون پیشنهاد میکنم که حتما با مسئولین این مدارس صحبت کنین تا ساعتی رو در مدرسه به پخش محتوای ساخته شده از جانب شما در حضور معاون تربیتی اختصاص بدن تا دانش آموز ها به اتفاق کار شما رو ببینن و در پیان با هم بحث کنن. باور کنین این بحث ها خیلی موثره حتی اگه خود دانش آموزا با هم داشته باشن. من در دوران راهنمایی دبیری داشتم که بیشتر اوقات اجازه میداد چنین بحث هایی سر کلاسش شکل بگیره و واقعا به خوبی میشد که نتایجش رو بین بچه ها حس کرد البته خودش هم تبحر خاصی در مجاب کردن طرف مقابل داشت.
بهتون پیشنهاد میکنم که بیشتر توجهتون رو روی مدارس خاص مثل سمپاد و نمونه و شاهد متمرکز کنین چون حاشیه ی دختر ها توی این مدارس کمتره و رام کردنشون راحت تر.
و مورد دیگه اینکه بیشتر روی دختران راهنمایی سرمایه گذاری کنین چون تاثیر پذیری دختر ها توی این سن و حق پذیریشون توی این سن خیلی بیشتر از دبیرستانه، (بر خلاف حرف یکی از دوستان که فرمودند دخترای دبیرستانی و راهنمایی این دوره زمونه پرت اند و چیزی بارشون نیست! اگه توی دوران نوجوانی و مخصوصا کودکی برای تربیت صحیحشون وقت صرف میشد چنین طرز تفکری بین هم نسل های شما پیش نمی اومد!) چون توی دبیرستان دیگه راهشون رو انتخاب کردن و انقدر درگیر هوی و هوس شدن که خیلی سخت میشه مجابشون کرد که دارن اشتباه میکنن. ولی توی سن راهنمایی دخترا سر دو راهی هستند باید راهنمایی بشن که راه درست رو انتخاب کنن... بیشتر مردد هستن و اگه راهنمایی بشن واقعا سرنوشتشون عوض میشه. بنابر این پیشنهاد میکنم که محوریت محتواتون بیشتر حول انتخاب دوست باشه.
دوست توی این سن به شدت تاثیرگذاره و متاسفانه نمیدونم چرا اکثر دختر ها توی این سن دوست دارن با آدم های منفی دوست کنن! . نمیدونم چرا داشتن د و س ت پ س ر براشون کلاس تلقی میشه نمیدونم چرا خیلی براشون مهمه که همرنگ جماعت بشن و تایید اکثریت (که متاسفانه جماعت غرب زده و بی هویت هستن) براشون حکم ادامه ی حیات رو داره. و اساسا به نظرم ایجاد دو دستگی ها در جامعه از همین جا شروع میشه... کلاس دو دسته میشه: دسته ای امل لقب میگیرن و محکوم به عقب ماندگی و دسته ای هم به گمان خودشان های کلاس و روشنفکر!!! اون هم فقط به دلیل علقه مندی به لذات دنیوی.
دخترا توی این سن خیلی تحت تاثیره دوست و جمع قرار میگیرن و مهم ترین عامل انحطاطشون هم همینه . مثلا گاهی فکر میکنن که چادری شدن یا نماز خواندن براشون باعث سرخوردگی میشه میشناسم کسی رو که نماز خوندنش رو حتی از پدر و مادرش مخفی میکرد تا مبادا بقیه ی اقوامشون نفهمن و مسخرش نکنن.
باید بهشون فهموند که مثل دیگران شدن اصلا مهم نیست و نباید به بقیه اجازه داد که تغییرشون بدن و این بقیه ان که باید سعی کنن مثل اونا بشن. بای بهشون اعتماد به نفسشون تقویت بشه باید اول از نظر روانی بهشون پرداخته بشه و در مراحل بعدی اسلام ناب، عشق پاک، مصونیت از گناه و ترقی به شیوه ی اسلام بهشون معرفی بشه..

دخترا توی سن راهنمایی هنوز خیلی وارد وادی گناه نشدن. مطمئن باشید اگر محتوایی که میسازید تاثیر گذار باشه تا حدود زیادی به هدفتون میرسین.

