کانال بیداری اندیشه در تلگرام



ارسال پاسخ  به روز آوری
 
رتبه به موضوع
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نگاهی به فیلم ماجرای نیم روز(جشنواره 35)
۱۷:۵۰, ۱۴/بهمن/۹۵ (آخرین ویرایش ارسال: ۱۹/بهمن/۹۵ ۲:۵۱ توسط Silence.)
شماره ارسال: #1
آواتار

به نام خدا
نگاهی به فیلم ماجرای نیم روزساخته محمد حسین مهدویان
ارتش سايه‌ها
نفسي به راحتي بكشيد و در صندلي خود آرام بگيريد. قرار است تصاوير به مدت دو ساعت شما را ترور كنند و امكان نفس كشيدن را سلب. در يكي از ويژه‌ترين تجربيات فيلمسازي در چهار دهه اخير «سينماي ايران» شما عازم و رهسپار «تونل وحشت» هستيد
يك جهان پرتنش و تكان‌دهنده منتج از دنياي واقعي. برگرفته از واقعيت ملتهب و حساس مهمترين سال تاريخ جمهوري اسلامي؛ سال 1360. و دومين فيلم محمدحسين مهدويان از يكي از مهمترين روزهاي اين سال شوم، كار خود را آغاز‌ مي‌كند؛ 30 خرداد 1360. عملا فيلم با چنين شروعي به تماشاگر اخطار و هشدار مي‌دهد كه وارد چه دنياي ترسناك و سختي شده است. و مهدويان در ادامه‌ي فيلم موفق اولش و به شكلي بسيط‌تر و جاه‌طلبانه‌تر از «ايستاده در غبار»،‌ چنان گريبان مخاطب را مي‌چسبد كه رهايي از حس و حال فيلم، در پايان آن كار بسيار سختي خواهد بود.
او به حداعلاي فضاي «مخوف» در يك فيلم «سياسي/اطلاعاتي/جاسوسي/امنيتي» مربوط به سينماي ايران مي‌رسد. كارگرداني مهدويان در اوج است و در اين مسير هادي بهروز فيلمبردار و سجاد پهلوان‌زاده تدوينگر، با درك «لحن» مورد علاقه فيلمساز و ريتم مورد نياز داستان، بيشترين ياري را به او رسانده‌اند. در «ماجراي نيمروز» رويكرد «مستندنماي» مالوف فيلمساز در تلفيق با «فيكشن» برآمده از واقعيت موحش، «لحن» و «مود»ي را سبب شده كه در تاريخ سينماي ايران نادر و بي‌نظير است. انگار جواني رعنا و باااستعداد، در همان سال‌ها دوربين «سوپر 16» به دست گرفته و به دل آتش و خون زده است. انگار روحيه انقلابي و فهم پيشروي آن دوران، در كالبد فيلمساز به اوج طراوت براي عرضه و بهره‌برداري رسيده و مهدويان بي‌محاباتر از روحيه جنگي و صريح حاج احمد متوسليان در «ايستاده در غبار» و به دور از شاعرانگي و احساسات آن فيلم، اثري انقلابي و بي‌باك ساخته است. فيلمي كه شبيه به بهترين فيلم‌هاي ژان پير ملويل «ارتش سايه‌ها» و «دايره سرخ» در بروز عاطفه و احساس، امساك مي‌ورزد و از سرما و فاصله با شخصيت‌ها به درون جوشان و رنجورشان دست مي‌يابد.
اين يادداشت در حكم مواجهه اوليه با فيلمي است كه در تاريخ سينماي ايران، همتا و مانند ندارد. فيلمي كه شبيه به دو فيلم مهم سياسي سال‌هاي اخير‌ سينماي آمريكا، «مونيخ» استيون اسپيلبرگ و «سي دقيقه نيمه شب» كاترين بيگلو، در اوج تمركز و دقت فيلمسازانه، ماجراي گروهي كه به دنبال «شكار» هستند را پيش‌ مي‌برد و با شوك‌ها و بزنگاه‌هاي داستاني‌اش، تماشاگر را غافلگير و بهت زده مي‌كند. هيچ فيلمي را در كليت تاريخ سينماي ايران بخاطر نمي‌آورم كه شبيه به فيلم‌هاي آمريكايي، موفق به خلق يك «گروه» ويژه شده باشد. اينجا است كه فيلم درجه يك مهدويان «ماجراي نيمروز» بدل به استعاره‌اي از ساخت يك فيلم سينمايي مي‌شود. بر مبناي اين «متافور» احمد مهرانفر كارگرداني است كه اعضاي گروهش را‌ يك به يك جمع مي‌كند و سر جاي خود مي‌گمارد تا فيلم‌ش را بسازد. فيلمي كه در عالم واقع و جهان فيلم، نام «ماموريت» را دارد. ماموريتي در دل تاريكي و خوف موجود در «تونل وحشت» به قصد نابودي و از بين بردن ايده وحشتناك «ترور» از سوي سازمان مجاهدين خلق. در عين حال گروه دوست‌داشتني فيلم كه همان ماموران «وزارت اطلاعات» هستند به شكلي پنهان، گرايش‌ها و روحيات متفاوت موجود در ساختار قدرت «جمهوري اسلامي» را نمايندگي مي‌كنند؛
شخصيت صلح‌طلبي كه مصلحت‌انديشي‌اش به روحيه تند همرزمش مي‌چربد و منش و خوي مطمئن يك «انقلابي» كه نهيب‌اش بر سر خيانت آدم درون سيستم منطقي‌تر و درست‌تر از اعتماد همان آدم اهل «مصلحت» است. اكثر طيف‌هاي سياسي نماينده خود را در فيلم، بجا خواهند آورد و البته اين به معناي «نسبيت» نگاه فيلمساز نيست. مهدويان بسيار قاطع و مصمم از بينشي كه ماجرا را پيش مي‌برد پشتيباني مي‌كند و اين نگاه خود را در استفاده از تمام توانمندي‌هاي اين روحيات متمايز به رخ مي‌كشد. بازيگران فيلم در قالب اين «گروه» فوق‌العاده هستند و بهترين بازي‌ها به هادي حجازي‌فر و جواد عزتي تعلق دارد. در دو نقش مرد عملگراي بامزه پرشور و مامور ساكتي كه در جايگاه مغز گروه است. احمد مهرانفر و مهدي زمين‌پرداز هم حضوري پذيرفتني و قابل قبول دارند و مهرداد صديقيان موفق مي‌شود تا انتهاي فيلم شك، ترديد و سوظن تماشاگر را نسبت به كاراكترش بربيانگيزد. سورپرايز فيلم اما مربوط به انتخاب مهدي پاكدل در نقش يكي از مهمترين منافقين ابتداي انقلاب اسلامي، مسعود كشميري است.
سال گذشته و به بهانه كيفيت خيره‌كننده «ايستاده در غبار» نوشتم كه مهدويان مهمترين استعداد نسل جديد فيلمسازي در ايران است. حالا و بعد از تماشاي «ماجراي نيمروز» حرف قبلي، كم‌لطفي در حق فيلمسازي است كه توانايي‌هايش نه تنها بارها برتر از هم‌نسلانش است كه بزرگترين فيلمسازان تاريخ سينماي ايران را به هماورد مي‌طلبد. او فراتر از يك كارگردان عالي يا هنرمندي ويژه، موهبتي است براي سينماي تنبل، كم‌قريحه و بي‌ذوق ايران، تا استانداردهايش را فراتر برده و بواسطه مهدويان، به مناطق صعب‌العبوري كه تابحال قدم هم نگذاشته،‌ سرك بكشد و هوش از سرمان ببرد. مهدويان با فيلم فوق‌العاده‌اش به قلب «حادثه» زده است و چه چيزي هيجان‌انگيزتر از مواجهه رخ به رخ با مغاك «ترديد» و هراس دروني. «ماجراي نيمروز» شوق عملگرايي، صراحت و ايمان را در تماشاگرش زنده مي‌كند. فيلمي زنده و هوشمند كه رهايي از «مود» خاص‌ش كار بسيار سختي است و در عوض فيلمساز، رگه و نشانه‌اي از هوش و ايمان‌ش را در جان و روح تماشاگر بجا مي‌گذارد. دوست دارم بارها به تماشاي «ماجراي نيمروز» بنشينم و در جهان ويژه و خطرناكش غرق شوم. در فيلمي كه همه چيز واقعي است و شليك گلوله‌هاي ممتد، چونان سيلي‌اي بر حق، تماشاگر فرو رفته در «خواب خرگوشي» و غرق در «بزم» را آگاه و بيدار و آماده «رزم» مي‌كند.
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید

