تالار گفتگوی بیداری اندیشه

مشاهده تالار در قالب اصلی: دختر خیابان انقلاب
شما درحال مشاهده محتوای قالب بندی نشده این مطلب هستید.برای مشاهده نسخه قالب بندی شده روی لینک فوق کلیک کنید
صفحه: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
یه سیدی می فرمود یک زمانی یک عده ای در جزیره ای گیر افتادند و وضع بدی داشتن
یه شخصی بینشون پامیشه می گه بیایید کشتی بسازیم و بریم. همه می گن اوکی! هرکسی به سهم خودش مقداری چوب و مصالح جمع می کنه و کشتی رو با هرسختی می سازن و میرن

مشکل اینجاست که اینا کشتی رو می سازن که فقط از اون جزیره برن. اما مقصد مشخص نبود. کسی که گفت کشتی رو بسازیم به کشتی هدف می ده و فکر می کنه مسیرش درسته. بعد از مدتی بین اهالی اختلاف می افته که مسیر غلطه. نفر اول اعتراض می کنه و سرکوب می شه. تصمیم می گیره سهم خودش از کشی رو برداره و بره. یه تیکه از عرشه رو برمیداره و می ره. بین راه توی طوفان می میره
می گن دیدید؟ کسی که از کشتی جدا شد عاقبتش چی شد؟ عبرت بشه
نفر بعدش هم خشکی می بینه می گه باز خشکی بهتر از کشتی با مقصدی هست که من نمی خوام. تیکه خودشو جدا می کنه و می ره
اونم می میره

همینطور دونه دونه همه تیکه های خودشونو جدا کردن رفتن. حتی یه عده ای بودن که تیکه های بقیه رو موقع رفتن با خودشون بردن

از این کشتی چیزی نمونده. در حال غرق شدنه
نقل قول:درحالی دنبال حجاب اجباری در جامعه است که تصور می‌کند نقل قولی که از جناب آقای سید ابراهیم می‌آورم با واقعیت همخوانی ندارد (شماره 2)

خود آقای سید ابراهیم در تاپیک مذکور جواب این اتهامات را دادند

با وجود اینکه نظر سیدابراهیم برای من حجیت نداره ولی برای اینکه این توهم شما مشخص بشه عکس همون جملات رو عینا بزار بخونیم همه
(۱۰/بهمن/۹۶ ۱۱:۱۴)فنا نوشته است: [ -> ]واقعاً؟!

الان شما از کجا این رو می فرمایید؟
حرف خدا، آیه صریح قرآن حجت نیست؟

«وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا یُبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى‏ جُیُوبِهِنَّ وَ لا یُبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبائِهِنَّ أَوْ آباءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنائِهِنَّ أَوْ أَبْناءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنی‏ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنی‏ أَخَواتِهِنَّ أَوْ نِسائِهِنَّ أَوْ ما مَلَكَتْ أَیْمانُهُنَّ أَوِ التَّابِعینَ غَیْرِ أُولِی الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذینَ لَمْ یَظْهَرُوا عَلى‏ عَوْراتِ النِّساءِ وَ لا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ ما یُخْفینَ مِنْ زینَتِهِنَّ وَ تُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمیعاً أَیُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ
؛[نور/31]
و به زنان مؤمن بگو كه چشمان خویش فروگیرند و شرمگاه خود نگه دارند و زینتهاى خود را جز آن مقدار كه پیداست آشكار نكنند و مقنعه ‏هاى خود را تا گریبان فروگذارند و زینتهاى خود را آشكار نكنند، جز براى شوهر خود یا پدر خود یا پدر شوهر خود یا پسر خود یا پسر شوهر خود یا برادر خود یا پسر برادر خود، یا پسر خواهر خود یا زنان همكیش خود، یا بندگان خود، یا مردان خدمتگزار خود كه رغبت به آن ندارند، یا كودكانى كه از شرمگاه زنان بى‏ خبرند. و نیز چنان پاى بر زمین نزنند تا آن زینت كه پنهان كرده‏اند دانسته شود. اى مؤمنان، همگان به درگاه خدا توبه كنید، باشد كه رستگار گردید.
»


«یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لازْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى‏ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً
؛[احزاب/59]
اى پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: جلبابها [روسرى ‏هاى بلند] خود را بر خویش فروافكنند، این كار براى اینكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است (و اگر تا كنون خطا و كوتاهى از آنها سر زده توبه كنند) خداوند همواره آمرزنده رحیم است.
»

[/font]
اون قانونی هم که خدای نکرده بخواهد بروی حرف خدا حرف بزنه و از مجلس این مملکت تصویب بشه، من ترجیح می دهم خودم رو جلوی اون مجلس آتش بکشم، ولی نگذارم هرگز چنین چیزی بشه. من نوعی اگر بتونم جونم رو هم می دهم (امیدوارم خدا قدرت قلبی و ایمان واقعی بهم بده که این کار رو بکنم و فقط حرف نباشه...)، ولی نمی گذارم این قوانین مورد علاقهء برخی ها تصویب بشه.


[font=Tahoma]
شما و سایر دوستانی که زیر کامنت شما لایک کردن دقت نکرده اید که خداوند در هر دو آیه فرموده : به زنان مومن بگو...
پس زنانی که در یک جامعه ای مومن نیستند و نمیخواهند که مومن باشند و نمیخواهند که مسلمان باشند مورد خطاب این ایه نیستند.پس استدلال شما به این آیه مورد قبول نیست
میخوام کلا این بحث رو ببندم:

حكم پوشش اسلامی با نزول این آیه از قرآن اعلام گردید: «
وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ یغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا یبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْیضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُیوبِهِنَّ وَلَا یبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِی إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِی أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَیمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِینَ غَیرِ أُولِی الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِینَ لَمْ یظْهَرُوا عَلَى عَوْرَاتِ النِّسَاءِ وَلَا یضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیعْلَمَ مَا یخْفِینَ مِنْ زِینَتِهِنَّ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِیعًا أَیهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ
[نور/۳۱]
و به زنان با ایمان بگو چشمهای خود را (از نگاه هوس‌آلود) فروگیرند، و دامان خویش را حفظ کنند و زینت خود را - جز آن مقدار که نمایان است- آشکار ننمایند و (اطراف) روسری‌های خود را بر سینه خود افکنند (تا گردن و سینه با آن پوشانده شود)، و زینت خود را آشکار نسازند مگر برای شوهرانشان، یا پدرانشان، یا پدر شوهرانشان، یا پسرانشان، یا پسران همسرانشان، یا برادرانشان، یا پسران برادرانشان، یا پسران خواهرانشان، یا زنان هم‌کیششان، یا بردگانشان [=کنیزانشان‌]، یا افراد سفیه که تمایلی به زن ندارند، یا کودکانی که از امور جنسی مربوط به زنان آگاه نیستند؛ و هنگام راه رفتن پاهای خود را به زمین نزنند تا زینت پنهانیشان دانسته شود (و صدای خلخال که برپا دارند به گوش رسد). و همگی بسوی خدا بازگردید ای مؤمنان، تا رستگار شوید!
»

پس این از حکم وجوب حجاب.اوکی.
باز حالا: از اونجایی که امر به معروف و نهی از منکر واجب است و حکومتی که داعیه دار صفت اسلامی است ملزم به رعایت حدود شرع مقدس است(که در این مورد خود شارع به آن تاکید کرده) و ایضا انجام امر به معروف و نهی از منکر در قانون اساسی از جانب دولت به مردم و متقابلا مردم به دولت الزامی است پس دبگه نیاز به کلام معصوم هم نیست که اگه بگردین حتما کلام معصوم رو هم پیدا میکنید.
برای بار سوم عرض میکنم حالا: یا شما متشرع هستی که پس دیگه چون چرا نداره و یا نیستی و به مقرارت و قانون اساسی کشور التزام داری که باز دیگه چون و چرا نداره و یا کلا بیخیال دین و مذهب و قانون رسمی کشور هستی که پس دیگه خوش اومدی(سفر خوشی را برای شما آرزومندیم)
تمام شد.والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.
(۱۴/بهمن/۹۶ ۱۹:۲۵)دختر انقلاب نوشته است: [ -> ]1- خب شما ایشون رو نمیشناسین و مطمئنا رگ و غیرت‌شون بسیار بیش از شما بوده و همین‌طور فهم و شعورِ حرف زدن‌شون با یک خانم.

