کانال بیداری اندیشه در سروش کانال بیداری اندیشه در تلگرام



ارسال پاسخ  به روز آوری
 
رتبه به موضوع
  • 3 رای - 3.67 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
من میگویم که این امتحان خدا نیست بی کفایتی مسولین است!
۰:۲۲, ۱۷/آبان/۹۱ (آخرین ویرایش ارسال: ۱۷/آبان/۹۱ ۱۳:۴۰ توسط علی 110.)
شماره ارسال: #1
آواتار
(۱۶/آبان/۹۱ ۱۹:۵۲)yektasepas نوشته است:  باسمه تعالی
سخن رانی "عبور ازنیل "استاد رائفی را گوش کنید بسیار عالی است و جواب این سوالتان را می گیرید
خلا صه اش این است که قبل از ظهور هر منجی ای از طرف خداوند در طول تاریخ 4 امتحان صورت می گیرد :
1- امتحان اقتصادی

می گویم که چرا این نوع امتحان اقتصادی فقط مخصوص مردم عادی است ؟! و مسئولان و روحانیون کوچکترین آسیب

و فشاری از تورم ها و گرانی ها نمی بیننند چون اولا حقوق رییس و روساخیلی بالاست , ثانیا اینها هزارجور رانت و

پاداش و ... دارند , ثالثا در خانه های مصادره ای زندگی می کنند و اجاره نمیدهند , رابعا هر چیزی ( مواد غذایی ,

لوازم و ...)را که بخرند از جیب حساب نمی کنند و خبر دقیق دارم که برای اداره یاورزاتخانه فاکتور می کنند ,پس این

تورم سرسام آور فقط آزارنده مردم عادی است نه سران درجه اول و دوم و سوم و روحانیت حاکم که از رفاه مطلق

برخوردارند . والله که حتی همین رائفی هم با پولهای اهدایی ح ک و مت ( از بیت المال) زندگی بسیار مرفهی دارد .


آیا راست گفته اند که کاهنان و بالایی ها ، با این جور حرفها که اوضاع بد اقتصادی(-ناشی از بی کفایتی و دزذی-)

امتحان و مشیت الهی است ، عوام الناس دیندار را تخدیر می کنند و خود در رفاه مطلق می زیند ؟!


پ.ن : لطفا این پست را مدیران پاک نکنند و جواب حرف را باید با حرف داد نه حذف , اگر پاک کنید مشمول ذمه

( -که عوام به غلط مشغول ذمه می گویند-) شمر و ابن زیاد و معاویه و اولی و دومی باشید . دی:

همین
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۰:۲۸, ۱۷/آبان/۹۱ (آخرین ویرایش ارسال: ۱۷/آبان/۹۱ ۰:۳۲ توسط علی 110.)
شماره ارسال: #2
آواتار
خوب ما آماده ایم برای جواب دادن
منتها باید مبنای شروع بحث مشخص شود و از یک نقطه ی مشترک کار را آغاز کنیم
سوال اول
آیا شما معتقد به وجود خدا هستید؟ (تا اصلاً بعدش بخواهیم تبادل نظر کنیم در این مورد که خدا در این مسائل نقش دارد یا ندارد)

چی شد جناب نقوی
ما منتظر هستیم....

امضای علی 110
پرستش به عبادت نیست، به اطاعت است!!!!
از که اطاعت می کنیم؟!
همو معبود ماست!!

امام زمان علیه السلام:
ظهور ما به تأخیر نیفتاده مگر به سبب اعمال ناپسندی که از ایشان (شیعیان) سر می‌زند و خبر آنها به ما می‌رسد.

ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۰:۳۳, ۱۷/آبان/۹۱
شماره ارسال: #3
آواتار
(۱۷/آبان/۹۱ ۰:۲۸)علی 110 نوشته است:  خوب ما آماده ایم برای جواب دادن
منتها باید مبنای شروع بحث مشخص شود و از یک نقطه ی مشترک کار را آغاز کنیم
سوال اول
آیا شما معتقد به وجود خدا هستید؟ (تا اصلاً بعدش بخواهیم تبادل نظر کنیم در این مورد که خدا در این مسائل نقش دارد یا ندارد)