آغاز صفحه 2 (پست فوق، اولین پست این موضوع می باشد)
۲۲:۲۴, ۲۲/بهمن/۹۵ (آخرین ویرایش ارسال: ۲۲/بهمن/۹۵ ۲۲:۳۵ توسط Silence.)
شماره ارسال: #11
آواتار
(۲۲/بهمن/۹۵ ۱۸:۵۵)truthfinder نوشته است:  1-اینکه به داوران فحش نمیدم معنی حمایت کردن میده؟
2-آقای افخمی اصلا بهترین کارگردان دنیا، حالا نقل قول از ایشون بیارم شما برای من توجیه کنید.
"می ترسم از این داورانی که در خارج زندگی می کنند. ۵ نفر از داوران تابعیت دوگانه دارند! خب این چطور می تواند به فیلمی علیه منافقین رای دهد؟"
آیا کسی که خارج نشینه با منافقین رابطه داره؟
داوران رو من اصلا نمیشناسم و از شنیدن خبرهایی مثل نامزد شدن فیلمی بدون موسیقی متن هم کلی تعجب کردم ولی آیا این اتفاقات موجب میشه بهشون لقب منافق بدم؟
3-شما دو حالت گرفتید. 1- داوران حرفه ای نیستند. 2- قصد و نیتی تو کاره!
با توجه به اینکه شما طرف آقای افخمی رو گرفتید استدلالتون برای رد گزینه اول چیه؟
راجع به آقای افخمی هم بگم که ایشون تعریف واقعی مزدور هستند. کسی که از متاکریتیک برای کوبوندن فروشنده استفاده میکنه در حالی که حتی نمیدونه چه نمره ای خوب یا بد به حساب میاد معلومه داره افکار عده ای دیگه رو اعلام میکنه. مثال دیگش هم میتونید به صحبت های راجع به ابد و یک روز قبل و بعد از اومدن فروشنده دقت کنید. فیلم از لقب سیاه نمایی به فیلمی که باید به جای فروشنده به اسکار فرستاده میشد تغییر پیدا کرد. به نظرتون علت این تغییر افکار چیه؟
و در آخر اینکه جایزه های داده شده خیلی واضحه که از روی فشار افرادی مثل شماها اتفاق افتاده. منم اگه به خاطر نامزد شدن یا نشدن یه فیلمی لقب منافق بهم میدادن هر فیلمی که شما میگفتی رو به عنوان فیلم قرن گذشته و آینده اعلام میکردم.
مجددا سلام
فک کنم هم شما و هم جناب امیر عبدی دقیقا مواضع هفت رو برسی نکردید و فقط نقل و قول شنیدین.
منم هرگز با توهین به داوران موافق نیستم آقای افخمی هم هیچ توهینی نکردند
اما بحث اصلی:
دوست عزیز باید مطلب رو کامل قرار می دادید تا روشن تر بشه بحث کرد:
ایشون گفتند چون این آقایون اقامت دارند و در کانادا زندگی می کنند اگر از فیلمی علیه مجاهدین حمایت کنند ممکنه در تورنتو توسط مجاهدین مورد اذیت و آزار قرار بگیرند.چون خود ایشون بخاطر ساخت فیلم فرزند صبح که درباره امام خمینی تهدید شدن،و اون دوستان هم در تورنتو خونه و زندگی دارن برای اینکه امنیت داشته باشن از حمایت این فیلم امتنا کردن،نمی دونم کجای این قضیه مشکل داره که شاهد انواع توهین ها و برچسب زدن ها بودیم...
هر کسی که باشه چون تو یک کشور غریبه قطعا محافظه کار خواهد بود...این حدسی بود که آقای افخمی مطرح کردند بر اساس تجربه شخصی، اگر واقعا همچین چیزی نیست هیت داوران هم باید مثل آقای ایوبی در برنامه حاضر می شدند و این مطلب رو کاملا تکذیب می کردند یا بیانه می دادن و این موضوع رو رد می کردند که تاحالا این کارو نکردن.پس باید حق داد که ممکنه این نظریه کمی درست باشه.
اینکه غیر حرفه ای هستند که نیاز به اثبات نداره واضحه که انتخاب ها بد بوده...