یه چیز دیگه که فکر میکنم بهتر باشه بهش بپردازین (البته شاید به نظر بی ارتباط به موضوع باشه ولی مطمئن باشید پرداختن بهش مفید خواهد بود)معرفی نظام نوین جهانی و ارتباط تنگاتنگش باصنعت سرگرمی و هالیووده که نقش بسیار زیادی در آلوده کردن افکار بچه ها داره. به تالار خودمون نگاه نکنین که همه با این مسئله آشنا هستن خیلی از نوجوون ها تا به حال حتی یکبار هم اسمش رو نشنیدن و از خواب هایی که برامون دیدن خبر ندارن... برای خود من عاملی که باعث شد نسبت به فیلم های غربی بی رغبت بشم شناخت فرقه ی فراماسونی بود.
(۷/اسفند/۹۳ ۱۱:۰۰)رکن الهدی نوشته است:  به نظر منم بهترین راه اینه که براشون پخش بشه نه اینکه بدین دستشون خودشون ببینن ..اونم توی فضای بزرگ ..تو کلاس پخش نشه خیلی بهتره چون اصن گوش نمی دن ولی یه جای بزرگ که همه با فاصله از بشینن باز بهتره
http://hn8.asset.aparat.com/aparat-video..._59729.mp4
اینم کلیپی که به نظر من جالب بود زحمتش رو زینب خانوم کشیده بودن
کاملا برعکس شما فکر میکنمSmile
حتما باید در جمع دیده بشه... دخترا با پسرا فرق میکنن.
اتفاقا کسانی که برنامه های مشترک در مدرسه های دخترونه و پسرونه داشتن همیشه شکایت پسر ها رو به ما میکننCool


خیلی چیزا تو ذهنم هست که بیانش از حوصله ی تاپیک و پست خارجه.
اگر که زیاده گویی کردم عذرخواهی میکنم.

ان شاء الله موفق باشین
فی امان الله
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
 تقدیر و تشکر از مطلب توسط: فدايي ولايت ، عبدالرحمن ، رکن الهدی ، rezamohammadi
۱۰:۵۱, ۱۴/اسفند/۹۳
شماره ارسال: #48
آواتار
ولی من یه مدت تو مدرسه مسول تربیتی بچه های سوم دبیرستان بودم وقتی تو کلاس براشون فیلم یا مستند پخش می کردم کاملا دو دسته بودن یسری عین یه گروه میرفتن یه قسمت کلاس جمع می شدن ومشغول حرف ومسخره بازی وتیکه انداختن چون پیش همم بودن هماهنگ بودن ولی یه عده که می خواستن گوش بدن میرفتن یه گوشه خودشون با تمرکز برنامه رو می دیدن
این تجربه من با بچه های دبیرستانه
کلا برنامه هایی که تو امفی تءاتر داشتیم خیلی موثر تر بود تا نماز خونه...
چون مدیرت بچه تو فضای نماز خونه واقعا سخته ولی امفی تئاتر راحتتر..
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
 تقدیر و تشکر از مطلب توسط: عبدالرحمن ، نرگس مهدوی ، rezamohammadi
۱:۵۷, ۲۵/اسفند/۹۳
شماره ارسال: #49
آواتار
اقا چی شد پس این تاپیک؟

من دارم واسه تدریس میرم یه مدرسه دخترونه.اگه جورشهRolleyes

میخوام این تاپیک به سامان برسه.Smile

اگه شد نتیجه اش رو هم میام میگم.
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
 تقدیر و تشکر از مطلب توسط: عبدالرحمن ، رکن الهدی
ارسال پاسخ  به روز آوری


[-]
کاربرانی که این موضوع را مشاهده می کنند:
1 میهمان

[-]
موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: مشاهده: آخرین ارسال
  ۷ پیشنهاد به وزیری که دغدغه کیف مدرسه دارد!! AMINI 1 690 ۵/اردیبهشت/۹۷ ۱۵:۱۱
آخرین ارسال: عبدالرحمن
  مشکل محتوا درعین داشتن دریایی از محتوا؟! hamed313 6 1,895 ۲۰/شهریور/۹۵ ۲۱:۲۱
آخرین ارسال: Unleashed
  راه اندازی ۲ مدرسه آمریکایی در تهران soheyl68 7 3,527 ۲۶/اسفند/۹۲ ۲۲:۱۱
آخرین ارسال: soheyl68
  موج تهدید برای دختران sarallah 1 1,502 ۱۵/اسفند/۹۰ ۱۹:۵۷
آخرین ارسال: یاشار

پرش در بین بخشها:


بالا