2- قسمت دوم جمله‌تون وصف خوبی برای ارسال‌های خودتون در تاپیک‌های منه.


لیست موافقان و مخالفان حجاب اجباری را در اینجا هم قرار میدم تا دوستانی که تمایل دارن نامشون درج بشه، اعلام کنن
موافقان حجاب اجباری:

08-
09-
10-

مخالفان حجاب اجباری:

04-del@
06-
10-A L I

پی نوشت: این لیست کامل نیست و طبق آنچه از نظرات به نظر میرسه، دسته بندی شده. اگر کسی در موافقان هست اما مخالفه یا جزو مخالفان هست اما موافقه، همینجا اعلام کنن تا تصحیح بشه.
من رو یاد تخته سیاه انداختین که خوب بد
Big Grin
سطح تعقل همینقدر که حکم رو فهم وقتی نمیکنی
(۱۵/بهمن/۹۶ ۱:۳۹)دختر انقلاب نوشته است: [ -> ]1- خیلی‌خب اما دلیلی نداره به دختری که صرفا با اندیشه‌ش موافق نیستین انواع اقسام توهین‌های ناموسی رو بکنید. احتمالا دیدین اینجا به من چه توهین‌هایی کردن. اسم شماها واقعا مرده؟ از نوع ارزشی؟ بیخیال

2-گزارش مرکز تحقیقات استراتژیک: تعداد کسانی که معتقدند حکومت باید با «بدحجابی» مقابله کند٬ رو به کاهش است
[تصویر: g4711_phGH.jpg]

3- نظر شماست و محترمه اما اعتراف عرزشی سایت به اینکه حدیثی من باب اجبار حجاب در جامعه وجود ندارد (شماره 1)درحالی دنبال حجاب اجباری در جامعه است که تصور می‌کند نقل قولی که از جناب آقای سید ابراهیم می‌آورم با واقعیت همخوانی ندارد (شماره 2)

خود آقای سید ابراهیم در تاپیک مذکور جواب این اتهامات را دادندجناب محسن حالا کدام مسخره‌تره؟
آبا نباید به عقل کسانی شک کنیم که با توهین، تهمت، ناسزا و برچسب زنی به هر طریق ممکن دنبال حجاب اجباری در جامعه هستن در حالی که ائمه اطهار اجباری به حجاب در جامعه نداشته اند (تاکنون هیچیک از کاربران فکتی برای رد این سخن ارائه نداده است) و از آن طرف صدها موضوع دیگر مثل ربا را رها کرده‌اند در حالی که آیات و احادیث محکمی در این زمینه وجود دارد؟

[تصویر: u305555_phot.jpg]

به دوستان ........... بگید براشون وثیقه بزارن خو ، چرا اقدام نمیکنن ؟ وقتی ازشون فقط به عنوان یک ابزار میخوان استفاده کنن نتیجه ای جز این نداره .
جناب پارمیس گرامی و دختر انقلاب که میل دارین بحث کنین و سنگ ... به سینه بزنین ، خانم ستوده و دوستانشون میتونن وثیقه هایی سنگین تر رو هم جور کنن و اینکه مقدار وثیقه بالا هست رو میتونن از دوستان دیگه خودشون تهیه کنن .
واقعا برای سطح درکتون ناراحتم .
(۱۵/بهمن/۹۶ ۱۴:۴۵)صبح صادق نوشته است: [ -> ]پس دبگه نیاز به کلام معصوم هم نیست که اگه بگردین حتما کلام معصوم رو هم پیدا میکنید.
در تاریخ و سیره­‌ی پیامبر صلی­‌الله علیه و آله و ائمه­ علیهم­‌السلام حتی یک مورد اجرای حد در مورد بدحجابی و اجبار بر حجاب نقل نشده است، هرچند تأکید به پوشش شده است... برای ترک برخی از احکام اسلامی با آنکه مهم هستند، الزام و اجبار و کیفری تعیین نشده است؛ مانند نماز، روزه و بسیاری از واجبات دیگر.

[تصویر: r08296_023.jpg]

روش برخورد معصومین علیهم‌­السلام با پوشش‌­های ساتر عورت و در عین حال، غیر متعارف مردان چگونه بوده است؟
در پاسخ به این سؤال ابتدا عرض کنم در آیات و روایات، نکات فراوانی درباره­‌ی رعایت پوشش و عفاف زنان آمده است، اما هرگز نکته‌ای که دلالت بر الزام و اجبار حجاب و مجازات بدحجاب هر چند که صورت تعزیری داشته باشد، وجود ندارد.