متا،روتن تومیتوز و آی ام دی بی سه سایت معتبر برای برسی فیلم ها هستد که تا اون زمان و حتی همین حالا امتیازاتشون به فروشنده خیلی کمتر از سایر فیلم های ایشونه از جمله جدایی...شما چه ملاکی برای مقایسه دارید؟نکنه فروش فیلم نشون دهنده خوب یا بد بودن فیلمه؟اگه اینجوری باشه که اخراجی ها و سالوادور باید شاهکار محسوب بشن!
فروشنده فیلم بدیه و در این هیچ شکی نیست من خودم از کسانی هستم که موقع کن از رویکرد آقای فرهادی دفاع کردم ولی بعد تماشای فیلم نظرم درباره این فیلم عوض شد،چون فیلم بدی بود حاضرم در یک تاپیک دیگه درباره این فیلم با شما بحث کنم تنها نقطه قوت فیلم بازی شهاب حسینی بود.

تا جایی که من رویکرد هفت رو در جشنوراه پارسال دنبال کردم حمایت کامل از فیلم ها از جمله فیلم خوبه سعید روستایی یعنی ابد و یک روز بود.میشه بفرمایید کی آقای افخمی به ابد و یک روز لقب سیاه نمایی دادند؟؟
چون من همه برنامه های هفت رو دیدم ...فراستی اگر گفته که بحثش جداست ولی آقای افخمی بیشتر از این جونا حمایت کردن بازم شاید من اشتباه کرده باشم لطفا منبع حرفتونو قرار بدید.

دوست عزیز برای بار هزارم کی به داوران گفته منافق؟؟؟
شما کلا مث اینکه توجیه نشدی،اعتراضات از همون زمان اعلام کاندید ها شروع شد و توسط خود فیلمساز ها،اون زمان که به قول شما کسی به کسی منافق نگفته بود!

(۲۲/بهمن/۹۵ ۱۹:۵۸)amirabdi نوشته است:  در اینکه جشنواره ی امسال فاجعه بود شکی نداریم
ولی این دلیل نمیشه که همه ی حرف های آقای افخمی (یا آقای فراستی) برحق و درست و بدون نگاه از پیش تعیین شده باشند
هنوز یادمون نرفته که دو سه هفته بعد از اکران فروشنده آقای افخمی در یکی از برنامه های خودشون به همراه آقای فراستی شروع به کوبوندن فیلم فروشنده کردن درصورتی که بارها اعلام شده که سیاست برنامه ی هفت اینه که نقد فیلم های ایرانی در برنامه ی هفت با یک فاصله ی زمانی بلند از زمان اکران صورت میگیره تا در فروش فیلم تاثیری نداشته باشه
موضع ایشون درباره ی فیلمی مثل ابد و یک روز قبل و بعد انتخاب فروشنده برای اسکار هم قابل توجه هستش
درضمن ما حداقل چند صحبت از بازیگران سینمای کشور داریم که ادعا میکنند آقای فراستی بدون دیدن فیلم ها شروع به نقد کردنشون میکنند که خب این هم خودش جای تامل داره که چرا چنین شخصی باید پای ثابت برنامه ی هفت باشه
راستی اینم بگم که کانادا و آمریکا انقدر شلوغ پلوغ نیست که منافقین بیان بخاطر یه داوری اون شخص رو ترور کنند،این ادعای آقای افخمی از ریشه غلطه،چه بسا که اگه کسی قرار بود ترور بشه خانواده ی خیلی از مسئولین یا حتی خود آقای افخمی و خانواده شون باید هدف ترور قرار میگرفتند چرا که تاجایی که من میدونم پسر ایشون توی فرانسه زندگی میکنند و خود آقای افخمی هم سفر خارجی زیاد میرن پس اگه طبق استدلال ایشون باشه تا الان باید خودشون و خانواده شون و تمام وابسته های نظام در خارج از کشور ترور شده باشند
جناب عبدی پاسخ مسائلی که مطرح کردید از بدیهاته و چون شما برنامه ها رو پیگری نکردید دچار اشتباه شدید اگه یکم دقیق تر به مسائل نگاه کنید حتما شبهاتتون رفع میشه فقط یک مورد اشاره می کنم فقط قبلش بگم اصلا دوست ندارم از آقای فراستی دفاع کنم ولی واقعا بعضی وقتا بی انصافی میشه مثلا همین موردی که شما طرح کردید،اگر ایشون وابستگی داشتند نمیومدن فیلم عظیم محمد رو به بد ترین شکل ممکن نقدکنن و حتی فیلم رو مسیحی دونستند،خیلی از روشنفکر ها جرئت همچین نقدی نداشتن.
این قضیه به هیچ وجهه درست نیست و ایشون به کنایه این جمله رو گفتند:

امضای Silence

ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۲۲:۳۵, ۲۳/بهمن/۹۵
شماره ارسال: #12
آواتار
سلام آقای silence
این ویدئویی که برای من گذاشتید باز نشد
بنده نگفتم آقای افخمی نگاه حزبی دارند
فقط گفتم توی برخی از موارد نگاه از پیش تعیین شده دارند

نقل قول:ایشون گفتند چون این آقایون اقامت دارند و در کانادا زندگی می کنند اگر از فیلمی علیه مجاهدین حمایت کنند ممکنه در تورنتو توسط مجاهدین مورد اذیت و آزار قرار بگیرند.چون خود ایشون بخاطر ساخت فیلم فرزند صبح که درباره امام خمینی تهدید شدن،و اون دوستان هم در تورنتو خونه و زندگی دارن برای اینکه امنیت داشته باشن از حمایت این فیلم امتنا کردن،نمی دونم کجای این قضیه مشکل داره که شاهد انواع توهین ها و برچسب زدن ها بودیم...
والا بنده که برچسبی به شما نزدم
اگر توهینی کردم از صمیم قلب عذر میخوام
من با آقای افخمی مشکلی ندارم ولی با برخی از دیدگاه های ایشون چرا!
اتفاقا من از مصاحبه ی ایشون با آقای ایوبی و اینکه آقای افخمی از آقای ایوبی درخواست استعفا کردند کمال لذت رو بردم و کاملا هم قبول دارم که جشنواره ی امسال فاجعه بودش
ولی دلیل نمیشه که حرف ایشون راجع به داوران جشنواره درست باشه
صرف اینکه قبلا آقای افخمی بخاطر ساخت یه فیلم مورد آزار و اذیت قرار گرفتن دلیل نمیشه این مسئله رو به همه تعمیم بدهیم
چه بسا که تا جایی که من میدونم پسر ایشون سال هاست که توی فرانسه زندگی میکنند(البته ممکنه که من اشتباه کنم راجع به پسر ایشون که در اینصورت لطفا من رو آگاه کنید) و یا خانواده ی خیلی از مسئولین که اسم نمیبرم سال هاست که توی آمریکا و کانادا دارن زندگی میکنند،خب اگه قرار بود کسی توی این 38 سال ترور بشه این اشخاص بودند چون اینطوری حداقل از بقیه هم زهرچشم میگرفتن
نقل قول: متا،روتن تومیتوز و آی ام دی بی سه سایت معتبر برای برسی فیلم ها هستد که تا اون زمان و حتی همین حالا امتیازاتشون به فروشنده خیلی کمتر از سایر فیلم های ایشونه از جمله جدایی...شما چه ملاکی برای مقایسه دارید؟نکنه فروش فیلم نشون دهنده خوب یا بد بودن فیلمه؟اگه اینجوری باشه که اخراجی ها و سالوادور باید شاهکار محسوب بشن!
والا بنده که نه روتن تومیتوز رو قبول ندارم (اگه از متا منظورتون همون متاکریتیک بود همونم قبول ندارم :دی)
لزوما یه فیلمی که خوب هستش مورد تایید جمع نیستش
چه بسا که مثال هم کم نداریم
یه مثالی که الان توی ذهن من هستش سریال درجه 3 ی شهرزاد هستش که امتیازش توی imdb از سریال با کیفیتی مثل how i met your mother بالاتره(البته مثال بهتر هم هست ولی من الان چیزی توی ذهنم نیست)
به نظرم بهترین ملاک برای خوب بودن فیلم نظر منتقدین معروف و مورد قبول عام هستش(البته بعد از نظر شخصی)
خوبی آکادمی اسکار هم همینه
نقل قول:فروشنده فیلم بدیه و در این هیچ شکی نیست من خودم از کسانی هستم که موقع کن از رویکرد آقای فرهادی دفاع کردم ولی بعد تماشای فیلم نظرم درباره این فیلم عوض شد،چون فیلم بدی بود حاضرم در یک تاپیک دیگه درباره این فیلم با شما بحث کنم تنها نقطه قوت فیلم بازی شهاب حسینی بود.
والا بنده که از این فیلم خیلی لذت بردم
درسته از جدایی خیلی پایین تر بود ولی نقاط قوت خودش رو داشت
توی اسکار هم بعد از شاهکار tony erdman بیشترین شانس رو داره
حاضرم توی یه تاپیک دیگه باهاتون راجع به این فیلم بحث کنم به شرط اینکه برخی از دوستان گرامی تاپیک رو با شعارهای انقلابی شون بمباران نکنند و بذارن ما به بحثمون بپردازیم
نقل قول:ولی واقعا بعضی وقتا بی انصافی میشه مثلا همین موردی که شما طرح کردید،اگر ایشون وابستگی داشتند نمیومدن فیلم عظیم محمد رو به بد ترین شکل ممکن نقدکنن و حتی فیلم رو مسیحی دونستند،خیلی از روشنفکر ها جرئت همچین نقدی نداشتن.
کدوم موردی که من گفتم؟
اونی که چندنفر میگفتن ایشون فیلم ها رو بدون دیدن نقد میکنند یا اونی که مربوط به فروشنده بود؟
انصافا نقد محمد رسول الله از شاهکارهای ایشان بودش
اما بازم نقد فروشنده اونم سه چهار هفته بعد از اکرانش به نظرم تا حدی حاصل نگاه از پیش تعیین شده شون بود
حالا بازم من راجع به مورد اول توی نت میگردم ببینم ایشون جوابی به این بازیگران دادن یا خیر و نتایج تحقیقاتم رو میذارم اینجا :دی