این چه دیدگاه زشتی است که نظام-باوری را مساوی خداباوری می دانید !؟ و افراد مشکوک به ... را بیخدا و ملحد؟!
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۰:۳۷, ۱۷/آبان/۹۱
شماره ارسال: #4
آواتار
برادر شما گویا توهم توطئه دارید (بنده که علم غیب ندارم، جسارت هم نمیکنم بدون علم به کسی نسبتی بدهم)
من خیلی خیلی ساده از شما برادر بزرگوار سوال پرسیدم برای اینکه بحث باید از یک نقطه ی مشترکی آغاز شود ما اول باید بدانیم که شما اصلاً به خدا معتقد هستید یا نه
تا إن شاء الله بعد بخواهیم ببینیم که این خدا آیا در این مسائل، مانند فقر و غنا آیا دخالتی میکند یا نه اگر نه به چه استدلالی و اگر بله به چه استدلالی و چگونه
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۰:۴۰, ۱۷/آبان/۹۱ (آخرین ویرایش ارسال: ۱۷/آبان/۹۱ ۰:۴۱ توسط مجید املشی.)
شماره ارسال: #5
آواتار
(۱۷/آبان/۹۱ ۰:۲۲)شاهین نقوی نوشته است:  اولا حقوق رییس و روساخیلی بالاست , ثانیا اینها هزارجور رانت و

پاداش و ... دارند , ثالثا در خانه های مصادره ای زندگی می کنند و اجاره نمیدهند , رابعا هر چیزی ( مواد غذایی ,

لوازم و ...)را که بخرند از جیب حساب نمی کنند و خبر دقیق دارم که برای اداره یاورزاتخانه فاکتور می کنند ,پس این

تورم سرسام آور فقط آزارنده مردم عادی است نه سران درجه اول و دوم و سوم و روحانیت حاکم که از رفاه مطلق

برخوردارند . والله که حتی همین رائفی هم با پولهای اهدایی ح ک و مت ( از بیت المال) زندگی بسیار مرفهی دارد .

ببینید آقای نقوی

قرار ما چیز دیگری بود. گفتیم باید برای حرفهایمان دلیل هم اقامه کنیم.

جه فرقی بین یک شبه افکن و کسی که حرف درست و حقیقت را بیان می کند وجود دارد؟!
این اخبار دقیق شما سند هم دارد؟
آیا می توان اشتباه یک نفر را برای دیگر افراد هم تعمیم داد؟!
به شما عرض کردم که اگر برای حرفتان برهان هم داشته باشید یقینا پاسخ مناسبی هم دریافت می کنید. اما به این صورت...

امضای مجید املشی
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۰:۴۰, ۱۷/آبان/۹۱
شماره ارسال: #6
آواتار
برادر نقوی
ما همچنان منتظر هستیم و به توفیق الهی إن شاء الله آماده برای مناظره...
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۰:۴۶, ۱۷/آبان/۹۱ (آخرین ویرایش ارسال: ۱۷/آبان/۹۱ ۰:۴۷ توسط شاهین نقوی.)
شماره ارسال: #7
آواتار
(۱۷/آبان/۹۱ ۰:۳۷)علی 110 نوشته است:  برادر شما گویا توهم توطئه دارید (بنده که علم غیب ندارم، جسارت هم نمیکنم بدون علم به کسی نسبتی بدهم)
من خیلی خیلی ساده از شما برادر بزرگوار سوال پرسیدم برای اینکه بحث باید از یک نقطه ی مشترکی آغاز شود ما اول باید بدانیم که شما اصلاً به خدا معتقد هستید یا نه
تا إن شاء الله بعد بخواهیم ببینیم که این خدا آیا در این مسائل، مانند فقر و غنا آیا دخالتی میکند یا نه اگر نه به چه استدلالی و اگر بله به چه استدلالی و چگونه

خدا قوانینی را در جهان قرار داده که جهان بر مدار آن می چرخد ، آیه شریفه زیر هم مبتنی بر همین

گفتار است:

إِنَّ اللّهَ لاَ يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ
در حقيقت ‏خدا حال قومى را تغيير نمى‏دهد تا آنان حال خود را تغيير دهند.
رعد 11

یا به قول ناصر خسرو:
چو تو خود کني اختر خويش را بد
مدار از فلک چشم نيک اختري را

پس این فقر و اوضاع بد اقتصادی مشیت و آزمون الهی نیست بلکه ناشی از بی کفایتی شدید روسا و

دزدی های بی سابقه حکام است .
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۰:۴۶, ۱۷/آبان/۹۱ (آخرین ویرایش ارسال: ۱۷/آبان/۹۱ ۰:۴۹ توسط علی 110.)
شماره ارسال: #8
آواتار
آقا مجید به نظر من به فرض محال هم که ادعاهای ایشان تا حدی صدق داشته باشد
میتوان بحث را از همان منظری که حقیر هم مطرح کردم آغاز کرد
یعنی در صورتی که جناب برادر نقوی معتقد به وجود خدا باشند، میتوان بررسی و تبادل نظر کرد و دید که آیا خدا در فقر و غنا دخالتی دارد یا خیر، اگر ندارد به چه استدلالی و اگر دارد به چه استدلالی و چگونه
البته بحث شما هم کاملاً درست است و منطقی، اگر بحث بخواهد کاملاً مبنایی باشد به صرف ادعا نمیشود کار را آغاز کرد
ایشان باید اسناد معتبری ارائه دهند که همانطور که مدعی شده اند فساد مالی در این ابعاد مورد دعوی ایشان در سیستم حاکمیت موجود باشد
اما حتی با وجود چنین فرضی هم می شود بحث را از همان منظری که حقیر مطرح کردم هم آغاز کرد
چرا که جنبش وال استریت دقیقاً هم خانی دارد با ادعای ایشان
یعنی آنجا اکثریت مردم معتقدند که 1 درصد دارد 99 درصد ثروت جامعه را چپاول میکند
حال باید دید آیا آنجا هم خدا در فقر و غنا دخالتی دارد یا نه
اگر نه به چه استدلالی و اگر بله به چه استدلالی و به چه شکلی