[تصویر: r489530_Capture_324.jpg]

دلیل فقهی اجباری بودن حجاب بانوان مسلمان و غیر مسلمان در اماکن عمومی چیست؟ آیا این محذورات در زمان معصومین علیهم‌­السلام وجود نداشته است؟
اولاً باید توجه شود که اصل، عدم الزام است و ادله‌­ی اولیه نیز دلالتی بر جواز الزام از ناحیه در هر مسأله‌­ی دینی از ناحیه‌­ی حکومت ندارد... اگر قرار بود الزامی از سوی معصومین باشد، باید اولاً آنان را ملزم به حجاب کنند و کیفری بر عدم رعایت تعیین می‌شد. خود این عدم وضع کیفر، دال بر آن است که حکم حجاب با آنکه واجب و ضروری است، اما از آن دسته احکامی نیست که شارع مقدس برای آنجام آن مجازاتی تعیین کرده باشد و مانند حقوق عامه­‌ی مردم نظیر سرقت، زنا، لواط و شرب خمر نبوده است که حدی تعیین کرده باشد و همین دلیل بر آن است که موضوع حجاب در زنان به حدی نرسیده بود که شارع بخواهد از طریق الزام و اجبار وارد شود.

پی نوشت :
اجبار بر حجاب ، اقتدار حکومت را زیر سؤال می‌­برد
نقل قول:همچنین مهملات کاربری که فاقد شعورِ درست حرف زدن با یک خانمه، هم برای من اهمیتی نداره!
خود ایشان در تاپیک جواب تهمت‌ها و توهین‌های شما و دوستان‌تون را دادن. بیش از این دست و پا نزنید : )

پس جوابی نداری

نتیجه میگیریم وقت بقیه رو نگیر (مودبانه گفتم)


خانمBig GrinBig Grin

به مقام زن توهین نکن که تنها وجه مشترکت (اگر واقعاً جنسیتتو درست بگی) با زنان سرزمینم ...
(۱۵/بهمن/۹۶ ۱۸:۲۲)عبدالرحمن نوشته است: [ -> ]پس جوابی نداری
چنین مغلطه‌ای فقط از یه عـــرزشی برماید و اصرار بر نمایش پیام خصوصی که طبیعی بود در مورد فهم و شعور شما حتی با وجود توضحیات خود آقای سید ابراهیم !

[تصویر: m357839_Capture_3887.jpg]

پی نوشت : بهترین پاسخ به خودتان همینه فقط دیگه زیاد مودب نشو!
(۱۵/بهمن/۹۶ ۱۸:۲۲)عبدالرحمن نوشته است: [ -> ]نتیجه میگیریم وقت بقیه رو نگیر (مودبانه گفتم)
(۱۵/بهمن/۹۶ ۱۵:۳۰)mdroudgar نوشته است: [ -> ]پاسخ را درجای دیگر داده ام تکرار نمیکنم موفق باشیدضمنا قانونمند بودن همان متشرع بودن است

چه ادبیات قشنگی برای هم بکار میبرن .
پس کسی که متشرع باشه باید خحاب رو رغایت و ترک اون حرمت هست ! چهجالب درحالی که اتاق بغلی شما ، تو لیست مخالفین خحاب قرار داده که . نکنه نقص فنی پیش اومده ؟
(۱۵/بهمن/۹۶ ۱۴:۱۹)برف نوشته است: [ -> ]شما و سایر دوستانی که زیر کامنت شما لایک کردن دقت نکرده اید که خداوند در هر دو آیه فرموده : به زنان مومن بگو...
پس زنانی که در یک جامعه ای مومن نیستند و نمیخواهند که مومن باشند و نمیخواهند که مسلمان باشند مورد خطاب این ایه نیستند.پس استدلال شما به این آیه مورد قبول نیست