امضای amirabdi
ترا من چشم درراهم شباهنگام
که می گیرنددرشاخ تلاجن سایه هارنگ سیاهی
وزان دلخستگانت راست اندوهی فراهم
ترا من چشم در راهم
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۴:۱۵, ۲۴/بهمن/۹۵ (آخرین ویرایش ارسال: ۲۴/بهمن/۹۵ ۷:۵۶ توسط Silence.)
شماره ارسال: #13
آواتار
سلام
برادر من چرا فضا رو عاطفی می کنی؟!!!!!!!!
من خطابم با کاربرtruthfinder بود.تو قسمت دوم شما رو نقل گرفتم بنابراین مواردی از قبیل برچسب زدن و نگاه حزبی آقای افخمی و ... مربوط به صحبت های شما نمیشه.با این حال...
نقل قول:صرف اینکه قبلا آقای افخمی بخاطر ساخت یه فیلم مورد آزار و اذیت قرار گرفتن دلیل نمیشه این مسئله رو به همه تعمیم بدهیم
چه بسا که تا جایی که من میدونم پسر ایشون سال هاست که توی فرانسه زندگی میکنند(البته ممکنه که من اشتباه کنم راجع به پسر ایشون که در اینصورت لطفا من رو آگاه کنید) و یا خانواده ی خیلی از مسئولین که اسم نمیبرم سال هاست که توی آمریکا و کانادا دارن زندگی میکنند،خب اگه قرار بود کسی توی این 38 سال ترور بشه این اشخاص بودند چون اینطوری حداقل از بقیه هم زهرچشم میگرفتن
ببینید دوست عزیز قبلا هم گفتم خود آقای افخمی هم گفتند که این یک فرضه بر اساس تجربه شخصی ولی وقتی هیچ واکنشی از طرف داوران دیده نشد باید حق داد که ممکنه خبرهایی باشه...

آخه کی حرف از ترور زد؟؟؟؟کی گفتن اگه برگردن ترورشون می کنن؟؟؟؟
والا من دیگه خسته شدم انقد گفتم،برای آخرین بار حرفای ایشون قرار می دم دیگه هم در این باره بحث نمیکنم:

نقل قول:افخمی در برنامه سه شنبه شب «هفت» ادعایی درباره اعضای هیات داوران اشاره کرده و گفته چهار نفر از اعضای هیات داوران تابعیت کانادا و یک نفر از آنها تابعیت آمریکا دارد. او با اعلام این نکته در ادامه به بی توجهی احتمالی به فیلم «ماجرای نیمروز» محمد حسین مهدویان اشاره کرده و گفته است: «می ترسم از این داورانی که در خارج زندگی می کنند. 5 نفر از داوران تابعیت دوگانه دارند! خب این چطور می تواند به فیلمی علیه منافقین رای داد؟ احتمالا چون خارج زندگی یا رفت و آمد دارند از ترس مزاحمت های سازمان منافقین جرات نمی کنند به این فیلم رای دهند. در این صورت خطر نادیده گرفتن فیلم «ماجرای نیمروز» جدا احساس می شود! از آن جا که مجاهدین خلق در خارج کشور فعال هستند و چند داور از خارج از کشور تابعیت دارند، این مسئله جدی است.»

افخمی در ادامه برای اثبات ادعای آزار و ذیت احتمالی سازمان مجاهدین خلق به تجربه‌ای شخصی از خودش اشاره کرده و گفته در مدت اقامت چند سال پیش در کانادا، هواداران سازمان کمونیست کارگری به کلاس های آموزش فیلمسازی او حمله کرده و او را بخاطر ساخت فیلم «فرزند صبح» مورد انتقاد قرار دادند. افخمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به مورد ظلم واقع شدن فیلم «بیست و یک روز بعد» به مسئله تقلب احتمالی در بخش بهترین فیلم از نگاه مردمی نیز اشاره کرد و گفت:«فیلم «بیست و یک روز بعد» را در جایی از جدول اکران ها قرار داده اند که دیده نشود. من فیلم را دیده ام. قابل نادیده گرفته شدن نیست و قابل توجه است. ضمن اینکه فیلم در آرای مردمی اول است و خطر حذف آن و تقلب در آرا وجود دارد.»