(۱۷/آبان/۹۱ ۰:۴۶)شاهین نقوی نوشته است:  خدا قوانینی را در جهان قرار داده که جهان بر مدار آن می چرخد ، آیه شریفه زیر هم مبتنی بر همین

گفتار است:

إِنَّ اللّهَ لاَ يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ
در حقيقت ‏خدا حال قومى را تغيير نمى‏دهد تا آنان حال خود را تغيير دهند.

یا به قول ناصر خسرو:
چو تو خود کني اختر خويش را بد
مدار از فلک چشم نيک اختري را

پس این فقر و اوضاع بد اقتصادی مشیت و آزمون الهی نیست بلکه ناشی از بی کفایتی شدید روسا و

دزدی های بی سابقه حکام است .

خوب برادر نقوی گویا شما از اسلام اطلاعات ناچیزی دارید
و اصلاً منظور این آیه را کاملاً متفاوت متوجه شدید
ببینید برادر گرامی

این آیه برای این منظور ابداً کاربردی ندارد
البته معروف شده به غلط که برای این موارد به کار رود
و این یکی از غلطهای بسیاری است که در آثار مرحوم شریعتی هم به وفور یافت میشود
دوستان
معنای این آیه به هیچ وجه این نیست که شما اگر وضعتان خوب نباشد، خدا به شما کاری ندارد تا خودتان را خوب کنید
سیاق آیه این چنین نیست
از دو طریق توضیح میدم خدمت شما
ببینید اولاً کسی که میگوید اول من باید تکونی بخورم تا خدا در عوض کاری کند
هنوز نفهمیده که حتی همان تکان هم به توفیق الهی خورده و اگر توفیق خدا شامل حالش نبود توانی و عزمی برای گام برداشتن به سمت خیر نداشته
علاوه بر این که خداوند رحمتش بر غضبش پیشه دارد
علاوه بر آن خداوند صاحب فضل است
نه تنها صاحب فضل است که صاحب فضل عظیم است
حال میدانید فضل چیست؟
فضل یعنی بدون استحقاق بخشیدن!!!!!!!!!!
اضافی و فاضل
یعنی چه حالا
ارتباطش با این آیه چیست و چرا ناقض برداشت معروفی است که به غلط معمولاً از این آیه میشود
ببینید خداوند از سر رحمت و فضل خود بارها شده است بر کسان و حتی امتهایی که کفران نعمت کرده اند و در مسیر خیر گام بر نمیدارند فیض میدهد و مقلب القلوبی میکند
کما اینکه بسیار دیده اید که کسانی امری گناه میکنند و بر اثر فضلی بی استحقاق دستگیری میشوند

اما همانطور که سیاق آیه هم نشان میدهد
منظور این است که خدا اگر نعمتی به قومی یا شخصی بدهد، کریم تر از آن است که بخواهد بی دلیل بستاند مگر آنکه مقدماتش را خود دریافت کننده ی نعمت با اعمال و رفتار اختیار خود فراهم کند
و همانطور که ملاحضه میفرماید
تغییر حالت را در پایان آیه منوط به ارتکاب گناه کرده
یعنی تغییر حالت از منعم بودن به محروم شدن از نعمت!!!!!!!!!!!!!!
و در تصریح این معنا امام زین العابدین هم در توضیح همین آیه روایتی بدین مضمون در تفسیر نورالثقلین دارند
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۰:۵۷, ۱۷/آبان/۹۱
شماره ارسال: #9
آواتار
(۱۷/آبان/۹۱ ۰:۴۰)مجید املشی نوشته است:  
ببینید آقای نقوی

قرار ما چیز دیگری بود. گفتیم باید برای حرفهایمان دلیل هم اقامه کنیم.