شما هم دقت نگردی من چی گفتم تو پست بغلیش؟؟؟؟؟

وقتی ادبیات فقاهتی رو نمیدونی و تامل و فهم کردن رو نمیدونی باید اینطوری صحبت کنی .
درجامعه ای که اسلامی هست افراد غیر مسلم تکلیفشون معلوم هست . حالا ایا رغتیت قوانین در اون جامعه ایا لازم هست یا اینکه دلخواه ؟
نمیخوان مسلم باشن چه خوب ، ایا در دایره مسیحیت یا یهود و یا دین عمو کوروش که هستن ؟ تکلیفشون معلومه و اگه حارج از اینها هستن که بازم معلومه جایگاهشون . پس لطف کنین پیش از نوشتن کمی تامل کنین


(۱۵/بهمن/۹۶ ۱۷:۴۱)دختر انقلاب نوشته است: [ -> ]
در تاریخ و سیره­‌ی پیامبر صلی­‌الله علیه و آله و ائمه­ علیهم­‌السلام حتی یک مورد اجرای حد در مورد بدحجابی و اجبار بر حجاب نقل نشده است، هرچند تأکید به پوشش شده است... برای ترک برخی از احکام اسلامی با آنکه مهم هستند، الزام و اجبار و کیفری تعیین نشده است؛ مانند نماز، روزه و بسیاری از واجبات دیگر.

[تصویر: r08296_023.jpg]

روش برخورد معصومین علیهم‌­السلام با پوشش‌­های ساتر عورت و در عین حال، غیر متعارف مردان چگونه بوده است؟
در پاسخ به این سؤال ابتدا عرض کنم در آیات و روایات، نکات فراوانی درباره­‌ی رعایت پوشش و عفاف زنان آمده است، اما هرگز نکته‌ای که دلالت بر الزام و اجبار حجاب و مجازات بدحجاب هر چند که صورت تعزیری داشته باشد، وجود ندارد.

[تصویر: r489530_Capture_324.jpg]

دلیل فقهی اجباری بودن حجاب بانوان مسلمان و غیر مسلمان در اماکن عمومی چیست؟ آیا این محذورات در زمان معصومین علیهم‌­السلام وجود نداشته است؟
اولاً باید توجه شود که اصل، عدم الزام است و ادله‌­ی اولیه نیز دلالتی بر جواز الزام از ناحیه در هر مسأله‌­ی دینی از ناحیه‌­ی حکومت ندارد... اگر قرار بود الزامی از سوی معصومین باشد، باید اولاً آنان را ملزم به حجاب کنند و کیفری بر عدم رعایت تعیین می‌شد. خود این عدم وضع کیفر، دال بر آن است که حکم حجاب با آنکه واجب و ضروری است، اما از آن دسته احکامی نیست که شارع مقدس برای آنجام آن مجازاتی تعیین کرده باشد و مانند حقوق عامه­‌ی مردم نظیر سرقت، زنا، لواط و شرب خمر نبوده است که حدی تعیین کرده باشد و همین دلیل بر آن است که موضوع حجاب در زنان به حدی نرسیده بود که شارع بخواهد از طریق الزام و اجبار وارد شود.

پی نوشت :
اجبار بر حجاب ، اقتدار حکومت را زیر سؤال می‌­برد

گرامی حد رو کجا اجرا میکنن؟
متن گلچینی جالب بود ،
اون بولد و بزرگ شده رو بزارین کنار متن اصل ، عدم الزام

(۱۵/بهمن/۹۶ ۱۸:۳۴)دختر انقلاب نوشته است: [ -> ]چنین مغلطه‌ای فقط از یه عـــرزشی برماید و اصرار بر نمایش پیام خصوصی که طبیعی بود در مورد فهم و شعور شما حتی با وجود توضحیات خود آقای سید ابراهیم !

[تصویر: m357839_Capture_3887.jpg]

پی نوشت : بهترین پاسخ به خودتان همینه فقط دیگه زیاد مودب نشو!

شما گفتی پدر سید ابراهیم اینو گفته تو مطالب تاپیک ها

الان از پیام خصوصی کشیدی بیرون Big Grin

این عرزشی گفتن توهین نیست؟

شما هم لرزشی Cool

علت ادامه کار شماها در تالار هم همین رفتارای برخی مدیرانه

میترسید آخرتتون خراب بشه یا وجهتون؟ مرزبندی کنید

حداقل بگید نمیدانم نگید من جایی ندیدم

کلمه حجاب اجباری هم کار خودتونه کسی این کلمه رو نگفت

رعایت حداقل حجاب عمومی
صفحه: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
آدرس های مرجع