نقل قول:والا بنده که نه روتن تومیتوز رو قبول ندارم (اگه از متا منظورتون همون متاکریتیک بود همونم قبول ندارم :دی)
لزوما یه فیلمی که خوب هستش مورد تایید جمع نیستش
چه بسا که مثال هم کم نداریم
یه مثالی که الان توی ذهن من هستش سریال درجه 3 ی شهرزاد هستش که امتیازش توی imdb از سریال با کیفیتی مثل how i met your mother بالاتره(البته مثال بهتر هم هست ولی من الان چیزی توی ذهنم نیست)
به نظرم بهترین ملاک برای خوب بودن فیلم نظر منتقدین معروف و مورد قبول عام هستش(البته بعد از نظر شخصی)
خوبی آکادمی اسکار هم همینه
ببنید دوست عزیز مقبولیت عام در همین سه سایت منعکس میشه،همچنین نقد های که در متا و روتن تومیتوز قرار داده میشه توسط منتقدین برتر نوشته شده و امتیاز فیلم ها هم بر همین اساسه شاید حرف های شما (مشخصا درباره شهرزاد و آشنایی با مادر)در باره آی ام دی بی صدق کنه ولی درباره دو سایت دیگه خیر.

نقل قول:والا بنده که از این فیلم خیلی لذت بردم
درسته از جدایی خیلی پایین تر بود ولی نقاط قوت خودش رو داشت
توی اسکار هم بعد از شاهکار tony erdman بیشترین شانس رو داره
حاضرم توی یه تاپیک دیگه باهاتون راجع به این فیلم بحث کنم به شرط اینکه برخی از دوستان گرامی تاپیک رو با شعارهای انقلابی شون بمباران نکنند و بذارن ما به بحثمون بپردازیم
فروشنده با اینکه از خیلی فیلم های ایرانی سرتره ولی بدترین فیلم فرهادیه،قطعا اسکار حق تونی اردمنه ولی اسکار با سیاسی کاری های اعضا(درباره ترامپ و مخالفت های دیگه)ممکنه به فروشنده برسه که قبلا هم سابقه داشته هرچند بعید می دونم اعضا اعتبار خودشو با اسکار دادن به این فیلم پایین بیاره...
نقل قول:کدوم موردی که من گفتم؟
اونی که چندنفر میگفتن ایشون فیلم ها رو بدون دیدن نقد میکنند یا اونی که مربوط به فروشنده بود؟
انصافا نقد محمد رسول الله از شاهکارهای ایشان بودش
اما بازم نقد فروشنده اونم سه چهار هفته بعد از اکرانش به نظرم تا حدی حاصل نگاه از پیش تعیین شده شون بود
حالا بازم من راجع به مورد اول توی نت میگردم ببینم ایشون جوابی به این بازیگران دادن یا خیر و نتایج تحقیقاتم رو میذارم اینجا
چرا فراستی باید نگاه از پیش تعیین شده درباره فروشنده داشته باشه؟
درباره ندیدن فیلم هم گفتم که ایشون به کنایه این حرف تو مصاحبه با آپارات زدن...
هنوز مونده خیلی ها به سواد فراستی تو نقد برسن تنها کسی که جرئت میکنه تو ایران فیلم ها رو صادقانه نقد کنه همین فراستیه...
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۳:۴۲, ۲۴/بهمن/۹۵
شماره ارسال: #14
آواتار
الان بحث جشنواره هست یا فیلم ماجرای نیمروز؟؟؟
تاپیکی مختص جشنواره و نحوه داوری بزنیم بهتره. چون واقعاً داوری امسال حرف دارد.