جه فرقی بین یک شبه افکن و کسی که حرف درست و حقیقت را بیان می کند وجود دارد؟!
این اخبار دقیق شما سند هم دارد؟
آیا می توان اشتباه یک نفر را برای دیگر افراد هم تعمیم داد؟!
به شما عرض کردم که اگر برای حرفتان برهان هم داشته باشید یقینا پاسخ مناسبی هم دریافت می کنید. اما به این صورت...

1- اولا که در این جور کارها اونها خودشون حواسشون جمعه که سند و مدرکی باقی نگذارند ،

2- ولی من یک سری سند و مدرک و استدلال دارم ولی می ترسم با گفتن آنها در این تاپیک ، مشمول

رافت اسلامی ثابت شده ، بشوم و راهی ک ه ر ی زک و ناکجاآباد!

3-ثالثا اگر تو خودت هم یک مدتی با رییس روسای اسلامی و فرزندانشان همنشین بودی ، خیلی چیزها را می دیدی

و بت حکام اسلامی ایران برایت میشکست ( خود من یک زمانی از تو متعصب تر بودم و حاضر بودم جانم را برای حکام

فدا کنم)
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
۰:۵۸, ۱۷/آبان/۹۱ (آخرین ویرایش ارسال: ۱۷/آبان/۹۱ ۱:۱۶ توسط علی 110.)
شماره ارسال: #10
آواتار
علاوه بر این برای یک پدیده قوانین یکسان رخ نمیدهد
مثالی عرض میکنم بسیار واضح
آیا هر کسی که به مرگ فجیعی مرد، نشان از این دارد که شخص بدی بوده است
آیا هر کسی که در رفاه بود یعنی خداوند به او لطف دارد
یا هر کسی که در فقر بود یعنی خدا می خواهد او را عذاب کند

اما شما وقتی استشهاد به آیات قرآن می کنید یعنی استشهاد با آیات قرآن را قبول میکنید!
پس در پاسخ به شما
اول خداوند در مورد فقر و غنا بخشیدن و دخالت مستقیم در امر روزی در قرآن می فرماید
أَ وَ لَمْ يَرَوْا أَنَّ اللَّهَ يَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَنْ يَشاءُ وَ يَقْدِرُ إِنَّ في‏ ذلِكَ لَآياتٍ لِقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ (37-روم)
آيا نمى‏بينند كه خدا روزى هر كس را كه بخواهد فراوان مى‏كند يا او را تنگ روزى مى‏سازد؟ در اين عبرتهايى است براى مردمى كه ايمان مى‏آورند. (37)
و در مورد اینکه با فقر و بیماری و .... خداوند آزمایش میکند هم این آیه را تقدیم میکنم:
وَ لَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرينَ (155-بقره)
البته شما را به ترس و گرسنگى و بينوايى و بيمارى و نقصان در محصول مى‏آزماييم. و شكيبايان را بشارت ده. (155)

پس اگر مبنا را بر آیات قرآن بگذاریم که مورد تأیید شما هم هست که اگر نبود به آن استشهاد نمیکردید مشاهده میکنید که مطالب ارائه شده ی شما باطل است با میزان و سنجش معارف قرآن

برادر نجفی ما منتظر هستیم
و به توفیق الهی إن شاء الله کاملاً آمادگی داریم برای ادامه ی مناظره

(۱۷/آبان/۹۱ ۰:۲۲)شاهین نقوی نوشته است:  والله که حتی همین رائفی هم با پولهای اهدایی ح ک و مت ( از بیت المال) زندگی بسیار مرفهی دارد .


فقط یک نکته را برادرانه خدمت شما بزرگوار عرض میکنم
ببینید برادر میگویند غیبت بدتر از زنا است
و تهمت بسیار بد تر از غیبت
و این که شما از لفظ جلاله ی الله هم استفاده کرده اید برای چنین ادعای بزرگی به یک شخص حقیقی بدون ارائه ی هیچ سندی این نوعی تهمت است
بنده از طرف تیم مدیریت تضمین میدهم إن شاء الله که شما هیچ مشکلی براتون پیش نیاد در صورت ارائه ی این اسناد
تقوای الهی ایجاب میکند که شما ابتدا اسناد معتبر خود را ارائه کنید و بعد بر طبق آن اسناد مدعی خود را ارائه بفرماید و گرنه از مصادیق تهمت است و هیچ چیز نزد خدا به اندازه ی آبرو بندگانش اهمیت ندارد!!!!!!!!
ارسال ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در صفحه جدید
ارسال پاسخ  به روز آوری


[-]
کاربرانی که این موضوع را مشاهده می کنند:
1 میهمان

[-]
موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: مشاهده: آخرین ارسال
  چه کسانی در دنیا امتحان می شوند؟ آفتاب 21 9,016 ۲/اردیبهشت/۹۴ ۱:۲۴
آخرین ارسال: آفتاب

پرش در بین بخشها:


بالا