امضای سید ابراهیم
[تصویر: 70398176744835468767.png]
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۵:۳۷, ۲۴/بهمن/۹۵
شماره ارسال: #15
آواتار
درود اخوی
نقل قول: آخه کی حرف از ترور زد؟؟؟؟کی گفتن اگه برگردن ترورشون می کنن؟؟؟؟
من واژه ی ترور رو به عنوان مثالی برای بدترین نوع آزار و اذیت گفتم
ولی درکل فرقی در استدلال بنده به وجود نمیاد
داوران جشنواره جزء کم اولویت ترین آدم ها توی لیست آزار و اذیت منافقین هستند
درضمن توی کانادا تا جایی که من میدونم قدرت و نفوذ منافقین انقدر که برخی ادعا میکنند زیاد نیست
نقل قول: چرا فراستی باید نگاه از پیش تعیین شده درباره فروشنده داشته باشه؟
نمیدونم
شاید بخاطر اینکه خیلی از آقای فرهادی خوششون نمیاد
نقل قول:فروشنده با اینکه از خیلی فیلم های ایرانی سرتره ولی بدترین فیلم فرهادیه
باهاتون موافقم
درباره ی الی و جدایی واقعا از فروشنده سرتر بودند
ولی دلیل نمیشه که فروشنده فیلم بدی باشه
نقل قول: درباره ندیدن فیلم هم گفتم که ایشون به کنایه این حرف تو مصاحبه با آپارات زدن...
والا من حرف خودشون رو نگفتم
صحبت های بازیگرانی امثال اکبر عبدی راجع به ایشان(مبنی بر نقد کردن فیلم ها بدون دیدن آن ها) رو گفتم
نقل قول: هنوز مونده خیلی ها به سواد فراستی تو نقد برسن تنها کسی که جرئت میکنه تو ایران فیلم ها رو صادقانه نقد کنه همین فراستیه...
جرئت داشتن و بی طرف بودن دوتا بخش جدا از هم هستند
من خودم بالاتر در همین تاپیک حرف های این آقا رو به عنوان فکت نقل قول کردم پس یعنی خودم هم تا حد زیادی ایشون رو قبول دارم
ولی قبول ندارم که ایشون کاملا بی طرف هستند
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۲:۴۶, ۲۵/بهمن/۹۵ (آخرین ویرایش ارسال: ۲۵/بهمن/۹۵ ۲:۴۸ توسط Silence.)
شماره ارسال: #16
آواتار
سلام
نقل قول:من واژه ی ترور رو به عنوان مثالی برای بدترین نوع آزار و اذیت گفتم
ولی درکل فرقی در استدلال بنده به وجود نمیاد
داوران جشنواره جزء کم اولویت ترین آدم ها توی لیست آزار و اذیت منافقین هستند
درضمن توی کانادا تا جایی که من میدونم قدرت و نفوذ منافقین انقدر که برخی ادعا میکنند زیاد نیست
ترور کلا یه بحث دیگست هیچ ربطی هم به صحبت های آقای افخمی نداره،دیگه کانادا انقد خر تو خر نیست که هرکی بیاد هرکی رو که خواست بکشه...ولی می تونن تظاهرات کنن و جلوی فعالیتشون رو بگیرن...
حرفت درست نیست،دیپلمات ها در سایر کشور ها مصونیت دارن ولی اونایی که اقامت می گیرن خیر.پلیس در این جور موارد دخالت نمیکنه و فرد حتما محافظه کار خواهد بود.انوقت بالاترین اولیت باکیه؟
طرف داره با تجربه شخصی و اجازه کار در کانادا میگه هست شما میگی نیست؟چی بگم والا
نمی دونم بر چه اساسی میگی زیاد نیست ولی هر چقدر هم که باشه در یک کشور غریب آدم می ترسه که نکنه امنیت نداشته باشه...
نقل قول:نمیدونم
شاید بخاطر اینکه خیلی از آقای فرهادی خوششون نمیاد
چرا نباید از فرهادی خوشش بیاد؟شما نقل و قولی ازش در این باره دارید؟
نمیشه که علیه هرکی نقد منفی می نویسه یعنی از اون خوشش نمیاد

نقل قول:باهاتون موافقم
درباره ی الی و جدایی واقعا از فروشنده سرتر بودند
ولی دلیل نمیشه که فروشنده فیلم بدی باشه
وقتی میگم درست رویکرد هفت رو برسی نمی کنید همینه دیگه،آقای افخمی هم امتیاز این فیلم تو متا با سایر فیلم های ایشون مقایسه کرد و گفت فیلم بدیه...نه با فیلم های ایرانی.
نقل قول:والا من حرف خودشون رو نگفتم
صحبت های بازیگرانی امثال اکبر عبدی راجع به ایشان(مبنی بر نقد کردن فیلم ها بدون دیدن آن ها) رو گفتم
حرف الکیه،آخه آقای عبدی از کجا باید بفهمن که ایشون فیلم ندیده نقد میکنه؟لابد از اون مصاحبه برداشت کردن،همون طوری که گفتم با کنایه این حرف زدن...
نقل قول:جرئت داشتن و بی طرف بودن دوتا بخش جدا از هم هستند
من خودم بالاتر در همین تاپیک حرف های این آقا رو به عنوان فکت نقل قول کردم پس یعنی خودم هم تا حد زیادی ایشون رو قبول دارم
ولی قبول ندارم که ایشون کاملا بی طرف هستند
ببخشید چرا باید بی طرف باشن؟مگه منو شما بی طرف هستیم؟هرکسی بالاخره یه گرایشاتی داره...
در یک نقد منصفانه فقط نقد تکنیکی فیلم باید بی طرفانه باشه مثلا من با اینکه از فیلم300 خوشم نمیاد ولی باید اذعان کنم که به لحاظ جلوه های ویژه عالیه ولی تو نقد محتوایی فیلم قطعا موضع خواهم گرفت و فیلم پس می زنم...
پس اینکه یک فرد چه موضعی داره یه ما مربوط نمیشه مهم اینکه نقدش چقد منطقی و درسته...
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۱۵:۳۹, ۲۵/بهمن/۹۵ (آخرین ویرایش ارسال: ۲۵/بهمن/۹۵ ۱۵:۴۰ توسط amirabdi.)
شماره ارسال: #17
آواتار
نقل قول:ترور کلا یه بحث دیگست هیچ ربطی هم به صحبت های آقای افخمی نداره،دیگه کانادا انقد خر تو خر نیست که هرکی بیاد هرکی رو که خواست بکشه...ولی می تونن تظاهرات کنن و جلوی فعالیتشون رو بگیرن...
خب خوبه که حداقل توی یه جاهایی به تفاهم رسیدی
منظورتون از تظاهرات و اینکه چه کسی اون رو انجام میده نفهمیدم
اگه میشه بیشتر توضیح بدید
نقل قول:حرفت درست نیست،دیپلمات ها در سایر کشور ها مصونیت دارن ولی اونایی که اقامت می گیرن خیر.پلیس در این جور موارد دخالت نمیکنه و فرد حتما محافظه کار خواهد بود.انوقت بالاترین اولیت باکیه؟
طرف داره با تجربه شخصی و اجازه کار در کانادا میگه هست شما میگی نیست؟چی بگم والا
نمی دونم بر چه اساسی میگی زیاد نیست ولی هر چقدر هم که باشه در یک کشور غریب آدم می ترسه که نکنه امنیت نداشته باشه...
اخوی ویزای کار،اقامت و تابعیت یک کشوری رو داشتن فرق داره
کسی که تابع کانادا میگیره حداقل 4-5 سال کانادا زندگی کرده و شهروند کانادا محسوب میشه و از همون امنیتی برخورداره که یه کانادایی الاصل توی کانادا داره (اصن کانادا به امنیتش برای مهاجرین معروفه...)
درصورتی که کسی که ویزای کار گرفته(مثل آقای افخمی) صرفا اجازه ی کار داره و همه ی مزایای شهروندان کانادا رو نداره
نقل قول:وقتی میگم درست رویکرد هفت رو برسی نمی کنید همینه دیگه،آقای افخمی هم امتیاز این فیلم تو متا با سایر فیلم های ایشون مقایسه کرد و گفت فیلم بدیه...نه با فیلم های ایرانی.
عجب...
اگه اینطوریه که من از همینجا از شما بخاطر گرفتن وقتتون عذرخواهی میکنم
نقل قول: حرف الکیه،آخه آقای عبدی از کجا باید بفهمن که ایشون فیلم ندیده نقد میکنه؟لابد از اون مصاحبه برداشت کردن،همون طوری که گفتم با کنایه این حرف زدن...
نمیدونم که آقای اکبرعبدی از کجا این مسئله رو میدونند
ولی این آقا یه ادعایی کردند که آقای فراستی تا جایی که من گشتم ردش نکرده
ادعاشون هم تاجایی که من میدونم ربطی به اون ویدئو نداره(حتی فکر کنم قبل از اون ویدئو باشه)
نقل قول:ببخشید چرا باید بی طرف باشن؟مگه منو شما بی طرف هستیم؟هرکسی بالاخره یه گرایشاتی داره...
در یک نقد منصفانه فقط نقد تکنیکی فیلم باید بی طرفانه باشه مثلا من با اینکه از فیلم300 خوشم نمیاد ولی باید اذعان کنم که به لحاظ جلوه های ویژه عالیه ولی تو نقد محتوایی فیلم قطعا موضع خواهم گرفت و فیلم پس می زنم...
پس اینکه یک فرد چه موضعی داره یه ما مربوط نمیشه مهم اینکه نقدش چقد منطقی و درسته...
پیش فرض اینه که هرمنتقدی باید بیطرف باشه و نقد بی طرفانه بنویسه
همین متاکریتیک که شما میگید منتقداش همه بیطرفن
مثلا توی همون نقد 300 منتقد باید گیرایی داستان رو بررسی کنه نه حقیقت داشتن داستان رو
ته نقدش مثلا یه پی نوشت بزنه که این فیلم داستانش دروغه و ...
نه اینکه از اول درمورد فیلم موضع بگیره
اگه همه مث شما رفتار کنند و پیشفرض داشته باشن فیلمی مث آرگو یا سریالی مثل خانه ی پوشالی امتیازاتشون خیلی پایینتر از اینی میشد که الان هست...
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۲:۱۶, ۲۶/بهمن/۹۵ (آخرین ویرایش ارسال: ۲۶/بهمن/۹۵ ۲:۲۴ توسط Silence.)
شماره ارسال: #18
آواتار
سلام
من احساس می کنم داریم دور خودمون می چرخیم و من باید بازم همون چیزا رو بگم
استفاده کردم
موفق باشی
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
ارسال پاسخ  به روز آوری


[-]
کاربرانی که این موضوع را مشاهده می کنند:
1 میهمان

[-]
موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: مشاهده: آخرین ارسال
  نگاهی به فیلم «فروشنده»، جدیدترین ساخته اصغر فرهادی Silence 35 3,291 ۴/مهر/۹۵ ۸:۰۹
آخرین ارسال: vahrakan
  سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر هادی... 13 2,150 ۲۵/بهمن/۹۴ ۲۰:۴۸
آخرین ارسال: MEEAAD
Video نگاهی به فیلم شهر موش ها 2 عبدالرحمن 31 6,415 ۱۷/آبان/۹۴ ۲۳:۳۲
آخرین ارسال: parvaresh75
  برندگان سی‌ و‌ دومین جشنواره فیلم فجر revenger 0 591 ۲۳/بهمن/۹۲ ۱:۰۳
آخرین ارسال: revenger
  اخبار جشنواره فیلم فجر را از اینجا پیگیری کنید... هادی... 3 1,679 ۵/بهمن/۹۲ ۱۸:۲۷
آخرین ارسال: نورالسادات
  بحث و گفتگو پیرامون * جشنواره فیلم فجر* عبدالرحمن 5 1,231 ۴/بهمن/۹۲ ۱۶:۲۱
آخرین ارسال: عبدالرحمن
  ثبت نام در جشنواره فیلم فجر هادی... 3 1,365 ۳۰/دی/۹۲ ۱۸:۱۵
آخرین ارسال: هادی...

پرش در بین بخشها:


بالا